Erste George

Hajj dejo, most h kiderult mi is ez a hellogeorge baromság, olvasom hwsw-n (nyilván ezt se a saját bankjától kell megtudja az ember hanem a hírekből) h. nemcsak az erste mobilappot cserélik le, de az alig 2 eves netbankot megint újra szétbasszák, kötelezően 2021 áprilistól. Remek.

Jótanacs: ha a váltás napján akarsz intézni vmit netbankon, időzítsd 2 nappal hamarább v. későbbre. Előtte/utâna 1 nap életveszélyes lesz a régit és az újat hasznàlni, ezt így előre látatlanban merem jósolni.

Hozzászólások

Erről az jut eszembe, hogy a régi BME-s Impulzus-ban rendszeresen feltűnt a képregényekben a Bödön Bank (akkor Ödön volt a reklámban). Az Erste már akkor jó érzékkel kitelepült és bedobták a horgot a halastóba. Meg rendszeresen odakeveredett a képregényben még egy bakancsos skinhead is, akinek sajátos probléma kezelési stratégiája volt... :-D

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Mindkettő Erste, mindkettő reklám. Egyik Ödön, másik George. Eszembe jutott. Nem gondoltam, hogy ez probléma lesz.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Remélem nem cseszik el. Amióta van az erste náluk vagyunk. 2001 óta van netbankom, gondom sose volt velük. Sőt annó a supporrtal is beszéltem, hogy a Prestos- operán is menjen a netbank. Pár hónap után megoldották.

Fedora 41, Thinkpad x280

Több országban már egy ideje működik, szóval a bankspecifikus dolgokat leszámítva a betateszt már megvolt :)

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Én nem lepődök majd meg ha hetekig esni-kelni fog. A 2018 őszi netbank csere is katasztrófális volt, előtte fasza 0 másodperces késleltetéssel működő oldalukból egy corei5-ön is 100% CPU-t zabáló, sablonokat hosszú 10 másodpercekig töltő homokórázó szar lett belőle.

Na sejtettem, hogy túlpörgött marketingesek megint valami felesleges f@$zágot állítanak be vilegmegváltóan fontossá. Én kevés pénzemet jól tudom kezelni CsányiDirect alatt is, mindenféle csoportosítás és színezés nélkül is.

Alapvetően jó az ötlet, hogy vegyünk át feature-öket a fintech cégektől, csak ehhez társul egy recsegő-ropogó dinoszaurusz bankrendszer, amivel ezek nem kompatibilisek.

Előbb mondjuk azt kellene megoldani, hogy ne én fizessek azért havidíjat, hogy a bank használhassa a pénzem. 

En nem fizetek a CsanyiBanknak egy fillert sem havidij gyanant -semmi kedvezmeny, meg ilyenek, csak a dijcsomag ilyen- tovabba a Granit -nak sem fizetek egy fillert sem. Bankot/dijcsomagot kell valtani. En ezt ugy inteztem, hogy megkerdeztem a banknal, hogy van -e olyan jo ajanlatuk nekem, mint az XY banknak, ami at akar csabitani. Volt :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

https://www.otpbank.hu/portal/Bankszamla/Smart

Az igazat megvallva, nem neztem a kondiciokat, de mivel 20Ft -nal eddig nem fizettem tobbet utalasonkent, legyen az barmennyi, nem okozott problemat. :)

78 HUF a havi koltsegem (3 db csopbesz) + max 100 ft az utalas, ha van

A legnagyobb koltseg itt a bankkartya, ami kotelezo, viszont ezt meg kinullazom a hitelkartya cashback -el, igy tulajdonkeppen osszessegeben a bank fizet nekem. Es az OTP tavolrol sem a legjobbanjaros bank.

A Granit -nak eddig meg semmire nem kellett fizetnem pl., magyarul lehet esszel bankolni Magyarorszagon is.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Miért ne tekinthetném? A finance egy iszonyúan leszabályozott iparág, nem tudom függetlenként kezelni a bankokat a jogszabályi környezettől.

Elnézve jónéhány magyar kereskedelmi banki projektet, azt mondanám, jellemzően a stratégia nagyobbik felét a jogszabályi keretek befolyásolják, utána jönnek az elefántcsont toronyban kitalált nagy tervek, és a sor végén kullog valahol a valódi ügyféligény. 

Hát ameddig lehet olyan bankszámlát használni, aminél az említett adók és más állami sarcok nem jelennek meg, addig szerintem hibás hozzáállás azt mondani, hogy nem a bankrendszertől függ.

Pl. nekem se a magyar bankszámlámról indított utalásokat, se a külföldi bankszámlámról indított utalásokat nem terheli tranzakciós adó, vagy mi az igazi neve az állami sarcnak.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ausztriában évekkel ezelőtt váltottak Georgera, nincs vele gond

nyilván ezt se a saját bankjától kell megtudja az ember hanem a hírekből

Fura, nekem levél és e-mail is jött róla az erstétől, még bőven a hírek előtt.

Nekem semmi nem jött erről.

Ma reggel láttam a Google Play-ben, hogy van frissítés, aminek Erste ikonja és George neve van. Kicsit csodálkoztam, aztán mondtam neki, hogy frissítsen.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az app neve szexista, patriarcha, elnyomó, sötét időkre emlékeztet. Meg buzis is.

:)

Szerkesztve: 2021. 02. 08., h – 11:54

Úgy néz mi ma már a netbank (még a régi) is kezd döglődni, 3 perc volt mig belépetetett, és a navigálásba (azaz akármit is csinálsz) is bekerült egy 5-10mp-es delay.

 

Közben mai dátummal (2021.02.08) csak megérkezett dzsordzsi bejelentése is a levelesládába. Végülis soha nem késő...
Ja, az üzenetet elolvasni már nem tudom, mert nem jeleníti meg a tényleges tartalmat. A 2020 éves számlaktség kivonatot se tudom megnyitni. Jó lesz ez, nincsenek csodák.

Szerinted normalis dolog normalis tervezes nelkul egy kritikus infrastruktura atallast vegrehajtani? Latszolag ugyanis ez megy minden banknal.

De ha megkerdezel egy viragkotot, aki epp az adojat fizetne be, ennel csunyabbakat fog mondani.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Konstruktivabban kozelitsuk meg a dolgot: miert kell elpusztulnia -ezek szerint by design- egy banki alrendszernek, ha ennel sokkal kevesbe fontos -es sok esetben komplexebb- folyamatokat mas cegek le tudnak kezelni? Plane annak a fenyeben, hogy ezeket a folyamatokat 100k alkalommal  letesztelik elozoleg.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A "kell elpusztulnia" és az "éles üzemben a terhelés és a skálázódás más, mint amire számítottak" két, igencsak eltérő dolog.
Nekem működik a mobilos app, működik a webes felület - ha nem elsőre, akkor másodjára, vagy inkább 5-10-20-sok perc múlva újrapóbálkozva. A gondok egy igen jelentős hányada egyébként ilyenkor abból adódik, hogy az R=1 user megpróbál belépni, nem megy, megint megpróbál belépni, megint nem megy, és ezt ismételgeti kifulladásig, vagy addig, amíg a "...szomazegészbe/sz@razegész" felkiáltással el nem küld mindenkit, aki szerinte érintett a túloldalon a jóédesbe. És ez egy öngerjezstő folyamat a többszörös számú logint az iAM nem biztos, hogy jól fogja bírni.

"éles üzemben a terhelés és a skálázódás más, mint amire számítottak"

Azt gondolná az ember, hogy egy jogfolytonosan 1986 óta működő banknak van egy általános elképzelése arról, hogy mekkora terhelés várható a mobilbankjukon egy random hétköznap reggel. Nem hiszem, hogy hétfő reggel úgy kelt volna fel a fél ország, hogy meg akarja csodálni az Erste zsír új appját, ha van éppen elintéznivalója, ha nincs.

Nekem működik a mobilos app, működik a webes felület - ha nem elsőre, akkor másodjára, vagy inkább 5-10-20-sok perc múlva újrapóbálkozva.

^ magyar bankolás user experience in a nutshell

Erről pofázok már nagyon sok hozzászóláson keresztül, hogy ez így nem jó. Ami úgy működik, hogy "5-10-20-sok perc múlva újrapóbálkozva" tudod csak használni, az nem működik.

A gondok egy igen jelentős hányada egyébként ilyenkor abból adódik, hogy az R=1 user megpróbál belépni, nem megy, megint megpróbál belépni, megint nem megy, és ezt ismételgeti kifulladásig

ez egy öngerjezstő folyamat a többszörös számú logint az iAM nem biztos, hogy jól fogja bírni.

Bár feltaláltak volna már valamit erre a problémára. :)

Van elképzelésük, de tippre az, hogy a felhős részen volt skálázódási probléma, az visszahatott, méghozzá nagyon keményen az iAM-ra, merthogy azt tippre nem úgy tervezték, hogy az userek n-szer fognak megpróbálni bejelentkezni (mert épp nem megy valami a felhőben és/vagy a felhő meg a számlavezető rsz. közötti hosszú és rögös utakon...). Ezt arra alapozom, hogy a netbanki belépés folyamata is jellemzően ott "homokórázott" sokat, mire az iAM-on átvergődtem (a push is szokatlanul sokat késett, ami nekem szintén erre a részre tereli a gyanút)

Neked bináris a működik/nem működik, én meg pár évtizedet lehúzva az üzemeltetés meg rendszertervezés/építés terén azt mondom, hogy Murphy meg az örödg rohadtul nem alszik, és elfogadom, el tudom fogadni, hogy egy ekkora átállás rizikókkal, jelentősebb döccenésekkel járhat, és jár is.

csak azokat a körülményeket, elvárásokat, kötöttségeket is figyelembe kell venni, ami kifelé 9x%-ban nem látszanak

Igen sok projekthez volt közöm így vagy úgy különböző kereskedelmi bankoknál, befektetési bankoknál, láttam közelről a szabályozói hatóságok működését, vizsgáltunk auditorként bankokat IT és finance szempontból is, szóval valamennyit azért látok ezekből a körülményekből és kötöttségekből.

Azt mondanám, hogy a kötöttségek nagyobbik fele belső eredetű, de megkockáztatnám a 80/20-at is. Ami megdöbbentő volt, hogy legtöbbször az IT volt az akadálya az innovációnak, egy-két pozitív kivételt leszámítva általános volt a "nem lehet, ne is próbáljuk meg" mentalitás.

"Azt mondanám, hogy a kötöttségek nagyobbik fele belső eredetű" - ezzel nem vitatkozom, sőt valamennyire ugyanazt mondjuk mindketten: belső kötöttségek, elvárások közé ezeket is oda sorolom (velem is jött ilyen szembe nem egyszer és nem kétszer az elmúlt huszonsok év alatt.) Azt szoktam mondani, hogy bármit meg lehet nagyon egyszerűen változtatni, csak azt, ami úgy kezdődik, hogy "így szoktuk", azt nem.

Megint jön a szokásos: az ember (mikor máskor) vasárnap intézné a pénzügyeit. Erre kapom a pofámba az üzenetet, hogyaszongya 2022.02.04 (azaz péntek) 16:00-tól 2022.02.07 (azaz hétfő) reggel 8:00-ig áll az egész kibebaszott erste konzumer banking. A george app-ban általában az a kivételes, ha éppen nem basztatják, meg éppen nem áll, meg éppen nem tudta betölteni a lófaszt se, hanem véletlenül éppen működik. Karbantartás hétről hétre, mióta bevezették ezt a szart. De ilyenkor általában a webes george-netbank szokott menni. Na most persze az se megy, mert azt is érinti a leállás. Fasza.

Visszanézve az 1 éves jóslatot, csak nem bejött hogy ezt is sikerült szétbaszni? Hallelúja testvéreim!

Hivatalosan Gyagya Gyuri tegnap (02.05) este 22:00 és holnap (02.07) reggel 8 között áll teljesen... Nem tudom, mi a ...t csinálnak, de remélem, ama bizonyos sz...rollerhez betáraztak egy vagon tartalék csapágyat...

Itt várnám a tippeket, hogy mi, mit gondol, miért kell ekkora teljes leállás? Nekem a DB-backend teljes cseréje (export/import/fohászkodás, hogy jó legyen/sz...óroller csapágyazása n+1-szer) ugrik be, mint egy lehetséges ok...

 

Szerkesztve: 2023. 09. 06., sze – 11:17

Na meglepetés, megint meg van baszódva, mert véletlenül pont kellene fizetnem sűrgősen.

Az app-ban a hülyék még azt írják h. használjam a webes felületet. Az erstebank.hu-n meg már a fejlécben ott virít, h. megbaszódott mind az app, mind a webes kliens.

Tegnapi meglepetés:

ugye george-on belülre száműzte a bank az ügyfeleivel való kommunikációt és kapcsolattartást. Ennek része h. mindenféle hírdetményeket, az éves bankolásiköltség-kimutatást az üzenetek részleg alá dugják el, ahol több kategória is van. Amik szoktak jönni, azok átalában nem is látszódnak az üzenetek részleg betöltődött kiinduló oldalán, lehet görgetni lefele a további kategóriákig, ahol egy bekarikázott sárga jel v. szám mutatja az olvasatlan üzeneteket. Na ezt kell nézegetni, ha a főoldalon megjelenik az üzenetek ikonon a sárga pötty.

Megnyitom az aktuális értesítést: aprilis 1-től (milyen viccesek, 1 napot nem bírt volna még várni a tényleges banki nem-szünnapra?) védekezésül az elszaporodó csalások miatt korlátozzák a napi indítható utalások teljes összegét. Állítani app-ban természetesen nem lehet, be kell menni egy bankfiókba, vagy telebankon lehet automata ügyfélazonosítás után. Első kérdés ha automata telebankon a nem annyira titkos ügyfélazonosító és az egy szem nyamvadt telebank-PINkód után állítgathatom szabadon a limitet, az amúgy kierőszakolt és hipersecure george app-ban miért nem? Egy anyjaneve + születési dátum után bármit megcsinál nekem a callcenteres ügyintéző, míg george-ban van 2FA, van biometrikus szekuriti stb. Na mindegy.

Bónusz poén: jófejek, ezért a hírdetmény szerinti 50 milliós limittel aktiválják nekem a fícsört..... érted, a megelőző scam-védelem kb. a legmagasabb limittel indít, és ezen az eldugott üzeneten kívül sehol máshol nem értesítenek

Eddig legalább volt a 15 milliós korlát, amiről szintén sehol senki nem beszélt (valamelyik 1000 oldalas eldugott PDF-ben biztos meg lehetne találni MIUTÁN az ember már tudja h. van ilyen), aztán lakásvásárláskor futott bele az ember. Na ez most 50 misi lett, csak h. biztonságosabb legyen minden.....