Van ugye ez az ismert probléma, hogy ha az ember a magyarorszag.hu és hasonló helyekre be akar jelentkezni, akkor a központi azonosítási ügynöknek hívott cucc gyakran azt mondja, hogy a bejelentkezés sikertelen, és a sütik törlését javasolja. Ide sokan úgy lépnek be, hogy a böngésző privát ablak módját használják.
Van egy másik (nem magyar) weboldal, ahol a szervezetnél kezelt számláim közötti váltás szokott sikertelen lenni. Egyszerre egy számlát látok, és van két csoport (Mondjuk képzeljetek el pénz számlákat és befektetési számlákat). A csoporton belüli számlákat ki tudom listázni. Elméletileg lehet a csoportok között váltani, és csoporton belül számlát választani.
Nagyon gyakran ha belépek, akkor mondjuk csak pénz számlákat látok de a rendszer azt hiszi, hogy épp befektetési számlákat mutat, és csak olyan váltási lehetőséget kínál, hogy váltsak pénz számlákra - és ezt kiválasztva semmi nem történik. Ritkábban, de még így is kellemetlenül gyakran előfordul az, hogy kilistázom az adott csoporton belüli számláimat, de hiába klikkelek egy másik számlára, nem történik semmi.
A lényeg, hogy ha a supportnak írok, akkor mindig az a válasz, hogy töröljem a böngésző cache-t és a sütiket.
Én nem vagyok webfejlesztő, csak nagy vonalakban van fogalmam arról, hogy mik a sütik és hogy működnek, annyira nem értek hozzá, hogy ki merjem jelenteni, hogy ez a viselkedés ennek a két weboldalnak a hibás kifejlesztésében van. De azért nagyon gyanús, hogy az összes többi weboldal, kisebbek és nagyobbak is meg tudta oldani azt, hogy felhasználónév és jelszó megadásával be tudok jelentkezni akár kétszer egymás után is, süti és cache ürítés nélkül, vagy mondjuk az oldalon listázott opciók közül pl. tudok választani és az történik, amit választottam.
Az írás apropója, hogy 5 perce megpróbáltam megnézni az értesítési tárhelyemet, és természetesen megint nem működött.
- 38 megtekintés
Hozzászólások
Ez úgy működik, hogy igen, az oldal van elrontva, de nem, nem lesz javítva, míg csak 1-1 embernek okoz kellemetlenséget, mert valószínüleg ez a hiba elég alacsonyan van a prioritási listán és/vagy annyira spagetti a rendszer, hogy a fél világot újra kéne írni, hogy működjön rendesen.
Sajnos ez ilyen. Én se örülök, mikor azt mondjuk, hogy "ez a hiba eléggé edge-case, nem javítjuk", mert ugyan csak kevés felhasználót érint, de őket nagyon idegesíti. Nem jó érzés szar UX-et kínálni a usernek. De a prioritási listát nem feltétlen a fejlesztő határozza meg, és tökéletes UX-en kevésbé, a shiny-new-feature-set-en viszont annál inkább múlik a sales/product manager bónusza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni