A BMW évi 80 dollárt számláz majd az Apple CarPlay-ért

 ( trey | 2019. július 22., hétfő - 9:09 )

Regardless, BMW’s decision to charge a yearly fee for CarPlay is contrary to industry norms, as all other automakers include the service as a standard or optional feature that spans the life of the vehicle, similar to a sunroof or AM/FM radio. We’ll see if other manufacturers follow BMW’s lead in the future or whether the market will force the automaker to fall back into line and provide it at no extra cost.

De ha nem kell és nem fizetsz érte, távolról kikapcsolja majd. Részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

$80/year az év, nem hónap

Valóban, de nem ez a lényeg.

--
trey @ gépház

mondjuk egy bmw-apple tulajnak fel sem tűnik, hogy havonta vagy évente ugrik ki a zsebéből 80 dodo :D

Nem a 80 dodón rugóznék én sem, hanem a kisstílűségen, amit a BMW megenged magának. Tegye bele az autója árába, nem szeretnék folyamatos üzleti kapcsolatban lenni egy autógyártóval.

--
trey @ gépház

+1

Jogos, egy ilyen autót átlag 4-5 évig használ egy új tulaj. Az max 400 dollár.
Ha meg beletennénk az árlistába, hogy Airplay 850$, mosolyogva kifizetnék egyben az egészet 10 évre. Így meg szimplán kisstílűség.

+1
kérjen mondjuk 600 dollárt és legyen örök.

Vagy ne kerjen lofaszt se erte. Elvegre az ablak le/fel huzasokert se kernek. A szoftverfrissites egy autonal azert nem heti/havi ciklusokban szamolando inkabb tendal a nemletezohoz. Egy kezemen meg tudom szamolni ,hogy a Nissanunkra mennyi frissites erkezett 10 ev alatt...

Nem vagyok biztos benne, hogy 5 ujjam elég volna megszámolni, hogy a 4 éves Mazda fejegységhez hány (online letölthető) upgrade release jött ki ez idő alatt...
(és a navigációt nem is említettem)

Ja, a fejegység Linux alapú, wifi-n be is lehet SSH-zni rá :-)

Annyit még hozzátennék, hogy az aktuális modell Carplay-el jön, az előzőhöz (mint nekem is van) kb ~70e beszerelve, fejegység frissítéssel.
Maga a modul - amit beszerelnek - ~100USD körül vásárolható meg ebay-en, plusz pár óra meló beszerelni, és a fejegység frissítése is megfelelő sorrendben kell, h történjen.

Mazda-nál mondjuk pont van egy lelkes hekkelő közösség, aki gyűjti ezeket a release-eket, hogy az ember saját szakállára tudja otthon updatelni.
--

pont hétvégén cseréltem az USB egységet, hogy legyen android auto. annak a fórumnak hála gyerekjáték volt.

De legalább ott a remény, hogy az egyik frissítés után elkezd működni az irányjelző.

Kulon tanfolyamon oktatjak mielott atveszed az autot ,hogy azt nem szabad piszkalni. Tobmillio HUF a specialis izzo az iranyjelzobe.

a villogást vezérlő MI lehet az ami megdobja az árát.

A rádió/kijelző külön extra, azért már eleve rászámolnak egy pár százast, hogy legyen.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

majd hozzácsapják a kötelező szervízhez, évente :-)
(vagy évente többször) fel se fog tűnni...

+1 Tegye bele az autó árába, és mondják meg egyben az árat, és ne fárasszuk egymást minden csavarral külön-külön, folyamatosan.

De az pont olyan lenne, mint a Microsoft tax. Beépítve az autó árába egy szolgáltatás, amiről le se mondhatsz? Skandallum.

A telefon árába is be kéne építeni minden előfizetéses szolgáltatást.
Viszont így megmarad a lehetőség, hogy ha váltasz iDevice-ról Androidra, nem kell kifizetned a CarPlay-t tovább. Rugalmasság, you know.

Nade, a Carplay nem egy elofizeteses, vagy folyamatosan liszenszelendo szolgaltatas. Ez egy interface, ami ha megvan, akkor megvan.

De, pont egy előfizetéses szolgáltatást csináltak belőle. Az, hogy technológiailag micsoda, meg hogy engedik-e a hozzáférést, az két külön dolog.
Tudod, mint ahog a Mikrotiknál is, ha nincs meg a licenc, hiába van ott a hardver meg a szoftverelem, nem fog működni teljes tudással a device.

Mindenre lehet ideológiát gyártani :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem, nem. Akkor lenne jó az analógia, ha én dönteném el, hogy mi kell (Apple szar, Google szar, mindegyiktől mentes rendszer) nekem az autóba. Ha eldönthető vásárláskor, hogy mivel kérem, akkor ok. Ha ezt eldöntötték helyettem, pl. nesze, itt egy CarPlay, más nincs, akkor meg ne fárasszanak a havidíjjal éves díjjal vagy akármivel.

--
trey @ gépház

+1.
Menjenek a pics@ba.

Szerintem is évi. Bár nálam ez is kiveri a biztosítékot, mert nem elég, hogy megveszed az extrát még fizetsz is érte. Google Car meg nincs a BMW-nek.

Ha jól értem a 300as tarifa az egyszeri volt 20 évre. Azt váltja az ingyenes + 2. évtől 80 dolcsi. Akinek már megvan a 20 éves licensz, annak gondolom nem kell fizetnie érte mégegyszer. A topic tetején lévő is azt írja, hogy a 2019es modelektől változik ez, hogy nincs 20 éves opció, hanem alapból ingyen beetetnek és utána fizess évente.

If you buy a BMW

ki vesz béemvét?!

Akinek a BMW az autók Mercedese! :P

Suttyók. Meg akit nem érdekli, hogy suttyónak nézik, még ha nem is az, de annak fogják.

Miért nem köszönnek egymásnak az utcán a BMW-sek?
Mert már reggel találkoztak a szervizben.
:)

Nem a 80 vagy 12 x 80 a lényeg... Hanem a szándék, ami majd a jövőben elvezet egyre növekvő számú, (és akár "Linux-al" is kikerülhetetlen, :) ) "szoftverfejlesztési adószerűségre". Egy ember már jelenleg is "talál magának alkalmat" csak az IT-as eszközeinek szoftverbérleti kifizetéseire is, egyre növekvő mértékben, - MS, Adobe, Autodesk, stb. - Az autókban is a zene mellet ott a navi, az adatszinkronizálás miatt igénybe vett tárhelyek, stb. Az önvezetéssel kapcsolatos fejlesztések "ára", majd online diagnosztikai szolgáltatás is igényelhető lesz közvetlenül a gyártól. (Komolyan megnövelheti az élet és üzembentartási költségeket az biztos, és nem mindig indokolt formában és hasznos ellentételezésért. - Pl. ha a Windows 10 fejlesztéseiért kellene havonta fizetni, vajon a jelenlegi felhasználók közül hányan kezdenének neki rögtön a "Linux évének"?)

Ez már jelenleg is működő üzleti modell a Mercedes-nél.

Azaz a jövő emberének minden megtett centiméterére kiszámítható lesz egy szoftverfejlesztési költséghányad...

Én nem tartom ördögtől valónak, hogy azért fizetek, amit ténylegesen használok is.

+1
Amúgy itt gondolom az Apple a lúdas, ő számláz, a BMW meg hülye lesz lenyelni. Az androidos cuccért az új autóban egyszeri költség van, hogy fel legyen készítve a szoftver a csatlakozásra. A Volkswagennél most megrendelt új atómnál legalábbis.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

nem teljesen értem. csak a BMW aki nem nyeli le? A 4éves Mazdámhoz ~70e volt a Carplay upgrade (a szükséges hardware-t megvehettem volna ~100EUR körüli áron, plusz a frissítések és beépítés)

Nem, a Mercedes-ről tudom, hogy előfizetést kér.
Szerintem itt sem csupán a Carplay-ről van szó.

Szerintem a BMW is havidijat fizet az Apple-nek.

Fogtak megszoroztak x-szel, elosztottak az evi eladott darabszammal es igy jott ki.

Kicsit szerencsetlenul vette ki magat a vegere...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem hiszem, hogy havidijat kellene erte fizetni az Applenek. Az MFI dokumentacio kerek perec leirja, a szukseges integralt aramkoroket, ezeknek a dijait, viszont egy arva szoval sem emliti, hogy az egesz rendszerert kellene a kesobbiekben fizetni.

En lepodnek meg a legjobban, ha nem kene.

Egy tetves helo world is 35kHUF/evbe kerul...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mér furcsaság az, ha egy előfizetéses szolgáltatásért előfizetési díjat kell fizetni?

Miert lenne a Carplay elofizeteses szolgaltatas?

Az. Hogy miért? Fasztudja. Azt sem tudom mit ad pluszban.

Ez alapjan netto lehuzas plusz penzt kerni erte:

"CarPlay takes the things that you want to do with your iPhone while driving and puts them on your car's built-in display. When you connect your iPhone to CarPlay, you can get turn-by-turn directions, make calls, send and receive messages, listen to music, and more"

A telefonodat kabelen vagy wireless "hozzakoti" az auto fedelzeti rendszerehez, igy az autod kozponti konzoljanak kijelzojen nem a gyarto sajat cuccat kell bamulni, hanem a telefon feluletet. Lehet Carplayt tamogato appokat hasznalni (pl. waze), lehet telefonalni, stb. Kezdetben siman megkaphattad ezt az extrat onmagaban. Par eve, a gyartok egyre jobban hozzakapcsoltak valamihez, pl. csak akkor lehetett Carplayed, ha megvetted a fedelzeti navigaciot is, tavaly mar lattam olyat is, hogy csak akkor lehetett Carplayed, ha a fullos online assistance csomagot is kerted es elofizettel ra. Szerintem csak faj a gyartoknak, hogy ha van Carplay, akkor nem erdekli a vevot pl a navigacio es nem fog terkepfrissitesre elofizetni, ezert hozzakapcsolta.

Igen kinek kell egy idiota gyarto bugos szarja ha van egy feluleted amit barmilyen autoba beulve ugyanugy tudsz hasznalni?

Nem tudom ,hol tart mar az iDrive azt tudom ,hogy evekig hanytam tole es allandoan volt valami problema. Ennel atlathatatlanabb szart nem hordott a hatan a fold.

Ez nekem ugy hangzik, mint egy screen sharing....

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem a screen sharing a megfelelo szo. Ilyenkor az auto megjelenitoje egy masodik kijelzo lesz a telefon szamara. Teljesen kulon eletet el, a kimondottam CarPlayt tamogato appok megjelenhetnek rajta. A telefon hozzafer az auto egyeb kijelzoihez, hangszoroihoz, mikrofonhoz, valamint valamennyire az auto egyeb allapotahoz. Pl fel van-e kapcsolva a fenyszoro (ilyenkor pl sotetit a terkep). Pont azert lett kitalalva sok-sok evvel ezelott (2013 korul valamikor, az iOS 7.1 megjelenesevel), mert igen gyartra es gagyi kb minden fedelzeti rendszer. Korabban egyebkent pont a BMW volt az, akivel volt egy hazi szabvany megoldasa az Applenek meg iOS 4 kornyeken (2010), amivel valamennyi tartalom kerult a kocsi LCDjere a telefonrol.

fogalmad nincs, de azért okoskodsz. lol. :D

Az te vagy. En azt mondtam nem tudom mit ad pluszban ezert. Azt tudom hogyan mukodik.

Bármilyen fasza is, ez egy sima fostos interfész, nem szolgáltatás, így nettó parasztos lehúzás ez az üzleti modell.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Persze, hogy lehúzás. De erre a lehúzási modellre épül a szoftveripar. Welcome to the real world. Microtransactions, subscription model. Sokkal-sokkal több pénz jön belőle be, mint az egyszer kifizetett fejlesztésből.

Csak félve jegyzem meg, az agilitás ugyanez ám, csak projektszervezési szemponból. A lényeg, hogy jó hosszú távon, nyíltvégű módon tartsa fenn annak a látszatát, hogy a fejlesztőcsapatot fizetni kell még 2 hétig, még két hónapig, még két évig. Ez alatt ki lehet fizettetni 3x újraírást, 4x technológiaváltást, 5x a csapat változása miatti újratanulás/betanítás költségét, jó móka financiális oldalról.
A waterfall pedig egyszer fizetős móka, nem éri meg csinálni.

Vegtelenul szomoru, hogy ez idaig fajulhatott, en pl. emiatt veszek egyre kevesebb sw-t barmilyen platformon es meg nagy multinal is folyamatosan fordulunk az open source fele, pont ezek miatt.

+1

Nem jók a példák, mert, ismétlem, ez egy statikus feature, egy halom statikus kód, ami biztosít egy interfészt - de nincs mögötte szolgáltatás, tehát üzemeltetni sem kell. Mintha az autód, amiért fizettél egy rakat pénzt, egyszer csak kiírná, hogy mostantól háromnál több ember nem ülhet be, mert nem fizeted az xy díjat.

Az általad említett példákban mindig van újabb és újabb delivery, ami miatt megérheti fizetni. Ez még az előfizetéses játékokra is zömmel igaz (pl. a WoW -ra biztosan, hiszen ott folyamatosan bővülő tartalmat kapsz, még a legújabb kiegészítőket sem kell megvenned, mert ingyen megkapod az 1-el korábbival bezárólag. Maximum lemaradsz egy kicsit.).

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem érted a modern szoftveripart - a szolgáltatás az, hogy a statikus kódhoz hozzáfér-e a user vagy nem. Mint amikor előfizetsz egy szoftverre, amit már letöltöttél - a kód ott van nálad, csak nem engedi használni, amíg meg nem bizonyosodik róla, hogy kifizetted-e a használatát.
A WoW példád sántít: ott ha megvan a kódod a gépeden, attól még jogot kell ahhoz venned, hogy azt használhasd - hiszen nem engednek be a szerverek. Nálad van a kód, totál statikus dolog, mégsem használhatod, mert nem fizettél elő a használatára.

A point az, hogy a WoW esetén a kód másodlagos - technikai szükséglet, hogy az user gépén elinduljon valami, ami túlzással élve, dummy display az mmo világára. Az mmorpg egy szolgáltatás, és nem egy statikus másolata egy szoftvernek, amit az user elindít otthon és örül neki, hiszen a lényeg a masszív online interakció az userek között. Ehhez pedig infra, support, szerverek, üzemeltetés kell, amit pénzügyileg fent kell tartani. Arról nem is beszélve, hogy a tartalom is folyamatosan fejlődik. Én óriási különbséget érzek egy carplay feature -höz képest. Az tényleg statikus. Ez nem. A mondanivalóm lényege hogy van-e a carplay feature havi előfizetése mögött hozzáadott érték, amivel alá lehet támasztani a folyamatos fizettetést. Mert más példákban, mint a WoW, könnyen elmagyarázom hogy miért nem elég egyszer lerakni egy tizest a játékért, aztán hadd szóljon, mert azzal aktívan dolgoznia kell a kiadónak, míg ezzel a carplay -el semmit nem kell csinálni.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Be kell szedni a penzt meg le kell futtatni a nemfizettel nem hasznalod scriptet minden honapban. Azt hiszed ezek ingyen vannak?

"van-e a carplay feature havi előfizetése mögött hozzáadott érték, amivel alá lehet támasztani a folyamatos fizettetést."
Nem kell hozzáadott értéknek lennie. Használhatod-e az adott kódot, vagy nem és fizetsz érte, upfront cost helyett havidíjat. Ennyi.
A WoW esetén is, megtehetnék, hogy a játék 300E forintba kerül, és akármeddig játszhatsz vele (mint a régi online multiplayerek), de nem ezt teszik. Subscription model, tökéletesen bevált, és elterjed mindenhol a világban. Részben a WoW sikere miatt - mindenki rászokik az előfizetésre, akkor is, ha műszakilag nem indokolt. Lábonlövés tipikus esete.

Ez az, ami baromira nem derül ki a cikkből: ha ezzel folyamatos frissítéseket és új funkciókat biztosítanak az autóhoz, akkor igen, lehet hozzáadott értéke az előfizetéses modellnek.

A gond itt azzal van, hogy ezt (a 'modern szoftveripar' korcsosulasat) jo dologkent allitod be, holott ennel nagyobb szivas kevesbe erhette volna a felhasznalokat.

Es a kezdeti rovidke hozonges utan minden BMW-s CarPlay owner be fogja fizetni a 80 dodot. Remelem, jovore 180 lesz.

Szep uj vilag, magunknak epitettuk, most lehet gyonyorkodni benne.

Az nem lehet, hogy a teljes car entertainment (vagy hogy hivjak) rendszer használatáért / frissiteseert kell fizetni, nem csupan a CarPlay-ert?

Meg az is lehet, de itt nem csak a BMW-re gondoltam. Ezek az elofizeteses konstrukciok azert tudtak megmaradni, mert egy nagyon rovid ellenkezes utan az emberek rabuktak, mint gyongytyuk a takonyra. Lehet a fent emlitett Adobe is a pelda a BMW helyett: fixme, de egy darabig egyutt futott az elofizeteses Adobe CC es a dobozos CS-valahany. Aztan mivel az Adobe latta, hogy viszik a CC-t, mint a cukrot, igy nyilvan megszuntette a kevesbe jovedelmezo CS-t.

Egyebkent lehetne ezt normalisan is csinalni, de az a ritka. IntelliJ-nel pl. valami olyasmi van, hogy ha legalabb egy evet elofizetsz, akkor a lejarathoz kepest T-1 evvel elerheto foverziora perpetual licencet kapsz.

Amugy ne legyen felreertes, valahol kifejezetten indokolt lehet az elofizeteses konstrukciot venni, pl. ahol nem csak a szoftvert veszed, hanem szolgaltatast is, vagy ha tudod, hogy fix idore kell valami. Nekem pl. jol jott, hogy a Photoshopot egy projekthez ki tudtam berelni egy honapra valami tizenakarhany dollarert.

A tanulsag itt szerintem az, hogy most a CarPlay userek fizetni fognak, mint a katonatiszt, a ceg pedig, latva a hajlandosagot, legkozelebb valami meg jobbat fog kitalalni.

nekem az egesz az office licenszre hajaz. Majd az lesz az igazi, amikor a carplay licensz nem is az autora fog szolni, hanem az emberre, igy minden vezetore kulon meg kell venni...
De oem is, abban az ertelemben, hogy masik kocsira nem viheto at...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az egyszerre per user es per device licenceles ertelmetlen, de a sima per user bizonyos helyzetben nem tul elrugaszkodott. Flottaknal nem mukodhetne ilyesmi?

Nem szabad erre epiteni bar rovidtavon hozhat tobb profitot hosszutavon megbosszulhatja magat...

Amekkora hulladékok ezek a cuccok, lehet hogy még értelme is lenne !!!HA!!!:

- nem számol fel x száz (vagy ezer) dollárnyi extrát rendeléskor a carplay-re
- a 80 dollárért cserébe update és support is jár, hogy úgy működjön ahogy kell, új telefon/carplay feature esetén gyorsan (de inkább még a megjelenés előtt) jöjjön az update

A jelenlegi autókban 5 éves korukra egy rakás használhatatlan szemét lesz a csoda média központ, vagy modul, amiért egykor százezreket fizettek, mert egyszerűen elavul, ha pedig valami cloudos okos cucc, akkor meg már rég nem működik mögötte a gyártó (vagy a megbízott 3rdp cég) infrája. Jelenleg az autógyártás ezen része ott tart, ahol a Nokia tartott 2006-ban (mindent is tud (de semmit se úgy, ahogy az ember szeretné), gecidrága, de lassú, átgondolatlan, és egyáltalán nem úgy frissül szoftveresen ahogy az manapság megszokott akár egy filléres telefonnál is).
Ha ennek a problémának a megoldása abból áll, hogy kapok az alapárban egy erős vasat, amin aztán havi/éves díjért cserébe akár komplett OS, alkalmazás, codec, stb.. upgradeket kapok, illetve mindig up2date, akkor részemről oké.

Kiegészítés: a távolról ki/be kapcsolgatás nem oké, illetve nincs BMW-m, és nem is lesz.

Jelen allas szerint, Carplay eseten az update fogalma nem nagyon ertelmezheto. A legelso Carplay kompatibilis fejegysegek siman mukodnek 6-7 ev tavlatabol az iOS 13 betaval, minden featurevel egyutt, mert a Carplay csak egy kijelzo, minden featuret a telefonod implemental.

De feltételezem, hogy ez sem tart örökké (ismerve az Applet). Jön majd egy IOS váltás, új telefon, új Carplay, és aki éppen előtte hónapban vett csillióért bmw-t (vagy mást), annak máris le kell mondania az újdonságokról, vagy esetleg az egész carplayről, ha gennyes módon történt a váltás (mondjuk a megjelölt cégek ismeretében sem hiszem, hogy ilyen megtörténne, ugyanakkor nem lenne meglepő sem).

De amúgy tök jogos, szóval a fenti már tényleg csak feltételezés, illetve az előző hsz-emet akkor általánosítanám, mert szerintem ez tényleg egy nagy gond az autóiparban. Állítólag a gyártóknak is kezd kényelmetlen lenni, ezért elkezdtek mocorogni, pl. a VW most VWOS-t fejleszt, aminek az lenne a vége, hogy van egy általános hw platform, és a vevő olyan sw-ket, frissítéseket, supportot és funkciókat vásárolgat hozzá (utólag is) amilyet csak szeretne. Nyilván ez azzal is jár, hogy fizetni kell, de ha ez megoldja a problémát, én bizisten nem sajnálnám 1 tank benzin árát éves szinten erre. Csak tartok tőle, hogy hiába van igény és akarat, azért ez mégsem úgy fog működni ahogy azt szeretnénk :(

Ezt azért mondod, mert még nem találkoztál olyan auto-carplay-iphone kombinációval, amikor minden adott, de mégse megy, és csak a fedélzeti szoftver frissítése oldja meg, ami gari alatt ingyenes, gari után pedig nem kicsit költséges.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

> nem számol fel x száz (vagy ezer) dollárnyi extrát rendeléskor a carplay-re

nem a francot nem fog, konfiguraltal mar uj autot?

egyszer erdemes, akkor is, ha nem akarsz venni, eleg sokat lehet belole tanulni :D

a kedvencem az, hogy kivalasztasz egy szint, majd jon a popup, hogy figyelj te fillerbaszo, ezt a fenyezest nem kerheted ilyen proli autoba, vedd meg hozza ezt meg azt az upgrade-et, nagyobb motort es tuti hangrendszert, mindossze egymilla plusz lesz - es most azt hiszed, tulzok, de nem, ez megtortent eset

Igen, konfiguráltam, szinte mindegyik prémium németet megnéztem, mintha egy kaptafára gyártanák ezeket a szopatógépeket (webes konfigurátorokat). Ebből a szempontból a japánok üde színfolt, viszont ott meg túl sok a korlát.

Ugyanakkor olyat még nem konfiguráltam, amihez társulna havidíj a médiafunkciók kapcsán, szóval erről nincs infóm (de szerintem másnak sincs :) ).

Havidijat en sem szoktam latni, de olyan rendszeresen van, hogy pl. navi X evre Y forint, aztan lehet megujitani X evente.

A beépített navi esetén térképfrissítést kapsz érte.

lol, csak nehogy olyan sikeres legyen az üzleti modell, hogy mások is átvegyék.

ez a remote kikapcsolas hogy mukodik? ha ezt ki tudja kapcsolni, akkor meg mit? mi vedi meg hogy ne egy rosszfiu kapcsolgassa a dologkat ki/be?

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

szerinted? amikor a -40 fokos ablakmoso belefagyott az elvileg futheto fuvokaba, tudod mit mondott a szerviz? tartsd garazsban.

Leirhattad volna siman ,hogy tartsa garazsban de te mindig bonyolultan valaszolsz :D

Engem inkább zavar, hogy ha veszek egy használt bmw-t, akkor hogy teljesen ki tudjam használni, tudnia kell a gyártónak, hogy már az enyém a jármű? És ahoz mi köze, de most őszintén?

--
"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."

Ha privacy concernjeid vannak akkor ne vegyel hasznalt par eves BMW-t sem. Centire pontosan tudjak kb ,hogy hol vagy es mikor az autoval...
Persze az app-ban le van butitva 1,5 merfoldre DE ha elofizetsz a tracker servicre akkor mar mutatjak ;)

Nincsenek privacy concernjeim. Nem érdekel, hogy a google meg minden azt is tudja, mit fogok enni a jövő héten. Másrészt az zavar, hogy egy autógyártónak mi köze ahoz, hogy a általa megvett tárgyat birtoklom-e, az valahogy zavar.

Ekkora erővel az nagyobb probléma, hogy a Google nemcsak az autódról tudja majd jó eséllyel, hogy birtoklod (ráadásul a Google-nek aztán végképp semmi köze hozzá), hanem sok minden másról is.

Nyilván, az nagyobb probléma, de engem mégis jobban zavar az a tudat, hogy ahoz, hogy 100%-ban használhassam a járművet nem elég, hogy extrán fizetni kell (azt még túlélném, tankolni is kell) de a gyártónak is tudomására jut, hogy az én tulajdonom. Amihez semmi köze, nem akarom vele megosztani ezt a információt.

Engem ez nem zavar annyira. Ha például valami gond van, cserélni kell, akkor legalább megtalál és tudok a problémáról. A világ a "mindent szolgáltatásként" irányba halad, ez szerintem sokkal inkább a szolgáltatók érdeke.

Ha valami gond van, ne engem találjon meg, hanem a járművet. Ha azt akarom, engem találjon meg valami, majd szólok neki :P

De nemhiába, különbözőek vagyunk, kit mi zavar jobban.

Oriasi problema, hogy ez igy van.

https://www.forbes.com/sites/dougnewcomb/2016/06/27/inside-audi-bmw-and-daimlers-3-billion-bet-on-heres-mapping-business/

Nem tudom, mikortól, de már van bennük SIM kártya, így egyre több valós forgalmi információ is beszalad hozzájuk. Persze ebből még nem feltétlenül derül ki, hogy tiéd az autó, de úgy tűnik, hogy az autó gyártók is minél hosszabban kapcsolatban szeretnének maradni a tulajdonossal. Az jó kérdés, hogy mi van akkor, ha lejár a SIM kártya: miként jár le, azaz akkor is ki tudják vajon kapcsolni például a Car Play-t vagy sem.

Szerintem az autógyárak simán megirigyelték a nagy informatikai cégeket :-)
Ráadásul ők még azon is tudnak pampogni, hogy veszélyes, ha belenyúlsz stb.

Ha nincs kapcsolat, akkor nincs car play sem: https://9to5mac.com/2019/05/09/bmw-carplay-outage/

Köszi.
Úgy tűnik, hogy az egész gerinctelen részével sikerül első körben megismerkedniük és megismertetni a tisztelt ügyfeleket.
Ilyen hozzáállással kiváló önvezető autók kerülnek majd piacra: gyártó felhője bedöglik (előfordul az ilyen), és minden autó leáll. Klassz.

Valószínűleg egyre több lesz az ilyen is: https://index.hu/techtud/2019/07/18/rubik-kocka_mesterseges_intelligencia_deepcubea/, "Hogy ezt pontosan hogyan csinálta, azt egyelőre a kutatók se tudják."

Szép kilátások.

> Ilyen hozzáállással kiváló önvezető autók kerülnek majd piacra: gyártó felhője bedöglik (előfordul az ilyen), és minden autó leáll. Klassz.

Nyilván senki nem várhatja el az autógyártóktól, hogy bele tegye a sok pénzért kifejlesztett önvezető-logikát az autóba: 5G távvezető bemutató Debrecenben a Huawei segítségével

> "Hogy ezt pontosan hogyan csinálta, azt egyelőre a kutatók se tudják."

Ezek is elég jók: 4 Experiments Where the AI Outsmarted Its Creators

Pl. a Teslákban helyben van a szoftver, nem? Mai helyzetben valószínűleg az is elég nagy érték, még akkor is, ha közel sem teljesen önvezetők.

Köszi a linket, tanúlságos. Tartok tőle, a feladat meghatározása nem lesz mindig kellően körültekintő.

a tesla folyamatos kapcsolatban van a kozponttal.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az oké, de az algoritmus is ott fut? Mi van olyan helyeken, ahol nincs térerő?

Mert mi van ahol van?

Egy kamiont keresztben az uton nem kepes eszrevenni ha meg hirtelen egy allo auto blokkolja az utadat akkor is hajlamos nekimenni, savelhuzast vagy eszreveszi vagy nem es meg sorolhatnank. A tesla egy kurva jol marketingelt vezetessegito rendszert ad el ugy mintha ok teremtettek volna a vilagot.
Autopilot my snow white ass...

Sem pozitív, sem negatív irányban nem kívántam a Tesla rendszerét minősíteni (nem is tudnám mi alapján), de arra jó esély van, hogy komoly fejlesztés van benne. Komolyabb, mint mondjuk egy BMW-ben.

Kolléga állítása: "Nyilván senki nem várhatja el az autógyártóktól, hogy bele tegye a sok pénzért kifejlesztett önvezető-logikát az autóba: 5G távvezető bemutató Debrecenben a Huawei segítségével" - ebből én azt vettem le, hogy szerinte a logika nem helyben lesz, hanem a "felhőben". Erre hoztam fel a Tesla-t, ami kereskedelmi forgalomban kaphatók közül talán a legfejlettebb rendszer, az algoritmus - szerintem - mégis helyben fut.

> Komolyabb, mint mondjuk egy BMW-ben.

Oke, csakhogy a BMW-nel nem is mondjak, hogy onvezeto autokat arulnak.

Én sem állítottam, hogy a BMW azt állította volna, hogy önvezető autót árulnak.

Így hátha érthetőbb: én mindössze azt sejtem, hogy az önvezető logikát (szoftvert) az autóban kell elhelyezni. Kolléga szerint ezt nem fogják. Erre hoztam fel példának a Tesla-t (amiben a BMW-nél sokkal komolyabb szoftver van), ami mögött jó eséllyel komoly szellemi tőke van, mégis az autóban van az önvezető logikája (jelen kontextusban mindegy, hogy mennyire önvezető, sokkal fejlettebb a versenytársak túlnyomó részénél és bárki megveheti).

> Erre hoztam fel a Tesla-t, ami kereskedelmi forgalomban kaphatók közül talán a legfejlettebb rendszer, az algoritmus - szerintem - mégis helyben fut.

Ez 5G-s alacsony latency szükségessége mellett szokták felhozni lehetséges használati módnak. Jelenleg még nincs ilyen hálózat, így valószínű fel sem merül az irányítás távolba rakása.

Szerintem jobb helyen lenne az autóban a feldolgozó egységnek, de ezt a biznisz érdek könnyen felülírja. pl a Tesla már a harmadik cég feldolgozó egységénél jár (MobilEye, Nvidia, idén meg saját chip-re készül váltani). Valószínű a régi rendszerek sem maradhatnak support nélkül...

Az alacsony latencyt fel szokták hozni önvezető alkalmazásokra, de olyat még nem halottam, hogy valaki a tényleges logikát akarná felhőbe helyezni, arra egész egyszerűen nincs elég sávszélesség. Max. olyannal próbálkoztak, hogy ember tudjon vezetni távolról. Inkább olyan dolgokra szükséges az alacsony latency, hogy pl. valaki fékez egy rohadt nagyot az eljusson a mögötte jövőkhöz.

a fehér foltokban összegyűlik a sok lefulladt tesla... :)

„Szerintem az autógyárak simán megirigyelték a nagy informatikai cégeket :-)”

Addig citáltátok az autós hasonlatokat amíg összeállt nekik a kép...

Még a '90-es években volt az a vicc a General Motors-szal és Bill Gates-cel (https://www.snopes.com/fact-check/car-balk/). Fene se gondolta volna, hogy bekövetkezik.

+1
:)

Ha már mindenki a digitális ciciken lóg majd, akkor rövid pórázon leszünk. Addig tesztelnek és hozzászoktatnak.

"De ha nem kell és nem fizetsz érte éves, távolról kikapcsolja majd. "
Ezt google translate-tel lett fordítva? :)

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

hát igen, android rulez.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Andorid rulez, főleg, hogy google nem "forgalmazza" az android auto-t .hu. Továbbá ha ennek ellenére felrakod a telefonodra, akkor is android frissitésenként változik, hogy működik-e vagy nem (2018-as Hyundai i30).

-=Lajbi=--------

De legalabb ingyen van. ¯\_(ツ)_/¯

És hogy kerek legyen a történet, Samsung telefonnal lehet kinyitni az autót: https://paultan.org/2018/03/05/bmw-introduces-digital-key-for-samsung-nfc-phones/
Tehát két telefon kell: egyikkel az ajtót nyitod, másikat a rendszerre kapcsolod.
Tiszta prémium.

Regen minden jobb volt :D

ja igen, android rulez. bocs ha már volt.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Mindekozben svajcban mar arra is rajottek ,hogy egy uj hazhoz eleg egy master kulcs ami mindent is nyit a kamratol a postaladan keresztul a bejarati ajtoig :D

Ehhez nem kell Svájcig menni, csak normális céghez.
Sőt, ebben a konstellációban olyan kulcs is lehet, ami csak a kamrát nyitja (de bejárati ajtót nem).

Aki nem a tescoban veszi meg a zarakat a lakasba, az itthon is rajott. :D

Vw golf vii új rendelésekor mekem 60.000 forint felár volt a carplay, screenmirror, androidauto aktiválás.
Utólag 100.000 lett volna.

Nem évente, egyszeri alkalom.

Kaptál a Golfra 5 év garanciát, az 5 év alatt megkapsz ingyen minden MIB frissítést amit csak a szerviz tud elvégezni. 80*5=400 ~ 115.000FT. 5 év múlva eladod a kocsit, szóval nagyjából ugyan ott vagytok.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Rendeléskor fizettem és csak 4 év garija van :(

Jetta-ra 80 körül lett volna, aztán 45-ért, valamilyen értékesítői kedvezménnyel beaktiválták.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Jól jártál, de neked is mondom, az élet addig szép, amíg van a kocsira gari, utána jön a drágaság.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

utana jon az aftermarket piac meg szervizek :)))

a navi frissítés elvileg három évig jár, de egyszer frissítettem és amióta van android auto, azóta egyszer nem kapcsoltam át, a google maps mindenben veri.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Csúnyán click-bait cikk. Az ugrik csak bele, aki nem tudja, hogy a többi gyártó is ezt csinálja. És nem kell ehhez prémium kategória, a VWG, Skoda, Audi ugyan ez, csak náluk kapott a csomag több nevet, így nem annyira szembetűnő. Sajna ez a jövő, minden benne lesz a kocsiban, és te fizeted a havidíjat a szolgáltatásokért.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

A wv pl. egyszeri aktivációs díjért megoldja, nincs havi díj.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Konkrétan a carplay megléte valóban egyszeri díj, de cserébe az összes többi extra szolgáltatás előfizetéses rendszerben van 1,2,3 éves konstrukcióban. Amire pedig azt hiszed, hogy 1x kifizetted, az valójában szintén egy előfizetés a garancia idejére, mivel utána nem ingyenes a MIB frissítés, és majd szomorúan nézel, hogy az Iphone 19 vagy a Galaxy 13 nem kommunikál a Carpaly-el vagy Android Autóval, pedig mindkettő támogatott. Sok MIB-et frissítettem mostanra a gyártói trehányság miatt.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

ezt nem teljesen értem. ha egyszer az android auto aktiválva van, az nem fog megállni csak azért, mert lejárt a garancia! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ez így van, de a garancia lejárta után nem garantálják, hogy a szolgáltatás működőképes marad ebben a formában. Tehát ha kijön az Android Auto 6.0 simán mondhatja a google, hogy a használat feltétele, hogy a fejegység interface szoftvere 1.2 legyen a mostani 1.0 helyett.
De nem kell ilyen messze menni, nem egyszer előfordult már, hogy megjelent egy új Iphone vagy Galaxy, és az istenért nem lehetett ráerőszakolni az autóra. Hosszas levelezés után jött a gyártól a válasz, hogy frissíteni kell a MIB-et, és utána minden szép és jó volt. Na ezt a frissítést te már nem kapod meg, ha nincs garid.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Hát csúnya világ lesz itt ha kikopik minden "buta" autó :) De az is lehet, hogy az xda-developers újra reneszánszát éli majd, csak a hangsúly átkerül az autók infotainment rendszereire :) Jó lesz custom romokat meg kerneleket pakolni a kocsiba.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Áhhh ha ez így lesz, akkor legyen majd az új tulaj gondja, addigra már úgy is megválok tőle. Azt nyilván nem lehet elvárni, hogy a gyártó ingyen adja a frissítéseket még x-évig, akinek kell, az úgy is kifizeti. Egyébként ez az inkompatibili-dili speciel az androidos környezetre nem annyira jellemző.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

dupla

Nekem az egész bluetooth-os, kihangosítós fejegység alig volt több, mint 80$ (na jó, 100$ volt) :D
Persze nem BMW-be.

De szerintem tényleg lesz olyan, hogy az autót is kikapcsolják remote, ha nem fizetsz be valamit.

Én is a 2006os autómba tettem egy ~25 ezer forintos sima (buta) Pioneer fejet, tud BT-t meg kihangosítót - pont ennyi kell :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Bőven elég. Isten mentsen egy "okosautó"tól.

Én is ezt gondoltam, amíg nem lett aztán módom kipróbálni egy android auto-s rendszert. Hozzá képest gagyi minden 3rd party áthidaló megoldás.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ha jól gondolom az Android Auto lényege, hogy a telefonon futó lehetőségek, értesítések, információk, idegesítő emberek üzenetei az autóban is ránk zúdulhassanak egy olyan leegyszerűsített felületen, amit "biztonságos" nézegetni és nyomkodni vezetés közben. (és hogy egy beépített képernyőn megtehessü ezt, és ne a felrögzített telefon képernyőt nézzük).

Talán jobb is, ha elhalasztom ezt a lehetőséget addig, ameddig lehetséges :) Nálam a telefon az autóban a waze -ra kell, esetleg a spotify -ra, meg a kihangosításra. Ezek meg mennek. A világ marha érdekes, azonnali, valósidejű dolgaival pont, hogy nem akarok foglalkozni, mert ki akarok egy kicsit kapcsolni ebből. Úgyis egész nap mindig mindenkinek elérhetőnek kell lenni, jó némi kikapcs.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem, nem jól érted. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nem tudok másra gondolni: https://media.icdn.hu/content/entity/2018/04/44590/5d257265e48ceth1.jpg

Mi a balherének kell egy autót vezető embernek Hangouts üzenet? :) Kevés balesetveszélyesebb dolgot tudnék elképzelni, hogy ilyenekre bármilyen csekély figyelmet is fordítson.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Speciel az android auto-kompatibilis appok úgy vannak kialakítva, hogy vezetés közben ne zavarjanak, pl tunein-ben nem tudsz elmélyedni a rádiók keresgélésében, mert letiltja, ha megy az autó. Az autó saját rendszerén ugyanúgy megjeleníti a bejövő üzeneteket, csak mondjuk szarabbul néz ki, nehezebben olvasod el, stbstb. Az nagy fegyvertény, hogy mind a google maps, mind a waze megjeleníthető a középkonzolon, a google maps hangvezérlése legalább működik, nem úgy mint a csak angolul beszélő wv navi gyárilag be nem aktivált, csak angolul vezérelhető hangvezérlése. Most akkor melyik megoldás a biztonságosabb a vezetés szempontjából?
Kapásból a navigációt és a tunein-t meg tudom jeleníteni, a stream nem bluetooth-on megy, hanem usb-n (jobb hangminőség), a bejövő WhatsApp, viber kommunikáció működik (a gyári megoldáson nyilván nem, hogyan is működhetne?!), szóval csak haszna van, nem értem ezt a szemellenzős, vaskalapos, mondvacsinált problémázást.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az USB miért jobb hangminőségű? Szerintem az adatok digitálisan mennek át mindkét esetben.
Az USB-nek az én olvasatomban az az előnye, hogy nem merül a telefon, sőt töltődik, ami navigáció esetén roppant praktikus (a Waze nagyon szívja az akkumulátort).

BT esetén audiostream megy, protokoll szinten natívan, amit mindenféle codec-ekkel tömörítenek. Szóval ha egy mp3-at elindítasz a telefonon, az újra át lesz hajtva egy veszteséges algoritmuson. Ma már vannak mindenféle HD codec-ek a BT-ben, de meg lennék lepve, ha ezeket bármelyik autó támogatná. Még egy otthoni komolyabb hangrendszer <-> bazi drága BT füles között sem triviális a dolog, nem hogy autó és telefon között.

És USB esetén nem kell codec? :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

USB esetén van akkora az adatsebesség, hogy nem kell perceptuális tömörítés, raw PCM is mehet rajta. Persze az is kódolás, csak nincs tömörítve.

Értem, köszi.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Elkéstem. Minden megvan?... :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Értek mindent, és az a konklúzióm, hogy legalábbis, emiatt nem fogok új autót vásárolni :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Gondolom akkor sem a tömörítés okozza a minőségromlást, hanem a veszteséges tömörítés... :-) (à la PNG vs JPG)

Nyilván, és hát a Bluetooth eleve pont ilyen. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ok, köszi. Erre nem is gondoltam, hogy oda-vissza kódolják-dekódolják még a hangfolyamot.
USB (ahogy kolléga is kérdezi) miként történik? Azt a "nyers" fájlt olvassa az autó?

Én a magam részéről 1-2x kipróbáltam telefonról lejátszani a hangot, de kézenfekvőbb az autó lejátszóját használni (ha valaki stream-el, az nyilván más kérdés, de akkor az USB ismét kérdéses)

Értem amiket mondasz, de nem tud lázba hozni az egész történet, mert olyan sok hozzáadott értéke _szerintem_ nincs. A középkonzolos kijelző pont ott lenne, ahova most felcsíptetem a telefont. Azt már nem is akarom boncolgatni, hogy a vezetés és a whatsapp, viber, üzengetés, chatelgetés mennyire ortogonális kellene hogy legyen egymásra.. :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Egyáltalán nem a csetelgetés miatt van ez az egész kitalálva, sajnálom ha leragadtál ennél a mozzanatnál. Soha nem használtam még IM-re, viszont legalább praktikus, ha van ilyen is..

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én sem értem a Carplay és Android Auto létjogosultságát. Minél kevesebb vacak kellene vezetés közben. Zenét lehet az autóról is hallgatni, a telefont pont elegendő mértékben kezeli az autó.

Magam részéről egyetlen dologra használom: navigáció. Sokkal komfortosabb az autó kijelzőjén látni, mint telefont tartó tappanccsal kínlódni, ráadásul nagyobb is. A gond az, hogy azért vannak szoftveres problémák és emiatt egyre kevesebbet használom a Waze-t Android Auton. Leginkább csak ellenőrzöm, hogy van-e kritikusabb eltérés az autóban levő navigációhoz képest, de ehhez nem is kell rákapcsolni az autóra.

Ha nem Carplayyel hasznalod a telefont, hanem pl csak Bluetoothon, akkor meg kell elegedned az autod 10-12fpst is nehezen teljesito animacioival, a beepitett navigacioval es a radiod szolgaltatasaival (pl, Spotify eseten siman tudok ugye elore-hatra lepkedni a szamokban, _de_ nem jottem ra, hogy hogyan tudok masik playlistet kivalasztani). CarPlay eseten pedig tudom hasznalni a tobbi Appot is a telefonrol (pl. Waze vagy myTuner Radio vagy Spotify), amit kenyelmes feluleten lehet vezerelni ugyonugy, mintha az auto gyari rendszeret nyomkodnam.

Ebből nekem az jön át, hogy lényegében annyi pluszt ad, hogy autó által nem kezelt zene forrást tudsz használni.

A dupla navigáció pedig elég balga felállás: itt van még mit tisztázni. Az autókba jó drágán adnak olyan navigációt, ami jobb esetben megközelíti már a Waze-t, rosszabb esetben nem + ezt a közel sem tökéletes navigációt sok esetben meg kell venned azért, hogy a telefonod navigációját rá tudd kapcsolni az autóra. És akkor még lehet fizetni az éves díjat, hogy össze tud kapcsolni a telefonodat az autóval.

"Ebből nekem az jön át, hogy lényegében annyi pluszt ad, hogy autó által nem kezelt zene forrást tudsz használni."
- fel lett sorolva több minden is. Egyébként meg pont a médialink-et nem fogod többé használni, ha android auto-zol.
"dupla navigáció"
- nincs ilyen, van egy beépített navigáció, ami amellett, hogy rémesen fapados, még a térképfrissítés is offline (jó esetben 1-2 évente jön ki frissebb verzió) és csak korlátozott időtartamig érhető el, nem kommunikál magyarul, stbstb.. - és van a mobilodon ingyen használható, sokkal fejlettebb, ergonomikusabb app, amit a középkonzolra optimalizálva tudsz használni. Kinek kellene ezek után a beépített navi?
"És akkor még lehet fizetni az éves díjat, hogy össze tud kapcsolni a telefonodat az autóval."
- ez csak a bmw és a carplay esetében van igy.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én nem használom a telefonomat zene lejátszásra. Sem autóban, sem azon kívül. Autóban rádiót hallgatok vagy autóban levő zenét. Persze lehet, hogy túl konzervatív vagyok.

"dupla navigáció": van, hogy úgy szokott kijönni a konfiguráció, hogy nagyobb képernyőhöz navigációt is kell választani. Vagy más miatt kell navigációt választani. Vagy alapból benne van, azaz mindenképpen kifizeted. (van autó, ahol tényleg csak akkor kell megvenni, ha szeretnéd, de emlékeim szerint nem sok az ilyen)
Miután az Android Auto hajlamos fagyogatni (remélem nem cáfolod meg, hogy az általam használt felállás ilyen...), a felhasználói felülete nekem nem tetszik (nem egyértelmű, hogy mikor kell tekerni, mikor lépni), a beépített navigáció megjelenítése gazdagabb, én többet használom a beépített navigációt.
Tény, hogy nem frissül folyamatosan (tipikusan túl lehet élni), a magyarul kommunikáció nem érdekel.
Viszont a forgalomfüggő tervezés egyre jobb a beépítettnél, volt már rá példa, hogy Waze-nál jobbat tervezett. És ahogy szaporodnak a SIM kártyás autók, valószínűleg egyre jobb is lesz. Mostanában nem autóztam Nyugat-Európában, de legutóbb azt tapasztaltam, hogy ott például a Waze közel sem annyira jó, ellenben ott valószínűleg még jobb a beépített navigáció az újabb autóparknak köszönhetően (több az adat).

Éves díj: írták a kollégák, hogy nemcsak a BMW-nél, illetve más autónál más bontásban jelenik meg, a lényeg ugyanaz.
Hogy a Waze és Google valóban ingyen van-e, az megint más kérdés.

Android Auto/Car Play-nek szerintem akkor lesz igazán előnye/létjogosultsága, ha beindul a közösségi autózás: nem baj (sőt előnyös), ha az autóra nem kerülnek át a névjegyeid, egy út miatt nem fogsz zenéket tölteni az autóba, illetve saját POI-kat is könnyen vihetsz magaddal a navigációhoz. De addig van még mit fejleszteni.

Az android auto nekem még soha nem fagyott le, nem hagyott cserben. Az autó saját rendszere már többször is, leginkább bootolásnál. Érdemes frissíteni az appot időnként. A beépített navi egyértelműen egy idejétmúlt, antidesign valami, a hozzá adott térkép legalább két éves már. A waze-t nem használom, google maps-el megyek, az teljesen rendben van, az android auto-hoz remekül igazodik. Az külön kényelmes, hogy hangvezérelt - ha ez nem érdekel, akkor csak billentyuzgess tovább a forgalom közepén. Az fm-radiot évek óta nem használom (nincs mit hallgatni), cd-zni max otthon, féltem is a lemezeket a kocsiban használni, a netrádióhoz viszont már telefon kell, és a telefon egyébként is tele van zenével, szóval egyértelmű az előny.
Úgyhogy bármennyire is nem veszel róla tudomást, ennek a dolognak nem lesz, hanem már van létjogosultsága, itt tart már a technológia.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Google maps beta-val hajlamos ledögleni az egész AA egy idő után.
Egyébként minden másra +1.
--
ne terelj

Ahol maga az app döglik le, az ellen nem véd. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Némi pontosítás, de nem magabiztosan: a hangvezérlés szerintem nem az AA, hanem az alkalmazások ficsőrje ( https://support.google.com/waze/answer/7580507?hl=en legalábbis innen kiindulva ).

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ez így van, viszont a dolog szempontjából teljesen lényegtelen, hogy a fej, vagy a láb csinálja, ha a beépített cucc a kocsiban meg egyáltalán nem csinálja. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az a gond, hogy beleálltál az "AA fasza" véleménybe, és innentől kezdve nem tudsz/akarsz szöveget értelmezni, tágabb kontextusban értelmezni a leírtakat, árnyaltabb (nem fekete-fehér) véleményt elfogadni.

Ha belegondolsz, nem lenne AA tapasztalatom, ha nem lenne az autóban és nem használnám. Persze bizonygathatnám, hogy én csak olyan dologért fizetek, ami 100%-os, micsoda remek döntéseket hozok stb, de eddig sajnos nem hozza az elvárást, ha valaki esetleg bizonytalan (most vásárol autót és konfigurál), akkor nem árt, ha tisztában van ilyen véleménnyel/tapasztalattal is.

1) attól, hogy neked nem fagyott le az AA, nekem még lefagy. nemcsak, hogy lefagy, de sokszor el sem indul. ha a legfrissebb van, akkor nehéz frissíteni (döbbentet, hogy mennyire amatőrnek nézed az embert).
(egyébként nem teljesen világos, hogy az AA vagy Waze a hunyó, de majdnem mindegy: baromi bosszantó vezetés közben)

2) attól, hogy neked lefagyott a gyári rendszered, attól másnak nem biztos: nekem például soha nem fagyott le, egyik autónknál sem.

3) lehet, hogy a Te autódban a beépített navigáció idejét múlt, antidesign valami, de elhiheted, hogy vannak normális rendszerek is, amik például google-ben tudnak célt keresni, google earth megjelenítés stb. + a forgalom függő útvonal tervezés is egyre jobb.

4) nem a hangvezérlésről írtam, hanem a nyelvről. (egyébként az sem jó, ha hangvezérléssel tereli el valami a figyelmedet a vezetésről; emiatt ez a hangvezérlés kicsit beetetősdi)

5) attól, hogy te nem használod az fm rádiót, más használhatja (más esetleg talál mit hallgatni, ha nem is 24x7-ben). Viszont úgy tűnik nem vagyok elég trendi, mert nem hallgatok netrádiót. Milyen netrádiót érdemes hallgatni, ami annyira jó, hogy az FM meg sem közelíti? (szívesen rászokok)

6) nem is értem, miért merült fel a cd... egyébként nemcsak cd-t lehet hallgatni autóban AA/CP-en kívül (sőt: kazettán kívül is van világ). néhány lehetőség a BT-on kívül:
- SD kártya vagy USB/pendrive, azon .mp3, .ogg, .flac, ...
- pendrive-ról autó tárjába felmásolsz zenéket (többféle formátum)
- aux
- wifi kapcsolat telefonnal valamilyen módon (ez nyilván rokon AA/CP-jel)
- DAB tuner
- ...

7) attól, hogy van AA/CP, a gyártók nyomatják a saját navigációt. és fejlesztik is. persze jobb lenne, ha gyakrabban frissülnének a térképek, de ezzel kapcsolatos problémába meglehetősen ritkán futok bele.
bármit is állítasz, egyszerűbb az autó navigációjába beírni a célt (vagy akár bemondani, ahol lehet), mint a telefont csesztetni az összekapcsoláshoz, aztán utána elindítani a navigációt. Ha telefonról navigál az ember, hajlamos ott maradni a háttérben, zabálja az akkut stb stb.

Azaz az én szempontomból, ahol fagyogat a Waze, telefonról nem hallgatok zenét (bár ez változhat, ha ajánlasz jó rádiót...), jelenleg nincs nagy létjogosultsága. De mivel benne van az autóinkban, ezért nemcsak, hogy tudomást veszek a technológiáról, de fizettünk is érte, reménykedünk, hogy az autó életciklusa alatt lesz valami értelme is. Eddig nem gondolnám, hogy megérte volna az árát. És mint írtam, az elvvel sem tudok maradéktalanul egyetérteni, ehhez talán van jogom...

"itt tart már a technológia" - inkább no komment.

Ezt az analógiát követve attól hogy neked ilyen a viszonyod a technológiához, még más gondolkodhat róla máshogy, attól hogy neked lefagy az android auto és a waze a forgalomban, még másnak nem feltétlen kell hogy lefagyjon stbstb... Lehet tiltakozni a jelen kor technológiai adottságai ellen, csendes ellenállással, kazettákkal, gombos navival stb., de attól még a világ ezen már régen túllépett. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Úgy látom, az egód eltakarja előled a kilátást :-)

De ezt csak a te egód mondatja veled! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az a gond, hogy képtelen vagy értelmezni a szöveget. Kiragadsz 1-2 szót, és kitalálsz hozzá valamit, amit akár írhatott volna a másik. De hát nem azt írta.

Ha lefagy az AA, az elsősorban azt jelenti, hogy ez a technológia még nem kellően kiforrott. Ha valaki felteszi az AA-t szép hazánkban, az vélhetően frissíteni is képes.

Attól, hogy neked lefagy valami az autódban, másnak nem feltétlenül kell, hogy lefagyjon, stbstb.
Lehet tiltakozni az antidesign autós navigációd ellen, de attól a világ ezen már régen túllépett.

A kazettás megjegyzésed megint azt mutatja, hogy csak szavakat látsz.
Ami a gombokat illeti: használsz még billentyűzetet a számítógéphez?

Elfelejtettél trendi netrádiót írni.

Az a baj, hogy magadból kiindulva gondolkodsz a világról, feltételezel, és nem zavar, ha az nem úgy működik, ahogy te azt elképzelted. Ha neked lefagy az android auto, az nem jelenti azt, hogy mindenkinek lefagy - legfeljebb azt, hogy a probléma a te készülékedben van. Lehet ragaszkodni a múlt század vívmányaihoz, és bizonygatni, hogy ez de menő még mindig, de ezzel csak magad hozod ciki helyzetbe. Trendi netrádió - kinek mi a trendi? Neked a kazettás élményeid alapján biztosan nem az, ami nekem. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én most pont ugyanezt leírhatom neked:

... "Ha neked lefagy az autó rendszere, az nem jelenti azt, hogy mindenkinek lefagy - legfeljebb azt, hogy a probléma a te készülékedben van." ...

Ha figyelmesen olvasnál, én nem a múlt század vívmányaihoz ragaszkodom.
Sőt, ha már itt tartunk, a normálisabb navigációk újabbak az AA/CP-nél is, ilyen szempontból Te vagy maradi, aki még mindig a telefonodat babrálod az autóban ahhoz, hogy eljuss A-ból B-be.

Ami a kazettát illeti: nekem eszembe nem jutott az utóbbi jónéhány évben az autós zenehallgatás kapcsán a CD, te hoztad elő. A kazetta kapcsán is korlátozott a szöveg értésed, illetve nem tudom, hogy 25+ éve Te mit hallgattál, csak bakelitet?

Trendi netrádió: neked mi a trendi? Annyira sznob módon leszóltál minden FM rádiót/műsort, gondolom valami nagyon forradalmit lehet fogni a neten, csak eddig nem találtam rá.

Csakhogy én nem is állítottam olyat, amit te, hogy az android auto folyton lefagy, tehát rossz. :)
"Te vagy maradi, aki még mindig a telefonodat babrálod az autóban ahhoz, hogy eljuss A-ból B-be."
- eskü, istibizi hozza nem nyúlok egész úton. Látod, hogy megint olyat állítasz, amiről fogalmad nincsen? :)
A kazettát nem én hoztam fel, a cd-t pedig mindössze azért, hogy mennyire nem használ ilyen az ember már szinte sehol, pláne nem autóban. :)
Én egyébként 25+ éve vincit és cd-t hallgattam (volt közben egy két mellekvagany: md, dat, de ezek nem komoly kitérők).
Trendi netrádió: energy, kronehit, heart London, capital, de hallgatók románokat, szerbeket,mikor mihez van kedvem. Ez már nem az rádiózás világa. A hazai kinalatot pedig hallgassa, akinek két anyja van. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

"Az android auto nekem még soha nem fagyott le, nem hagyott cserben. Az autó saját rendszere már többször is, leginkább bootolásnál." - ez nem éppen dicséret az autóra vonatkozóan. Nekem pedig ilyen problémám nem volt.

"hozza nem nyúlok egész úton" - ha nem fagy le, akkor nem is kell az úton babrálni, ez tény, de az út elején csatlakoztatni kell. És akkor még jönnek olyan meglepetések, hogy éppen nem kapcsolódik, mert frissíteni kell. Ami megint babrálás, mert itthon nem érhető el hivatalosan. Arra azért lehet számítani, hogy minden autóban egyre jobb lesz a beépített navigáció, a telefonosok (apple, google) és az autó gyártók kellően gyilkolják majd egymást.
Majd valamikor ismét kipróbálom, hátha már kellően friss és stabil (lehet, hogy régebb óta próbálkozom vele, mint te?)

Rádió: köszi, majd megnézek 1-2-t. A Kronehit közös nevező, de errefelé nem kell hozzá internet rádió. Mondjuk én nemcsak zene miatt hallgatok rádiót, ha ritkán is, de néha sikerül kifogni 1-2 érdekes beszélgetést - belegondolva emiatt akár érdemes lehet valami jó netrádiót keresni... (ne csak ritkán fogjon ki ilyet az ember)

"ez nem éppen dicséret az autóra vonatkozóan. Nekem pedig ilyen problémám nem volt."
- Nem is állt szándékomban dicsérni az autó rendszerét, szerintem kinézetre is egy elavult szar, pont hogy az android autót dicsértem! :)
"És akkor még jönnek olyan meglepetések, hogy éppen nem kapcsolódik, mert frissíteni kell."
- nem,nem jönnek, bedugod és mehetsz is, mégcsak nyomkodni se kell, Autoconnect, indul a rendszer, magától - nem fagy le, nem kell frissíteni, megy és kész! Nix babra, just Plug'n play. :)
"(lehet, hogy régebb óta próbálkozom vele, mint te?)"
- lehet, hogy valamit nem jól próbálsz? :)

"néha sikerül kifogni 1-2 érdekes beszélgetést -"
- podcastokhoz is tökjó pl. a tunein, természetesen az is android auto kompatibilis.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Igen, átjött, hogy az AA-t dicsérted, de attól még van autó, ahol a navigáció nemcsak kinézetre, hanem funkcionálisra is van olyan, mint a telefonos navigáció (+ műszerfalon is jelzi az utat, ha van headup display, akkor ott is, ...).

Beépített navigáció esetén még rádugni sem kell :-)

Már többször előjött, hogy frissíteni kell az AA-t a telefonon, anélkül nem kapcsolódott össze az autóval. Nem tudom máshogy használni/próbálni, nincs rá lehetőség.

Egyébként a korábbi negatív beépített rossz navigációk miatt rendeltünk AA-t, ne kelljen tappancsokkal vacakolni és normális kijelzőn lehessen látni. Ha a gyári navigációt ki lehetett volna hagyni, kihagytuk volna, de nem lehetett (van gyártó/típus, ahol jobban lehet válogatni, itt nem lehetett).

Hát ez nem olyan, a vw-ben, skodaban egy erősen 90-es évek designjára hajazó kinézetű és kezelhetőségű rendszer van.
"Már többször előjött, hogy frissíteni kell az AA-t a telefonon, anélkül nem kapcsolódott össze az autóval. "
- soha nem találkoztam ezzel a jelenséggel, mindig önkényesen frissítek, amikor eszembe jut - ha nem jut, akkor pedig úgy marad, és működik, teszi a dolgát.
"Beépített navigáció esetén még rádugni sem kell :-)"
- sőt, ha van térképed, meg beépített navigáció se kell... Mondjál még ilyeneket!. :)
A gyári navit úgy hajítják, erőszakolják a vevőre, azt remélve hogy lesz belőle lóvéjuk, de nem lesz, mert a világ közben már gyorsan elment mellettük.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Kedves Zitev! Ebbe most már muszáj vagyok beleszólni, mert kezd egyre jobban úgy kinézni, mintha te nem is használnád az AA-t, csak kéretlenül ügyvédkedsz nekik. Az hogy te nem találkoztál az AA-t frissíteni kell jelenséggel két dolgot jelent: 1. Heti szinten frissíted az AA-t a telefonodon, ami szíved joga, de nem éppen normális felhasználás. 2. Nem mondasz igazat.
Konkrétan az AA minden indításkor leellenőrzi, hogy a legfrissebb verzió van a telefonodon, és ha az alverzióban eltérést talál, nem engedi megfuttatni a programot, talán max 1x engedi átugrani az üzenetet. Tehát ha 4.5.1212-nél tartanak és neked csak 4.4.2231-ed van már nem enged tovább. A 3. számot nem figyeli. És mivel minden hónapban kijön egy alverzió, ez egy elég sűrűn visszatérő probléma, mivel nálunk a playstore-ból nem megy a frissítés, így kézzel kell hekkelni. Ez alapvetően nem az AA hibája, hanem a régió lock-é, de ezért elég kényelmetlen a használata.

Van egy harmadik is; az van, amit mondtam. :)
Én semmilyen ellenőrzési folyamatot nem észleltem, tehát az van, amit mondtam.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az is egy opció, hogy mostanában kezdte használni és még nem volt nagyobb verzió ugrás.

Elkezdett furdalni a kíváncsiság és ma kipróbáltam a car-play-t (azért nem AA-t vettem ismét elő, mert arra most nem volt lehetőségem). Komfortosabb, mint az AA, mert még dugiszálni sem kell (sőt: frissíteni sem...), viszont közel nem hozza azt a kényelmi kezelést, amit az autó önállóan ad: először be kell menned a CP "szigetére" és azon belül navigálni.

A "rossz" után könnyű a jót megszokni, a jó után egy fél fok visszalépés is erősen érződik: az autóba épített navigáció után "szűk" volt az CP+Waze, például el sem tudja foglalni a teljes képernyőt (az irányokat nem tudja kitenni oldalra, a térképen van rajta, korlátozott funkciók, ...).
Tény, hogy egy telefon több lehetőséget biztosít zene hallgatásra, de a navigáció terén erőteljes előnye van a gyártóknak azon egyszerű oknál fogva, hogy sokkal jobban össze tudják integrálni a funkciókat, használni a kijelzőket. Ezt eddig nem annyira használták ki, de nagyon változóban van. Például valamelyik újabb VW-ben már láttam teljesen digitális műszerfalat, esélyesnek tartom, hogy már ott is fejlettebb a navigáció.

Mindezt úgy írom, hogy bő 1 évvel ezelőtt elmentem volna az autóba épített navigációs rendszerek temetésére. Emiatt került AA az akkor vásárolt autónkba, amit nagyon vártam nemcsak a nagyobb kijelző miatt, hanem azért is, mert baromi zavaró/kényelmetlen a telefont fogdosni/pakolni, a tappancs pedig hajlamos leesni (igazán jó helye sincs, lóg a kábel, ...).

Alkalom adtán ismét kipróbálom az AA-t, de emlékeim szerint kb ugyanolyan, mint a CP, csak macerásabb beizzítani.

(ami mindenképpen hátránya az AA/CP-nek, hogy aktív használat esetén nagyon javasolt tölteni a telefont, az autóba épített rendszerek esetén leginkább csak akkor, ha sokat telefonál az ember)

Az amerikai autóknál wifin keresztül is konnektál az android auto, nem tudni mi a korlátozás oka. Mivel a teló usb-n rá van dugva a gKocsira, ezért nem hogy javasolt a töltés, de el se tudod kerülni. :)
Megegyszer: semmilyen macerát nem tapasztaltam az android auto beindításánál, letöltöd, felrakod az appot, rádugod a rendszerre és megy (mégegyszer: ezt sem kell frissíteni). A vw-ben van egy kis tálca a telonak az usb-aljzat mögött, nem kell pakolgatni semmit, 20cm-es usb-kabel és kész, nem látszik semmi.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ok, használd egészséggel.

Megvan, köszi! Te meg a kazikat! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A teljesség kedvéért: azt elfelejtettem leírni, hogy a Waze olyan úton akart vinni, ami le van zárva egy ideje. Az autóba épített navigáció tud róla, figyelembe veszi, elkerüli. A https://www.google.com/maps sem veszi figyelembe.

Akkor talán a waze-nél kellene reklamálni, ez nem az android auto hibája. Keressek neked példákat arra, amikor a beépített navi vitte be a málnásba a delikvenst, vagy meg tudod keresni te magad is? :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nagyon nem érted, miről van szó.

Én is pont ezt gondolom rólad! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Csak így a farvizen írnám, hogy hagyományos rádióadókat alkalmazásból is lehet hallgatni. Én ezzel szoktam: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.worldradios.hongrie&hl=hu
Mivel az autóban automatikusan felcuppan BT-re a telefon, illetve mindig felpattintom a tartójára, nem több gombnyomás innen elindítani, és sok esetben megbízhatóbban is szól. Például budapesti rádiókat tudok hallgatni pl. a Pilisben is, illetve a sok fm transzmitteres suttyó miatt rengetegszer szétesik a sima rádióhallgatás. Például a jazzy környékére sokan behangolják, aztán ha együtt dugózok egy ilyennel, már kapcsolhatom is ki vagy másra.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Bár az autóiparban tulajdonképpen teljesen hétköznapi dolog a lehúzós játék (lásd többszázezres gyári navik vs 10 ezer forintos androidon futó waze, ami nyilván fossá alázza ezeket), azért ez már tényleg mókás :) Főleg, hogy a CarPlay egy interfész a kocsi meg a telefon között, nem? Tehát nem kell hozzá infát meg szolgáltatást üzemeltetni.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

A kommentek végigolvasása után elég vicces (valójában nem), hogy nagyrészt azok böfögnek bele a témába, akik még soha sem használtak andorid auto-t vagy apple carplay-t és fingjuk sincs róla mire jó, hogyan működik, stb.
--
ne terelj

+1

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Konkretizálj, ne csak az égre kiálts :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ez nem akkora baj. Az nagyobb baj, hogy a bmw igen kezdetleges autókat gyárt szar kormányművel és még az indexet sem tudták kifejleszteni ennyi idő alatt. Legalábbis én az utakon össze-vissza cikázó és indexelni képtelen példányokat látok. ...de az is lehet, hogy mind paraszt aki bmw-t vesz. Fene tudja.

:-D :-D

Azért meg kell hogy cáfoljalak! Az általad felrajzolt halmazon kívül is esnek egyedek!

Nemegyszer (lehet hogy kétszer) már jött utánam közúton BMW szabályosan 90-el!..és...indexelve!!!!!!!

Az ő kocsijával csak egy gondolat lett volna az előzés, míg az enyém... hát... szóval nem. És mégis jött!!! :-D

Szerintem hülyeség feltételezni ezeket az összefüggéseket - agresszív gyökeret találhatsz rozsdás furgoban, bmw-ben meg tizenkettő-egytucat szürke kombiban is.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Selection bias.

Bunko suzukisbol is ugyanannyi van, de mivel rajuk nem szokas irigykedni, ezert nem veszitek eszre.

A bunkó suzukis nem megy bele olyan meredek helyzetekbe, mint a bunkó BMW-s.

Suzukiból több van Magyarországon, mégis tíz+ szabálytalanul parkoló vészvillogózó BMW-re jut egy Suzuki.

:)

> A bunkó suzukis nem megy bele olyan meredek helyzetekbe, mint a bunkó BMW-s.

Felmillas kocsiban is aranylag annyi hulye ul, mint 25 milliosban. Az olcso autot vezeto bunko mashogy veszelyes, ennyi.

A szabalytalan parkolas meg nem veszelyes, csak parasztsag. Elso sorban az elobbi erdekel, a parasztok legfeljebb a magas vernyomasuak egeszsegere karosak. :)

Nem. 25 milliósban több ül. Több köztük a gátlástalan ember.

Érdektelen, mi érdekel. Arról volt szó, mi látszik.

:)

Ne keverd azokat akik újonnan vesznek azokkal akik használtan. Más kultúrkör.

Nem keverte. Általánosított.

:)

Hehe. Már van Android auto és Apple carplay kompatibilis utólagosan beépíthető fejegység.
https://www.carbibles.com/best-android-auto-head-unit/

Sőt, csekély 33$-ért ilyen is.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ez a cucc ijesztő. A retro wince hogy hekkelődik meg vajon? De jó találat, like :)

"How to install:

1. Install our app for the USB adapter in your Android head unit.
[...]

APK Download Link:

http://121.40.123.198:8080/autokit/autokit.apk"

ooookay.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Hja kérem, nincs ingyen ebéd! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Android head unit. Ha van Android 6 es 7 kompatibilis mar nem hasznalt tabletem (ami USB host kepes), akkor vajon ezzel az illesztovel mukodhet CarPlay hostkent, ha beepitesre kerul?

It'll cost $80/£85 per year, or as was the previous outright cost, you can buy a lifetime subscription (20 years) for $300/£295. So if you're only planning on using the car for a couple of years, a yearly payment works out cheaper.

https://www.engadget.com/2019/07/24/bmw-adds-a-80-yearly-subscription-for-apples-carplay/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmF0Lw&guce_referrer_sig=AQAAAHov5a4HkzWBHSSAP-wND6p9yWuWFiQt1JWDBL-G39pkKuJQ__kCeFIszPlzSAU23bLrT0IZ09VhYYjdRIP9GZisGHxuQQmu0DW0EIy5Zo9atr-MxhObtmMO2AIBSDpwsp4V20lb4Eas86ZL1vCxw4aaM1C9Z3S7EPSPBuVJcMDT

Ezt már senki nem fogja elolvasni, mert így értelmét veszti a fikázás. Későn írtad be.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Nem banom. Az info itt van, mindenki azt kezd vele, amit akar.

Jövő évtől az új laptopok USB portjai is havi előfizetés útján maradnak csak működőképesek. Amint lejár az előfizetés, az USB port(ok) megbaszódik/nak.

Üdv az új kibaszott világban! :)
--

dup
--

Ez a két dolog nem kéne: BMW, Apple termék.

:)

brave new world...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Előre is elnézést kérek az itteni BMW tulajoktól, nekem is volt BMW-m, igaz 15 éves.
De ahogyan egyes BMW tulajdonosok viselkednek az utakon, különösen egy jól körülhatárolható kör, meg akik hozájuk idomultak, a havi 80 dollár is kevés büntetés nekik.

Kíválló cikk annak bemutatására, hogy hajlítják meg a valóságot a jogászok.
Annak aki többet fizet.
Ahogy a Matrixban a kanalat.
Addig csűrik csavarják, amig bebizonyítanak valamit aztán annak az ellenkezőjét is.
"A szerzői jog szabályai szerint pedig csak dolgok terjeszthetők, digitális jelek maximum a nyilvánossághoz közvetíthetők, így arra csak licencet"
Ilyen alapon a dobozos Window 7, 8.1 licenszét is elvehetik?

Magát a terméknek a tulajdonjogát nem, hiszen a fizikai adathordozó miatt a termék nem pusztán digitális jelsorozat, hanem egy tárgy, aminek birtoklására a jogot a vételár megfizetésével megszerezted (a rajta lévő szoftverre persze más jogok vonatkoznak, úgyhogy a licence más kérdés, arrol az eula rendelkezik).

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

"hogy hajlítják meg a valóságot a jogászok."
Ehhez is van kapcsolódó cikk: :-)
https://index.hu/gazdasag/2019/07/26/megsem_kell_a_magyar_allamnak_milliardokat_fizetnie_a_francia_cafeteria_cegeknek/

Nagyon helyes! Lerabolták az országot a cafetériával, amit Hazai cég is csinálhatott volna. Orbán jó hogy helyretette őket.
Aműgy meg Trianon!
A franciák horribilis pénzösszeggel tartoznak nekünk.

Nem én vagyok a Troll, csak közvetítem a trollságot: https://www.motor1.com/news/361533/2020-toyota-supra-apple-carplay/

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Úgy látom, a designer lóvéján spórolták meg a szükséges összeget.

:)

Hát nem egy olasz design, a Toyota soha nem volt a formatervezés csúcsa.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Azért nagy szerencse, hogy a Tesla ezeket az apró kényelmi funkciókat, mint a kocsit vezérlő mobilapp, navigázió, stb... ingyen adja. (mármint beépítve a kocsi árába)

Így a többieknek valami nagyon komoly tudást kell bemutatniuk a hasonló termékük mögött, hogy ne érezze mindenki hatalmas lehúzásnak, ha pénzbe kerülne.

Az ingyenes töltésből kiindulva nem vennék mérget arra, hogy ezek az "extrák" mindig és örökké ingyenesek lesznek.

Tudomásom szerint a Tesla-ban pont nincs sem AA, sem CP.

Én azt látom, hogy minden autó gyártó veszettül fejleszt, a Tesla alatti szegmens is.