[MEGOLDVA] NFC – mobil fizetés nem sikerül...

Adott egy Xiaomi Redmi Note 8 Pro telefon (9-es Androiddal, Miui Global 11.0.2-vel), amelyen bekapcsoltam az NFC-t, az Android Beam-et és kiválasztottam a HCE pénztárca használata opciót.

Mivel az OTP-nél vezetik a számlámat, és van tőlük egy Maestro bankkártyám, valamint van egy regisztrált Simple fiókom is, ezt a kártyát felvettem a Simple-ben elsődleges kártyának, és meg is jelent alatta, hogy "Az érintéses fizetés aktív" és be van kapcsolva.

A mobilon az Érintéssel való fizetés menüpontban a Simple-t állítottam be alapértelmezettként, valamint működik a mobilon a képernyőzár.

Ennek ellenére eddig egyszer sem tudtam vele fizetni sehol (Interspar, Penny Market, Aldi, trafik, stb.), pedig legalább tízszer megpróbáltam.

A sok helyen olvasott leírások szerint ugye elvileg úgy kellene fizetni vele, hogy feloldom a képernyőzárat és odatartom a terminálhoz a telefon hátát. Eddig mindig hibaüzenetet csipogtak vissza a terminálok, és azt, hogy érintsem oda újra. Mindhiába, nem sikerült egyszer sem fizetnem, elő kellett vennem a bankkártyámat.

Ma viszont a Simple alkalmazásban felfedeztem, hogy amennyiben a Bankkártyáim menüpontban rábökök a kártyám képére, bekéri a képernyő feloldó mintát, s miután megadtam, egy olyan felületre kerülök, amelyen – a bankkártyám képe és egy grafika társaságában – megjelenik az a szöveg, hogy "Érintsd a telefonod a terminálhoz". No, ezt még eddig nem próbáltam ki, de legközelebb megpróbálom így.

Ha viszont tényleg csak így működik, akkor ez nagyon kényelmetlen megoldás egy pénztárnál. Nem életszerű, hogy miközben rakosgatom az árut a kosárba:

  1. előveszem a mobilomat
  2. feloldom a képernyőzárat
  3. megkeresem és elindítom a Simple alkalmazást
  4. megkeresem benne a Bankkártyáim menüpontot, és rábökök a bankkártyám képére
  5. megrajzolom ott is a feloldó mintát
  6. odaérintem a terminálhoz

Akkor ennél a bankkártya sokkal egyszerűbb, még úgy is, hogy 5.000 Ft felett meg kell adnom a PIN-kódomat.

Biztos, hogy ennek így kell működnie? (Szerintem nem.) Vagy valamit nem jól csinálok?

Ha valakinek van NFC – Simple fiókos tapasztalata, ossza már meg velem, kérem!

 

[MEGOLDVA]

A fenti hat lépés helyett elég a 6. pont, amennyiben a telefonom képernyőjét minta rajzolásával, vagy ujjlenyomattal oldom fel (és egyébként be vagyok lépve a Simple profilomba).

Mivel a telefonom az arcfelismerésre is be van állítva, ha előveszem, reflexből ránézek, így szinte mindig azonnal feloldja a képernyőt. Ezért aztán nem is gondoltam arra, hogy ez lehet a probléma a fizetésnél és az arcfelismerés helyett eleve más feloldással kellene próbálkoznom.

Hozzászólások

Én úgy vettem észre, hogy terminálfüggő a dolog. Van olyan terminál, ahol sosem tudtam a telefonommal fizetni Simple-lel, van ahol meg mindig. Nem tudom, miért van ez így és van-e olyan beállítási lehetőség a telefonon, ami ezt befolyásolja. A telefonom Nokia 6.1, Android 9 és természetesen a Simple app.

Nekem is volt hasonló a Nokia 7.1-emmel. Pontosabban egy terminált talaltam amivel sosem sikerült, a világ többi termináljával nem volt gondom. Viszont azóta baleset érte a 7.1-em és vettem egy Samsung A50et, azzal tudok fizetni ezen a terminálon is. Nem tudom hogy a Nokia implementációval van-e a baj, de az érdekes hogy másik telóval megy. Érdekes hogy nálad is hasonló a tapasztalat.

Nekem Galaxy S8-nál van az a 6 lépés, amit írsz, csak úgy működik. Viszont nincs semmi képernyőzár a telefonomon. Feloldó minta helyett ujjlenyomattal vagy PIN-el próbáltad esetleg?

A mobil képernyőzárát három féle módon tudom feloldani jelenleg:

  • Arcfelismerés
  • Feloldó minta
  • Ujjlenyomat

Úgy látom, hogy a Simple alkalmazáson belül, a bankkártyára bökés után (5. pont) feloldhatom akár ujjlenyomattal is a feloldó minta helyett, de ennek elvileg mindegynek kellene lennie, nem?

Feloldott képernyőzárral biztos működik a Simple NFC, nem kell az appot elindítani (OP6T).

Ó én még bankkártyával se tudok időnként fizetni!.. :)

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

2017 szeptembere óta használom napi szinten. Kezdetben volt 1-2 gond, pl.: adblocker, vagy virtuális kártya aktiválása.

Fizetni, bárhol tudtam vele. Legyen az egy áruház, vagy fagyizó, vagy egy piacon lévő talponálló büfé, parkolóautómata stb. A telefon O+3T. Elég feloldani a képernyőzárat, párszor volt olyan malőr, hogy frissült az alkalmazás  változtak a feltételek,  mivel nem indítottam el így nem fogadtam el azokat és fizetni se tudtam, de miután elfogadtam ment minden tovább.

Annyi, hogy nem OTP-s vagyok így virtuális kártyával használom.

Fedora 41, Thinkpad x280

Igen, ahogy én is olvasom az üzletszabályzatban, a Simple kártya feltöltési és visszavezetési díja valóban 1%, de a feltöltés díja jelenleg akciósan elengedésre kerül, melyet az OTP visszavonásig, de legkésőbb 2020.02.29-ig biztosít.

Ezért is nem igényeltem még, hiszen van OTP-s bankkártyám. Csak azzal egyelőre nem működik. :-)

Miért adnék nekik kölcsön ? Amit a kártyára utalok azt használhatom is. Akár azonnal el is költhetem, ez nem tűnik kölcsönnek. Ez kb olyan mint mikor fognám a pénzem, elvinném a boltba betenném egy dobozba, és amikor ott járok  abból fizetek. 

Az meg, hogy a bolt kivesz belőle (míg ott van)  és felteszi a pirosra, leszarom. A lényeg mindig annyi legyen ott amennyit hagytam :D

Fedora 41, Thinkpad x280

Szerkesztve: 2019. 12. 25., sze – 07:31

Google Pay-el használom Németországban, itt csak a feloldott képernyő a követelmény, azonnal tudok vele fizetni. Mi9 Lite.

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Én ugyan nem vagyok OTP-s, de nekem normálisan működik az NFC-s fizetés, csak a feloldással.
Rendszeresen szoktam használni.
A K&H bank applikációjában beállítottam a mobiltárcát, abban kiválasztottam a bank kártyámat .. voila.. működik.

Xiaomi terén lesz a hiba, nekem kb ugyan ez a helyzet Mi9-el, pedig korábban Nexus 5X-el simán használtam, nagyon idegesítő volt visszaszokni a "sima" kártyára.

Google Pay is csak trükközéssel megy rajta olyan országokban, ahol amúgy elérhető lenne. Gondolom valami aláírás hiányzik, amit pénz/idő/trehányság miatt kihagytak belőle.

Sajnos nem volt időm jobban utána járni, de ha megvan a megoldás mindenképp érdekel.

Most vettem csak észre, hogy Simple alkalmazásban, a Bankkártyáim menüpontban "Az érintéses fizetés aktív" sor alatt megjelenik a bankkártyaszámom utolsó négy számjegye, de ez sajnos nem egyezik a beregisztrált fizikai bankkártyám utolsó négy számjegyével, holott a Simple GYIK ezt írja:

"...A bankkártya képe alatt meg kell jelennie az „Érintéses fizetés aktív” feliratnak, alatta pedig a digitalizált kártya utolsó 4 számjegyének..."

Próbaképpen töröltem a bankkártyát és újra beregisztráltam. Most sem egyezik a bankkártyaszámom utolsó négy számjegyével az ott megjelenő szám. Hogy még nagyobb legyen a talány, az előző regisztráció után megjelenő négy számjeggyel sem egyezik meg. (?)

Azt hiszem, írnom kell az ügyfélszolgálatnak az ünnepek után...

Ez így normális. Az érintéses fizetés során egy virtuális, ún. tokenizált (az eredetit helyettesítő, azt megszemélyesítő) bankkártyával fizetsz. Így működik mindegyik telefonos payment rendszer, biztonsági okokból. A bankkártyádból fizikailag egy létezik, azt másolni nem lehet - a telefon mint virtuáls bankkártya működik.

Szerkesztve: 2019. 12. 25., sze – 10:36

https://simple.hu/szolgaltatasok/Mobilfizetes/

Itt minden le van írva. Az is hogyan kell működnie, és az is, hogy hiba esetén mit kell megnézni, és az is, hogy pontosan mit hogyan kell beállítani.

A leírások jók, a GYIK sem tartalmaz hibát. Pontosan így működik a gyakorlatban is. Akinek nem, az valamit elrontott, ezért nem a rendszer a hibás.

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"