Thunderbird elküldött emailt nem (mindig) menti

 ( megrug | 2019. október 10., csütörtök - 13:54 )

Sziasztok!

Az elmúlt néhány napban egyre több usertől kapom (és sajnos én is látom) a hibaüzenetet, miszerint email megírása, és elküldése után a thunderbird homokórázik egy kicsit, majd kiírja, hogy az üzenet mentése sikertelen, de az emailt sikeresen elküldte. Na most, azért nem tudok mit kezdeni a problémával, mert a következő levelet meg zokszó nélkül elküldi/lekezeli. Nem állandó jelleggel jön elő a probléma, csak néha. Nagyobb gondot nem okoz, csak rohadt idegesítő.
Találkozott valaki hasonlóval mostanság? Sikerült valahogy ezt kiküszöbölni?

Köszönöm a konstruktív válaszokat előre is!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

IMAP? Milyen IMAP szerver?

courier-imappal nekem is volt ilyenem, nem tudtam vele mit kezdeni, bar annyira nem is zavart.

[szerk.: ohh, windows, akkor nevermind]

Windows 10-en kolléganőmnél is ugyanezt produkálja.

Próbáltam Index-et javíttatni, de nem használt.

Nekem Ubuntu-n tökéletesen megy, nincs ilyen probléma, tehát nem hiszem, hogy TB specifikus hiba lenne.

Azt nem tudom, hogy a W10 frissített-e.

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Imap szerver. A windowsok frissek, mindenkinek win10. És az is érdekes, hogy nem mindenkinek csinálja. (eddig csak 3-4 ember szólt, plussz én) Én sem látok belőle semmilyen gondot, csak zavaró kicsit, ezért kérdeztem meg, más találkozott-e ezzel.

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Nálunk is zavaró, főleg mikor több email-t is kellene küldeni.

Mástól még én sem hallottam erről a problémáról, csak kolléganőmnél jött elő.

Most így egy picit rászántam néhány percet és elkezdtem keresgetni hátha más is találkozott a problémával és 17-ig visszamenőleg elő-elő jön ez a hiba, viszont nem minden esetben ugyanaz a hiba.

Azért is próbáltam az Index javítást, mert volt már más jellegű hiba, amit javított. Most egy másik lehetőségnek kipróbáltam az Elküldött mappa tömörítését. Majd kiderül lesz-e eredménye.

A legtöbb helyen amúgy IMAP beállítási problémára gyanakodtak és volt akinél be is vált. De nem hiszem, hogy ebben az esetben erről lenne szó, mert ugyanazokat a beállításokat használjuk és mégis csak nála jelentkezik a gond.

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Én sem egyből a szerverre gyanakodtam, mert 30-40-ből 4-5 felhasználó az nem lehet szerver gond.

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Az biztos, hogy a TB a beágyazott képek küldése során produkál ilyet, de még ennél furcsábbat is. Ez a képkezelés egyébként másként működik a válaszolásnál és másképp a továbbításnál. Bizonyosan évtizedes bug a TB-ben. Ki kell törölni pl. az aláírásokba ágyazott képeket és utána el tudja menteni az üzenetet.

Másrészt sztem jó helyen kutatsz az elküldött üzenetek mappája körül is. Ha ui. egy korábbi üzenetmentés megszakadt, akkor jó eséllyel az indexfájl sérült, vagy frissíteni kellene, vagy törölni. Erre három megoldás is van: a tömörítés, a mappa javítása és a profilban az IMAP könyvtárban a hibás indexfájl kézi törlése. Az utóbbinál vigyázz, nehogy az üzeneteket töröld, hanem csak az indexfájlt.

Köszönöm a tippet, kipróbálom!

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Ügyfélnél Thunderbird van és egy Synology az IMAP szerver, de nem szóltak hogy baj lenne, majd ránézek

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Szia!
Ha időd engedi, erről a synology mail szerverről válthatnánk pár szót, megköszönném!!

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Ez csak egy sejtes, de probald meg csokkenteni a kapcsolatok szamat: Tools - Account Settings - Server Settings - Advanced - Maximum number of server connections

Mondjuk allitsd 2-re. Vagy noveld a limitet a szerveren!

Saját gépen kipróbáltam, kicsit lassult a válaszidő, viszont azóta nem írt hibát. Hmmm, érdekes...ha nálam beválik, akkor marad ez a verzió. Most kipróbálom 3-al az értéket.

Köszönöm a tippet!!

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Nálam akkor csinálja, ha interface-t váltok: ethernet -> wifi(+VPN)

Nekem erre ráment egy napom, de megoldottam. A hiba ugyan ez volt.
99%-ban ez volt a baj: A userek egy olyan külsős cégtől kapott levélre nyomtak reply-t vagy forward-ot amit Outlookból küldtek, és az aláírásban kép van, melyet olyan helyről tölt le, ahol a tanúsítvány saját aláírású. Ha küldés előtt kitörölte a képet vagy a helyét, a hiba sose jelentkezett.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Hmmm, érdekes felvetés.
Viszont most azt kezdte el csinálni, hogy levél írás közben, automatikus mentés alkalmával dobja a hibaüzenetet, hogy a piszkozatok mappába nem tud menteni.
Ez mégis csak valami lokál probléma lesz, mert ezt sem minden felhasználónál csinálja.
Viszont a levélküldési hiba úgy néz ki megszűnt a fenti beállítás alkalmazásával.

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Továbbviszem a gondolatot, nem csak outlookból küldött levelekre, hanem olyan levelekre is leakad, amiben aláírás fileok vannak.
De az sem mindig...nem értem.

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."