Új autó - 2022

Fórumok

Volt már több ilyen bejegyzés tudom, de gondoltam most megfutom a sajátomat offtopic-ként. Próbáltam autós fórumon is, de az kb. olyan, mint IT fórumon informatikai kérdést feltenni :D

  • keret kb. 10m +/- 2m
  • hosszabb távra tervezek vele, utoljára 2005-ben - akkor még fiatalon - vettünk új autót (nem tudom amúgy ez jó stratégia-e, vagy adni/venni kell inkább)
  • nem szeretnék elektromosat
  • ketten vagyunk, de közeljövőben tervben van egy gyerek
  • öt ajtós, nem kombi, hanem sedan vagy kisebb suv/crossover, benzin
  • szeretném ha lenne némi jelenléte az úton, de ez nem azt jelenti, hogy prémium legyen, csak ne villogjanak le az autópályán, vidékiesen fogalmazva "szeretnék jól járni a pénzemért" de alapvetően közlekedni használjuk

Idén a legjobban a Mazda CX-30 tetszik, de nincs semmi komoly alapja csak esztétika és az, hogy közeli ismerősnek van ilyen és szereti.

Kérem ha valaki tud ajánlani/van tapasztalata ezeknek a feltételeknek megfelelő autót, az ne tartsa magában! Köszi.

Hozzászólások

Ha neked nem gond 16 évig ugyanabba ülni, akkor szerintem vehetsz bármit. Gazdaságilag jó húzás.  Ha kevés veszteséggel és nagy élménnyel szeretnéd végigcsinálni, akkor márkának Toyota-Lexus szerintem jobb vonal, mert:
- kevesebb hiba
- magasabb maradványérték
 

Nagyon közel vagy árban egy ilyenhez:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/lexus/nx/lexus_nx_300h_special_…

Szerkesztve: 2021. 10. 15., p – 09:22

Én ezt (konfig) vettem.

  • keret kb. 10m +/- 2m ✔
  • hosszabb távra tervezek vele, utoljára 2005-ben - akkor még fiatalon - vettünk új autót (nem tudom amúgy ez jó stratégia-e, vagy adni/venni kell inkább) ✔
  • nem szeretnék elektromosat ✔
  • ketten vagyunk, de közeljövőben tervben van egy gyerek ✔
  • öt ajtós, nem kombi, hanem sedan vagy kisebb suv/crossover, benzin ✔
  • szeretném ha lenne némi jelenléte az úton, de ez nem azt jelenti, hogy prémium legyen, csak ne villogjanak le az autópályán, vidékiesen fogalmazva "szeretnék jól járni a pénzemért" de alapvetően közlekedni használjuk ✔

Eddig: worksforme

Valójában, a jelenlegi helyzetben (chiphiány) nem az lesz, hogy veszel, amit szeretnél, hanem, veszel, amit kapsz :/

trey @ gépház

Hát ha ötajtós és sedan forma, akkor sok választási lehetőséged nincs. Octavia vagy Mondeo és szerintem el is fogytak az opciók. A sima ötajtósok nagy hátránya hogy nagyítóval kell keresni a csomagteret.

SUV irányban én a Tucson, Rav4 vonalat nézegetném.

Kia ProCeed - nekünk nagyon tetszik, kevés fut belőle az úton, japán, sok extra, nagy csomagtér.

Elnézést kérek az ázsiai országoktól.

Azért bőven nem akkora ez, mint egy kombi. Nekem kombi az, amibe befér egy TV szekrény is, na ebbe bőven nem fér bele :).

És a "shooting brake" forma nagy hátránya, hogy a benti tükörből alig lehet hátrafelé látni, ha 180 cm magas vagy. Viszont nagyon szépek az ívei.

"A Chevrolet annyiban Opel"

"A Daewoo-ból átnevezett (Eu) Chevrolet annyiban Opel, hogy.."

 

De amúgy kurvaszép mondat, benne van az egész hányás kereskedelmi/marketing/mérnöki színvonal: ez megeszi ezt, az megdugja azt, az ráveri amarra, amaz meg lehugyozza ezt itt, végül valaki mind' kiissza örömmel :D

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez gyakorlatilag minden szegmensben így működik, a nagy cég megveszi a kicsit, felhasználja a fejlesztéseit, stb. Miért az autóipar lenne más, ahol alkatrészek tízezreiből áll egy kocsi? És eleve egy csomó mindent ugyanazok a beszállítók gyártanak különböző gyáraknak is. Azt várod hogy minden cég újra feltalálja a kereket (ez alkalommal szó szerint).

A platform fejlesztés meg egy kifejezetten drága dolog, naná hogy egy nagy cég felhasználja több modellhez, vagy akár több márkához is. Pl. azt tudtad, hogy a Cadillac BLS gyakorlatilag egy Saab 9-3? Ami eleve egy Opel Vectra? Chevrolet Malibu... Ha már a GM-nél maradunk.

Jelenleg semmit nem vennek, kinalati piac van ertem ezalatt, hogy azt veszed amit kapsz es nem azt amit szeretnel.

Fogalmam mi van most, de ha meg 1 evig kihuzod vele, akkor a felszalado kinalat okan meg akciok is lesznek dogivel.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerintem, ha ésszel veszel autót - akkor Kia, a 7év teljeskörű gari miatt.
Ha szívvel, akkor a Mazda pl nagyon jó választás. Mondom ezt 6 évnyi CX5 után.

szeretném ha lenne némi jelenléte az úton, de ez nem azt jelenti, hogy prémium legyen, csak ne villogjanak le az autópályán

Ezt bármi tudja, ami tud gyorsan menni. Múltkor a Skodámmal villogtam le egy Teslát, aki 120-szal sétált a belső sávban.

Ha az a kérdés, hogy faszagyerek leszel-e amikor beleülsz, azt valóban csak néhány modell teljesíti a Kiánál. Mondjuk máshol is, szinte az összes márkának van belépő szintje, amivel kiröhögnek. Például aki a BMW 1-et megveszi a logó miatt, pedig azért a pénzért jó autót is vehetne. :)

A "road presence" szerintem nem arról szól, hogy milyen gyorsan lehet vele menni, hanem arról, hogy hogyan (mivel) tűnik ki a többi közül, milyen ázsiója van a márkának és ezen keresztül milyen tiszteletet vált ki a többi közlekedő félből. Nekem ezekről nem a Kia jut eszembe.

Én pl. a Polo -> A3 szinten ezt tök jól le tudom mérni. A Polo-ban szabályosan meg akartak ölni, az A3-ban meg olyan helyen is előzékenységet tapasztalok, ahol el sem tudtam volna képzelni. Én is meglepődtem rajta.

trey @ gépház

A "road presence" szerintem nem arról szól, hogy milyen gyorsan lehet vele menni

Szerintem sem, viszont akkor nem volt egyértelmű a requirement. :)

Ha 180-nal mész az autópályán, ~senki nem fog levillogni. Ha az ámulatba ejtés a cél, akkor meg marad a prémium, amitől az OP el akart tekinteni. Nyilván a Kiánál sem mindegy, hogy Rio vagy Sorento. :)

Mondok egy példát, hátha abból egyértelmű lesz, hogy nekem mi a road presence. Feleségem 18 éves kora óta vezet, volt hogy egy munka miatt egy év alatt 70k-t vezetett, rutinos, szerintem jó sofőr. Ennek ellenére számtalan diszkriminációval találkozott az úton, amikor a kis bilizöld Suzuki Swift 3-ban ült, ezeknek egy része félelmet keltett benne.

Szar autó a Swift? Nem, én jó emlékekkel gondolok vissza rá, olajcserén kivül nem kellett hozzányúlni évekig és tartotta az árát. Viszont objektiven nézve az autós hierarchia aljához tartozik és ezért tapasztalat alapján: tolják le az útról, 15 éves lepattant retek bmw-k "Suzuki a TI autótok" táblával fékpróbázzák, kamion/teherautó akkor is veszélyesen előzi, ha 90-el megy és ha nem lassit vissza, akkor az utánfutó elviszi. Városon belül lámpa nélküli kanyarban soha nem engedik ki, stb.

Ahogy fent is mondtam - átlagember lévén -, nem preztizsre gondolok ez alatt, hanem egy kis tartásra a parasztokkal szemben. Nekem jó lenne bármelyik ezután felsorolt, de errefelé a Vitara az "szutyuki", a Kia "papirautó" a Dacia meg "román lovasszekér".

Ahogy fent is mondtam - átlagember lévén -, nem preztizsre gondolok ez alatt, hanem egy kis tartásra a parasztokkal szemben. Nekem jó lenne bármelyik ezután felsorolt, de errefelé a Vitara az "szutyuki", a Kia "papirautó" a Dacia meg "román lovasszekér".

A Vitara és a legtöbb Dacia igen tartós és költséghatékony verda, a Kia pedig még szépnek is nevezhető.
Mind a Vitara mind a Dacia terep képességekben is otthon van, nem hiszem, h bármelyiket "letolnák" az útról.

Szerkesztve: 2021. 10. 16., szo – 12:42

Vedd meg azt a japánt, amelyik a legjobban tetszik, es legjobban érzed magad, mikor beleülsz. Ezzel nagyon nem lehet elrontani...

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Én nemrég egy 10.gen. Honda Civic 1.5T sedant vettem. Van némi ereje és nem akarnak folyton letolni. Újonnan már nem kapni, kifutott, bár talán 1-2 kereskedőnél még lehet beragadt példány. Használtan újszerűeket kapni a megadott kereten belül. A Facebook Honda 10.gen fórumja szerint a motorja tartós. Én imádom, ha odalépek neki megy, ha meg csak közlekedek, akkor tök takarékos (ezt tudja vitorlázás nélkül is). A kinézet meg szubjektív, nekünk (tágabb család) nagyon tetszik.

Amúgy meg ott van még az 1.5-ös szívó benzines Corolla. Én csak azért mondtam le róla, mert az 1.6 --> 1.5 downsizinggal gyöngébb és háromhengeres lett, de ettől még szerintem megbízható és szép autó.

Szerkesztve: 2022. 01. 11., k – 13:33

Van valakinek hosszabb tapasztalata PSA (https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Group) alapú Toyotákkal? Egy dízel Proace Versoról van szó. Kinéztem egyet, de a Toyota szinte csak a nevét adja hozzá. Szívesebben vennék elektromosat, de a töltés sajnos nem megoldott, valamint éves 5-7e km futásteljesítménynél valószínű, hogy nem is lenne zöld(ebb).

Kisgyerekkel kell.

Évi 2-3X nyaraláshoz például, nagyszülőkhöz, ide-oda.

Ha bérelek egy kisbuszt, elmegy vele egy-két órám minden alkalommal (tudom, csináltam, talán lehetne hatékonyabban), költségben pedig közelítem a saját tulajdonlásét.

S amikor éjszaka közepén autóba ülök, hogy a furcsa tüneteket produkáló gyereket elvigyem az ügyeletre, nem biztos, hogy szívesen vacakolnék taxissal...

Tehát autó kell, méreteit tekintve pedig erre lesz szükségem.