Rollert vagy hoverboardot?

Gyerek e-rollert vagy elektromos hoverboardot szeretne karácsonyra. Mit érdemes venni?

Szerintem a hoverboard olyan mint a gördeszka, piszok nagyot lehet vele taknyolni (persze rollerel is), de azért talán az emberi anatómiához közelebb áll, mint a rollaer, ami végsősoron egy jármű, talán jogsi is kell rá.

Hozzászólások

Én olyat vennék amivel még ennyit sem kell mozogni. Azért a rolinál a kormányt kell tekergetni. Nekem már sok.

zebrán

Gyalogátkelő és nem kerékpárátkelő. Sőt nem futóátkelő. A gépjárművezető gyalogos tempóra fog számítani, rövidebb távon nem tud megállni.
Ezt a fiamnak 9 éves korában szépen megtanítottam (az iménti filmet is megnéztem vele közösen és megbeszéltük, mit nem csinálunk zebrán) és megbízom benne, hogy erre mindig figyelni fog.

Hány és hány ember nem lett megtanítva a gyalogátkelő helyes használatára. Elsőbbséged van gyalogog menve a gyalogátkelőn, de minden sávnál figyeljél. Ha bármi oknál fogva nem adják meg abban a sávban az elsőbbséget (pl. féktávon belül észlel), attól még nem kell vele elüttetned magad, mint ennek a rolleresnek.

 attól még nem kell vele elüttetned magad, mint ennek a rolleresnek.

Ennél az esetnél a Suzukis a vétkes, mert egyértelműen nem akart megállni az úton sétáló gyalogosnak sem, úgy gondolta átslisszan még előtte, és látta is a rollerest is akinek meg sem akart állni. A többi már csak jogászkodás. Az autósközösségi oldal, a rollerest fogja hibásnak kikiáltani, mert hát az nem gyalogos, meg még a kerekesszékes sem az.

Nem a baleset miatt vétkes, hanem hogy nem adta meg az elsőbbséget. Valójában mindenki vétkes, aki zebránál nem áll meg az ott átkelni szándékozó gyalogosnak, függetlenül a balesettől.
Ilyen szempontból a legjobban utálom:
   - négysávos nagyon forgalmas út, 70-es engedélyezett tempóval (ami valójában 80 .. mert hát rohanás van és ekkor még nincs bírság)
   - és eső utáni beázás miatt sárgán villogóra kapcsol a jelzőlámpa
Ha villogó sárga, "akkor mehet". Én meg ott állok a zebránál és SENKI nem akar 80-ról lefékezni, átengedni. Ez a sárgán villogó rendőrlámpa az emberi felfogás miatt veszélyesebb a lámpa nélkül telepített zebránál.

Ez nagyon megható, papíron. Haver amperájának az elejét törte le egy rolleres, mikor takarásból csőgázon át akart vágni a zebrán. Rendőr ismerősét hívta is, az meg mondta neki, h ne nagyon pattogjon, mert 50-50 a szitu, attól függ, h aki kijön, annak milyen kedve van. Személyi sérülés nem történt, valami 60-ból megcsináltatta a lököst.

Keves mozgas, meg kevesebb mozgas, meg tobb problema meg nagyobb kontrol a sok sok bunkaja felett. Jo az irany.

Amugy miota szamit a gyerek mit szeretne ? Kondicionalod, hogy csak sirni kell apanak es meglesz ?

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Szerkesztve: 2021. 10. 09., szo – 11:05

Egyiket sem, biciklizzen, vagy hasonló, amivel jár némi fizikai megterhelés, semmi elektromos eszköz (olvastam a fenti kommentet a sok egyéb mozgásukról, akkor sem). 

Egy társadalomban az általános egészség-állapotának figyelembe vételével, államilag az elektromos kerékpárt sem támogatnám. Más kérdés, hogy a promóciók azt figyelembe véve zajlanak, hogy az autós népesség 80 %-ának közlekedését át akarják terelni oda, ahol ez ilyenformán max. 1-1,5 millióért megoldható. Mert 10-20 milliót rövidesen kevesen fognak tudni erre a célra mobilizálni, másrészt az 540 < X forintos üzemanyag sem lesz nagyon vonzó. A népesség nagy része az egyszemélyes autózást (is!) valószínűleg életének hátra lévő részében elfelejtheti, e tekintetben az utolsó napokat-órákat éljük. (Legalább is Klaus Schwab-ék így terveznek.)

Lehet az elektromos roller gondolata, - ezt előrevetítve, - nem lesz igazán ösztönző gyermekeink jövőjéhez. - Inkább strapás dolgokhoz kéne szoktatni.., - úgy jobban fogják bírni a "gyűrődést".

Pont ezért terjed az elektromos autózás.

Mivel egy szörnyen egyszerű szerkezet, ezért lehet majd dömpingáron tolni, olyan, lesz mint egy csúcsmobil, hogy 2-3-4 évente cserélni fogják az emberek mert annyira nyomva lesz. Az auchan, lidl, -ben is vásárolható lesz és szerintem lesz Parkside márkájú autó.

Egyedül az aksigondot kell megoldani, de amikor majd az lesz a cél, hogy eladjanak évente pár száz millió új autót, akkor elő fogják venni a fiókból a megfelelő technológiát.

Most egy átmeneti időszakban vagyunk, ahol a belsőégésű egyre drágább lesz, a tüzelőanyag egyre drágább lesz, de még az elektromos túl új és túl drága, főleg az aksi miatt. És ha nem kell 500 kiló aksit cipelni, csak 50-et, azzal a hatótáv is nagyon megnőhet.

A fentieket szerintem 2035-2045 körül fogjuk elérni.

"dömpingáron tolni" - Nem lesz az soha.., (2035-2045  -  addigra Földanyánk megindul a Vénusz bolygó fejlődésének útján, visszafordíthatatlanul. (Bár azt, én már nem érem meg, ezért elnézést, - nem tudjátok számonkérni rajtam a jóslat "minőségét".)

Az világelit nem akarhatja, hogy kipusztítsuk alóla (is!) ezt a bolygót, tesz ellene, most már folyamatosan.

Majd vitorlással közlekednek mint Gréta :D

Az biztos, hogy váltás zajlik, az öregeket erőszakkal kell leszoktatni az autókázásról. Van azért már egy jó réteg akinek eszébe sem jutott, hogy személygépkocsit kéne vásárolni. Nyilván lemondassz róla pár dologról, de városlakóként ennek simán kéne mennie.

Ha (nagy)város környékén kívül laksz nyilván kell és kelleni fog, azt nem kéne ellehetetleníteni, hanem egyenesen támogatni.

Amennyire én tudom, pont ez a kulünbség a pedelec es az e-bike között... az előbbi a mindig tekerni kell, és limitálva van, az utóbbi a tekerés nelkül is megy, igazából kismotor.

“It is said that your life flashes before your eyes just before you die. That is true, it’s called Life.”

Ez meglehetősen pongyola megfogalmazás volt. Tisztázzuk.

E-bike (nem jogi kategória) minden olyan kerékpár (nem KRESz szerinti besorolás), amit valamilyen szinten motor hajt.

Pedelec: olyan E-bike, ahol a hajtást valamilyen szinten a pedálmozgás vezérli, és a motor csak rásegít. (azaz: minden pedelec e-bike, de nem minden e-bike pedelec)

KRESZ szerint kerékpár: olyan pedelec, ahol a motor teljesítménye <=300 kW, és a motor általi rásegítés leáll 25 km/h-nál.

Azaz a pedelec sem feltétlenül kerékpár a KRESZ besorolás szerint, létezik az S-pedelec kategória, ami 45 km/h-nál korlátoz. És persze a teljesítmény is lehet több.

A kettő közül inkább a rollert.

“It is said that your life flashes before your eyes just before you die. That is true, it’s called Life.”

Bringát. Azzal a szomszéd településen élő osztálytárs is meglátogatható. A többi inkább divateszköz.

Szerkesztve: 2021. 10. 09., szo – 14:36

Hoverboardot! Ha olyat veszel ami trapéz paneles, STM32F103 alapú akkor van hozzá főzött firmware és kb. bármit is lehet belőle csinálni később (miután a burkolat ronggyátört).

Pld.:

Gazdáját követő sörösrekesz (PS2 gametrakkal)

https://raw.githubusercontent.com/NiklasFauth/hoverboard-firmware-hack/…

Távirányítós fotel:

https://raw.githubusercontent.com/NiklasFauth/hoverboard-firmware-hack/…

Elektromos bobbycar:

https://raw.githubusercontent.com/NiklasFauth/hoverboard-firmware-hack/…

De haverom pld. csinált belőle pld rollert:

https://imgur.com/a/O25FRTl

 

Viccet félretéve bringát kell venni ;-)

Azok ott parkside akkuk?

Így van. (Lidl powered :))

Valahogy úgy indult a sztori, hogy impulzusvásárlással lett egy karbonlap. Ezt nézegettünk, hogy mit is kéne csinálni belőle. Felmerült, hogy milyen faszán rugózik ha ugrálunk rajta és hogy ez milyen kafa lenne roller talpnak merthogy a rugózásban tök jól tudna segíteni. (Ez amúgy be is jött, frankó volt még első rugóstag nélkül is.)

Akkoriban már jól kiszopkodtuk a firmware reszelést egy DIY crazykarttal, így adta magát, hogy kokeszoljon fel két nagyobb fajta motort rollernek a lap két végébe némi gyári roller alkatrészekkel (nyak, strucni, stb.) illetve CNC-zett alkatrészekkel (hátsó felfüggesztés). Ezen egy egyedi ponthegesztett 42V-os akkupakk volt 18650-ekből.

Ezt aztán ellopták, de most volt nemrég egy legénybúcsú ahol egy másik haverom szintén egy DIY rollerrel jött ami 13KW-os. (Nem, nem typo.)

Itt eltört megint a srácban valami aztán elkezdte megint a projektet.

Az első felfüggesztés az egyedileg CNC-zett: egy Xiaomi tuning felfüggesztésről lett koppintva (ez nem volt a régin).

Most 27 km/h a vége, a hatótáv valahol 8 km felett van. A motorokból kb. 350W-ig vannak elhajtva. Most tervezi az áttérést nagyobb feszültségű pakkra (ehhez kokeszolni kell kicsit a panelon a tápoknál). Motorokban van még tartalék, egyszer padon meghajtottuk úgy, hogy a külsőgumi nyúlt rajta vagy 4 centit átmérőben és beleért a vázba.

Elől olajos tárcsafék gondoskodik az életben maradásról.

Erdekes a 8km, mert a xiaomi rollerban 10s3p akksi van azaz 30 cella.

Egy olyan nagy akksiban meg 5s2p, es negy van belole, azaz 40 cella.

A xiaomi rollerem tud majd 20km-t.

 

Egyebkent minden parkside akksis cucc erdekel, nekem itthon 30+ darab van belole, en is csinaltam mar par akksis projektet.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Erdekes a 8km, mert a xiaomi rollerban 10s3p akksi van azaz 30 cella.

Egy olyan nagy akksiban meg 5s2p, es negy van belole, azaz 40 cella.

A xiaomi rollerem tud majd 20km-t.

Hát ez a 8 km ilyen budai 8 km, meg mint kiderült az LVC küszöb valami 3.37 V volt, ami hát bír még egy kis finomhangolást.

Egyebkent minden parkside akksis cucc erdekel, nekem itthon 30+ darab van belole, en is csinaltam mar par akksis projektet.

Jaja, jó az ár/kapacitás indexe. Haver nagyon rákapzsult: csinált hozzá 3D printelt socketeket aztán a standing-desk mozgatástól a partylámpáig minden üzemel róla.

csinált hozzá 3D printelt socketeket

 

Az enyem puruttyabb, mert fabol van a socket, de baromi strapabiro, mondjuk en egy pozitiv nyomasu maszkot csinaltam, es a hatamon van a szuro, es csovon nyomja a levegot a maszkba.

 

Sajnos olyan  erintkezot, ami az akksiban van, olyat nem tudok venni seholse.:(

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A roller valóban jármű, a-ból b-be jutásra tervezték. Az új kresz nemsokára így is fogja kezelni, amíg alacsony a teljesítménye, addig gyakorlatilag bicikiszerűen.

a hoverboard az egy játék: nagy távolságokat értelmesen nem lehet vele megtenni, és hamar tönkre is megy. Míg magán e-rollereket lehet látni Budapest utcáin, addig a hoverboardok csak nagy lebetonozott felületen játszadozó embereknél vannak (más segway-ek néha előfordulnak, főleg egykerekűek).

és innentől kezdve nyilván kérdéses, mi az az élmény amit akarunk vele adni, mennyi időre tervezzük, milyen használatra: a hoverboarddal lehet két hétig játszani otthon vagy valami közeli placcon, tönkremegy, pont. Nyilván orra lehet vele esni, dehát ilyet a gyerekek csinálnak hoverboard nélkül is.

a rollerrel el lehet menni az iskoláig és vissza, sajnos nem sajnos lehet vele baromkodni is (és így, a kevésbé ellenőrzött körülmények miatt némileg balesetveszélyesebb), van olyan aminek az élettartalma a saját garanciaidején is túlmutat, nyilván mozgásilag limitált, egy olcsó robogó.

mire kell?

a rollaer, ami végsősoron egy jármű, talán jogsi is kell rá.

KRESZ tervezet, amit vélhetőleg elfogadnak: a motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű;

  1. Ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.
  2. Nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.

Jelenleg úgy fest, hogy a (2)-esre kell majd segédmotorkerékpár-jogsi.

És egyúttal a kerékpár KRESZ hatályos definíciója a teljesség kedvéért:

Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Maximális sebesség megkötések:

  • Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
  • a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,
  • a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
  • lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
  • lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
  • lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,

További megkötés, hogy 25 km/h felett nem segíthet be a motor az elektromos kerékpár haladásába.

Az előbb említett jogsi nélküli rollerre vélhetőleg szintén a fentiek szerint fog alakulni a korlátozás: járdán 10 km/óra, járda+bringaút kombináción 20 km/óra, kerékpárúton és arra alkalmas úttesten 25 km/h lesz a megengedett maximális tempó.

Amúgy ez egy meglepően nagyon értelmes szabályozás. Mezei M365-be (300W, 25-ös végsebesség, semmi szoftveres mókolás) lassan 10k km-nél tartok, világ legjobb cucca városban cirkálásra.

Itt is az embereket kell megnevelni, nagyon lerántotta ennek a közlekedési formának a hírét a sok (részegen rollerezős, ide-oda cikázós, járdán baromkodó, úton lámpákat leszaró, bérelt rollert random elhajító) idióta.

A következő évtizednek feladja a leckét az egyre erősebben jelen levő közbenső sebességkategória, amit sikerült az elmúlt 100 évben szinte teljesen kiirtani a gondolkodásból.

  1.   3..5 km/óra gyalogos - települések között csak megtűrt a gyalogos, nem kívánt közlekedési módszer. Kereszteződéseknél gyakran a gyalogos lett a föld alá száműzve, véletlenül sem az autó.
  2.   15..25 km/óra bringa, roller, továbbá időnként munkagépek: traktor, kombájn. Ezek mindegyike szintén a nem kívánatos volt illetve csak megtűrt kategóriák lettek.
  3.   50..90 km/óra autó. Gyakorlatilag mindent ennek rendelt alá az elmúlt 100 év közlekedésfejlesztése.

Tehát a közlekedési fejlesztések az elmúlt 100 évben az (1) és leginkább a (3) kategóriára fókuszáltak, a (2)-es sebességkategóriáról megpróbált nem tudomást venni a világ, megpróbálta kiszorítani. Aztán ismét előtérbe került és kell neki is hely az utcán. De az utca véges szélességű, miből legyen számára lecsípve? Az autóknak szánt aszfalt mellett vagy árok van, rosszabb esetben rögtön a járda és a házfal.

Érdekesség: nyugaton is új lendületet kapott az a reform, hogy az autóforgalom legyen még több helyen a föld alá száműzve és az emberek kapják vissza a felszínt.

De az utca véges szélességű, miből legyen számára lecsípve?

Ez egy nagyon jó kérdés és tényleg az egyik legnagyobb challange amit a közeljövőben meg kell oldani. Alapvetően a városok levegőjének/biztonságának javítása érdekében kéne biztosítani megbízható és igényes tömegközlekedést és emellett tolni a mikromobilitást. Mindezt olyan szinten hogy az autóból kiszállás ne kompromisszum legyen hanem minőségi előrelépés. Szerintem nagyon kevesen filóznának ha választani kéne a dugóban pöfögök és 2 óra mire elszenvedem magam A-ból B-be vs negyed óra alatt ugyanez a táv és közben még vezetni se kell között.

Szerkesztve: 2021. 10. 09., szo – 20:24

A "hoverboard" (ami amúgy nem is az) a megértésem szerint egy balesetveszélyes eszköz jackass-jelölteknek. Közlekedésre egész biztos nem jó, maximum a kertben vagy a házon belüli marháskodásra. Nem csak hogy semmire nem jó, veszélyes is, és amúgy is hamar megunná.

Szóval akkor már inkább e-roller. Nem tudom mennyi idős a gyerek, de gondoljátok meg hogy hol és hogyan használja. Fő szabály szerint a biciklisekkel egyező szabályok szerint kell közlekednie, ha jól tudom.

Gyereknek motoros közlekedési eszközt?!

A rollerrel a geometriája a baj, nem lehet vele nagyot fékezni, mert fejre áll. Emiatt kerékpárból is az a jó közlekedésre, aminek valamennyire előre áll a kereke, nem az első kerék felett van a súlypont.

Én nem vennék egyiket sem, én is bringapárti vagyok.

"A rollerrel a geometriája a baj, nem lehet vele nagyot fékezni, mert fejre áll. "

Ez nem teljesen igaz, első és hátsó kerékkel egyszerre kell fékezni. (és közben a hátsóra nehezkedni egy kicsit). Nekem lábbal hajtós (decathlon) van, az egész szépen tud vészfékezni, igaz, esős időben nem ajánlatos a használata, mert csúszik mint az állat. De egyébként meg tud állni.

Belvárosi környezetben nagyon jól lehet vele haladni, persze ésszel, normálisan, nem ijesztgetve a többieket.

Határozottan nem :) De szerintem ez egyébként nem is vészfékezés volt, inkább a roller kisméretű első kereke beakadt valamilyen úthibába, ami a rossz minőségű videón nem látszik, és ezért bukott előre. A belvárosi utakat ismerve, ez elég valószinű. Rollereztem én is arrafele elég sokat.

Ha biztosra akarsz menni, akkor a pedálos Moszkvics egyre menőbb, ahogy putyin mackó egyre közelebb araszol..

God bless you, Captain Hindsight..

Roller, abból is a hátsókerék hajtású. Az olcsóbb elsőkerék hajtásúnál hajlamos a vezérlés elszállni és ha beblokkol az elje, akkor leszáll róla még egy 90 kilós ember is.  Teljesítmény tekintetében vagy kisebbet, vagy olyant amin van "gyerekzár".
Ezenkívül minimum sisak. Meg józan ész. Az utóbbi ha nicns a kölyökben, akkor előbb-utóbb elbassza a kocsi, közlekedési eszköz nélkül.

Hoverboardra elég hamar rá fog unni, mert esik-kel vele. Cserébe nem azzal fog veretni a városban a haverokhoz.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szerkesztve: 2021. 10. 10., v – 17:31

[dupla]

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Mennyi idos, es mire hasznalna?

Ha utcan, kozlekedesre is (akar csak jardan), akkor roller. Tok jo buli, az en gyerekeim elvezik, es tudjak esszel csinalni. Kb. 10-15km/h-ig gyorsitanak vele.

A hoverboardot en leginkabb irodaban latom hasznalni :)
Utcan nem annyira, max levive a terre, ahol ismered a terepet.

Hogy hazabeszeljek, vannak meg az elektromos gordeszkak, kb. a ketto kozt. Abbol van AT is, nagyobb gumikerekekkel, az biztonsagosabb meg kenyelmesebb.

Utcai gördeszkát (nagyobb és puhább kerekűt, nem a pályára valót, elülső túlnyúlás nélkülit), bukósisakot, könyökvédőt, térdvédőt, rendes gördeszkás cipőt.

Bár a cruiserrel egyetértek, de inkább a dupla felhajtásos deszkát. Könnyebb letenni, felvenni a városban való közlekedésben. Pennyboard, longboard felejtős. (Bár a pennyboard remek donor alkatrésznek a cruiserhez.)
Sisak, térdvédő, csuklóvédő. Az elmúlt évek borulásai során, többször vertem oda a csuklómat és a térdemet, de a könyököm valahogy soha. Deszkás cipő helyett valami olcsó tornacipő, mert az úgyis kopni fog.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "