Sziasztok!
Azért kicsit pipa lesz az ember mikor reggel jelez a telefonja, hogy sorra állnak le az általa üzemeltetett weboldalak és a partnerek hamarosan csörögni fognak.
Persze alapvetően nem olyan nagy gond, mert előfordul az ilyen, de ha úgy történik, hogy volt korábban már egy fél napos leállás és most ez is annyinak néz ki, akkor már igen is gond.
Főleg hogy a partnereim közül van olyan akinek ez, a napi forgalma alapján, több százezer Ft bevétel kiesést jelent. A másik meg várná a fontos leveleit.
Amit most még nem tudok, hogy a szerződésben foglalt éves rendelkezésre állásba ez még belefér-e.
- De ilyen esetben mit tehetek? Főleg ha a partner nekem sem akar fizetni?
- Van olyan szolgáltató, aki legalább az adott havi díjat elengedi?
- Vagy ügyvédet kell fogadnom és beperelni? Vagy anyázni telefonon?
- És a nagy kérdés, amire a valós választ nem kapom meg, hogy mi történt? Miért történt?
- Ki vagy mi a felelős? Valaki nem figyelt? Nincs csere hálózati eszköz vagy vas?
A szolgáltató nevét egyelőre nem írom meg, mert 12 éve náluk vagyok, de ha idén még 1 ilyen van, akkor már nagyon pipa leszek. ( ・ั﹏・ั)
/ és még a szülinapom is ma van, nem viccelek :) /
Hozzászólások
Rackforest (x)
Mármint, majd ők megoldják a gondod.
trey @ gépház
Tizen pár vps-t használunk náluk, hiba nélkül. Nem a legolcsóbbak, az biztos, de valamit valamiért. Nekem plö nem fér bele, hogy ilyesmi miatt az üffél telefonálgasson.
Jo, de te vagy a kivetel, par threaddel regebben meg arrol beszelgettunk, hogy sok-e havi egy euro egy managed emailfiokert. :)
de ha egyszer megállnak akkor minden tizenpár vps-ed meg fog állni. miért egy szolgáltatónál van az összes? redundancia?
Váltás esetén felveszem majd őket is a listába.
A mostani helyzetre azonban nem megoldás, mivel nem ők fognak telefonálni a partnereimnek hogy wtf :)
Az gondolom a szerződéstől függ, hogy mit tehetsz. Nekem a kritikus szerver hostra olyan szerződés van, hogy meghatározott összeget térítenek a leállásra. A leállásra meg van közösen elfogadott külsős mérés (pingdom).
Szia,
Próbálj ki minket, adj egy esélyt! http://www.virt24h.com/ Küldtem magán üzenetet.
Köszönöm,
Cs
Ha lehet, akkor majd én is "szeretnék adni egy esélyt" :)
Mert pont én meg már váltás előtt állok.
<off>
Boldog születésnapot!
</off>
Köszi! :)
Ilyenkor kötelezően linkelt videó. :)
A nyakam mertem volna rá tenni, hogy Almáék lesznek a linken. Bejött. :-).
https://youtu.be/M-il6KwaTF0
Ennek még a szövege is passzol a szituhoz. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Több éves mestertervem része. Évekig linkelgetem az eredetit, majd egyszer jön a rickrolling. :)
https://youtube.com/watch?v=6wSZ5OLfRJ0 - vagy ez.
https://naszta.hu
Én ezt is szoktam kapni: https://www.youtube.com/watch?v=N8m9gk6FAPU
"Már megint leálltak a VPS szervereim" vs "Főleg hogy a partnereim közül van olyan akinek ez, a napi forgalma alapján, több százezer Ft bevétel kiesést jelent."
Ha ennyire fontos akkor esetleg lehetne 2 upstream szolgáltatónál is a cuccuk :)
btw Isten éltessen :)! kocc..
A 10 év alatt nem volt összesen annyi gond mint most az utóbbi néhány hónapban.
Szóval eddig nem kellett gondolkoznom más megoldásban, de most már igen :)
Köszi! kocc :)
Kérdezted őket, hogy ha az elmúlt 10 évben jó volt, akkor most mi változott? Lehet rendbe rakják és újabb 10 évre nyugi van.
Igen, kérdeztem.
Még nem kaptam választ, de Facebook-on írták ki tegnap délután, hogy hardveres hiba történt egy fő storage szerverükön.
Mivel a helyreállítás után érdekes módon újra megkaptam 2 héttel ezelőtti e-maileket, gondolom visszaálltak egy régi mentésre
és rámásolták a leállás előtti állapotot. Viszont ez alapján érdemes lenne átnéznem, mert lehet más is visszakerült a szerverre amit én már 2 hete töröltem :)
tartalom pedig eltűnt ami az elmúlt 2 hétben keletkezett :D
Kivéve, ha van saját mentésed. De akkor meg ugye tudod, hogy mi jött vissza... :)
https://iotguru.cloud
A két heti 1 mentés mondjuk nem hangzik annyira jól. De legalább nem pistike bt, ahol ja, bocs, az nem volt :)
Attol fugg, hogy mi van a szerzodesben es hogy mire fizettek elo. Ha semmire, ahhoz kepest eleg jo. Ha napira, de csak egy 2 hetest tudtak visszaallitani, akkor ez is garazs bt szinvonal.
"a napi forgalma alapján, több százezer Ft bevétel kiesést jelent": azaz havi 3e Ft-ot is adnának egy profi megoldásért. Amikor 100e-1m Ft-okkal dobálóznak, hogy kár érte őket, érdemes rákérdezni, hogy akkor most mennyit áldoznak rá a jövőben. Általában semennyit. Ezt pont ugyanaz (csak fordítva), mintha egy 300nettós kolléga bérét tudod megpsórolni... akár 10e Ft-ot is adsz a dologért. Pénz befelé jöhet, kifelé nem.
+1 de ezek a userek általában csak behazudják ezt mert azt hiszik ettől gyorsabban megjavul. ha valóban több százezer kiesése van pár órányi állásból, akkor csak el kéne gondolkozni hogy még egy 5e forintos vps-t fizessenek és legyen redundáns..
Az most komoly vagy erős nagyzolás, h a napi több százezres bevételű cég egy lófasz vps-en él, ami havi díja egy domain regisztráció (vagy két korsó kisüzemi kézműves sör) - az ilyeneket nagyon nem tudom sajnálni. Ez a fillérbaszás netovábbja!
Ismerek céget - nettó 4 968 301 000 HUF-os éves árbevétellel céginfó szerint - a levelezésüket egy ócska kölcsön szerveren tartják egy kis hosting cégnél és a hosztolás díját is csak nagy duzzogva fizetik. Igazából csak púp a háton, de a jó viszony miatt még nem lett felrúgva a kapcsolat. (nem akarom kommentálni).
Most tudnék mondani olyan okosságokat, hogy a gazdag embernek is azért van olyan sok pénze, mert nem költi el, de van az a szintje a nemköltésnek, amikor már nem csak gazdag vagy, hanem egyszerűen pöcs is.
Sajnos én is is ismerek ilyen céget. Egyszer, mikor épp nem akartak tárhelyet bővíteni, megkérdeztem a vezért, hogy akkor most mi van? Kell nekik egyáltalán a számítógép, internet kapcsolat, e-mail, meg ilyenek? Vagy hagyjuk a fenébe az egészet, adjuk el a szervert meg a laptopokat? Két napig gondolkodott rajta, mintha ez egy valós alternatíva lett volna 2018-ban, hogy számítástechnika és internetes jelenlét nélkül működjön egy cég...
Nem azon gondolkodott. Két napot fektetett bele, hogy találjon helyetted egy olcsóbb üzemeltetőt.
Sajnos sok ilyen hely van. Dolgoztam olyan cégnél, ahol ha nem megy a webshop, akkor a cég percenként bukik 40-50e Ft-ot (rendelések 99%-a reggel 6 és este 9 között esett be). Ott hasonló "költségmegtakarítás" működött. Nem is voltam ott sokáig - nem szeretek egy bizonyos szakmai minimum alá menni.
Ez a fajta számolás amúgy csak szerintem nem ok a kiesett bevételt illetően?
Ugyanis ha én neten akarok rendelni valamit egy cégtől, de épp nem működik a weblapjuk, akkor egy óra múlva megpróbálom újra. Ezzel azért nem hiszem, hogy egyedül lennék.
A kérdés az, hogy nem veszed-e meg máshol, ahol 50 forinttal drágább, de megy a weboldal.
Ez a fajta számolás meg úgy mehetne, hogy látszik-e a havi forgalomban, hogy az állásidőben elveszett-e annyi megrendelés vagy az ügyfelek türelmesen megvárták a kiesés végét.
Mondjuk az is ugye kérdés, hogy van-e legalább egy sorry oldal, elérhetőségekkel, bármivel, ami elindul, ha megáll a webshop, mert ezt például a CloudFlare ingyen tudja.
https://iotguru.cloud
Sajnos nagyon jól látszott a kiesés (6 számjegy forintban).
Már egy több napig tartó webshop lassulás is mérhető volt. Ilyenkor működött a rendszer, csak túllépte a felhasználói élmény küszöbét (3-4 mp).
Nyilván. De a kérdésem arra vonatkozott, hogy tényleg akkora arányú-e a kiesés, mint a kiesés időtartama.
Étel rendelés, szóval délben nem hinném hogy fogsz várni 1 órát erre :)
Ráadásul nem 1, hanem több mint 6 óra volt a kiesés.
Amikor a netpinceren pentek delre rendelt kaja miatt felhivnak a rendeles utan 3 oraval, hogy technikai hiba miatt csak szombaton tudjak kiszallitani, jo lesz-e?
Jó, az egy speciális eset :)
Igen, csak vannak versenytársak. Ha pedig eléri az ingerküszöböt a kiesés mértéke, akkor legközelebb már vissza se térsz az eredeti webshopba ("múltkor se működött"), mész egyből a versenytársakhoz.
Arról nem beszélve, hogy képzeld el, ha a terméket 90%-ban nem végfelhasználók veszik, hanem szintén vállalkozások. Akkor a vásárlónál (vállalkozásnál) elég gyorsan elszakad a cérna, mert az ő nyakán is ugrál egy másik vállalkozó (jobb esetben már végfelhasználó).
Mi van a szerződésben, az megnézted már legalább? Másrészt mi van a te és a partnereid közötti szerződésben, azt is megnézted már?
https://iotguru.cloud
Most lehet hogy meg fogsz sértődni, de rossz szemszögből nézed a problémát!
Szolgáltatsz? Ki a felelős? TE!
Az hogy te ezt más infrastruktúráján teszed, az senkit nem fog érdekelni.
Ha ilyen busines kritikus szolgáltatásokat végzel, akkor nagyobb rendelkezésre állású rendszert kell építeni, és ennek el kell kérni az árát. Ennyi a megoldás.
Kb. semmilyen VPS szolgáltató nem fog veled olyan szerződést kötni, hogy leállás esetén neked jó legyen. Vagy ha igen, akkor nem a mostani számokat fogod látni a számlán.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat és nem sértődtem meg. :)
Mivel nem voltam elég részletes néhány infó még pluszban.
Illetve nem panaszkodó témának szántam csak érdekelt, hogy járt-e már hasonlóan más is.
A nagyobb partneremnek külön szerződése van a szolgáltatóval, tehát ezen a téren engem most nem terhel veszteség.
Még az indulásnál kértem hogy egy másik szolgáltatóval is szerződjenek le, ahova a napi mentéseket és a teszt-et rakom.
Tehát domain átirányítással némileg orvosolható lett volna a probléma, csak ugye nem tudtam mennyi ideig tart a javítás,
amiről telefonon sem tudtak tájékoztatást adni.
Szerintem pont határeset van, hogy egy nagyobb rendelkezésre állású rendszert tegyünk össze.
Nehéz pontos adatot mondani hogy mennyi veszteség van ilyenkor, mert ha valaki tudja a telefonszámukat, akkor az a rendelés beérkezik onnan.
Tehát most mérlegelni fogunk / fognak.
Úgy számolom sérült az éves 99.9% rendelkezésre állás, ezért a szolgáltató felé megírtam hogy kérek részletes tájékoztatást.
Bár szerintem az lenne ilyenkor elvárható, hogy automatikusan kapjak egy e-mailt, hogy elnézést kérnek és blabla bla.
A saját VPS-emen lévő partnereknél már nem ennyire kritikus a helyzet.
Ott "lenyelik" ha fél napig nincs levelezésük.
Ha ugyanannál a cégnél vagyunk, akkor kaptál tájékoztatást.
A tervezett leállásokról szoktak írni időben, de a legutóbbi váratlan leállás után nem kaptam ilyet, a tegnapit lehet még fogalmazzák :)
Ami jött tőlük ma az a számla amit fizetnem kell :)
Nem biztos hogy ugyanott vagyunk.
Nevet meg azért nem szeretnék írni, mert alapvetően korrekt a cég, de mint írtam idén ez a két nagyobb, hirtelen leállás nem tetszik.
Privát üzenetek alapján kiderült, hogy nem ugyanaz a cég.
tegyél elé cloudflare-t, egy klikkel át tudod nyomni a forgalmat a másik szerverre.
Azért az nem ennyi :)
A másik szerveren ott kell lenni up-to-date minden adatnak, confignak és megoldani, hogyha visszajön az elsődleges node, akkor oda is visszamásszon az addigi változtatás.
Ekkor válik komolyabbá a téma, amit kevesen lépnek meg.
Ez az, amit nagyon sokan nem birnak/akarnak megerteni.
Kubernetes! Docker swarm! Nagy a terheles? Csak inditunk meg egy replikat 1db paranccsal es kesz. Sot, magatol...
Az, hogy ezek hogyan maradnak konzisztensek mar csak reszlet kerdes, "majd megoldjuk".
Neeem. :)
"Hát ezt nem csinálja?"
"Azt írták horizontal-scaling, hogyhogy nem csinálja?"
"Nem igaz, hogy még ezt sem tudja a rendszer!"
"Ez elfogadhatatlan, óriási pénzeket fizetünk, ezt meg kell oldani, milliós kiesés volt ebből, már megint!"
Folytassam?:) Akárhányszor írtad le előtte, utána, hogy NEM fog menni, amire _gondolnak_, hiába gondolnak rá sokszor, attól az nem lesz úgy.
" Csak inditunk meg egy replikat 1db paranccsal es kesz"
az allapotmentes app service -t skalazzuk az adatbazistol viszont {felunk/nem ertunk hozza/etc} es lerohasztjuk azt az 1 szal peldanyt-t :)
nekem az jött le a kommentjéből hogy lényegében statik az oldal "ott van másik szerveren csak dns-t kellett volna átírni", ezért javasoltam ezt.
szerk: újra elolvassa azt írta ahova napi mentéseket teszi, szóval lehet mégse statik:)
Használtál már CloudFlare-t? :)
https://iotguru.cloud
A CF-en átklikkelés egy dolog, de ugye mögötte is olyan rendszernek kell lennie, hogy "puff átírjuk", na erre pláne nem szoktak áldozni, illetve találni olyat, aki app szinten összerámol egyet rendesen. Mi rendszeresen ott akadunk el, hogy oké lesz loadbalancer, és appod ezt akkor hogyan támogatja, mit szól ehhez? Hátőőőőőőő, pedig előtte annyira ráindulnak.
Hát hogyne, meg kell lennie a cuccoknak replikálva, de akkor már sokkal jobb nem active-passive, hanem active-active cluster, aztán ha valamelyik node letérdel, akkor nem kap forgalmat. A CloudFlare nem csodaszer, nem fogja megoldani a replikálást...
https://iotguru.cloud