Vodafone | Új e-számlád érkezett Be careful with this message Gmail could not verify that it actually came from vodafone.hu. Avoid clicking links, downloading attachments, or replying with personal information.

Vodafone | Új e-számlád érkezett

Vodafone <e-szamla@vodafone.hu> to me Be careful with this message Gmail could not verify that it actually came from vodafone.hu. Avoid clicking links, downloading attachments, or replying with personal information. Report spamReport phishing

 

Na most tényleg ennyire lámer az Vodafone, vagy ez tényleg egy új spam hullám? 

Kockázat lehet benne, mert van egy link a fizetési oldalra, ami simán lehet mockolt kártyafizetőhely. 

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 11. 11., sze – 20:47

Mindaddig, amíg nem adsz meg adatokat, addig mókolhtnak, kevés sikerrel. Az URL-t meg csak ki tudod olvasni, ami vagy totál hülyeség, vagy UTF trükk. Ha nem egyértelmű, érdemes olyankor a cert valódiságát is megnézni, ha van egyáltalán.

Ja, hát ez az alap. Csak hát ha sikerül a küldő címét hitelesnek beállítani, akkor az ember nem fog annyira gyanút, mint egy vodaszamla(kukac)vegigmentamacskaaklaviaturan.com címről érkezett esetén.

Mármint, itt nyilván nem az itteni közönségre gondolok, hanem Átlag Jóska bivalybasznádi nyárspolgárra.

> Ja, hát ez az alap. Csak hát ha sikerül a küldő címét hitelesnek beállítani, akkor az ember nem fog annyira gyanút, mint egy vodaszamla(kukac)vegigmentamacskaaklaviaturan.com címről érkezett esetén.

Én továbbra is kis ellentmondást érzek. Ha nem merül fel a gyanú, akkor nem fogja nézegetni az ember a certet. Ráadásul ha én Átlag Jóskának azt mondom, hogy ilyenkor nézd meg a cert validságát, akkor azt fogja kérdezni, hogy a minek a mijét? Szóval szerintem az egy elég univerzálisan jó tanács (Átlag Józskának mindenképp), hogy ha valami gyanús (pl hogy gmail kiírta), akkor a levél technikai részletei helyett egy független csatornán (direkt belépve a szolgáltatáshoz / felhívva az ügyfélszolgálatot) nézd meg, hogy igaz-e. Úgy, hogy ne kattints semmire a levélből, ne onnan nézd ki a telefonszámot, stb.

> Mármint, itt nyilván nem az itteni közönségre gondolok, hanem Átlag Jóska bivalybasznádi nyárspolgárra.

Hát, azt szeretném mondani, hogy tapasztalataim alapján egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy átlag informatikus érdemben el tudja-e dönteni egy certről, hogy az valójában jó-e az adott szituációban, pláne egy kicsit bonyolultabb esetben.

Nekem is mindig ezt mondja a G, de nem kamu az e-mail pontosan ugyanoda visz ahol egyébként is befizetném. Nincs spf, dkim, stb... ahogy az első hozzászóló is írta.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Lehet, hogy még nem szólt nekik senki. De simán elképzelhető, hogy nem tudják mi az oka. Más szakterület. Mint ahogy egy webfejlesztő vagy DNS/web/mail/etc szerverüzemeltető személy sem ért az agregációs hálózatokhoz, bázisállomásokhoz, úgy ez fordítva is megtörténhet.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Lol... anno volt egy olyan probléma, hogy konkrétan nem működött a mobilnetegyenleg-feltöltő oldaluk, mert egy darabját (js nélkül élni? Ugyan.) a google-től hozta, és ha nincs mobilnet, nincs google. Persze nekik hibátlan volt, hiszen volt "netjük". Meg gondolom akkor is, amikor még a cache nem járt le.

Hihetetlen küzdelmek árán sikerült elmagyaráznom egy, a seprűnél felkészültebb embernek, hogy mi a probléma. Az első 3-4 gyakorlatilag annyira értette, mintha egy varjúnak magyaráztam volna. Megígérte, hogy szól a fejlesztőknek. Nem tudom hány hónapig volt ilyen vodás netem, 4-5 talán, de az idő alatt nem történt változás.

Vodafone üzleti ügyfélszolgálat bezár este 8-kor. Hétvégén "ki sem nyitnak". Amikor működik az ügyfélszolgálatuk akkor is össze vissza kapcsolgatnak egy kicsit is komplexebb probléma hallatán. Soha nem volt nagy rend a Vodánál de a UPC felvásárlás óta sajnos teljes káosz uralkodik.