Hi
Most komolyan nincs egy értelmes IT-s csapat aki megmondja, hogy neeee
https://444.hu/2020/03/18/orban-bejelentett-valamit-facebookon-de-senki…
- 406 megtekintés
Hozzászólások
Viktor az előbb mit jelentett be? Némán lement valami az oldalán, de senki nem értette. Az ország dühöng és röhög.
READY.
▓
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ország dühöng és röhög.
Jó nekik. A játszótéri bandázás mellett ennyi a dolguk. Én pl. dolgozom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig munkának hívod? :P
(webre egy tanúsítvány mehetne a cégnek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig munkának hívod? :P
Mit?
(webre egy tanúsítvány mehetne a cégnek)
Hova?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3rd party webhosting / 3rd party webmester
De majd jelzem nekik. Thx.
BTW: én mindegyiken valid LE certet látok
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam is jo. Latest desktop Safari.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most jön gondolom, hogy LE cert nem jó, mert ingyenes. Legalább Netlock kell 3 ezerér' / év az jobb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem jó, apple lehet finnyásabb. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmiképp ne menj oda magadhoz.
Onnan az ablakból kiabálj ki magadnak, hogy gyere fel. Ha ez megtörtént, ellenőrizd újból az ablakon kinézve, hogy nem e lettél ismét ott! :D
Biztos, hogy nem én gonoszoltam le!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rémálmomban se jöjjön elő, hogy ezek után még ott legyek. :-)
READY.
▓
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még jó , hogy most nem ügyintézni szeretnél. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Insider? Dehogyis, semmi közöm hozzá a "megoldásokat" nekünk szállítják és nem mi szállítjuk. ;) Az más kérdés , hogy az ügyfél nem azoknak az anyját emlegeti sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi nem szállítunk Facebookot. Vagy valamit félreértettem. Fordulj ahhoz, aki a gépedre szállította.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te vagod mi ez a megoldasszallitos szoveg? Szerintem valamirol lemaradtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, egyszer mondtam, hogy a mi cégünk megoldásszállító. Talán abban a topikban, ahol nyitott szájjal futkoztak a faszerdőben, hogy diszket akartak beküldeni valami utolsó hivatalnak. Azóta ezen rugózik.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaaa, oke, koszi, akkor ezert nem volt meg. En a 444-en kerestem ra. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott meg minek? :D Amúgy, azt hiszem a MoHu-s/KAÜ-s topikban volt. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És hogy jön ez minden topikhoz is? Csak, hogy mi is nevethessünk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek most köze nincs hozzátok. És nem tudom ki szállította a megoldást (de valaki tuti :D) ami jelenleg a "FELDOLGOZÁS FOLYAMAT"-ban kívül nem igazán csinál semmit, de hogy volt rajta EU-s és Széchenyi logo az tuti, igazából baj se lenne, ha nem ezen keresztül "esnének be" dolgok. :) Ha meg ugye nem esik be semmi tök felesleges a laptop a home officehoz. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főnöke egy pillanatra filozofikus hangulatba esett. Néha előfordult vele.
- Nem, nem - mondta -, önélzet, bátolság vagy inkább melészség?
- Ó - felelte a katona -, könnyen elkaptuk.
Értették egymást.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondtam, hogy valami insider joke. Ketten legalább értitek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak neki is ült, amit mondtál a Sufnipistike Bt.-kre: amíg elcseszik, addig jó nektek, mert szállíthatjátok az igazi megoldást.
READY.
▓
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem Ti vagytok az egyetlen megoldásszállítók. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közbeszerzési mappába beeső "1000 notebookot szerezzetek ASAP, home office-ra kell, mindegy mi az ára, nincs senkinek" kétségbeesett levelek tucatjait nézve, ezt azért nem állítanám.
PS: még tudunk szerezni, de sietni kell.
Jelige: "megoldást szállítunk"
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FB-n a kommenteken feküdtem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenek pl.:
"Annyit mondott hogy mostantól tilos a készpénz forgalom,mindenkinek a nála lévő kp-t le kell tenni az Árpád híd pesti hídfőjénél."
"Most mar mindent tudunk,mindenki gondoljon azt amit akar!?"
"Hallhatatlan a Viktor ebből is látszik ??"
Totál blama. Egy amerikai cég szerverére bízni ilyen bejelentést?
Azt azért jó látni, hogy még mindig sírva mulat a magyar.
READY.
▓
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk is nagy a stressz és én is poénkodom.
Faarccal némi kétségbeesett fejjel ilyeneket:
Most kell erősnek lennünk.... és kibírnunk..., [ kb itt már megrémül mindenki ] hogy ne vegyünk új autókat! :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lényeget elmondta, amennyi ránk tartozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még jó, hogy fizetünk egy közmédia nevű valamit évi 100 milliárdért, aminek a lakossági tájékoztatás is a célja lenne. De hát mindegy is. Van pénz lóvéra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érnek rá mert Soros!
"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyurcsány!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az olyan súlyos gondokkal küszködő szektorokban, mint a turizmus, vendéglátás, a szórakoztatóipar, a sport, a kulturális szolgáltatások, a személyszállítás, azaz a taxizás, a munkáltatók járulékfizetés kötelezettségét teljes egészében elengedik. A munkavállalók járulékát jelentősen csökkentik. Nyugdíj-járulékot nem kell fizetniük és az egészségbiztosítás díja a törvényi minimumra csökken június 30-ig. A KATA szerint adózó taxisok átalányadó szerinti fizetési kötelezettségét június 30-ig elengedik. Ezekben az ágazatokban a helyiség bérleti szerződéseket nem lehet felmondani és a bérleti díjakat nem lehet megemelni. Június 30-ig a turizmusfejlesztési hozzájárulást is elengedik."
Szuper.
Az egészségügyi szolgáltatások pedig smafuk?
READY.
▓
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem "stratégiai iparág"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A taxisoknak elengedjük, bazmeg, a taxisoknak! Akiket eddig felpumpáltunk mesterségesen magas hatósági árral! Valamit nagyon tudnak a taxisok, hogy mindenki így kinyalja a seggüket. Nem fogok sírni, amikor az önvezető autók átveszik a helyüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyu mar, ha ilyen jo a taxis melo, akkor miert nem csinalod inkabb irigykedes helyett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarom csinálni és nem irigykedem, hanem inkább az utasokat sajnálom, hogy fizettetik velük a taxismaffia által kiharcolt mesterségesen magas hatósági árat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az utasokat sajnálom, hogy fizettetik velük a taxismaffia által kiharcolt mesterségesen magas hatósági árat
Jaja, szegeny utasok, derogal nekik a BKK, nincs penzuk sajat autora, nincs okostelefonjuk, amivel Limo-t tudnak berelni, nem jok az izuleteik amik a biciklizeshez kellenek, es egyszeruen muszaj nekik taxizni.
Pontosan milyen viteldijat talalnal elfogadhatonak a mostani helyett azert, hogy eljojjon erted egy sofor a sajat autojaval, es elvigyen A-bol B-be ugy, hogy nem kell mas utasokkal osztoznod az auton?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyet, legyen szabad a tarifa, minden társaság olyan árat alkalmazzon, amilyet akar, a GVH meg ellenőrizze, hogy nem kartelleznek-e.
Ajánlom figyelmedbe: https://www.numbeo.com/cost-of-living/
Keress rá, hogy más, hasonló árszínvonalú fővárosokban szinte mindenhol olcsóbb a taxizás, mint Budapesten, hoppá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet pár hónapja még az volt, de az új eur/huf árfolyammal már nem:
Taxi 1km (Normal Tariff)
- Bratislava: 347.46 Ft (1.00 €)
- Prague: 358.83 Ft
- Warsaw: 186.58 Ft
- Zagreb: 229.03 Ft
- Bucharest: 142.55 Ft
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egy dolog, amit megoldott az árfolyamváltozás! :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát pont hoztál három példát , ahol sokkal olcsóbb a taxizás, mint Budapesten: Varsó, Zágráb, Bukarest.
A Bukarest egyébként durva, kevesebb mint a fele a budapesti árnak.
Ahol még olcsóbb a taxizás: Szófia, Tallinn, Ljubljana (rövidebb utaknál, mert az alapdíj jóval alacsonyabb), Belgrád, Vilnius, Riga.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, hat akkor Bukarestre kell koltozni. Sokkal szarabb hely, de legalabb olcso a taxi. ¯\_(ツ)_/¯
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfogtad a lényeget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mert mar kurva unalmas ez a sok fikazas. Ha olyan jo melo a taxizas, akkor tessek elkezdeni csinalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyet, legyen szabad a tarifa, minden társaság olyan árat alkalmazzon, amilyet akar,
Ne bujj ki a valaszadas alol. Ha szabad tarifa lenne, mekkora osszeget tartanal elfogadhatonak?
Kilometerdij | X forint |
Alapdij | Y forint |
Varakozasi dij | Z forint |
Ezt a tablazatot kene kitolteni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyet, nem a szocializmusban élünk, hogy hatósági ár legyen. Kereslet-kínálat szabja meg az árakat, tehát normál esetben folyamatosan változó áraknak kéne lenniük. Csúcsidőszakokban (pl. nyáron fesztiválok alatt, Forma-1, Szilveszter) a mostani hatósági áraknál jóval magasabb árak lennének valószínűleg, de ez így normális, kiugró kereslet esetén nőnek az árak. Viszont a legtöbb napon valószínűleg a mai hatósági árnál alacsonyabbak lennének az árak, hiszen látszik, hogy sok környező fővárosban jóval alacsonyabbak az árak, mint Budapesten. Feltéve, ha a GVH ellenőrzi őket és nem kartelleznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Ha szabad tarifa lenne, mekkora osszeget tartanal elfogadhatonak?
> Semmilyet, nem a szocializmusban élünk, hogy hatósági ár legyen.
Ossze-vissza beszelsz, csak hogy fikazhass valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leírtam hogy mennyit tartanék elfogadhatónak, csak értelmezni kellene (amit a piaci kereslet-kínálat mindenkor diktál).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem latom a szamokat. De akkor a kedvedert: felhivod a Gelei Taxitarsasagot, hogy kellene egy auto. Mennyit fizetnel most, Budapesten, 2020-03-19T12:59:13Z orakor szived szerint?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem úgy megy, hogy én mennyit fizetnék, hanem a pillanatnyi kereslet-kínálat alapján alakulnak az árak. Jelenleg helyzetben a kereslet bezuhant a turisták kiesése miatt, a kínálat viszont maradt, a benzinár is csökkent, tehát reálisan sokkal olcsóbbnak kéne lennie a taxizásnak a mostani áraknál.
Amúgy pedig reálisnak azt tartanám, ha éves átlagban a mostani hatósági árnál olcsóbb lenne a km díj és az alapdíj is, kiemelt időszakokban viszont jóval drágább lenne a taxizás, mint a mostani árak.
Alapdíj amit reálisnak tartok: 300 - 3000 Ft, piaci viszonyok, időszak függvényében
Km díj: 150 - 1500 Ft/km, piaci viszonyok, időszak függvényében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na kezd alakulni a sztori. Akkor most elmondom, hogy miert van hatosagi ar (tobbek kozott). Egyszer Uberrel akartam menni a repterre, mert olcsobb volt, mint a taxi. Elkezdtem nyomkodni az appot, kitoltottem mindent, megnyomtam a nagy fekete gombot, erre kiirta, hogy surge pricing van, 3x-os arat kell majd fizetnem, y/n. (Random hetkoznap hajnal volt.) Mivel idore mentem, ezert mar nem volt opcio, hogy ujabb 15 percet varok taxira, igy elmentem 3x viteldijjal. Most tippeles kovetkezik, szoval fixme, de szerintem az tortent, hogy a soforok nem akartak a repteres fuvarral baszakodni (nincsen pl. sarga rendszam, ugye, repteri parkolasnal az gond lehet), ezert nem vallalta senki az utat, ezert surge price lett.
Ezzel szemben a taxival ha megrendelek elozo este egy fuvart masnap reggelre, akkor
- ott lesz a taxis
- tudni fogja azokat a szolgaltatasokat, amit a megrendeleskor kertem (pl. nagy csomag szallitasa)
- es garantaltan 300 forint lesz egy km
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Btw ubernél is van előre rendelés és akkor nincs sure pricing:
"When you schedule at least 60 minutes in advance, your price for the trip will be locked in."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, csak most Uber nincs, akkoriban meg price lock-in nem volt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, akkor örülhetsz neki, hogy elvittek, mert hatósági áron ezek szerint senki nem vitt volna el. Te magad írtad, hogy azonnal kellett az autó, ezt ilyen áron vállalta csak a piac. Alternatíva lett volna, ha elvisznek a hatósági áron, és lekésed a géped. Látod, jobb a fogyasztóknak is, ha nincs hatósági ár. Nekem már többször volt olyan, hogy taxit akartam hívni, és senki szabad taxi nem volt, várni kellett 1-2 órát is, mire találtam. Ha nem lenne hatósági ár, akkor ilyenkor meg tudnák emelni a díjakat, és így megérné több embernek beállnia rövid időre is akár, és lenne elég kínálat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te magad írtad, hogy azonnal kellett az autó, ezt ilyen áron vállalta csak a piac
Nem egeszen. Akkor eppen azonnal kellett az auto, de a repjegyet honapokkal korabban vettem. Amit elhibaztam, az az, hogy johiszemuen biztam benne, hogy nem fog az Uber arat emelni a bejarati ajtom es az utca kozott. Az ezutani alkalmakkor nyilvan elovigyazatosan megrendeltem a hatosagi aras taxikat elozo este.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez így van a repülőjegyekkel és a szállásokkal is: ha last minute foglalsz, lehet hogy elcsípsz jó árat, de kiemelt időszakokban általában súlyosan ráfizetsz, ezért érdemes minél előbb lefoglalni.
Miért lenne alapjog, hogy azonnal rendelkezésedre álljon egy taxi olcsón?
Lehet, hogy hatósági ár miatt tudsz előre kalkulálni az árral, csak az a bökkenő, ha épp nem tudsz hívni egy taxit sem, akkor így jártál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez így van a repülőjegyekkel és a szállásokkal is: ha last minute foglalsz, lehet hogy elcsípsz jó árat, de kiemelt időszakokban általában súlyosan ráfizetsz, ezért érdemes minél előbb lefoglalni.
De nem erted, hogy a rendeles gomb megnyomasa utan jott az arameles? Beirtam a kiindulasi es erkezesi cimet, jott az ajanlat, X forint. Megnyomtam a foglalas gombot, ment korbe a soforokon az algoritmus, es ugy egy perc mulva kozolte, hogy akkor 3*X lesz a fuvar, johet?
A peldad meg csusztatas, ha a repulonel/szaloddanal elkezdek foglalni, es mar ki van toltve minden adat, kivalasztottam az ulest, a szobat, hogy kerek-e reggelit, etc. es utana megnyomom a foglalas gombot, akkor ott mar nem fog arat emelni semmilyen ertelmes ceg, plane nem haromszorosara.
Miért lenne alapjog, hogy azonnal rendelkezésedre álljon egy taxi olcsón?
Eddig arrol van szo, hogy a hatosagi ar magas. ("mesterségesen magas hatósági ár") Most meg olcso a taxi? Mi van? Te is fentebb 1500 forintos dijakrol beszelsz, kozben meg sokallod a 300-at? Szerintem neked az a bajod, hogy a Fidesz csinalta, nem az, hogy draga.
Lehet, hogy hatósági ár miatt tudsz előre kalkulálni az árral, csak az a bökkenő, ha épp nem tudsz hívni egy taxit sem, akkor így jártál.
Konkretan az elozo kommentemben irtam le, hogy azota "nyilvan elovigyazatosan megrendeltem a hatosagi aras taxikat elozo este" De akkoriban az Uber nem tudott ilyet, csak surge pricingot tudott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éves átlagban magas a hatósági ár, kiemelt időszakokra viszont túl alacsony, de ezt is leírtam már korábban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szamoljunk kicsit. A Fabiam TCO-ja mindennel egyutt valami 80 forint/km. Benzin, parkolas, amortizacio, szerviz, leasing, autopalya matrica (2 megye), stb. Es ez egy szaros Fabia, 4 ember + csomag mar nem fer bele. Egy Octavia legyen mondjuk 120. Es ugye arra meg kell sarga folio, meg fasz tudja mi, de azt ne szamoljuk bele. Hova a budos picsaba menjen szerencsetlen taxis kilometerenkent 30 forintert fuvarozni (lasd a fentebb megadott 150-1500-as tartomanyt)? Ugye ebbol a 30-bol meg ki kell fizetni minden nem-autos koltseget, vallalkozas koltsegei, droszthasznalat, taxiceg tagsagi, stb.
Amikor idefrocsogod a 150 forintokat per km, neked megfordul valami elotte a fejedben, vagy csak irod hulyesegeket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint nem értelmezed, amit írtam. Én nem akarom nekik megmondani, mennyi legyen a díj, csak egy intervallumot adtam meg, hogy szerintem ilyen intervallumon belül alakulnának az árak, nyilván az átlagár egész évre nézve több lenne, mint 150 Ft/km, de elképzelhető, hogy adott időszakokban valaki ennyiért is hirdetné magát.
Egyébként meg nem jól számolsz, mert a közgazdaságtan ismeri az elsüllyed költség fogalmát: Az a kiadás, ami már megtörtént és nem vonható vissza. Elveszett kiadás.
Konkrétan ez akkor fordulhat elő, amikor ül a taxis az autójában, adott napon mást már nem tud csinálni, csak taxizni. De látja, hogy nem nagyon van utas, így leviszi az árat, mert még mindig jobb nyomott áron elvinni valakit, mint egy helyben ülni. Mert az alternatíva az lenne, ha állna az autó és neki 0 Ft lenne a bevétele. Ilyenkor csak a változó költségekkel kell számolni, azaz konkrétan csak az üzemanyag árral, merthogy a többi az elsüllyedt költség.
Nézz utána jobban az elsüllyedt költség fogalmának, és meg fogod érteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, en igy nem tudok vitatkozni. Ha te nem mersz konkret szamokat mondani, csak olyanokat, hogy "nyilvan tobb lenne", akkor valoban baromi nehez megcafolnom. Mar nagyon sok hozzaszolason keresztul probaltalak ravenni, hogy beszeljunk konkret szamokrol, de leszartad, ugyhogy koszi, en kiszalltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapdíj amit reálisnak tartok: 300 - 3000 Ft, piaci viszonyok, időszak függvényében
Km díj: 150 - 1500 Ft/km, piaci viszonyok, időszak függvényében.
Ezek a konkrét számok, folyamatosan változva, időszak, kereslet-kínálat függvényében. Olyanról nem hallottál még, hogy dinamikus árazás? Pl. légitársaságok, szállások is így működnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te ezt a taxis példát komolyan mondod vagy taxis vagy vagy valaki rokonod taxis? KOmolyan kérdezem.
Ha drága az uber akkor taxiba ulhetsz, ha nem tetszik a taxi, akkor uberbe vagy mehet bubival vagy amivel akarsz. Ez a verseny. Ettől lesznek olcsóbbak az árak és jobb minőségűek a szolgáltatások.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan mondom, es nem vagyok benne erintett. Egyszeruen zavar, hogy valaki benyogi, hogy a 300 forint/km tul sok, de arra nem hajlando, hogy mondjon egy elfogadhatonak tuno
- piaci arat
- egy konkret varosban
- egy adott idopillanatban.
Tobbszor elmondtam, hogy nem egy uj hatosagi arra vagyok kivancsi, hanem egy konkret esetre vonatkozo piaci arra. Mintha eppen fuvart rendelnek egy fiktiv taxitarsasagtol. Ennel szajbaragosabban nem tudom elmagyarazni. Igy viszont az egesz beszelgetes szerintem bullshit, olyanokat en is tudok mondani, hogy "oldjak meg", "talaljak ki", stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem latom a szamokat. De akkor a kedvedert: felhivod a Gelei Taxitarsasagot, hogy kellene egy auto. Mennyit fizetnel most, Budapesten, 2020-03-19T12:59:13Z orakor szived szerint?"
ne haragudj, de leírta egyértelműen. Alakítsa ki a verseny. Én is ezt gondolom. Vazze, ez nem szocializmus már
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem erzem ordogtol valonak a kerdest, hogy mennyi az X erteke ezen a szamegyenesen:
---|---------------------------|---------------------------->
0 elfogadhato viteldij X tul magas viteldij
(Az o szemelyes velemenye szerint, Budapesten, a megadott idoben.) Ha nehezet kerdeztem, akkor elnezest kerek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdést nem tudjuk megválaszolni most, mivel nincs verseny így nem derül ki, mi lenne az elfogadható viteldíj (pl. taxis is megél, szolgáltatás is jó és nem túl drága a többiekhez képest).
Ha csak arra vagy kíváncsi, hogy mekkora díjat látnánk reálisnak és mondjuk azt várod, hogy mondjunk x forintos km díjat, akkor azt nyilván be lehetne lőni valamennyire pl egy uberhez, bkv-hoz, autóhoz képest. Nekem nincs ilyen szám a fejemben, de te számolhatsz persze. De amikor az ilyen számot mesterségesen határoznak meg a hatósági árral és nem a piac dönti el, akkor annak az eredménye nem a jobb minőségű és olcsóbb szolgáltatás, hiszen a versenyt jelentősen csökkentik. Így most az olcsóbb és jobb szolgáltatás lehetőségét is csökkentették jelentősen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Az o szemelyes velemenye szerint
- Mennyit fizetnel [...] szived szerint?
- mekkora osszeget tartanal elfogadhatonak?
Ennel egyertelmubben nem tudom megfogalmazni, hogy nem az Altalanos Igaz Nemzeti Viteldijra vagyok kivancsi, hanem hogy o mennyit tart realisnak X idopontban egy km fuvarert.
Hiba volt hagyni, hogy visszarangass ebbe a hulyesegbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne add fel ilyen könnyen :-)
Na de komolyan, már nem messze van, hogy megértsük egymást. Én azt hiszem, értem, amit kérsz. Abban nem vagyok biztos, hogy te is értesz minket.
Mivel az ő fejébe kevésbé látok, ezért a saját példámon fogom magyarázni.
Ahhoz, hogy én meg tudjam mondani, hogy mennyit fizetnék "szívem szerint", "mekkore összeget tartanék elfogadhatónak" több dolgot kell figyelembe vennem. Pl hogy mennyibe kerül a benzin, mennyi egy autó fenntartása, mennyi egy BKV bérlet, mennyit keresnek a taxisok, mennyit keresnek a többiek stb stb. És ebben az stb stb-ben az is benne van, hogy piaci vesenyben milyen ár alakulna ki. Ha ez az input nincs meg, akkor én nem tudom megválaszolni a fenti kérdést. Aminek a fő oka valszeg az, hogy nincs egy excel táblám a felsorolt plusz még ezer változóval, ami kidobná, hogy mekkora a jogos ár. Bizonyára van, aki gond nélkül meg tudja válaszolni (vagy azért mert sok információja van vagy azért mert szimplán elhanyagol sok körülményt), én nem tudom ezt megválaszolni.
Mondok egy példát:
most hogy látom a kenyér árát, kb be tudom tőli, hogy kb "mennyit fizetnék szívem szerint" egy kg kenyérért. Ez azért van, mert látom nap mint nap a boltban, hogy mennyibe kerül a kenyér, azt is látom, hogy a kereskedők vagy a pékek csődbe mennek-e vagy nem. Azt is látom, hogy ha pl gyengébb minőségű egy kenyér, akkor annak változik-e az ára. De ha a kenyér hatósági áras lenne, akkor sokkal kevésbé tudnám megállapítani, hogy "jogos-e" az az ár, és "mekkora összeget tartanék" elfogadhatónak. Szimplán akkor hiányozna az az információ a döntésemhez, ami azt mutatja, hogy ez az ár valami egyensúly eredménye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hatósági ár nekem is és másoknak is csípi a szemét. Nem látom, hogy miért érdemes felszámolni a versenyt ilyen szinten
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetoen en sem ertek egyet vele, de kiszamithatobba teszi a dolgot + a taxiscegek kenytelenek most a minoseggel versenyezni, nem az arcedulaval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a vásárlóknak az lenne a jó, ha minőséggel (pl kiszámíthatósággal) és árral is versenyeznének.
Kicsit azért vegyük már komolyan ezt a dolgot, ne írj már ilyeneket, mert még a végén oda kell írnom, hogy butaság :-)
Vazze, ilyen területeken a VERSENY, az ami a minőséget emeli és az árakat lenyomja. Ha nincs verseny, akkor szarabb és/vagy drágább szolgáltatást kapsz. Ezt ugye nem vitatod?
(azt hittem, már nem fogok meglepődni itt semmin :-) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Taxisokkal eddig egy kormány sem mert ujjat húzni, ez se fog.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezeknek a nyomorultaknak csak ennyi jött át. meg hogy lájkvadász. melyik irta ezt a lájkvadász 24? irigyek hogy többen lájkolják a doktorminiszterelnökurat. nyomorult ott is mind. éljenek örökké.
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni