Ne állj sorba!

 ( Gyuszk | 2019. szeptember 9., hétfő - 21:33 )

https://index.hu/belfold/2019/09/09/oriasi_a_munkaerohiany_a_mav-nal/

Ez a hiszti talán egy kicsit az elektronikus csatorna felé tereli az embereket, mert úgy tűnik hogy sem a poszt-szocialista sárgacsekkezésről, sem a sorbanállásról nem tudunk leszokni.

A felnőtt lakosság 96 százalékának van valamilyen mobiltelefonja, közel kétharmada pedig már okostelefonokat használ

Valahogy az instára meg a fosbookra van igény, értelmesebb dolgokra úgy tűnik kevésbé :)

Érdekes hogy még mindig bőven 50% felett van a sorbanállós, papírpazarlós jegyvásárlók száma (ráadásul a jegy és a nyugta külön papír), miközben lehet jegyet venni okostelefonnal, nem okostelefonnal, otthon nyomtatva, vagy automatából is.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Pont most írtam Facebookra, kicsit más kapcsán, de related: a MÁV appban is le van tiltva a screenshot, de még csak offline letölteni se lehet azt a jegyet... Oszt néztem már végig ICn kallert, hogy minek vett mobil jegyet, ha nincs internete, miközben minden ICre ígéri a WiFit a MÁV.

Múltkor nem kapcsolt be elsőre a laptopom, megvettem telefonról a jegyet, de ha lett volna az állomáson automata, valszeg refundoltatom 120 forintért, s újraveszem automatából. Egyszerűen nem bízom meg ezekben az elektronikus szarokban annyira, hogy jegyet, bankkárytát, hirtelen szükséges dolgokat _csak_ rajta tartsak... Nekem van igényem a papír jegyre, mert azt a puszta közepén, internet és áram nélkül is meg tudom mutatni a kallernak.

+1, de a MÁVnál kifejezetten szeretem, hogy a telefonos appjuknak, meg az elvirának más user adatbázisa van, így van két fiókom, ugyanazzal az email címmel, de más generált jelszóval, és sosem tudom, melyik melyik. Jah, meg az egyikben megvett jegyek nem látszanak a másikban. Igazi MÁV élmény.

+1
Csak régen nem kellett sorban állni. A pénztáros fejből tudta milyen jegy kell, majd kivette a nagy szekrénykéből és lepecsételte. Ha nem tudta, akkor felütötte a menetrendet és megnézte.
Ma már menetrend sincs, de internet sincs a pénztárban. De hiába lenne bármelyik, az ott ülő nem tudná használni. Ha pontosan kérem a jegyet, (mert én meg tudok menetrendet olvasni) akkor téves információt adva kijavít.
Szép új világ!

Mar csak aram kell

https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.mavszk.vonatinfo&hl=hu

Újdonságok
1. Regisztrációs e-mail címben szereplő kis és nagybetűk nincsenek megkülönböztetve
2. Az utolsó bejelentkezett felhasználó által letöltött jegyek megtekintése internet kapcsolat vagy a felhasználó hitelesítés nélkül is. Részletesebb információk a jegyek letöltöttségéről.
3. Új felhasználó regisztrációs adatainak ellenőrzésének egységesítése.
4. Mávinform képernyő egységesítése
5. Hibajavítások: ideiglenes jelszókezelés, e-mail cím csere, regisztrációs problémák

Oké, de a kalauz ellenőrizni is tudja internet-hozzáférés nélkül? Ugyanis a hozzászólás erről szól és nekem is ilyen tapasztalataim vannak.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

mondjuk engem az a része már pont nem érdekel, hogy a kaller tudja-e ellenőrizni... néhány hónapja megmutatni se lehetett internet nélkül, ami ilyen erősen nyasgem.

+1, ez mar legyen az o baja, neked volt ervenyes jegyed

Majdnem biztos vagyok benne, hogy nem kell hozzá internet. A kaller leolvassa a qr kódot a jegyről, és nála jelenik meg minden fontos infó (honnan hova, érvényesség, kedvezmény, életkor, társai), magából a kódból.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

de sajna kell. ugyan a webes/telos abban a jegy nevre szol, es csak adott indulo vonatra ervenyes, a penztarakban is adnak olyan jegyet amin specialis qr code (alul teglalap alapu) van, es tobb napra is ervenyes. azt is a kutyuvel olvassa le, es le kell ellenoriznie hogy maskor nem hasznaltak-e mar.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

> ugyan a webes/telos abban a jegy nevre szol, es csak adott indulo vonatra ervenyes
főleg, hogy a nevemet kb. sosem ellenőrzik, tényleg én vagyok-e a gipsz jakab, szóval lehetne másolni, meg minden...

facecheck jelleggel ellenőrzik: ha női név lenne rajta, akkor bukta :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Nem.
Mondják is néha, hogy hát majd az enyémet megnézi később, mert nincs térerő.

Internet-hozzáférés nélkül a papír alapút sem tudja ellenőrizni.

Elektronikusan nem tudsz menettérti (retúr) jegyet venni, sem bérletet.

És miből tartana a meglévő rendszert kikalapálni, hogy lehessen?
Hétvégén volt szerencsém vonatozni, telefonnal megvettem a jegyem előre. A vonaton jött a kalauz, lecsippantotta a QR kódot, viszontlátás! A menettérti jegyet ill. bérletet nem néztem, de gondolom nem lenne nagy ráfordítás azt is bevenni a jelenleg is működő rendszerbe.

Törvényileg megkövetelt, hogy a bérletet a munkáltató úgy tudja elszámolni, ha áfás számlára veszed a cég nevére vagy leadod a papír alapú bérletet.
Az én munkáltatóm mindkettőt kéri, biztos ami biztos. A legtöbb bejárónál hasonló a helyzet.

Számlát most is tudsz kérni az alkalmazásban.

ÁFA-s számlát elektronikusan is ki lehet állítani, ahhoz nem kell egy alulmotivált, mosdatlan, szájszagú ügyintéző meg sorbanállás.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Melyik vonalon lehet még retúr jegyet venni?
Tudomásom szerint oda is és vissza is külön kell megvenni a jegyet.

Lehet, csak megkérdezik, mikor jössz vissza, s onnantól 4 órán át érvényes. Azaz nem sok értelme van.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem kötelező megvenni vissza is.
Nem értem a gondolatmeneted. Pont azt írtam, hogy NINCS retúr jegy.
Ha megveszed VISSZAFELÉ is, akkor miért csodálkozol azon ha lejár?
Odafele is korlátozva van a felhasználás ideje.

Akkor átfogalmazom. Ha retúr jegyet kérsz, a pénztáros átértelmezi a kérést, és ad egy jegyet oda, egyet meg vissza, de előbb megkérdezi, melyik az a legkorábbi időpont, amikor vissza akarsz jönni, és felhívja a figyelmed arra, hogy ehhez képest van még 4 órád az utazás megkezdésére.

Az egyedüli nyereség, hogy visszafelé nem kell a jegyvásárlással foglalkozni, ha nagyon kevéssel a vonat indulása előtt érsz az állomásra. Más értelme valóban nincs.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem teljesen értem mit lovagolsz ezen.
NINCS retúr jegy, csak ahogy ezek szerint te sem, sokan nem tudják ezt felfogni.
Ezért kérik még mindig így a jegyet.

Mi a retúr jegy definíciója? Mi az értelme? Ha elnne, milyen előnyöket jelentene? Mert az, hogy van vagy nincs, erősen függ attól, mit nevezünk annak.

Ha a H5-ös HÉV-et átnevezzük M5-ös metróvá, akkor a világon Magyarországon épült leggyorsabban metró? Ez is ilyen, definíciós kérdés.

Meglátásom szerint retúr jegy egy olyan típusú jegy, amely visszafelé utazásra is jogosít. Értelme szerintem csak akkor van, ha így kedvezményesebb, mint a külön megvásárolt csak oda- és csak visszaútra megvásárolt jegyek, valamint időben viszonylag szabad, azaz a célállomásra érkezést követően akár azonnal visszaindulhatok, de akár egy héttel később is. Ilyen valóban nincs manapság a MÁV-nál.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Itt, Angliában a retúr jegy sokszor olcsóbb, mint 2 szimpla jegy.

Egyszer pl. Coventrybe utaztam. Oda 40 font volt, a retúrjegy pedig 41.

Régebben Magyarországon a retúr nem volt ennyire limitált időben (de azt nem tudom, hogy árban volt-e előnye retúrjegyet kérni).

És igen, számomra a legnagyobb előnye régen az volt, hogy nem kellett kétszer sorbaállni.

Azt hiszem, visszafelé 3 napon belül jöhettél vele (100 km alatt), vagy 30 napon belül (100 km felett), bármikor.

Volt haverom, aki mindig retúrral utazott, és ha nem kapta el a kaller a vonaton visszafele, akkor legközelebb is azt mutatta be. Néhány jegyet megspórolt/ellopott így a MÁVtól.

Tökre érthető, hogy mingyá 2020-ban ekkora okosteló jelenlétnél kiakad a kedves IT-s(?) kolléga a helyzeten.

DE.. egyrészt az állami (víz)fejesek mind 50-60-70 évesek. Egyszerűen ezt ők nem fogják fel ésszel. Nem így szocializálódtak.

Másrészt, amikor az ingyenpénz (közpénz) sajátzsebbe csúsztatásának mindenki "áldozatul" esik, mert nincs következménye, úgy a fejlesztésre/innovációra biza már nem jut keret. (hálózat, értékesítési/ellenőrző eszközök, képzés, stb)

Tehát szerintem (MÁV/(BKK/BKV)/stb) összes problémája politikai gyökerű.
És biztos ami biztos alapon, marad a papír. 5000 éve velünk van. És 50 évig még maradni is fog.

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Észtek megoldották: https://merce.hu/2018/06/12/egesz-esztorszagban-ingyenes-lehet-a-tomegkozlekedes/
- se pénztárossal nincs gondjuk,
- helyiség is kiadható vmi. boltosnak, vendéglősnek
- ráadásul a lakosságtól nem vesznek el értékes x perceket. Lásd: "megspórolt utasperc"
Ráadásul a ma már sok helyen egyre nagyobb problémát okozó erős autóforgalom, dugó visszaszorításának is új lendületet ad.

Mellesleg valamikor kb. 10 éve itthon is feldobták a civilek az ingyenes vonatot annak kapcsán, hogy a MÁV kimutatta, mennyibe kerül a jegykiadás-jegykezelés és mennyi a jegybevétele. Akkoriban azonnyit költött pénztárüzemeltetésre és jegyellenőrzésre, mint amennyi a jegybevétele volt.

Ez egy eleg fontos pontja az ingyenessegnek:

"A megállapodás végül az lett, hogy minden egyes helyi lakos adójából évente átutalnak ezer eurót a közlekedési cég számlájára"

Végülis az általad/általam befizetett adóból jelenleg mennyit költenek hazánkban tömegközlekedésre? Hamar rájössz, hogy nem sokkal kevesebbet, csak ehhez nem jár az "ingyen" bérlet.
Ha ehhez hozzáveszed az általad bérletre befizetett pl. Szentendre HÉV havibérlet + Budapest havibérlet évi 780 EUR árat, már bőven felette van a hazai rád háruló összköltség.

Az altalam befizetettbol valoszinuleg 0-t de ez mellekszal :)

A problema ott kezdodik ,hogy azt az 1.7 milliard EUR-t meg aznap ellopnak mikor te befizeted igy masnap mar nem lenne mibol tankolni a volvo buszokat...

BKK 2018-as támogatása: 102milliárd / 750 ezer BP-i adófizetővel = 136 000Ft / fő

Spoiler alert: ugyanez történik akkor is, ha van jegy. A személyszállítás mindig is az állam és megrendelő város feladata volt. A BKV azért áll olyan szarul, mert az állam egy büdös megveszekedett fillért sem rak bele, pedig a fenntartás 1/3-a őt terhelné, 1/3 a városé, 1/3 elég lenne a jegyekre. Az észt innováció az, hogy a jegyek harmadát eliminálták, az állami, és városi hozzájárulás növelésével!
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Ezzel mondjuk annyi probléma van, hogy a kallernak nem csak jegyellenőrzési feladatai vannak, így max többet ücsörögne, de rajta nem lehetne spórolni. Ez olyan lenne, mint amikor az amortizációval és bérkölcséggel számolva megszűntetnek egy nap közbeni járatot, a személyzet meg a technika meg malmozik addig az egyik végállomáson, és a végén csodálkoznak, hogy mégse jött ki a matek.

Egy nem vonat kalauznak milyen dolga van mondjuk egy buszon vagy egy villamoson?

Hol lattal te buszon vagy villamoson kalauzt?

Lattam parat eletemben mar ott a jegyet szoktak csak ellenorizni.

Mivel a szal eredetileg arrol szolt ,hogy a budapesti kozlekedest is ingyenesse kene tenni mint a peldaban erre te behoztad a vonatot peldanak ,hogy ott mast is csinalnak.

Most akkor el lehet oket kuldeni vagy nem?

Nem én hoztam be. Legyen már benned annyi tisztesség, hogy ha beleböfögsz egy szálba, akkor elolvasod rendesen, hogy miről van szó. Rohadt unalmas már, hogy folyton ilyen beböfögő-huszároknak kell magyarázni a nyilvánvalót, mert pattogni van ideje, de olvasni már nincs.

"Mellesleg valamikor kb. 10 éve itthon is feldobták a civilek az ingyenes vonatot annak kapcsán, hogy a MÁV kimutatta, mennyibe kerül a jegykiadás-jegykezelés és mennyi a jegybevétele. Akkoriban azonnyit költött pénztárüzemeltetésre és jegyellenőrzésre, mint amennyi a jegybevétele volt."

Valoban de akkor azt is jegyezzuk meg ,hogy a te eredeti hozzaszolasod csak a vonatos reszhez kapcsolodik es ennyi erovel te is csak belebofogtel a kalauzos problemaval mert ugye az csak a masodik felere igaz es a budapesti reszen el lehet zavarni a "kalauzokat".

Te a masodik felere reagaltal es figyelmen kivul hagytad a budapesti reszt en meg az elso bekezdesre (amiben a pelda link is szerepelt) szoval szerintem 1:1 te is bofogtel valamit meg en is. Egeszsegunkre ;)

Budapesten nincsenek kalauzok. Jegyellenőrök vannak. A hozzászólás egy részére reagálni nagyon más, mint nem tudni, hogy mire reagálsz. De legalább beláttad, korrekt.

A kalauz vagy más néven ellenőr, a szlengben kaller, olyan személy, aki utazási jogosultságot, menetjegyeket ellenőriz tömegközlekedési járműveken. Feladatait mindig egyen-, illetve formaruhában látja el. Amennyiben egy utasnak nincs érvényes menetjegye, a kalauz leszállíthatja.

Ez egy elég szegényes idézet egy elég szegényes wiki oldalról. Nézd meg az angol nyelvűt.

Oooo ebbe szerintem kar volt belemenni:

kalauz főnév -t, -ok, -a
1. az utasoknak jegyet adó, ill. azt kezelő közlekedési alkalmazott.

ez eppen a magyar ertelmezo keziszotarbol szarmazik remelem ez mar nem minosul szegenyesnek.

Na ilyen meg aztán végképp nincs bkv-n, de azért csak hajrá, ásd be magad mélyebbre.

A mobilappban én sem bízok, de attól még a gagyi, nem reszponzív weboldalon megveszem mobilról, tabletről a jegyet és még jobban is jártam, mert olcsóbb is a jegy.

Mobilalkalmazás felejtős. Mivan ha lemerül, ellopják, elromlik, elhagyom a telefont? Vagy ha egyszerűen csak úgy dönt a mávos app, hogy nem indul el? Bemutathatnám mondjuk laptopon, de mégsem - nincs átjárás a weboldal és mobilapp között.

Amiket leírtál, mind igaz a papír jegyre is, a lemerüléstől eltekintve. Azt meg tessék feltölteni, nem nagy kaland :)

"A mobilappban én sem bízok"
Én hónapok óta használom napi szinten, nyugodtan bízzál. És most már el tudja rakni offline is a jegyet. Egyetlen kritérium hogy töltve legyen a telefon. Egyébként meg ha minden kötél szakad, mert lemerült, lefagyott, meghalt a telefonod, akkor utólag bemutatod, gondolom akkor visszavonják a bírságot.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Bevallom egesz napos utazas soran mar elofordult, hogy lemerult a telefonom, hiaba toltottem fel. Mobil eszkozre en se feltetlenul biznek jegyet.

Persze lehetnek esetek amikor inkább nem, de a statisztika alapján összességében alig használják ezt a lehetőséget.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Alapjábavéve én bízok elég sokmindent annak ellenére, hogy mobileszköz. Már kizárólag csak ezen bankolok, ezt használom bankkártyaként, fotózok, videózok, ha repülök ez a navigációm, tehát részemről abszolút trusted eszköz, főleg, hogy külső akku is van nálam.
Már csak azért, mert úgy tapasztaltam megbízható. Viszont egy alkalmazás, ami rajta fut - legyen az bankolós, vagy bármi más app - már a fejlesztőjén múlik, és simán elcseszhetnek rajta valamit ami jobb esetben megtréfál (elő kell vennem a plasztik bankkártyám, a papír térképet, bejelentkezek a weboldalon a netbankba), rosszabb esetben anyagi kárt okoz: nem tudom bemutatni a jegyem. Lehet az máv, vagy wzz, mindegy.

> akkor utólag bemutatod, gondolom akkor visszavonják a bírságot.

te se sokat használod ezeket, mi?

3 munkanapon belüli befizetés: Amennyiben Ön a vonaton együttműködést tanúsított munkatársunkkal, és tartozását az utasleadási lap bemutatásásval három munkanapon belül rendezi, úgy bizonyos esetekben a felszámított 8 ezer Ft pótdíj helyett csak mérsékelt összegű pótdíjat, 2 600 Ft-t kell megfizetnie. A menetdíj megfizetése minden esetben kötelező. A részletekről érdeklődhet pénztárosainknál, a MÁVDIREKT-nél, vagy követelésbehajtó munkatársainknál.

Nincs olyan kitétel hogy volt jegyed, csak nem találtad a zsebed mélyén / lefagyott a telefonod?

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyakran-ismetelt-kerdesek/ha-nem-volt-nalam-diakigazolvanyom

De nem lennék meglepve, ha a büntiben is benne lenne az ötven százalékos engedmény, és ha nem vagy diák, a fenti 2600 a valid összeg.

BKK ugyanez, alacsonyabb díjjal, de továbbra is büntetnek, ha van érvényes jegyed/bérleted, de nem tudod megmutatni. Talán olyat nyilatkoztak nyár elején, hogy majd a BKK ellenőrök töltőkábellel, meg power bankkal járnak, de most szeptemberben már csak azt, hogy egyre több buszon van USB aljzat.

láttam a tv-ben :)))) hogy a jegyautomaták sem akarnak nagyon működni, mert a jegyautomatákat karbantartó külsős cég becsődölt.

na de akkor mit csinál a máv-informatika, ha néhány szaros jegyautomatát sem tud karbantartani? minek van egyáltalán?

na de akkor mit csinál a máv-informatika, ha néhány szaros jegyautomatát sem tud karbantartani? minek van egyáltalán?

Hogy legyen pár tucat politikus-csókosnak kényelmes melegedő. Ide, meg a magyar póóóstára teszik be azokat a hülyéket középvezetőnek, akiknek eszük semmi, munkára alkalmatlanok, de van valami pártfunkcionárius rokonjuk valahol.
--

Orrszőr növesztő versenyt tartanak. Real story.

Na, erre kíváncsi lennék! Részleteket!
--

Ertem en, hogy mobilapp, de azert meg mindig nem normalis, ha nincs egyetlen nyitott penztar sem.
Automatat meg inkabb hagyjuk. Legutobb keptelen volt jegyet kiadni, a vonatrol a megalloban (Aquincum) leszallo kaller is csak legyintett, hogy hagyjuk a fenebe, inkabb ad nekunk o a vonaton.

Westend, egy hete, összes automata vagy bankkártyát fogadott csak épp el, vagy lefagyott. Azt se tudtam hol van pénztár a közelben. Kökin rendszeres, hogy nem megy az egyik gép, másik beakadt valamin, ..., ma még páromnak a sorszámhúzó gép is leállt, majd amikor újraindult, a kasszás közölte, hogy hát ő sorszám szerint hív, tessék beállni a közben felgyűlt sor végére, sorszámot tépve. Külföldi srác aki párom mögött volt csak nézett.

Sok a hiba, és kicsi a hajlandóság a megoldásra. Rugalmasság zéró, büntetési kedv gondolom az van. BKV-n mostanában sok működő lyukasztót találok, mi történt?

Automatabol eppen nem.

"Műszaki hálózati hiba, az adatbázist kezelő rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból.
A vonatokon az utasok pótdíjmentes vehetik meg menetjegyüket. A MÁV mobilalkalmazás segítségével is lehet jegyet vásárolni, azt okostelefonon lehet bemutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak."
Forras: https://www.facebook.com/Mavinform1/posts/2402825066707606

" A korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból."
Ebben ez a legjobb. Vettél egy vonatjegyet, visszaváltani nem tudod, átvenni nem tudod, ezért venned kell egy másikat is.

Biztos nem vennék másikat, hívjon rendőrt a kaller.

Állj sorba:
https://www.facebook.com/Mavinform1/posts/2402825066707606

Én amikor utazom, ha tehetem, mindig a MÁV appon keresztül veszek jegyet.
De az ilyen hibák nem segítik a jegyvásárlási kedv növelését.

Ilyenkor jól jöhet, hogy az "internetes jegyvásárlás" (böngészős) meg az okostelefonos két külön világ, mert ha az egyik rendszer meghal, a másik még él :D

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

:D jahh... ha meg a weboldaluk is lehal (ugyan az a cég(?)), akkor marad a papírjegy. Végülis, redundánssá lehet tenni a rendszert valahogy.

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Hülye britek meg megoldották hogy a legtöbb állomásra elektronikus kapun át juthatsz be - ahol nem, ott egy-egy ellenőr és pénztáros van. Jegyet online és automatából is vehetsz

a kaller aka conductor meg ugyanugy jon es firkalgatja golyostollal a jegyedet mint egy osember... :D

4,5 év alatt egy conductor-ral találkoztam, az is civil ruhában... :)

En meg minden egyes nap mikor vonattal mentem. Statistic is a bitch, plane ha abbol vonunk le konkluziokat amilyen a sajat meritesunk a kozvetlen kornyezetunkben :D

Akkor átlagosan minden második nap találkoztunk kallerral! :D

+1

Otthonrol haza -> repjegy Apple Walletben, 3x kell lecsekkoltatni. Repulo leszall, at az utlevel ellenorzesen, vonathoz seta kozben megveszem online appbol a jegyet, amit letoltok Apple Walletbe, at a kapun, fel a vonatra. Vonaton a kaller le se csekkolja az enyemet, csak ranez (beleptetokapu mindket allomason? Apple Wallet?), majd megerkezve a kileptetokapun lehuzom es gyalogolhatok az utamra.

Nincs okostelefonom, így ez kiesett. Tervezett utazásnál lehet venni otthon jegyet, de amikor valamelyik balatoni vagy velencei-tavi állomáson strandpapucsban, felfújható zöld gumikrokodillal a kezemben :) vennék jegyet, az otthoni jegyvásárlás lehetősége is ugrott.

Aztán ha az automatánál nem állok sorba, ugyanúgy pofánvág, aki épp jegyet vesz, szóval ez nem annyira tűnik megfogadásra ajánlott tanácsnak. Nekem ugyan semmi bajom az automata használatával, de az az érzésem, ezzel hozzájárulok ahhoz, hogy valaki munkanélküli legyen. Vagy úgy, hogy elveszíti a munkáját, vagy úgy, hogy fel sem veszik.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Mer' bazzeg nem épp azon megy a sírás, hogy nincs pénztáros.

Btw, ha nincs pénztár nyitva az adott állomáson, akkor a kalauztól is lehet venni a vonaton.

Nekem volt már olyan is, hogy sokan voltak a pénztárnál, az automata nem működött, de nem akartam lekésni a vonatot, ezért felszálltam jegy nélkül és vettem a kallertől. (valószínű nem minden esetben működik ez az érvelés)

lehet menni autoval vagy gyalog. te valasztottad hogy butatelefonod van, ok meg azt hogy okosra irjak az appot.
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nincs ezzel baj, mert:

- van automata
- van pénztár
- van online vásárlási lehetőség


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"Nincs okostelefonom"

Ha 1990 lenne, akkor meg azt mondanád, hogy nincs számítógéped? :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Nem. Ez egy érdekes dolog, mert valamennyire szakmabeli vagyok. Nem rendszergazda, hanem hardware fejlesztő, így értelemszerűen van közöm a számítástechnikához, elektronikához az átlag embernél lényegesen jobban. Az okostelefon azért taszít, mert tele van egy rakás szenzorral - kamerák, mikrofon, gyorsulás, hőmérséklet, globális helymeghatározó, akár több is -, ráadásul Google kötődésű, vagy ha nem, akkor Apple. Mindkettő nagy amerikai cég sok pénzzel, nagy befolyással, s végső soron azt gondolom ezekről, hogy ott toporog az USA titkosszolgálata is.

Ez nekem ellenszenves.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ezeket azért én is átérzem, de ha egy kicsi effortot beletesz az ember, akkor visszaveheti az irányítást és legalább részben el tudja magától távolítani a Google figyelő szemeit. A titkosszolgálatok működéséről egyetlen bitnyi infóm sincs, szóval ahhoz nem tudok hozzászólni. Az iOS -ról sem tudok nyilatkozni, az egy hw-sw co-design, teljesen zárt walled garden, de az Androidnál azért van mozgástér.

Eleve az Android oprendszer nem kapcsolódik önmagától a google-höz (AOSP), ahhoz az kell, hogy telepítve legyen a gapps csomag (na ezt a szétválasztást szokták totálisan elfelejteni illetve összevissza keverni a sajtóban (itthon legalábbis)). A lényeg tehát az hogy az Android nyílt forráskódú kiadása egy teljes értékű rendszer, "csak" nem lesz benne alkalmazásbolt meg egy rakás olyan ficsőr amihez a google felhőinfrája kellene. Viszont ahhoz hogy egy csomó hasznos alkalmazásod legyen, ezekre nincs is szükség.

A "fejlett" világban árult "összes" Android telefonon gyárilag fel van pattintva a gapps csomag a ROM-ba. Némi infó: https://wiki.lineageos.org/gapps.html

Az is igaz, hogy nyers AOSP-al (vagy más ROM-mal, amiben nincs benne a gapps) egyetlen "hivatalos" forrásból sem tudsz telefont vásárolni, szóval ezt neked kell telepíteni, hálistennek elég nagy a community effort ezen a területen, így elég venned egy közepesen vagy jobban támogatott telefont, és már telepítheted is a google mentesített ROM-okat.

Kiindulási pontok:
- https://www.xda-developers.com/
- https://www.omnirom.org/devices
- https://wiki.lineageos.org/devices/
- https://twrp.me/Devices/

Google fiók nélküli alkalmazástelepítés:
- https://f-droid.org/
- https://gitlab.com/AuroraOSS/AuroraStore
- https://hu.aptoide.com/

Van pár egyéb lehetőség még:
- https://ubports.com/
- https://postmarketos.org/
- https://puri.sm/products/librem-5/

Google API-k helyettesítése google-függő alkalmazásokhoz:
- https://microg.org/
- https://e.foundation/
- https://lineage.microg.org/

Gondoltam ezeket összeszedegetem, hátha segít neked. Ha a titkosszolgálatoktól félsz, azon szerintem csak az segít ha minden árammal működő készüléket kikapcsolsz... :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Köszönöm, a hozzászólásod könyvjelzőre érett. :)


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

2015 óta utazok általában 2 hetente Debrecen - Jászberény között.
Általában indulás előtt felmegyek elvirára, kiválasztom a jegyet, belépek, megveszem.
Így kapok egy pdf-et.
Azt letöltöm a laptopra is, okostelefonra (esetemben android) is.
Előfordulhat hogy lemerül a laptop. Akkor ott a telefon.
Előfordulhat hogy lemerül a telefon. Arra az esetben ott a túró rudi méretű powerbank, ami annyira elég bőven, hogy egy 1 óra üzemidőt adjon.
Kalauz jön, lecsipogja a QR kódot, és kész.
Ha se laptop, se okostelefon, akkor azt a pdf-et ki lehet nyomtatni, meg van jelölve hol lehet összehajtani.
Ha nyomtató sincs, akkor jöhet az automata, végül a pénztár.

Pénztárral jártam úgy, hogy nem bírt jegyet adni az IC-re.
Hazamentem (nyilván, mobil nettel el se kellett volna mennem) megvettem online a jegyet, és kész.

A vonatinfós appot sosem használtam. Nekem tökéletesen bevált ez a pdf-es jegy :)

Mióta bevezették a mobilappos jegyvásárlást már csak ott veszek jegyet [előtte én is elviráztam és a pdf-et másolgattam / nyomtattam) (havonta 1-2 út különböző irányokba (Bp - Esztergom / Bp - Várpalota / BP-Szeged)). Még sose volt gondom vele, ezért nem is értem azokat akik sirnak miatta, hogy szar. Nem szar az, csak tudni kell használni.
-------------------------
Hivatásos pitiáner
neut @ présház

Az az app amúgy ilyen "egyesített" máv app, benne van a térképes holvanmáravonatom nézet, lehet menetrendet nézni, utazást tervezni, jegyet venni, stb stb. Hasznos, gyors, szerintem jó.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Pénteken vettem online jegyet MÁVra, de nem tudtam egy tranzakcióban magamnak, meg a biciklimnek a Balatonra jegyet venni, mert...

Mert van balatoni biciklis jegy, ami napra, de nem járatra, nem viszonylatra szól (egy nap bárhonnan, bármelyik balatoni állomása lehet vele kerékpárt vinni, balatoni állomások között is), és a MÁV online egy tranzakcióban csak egy viszonylatra ad jegyet, ez meg szerinte kettő.

Ha nem lett volna kicentizve az állomásra érkezésem, valszeg hamarabb feladom, és sorba állok az automatához, minthogy elkezdjem ezt felfejteni.

Mindeközben újabb városban próbálják csökkenteni az autóforgalmat: https://g7.hu/vilag/20190903/egy-francia-varosban-ingyenesse-tettek-a-tomegkozlekedest-es-ez-nagyon-bejott-nekik/

nem értem miért kell ilyen elmaradott régiókkal példálózni, amikor magyaroszég jobban teljesít!

szinte minden negatív mutatóban az élen állunk!!!

döntsd el végre, a kormánynak hiszel, v a szemednek :)

Nyugi, majd fejlődünk!
Eddig csak a BKV ellenőröket és sofőröket, meg a kallereket verték.
Most jönnek a MÁV pénztárosok!

-1
..tudtommal nem tudsz venni az Elvirá-n HungaryCard kedvezménnyel vonatjegyet (30-50%), azt csakis a pénztáros pecsételheti vadul (dátumbélyegző + pecsét)...
--
God bless you, Captain Hindsight..