Fórumok
Volt már több ilyen bejegyzés tudom, de gondoltam most megfutom a sajátomat offtopic-ként. Próbáltam autós fórumon is, de az kb. olyan, mint IT fórumon informatikai kérdést feltenni :D
- keret kb. 10m +/- 2m
- hosszabb távra tervezek vele, utoljára 2005-ben - akkor még fiatalon - vettünk új autót (nem tudom amúgy ez jó stratégia-e, vagy adni/venni kell inkább)
- nem szeretnék elektromosat
- ketten vagyunk, de közeljövőben tervben van egy gyerek
- öt ajtós, nem kombi, hanem sedan vagy kisebb suv/crossover, benzin
- szeretném ha lenne némi jelenléte az úton, de ez nem azt jelenti, hogy prémium legyen, csak ne villogjanak le az autópályán, vidékiesen fogalmazva "szeretnék jól járni a pénzemért" de alapvetően közlekedni használjuk
Idén a legjobban a Mazda CX-30 tetszik, de nincs semmi komoly alapja csak esztétika és az, hogy közeli ismerősnek van ilyen és szereti.
Kérem ha valaki tud ajánlani/van tapasztalata ezeknek a feltételeknek megfelelő autót, az ne tartsa magában! Köszi.
Hozzászólások
Ha neked nem gond 16 évig ugyanabba ülni, akkor szerintem vehetsz bármit. Gazdaságilag jó húzás. Ha kevés veszteséggel és nagy élménnyel szeretnéd végigcsinálni, akkor márkának Toyota-Lexus szerintem jobb vonal, mert:
- kevesebb hiba
- magasabb maradványérték
Nagyon közel vagy árban egy ilyenhez:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/lexus/nx/lexus_nx_300h_special_…
Én ezt (konfig) vettem.
Eddig: worksforme
Valójában, a jelenlegi helyzetben (chiphiány) nem az lesz, hogy veszel, amit szeretnél, hanem, veszel, amit kapsz :/
trey @ gépház
Hát ha ötajtós és sedan forma, akkor sok választási lehetőséged nincs. Octavia vagy Mondeo és szerintem el is fogytak az opciók. A sima ötajtósok nagy hátránya hogy nagyítóval kell keresni a csomagteret.
SUV irányban én a Tucson, Rav4 vonalat nézegetném.
Kia ProCeed - nekünk nagyon tetszik, kevés fut belőle az úton, japán, sok extra, nagy csomagtér.
A Kia az koreai, nem?
De.
Amúgy azt írta, nem kombi... bárhogy is akarják eladni, a Proceed az egy kombi.
Elnézést kérek az ázsiai országoktól.
Azért bőven nem akkora ez, mint egy kombi. Nekem kombi az, amibe befér egy TV szekrény is, na ebbe bőven nem fér bele :).
És a "shooting brake" forma nagy hátránya, hogy a benti tükörből alig lehet hátrafelé látni, ha 180 cm magas vagy. Viszont nagyon szépek az ívei.
A Kia az Ford! Vagy nem?
Éppúgy mint ahogy a Chevrolet is Opel. :)
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
Wut? A Kia és a Ford két teljesen független gyártó. Semmi közük egymáshoz.
A Chevrolet annyiban Opel hogy mindkettő a GM tulajdona volt, amíg meg nem vette az Opelt a PSA.
"A Chevrolet annyiban Opel"
"A Daewoo-ból átnevezett (Eu) Chevrolet annyiban Opel, hogy.."
De amúgy kurvaszép mondat, benne van az egész hányás kereskedelmi/marketing/mérnöki színvonal: ez megeszi ezt, az megdugja azt, az ráveri amarra, amaz meg lehugyozza ezt itt, végül valaki mind' kiissza örömmel :D
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Ez gyakorlatilag minden szegmensben így működik, a nagy cég megveszi a kicsit, felhasználja a fejlesztéseit, stb. Miért az autóipar lenne más, ahol alkatrészek tízezreiből áll egy kocsi? És eleve egy csomó mindent ugyanazok a beszállítók gyártanak különböző gyáraknak is. Azt várod hogy minden cég újra feltalálja a kereket (ez alkalommal szó szerint).
A platform fejlesztés meg egy kifejezetten drága dolog, naná hogy egy nagy cég felhasználja több modellhez, vagy akár több márkához is. Pl. azt tudtad, hogy a Cadillac BLS gyakorlatilag egy Saab 9-3? Ami eleve egy Opel Vectra? Chevrolet Malibu... Ha már a GM-nél maradunk.
Jelenleg semmit nem vennek, kinalati piac van ertem ezalatt, hogy azt veszed amit kapsz es nem azt amit szeretnel.
Fogalmam mi van most, de ha meg 1 evig kihuzod vele, akkor a felszalado kinalat okan meg akciok is lesznek dogivel.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
Szerintem, ha ésszel veszel autót - akkor Kia, a 7év teljeskörű gari miatt.
Ha szívvel, akkor a Mazda pl nagyon jó választás. Mondom ezt 6 évnyi CX5 után.
"7év teljeskörű"
Azért van ott egy csomó apró betűs rész is :)
Nem rémlik (Kia-m van). Legfeljebb az, hogy 7 év vagy 150e km, amelyik hamarabb bekövetkezik.
Van a garis könyvben egy lista, hogy pl. navigációra meg hangrendszerre csak 1 vagy 2 év, meg még pár dolog.
A navira pont 7 évet adnak.
Különben meg minden gyártónál vannak kivételek a gari alól. Semmi olyat nem olvastam a könyvben, ami miatt más 3-5 év garis autót kellett volna keresnem.
Kikerestem a hivatalos gari leírást.
Frissítés != garancia
Az én garis füzetem más, mert nem Magyarországon élek.
Persze ettől még így is jó vétel.
Jó, de egy Kia-nak milyen "jelenléte van az utakon?" (6. pont)
trey @ gépház
Ezt bármi tudja, ami tud gyorsan menni. Múltkor a Skodámmal villogtam le egy Teslát, aki 120-szal sétált a belső sávban.
Ha az a kérdés, hogy faszagyerek leszel-e amikor beleülsz, azt valóban csak néhány modell teljesíti a Kiánál. Mondjuk máshol is, szinte az összes márkának van belépő szintje, amivel kiröhögnek. Például aki a BMW 1-et megveszi a logó miatt, pedig azért a pénzért jó autót is vehetne. :)
A "road presence" szerintem nem arról szól, hogy milyen gyorsan lehet vele menni, hanem arról, hogy hogyan (mivel) tűnik ki a többi közül, milyen ázsiója van a márkának és ezen keresztül milyen tiszteletet vált ki a többi közlekedő félből. Nekem ezekről nem a Kia jut eszembe.
Én pl. a Polo -> A3 szinten ezt tök jól le tudom mérni. A Polo-ban szabályosan meg akartak ölni, az A3-ban meg olyan helyen is előzékenységet tapasztalok, ahol el sem tudtam volna képzelni. Én is meglepődtem rajta.
trey @ gépház
Szerintem sem, viszont akkor nem volt egyértelmű a requirement. :)
Ha 180-nal mész az autópályán, ~senki nem fog levillogni. Ha az ámulatba ejtés a cél, akkor meg marad a prémium, amitől az OP el akart tekinteni. Nyilván a Kiánál sem mindegy, hogy Rio vagy Sorento. :)
Az igazi "road presence" azt jelenti, hogy ha 120-szal vánszorogsz a belső sávban, akkor sem villognak le. :D
180-nal ma már egy Duster is tud menni. De attól még nem lesz meg a tisztelet.
trey @ gépház
Ezt vágom, de az OP-ban van egy csokor requirement, amiből a legelső, hogy 10-12M-be bele kell férni. Ahhoz, hogy 120-nál ne villogjanak le, ennél sokkal-sokkal drágább verda kell, vagy egy rendőrautó.
Fehér RS Octavia. Azt villogd le, ha mered. Olyat használ az autópálya rendőrség is :D
trey @ gépház
Mondok egy példát, hátha abból egyértelmű lesz, hogy nekem mi a road presence. Feleségem 18 éves kora óta vezet, volt hogy egy munka miatt egy év alatt 70k-t vezetett, rutinos, szerintem jó sofőr. Ennek ellenére számtalan diszkriminációval találkozott az úton, amikor a kis bilizöld Suzuki Swift 3-ban ült, ezeknek egy része félelmet keltett benne.
Szar autó a Swift? Nem, én jó emlékekkel gondolok vissza rá, olajcserén kivül nem kellett hozzányúlni évekig és tartotta az árát. Viszont objektiven nézve az autós hierarchia aljához tartozik és ezért tapasztalat alapján: tolják le az útról, 15 éves lepattant retek bmw-k "Suzuki a TI autótok" táblával fékpróbázzák, kamion/teherautó akkor is veszélyesen előzi, ha 90-el megy és ha nem lassit vissza, akkor az utánfutó elviszi. Városon belül lámpa nélküli kanyarban soha nem engedik ki, stb.
Ahogy fent is mondtam - átlagember lévén -, nem preztizsre gondolok ez alatt, hanem egy kis tartásra a parasztokkal szemben. Nekem jó lenne bármelyik ezután felsorolt, de errefelé a Vitara az "szutyuki", a Kia "papirautó" a Dacia meg "román lovasszekér".
A Vitara és a legtöbb Dacia igen tartós és költséghatékony verda, a Kia pedig még szépnek is nevezhető.
Mind a Vitara mind a Dacia terep képességekben is otthon van, nem hiszem, h bármelyiket "letolnák" az útról.
ez mekkora baromság
Nem értem egyébként, hogy a "levillogással" tulajdonképpen mi a baj? Inkább villantson rám akinek sietősebb, mint rám álljon 10 centire és ott is maradjon, ameddig ki nem tudok menni előle.
$ grep -c egy$ word.list
100
Gondolom az, amikor előzöd a kamionsort 140-el, a sietős meg tol és villog, és elvárná, hogy bepréseld magad két tíztonnás dög közé.
Ha tol, az gáz. Olyankor néha kiteszem az indexet jobbra, lelépek a gázról és komótosan beállok két kamion közé. Jobb, ha az ilyen előttem van, mint mögöttem.
$ grep -c egy$ word.list
100
Hát ha mondjuk egy Stinger vagy akár egy Proceed és egy belépő német prémium között kéne választani, én nem a németet választanám. :)
Értem, az érzéseid, de nem indokoltál semmit.
trey @ gépház
Hogy lehet egy szubjektív dolgot indokolni? Szerintem ár/érték arányban ezek sokkal jobban ott vannak, műszakilag megbízhatóbbak, és még a design is sokkal jobban tetszik.
Értem, csak ezeknek közvetlenül nem sok köze van a road presence-hez.
trey @ gépház
Akkor definiáld, mert én ez alapján határozom meg, de ez ugye szubjektív.
Parancsolj!
trey @ gépház
Értem, de ezt a tiszteletet amit írsz, mások ilyen objektív dolgok alapján állítják be, amiket én felsoroltam, nem?
Nem értelek. Ezt jelenti a "road presence". Amiket te soroltál, azok tök más szempontok. A nyitó ki is fejtette feljebb, hogy mire gondolt. Olvasd el.
trey @ gépház
Vedd meg azt a japánt, amelyik a legjobban tetszik, es legjobban érzed magad, mikor beleülsz. Ezzel nagyon nem lehet elrontani...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
Én nemrég egy 10.gen. Honda Civic 1.5T sedant vettem. Van némi ereje és nem akarnak folyton letolni. Újonnan már nem kapni, kifutott, bár talán 1-2 kereskedőnél még lehet beragadt példány. Használtan újszerűeket kapni a megadott kereten belül. A Facebook Honda 10.gen fórumja szerint a motorja tartós. Én imádom, ha odalépek neki megy, ha meg csak közlekedek, akkor tök takarékos (ezt tudja vitorlázás nélkül is). A kinézet meg szubjektív, nekünk (tágabb család) nagyon tetszik.
Amúgy meg ott van még az 1.5-ös szívó benzines Corolla. Én csak azért mondtam le róla, mert az 1.6 --> 1.5 downsizinggal gyöngébb és háromhengeres lett, de ettől még szerintem megbízható és szép autó.
Van valakinek hosszabb tapasztalata PSA (https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Group) alapú Toyotákkal? Egy dízel Proace Versoról van szó. Kinéztem egyet, de a Toyota szinte csak a nevét adja hozzá. Szívesebben vennék elektromosat, de a töltés sajnos nem megoldott, valamint éves 5-7e km futásteljesítménynél valószínű, hogy nem is lenne zöld(ebb).
Toyotával nincs, de PSA-val van. Nem csak nekem, hanem még számos más márkának is.
https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine
Dízelben szerintem nagyon jó motorokat gyártanak.
Köszönöm, ha senki nem tud rá rosszat mondani, kénytelen leszek beállni a várakozási sorba én is ... :)
Éves 5-7 ezerre nem nagyon érdemes kocsit venni, dízelt meg aztán főleg. Leírhatnád milyen használatra kell.
Kisgyerekkel kell.
Évi 2-3X nyaraláshoz például, nagyszülőkhöz, ide-oda.
Ha bérelek egy kisbuszt, elmegy vele egy-két órám minden alkalommal (tudom, csináltam, talán lehetne hatékonyabban), költségben pedig közelítem a saját tulajdonlásét.
S amikor éjszaka közepén autóba ülök, hogy a furcsa tüneteket produkáló gyereket elvigyem az ügyeletre, nem biztos, hogy szívesen vacakolnék taxissal...
Tehát autó kell, méreteit tekintve pedig erre lesz szükségem.
Ja és carsharinget használok, a GreenGo-t rettentően szeretem vezetni, ültettem bele már három gyereket is, iszonyú poén, de erre nem lehet alapozni egy család mobilitását.