Kalandok OTP modra

Eloljaroban: soha semmi bajom nem volt az OTP -vel. Eddig.

Adott egy lakashitel, egy bankszamla es a hozza tartozo takarekszamlak. A koncepcio nalam az, hogy hitelkartyaval vasarolok, a bevetelek a bankszamlahoz kapcsolt takarekszamlara erkeznek es addig nem is tavoznak onnet, amig vagy csopbesz -en nem keri le valamelyik szolgaltato/ a bank a torlesztesre, vagy nem fizetem be az epp aktualis hitelkartya osszeget.

Minden honap vegere szoktam idoziteni bankon beluli utalast a honap utolso munkanapjan a lakashitel torleszto osszegere, vissza a foszamlara; ezt aztan az OTP minden honap elso munkanapjan lerantja.

Most azonban elfeledkeztem errol. Szombaton elinditanek utalast, de -bar torvenyileg kotelezo- az azonnali atutalas nem mukodik a takarekszamla es a sajat bankszamlam kozott, ezert aztan atutemeztem hetfore.

Hetfon reggel azonban latom, hogy mindenfele ertesites nelkul nem lett vegrehajtva az utalas (egy az egyben fel is szivodott a tranzakcio), viszont az OTP mar vinnyog, hogy nem fizettem ki a hiteltorlesztot.

Ok, atutalom azon nyomban a szukseges osszeget, ami szoren szalan eltunik, nem jelenik meg a szamlan, mikozben a konyvelt egyenlegben ott van.

Netbankon belepve a chat -en mar a kerdes leirasa elott lezarja a beszelgetest az ugyintezo azzal, hogy hat o nagyon nem illetekes a kerdesben (amit meg fel sem tettem) es telefonalgassak boszen, majd valaki valaszol.

Este aztan megjelenik az uj tranzakcio: hatralek befizetes. 

Hatralek befizetes, mikozben az esedekessegi napon tortent a teljesites es az elozo alkalommal is csak azert lett sikertelen, mert az OTP ugyesen eltuntette a hetvegen rogzitett tranzakciot...

 

Kedves OTP, Anyatok ...ajat.

Hozzászólások

Emlékszem mikor láttam az app-ban hogy hú, itt is lehet bankkártya-limitet állítgatni, állítgattam is! A következő havi számlán meg kijött, hogy az állítgatás darabja 27 Ft. Érted, ami közös érdek. Mindenhol ingyenes, az OTP-nél 27 Ft. Be is állítottam 1 millióra, meg világszintű használatra, ott tetvesedjen meg. Úgyis kárpótolnak, ha visszaélés történik.

Viszont pár hónapja már mennek ezek a távoli-asztalos lehúzások, az egyetlen bank, amelyik minden esetben kártalanította az ügyfeleit az OTP volt!

Ráadásul, ha személyi kölcsön kell, akkor alapból az OTP-hez érdemes menni, igaz, hogy drágán, de minden baleknak ad pár milliót!

Ez lenne a legnagyobb baj...amugy nagyon keves a koltsegem az OTP -nel, 100 ft/ho alatt, belefer ennyi.

A modszerek azok, amik nem fernek bele. En az az ember vagyok, akinek a hiteltorlesztesek es a rezsidijak mindig 3 honapra elore mar szamlan pihennek, hogy ne maradjak el semmivel es ne erjen meglepetes, szoval nekem gyakorlatilag serto volt a "hatralek" szo, plane, hogy szo nelkul azonnal intezkedtem. Elvi kerdes, hogy mindig minden szamla, stb  mar a kiallitasakor ki van fizetve.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ott volt, a mellette levo takarekszamlan.
Ha a kiindulokat elolvasod, benne van hogy el is inditottam a tranzakciot, valamint az is, hogy az OTP -nel bankon es szamlakoron belul valamiert nem letezik az azonnali utalas intezmenye. Az egyetlen baromsag a reszemrol itt az volt, hogy bar felajanlotta, hogy mentsem le a visszaigazolo PDF -et, jo szokasom szerint ignoraltam. Hiba volt, mert most tudtam volna hoborogni.

Jut eszembe, a kovetkezo munkaszuneti napon reprodukalom is, aztan szepen az orruk ala dorgolom...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A kutya a reszletekben van elasva: minden kulso tranzakcio csak a foszamlarol tortenhet. Igy az eldugos szamla (ami azert van, hogy ha valaki pusztan a debit kartyaval szeretne visszaelni -ellopja, whatever-, ne tehesse meg) nem indithat ilyen tranzakciot. Amugy mindig ho elejen az utolso munkanapra idozitem az athelyezest, ez maradt most el.

A hitelkartya tok mas: egyreszt elbukom a 15 nap turelmi idot, marpedig ha nem muszaj, akkor nem utalom el elobb ezt az osszeget; a masik meg, hogy a -kizarolag- erre vonatkozo csoportos beszedes dija 28 ft helyett 1800, ugyanis nekik nem erdekuk, hogy  kifizesd a hitelkartyatartozasod, mert akkor 0 a kamatnyereseg. :D

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ilyen ügyben nekem is negatív a tapasztalatom. 

Aránylag sok hasonló ügyintézésem volt már mindenféle bankkal. Felkészülten álltunk bele. Minden szükséges papírral mentünk. Előtte elküldtem PDF másolatban, nézze át az ügyintéző. Persze, mindne rendben, mehetünk, adjuk be.

Mire másnap odaértünk beadni, kiderült, hogy az egyik papír még kellene. De miért nem mondta előző nap, illetve amikor egy héttel azelőtt emailben egyeztettük?

Abszolút az az érzésem, hogy csak akkor történik bármi, ha a kapcsoltatóval személyesen beszélünk.

Kontakt telefont természetesen nem veszi fel senki. Emailre nem reagálnak, csak egy hét múltán.

Valami workflow rendszerbe bekerültünk. Van róla SMS értesítés. Nyilván többször is kiküldik, hogy jaj de jó, X állapotba vagyunk, mindjárt történik valami. Persze semmi sem történik magától.

KH-ban pozitiv a tapasztalat, kétféle hitelünk is van náluk.

Annak idején sok évvel ezelőtt próbaként megpróbáltam több banknál is kis összegű személyi hitelt felvenni, mert volt egy 1-2 éves EV-m, és kiváncsi voltam a hitelképességemre. Az volt a terv, hogy majd nem irom alá vagy visszalépek.

Nos, az OTP-nél az ügyintéző közölte hogy az ő képernyőjén valami piros, nem tudja mi az, nem tudunk továbbmenni, nincs hitel. Üzleti/jogi értelemben nem tudta megválaszolni, hogy miért nem akar a bank hitelt adni. Erről ennyit.

Úgyis kárpótolnak, ha visszaélés történik

 

Ezt honnan veszed? A bank csak akkor kárpótol, ha nem a te hibádból történik valami tranzakció (tehát ha elhagyod a kártyádat, mellette a pin kóddal és vásárolnak vele, akkor IJB).

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Én is urban legendnek hittem, amíg nem találtam tavaly egy irattartót, benne személyi, lakcímkártya, bankkártya és pár post it. A cetliken mindenféle jelszavak, köztük a tulajdonos munkahelyi accountja, O365 fiókja... És nem 60+os volt, hanem 30-as....

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

"Most azonban elfeledkeztem errol. Szombaton elinditanek utalast, de -bar torvenyileg kotelezo- az azonnali atutalas nem mukodik a takarekszamla es a sajat bankszamlam kozott, ezert aztan atutemeztem hetfore."

Nem kötelező törvényileg, mert a takarékszámla nem fizetési számla. (Ettől persze még lehetne ez egy jogos ügyféligény.)

Egyébként meg tegyél panaszt, ki fogják vizsgálni, mert az törvényileg kötelező. :)

"Nem kötelező törvényileg, mert a takarékszámla nem fizetési számla." - Ott a pont. Mondjuk az, hogy bankon belüli átvezetés nem megy hétvégén, az azért... Szóval kifejezetten gáz... Persze ha ez le vagyon írva a midnenféle szerződési feltételekben meg hasonlókban, akkor de jure jogosan mondja az otp, hogy kedves üf.-ünk, ön volt a figyelmetlen, de attól még a hét végén megáll az élet belső átvezetéseknél tényleg vállalhatatlan...

Klasszikust csak pontosan szepen, OTP rol meg csak negativat.

Ez a filozofiam.

Empirikus tapasztalat alapjan.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Hát, szerintem balfácánságban a Takarék a csúcstartó. Szerencsétlenségünkre egy FHB-nál kötött, első genes CSOK-os hitel miatt odakeveredtünk a felvásárlások végett. Az asszony nyitott ott számlát a hitel miatt, 5 évig tartó kínszenvedés volt. Szerintem nem volt olyan év, hogy ne reklamált volna valamiért. Na most, a feleségem olyan, hogy nála pénzel nem lehet viccelni. Emlékszem, egyszer a szokásos 42 Ft helyett 43-at vontak le díjként, de akkor már több, nagyobb kaliberű szarság miatt nagyon torkig volt velük. Ahogy meglátta az összeget, fogta magát és ment be reklamálni.

Ugye szokása volt, hogy pénzeket járatott meg a többi számláink között, hogy legyen rajtuk forgalom. Amikor elkúrták a Takarék webbankját és majdnem egy hónap volt, mire végre be tudott lépni, akkor roppantul majd szétvetette az öröm.

Tavaly novemberben lejárt a hitel - komolyan mondom, vágta a centit, hogy mikor szabadulhat már meg a számlájától. Ötször ment be, mire ötödik alkalommal végre kiderült, hogy be se kellett volna mennie a hitelt megszüntetni, a számlamegszüntetéshez meg 30 nappal előtte le kell tiltani a kártyáját. Először rossz bankfiókba ment be, mert ugye csak ott tud ügyet intézni, ahol a hitelt is intézték. Mert két bankfiók nem beszélget egymással. (Konkrétan azt mondták neki, hogy nem tudják a másik fiók telefonszámát, ha ott folyósították a hitelt, menjen oda. Ezen eléggé kiakadt, mert két napig ezt hallgattam tőle otthon, hogy milyen szar kifogással etették.)

Úgyhogy már csak a földhivatalnál kellene pontot tenni az ügy végére és szabadok vagyunk. Se hitel, se számla, se bejegyzés.

Hát, Ő verbálisan szokta az asztalt borogatni. Nem beszél csúnyán, csak rettentő kritikus kérdéseket tesz fel, mások számára is jól hallható módon, hogy úgy érezzék a törődést. Hogy az összes alkalmazott nekiálljon feszengeni. Nem szoktam vele menni, mert én rettentő empatikus vagyok, aztán ha látom mit kínlódik az alkalmazott, még megesik rajta a szívem.

De a Takarékkal (vagyis Takarékbankkal) nem csak mi vagyunk így, hanem még sokan mások, mióta ez is ilyen nemzeti lett.

Ugyan ez érezhető a közműszolgáltatóknál. A váltás itt is olyan nagyszerűen sikerült mióta MVM lett, hogy ihaj. Szerencsére a gázzal nincs baj, de az áramszámlázást, meg a napelem körüli dolgokat olyan szinten elkúrták, hogy már a sokadik levélváltásom van velük. Felsoroltam nekik az összes problémámat, visszaírtak szépen mindenre, hogyan van megoldva, de csak ténylegesen egy dolog lett rendbe téve. Én szépen visszaírtam, hogy de n-1 probléma még mindig fennáll, erre megint jött a válasz, hogy minden meg van oldva, de megint csak egy dolgot tettek rendbe. De az 54e Ft-os túlfizetésemet még mindig nem utalták vissza. Ha így haladunk, nyáron is levelező partnerek leszünk. (Sztori röviden: napelem és "okos mérőóra" mellé kaptam egy becsült villanyszámlát, teljesen kamu adatokkal, be sem tudtam jelentkezni, hogy le tudjam ellenőrizni.)