Nehezen fizeto ugyfelek, hogy kezeled?

Fórumok

Arra lennek kivancsi, ki hogyan kezeli a magyar it/webes piacon tapasztalataim szerint 10-bol 9szer nehezen fizeto ugyfeleket?

Allandoan belefutok, hogy:

- szerzodes van, fix oradijjal

- az utolso fingas hossza is logolva van masodperc pontosan

- mindenrol tud, mindent lat, minden OK 

aztan:

"bocsi, en ezt most nem ertem, hogy miert ennyi lett, de ezeket meg azokat nem kertem, rontsd le a szamlat"

En ertem, hogy mindig mindenkinek ingyen kell, de 10+ eve fejlesztek es tisztelet a kivetelnek, tenyleg tobben vannak azok, akik utolag is kepesek vitatkozni akar perceken is. Az ilyenek miert nem mennek a Pistike bt-hez 500 Ft-os oradijon? 

Ja tudom: SOK volt az ajanlat, elment Pistikehez. Pistike szart csinalt, visszajott, hogy SZAR lett, tudok segiteni. Persze, tudok uj ajanlat elkuld. Valasz: EZ SOK, megoldjuk az eredeti "FEJLESZTOVEL".

Bocsi, de mar tenyleg a tokom ki van az egesszel, lassan tenyleg ott jarok, hogy inkabb elmegyek hegyipasztornak Kambodzsaba.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 05. 10., h – 21:01

Rossz piacot választottál. Mármint, hogyy magyart. Csóri, ügyeskedő kisvállalkozásokból nem lehet jól megélni. Külföldi projekteket kell felhajtani valahogyan. Bár általában valami közvetítő cégen át megy minden. Vagy alvállalkozni / alkalmazottnak menni valamelyik projekt vagy idő alapú erőforáskölcsönző céghez, akiknél nemzetközi projektek futnak.

Csóron nincs ügyeskedő kisvállalkozás, legalábbis olyan, aminek komolyabb IT vonzata van.

2000 embernek van tele a tutyija, hogy mindenki a mi falunk nevét emlegeti, jó lenne leszokni róla. Természetesen a kritika és kifakadás nem neked szólt, általánosságban.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Cs%C3%B3r

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Igen, senki nem gondol, de a falut mégis sérti. Btw ez csak az utóbbi alig 10 évben lett nagyon zavaró. Eddig a Csuka miatt voltunk híresek, most a csórók miatt. :D

Ha azt mondják, hogy csóró, az nem zavar senkit, de mikor a csórót elkezdjük becézni csórira, akkor az már zavaró. Szóval a csóró az csóró, a csóri pedig a csóri lakos vagy kötődésű. :)

A csóró helyett nem is értem milyen nyelvjárás lehet a csóri. Én inkább ezt nehezményezem, hogy elferdítik a szavakat. De tudom el kell ezt is fogadni, mer a nyelv fejlődi és ez által is gazdagodik.
Engem például az bosszant, hogy már egyre többen használják pl. a "Mindenhez ért." kifejezés helyett a "Mindenhez is ért" változatot.
Tudom ez valahol valami poén lehetett, de annyira azért nem ütős, hogy már kötelező legyen!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

"de a falut mégis sérti"

Meg szerencse, hogy van valaki, aki tolja az awareness kampanyukat. :)

Ez pont ugyanaz, mint amikor 50 Cent besertodott, hogy egy magyar boltban "Negro" cukorkat talalt. Faszomnak kell a snowflake-eknek mindent magukra venniuk, es miert nem tudjatok elfogadni, hogy muveletlenseg letezik is kesz?

Az mas kerdes, hogy en eddig se hasznaltam ezt a kifejezest. De ez a reakcio eros tulzas, es mas eros tulzasokat is validal, igy nem tetszik. Ne kelljen mar mindenkinek olyan nagyon alaposan megvalogatni a szavait!

Azért van némi különbség. Azért hoztam/hozzuk fel, mert így talán elérjük azt, hogy, hogy kikopjon a közbeszédből a csórizás. Régen is voltak ilyen idegesítő szavak, amiket már évek óta nem hallottam, például a dudogás, de mindig jön helyette más szó vagy kifejezés, mint például a fent említett "minden is". A muszáj/muszály is lassan helyrekerül. :D

Szerintem a csórizók többségének fogalma sincs, hogy létezik Csór nevű falu. Arról meg végképp semmi, hogy merre van.
De gyakorlatilag le is szarják. Szerintem.

Ettől függetlenül a ,,csóri" kifejezést magam sem kedvelem. ,,Csóró" lesz az.
A hasonló kvázi-becézgető alakokat sem szeretem, és általában a rövidítéseket sem (valamikor több szótagú alakról rövidül a két szótagos -i végződésűre).

De a szóazonosságon kívül semmi köze a két dolognak egymáshoz, teljesen más eredetű és használatú a két szó: cigány eredetű csórikám -> csóri, Csór településről származó -> csóri. Pont azzal erősíted és tudatosítod a rossz értelmezést, amikor kikelsz ellene..

Mint írtam, ez pont olyan, minthogy a "töki" egy börtönszleng a kisebb termetű cellatársra, de semmi köze ahhoz, hogy valaki Tök településről származik-e, ha valaki azt mondja, hogy "figyelj, töki, menjünk ebédelni!", akkor nem az illető születési helyére céloz. A töki pompos például már más tészta, az valóban Tök településről származik.

Volt egy olyan 15 év az életemben, amikor minimum két hetente átautóztam Csóron. Szóval a létezését is és a helyét is tudom.

És emellett én is és mások is használtuk és használjuk a csórikám kifejezést, amikor valakit sajnáltunk.

Eszembe se jutna, hogy a csórikám az egy Csórról származó embert jelentene, és valószínűnek tartom, hogy nincs is semmi kapcsolat, csak véletlen egybeesés.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Neked lehet, hogy nem, viszont egyre többen vannak, akik igen. Ezért is szólalunk fel egyre többen. Amúgy azt hittem, hogy szélmalom harc lesz vagy falra hányt borsó, de mintha kevesebbet hallanám, de lehet csak azért, mert ha látnak, hogy a közelbe vagyok, akkor nem mondják. :D

Kronosznak:

teljesen igazad van - most már ha ilyet mondok - véletlen, akkor hozzá teszem, hogy nem helységnévre utalok, hanem a vagyoni állapotára.

Egyébként most már tudjuk, hogy van ilyen település is, hogy Csór Fejér megyében.

For Whites Only meeting room!

Azért is írtam, hogy tudjuk, mindenki tudja, hogy a csóri az nem Csór lenézésére szól, de mikor a pesti busz bejön a faluba (és azon én rajta szoktam lenni, mivel Budapesten dolgozom), és elhagyva a falutáblát felzendül a "na csórikám leszáll" szólam, akkor azért lenne kedvem sikítani... Tehát hamar eltud kurvulni a világ, hiába nem nekünk szól, hamar megváltozhat. A bugyiak már megjárták. :D

Nálunk káposzta van, szokott is lenni káposztafesztivál. :D

Amúgy az idősebb generáció a Csóri Csuka Csárdáról ismeri a falut, na meg Mátyás Királyról. Mátyást nem csak a monda miatt, hanem arról is, hogy a faluban találkozott először Beatrixszel. Nekünk anno kívülről kellett tudni egy-egy mondát Mátyásról én pont a csukáról szólót tanultam meg. :)

Ma már a Csuka nincs, van helyette viszont a Fiastyúk udvarház, na meg a Bakonyalja. :)

Azokat el kell engedni, bármilyen nehéz. Rendszeresen szembesítem ezeket azzal, hogy mi minden nincs benne a szerzodésben, amit ő igazából elvárna, főleg azt, hogy helyette menedzseljük a dolgait (és persze ezt nem kérte tőlünk, merazdrága).

A jó ügyfeleket meg kell fogni karbantartási szerződéssel, korrekttel, mert mindíg van mindennel tennivaló, és ha ebből összejön néhány arra már lehet alapozni. Ezzel jelenléted lesz náluk, ha másik/új valami kell, akkor hozzád jönnek elsőre. A kialakult munkakapcsolat nagyon jó, mert mindenki tudja mi várható a másiktól, mi az elvárás és ez sokat tud gyorsítani.

Az őszinte sztorival nyilván két kifejlet elképzelhető, az egyik a sértődés, a másik a belátás és végre értelmesen lehet dumálni az illetővel. Ez utóbbiak általában hosszan jó ügyfelek maradnak.

Igen, ezt csinalom es van sok stabil jo ugyfel, de az ujak kozul akik megtalalnak, azokbol 10-bol 9szer ez a szitu. Ilyenkor az van amit irtatok, hogy vagy megprobalom elmegyarazni neki hogy mivan es megerti, vagy sertodes lesz belole, es odebb all, vagy en allok odebb. De minden egyes ilyen alkalommal az eletkedvem is elmegy az egesztol :)

wpdaniel

Az újaknál érdemes lehet feljebb csavarni az óradíjat, mint infláció és egyéb követés főleg, és ezzel máris van egy szelekció. Akinek mondasz egy reális (tehát nemkatás, normál bejelentett és nem minimálbérre utalósat*), vállalható díjat és elfogadja, az tudja, hogy nem viccből ennyi, hanem ez ennyi.

*: Jellemzően céges formában szerződök közvetlenül, vagy alvállalkozó vagyok, persze a katásokkal nehéz versenyezni. Sokaknál nem számít érdemben, sőt van aki a kata változás miatt már eleve örül a nemkatás partnernek.

Itt valamiért egy iskola weboldalára mutat a link, aminek a cég főoldalára kellene.

Itt az "által üzemeltett weboldalak" kifejezés nem csak helyesírásilag rossz, hanem valószínűleg jelentéstartalmilag is. Legalábbis ha az IC üzemelteti őket, akkor az ő felelőssége lenne, hogy mind naprakészen megfeleljen a hatályos szabályoknak (ld. egyes oldalakon pl. progweb.hu-s címek (kiszolgáló nem található) és halott adatvedelemgdpr.hu-s linkek). Szerintem az IC a külsős oldalak infrastruktúrájá(nak egy részé)t üzemelteti, az oldalakat pedig a tulajdonosuk üzemelteti, vagyis az, aki adott esetben a tartalomért elviszi a balhét. Persze lehet, hogy jogilag megfelelő kifejezést használtok, nem tudom, de hétköznapi ember számára félreérthető. Én nem mosnám össze a saját oldalaim az ügyfelekéivel.

Ha jól sejtem, a Policity nem felel meg a szabályoknak, mert az alul egyszer megjelenő sütisávban érhető csak el az adatkezelési tájékoztató, rendes elérhetőség meg nincs kitéve a weboldalra (lehet, tévedek, de adatkezelést nem végző weboldalakon is rendesen fel kell tüntetni bizonyos adatokat). A GamerBox is hasonló.

Amennyire meg tudom ítélni, a halott oldalon :) hirdetőfelületnek kínált Facebook oldalak szintén halottak.

Halott/értelmetlen IC-s linkek.

Kíváncsi vagyok, mennyire hatékony és értelmes dolog ilyen kesze-kusza domain-katyvasszal operálni. Laikusként én az IC weboldalán hirdetném az összes domainemet és egyéb felületeimet. Meg persze saját magukon önmagukat és az IC-t.

Itt-ott előfordulnak tanúsítvánnyal kapcsolatos problémák.

Ha valaki rád keres, ilyeneket talál. Aki képes rád keresni, nem biztos, hogy ezek után meg is keres. :D

:)

Nem kell fillérbaszó ügyfelekkel (tipikus átlag magyar ügyeskedő vállalkozó) dolgozni, igazából ez a megoldás.

Szerkesztve: 2021. 05. 10., h – 21:16

El kell engedni az ilyen ügyfelet az első eset után azonnal.
És mindig legyen valami a kezedben. Pl az utolsó részlet kifizetésével adod át a jogokat/forráskódot/dokumentációt. Nem fizet, nem kapja meg.
És max annyival engedd tartozni, aminek az elvesztése még nem borít meg nagyon. Mondjuk ehhez jól is kell szerződni.
 

Szerkesztve: 2021. 05. 11., k – 00:27

-

Jól le kell papírozni, aztán fizetési meghagyás.

Sehogy. Listazni kell oket, meg kuldozgetni a fiztesi meghagyast.

A masodik alkalommal meg elkuldod az anyjaba. Fillerbaszokkal nem kell foglalkozni, ha csak ezek jutnak akkor meg baj van, mert rosszul lottel celra valahol.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

webre ugy tudom az a tuti megoldas, hogy amig teljesen ki nem fizette, addig a sajat szervereden hostolod a contentet. ha nem fizet, csak lekapcsolod.

en csak uzemeltetek, de az a tapasztalat, hogy mindig a pici (<15 fo) cegekkel van gond, a kicsit komolyabbaknal mar nem szokott problema lenni a fizetessel.

Egy jogilag(!) kellően előkészített szerződéssel ezek az ügyfelek egy idő után eltűnnek. Javaslom egy (rátermett) ügyvéd bevonását a szerződések előkészítésére. Ja és ne ezen akarj spórolni, mert akkor nagyjából ugyanazt fogod csinálni az ügyvéddel, amit veled csinálnak. (Végtelen ciklus) :)

Szerkesztve: 2021. 05. 11., k – 06:45

Bocs, hogy ezt mondom, de ha 10-ből 9 ügyfeled hülye, ott én nem másban keresném a hibát. Én sok kicsi céggel vagyok kapcsolatban és jók a tapasztalataim, igaz az én cégem üzemeltet de szerintem az üzletkötésnél nagyjából hasonló a helyzet.

1. A megrendelő nem ért az informatikához! Ez a legfontosabb, a kommunikáció a kulcsa mindennek és akkor a legjobb, ha egy szakkifejezés sincs benne. A legtöbb probléma ebből adódik. Nyerünk úgy tendert, hogy a megrendelő azt mondta, azért minket választott mert egyedül a mi ajánlatunkat értette meg. Egyszerű és érthető legyél egy nem hozzáértőnek! Legyen autós, építkezős, bármilyen hasonlat a munkádra, csak szakkifejezés ne, mert azzal úgy érzi majd a megrendelő, hogy hülye és ettől frusztrált lesz. Én már sportot űzők ebből és volt olyan ajánlatom, ahol szó szerint egy szakkifejezés sem volt.

(Egyszer az egyik partnerem engem kért meg, segítsek eldönteni, hogy egy fejlesztésre kapott árajánlat reális-e. Egyszerűnek tűnt neki amit kért. Leültettem a gépe elé, és azt kértem írja be, hogy google.com, erre furcsán nézett rám de beírta. Megkérdeztem mit lát a képernyőn, egyszerű nem, egy darab beviteli mező? Értelmes ember volt, azonnal megértette, hogy egy egyszeűrnek tűnő feladat mögött mennyi munka lehet, viszont a fejlesztő nem tudta értelmesen elmagyarázni neki.)

2. Mindent előre jelezz! Előre és sosem utólag. Ja, ez ezért lett több, mert ezt meg azt nem számoltuk bele, na itt vége is lesz a jó kapcsolatnak. Ezt a hibát csak te tudod elkövetni a megrendelő nem. Ha kitalál egy változtatást, a legapróbbat is, egyből új ajánlat neki, addig ne mozdulj amíg nem érti, hogy ez miben változtatja meg az eredeti igényt.

3. Az ár amit mondasz sose legyen kevesebb, mint amit a végén számlázol! Mindig becsüld túl a mukát, a végén egy kisebb összeg és imádni fognak. Persze ezt mondd is el, hogy ez a legrosszabb verzió és lespórolhatunk ezzel, meg azzal. Ha több lesz a számla, mint amit ígérsz te vagy a béna.

4. Tanulj meg nemet mondani. Ez a legnehezebb, felismerni azt akivel nem akarsz együtt dolgozni. Ha módod van rá, ajánlat előtt ismerd meg a megrendelőt, beszélj vele mindenről kivéve azt amit kér. Tudd meg milyen ember és alkalmazkodj! Ehhez kell egyfajta tanulhatatlan kommunikációs képesség, ha ilyened nincs alkalmazz profi üzletkötőt, különben sosem leszel elégedett. Ha ez megy felismered azt, akinek nemet kell mondani, ez ritka ugyan de ilyen is van valóban.

5. Egy kis ismétlés, mert annyira fontos: kommunikáció! Beszélni, beszélni, beszélni. Ha nem megy csinálja más!

Senkinek nincs köze világod belsejéhez, neked sincs közöd mások életéhez, csak az Irgalom útján van közöd, Istenektől rendelt kötelességed.

Sok igazsag van benne, sok hozzaszolas jol leirja a jogi helyzetet. A psziches helyzetet vidzont nem.

A kerdezonek a 4. ponttal van a baja, egy csomo energiat beletesz, keszul, eloadja a tudományát majd kiderul hogy ingyenes plugint keres az ugyfel. 10-bol 9-nel ez lelekölő.

Sok munkat kell rakni abba a weboldalba, ami alapjan megtalalnak. Csak az ismerjen magara, aki fizetni is akar. Igy lemorzsolodik a felesleges 75%.

Mindig hasonlitom magam a szomszed klimaszerelohoz: egyertelmu melo, pontos elvarasok, jol lathato eredmeny. Lakas klima es westend klima eseten is. Az ember sokszor akar kedves, jofej, megnyero es szimpi lenni. Aztan megeszik az ugyfelek.

A vegen kiderulhet hogy ez a piac (wp?) mar halott, felhigult. Ideje odebb allni pl. chatbot-ok fele (ami szinten nem mai tema, de meg nincs mindenkinek) 

Amiket leírtál igazak, de szerintem nagyon könnyen más merítésed lehet, mint a kollégának fent. Van olyan, hogy az adott ember nem sokat sales-ezik, nem akar kiadni 15 árajánlatot, ha tudja, hogy 1-re lesz kapacitása, ahogy mondjuk ezt megteszik mások, én belefutottam ebbe, emiatt nem könnyen tudtam nemet mondani, mert épp nem volt másik futó munkám. És ne becsüld alá azt, hogy ezt emberek tudják is, és építenek is erre, hogy neked úgyse lesz lehetőséged felmondani a munkát a felénél, az elmúlt 1 év kihozta az állatot sokakból, kaptam már olyan válasz levélben, hogy "perelj be", pontosan tudom, hogy az 2 év, nekem meg havi számláim vannak. Mindig van mit fejlődni, de van az, hogy egyszerűen kegyetlenebb a piac, mint gondolnád.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

A kényszer nagy szívás, ezért nincs például semmilyen hitelem és soha nem is volt. Arra próbáltam kilyukadni, hogy az általad említett merítés nagyban függ az emberismerettől, az meg nehezen tanulható. A kis cégeknél, ahol egy ember dönt, ott kritikus, hogy megismerd a döntéshozót, ott semmire se mész szerződésekkel, nekem van jó pár ügyfelem, ahol nincs is szerződésünk, csak szóbeli megállapodás, ahogy az egyik partnerem emlegeti gentlemen's agreement. Tépi is az ügyvédem néha a haját :) A nagyoknál, ott nyilván a szerződés a lényeg, olyan partnerem is van, ahol nyolc (nem vicc, tényleg nyolc) aláírás kell, egy számla kifizetéséhez, de ez más kategória.
A piac kegyetlenségét icce 30 év alatt úgy hiszem kiismertem, már csak akasztott embert nem láttam, ezért mondom, hogy az emberismeret a kulcsa a normális üzleteknek. Mindig emberek döntenek! Akinek nincs ilyen veleszületett képessége és üzletelni akar,  annak képeznie kell magát ezen a téren is, nem csak az IT-ben. A kommunikáció csodákra képes, van olyan építési vállalkozó partner, aki azzal fenyegetett, hogy oda küldi hozzánk az embereit (és vannak ilyen emberei), hogy verjenek meg. A vége az lett, ugyan is odamentenünk hozzá megbeszélni a dolgot, hogy kiderült, éppen csúnyán lehúzták és idegbeteg volt amikor fenyegetőzött. Elnézést kért és azóta is dolgozunk együtt. A jó kommunikáció csodákra képes.

Senkinek nincs köze világod belsejéhez, neked sincs közöd mások életéhez, csak az Irgalom útján van közöd, Istenektől rendelt kötelességed.

10+ éve alatt nem árt némi tartalék arra az esetre, ha éppen nincs munka, ezt az időt célszerű fejlesztésre fordítani, hiszen mikor van munka, akkor nem lehet, fejlődni viszont kell.

Ilyen rossz arány esetén mindenképpen célszerű megvizsgálni mi lehet a dolog hátterében, akár a téma nyitónál nem stimmel valami, akár valóban az ügyfélkörrel van/lett gond. Az is egy befektetésnek fogható fel, ha megpróbál valamilyen módon váltani és egy ideig nem lesz sikeres, de aztán ráérez a megoldásra. Mindenesetre az ok közömbös (olyan szempontból, hogy van), a megoldást kell megtalálni.

Nekem ami feltűnik a leírásból, hogy talán túl sok információt közöl az ügyféllel. Az ügyfélnek nem kell minden részletről tudnia: például ha egy nem annyira lényegesnek tűnő képpel eltölt 4 órát, egy fontosabbal csak 15 percet, akkor nem lehet meglepődni, ha az ügyfél akadékoskodik. Holott simán lehet, hogy valóban ez a helyzet, minden munkánál (informatikától függetlenül) felmerülhetnek szívási pontok, amik egyszerűen hozzátartoznak az egészhez.

Egy másik opció: honlapot nem órabérben fejleszteni. Ha kisebb ügyfelekre lő, akkor jó eséllyel egyszerűbb igényekről van szó, azaz beárazható, pláne 10+ év tapasztalattal. Lehet, hogy némelyik ügyfél kicsit ráfizetés lesz, de ugyanígy némelyik több hasznot hozhat. Csinálni kell egy katalógust (akár csak magának), hogy fő oldal X forint, egy aloldal Y forint, térkép és kapcsolati oldal Z forint stb. Ajánlatadáshoz leírja, hogy főoldal, 4 aloldal stb ennyibe kerül, elején kap három design tervet, amiből választhat.
Ennek variánsa, hogy ügyfél kapja ezt a fix áras lehetőséget, és akkor tudja, hogy kevesebb beleszólása van, másik variáció az órabéres, amikor sokszor beleszólhat, de fenntartás nélkül elfogadja az óraszámokat és ezt aláírja (ez esetben is célszerű egy irány számot mondani és néha közölni, hogy mi az aktuális helyzet: tervezett idő és készültségi szint miként viszonyul egymáshoz). Fix díjasból át lehet menni órabéresbe, fordítva nyilván nem. Itt fennáll a meglévő probléma veszélye, de mivel egyértelműen az ügyfél döntött egy gumi megoldás mellett, kisebb esélyt érzek problémára.

És igen, ahogy Gyuri23 írja: kommunikálni. Nem feltétlenül kell sokat, de az egyértelmű legyen az ügyfél számára (arra kapjon választ, ami érdekli: mikor mit kap mennyiért). A kommunikációban az ügyfél beszéljen többet, hogy kiderüljön, mit akar. Néhány ötlet/vázlat, keresztkérdés nem sok idő, ellenben sok minden előjöhet. Az ügyfél nem úgy áll egy tőle távol álló projekthez, hogy tudja, mit akar, legfeljebb érzése van az igényeiről.

index page-en ki van irva mennyivel tartozik. Tobbet nem fog.

Oszt majd jól beperel hitelrontásért.

Illetve a másik oldalról: aki "melós" így mutatkozik be az index oldalon, hogy ott van a neki tartozók feketelistája, az felveti a kérdést az új megrendelőben: biztos hogy 1 olyan emberrel akarok szerződni, aki nyiltan kiteszi a főoldalra minden seggfájását? Fel tudja mérni a munkát nálam jól, ha a többi ügyfelével is gondja támadt? Ha nálunk valami gikszer lesz, engem is azonnal rak a szégyefalra? Bár mondjuk ez utóbbit a sok kkv szerintem leszarja. Majd keres magának másik webdesignert, akiknek megint tartozhatnak. Annál vastagabb a bőr a pofájukon mintsem h. izgatná őket egy ismeretlen webdesigner oldalán szerepelni. Ha az esti híradóban szerepelnek mint szar tartozós cég, na az már megüti az ingerküszöböt mindenkinél!

Kicsit hasonló párhuzam, mint amikor kihívja az ember a huszon-harmincadik szerelőt (villany, víz, gáz, bármelyikre rá lehet már húzni sajnos, nem 1-1 konkrét szakmánál van ez hanem bárminél előjön). Mind azzal kezdi h. első levegővétellel már pocskondiázza az előző munkáját. Ezzel azonnal megadja nekem azt a légkört, amit már az elődjénél megutáltam (aki szintén szar munkát végzett). Ezek a jelek előrevetítik, h. ő is pont ugyanilyen szar munkát fog kitolni magából, amit majd a rákötvetkező is ugyanilyen lendülettel fog fikázni. És bezárul a kör. Bennem mint megrendelőben a főoldalon hőbörgés ilyen ambivalens érzéseket kelt.

Tulkereslet van. Ilyenkor a kinalat diktalja a szabalyokat.

"Nemfizetok listaja" - valamit felreertettel. A sajat indexoldalan jelenne meg a tartozas, nem a kivitelezo bemutatkozo oldalan. Es amugy is: ettol csak az ijed meg, akinek amugy szinten eszebe jutott nemfizetni. Ertuk nem kar. Emberminosegi eloszures.

"Oszt majd jól beperel hitelrontásért."

Azt a pert meg is kellene tudnia nyerni. Ha rad nem volt penze, ugyvedre lesz? De meg ha van is: semmi valotlant nem allitottal. Ugy nehez megyernie.

Nekem pl. nem szimpatikus az óradíjas szerződés. Nekem kell valami, mondd meg, mennyibe kerül. Legyen a Te gondod, hogy ezt mennyi idő alatt és hogyan csinálod meg.
Mindig csak a gond volt azokból a megbízásokból, ahol nem egyeztünk meg előre végösszegben.

Analóg példa: amikor a kertemben a füvet lenyíratom, akkor is megegyezünk, hogy tesó, mennyibe' lesz ez a kert.
Nem érdekel, mennyibe kerül a benzin, és nem érdekel az se, mennyi ideig tart. Ezzel már ő logisztikázik.
Egy erősebb géppel simán le lehet fele annyi idő nyírni a területet, mint egy gyengébbel. Ezzel hadd ne én foglalkozzak.

Vagy amikor az autódat olajcserére, karbantartásra viszed, akkor se a műhely rezsióradíja érdekel (honnan tudjam, hány órát számláznak ki egy kuplungozásra), hanem mondja meg, mennyi lesz a munkadíj. Lehet felsorolni lehetséges enyhítő és súlyosbító körülményeket is, amik növelhetik vagy csökkenthetik a végösszeget.

Ha valaki nem tudja nekem egy munka árát tól-ig módon sem előre megmondani, felmerül bennem a gyanú, hogy trükközni akar. Aláaknázódik a bizalom, és onnantól minden sokkal nehezebb.
Az órabéres meló amúgy is sokszor megfoghatatlan: honnan tudjam, hogy nem számlázod ki, amikor redtubra kivered vagy mondjuk azért tart sokáig, mert most csinálsz valamit először és velem akarod megfizettetni a tanulópénzedet?
Ha így van, ha nem: aki nem mozog otthonosan a témában, abban ilyen kérdések felmerülnek. Míg ha obfuszkálás nélkül végösszeget mondasz, egyrészt úgy érzi nem ő viseli a kockázatnak ezen részét, másrészt sokkal könnyebben be tudja lőni, rád van-e szüksége.

Kb. 10 éve magyarázom az ügyfeleknek, hogy az alkudozással kiveszik a project-ből azt a játékteret, ami arra kell, hogy ha nagyon benéztünk valamit, vagy én, vagy ők, akkor amiatt ne legyen full stop, vagy feature kihagyás, vagy akármi. Azt nem lehet, hogy csontig leverjük az árat, de elvárjuk, hogy a közben felmerülőt, meg a bocsi nem jól mondtamot, meg a várni kell még kicsit a 3rd party-ra, mert most cserélik épp a raktárkezelőt és más formában jön az adat majdot, azt úgy mind csináljuk meg, fix volt az ár, de csak nem fix a tartalom. Korrektebbel (10-ből eggyel kb. nálam) meg lehetett beszélni, hogy figy, ez nem így működik, hogy bocsi-bocsi az elég, nekem is van villanyszámlám. A többinél teljesen rendben van a fix összegű vagy óradíjas szerződés esetén is az, hogy ők most megvettek, pofa be. Ez ilyen, én speciel ezért megyek épp át saját szolgáltatásba, és hanyagolom az egyedi fejlesztéseket, mert rohadtul inkorrektek a piac alsó szegmensében.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Ó, a sunyi márkaszervízeket nem kell félteni, rezsióradíj ide v. vállalt tól-ig fix ár oda. Dunaautó Óbuda: munkafelvevőn ott van a vállalt ár: 66 ezer az éves szervízre (valósagban olajcsere+szűrőcsere amit ténylegesen elvégeztek remélhetőleg, a többi ellenőrzést meg max rámondják mert még a látszatát se adták meg azzal h. egy végigellenőrzési check-listát mellékelték volna a számla mellé mindent kipipálva).

A végleges számla (nem történt a rutin éves szervízen kívül más plusz megrendelt munka, csak az ami a munkafelvevőn is szerepelt): 81 ezer.

Hát, hogy ennyi munkaóra volt vele, és a rezsióradíjjal felszorozva az ennyit ad ki. Tetves banda, mert a munkafelvevős papírból nem adott példányt az elején. Többet nem viszem oda az fix, a következő rablóbandától előzetes írásos árajánlatot kérek felső összeghatárral. Ha nem szarnak majd rám, és nem basznak válaszolni! Mert tudod ebben a tetves országban te nyaljad ki a seggét a márkaszervíznek hogy foglalkozzon veled, hiszen olyan kibaszottul jól el vannak látva mind megrendeléssel. Meglátom mire jutok.

Mondjuk garancia miatt (+ digitális szervizkönyv bejegyzés és ilyesmik). Én is most vittem éves szervizre. Gyakorlatilag olajcserét csináltak 100.000-ért. Ez van sajnos. Arról már ne is beszéljünk, hogy ugyanaz a márkaszerviz ugyanazért a munkáért, ugyanazzal a motorral szerelt, ugyanannyi munkaórát és alkatrészt igénylő tevékenységért miért számít fel többet kb. 25eFt-tal egy nagyobb autóért? (Focus -> Mondeo)

 

Srácok, Ti hol éltek? Évek óta megszűntették azt, hogy csak a márkaszervízben szervizelt autó a garanciális autó! EU-s törvény van ennek a tilalmára! KIA esetén csak a KIA Lurdy Budapesten! Pecsétel is KIA-s pecséttel, sokkal többet megcsinál, mint a márkaszervíz!

Amúgy meg minden szervíz pecsételhet szervízkönyvet! A checklist-ek minden autómárkákhoz elérhetőek!

Bármelyik szervíz kaphat jogosultságot, amelyik rendelkezik a gyártó által előírt képzéseket/vizsgákat abszolvált szerelőgárdával, gyártói célszerszámokkal, egyebekkel. Minden gyártó megköveteli az IT-ban is azt, hogy a hivatalos support partner rendelkezzen megfelelő tudással, szakemberrel, illetve szükség szerint eszközökkel/raktárkészlettel.

fix összeg akkor működik, ha előre pontosan ismert, hogy mit kell leszállítani.

Pl. ebben a kertben kell lenyírni a füvet, az elég pontos.

Ha menet közben jönnek az igények, hogy valójában a kert ház melletti részét nem is kell lenyírni, viszont az almafákat is meg kéne metszeni, akkor a fix áras cucc borul.

Erre szokták azt mondani, hogy hát majd minden igény változtatáskor újra megegyezünk egy árban és újra szerződünk, csak a valóság az, hogy nagyon hamar jön az, hogy de hát ez nem is igény változtatás, az előző megegyezésbe én ezt is beleértettem, stb.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

en abbol indulok ki, hogy mindig lesznek ilyen valtozasok, extra igenyek, es ha nem valami nagy komplex es jol korulhatarolhato uj igenyrol van szo, akkor azt nem lehet majd ervenyesiteni az arban, ezert mar elore beleszamolom ezeket. es nem feltetlen a megrendelo hibajabol, lehet en nem gondolok elore valamire, vagy van olyan ami a megrendelonek termeszetes es magatol ertetodo, de kulon nem is emliti en meg nem gondolok ra.

pl. nemregiben egy idopont foglalo feluletnel a megrendelo termeszetesnek vette, hogy nem fog engedni munkaszuneti napokon foglalni, a csereberes szombatokon meg igen, de errol elotte nem beszeltunk. persze megoldhato, nem tul nagy munkaval (valahonnan le kell szedni az evente valtozo datum listat), annyira nem nagy igeny hogy ezert kulon szamlazni lehessen, es vegulis a megrendelotol is jogos elvaras, megse volt elore belekalkulalva a munkaidobe...  es sok ilyen is osszejohet egy projekt soran.

Ezt a faszkódós szombat-csereberét kéne elhajintani a picsába. A birkákkal el lehetett fogadtatni az óraátállítás megszüntetését, de a ledolgozós szombatokat nem volt eszük eltöröltetni.

Nem attól az évi +2-3 munkanaptól lesz világelső a magyar GDP. Cserébe viszont minden évben lehet lesni mikor variálják meg a szombati napokat.

Ugyanakkor pl. a hülye briteknél ha 1 ünnepnap hétvégére esik, a rákövetkdző hétfőt kiadják bank holiday-nek.

hat meg az oraatallitast se sikerult megszuntetni, olyan lesz az is mint a brexit, elhuzzak evekig aztan amikor mar mindenki lemondott rola hirtelen meglepik :)

ja a szombati csereknel meg az is buli, hogy ha mondjuk szombaton egy hetfot kell ledolgozni, akkor a nyitva tartas ugy modosul, hogy penteken lesz hetfoi, es szombaton a penteki. de ha a szombat egy pentek akkor nem.

Két észrevétel:

1, döntsd el, hogy T&M (=kilóra megvesznek órabérbe) vagy feladat megoldására vállalkozol. Az első esetben gyakorlatilag alkalmazotti státuszban vagy és a megrendelő dolga, hogy időben rendszeresen megfelelő felbontású feladattal lásson el, illetve felügyelje, hogy tényleg dolgozol, ez akkor jó, ha a feladat nincs specifikálva, mozog a célpont és változnak a prioritások. A második esetben van egy viszonylag jól specifikált feladat belátható időre előre, megbeszélitek, megbecsülöd, elvonulsz és kurvára senkinek nincs köze hozzá, hogy mikor, hol, kivel és hogyan oldod meg, ha a határidőre elkészül a feladat, akkor jár a pénz.

2, válogasd meg az ügyfeleidet, ne hajolj le olyan feladatért olyan ügyfélhez, amelyik a ligád aljában játszik, hagyd meg, had szopjon a Pistikékkel, keress olyan ügyfeleket, amelyek a ligád tetején vagy nálad egy kicsit magasabb ligában játszanak és dolgozd be magad oda. A munka ugyanaz nagyjából, de nem mindegy, hogy minden fillért egyenként megbasznak-e fizetésnél, illetve azt se, hogy kétszer annyi pénzből kell megoldanod ugyanazt a feladatot.

Szerkesztve: 2021. 05. 11., k – 12:33

Vannak komoly emberek, akik 50%-on megveszik a tartozást, majd behajtják. És nekik fizetni fognak.

Voltam olyan cégnél, ahol a tulaj direkt a legrosszabb "ukrán" behajtónak adta el direkt az ilyen nem fizető ügyfelet. Azt mondta, eléggé win-win szitu, ha elterjed a hír róla. Aki nem akar fizetni az úgyse jó üffél, kár is vele foglalkozni, aki meg fizetni akar, azt nem érdekli az ilyesmi.

Szerkesztve: 2021. 05. 11., k – 16:48

Kevés problémás ügyfelem volt eddig. Közszférában megszokott a csúszás, előbb-utóbb úgyis fizetnek, ott várok, küldöm a fizetési emlékeztetőket, egyre gyakrabban, ha kell a végén már 2 naponta. :D

Magán ügyfélnél egyszer volt egy nagyon link, a végén 3 hónapja nem fizetett, felmondtam a szerződést és lesztornóztam a számlákat (legalább kiadásom ne legyen a dologból). Persze csak havi 50k HUF volt (üzemeltetés, átalány), ennyiért nem megyek bíróságra, stb. Neki nagyobb baja volt, hogy nem volt aki üzemeltessen.
1-2 alkalommal hívott, mondtam felejtsen el, nincs óradíj, nincs előre fizetés se, semmi nincs. Azóta nem hív, a cég csődbe ment.

 

- Első gondolatom: órabéres munka az úgy alapból mocsár, fentebb már szóba került sok javaslat, én azt mondanám, hogy inkább megoldást ajánlj, fix áron, specifikálva. Itt általában az a gond, ha jól sejtem a te szegmensedben is, hogy nem igazán akarnak tervezésért fizetni, főleg nem árajánlat előtti információ gyűjtésért, erre a piacra szerintem ezért nem való az egyedi fejlesztés, egyszerűen nem jön ki a matek. Dobozosíts.

- Második gondolatom: van-e látszat? Mármint szerződés, formalevél, előleg, x óra elérése után automatikusan részszámla, bármi ilyesmi? Amikor bepróbálkoznak, hogy hát figy ezt nem kértem, akkor fel tudod mutatni a specifikációt, hogy de baromarc, itt van írva, vagy nincs, gyors és felületes ügymenet, nincs leírva semmi? Email az ostobább ügyfélnél játszik, mint dokumentáció, valóságban nem áll meg bíróságon, csak mondom, de ezt kb. 100-ból 1 se tudja, legalább az legyen meg.

De egyébként welcome to hungary, engem is szivatnak, voltam már mindenféle behajtós hangulatban és helyzetben, nem vagyok benne biztos, hogy a magyar piac megérett már a kulturált IT ügymenetre, de nem reprezentatív a mintám, kereskedők között is lehet csak szimplán sok a rohadt alkudozó sutyerák.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Email az ostobább ügyfélnél játszik, mint dokumentáció, valóságban nem áll meg bíróságon

 

Szor menten: Meg jo, hogy a NAV kuld 2 emailt, majd a harmadik emailben megirja, hogy ez mostmar hivatalosan is kezbesitettnek minosul.

 

Kozjegyzonek meg nem tudok atkuldeni semmit emailben, csak ugyved toltse fel a "felhobe", az a hivatalos.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"Email az ostobább ügyfélnél játszik, mint dokumentáció, valóságban nem áll meg bíróságon"

Ez nem igaz!

"Ha a hitelező követelésének vitatása elektronikus úton, egyszerű e-mail formájában történik, s az kétséget kizáróan megérkezett a hitelezőhöz, továbbá az eljárásból kitűnik az is, hogy a felek között az elektronikus út volt a bevett kapcsolattartási formák egyike, akkor az állapítható meg, hogy a felek közötti kommunikáció zárt láncolatot alkot, és ezért az adós a közölt vitatásra mint írásban történő vitatásra eredménnyel hivatkozhat (BH 2015.11.310: Kúria Gfv. VII. 30.417/2014.)."

kétséget kizáróan megérkezett a hitelezőhöz,

Ezt vajon hogyan lehet bizonyitani? Az email tipikusan nem ilyen.

 

(tegyuk fel, hogy nem valaszolt az emailre)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A problémád forrása nem-e neved prefixe? Nomen est omen ;)

Az ilyenek miert nem mennek a Pistike bt-hez 500 Ft-os oradijon? 

Lehet, hogy azért, mert te kiszolgálod őket.

Kurvára nem ez van. A srác, -ha jól gondolom wordpress-t basztatt- KKV-knek és ebből akar megbecsülést. Ez egy olyan terület, aminek a piacán  naponta több száz új szereplő jelenik meg hasonló szolgáltatással. Mit is remél?

Egyebkent kell manapsag, hogy legyen egy cegnek honlapja?

Amikor a legtobb etteremnel az etlapot hamarabb frissitik facebookon, mint a honlapjukon (ha egyaltalan).

 

Lehet a google miatt kell (mivel facebookban nem kereshet)...

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

bárki csinálhat egy fb oldalt, még hanem az ő cége akkor is.

legalábbis én nem tudok róla hogy van bármilyen hitelesítés, mint amikor a google emailt teszed be a saját domained alá. ott hitelesítést kérnek hogy az a te domained.

egy céges honlap hitelesebb még mindig szerintem mint egy fb oldal.

Előre el kell kérni az árajánlatban általuk elfogadott összeg 1/3-át felét előre, leírni, hogy akkor kezded meg a munkát, ha megkaptad a pénzt (előleget, nem tom jogilag ez minek számít).

nem. nem alapvető. ez a hülye magyar mentalitás.
vannak olyan munkáim amikelhúzódnak. nálam már alap a 25% előleg ismeretlennek, ha sürgős akkor 50%.
részteljesítés létező dolog, szerződésben ott van hogy milyen készültségi szinten mennyit számlázol és kész.

mert mindig megy a vakarózás amikor fizetésre kerülne a sor:ezt nem így gondoltuk, nem is ezt kérték,stbstb.
szerződés+ előleg piszok nagy vízválasztó, addig minden ügyeskedő megfog találni aki ingyen akar dolgoztatni!:D

én az első vállalkozásomat 1990.-ben alapítottam - láttam már ezt-azt, voltam kivitelező és megrendelő.

És nekem se változott a véleményem, hogy előleget még 10% -se adok.

Olyan lehet, hogy kivitelezéskor én veszem meg az anyagot és csak a hozzáadott értékért fizetek, ha nem elég tőkeerős az alvállalkozó.

Én se kértem előleget, minek.

Egy leendő munka miatt kell költeni előre, utazni, embereket fizetni felméretni, terveztetni - százezrek gyorsan lepörögnek nem biztos, hogy lesz belőle munka - ez a vállalkozó sors.

Voltam szolgáltató pár ezer ügyféllel - és sokan nem akartak fizetni - volt céges ügyvédem ő intézte a fizetés meghagyásokat, behajtásig nagyon kevés jutott el. Másként kezeltem a magán embereket és a cégeket.

Nem emlékszem, hogy lett volna magán embernél behajtás, inkább megegyeztünk, de fekete listára került.

For Whites Only meeting room!

"Ügyvédel könnyű"

Vannak olyan cégek, amelyek követeléseket vesznek azonnal. Ezt nevezik faktorálásnak. Ha van teljesítési igazoldásod megvásárolják tőled, kifizetik neked majdnem a teljes árat azonnal.

Így leveszik a válladról a behajtás terheit és egyből a pénzedhez jutsz. Ügyvéd ahhoz kell, hogy a munka elvégzése előtt szerződést írjál a megrendelővel, azt pedig amúgy is kellene.

+1

Ha a szolgáltató nem akar belemenni abba, hogy a végén fizessek egyben, ez is érthető, ebben az esetben megegyezhetünk milestone-okban, amikor mutatja a haladást, és akkor kifizetem részletekben. Vagy ha ez sem jó, akkor van egy csomó más opció azon kívül is, hogy az egyik oldalon bedobom a pénzt, a másik oldalon meg vagy kijön a termék, vagy nem. :)

Én meg soha senkinek nem dolgozok előleg nélkül! :)

Pontosan azért mert ez nekem is egy biztosíték, hogy a megrendelő tényleg komolyan gondolta, hogy kell neki ez amit csinálni fogok. És ha már fizetett, van vesztenivalója, nem fog baszakodni.

Régen én is előleg nélkül csináltam, számtalanszor meg is bántam. Többet soha!

Ismerős a helyzet, találkoztam sok mindennel én is eddig. Én úgy látom, hogy nagyon egyszerű elintézni azzal, hogy költözz el, válassz másik piacot.

Elvileg akkor fizetnek, ha értéket tudsz nyújtani. Ha nem fizetnek nem nyújtasz vagy nem kommunikálod megfeleleően, mekkora értéket nyújtasz. Tedd láthatóvá és érezze a másik, hogy ő fog veszíteni, ha nem téged választ. Borzasztó könnyen adok tanácsot másnak, miközben hasonló cipőben járok én is. Ez engem minősít. Nem vagyok elég kreatív és mindig van mit tanulnom. Érdemes kicsit jobban belegondolni mivel foglalkozol, kiknek és mit nyújtasz, majd képzeld bele a másik helyzetébe magad és hogyan viselkednél és miért.

"bocsi, en ezt most nem ertem, hogy miert ennyi lett, de ezeket meg azokat nem kertem, rontsd le a szamlat"

innentől kezdve nincs miről beszélni, leszarja hogy te mennyit dolgoztál rajta és mit.
ezzel az önhibáztatással  meg csak még több fillérbaszó ügyfelet fogsz magadra ereszteni.
mert ezek a balekokra utaznak.
"örülj hogy dolgozhatsz nekem és ha mindent megcsinálsz amit kérek és jó árat mondasz akkor kifizetlek talán."

 

Igaz, igaz, pici ország, pici pénz és valóban ez a legjobb szó rá: Fillérbaszó