Adott egy Xiaomi Redmi Note 8 Pro telefon (9-es Androiddal, Miui Global 11.0.2-vel), amelyen bekapcsoltam az NFC-t, az Android Beam-et és kiválasztottam a HCE pénztárca használata opciót.
Mivel az OTP-nél vezetik a számlámat, és van tőlük egy Maestro bankkártyám, valamint van egy regisztrált Simple fiókom is, ezt a kártyát felvettem a Simple-ben elsődleges kártyának, és meg is jelent alatta, hogy "Az érintéses fizetés aktív" és be van kapcsolva.
A mobilon az Érintéssel való fizetés menüpontban a Simple-t állítottam be alapértelmezettként, valamint működik a mobilon a képernyőzár.
Ennek ellenére eddig egyszer sem tudtam vele fizetni sehol (Interspar, Penny Market, Aldi, trafik, stb.), pedig legalább tízszer megpróbáltam.
A sok helyen olvasott leírások szerint ugye elvileg úgy kellene fizetni vele, hogy feloldom a képernyőzárat és odatartom a terminálhoz a telefon hátát. Eddig mindig hibaüzenetet csipogtak vissza a terminálok, és azt, hogy érintsem oda újra. Mindhiába, nem sikerült egyszer sem fizetnem, elő kellett vennem a bankkártyámat.
Ma viszont a Simple alkalmazásban felfedeztem, hogy amennyiben a Bankkártyáim menüpontban rábökök a kártyám képére, bekéri a képernyő feloldó mintát, s miután megadtam, egy olyan felületre kerülök, amelyen – a bankkártyám képe és egy grafika társaságában – megjelenik az a szöveg, hogy "Érintsd a telefonod a terminálhoz". No, ezt még eddig nem próbáltam ki, de legközelebb megpróbálom így.
Ha viszont tényleg csak így működik, akkor ez nagyon kényelmetlen megoldás egy pénztárnál. Nem életszerű, hogy miközben rakosgatom az árut a kosárba:
- előveszem a mobilomat
- feloldom a képernyőzárat
- megkeresem és elindítom a Simple alkalmazást
- megkeresem benne a Bankkártyáim menüpontot, és rábökök a bankkártyám képére
- megrajzolom ott is a feloldó mintát
- odaérintem a terminálhoz
Akkor ennél a bankkártya sokkal egyszerűbb, még úgy is, hogy 5.000 Ft felett meg kell adnom a PIN-kódomat.
Biztos, hogy ennek így kell működnie? (Szerintem nem.) Vagy valamit nem jól csinálok?
Ha valakinek van NFC – Simple fiókos tapasztalata, ossza már meg velem, kérem!
[MEGOLDVA]
A fenti hat lépés helyett elég a 6. pont, amennyiben a telefonom képernyőjét minta rajzolásával, vagy ujjlenyomattal oldom fel (és egyébként be vagyok lépve a Simple profilomba).
Mivel a telefonom az arcfelismerésre is be van állítva, ha előveszem, reflexből ránézek, így szinte mindig azonnal feloldja a képernyőt. Ezért aztán nem is gondoltam arra, hogy ez lehet a probléma a fizetésnél és az arcfelismerés helyett eleve más feloldással kellene próbálkoznom.
- 12061 megtekintés
Hozzászólások
Én úgy vettem észre, hogy terminálfüggő a dolog. Van olyan terminál, ahol sosem tudtam a telefonommal fizetni Simple-lel, van ahol meg mindig. Nem tudom, miért van ez így és van-e olyan beállítási lehetőség a telefonon, ami ezt befolyásolja. A telefonom Nokia 6.1, Android 9 és természetesen a Simple app.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is volt hasonló a Nokia 7.1-emmel. Pontosabban egy terminált talaltam amivel sosem sikerült, a világ többi termináljával nem volt gondom. Viszont azóta baleset érte a 7.1-em és vettem egy Samsung A50et, azzal tudok fizetni ezen a terminálon is. Nem tudom hogy a Nokia implementációval van-e a baj, de az érdekes hogy másik telóval megy. Érdekes hogy nálad is hasonló a tapasztalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Galaxy S8-nál van az a 6 lépés, amit írsz, csak úgy működik. Viszont nincs semmi képernyőzár a telefonomon. Feloldó minta helyett ujjlenyomattal vagy PIN-el próbáltad esetleg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mobil képernyőzárát három féle módon tudom feloldani jelenleg:
- Arcfelismerés
- Feloldó minta
- Ujjlenyomat
Úgy látom, hogy a Simple alkalmazáson belül, a bankkártyára bökés után (5. pont) feloldhatom akár ujjlenyomattal is a feloldó minta helyett, de ennek elvileg mindegynek kellene lennie, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld meg ujjlenyomattal feloldva.
Nekem P20 Pro-n semmit nem kell bohóckodnom a Simple alkalmazásban, csak ujjlenyomattal feloldom a telefont, majd odaérintem a terminálhoz, működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feloldott képernyőzárral biztos működik a Simple NFC, nem kell az appot elindítani (OP6T).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó én még bankkártyával se tudok időnként fizetni!.. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2017 szeptembere óta használom napi szinten. Kezdetben volt 1-2 gond, pl.: adblocker, vagy virtuális kártya aktiválása.
Fizetni, bárhol tudtam vele. Legyen az egy áruház, vagy fagyizó, vagy egy piacon lévő talponálló büfé, parkolóautómata stb. A telefon O+3T. Elég feloldani a képernyőzárat, párszor volt olyan malőr, hogy frissült az alkalmazás változtak a feltételek, mivel nem indítottam el így nem fogadtam el azokat és fizetni se tudtam, de miután elfogadtam ment minden tovább.
Annyi, hogy nem OTP-s vagyok így virtuális kártyával használom.
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...Annyi, hogy nem OTP-s vagyok így virtuális kártyával használom."
Úgy érted, hogy a Simple saját virtuális kártyájával? Mert arra már gondoltam én is, hogy igényelek egyet és azzal is megpróbálom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A simple-nek elég húzós a szolgáltatás ára, emlékeim szerint 1% és még pénzt is hitelezel neki.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ahogy én is olvasom az üzletszabályzatban, a Simple kártya feltöltési és visszavezetési díja valóban 1%, de a feltöltés díja jelenleg akciósan elengedésre kerül, melyet az OTP visszavonásig, de legkésőbb 2020.02.29-ig biztosít.
Ezért is nem igényeltem még, hiszen van OTP-s bankkártyám. Csak azzal egyelőre nem működik. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a beetetési időszak. Várni kell ezzel még egy kicsit.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezalatt mit értesz ?
Mert, ahogy nézem engem több mint 2 éve etetnek, ingyen. Amivel nekem semmi gondom nincsen :D
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát két éve adsz nekik kölcsön pénzt, amiért jelenleg még nem kérnek tőled még pluszban pénzt. Ügyes. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért adnék nekik kölcsön ? Amit a kártyára utalok azt használhatom is. Akár azonnal el is költhetem, ez nem tűnik kölcsönnek. Ez kb olyan mint mikor fognám a pénzem, elvinném a boltba betenném egy dobozba, és amikor ott járok abból fizetek.
Az meg, hogy a bolt kivesz belőle (míg ott van) és felteszi a pirosra, leszarom. A lényeg mindig annyi legyen ott amennyit hagytam :D
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hívják kölcsönnek, az mellékes hogy mikor kéred vissza.:)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Google Pay-el használom Németországban, itt csak a feloldott képernyő a követelmény, azonnal tudok vele fizetni. Mi9 Lite.
"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ugyan nem vagyok OTP-s, de nekem normálisan működik az NFC-s fizetés, csak a feloldással.
Rendszeresen szoktam használni.
A K&H bank applikációjában beállítottam a mobiltárcát, abban kiválasztottam a bank kártyámat .. voila.. működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Xiaomi terén lesz a hiba, nekem kb ugyan ez a helyzet Mi9-el, pedig korábban Nexus 5X-el simán használtam, nagyon idegesítő volt visszaszokni a "sima" kártyára.
Google Pay is csak trükközéssel megy rajta olyan országokban, ahol amúgy elérhető lenne. Gondolom valami aláírás hiányzik, amit pénz/idő/trehányság miatt kihagytak belőle.
Sajnos nem volt időm jobban utána járni, de ha megvan a megoldás mindenképp érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Google Pay is csak trükközéssel megy rajta olyan országokban, ahol amúgy elérhető lenne. " - IMEI alapján az adott készülék melyik ország/régió piacáta készült? (Garancia lekérdezéshez van valahol egy oldaluk, ott lehet megnézni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Xiaomi-val jó. Ilyenkor mi van?
"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most vettem csak észre, hogy Simple alkalmazásban, a Bankkártyáim menüpontban "Az érintéses fizetés aktív" sor alatt megjelenik a bankkártyaszámom utolsó négy számjegye, de ez sajnos nem egyezik a beregisztrált fizikai bankkártyám utolsó négy számjegyével, holott a Simple GYIK ezt írja:
"...A bankkártya képe alatt meg kell jelennie az „Érintéses fizetés aktív” feliratnak, alatta pedig a digitalizált kártya utolsó 4 számjegyének..."
Próbaképpen töröltem a bankkártyát és újra beregisztráltam. Most sem egyezik a bankkártyaszámom utolsó négy számjegyével az ott megjelenő szám. Hogy még nagyobb legyen a talány, az előző regisztráció után megjelenő négy számjeggyel sem egyezik meg. (?)
Azt hiszem, írnom kell az ügyfélszolgálatnak az ünnepek után...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez teljesen normális, Erste MobilePayben ha megnézel egy tranzakciót, akkor írja, hogy Kártya: XXXX-1234, Token: XXXX-5678.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi az infót, nekem sajnos még nem volt sikeres tranzakcióm, így ezt nem tudtam.
Ellenben ha ez így van, akkor a Simple GYIK hibás információt ad...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így normális. Az érintéses fizetés során egy virtuális, ún. tokenizált (az eredetit helyettesítő, azt megszemélyesítő) bankkártyával fizetsz. Így működik mindegyik telefonos payment rendszer, biztonsági okokból. A bankkártyádból fizikailag egy létezik, azt másolni nem lehet - a telefon mint virtuáls bankkártya működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://simple.hu/szolgaltatasok/Mobilfizetes/
Itt minden le van írva. Az is hogyan kell működnie, és az is, hogy hiba esetén mit kell megnézni, és az is, hogy pontosan mit hogyan kell beállítani.
A leírások jók, a GYIK sem tartalmaz hibát. Pontosan így működik a gyakorlatban is. Akinek nem, az valamit elrontott, ezért nem a rendszer a hibás.
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni