Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan szerdán fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd. [...] Az intézkedési csomag kidolgozása, illetve a szükséges kerületi, szakmai és lakossági egyeztetések nagyjából 4-6 hónapot igényelnek, így a terv 2020 őszére készülhet el teljesen. Ez alapján az érdemi intézkedésekre 2021-től nyílik lehetőség, áll az anyagban.
Link: Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt Budapesten
- 972 megtekintés
Hozzászólások
Ezt bezzeg nem latom az igeretek kozott. 80%-ban a liget-issue miatt szavaztam Karacsonyra, erre a ligetet override-olja a kormany, parkolni ugyanugy nem tudok a sajat lakasom elott, es most meg ez is.
Never again.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Never again.
Hát, ez elég gyors volt! Januárban még nem volt ekkora a baj(od).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tisztanlatas kedveert tegyuk hozza, hogy szerintem annak is a kurva anyjat, aki a jarvanyugyi veszhelyzet jotekony homalyat arra hasznalja, hogy ujraindit egy ilyen epitesi projektet.
szerk: a linkelt kommentben leirt velemenyemet tovabbra is fenntartom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy járványügyi helyzetet arra használja fel, hogy a saját pecsenyéjét (illetve a mögötte álló puppet master-ét) sütögesse.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na de melyik volt elobb? :)
Amugy ezen nem veszunk ossze, felolem az osszes megelhetesi politikus elmehet melegebb eghajlatra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem lényegtelen, hogy melyik volt előbb. Ezt a tisztalelkű-tisztakezűt nem azért választotta aki választotta, mert mást akart?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En azert valasztottam, mert nem akartam, hogy az egyetlen kozelben levo zoldteruletbol turistacsapda legyen. Arrol, hogy ez mashogy alakult, a tudomany jelen allasa szerint nem o tehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint ahogy Orbánékat is azért választottuk, mert ők megmondták, hogy aki lopni mer, annak levágják a kezét. Meg mondott ő olyat is, hogy kisebb miniszterelnökség, kisebb állami hivatalnokréteg. Aztán nézd meg, mi lett abból, amit ígért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne figyeljenek oda, arra amit csinálok, egyetlen dologra figyeljenek, amit mondok!
... vagy hogy is volt ez :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha masra nem, arra jo volt a szavazatod, hogy 2024-ben a Fidesznek is kell majd Budapesten fopolgarmester-jeloltet elovalasztattnia a siker erdekeben. Ez sokmindennek jot fog tenni.
Az egyfordulos valasztas jovoje az elovalasztas.
Az egyfordulos valasztas egy olyan ketfordulos valasztas, ahol privatizaltak az elso fordulot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Sok helyen rajottek mar erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2024-re simán eljut oda a Fidesz, hogy nem is indít jelöltet X/főpolgármesteri címre mert látszatintézkedésen kívül semmi jogköre nem marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha szerinted nekik nem szamit az az ertekes adat, hogy tudjak pontosan, hogy valojaban hany szavazojuk van 2024-ben a fovarosban, pont felidoben a 2022-es es 2026-os valasztasok kozt, akkor alaposan felreismerted oket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> parkolni ugyanugy nem tudok a sajat lakasom elott
Komolyan azért szavaztál karácsonyra, mert azt hitted akkor majd parkolni tudsz a saját lakásod előtt?
Számomra az is furcsa, hogy egyáltalán ez felmerül valakiben: A KSH alapján csak tavaly 25ezerrel nőtt a budapesti autók száma. Ha ezt mindenki az utcán akarná tárolni, akkor 15nm/autóval számolva 1/3négyzetkilóméter utca felülettel többet foglalnának el, mint 1 évvel korábban.
Emellett persze még a napi 300ezer ingázó autót is el kéne rakni valahova.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan azért szavaztál karácsonyra, mert azt hitted akkor majd parkolni tudsz a saját lakásod előtt?
vs
80%-ban a liget-issue miatt szavaztam Karacsonyra
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra az is furcsa, hogy egyáltalán ez felmerül valakiben
"Lakossagi varakozasi engedely", amit keresel. Zugloban is van, leirtam mar parszor, hogy miert nem kapok, es miert az onkormanyzattol varom a megoldast.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen politika mentesen annyit szeretnék hozzátenni, hogy azért ez az ottlakók parkolása egy érdekes helyzet. Ezek az alapgondolataim, úgy, hogy autózom, illetve most járványilag mindenképp, amúgy soksok BKV/BKK is van/volt:
- A 2500-3000 Ft közötti éves várakozási engedély (első autó) esetén egy finoman szólva is gáláns gesztus, de mindenképp integrálni kéne a gépjármű adóhoz (egyablakos kártyás fizetés, klikkelősen), és szóval emelhető lenne.
- A fizetős övezetek kitolása nem volt rossz ötlet, azzal kéne azért még foglalkozni.
- A rendelkezésre álló hely sokszor pazarlóan elosztott, még lépéseket sem tesznek, hogy az a plusz 1-2-3-4-5 hely rendelkezésre álljon parkolni, és ez nem a "P+R hordáknak", hanem az ott lakóknak lenne fontos, mert jellemzően overbooked a történet. Mondjuk az önkorinak se utolsó, hogy a 270-350Ft-os helyeken esetleg több zseton terem. Fizetős tárolási lehetőségből sincs annyi vagy az tényleg húzós éves szinten.
- A behajtási díj vagy extrém parkolási ár (mondjuk óraindulási díj alapból 500pénz és erre jön rá az óradíj a kiemelten sűrű helyeken) és a parkolási időszak kitolása is segíthet. A villanyos zöldeknek pedig csak részleges ingyenesség, kedvezmény vagy előzetes éves díj fizetése után járna bármi. Áthajtani szintén éves vagy havi díjas alapon lehetne, erre az autópálya matricához hasonlóan lehetne rendszámolvasni.
A szuperzöld része tök jó, de most hogy mindenkit tömegközledésre tereltünk, nem ártana ha a hajléktalanhelyzet megoldás és a kapacitás bővítése öles léptekkel haladna. A 90-es évek végén a "párhuzamos járatokat" sikerült felszámolni vagy visszavágni, egy csomó gyorsjárattal, amik zseniálisak voltak a maguk nemében, kevés átszállás, a nagyobb helyeken álltak meg esatöbbi. Ehhez képest mára a hasonló irányban sokszoros átszállás és mégtöbb várakozás van, illetve a kapacitás front sem brillírozik, hiszen a párhuzamos járat nem csak simán párhuzamos volt, hanem extra kapacitást adott. (A fiatalok kedvéért, a mostani sima és E járatok között volt egy piros járatfajta is, bár talán GY jelűként még 1-2 helyen élnek ilyenek, a sima feketékkel nagyjából azonos vonalon, de jóval kevesebb megállóval.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2500-3000 Ft közötti éves várakozási engedély (első autó) esetén egy finoman szólva is gáláns gesztus, de mindenképp integrálni kéne a gépjármű adóhoz (egyablakos kártyás fizetés, klikkelősen), és szóval emelhető lenne.
Felolem lehet havonta 3000 is, de akkor ne magyarazzak mar meg, hogy a kizarolagos hasznalatban levo lizingelt kocsira nem jar, mert igy is veszteseges a parkolas. :D
A fizetős övezetek kitolása nem volt rossz ötlet, azzal kéne azért még foglalkozni.
En a stadionoknal vagyok. Napkozben mindig van hely, de ha valami rendezveny van este, a fizetos idoszakon kivul, akkor tobb sarokra lehet csak parkolni. Mit oldott meg? Semmit. Es a belvarosban mi van? Barmikor odamesz, nincs hely. Fizikailag sem tudnanak mar tobben ott parkolni, akkor sem, ha ingyen lenne. Sokkal tobbet segitene a parkolooras baszakodas helyett a belvarosra is "autopalya-matricat" vetetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nálunk Óbudán is hasonló a helyzet, óriási körözgetések vannak, mert napközben van hely, de délután-este vadászni kell (minden este) még a nagyjából közeli helyet is. Nekem azzal egyébként nincs bajom, hogy nem a liftből szállok be az autóba, de azért vannak esetek, amikor a jó lenne legalább relatív közel állni. Amikor esetleg szűlői(k) vagy fogadóórák vannak (voltak...), akkor pedig tényleg világvége helyzet alakul ki, de úgy, hogy még a parkolóba is nehéz bejutni, mert mindenhol is állnak.
Hogy mire jár az engedély, azt rendesen kell értelmezni, itt a per háztartás meg a nyilatkozat esatöbbi, meg ha kell akkor a szerződés benyújtása dönthetne. Azt sem értem én, hogy miért kell évente külön újítani? Ha eladtam az adott rendszámú autót azt tudja az önkori, ha kivontam a forgalomból azt szintén, egyéb esetben pedig csak egyablakosan kéne tudni fizetni a gépjárműadóval. Node a gépjármű adóról veretes szuperhivatalos levél jön csekkel..., 2020-ban...
Nálatok szerintem a fizetős időszak kitolása lehetne részbeli megoldás (18:00 helyett 20:00-ig), sok problémára. Az "1-2-3-4" hely amit írtam, az nem per kerület, hanem mondjuk per parkoló rész értendő, tehát ha lenne akarat, akkor a meglévő hely okos újraosztásával érdemi extrát lehetne adni. Rendezvény esetén pedig magát a rendezvény helyet, szervezőt kellene kötelező adott mennyiségű parkolóhely biztosítására/építésére (parkolóházzal, plázával megállapodik, akármi...). A helyieket védhetné itt is a kiemelt övezet kialakítása, tehát plusz óraindítási díj van (18-tól 20-ig egy finom 500+440+440-nel csengethet az önkori kasszájába) és rögtön inkább vesz gyűjtőjegyet vagy eleve bérletezik már.
Pont a stadionoknál lenne lehetőség szerintem 2 szintes garázsra, mert úgy rémlik, hogy a metróállomás épület és a Sportaréna között régen sima parkoló volt, még gokártversenyt is láttam ott. :) Az új Puskás stadion az megint más kérdés, ott nem teljesen értem a koncepciót a nép oda és elhordására, de az autóval alapból felejtős.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem volt még olyan, hogy napközben nem tudtam parkolni belvárosi (nagykörúton belül, vagy ha neked msá az akkor definiáld pls) parkolóházban, mert ne lett volna hely.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2500-3000 Ft közötti éves várakozási engedély (első autó) esetén egy finoman szólva is gáláns gesztus
Gáláns gesztus? Én is szeretnék 10-15 m2 budapesti közterületet bérelni napi 7-8 Ft-ért...
Nem hiszem, hogy kiba nagy szabadtéri parkolónak kellene lennie az egész belvárosnak. A közterületi parkolást a város nagy részén (mondjuk a Hungárián belül) végig masszívan fizetősre kellene csinálni, éjjel-nappal, mindenkinek. Nagyon sokan rájönnének, hogy nem ér nekik ennyit az, hogy kéthetente 2 órára kocsival menjenek el az osanba, a maradék időben pedig csak közterületet foglaljanak el vele. Akinek pedig szüksége lenne rá, annak a piac megoldaná, a valóban indokolt belvárosi parkolást megoldaná a sok felépülő parkolóház.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közterületi parkolást a város nagy részén (mondjuk a Hungárián belül) végig masszívan fizetősre kellene csinálni, éjjel-nappal, mindenkinek.
Oke, felolem mehet, kiperkalom azt a havi max. 46000 forintot szivesen, rogton miutan bortonbe kerult mindenki, partallastol fuggetlenul, aki lefolozte a parkolasi penzeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam nyitott kapukat döngetsz, én is börtönbe csuknám ezeket, pártállástól függetlenül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A liget-issue nem Karácsony sara, a saját lakásod előtti parkolás sok esetben egyszerűen lehetetlen. Ez a lehetőség meg lehet, hogy neked nem tetszik, nekem igen. Mondjuk egy-egy autópálya-bevezető szakaszon még lehet sírni a 70-ért, ezt megértem, de a többi helyen annyira nem lehet nagy probléma, hogy 50-nel kell menni, ha meg csúcsforgalom van, lesz az 30 is (vagy kevesebb). De számora ez kevésbé érdekes.
A mellékutcák 30-asítása viszont nekem kifejezetten tetszik. Elég sokat laktam olyan kerületben (XVI.), ahol ezt megcsinálták (mellesleg fideszes polgármester, szóval nem is olyan, akire szavaztam volna), némi - elég kellemesen járható - fekvőrendőrösítéssel a nyomaték kedvéért, és így a mellékutcák csendesek, jól lakható és kényelmesen bringázható a környék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A liget-issue nem Karácsony sara," vs "a ligetet override-olja a kormany" – nem ertem, mit nem ertesz. :) Nem mondtam egy pillanatig sem, hogy a KG sara lenne.
a saját lakásod előtti parkolás sok esetben egyszerűen lehetetlen
Mar bocsanat, de ha te vagy a tobbedik, aki ezt mondja, akkor valaki elmagyarazhatna, hogy megis mitol olyan baromi lehetetlen ez. Van egy zugloi ingatlanom. 1/1-es tulajdoni hanyad. Oda vagyok bejelentve allando lakoskent. Az onkormanyzat nem ad lakossagi varakozasi engedelyt, mert lizingelt az autom. A magyarazat: azert nem adnak, mert igy is veszteseges a rendszer, nem lehet boviteni a kedvezmenyezettek koret.
Elmondanad vagy te, vagy toMpEr, hogy ugy megis milyen elmebeteg logika menten lehet az, hogy a devizahiteles autora lehet engedelyt kerni, a lizingeltre meg nem? Ne szorakoztassatok mar plz ezzel a hulyeseggel, hogy "lehetetlen". Pontosan mi? Kifogyott a toner a nyomtatobol, ami az engedelyeket nyomtatja? Viszek, ezen ne muljon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> devizahiteles autora lehet engedelyt kerni, a lizingeltre meg nem?
AFAIK parkolási engedély kiadásának követelménye, hogy az autó a te tulajdonod legyen. Lízing esetében ez nincs meg, devizahitel esetében igen. Valószínű mindenhol azon dolgoznak, hogy hogyan tudnák csökkenteni a parkolóhelyek számát, ebbe nem fér bele, hogy kiterjesszék ezt a rendszert a lízinges autókra is, helyette inkább csökkenteni akarják a kiadott parkolási engedélyeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rosszul tudod. Ceges autora peldaul adhato lakossagi engedely.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a fő kérdés, hogy ezek a feltételrendszerek előre le voltak írva, vagy csak gumiszabály van, aztán ahogy kedvük van úgy döntik el? Mert nagyon nem mindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, mindegy, ugyanis nem azt vitatom, hogy betartjak-e a jogszabalyt. Be.
A problemam azzal a logikaval van, hogy a ceges autom ingyen parkolt, amiert meg penzt fizetek, az nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy. Ha előtte leírták, hogy így nem kapsz, akkor azért elég nyilvánvaló a szabály, tudtad, hogy mikor így szerzel autot, ez benne van a pakliban. Ha meg gumiszabály, akkor az önkormányzat kpaja be. Viszont ha világosan le volt írva, hogy nem kapsz, akkor meg már megbocsáss, de te vagy a hülye, hogy olyanért pattogsz ami előtte is le volt írva, hogy nem lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban egy pillanatig se mondtad. Ennek ellenére úgy jött le az írásodból, hogy liget-issue, mostani változtatás, parkolási problémád - soha többé nem szavazol Karácsonyra. Na most természetesen elfogadom, hogy a liget-issue-nak nincs köze ehhez a döntésedhez, ezzel együtt tartalmilag nagyon nem ideillő volt ez esetben ez a megjegyzés. Én itt csak ezt a három gondolathoz - amelyet te írtál le - próbáltam pontonként hozzászólni. Szóval ne rajtam kérd számon.
A saját lakás előtti parkolás sok esetben lehetetlen - mivel fogalmam sincs, hogy neked milyen ingatlanod van, így határozottan általános helyzetet írtam le, valóban kicsit beljebbről véve a példát - lásd 'sok esetben', tehát egy általános helyzetet véve alapul. Tegyük fel, hogy valaki egy többlakásos társasházban lakik, ahol a családok száma nagyobb, mint ahány autó elfér a ház előtt. Családonként egy autót feltételezve könnyen belátható, hogy mindenki számára nem adott, hogy a ház előtt parkoljon. Fogalmam sem volt a te parkolási engedélyed körüli problémádról. Szóval a logika lehet, hogy elmebeteg, és feltehetőleg ebben igazad van, viszont én - a problémádról nem tudván - egy általános helyzetet írtam le.
És bár nem bosszantani akarlak, kicsit vicces, hogy a parkolási problémád ellenére szavaztál Karácsonyra - gondolom, már fennállt akkor is a probléma, amikor Zuglói polgármester volt -, most meg felhozod. Akkor is, ha egyébként igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval ne rajtam kérd számon.
Szerintem semmit nem kertem rajtad szamon. Annyit irtam, hogy a kormany intezkedesei miatt a KG-szavazatom okafogyotta valt, mert igy is, ugy is lesz liget, en pedig azert ra szavaztam, hogy ne legyen. Mellekesen meg jonnek ezek a bullshit intezkedesek, mint a foutak sebessegkorlatozasa. Mindegy, ez mar igy marad, majd meglatjuk, kire lehet szavazni legkozelebb.
Ha addigra megunom az egeszet, lehet, indulok en is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha rendesen körbejártad volna a kérdést, akkor tudhattad volna, hogy Karácsony főpolgármesterként nem lesz abban a helyzetben, hogy megakadályozza a Liget projectet. Amikor ezzel kampányolt egyszerűen átverte a népet.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán Viktor pedig azt mondta, hogy készek együttműködni Budapest felelős vezetőivel, és nem fognak olyan beruházást befejezni, amit a budapestiek nem akarnak.
https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/orban-viktor-szerint-nem-lesz-lige…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ne zavarjon, hogy Orbán ezt már akkor mondta, amikor gelei fórumtárs már behúzta az X-et.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan az lesz a végkövetkeztetés, hogy KG hibás azért is, ha Orbán hazudik…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan az lesz a végkövetkeztetés, hogy Orbán lesz a hibás azért, mert Karácsony megvezette a népet. Karácsony a kampányban olyan dolgokat ígért meg, aminek teljesítése nem tőle függött. Ezzel szemben a 20 kHUF az tőle függött. Azóta is várják azok, akik emiatt szavaztak rá.
A Liget kiemelt ÁLLAMI beruházás volt, van és lesz. Tökmindegy, hogy a budapestiek akarják vagy nem. De például a szuperkórházat, amelynek munkálatai még nem kezdődtek meg, azt nem akarják a budapestiek. Hát nem is lesz. Az atlétikai stadiont az viszont akarják, tehát az lesz. Hogy ezek a döntések mennyire fedik le a kampányígéreteket, azt tudjuk...
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Liget kiemelt ÁLLAMI beruházás volt, van és lesz.
Boncolgathatjuk ezt a kerdest is: mi a faszert annyira felulvezereltek a magyar varosok, hogy a kormany mondja meg, hogy mit kell csinalni egy _parkkal_?
Most hagyjuk a magyar politikat egy pillanatra. Mondjuk Trump holnap kitalalja, hogy a National Mall (park, nem plaza) helyere cirkuszt akar epiteni. Szerinted az normalis lenne, ha masnap kiadna egy rendeletet, hogy a DC-iek le vannak szarva, holnaptol ott cirkusz lesz? Miert nem azokat kerdezik, akik ott laknak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi a faszert annyira felulvezereltek a magyar varosok, hogy a kormany mondja meg, hogy mit kell csinalni egy _parkkal_?
Azért, mert a "nyugatias" szemlélet és élet nem magától lesz, hanem meg kell dolgozni érte.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azért látni kell, hogy Budapest nemcsak Budapest, hanem főváros IS és ebből kifolyólag speciális helyzetben van. Ez ellen lehet ágálni, lehet nem tudomásul venni, de mégiscsak az a helyzet, hogy bizonyos objektumoknak Budapesten van a helye. Ha Budapest bizonyos dolgokra jogot formál fővárosként, akkor ezzel bizony kötelezettségek is járnak. Ha például Budapest egy logisztikai központ és ebből busás hasznot húz, akkor viselje el azt, hogy az emberek egy logisztikai központ közelében szeretnének múzeumba menni. Ha Budapest büszke fürdőire, akkor viselje el azt, hogy túristahordák járják utcáit.
Az valóban átgondolás tárgya lehet, hogy kell-e egyáltalán a túrisztikai ipart ennyire nyomni. Merthogy a Liget project emiatt illeszkedik a rendszerbe. Tehát, ha Karácsony a Liget projectet akarja fúrni, akkor a túrsztikai ipart kell fúrnia, csakhogy ehhez a következtetéshez el sem jut, mert a túristabevételek azok jól mutatnak az egyenlegben.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha például Budapest egy logisztikai központ és ebből busás hasznot húz, akkor viselje el azt, hogy az emberek egy logisztikai központ közelében szeretnének múzeumba menni.
A Nemzeti Galéria pl. jelenleg is Budapesten található, ráadásul jelenleg egy létező turisztikai központban, szóval ez nem lesz teljesen jó indok. De ha már: kifejtenéd a véleményed a Természettudományi Múzeum Debrecenbe költöztetésének szükségességéről is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mégiscsak az a helyzet, hogy bizonyos objektumoknak Budapesten van a helye
Mármint a város egyik nagy közparkjában, új, csak ezért épített betonbudikban, ahova azért kell a jelenlegi helyéről költöztetni, mert azt orbán kinézte saját magának? De még ha a várba is akar költözni a sámán, akkor is, miért ide? Nincs elég rozsdaövezet a városban, ahol simán el lehetne helyezni pl. múzeumokat, és legalább nem kell egy valag 60-80-100 éves fát kivágni a helyén?
Az valóban átgondolás tárgya lehet, hogy kell-e egyáltalán a túrisztikai ipart ennyire nyomni. Merthogy a Liget project emiatt illeszkedik a rendszerbe.
Nincs itt semmilyen túrisztikai iparnyomás, másképp illeszkedik a rendszerbe. Pl. úgy, hogy taplópista orbán kesztyűbábja volt, szóval nem volt semmilyen fővárosi érdekegyeztetés. És úgy is, hogy, a fideszes gombnyomogatók simán megszavaztak mindent, amit fentről előírtak nekik. Fentről meg az jött, hogy "mink az építőiparból lopunk (rengeteget), szóval építeni kell, hogy abból sokat lopjunk". Azt pontosan ugyan nem tudom, hogy miért a ligetet nézték ki erre, de onnan kezdve, hogy többen határozottan tiltakozni kezdtek ez ellen, akkor már az, hogy ha nem tetszik nektek akkor csakazértis direkt így csináljuk, nehogy már nektek jó legyen. Ami szintén illeszkedik a rendszerbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Az ne zavarjon, hogy Orbán ezt már akkor mondta, amikor gelei fórumtárs már behúzta az X-et.
Nincs kétségem, ha orbán egy elefántok hátán egyensúlyozó piramist akarna budapest közepére, akkor az lenne, de a nyilatkozata szerint mégiscsak van némi ráhatása a fővárosnak, hogy mi lesz ott. (aztán persze kiderült, hogy mégsem)
> De például a szuperkórházat, amelynek munkálatai még nem kezdődtek meg, azt nem akarják a budapestiek. Hát nem is lesz.
Egy 5 év alatt még a tervekig el sem jutó szuperkórházat valóban nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom a Karácsony féle kampányduma és a tények nem okoznak nálad kognitív disszonanciát. Én drukkolok egyébként Karácsony Gergőnek, hogy kihúzza 2021 decemberéig. Nagyon hatékony szavazatátcsoportosító személyiség. Az a baj, hogy mihelyst elfogy mások pénze és Gyurcsányék kiszivattyúztak mindent, eldobják Karácsonyt, mint egy koszos papírzsebkendőt. Karácsony örülhet, ha nem ássák el.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Látom a Karácsony féle kampányduma és a tények nem okoznak nálad kognitív disszonanciát.
Szerintem senki nem veszi készpénznek a kampányígéreteket. Ezek tervek.
Nincs olyan dolog, amit a kormány egy nemzetstratégiai project segítségével ne tudna keresztül húzni, innentől kezdve szerinted az egyedüli kampányszöveg az lenne, hogy "hát ez van..."?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan az lesz a végkövetkeztetés, hogy Orbán lesz a hibás azért, mert Karácsony megvezette a népet.
Orbán hazudta azt, hogy ami beruházást a budapestiek nem akarnak, az nem lesz. És ugye eléggé nem akarták pl. a liget szétbetonozását, ezt az önkormányzati választások elég jól megmutatták.
A Liget kiemelt ÁLLAMI beruházás volt, van és lesz. Tökmindegy, hogy a budapestiek akarják vagy nem.
Végülis csak Budapest néhány nagyobb zöld területe közül az egyiket akarják telebetonozni, tényleg a kurva anyját már a pestieknek, hogy ez nekik nem tetszik.
A szuperkórházzal kapcsolatban pedig még egy kapavágás se történt, ráadásul kb. a lehető legszarabb helyet sikerült ennek kormányzatilag kinézni, de legalábbis nagyon kellene keresgélni, hogy ettől alkalmatlanabbat találjanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kihúznád a fejed a sámán valagából, akkor akár vitatkozhatnánk is konkrétumokon. De amíg ezen a szinten vagy, addig sajnálom, a kedvedért se fogok galambokkal sakkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ugy tunt, hogy egesz jol meg volt akadalyozva a projekt, mielott jott volna a salatatorveny. Azzal a par epitkezessel, amit mar nem lehetett felbehagyni, egyutt tudtam volna elni. Annak viszont nincs ertelme, hogy van a megvalasztott varosi vezetes, akit barmikor felul lehet biralni, akkor inkabb szantsak be az onkormanyzati rendszert, es legalabb tiszta lesz a jatek, mindenki tudni fogja, hogy az allampolgarnak kuss a neve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, szóval Karácsony hibája, hogy a kormány visszaél a szerzett többletjogaival.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal nem lehet polgármester-választást nyerni, hogy bizonyos élhető épületsűrűség eléréséig csak bontási engedélyt adnak ki, építésit nem.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi a fene, egy politikus hazudik? Ki látott még ilyet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt melyik hazudott? Nem KG-n mult, hogy megis lesz liget projekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hazugság-e az, ha ígérek neked valamit, amiről tudom előre, hogy nem tudom betartani? Vagy ha mondjuk x%-ban vagyok csak biztos benne, hogy módomban áll majd betartani? Ha utóbbi, akkor mi áll az x helyén?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amiről tudom előre, hogy nem tudom betartani
Ez miert volt elore tudhato? Marmint hogy a kormany felulbiralja a fovaros donteset egy salatatorvennyel amig mindenki a koronavirussal van elfoglalva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem erre gondoltam konkrétan, mindenesetre, Tarlós már előre szólt, hogy Karácsony olyanokat ígérget a kampányban, amit előre lehet tudni, hogy nem fog tudni megvalósítani, mert nem, vagy nem 100%-ban az ő kompetenciájába tartozik vagy nem lesz rá forrása és azt előre kell tudnia, ha tényleg kompetens. Ha pedig ez így van, akkor azokban az ügyekben tett ígérete vagy hazugság, vagy csúsztatás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem lett volna a liget-kerdes, akkor nyugodt szivvel huztam volna be az x-et Tarlosra is, banom is en, az osszes opciot rossz valasztasnak tartottam ebben a korben. Tarlos, Karacsony, Puzser, Berki? Olyan opcio nincs, hogy egyik sem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegre egy eloremutato javaslat.
Mondjuk a kulsobb varosreszekben engedelyeznem az 50+-t, de mondjuk a kiskoruton max 30, nagykoruton max 40, hungarian max 50 felallasban. Nagykoruton meghagyni az egy savot + kerekparsav, hungarian meg szukiteni kell a forgalmi savokat, es szinten (akar tobb savos) kerekparsavot kialakitani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kerékpár és tömegközlekedés térnyerését én is pártolnám. A sebességkorlátozásokat is érdemes meggondolni. Elsőre persze furcsa, mert szokatlan (mondjuk én meghagynék pár 70-es szakaszt). Az, hogy még nem lett belőle általános autós felhördülés az gondolom csak a home office-oknak köszönhető. Meglátjuk, mi lesz a kivitelezéssel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol most, meeting kozben tesztat fozve jottem ra, hogy miert nem volt nekem idom korabban semmire se...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és az is megvan, hogy otthon mennyivel jobb a levegő, mint bármelyik szipi-szupi irodaházban? (ahol mindig spórólnak a friss levegővel, ezért délutánra már minimum álmos vagy? Vagy hogy soha nem tudnak (akarnak) egy meeting room szellőzést megfelelően méretezni?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, de mondjuk a kilatas azert hianyzik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó helyre kell költözni és akkor az is meg van oldva :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kommenteket olvasva van felhördülés, de ebből csak jövőre lesz valami, addig még változhat.
Mindenesetre úgy gondolom a legtöbb belvárosi útszakaszon csak annyit befolyásolna, hogy mekkora sebességre gyorsítanak fel mielőtt a következő torlódás előtt ismét befékeznek az autók, így nem növekedne jelentősen a menetidő, csökkenne a zaj- és környezetterhelés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, sok, helyen a bottleneck a kereszteződések áteresztőképessége, nem az út paraméterei a két kereszteződés között.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külső városrész - többnyire kertváros - jobb, ha nincs 50+ Van egy-két olyan bevezető, ahol elmegy, de szerintem azok mentén is örülnek majd a lakók, hogy alacsonyabb lesz a forgalom zaja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A radar blokkolós cégek jól járnak legalább. :)
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3-4-5 eve buncselekmeny, de nem baj. Szokasos alkotunk egy szabalyt aztan szerunk ra betartatni. Ez lesz ezzel is.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kapcsolódik:
A Fidesz frakcióvezetője, Lázár János egy tévéinterjúban közölte, hogy a szolgálati autóján található lézerblokkolót a tudtával szerelték fel az általa használt Audi S8-asra. Lázár ugyanakkor azt állította, hogy nem tudja, műszakilag mire jó a blokkoló, de szerinte törvényes keretek között használta. Két héten belül leadja a kocsit, az új autójában pedig "valószínűleg" nem lesz lézerblokkoló.
https://www.origo.hu/itthon/20110214-lazar-janos-tudott-a-kocsijara-sze…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közlekedőként tök fasza lesz M3 ki/be vezeton az 50, vagy a vácin, szentendrein, Árpád, vagy megyeri hidon, etc...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan mar, raerunk! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 km-en, ha végig 50-nel, vagy 70-nel mész a különbség 7 perc. (ha jól számoltam :) )
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a 7 perc ez ugye egy irány és akik egész nap mennek, azoknak ez sokszor 7 perc. Aztán a nagy szuperzöldségben és gyalogosvédelem hozzátenném, hogy pont az 50 az, ahol sok autó rosszabban fogyaszt, mint egy fokozattal feljebb 70-nél. Ráadásul a lámpák is 70-re vannak állítva most, minden keresztező út ahhoz van állítva, szal azért nem olyan piffpuf átpattintjuk, mert járhatatlan lesz bármelyik ilyen gyorsított szakasz. Az külön elkeserítő, hogy így is letolnak a szuperautók, hiába mész pont 70-nel vagy picit felette, hogy még éppen jó legyél nagyjából, csodálatos lesz, mikor mégtöbb rohanósnak fogy el a cérnája és kezd el cikázni. Elsőre jobbnak tartanám a mostani cikázómániás csapatot picit ráncba szedni és mégtöbb "álruhás" rendőrautóval szépen fülöncsípni őket.
A tömegközlekedésre terelés remek dolog lenne, de erről irtam már az imént néhány gondolatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki meg arrafele ingazik, annak ez evente +58 ora, amit a kocsiban uldogelhet. Ha kornyezettudatos, es carpoolozik a csalad ket gyerekkel, akkor az majdnem tiz embernap, amit csak a sebessegkorlatozas miatt pluszban elcsesztek a semmire. Jo terv! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az M3 bevezető a fóti lehajtótól a Kacsóh Pongrác úti felüljáróig nagyjából 7 km. Tételezzük fel, hogy nincs dugó, és betartod a sebességkorlátozást. 70-nel ez a szakasz 8,5 perc, 50-nel 6. Tudtommal a többi szakasz sem lényegesen hosszabb. Megyeri híd pedig autóút, ott nyilván nem 50 lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kepletet legyszives, mert nem ertem, hogy lehet tobb 70 tempoval. Ateresztokepesseg tekinteteben ez sokszoros, foleg, hogy ezzel a belvarosban pofogok joval tobbet fognak eregetni. Egy olyan varosnal, amit abszolut nem ugy terveztek, hogy ez ne ultraszopas legyen a belso lakoknak...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy hogy elrontottam, fordítva írtam be az értékeket :) A lényeg, hogy ezen a szakaszon 2,5 perc eltérés van. Mennyi az a sokszoros áteresztőképesség? És miért eregetne többet a belvárosban az autó, ha nem 70-nel megy két és fél percig a bevezetőn?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És miért eregetne többet a belvárosban az autó, ha nem 70-nel megy két és fél percig a bevezetőn?
Mert a bevezeto egyben kivezeto is. :) Random hetkoznap este siman lehet az M3 kivezeto szakaszan akkora a sor, hogy a vege a nyugatinal van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor máris egy nap öt perc.
Ha meg olyan hosszú a sor, hogy a vége a Nyugatinál van, akkor nem a sebességkorlátozás a probléma, hanem a sor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kéretik jól érteni: a kerékpáros közlekedés nem alternatívája a tömegközlekedésnek!
És nekem elhihetitek, mert én azzal közlekedem :) De a max 30-as tempó az nekem is kevés lenne.
Szóval kerékpáros fejlesztéseknek csak úgy tudok örülni igazából, ha az nem másnak a kárára történik. Ilyen formán kikérem magamnak h ez az alak az én biztonságomra hivatkozással szívassa az autósokat!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> fejlesztéseknek csak úgy tudok örülni igazából, ha az nem másnak a kárára történik
Ez ma már szerintem nagyon ritka esetben lehetséges.
A 30-as tempó szerintem első sorban nem a biciklisek miatt van, hanem a gyalogosok/környezet szennyezés/hangszennyezés miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért kiváncsi lennék, hogy 30-nál alacsony fokozatban, vagy 1-2-vel feljebb 50 körül optimálisabb-e autózni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autopalyan optimalis autozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínű ennél bonyolultabb a képlet, mert a gyorsításhoz szükséges a legtöbb energia. Városban azt lenne érdemes összehasonlítani, hogy egy 1km-es szakaszon 0 -> 50 -> 0 vagy 0 -> 30 -> 0 jár több károsanyag/zajterheléssel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostanában egészen folyamatosan lehet haladni, 1-1 lámpa fog meg, de teljesen szépen lehet menni. A boldog(ult) békeidőkben tudjuk milyen dugók voltak, de ott nem votl igazán kérdés még a 30 sem..., Amikor este/éjjel lehet minimális forgalomban jönni, akkor az a 70-es végigsuhanás a hungárián (teljesen szabályosan, semmi izgalom, nincs rá szükség, eleve a lámpák erre vannak belőve) például, az azért priceless volt nekem.
Ha a rakpartokat, bár ott csak a budain rémlik nekem 70, de ott eleve 70-50-70-50, értelme így nincs sok szerintem, meg a hungáriát és az elhíresült szentendreit nézd, akkor ezek elég hosszúak és elég sok időszakban régen is folyamatosan lehetett haladni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kéretik jól érteni, hogy részben igenis alternatívája. Ráadásul ha tömegközlekedést emlegetsz (itt épp egyéni, autós közlekedésről volt szó), akkor ne röhögtess, hogy a 30-as tempó kevés lenne, ugyanis a tömegközlekedés tempója jó, ha 25, de inkább kevesebb. És akkor nem számoltam az átszállásokat.
Csúcsforgalom esetén pedig az autós közlekedés átlagtempója sem igazán haladja meg a 30-at. Ha meg a mellékutcára érted a 30-as maximumot, az teljesen rendben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még jó, hogy nem az átlagéletkort. Esetleg a várható élettartam átlagát. Mondjuk ez is valami, már ami a látszatintézkedéseket illeti.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végülis teljesen mindegy, hogy milyen szám van a táblán, az átlag sebesség BP-en továbbra is 13km/h lesz autóval.
openSUSE Leap 15
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegulis igen, ejjel meg tovabbra is 160 a megfelelo utakon, szoval minden marad a regiben. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem, hogy hogy vannak az utak BP-n, de ez csak a fővárosi önkormányzat/önkormányzatok által fentartotott utakra lehet igaz nem? A közutasakra a közút pakolja ki a táblákat, amit az önk kérhet aztán ők vagy elfogadják vagy nem (legalábbis felénk ez a helyzet, ami közutas oda az önk csak kérni tud, nem parancsolni). Ha ez így van, azért az egész jó, mert a főbb utak kb. mint közutasak pesten és budán is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te most arra a Budapest Közút Zrt-re gondolsz, amelynek a BKK-n keresztül a Fővárosi Önkormányzat a tulajdonosa?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autopálya bevezetők a Magyar Közúthoz tartozik. Az, hogy most ki kinek a tulajdonosa mindegy, ha más szabályrendszer szerint működik a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autopálya bevezetők a Magyar Közúthoz tartozik.
Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajrá Puzsér! :)
...vidéki vok :)
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ki? Azon kivul, hogy valami celeb. De ket celeb volt most is, a Puzser es a Berki. Ha mar teves polgit kell valasztani, miert ne a Berki? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ha mar teves polgit kell valasztani, miert ne a Berki?
Puzsérnak van egy világos és kidolgozott programja, amit valaki eldönthet, hogy támogat-e: https://program.setalobudapest.hu/
Berkinek nincs (aki egyébként elítélt áfacsaló is, de ez persze nem mindenkinek kizáró ok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Interjú a budapesti közlekedésről: https://totalcar.hu/egester/2020/05/05/egester_391/ , van benn szó a topiknyitó javaslatról is.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha nem kell egy több, mint egy órás videót végighallgatni a témában, hanem egy - adott esetben kereshető - írott szöveg van, akkor majd átnézem. Addig az ilyen linkeket nagyjából undorodva dobom félre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem erint Budapest kozlekedese, de itt egy erdekes video: https://youtu.be/wPDAVKNinR4?t=523
A masik, hogy eddig felmerult az emberekben, hogy minden mas okozza a varosokban a legszennyezest. A hajok, gumival futo oregek/ciganyok vagy barmi mas csak nem az autozo onmaga. Most viszont, hogy a gepjarmuforgalmat csokkentettek igy minden varosban lecsokkent a szmog. Joval nagyobb mertekben, mint barmikor maskor ebben az idoszakban es pont akkora mertekben amekkoraban csokkent az autoforgalom. Tehat most, amig el az emberekben az emlek erdemes a gepjarmuforgalomra koncentralni es a szkeptikusok is kevesebben lesznek. 2 ut biztosan van az elhetobb varosokert. Egyik a kotelezo EV hasznalat, de a Magyar keresetek szempontjabol nem realis meg. Masik a sebesseg csokkentese. Ami talan meg jobb a kornyezetre nezve, mint az uj EV-k gyartasa es vasarlasa es regi, de meg hasznalhato szemet kidobasa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Masik a sebesseg csokkentese.
En kevesbe vagyok jaratos a temaban, de elmagyaraznad, hogy ha 50-nel otosben 4.5-5.0 literes fogyasztassal kozlekedek, 30-nal harmasban meg 5-6 literrel, akkor megis mitol kornyezetbaratabb a 30?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahol 30-as limit lenne ott amugysem tudnal gyorsabban menni. Csak nagyon ejszaka es jarvany idejen.
https://dugódíj.hu/budapest-kozlekedese/
Tehat ha te eddig felgyorsultal 50-re es vissza 20ra folymatosan, akkor valoszinuleg rosszabb volt, mint allando 20-30.
Amugy ha meg bele is mennenk a jatekba es valos lenne felelem, nem talaltam normalis kutatast, csak regieket arra vonatkozoan, hogy egy varosi auto karosanyag-kibocsatasa 50->30,20,15 eseten hogyan valtozik. Ott az jott ki nagyon regieknek hogy CO minimalisan novekedett NO, PM2 csokkent.
Te tudsz mutatni friss kutatast errol? Ami nem velemeny/blog forrasok nelkul?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te tudsz mutatni friss kutatast errol? Ami nem velemeny/blog forrasok nelkul?
Nem nagyon jartam utana a temanak, csak azt tudom mondani, amit az auto kiir. Hogy ez mennyire altalanos, vagy mik a messzemeno kovetkeztetesek, arrol fogalmam sincs. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahol a 30-as környezet van, többnyire tele van egyenrangú kereszteződésekkel amelyek sűrűn jönnek elő. Ezek 50-nel nem igazán beláthatóak, így vagy úgyis alacsonyabb sebességgel haladsz, vagy gyorsítások/lassítások vegyesen, ami a legrosszabb, vagy bátor kamikaze üzemmód, ami egyéb szempontból nem túlzottan szerencsés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tehat ha te eddig felgyorsultal 50-re es vissza 20ra folymatosan, akkor valoszinuleg rosszabb volt, mint allando 20-30."
Ez csak akkor lesz igaz, ha amúgy nincs forgalom.
Budapesten viszont ezzel az utak áteresztő képessége csökken, mintha eddig 100Mbit helyett 10Mbit-es hálókártyán másolnánk adatokat. Amíg csak egy-egy üzenetet ritkán kell küldeni, csak annyit venne észre a felhasználó, hogy kicsit lassabb, amikor viszont folyamatos az adatáramlás, akkor jelentősen le fog lassulni a kommunikáció.
Ez azt fogja eredményezni, hogy a közlekedési csúcsidőszakok hossza fog növekedni, az autók tovább lesznek az utakon és ezért hosszabb ideig fogják terhelni a környezetet.
Amikor telítve vannak az utak, akkor nem lesz állandó 20-30-as sebesség, hanem ugyan úgy megmaradnak a dugók, ugyan úgy lassítanak-gyorsítanak a közlekedők, csak épp mindez tovább fog tartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Budapesten viszont ezzel az utak áteresztő képessége csökken, mintha eddig 100Mbit helyett 10Mbit-es hálókártyán másolnánk adatokat. Amíg csak egy-egy üzenetet ritkán kell küldeni, csak annyit venne észre a felhasználó, hogy kicsit lassabb, amikor viszont folyamatos az adatáramlás, akkor jelentősen le fog lassulni a kommunikáció.
A forgalom nem úgy működik, mint az adatforgalom: Az vezetőknek reakció ideje van és ez jelentős faktor a dugók kialakulásában. Magasabb sebességkorlátnál gyorsabban odaér a torlódáshoz, ahol meg kell állnia, unatkoznia, majd ismét elindulni. (A balesetek dugó-teremtő képességét nem is említve)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Magasabb sebességkorlátnál gyorsabban odaér a torlódáshoz, ahol meg kell állnia, unatkoznia, majd ismét elindulni."
Igen, ismert jelenség, csak ez azt feltételezi, hogy folyamatos a haladás (pl.: autópályán) és ha valaki elöl túl nagyot fékez, akkor dugó alakulhat ki mögötte.
Egy sávelhúzásnál is kialakulhat, ahol nincs vészfékezés, egyszerűen 130-ról 60-ra kell lassítani. Ameddig gyérebb a forgalom ez nem okoz torlódást, de ha tele van az autópálya itt is kilométeres dugó alakulhat ki.
Budapesten, meg nem a folyamatos haladás a jellemző, hanem minden második lámpánál meg kell állni. Ha eddig 50-re lehetett gyorsítani, ez után csak 30-ra, akkor logikus, hogy kevesebb jármű tud áthaladni ugyanazon a kereszteződésen vagy útszakaszon. Egy faluban ez nem okoz gondot, ha félóránként megy el egy jármű, de pesten ahol tömve vannak a sávok csak növekedni fog a torlódás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ha eddig 50-re lehetett gyorsítani, ez után csak 30-ra, akkor logikus, hogy kevesebb jármű tud áthaladni ugyanazon a kereszteződésen vagy útszakaszon
Általában nem akkor alakul ki torlódás budapesten sem, amikor folyamatosan lehet haladni, hanem amikor meg kell állni minden lámpánál. Ekkor viszont nem feltétlen csökken az áteresztő képesség, mert a legtöbb autó a zöld jelzésre kezd el gyorsítani és csak 5-10 mp múlva éri el a 30 vagy 50-es sebességhatárt, addigra meg már rég áthaladt a kereszteződésen. Ebben az esetben akkor csökkenne az áteresztő képesség, ha a gyorsulási sebességet korlátoznák.
De kb mindegy is: nem a dugók csökkentése a cél, hanem hogy a balesetek kevésbé legyenek halálosak és pl. kerékpározásra ösztönözzék azokat, akinek ez alternatíva autóba ülés helyett. Ennek mellékhatásaként csökkenhet a dugók száma is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://content.tfl.gov.uk/speed-emissions-and-health.pdf
Ebben amit linkeltem kiternek erre is. Forrasok is vannak nem csak megerzesek es tippek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S1352231014006190-gr5_lrg…
The highest particle concentrations were observed during accelerations where the total number concentrations of the exhaust plume reached the level of 40,000–50,000 1/cm3, which is about 20-fold compared to the background aerosol.
The on-road study consisted of steady speed (low load) tests and transient acceleration/deceleration routines. During constant speeds, the total particle concentrations in the exhaust plume were at the background concentration level (∼2000–3000 1/cm3) indicating very low particle emissions. Instead, in the transient tests the particle emissions were significant both in accelerations and decelerations. This can be seen in Fig. 5 where the exhaust plume CO2 concentration, total particle number concentrations measured by a UCPC (TSI model 3776), nonvolatile particle number concentrations (downstream the TD) measured by a UCPC (another TSI model 3776), and vehicle speed for the second gear test between 30 km/h and 70 km/h are shown.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, hogy a lakóövezetbe nem mész be azért, hogy átrongyolj rajtuk, mert a főúton nem tudsz úgy haladni, ahogy szeretnél. Ergo nem mész az adott helyen se 50-nel, se 30-cal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem még nem él, mert pénteken fel kell mennem a Rolexhez, kinyitottak, remélem óra is lesz. Nem szeretnék 30-cal cammogni az Andrássyn.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan szerdán fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd. [...] Az intézkedési csomag kidolgozása, illetve a szükséges kerületi, szakmai és lakossági egyeztetések nagyjából 4-6 hónapot igényelnek, így a terv 2020 őszére készülhet el teljesen. Ez alapján az érdemi intézkedésekre 2021-től nyílik lehetőség, áll az anyagban.
Link: Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt Budapesten
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban vannak olyan retardált egyének, akik olvasni vagy értelmezni nem képesek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne legyél már ennyire morci, mi fáj? Az, hogy összekarácsonyoztátok vírussal a fővárost és ott még tart a kijárási? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyes bunkók hülyesége tényleg fájdalmas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Párizsban már évek óta egyre nagyobb területen érvényes a 30 km/h-s sebességlimit külön jelöléssel, de mostantól mindez alapértelmezett lesz. A párizsi városvezetés a sebességkorlátozástól számos előnyt vár, ide értve a javuló közlekedésbiztonságot, a légszennyezés és zajártalom csökkentését, valamint a belterületek vonzóbbá tételét a kerékpárosok és a sétálók számára. A főváros körgyűrűi természetesen kimaradnak a sebességcsökkentésből.
https://hvg.hu/cegauto/20201109_Parizs_egesz_teruletere_bevezetik_a_30_…
(a hanyatló nyugat másolja Karácsonyt :-) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni