A BMW évi 80 dollárt számláz majd az Apple CarPlay-ért

Regardless, BMW’s decision to charge a yearly fee for CarPlay is contrary to industry norms, as all other automakers include the service as a standard or optional feature that spans the life of the vehicle, similar to a sunroof or AM/FM radio. We’ll see if other manufacturers follow BMW’s lead in the future or whether the market will force the automaker to fall back into line and provide it at no extra cost.

De ha nem kell és nem fizetsz érte, távolról kikapcsolja majd. Részletek itt.

Hozzászólások

Nem vagyok biztos benne, hogy 5 ujjam elég volna megszámolni, hogy a 4 éves Mazda fejegységhez hány (online letölthető) upgrade release jött ki ez idő alatt...
(és a navigációt nem is említettem)

Ja, a fejegység Linux alapú, wifi-n be is lehet SSH-zni rá :-)

Annyit még hozzátennék, hogy az aktuális modell Carplay-el jön, az előzőhöz (mint nekem is van) kb ~70e beszerelve, fejegység frissítéssel.
Maga a modul - amit beszerelnek - ~100USD körül vásárolható meg ebay-en, plusz pár óra meló beszerelni, és a fejegység frissítése is megfelelő sorrendben kell, h történjen.

De az pont olyan lenne, mint a Microsoft tax. Beépítve az autó árába egy szolgáltatás, amiről le se mondhatsz? Skandallum.

A telefon árába is be kéne építeni minden előfizetéses szolgáltatást.
Viszont így megmarad a lehetőség, hogy ha váltasz iDevice-ról Androidra, nem kell kifizetned a CarPlay-t tovább. Rugalmasság, you know.

De, pont egy előfizetéses szolgáltatást csináltak belőle. Az, hogy technológiailag micsoda, meg hogy engedik-e a hozzáférést, az két külön dolog.
Tudod, mint ahog a Mikrotiknál is, ha nincs meg a licenc, hiába van ott a hardver meg a szoftverelem, nem fog működni teljes tudással a device.

Nem, nem. Akkor lenne jó az analógia, ha én dönteném el, hogy mi kell (Apple szar, Google szar, mindegyiktől mentes rendszer) nekem az autóba. Ha eldönthető vásárláskor, hogy mivel kérem, akkor ok. Ha ezt eldöntötték helyettem, pl. nesze, itt egy CarPlay, más nincs, akkor meg ne fárasszanak a havidíjjal éves díjjal vagy akármivel.

--
trey @ gépház

Hát az autó is szoftveres már, mint minden bármi más, szóval nem kell meglepödni, amikor szoftverhibák miatt szalad le az útról pl.

2005 körül ért véget az autógyártás kb. azóta már csak egy tömegtermék, ahol a folyamatos pénzlehúzás a cél, semmi más, mint egyébként mindig manapság.

25 éves az Astra F-em és köszöni jól van. Megnéznék egy ma gyártott autót 25 év múlva, hol lesz. Tippelek: a roncstelepen.

Ez elméletben igaz is. Gyakorlatban viszont nem. Mert a 25 éves autóban van mondjuk 1000 alkatrész, egy maiban van 3000, amik jóval komplikáltabbak, szarabbak, és drágábbak, ergo kutya nem fog egy mai autót fenntartani 25 év múlva. Cserélgesd a kettöstömegü lendkereket meg részecskeszüröt, stb... x évente, hogy elmondhasd: bebizonyítottad az elméletet.

Szóval a ma gyártott autókat DIREKT úgy építik, hogy ne legyen gazdaságos a hosszútávú üzemeltetésük.

Egy mai "modern" autón X év alatt megkotlik a turbó, a részecskeszűrő, a katalizátor, a stb. Tervezhető, hogy párévente, 100-150-250 ezer km-enként bele kell borítani kb. félmilliót a cseréjébe, javítására. Ez teljesen jó is, amíg a kocsi ér mondjuk 2-3 milliót. De ha már csak 1 milliót ér, vagy mondjuk 800 ezret, akkor is beleborítod?

Akkor is, ha már párhavonta elöregszik/kireped/kilyukad/eltörik valami gumi vagy műanyag gyösz, amiből újat vehetsz drágán, mert hiába is keresnél bontóban, mert ott is csak olyan van? És akkor a magyar utakon a futómű alkatrészekről ne is beszéljünk.

Persze ha veszel egy új autót, amit csak arra használsz, hogy elmész hetente-kéthetente 2x100 km-t a szülőkhöz látogatóba (részterhelésen, autópályán), akkor simán lehet, hogy még 20 év múlva is menni fog, de ez messze nem életszerű felhasználás.

Öszíntén szólva nem tudom, megérte-e fenntartanom az Astra F-esemet 16 éven át, most 25 éves. Az évek során sokat költöttem rá összességében. Kérdés, ha bármikor lecseréltem volna, a beleinvesztáláson felül az mennyi plusz/mínuszba került volna ehhez képest? Mondjuk a beugró egy normális használtautóba 1,5 millánál kezdödik szerintem. A másik aspektus, hogy az újabb autók biztonságosabbak, mint a régiek - jellemzöen. Ma, amikor lassan minden második autós egy kisebb tankkal közlekedik, nem mindegy, hogy miben ülünk. Ez mindenképpen az újabb generációs autók irányába mutat.

Aztán persze ott van az érzelmi kötödés is, hogy az ember nem eszköznek tekinti a járgányát, hanem mondjuk "családtagnak", a sok élmény, utazás, stb... ez is nehezítheti a cserét sokszor.

Az biztos, hogy az Astra F karosszéria miatt fog elöbb utóbb a roncstelepen kikötni, és nem a meghajtás miatt. Az elpusztíthatatlan. Ma pl. ha egy autóba nem megfelelö olajat töltesz, pár év alatt kuka a motor, annyira ki vannak centizve technológiailag.

"Egy mai "modern" autón X év alatt megkotlik a turbó, a részecskeszűrő, a katalizátor, a stb. Tervezhető, hogy párévente, 100-150-250 ezer km-enként bele kell borítani kb. félmilliót a cseréjébe, javítására."

Aha. Vajon mit szólnak ehhez a félmillió kilométert futott Prius taxik tulajdonosai?

Szerintem is évi. Bár nálam ez is kiveri a biztosítékot, mert nem elég, hogy megveszed az extrát még fizetsz is érte. Google Car meg nincs a BMW-nek.

Ha jól értem a 300as tarifa az egyszeri volt 20 évre. Azt váltja az ingyenes + 2. évtől 80 dolcsi. Akinek már megvan a 20 éves licensz, annak gondolom nem kell fizetnie érte mégegyszer. A topic tetején lévő is azt írja, hogy a 2019es modelektől változik ez, hogy nincs 20 éves opció, hanem alapból ingyen beetetnek és utána fizess évente.

If you buy a BMW

ki vesz béemvét?!

Az beszédes azért, hogy ez a sztereotipia magyar sajátosság, Németországban, a BMW hazájában nincs ilyen elöítélet az emberekben a BMW-sekkel szemben. Ez hüen jellemzi a két népcsoport kvalitása közötti különbséget.

Az meg tragédia, hogy mondjuk BMW-t szeretnék venni, mert úgy gondolom, nekem az kell, de inkább lemondok róla, mert nem akarok suttyósodni csak azáltal, hogy miben ülök.

Mondjuk nem csak ezért nem vennék BMW-t, de ezért sem.

Talán azért, mert Németországban normális ember képes normális állapotú BMW-t venni. Magyarországon ugyanez a típus nem engedheti meg magának a normális állapotú BMW-t, ezért normális állapotú Opelt vesz. Németországban nem tudsz kitűnni egy BMW-vel, mert bárkinek lehet. Kb. ennyi.

Az a tragédia, hogy másra kennéd a nyomorod. Már ha BMW-t akarnál venni...

:)

A szegénységgel nem lehet megindokolni a bunkóságot.

Kitágítva a kört egyébként tragédia ami a magyar utakon megy, és tragédia az is, hogy a rendőrség teljesen tehetetlen.

2011-es WHO adat, hogy a világon 6 másodpercenként hal meg ember közlekedési balesetekben, itthon meg 12 óránként. Azóta szerintem csak rosszabb lett a helyzet, pláne, hogy sokkal több jármű van forgalomban.

Napi szinten vezetek, és mást sem látok, csak szabálysértést, hozzá nem értést, ön- és közveszélyeztetést.

A fél országtól kapásból el lehetne venni a jogsit is, meg a forgalmit is.

Biztonságosan vezetek, ami azt jelenti, hogy kb. 1991 óta nem baleseteztem, és több százezer km van mögöttem.

Viszont egyre jobban félek az utakon, mert egyre több a konkrét idióta, akik ön és közveszélyesek.

Az, hogy ki mennyire, hogyan és miért idióta engem nem érdekel, de nem is vigasztal.

Az beszédes azért, hogy ez a sztereotipia magyar sajátosság

 

Nem csak magyar, az USA-ban sokan "niggerautó"-nak hívják a BMW-t és a Mercit. Mondjuk ott kicsit más az oka, de ilyen autóhoz kötődő elő/utó ítéletek sok helyen vannak.

Senkinek nincs köze világod belsejéhez, neked sincs közöd mások életéhez, csak az Irgalom útján van közöd, Istenektől rendelt kötelességed.

site:.de "bmw fahrer" stereotypen

"BMW
Wobei: So arrogant wie BMW -Fahrer sind sie dann auch wieder nicht. 
Die sind außerdem noch weniger umweltbewusst, den Audi -Fahrern ansonsten 
aber sehr ähnlich. Nur jünger. Und schlanker. Und sportlicher. 
Etwas weniger Geld haben sie allerdings auch."

Miért nem köszönnek egymásnak az utcán a BMW-sek?
Mert már reggel találkoztak a szervizben.
:)

Nem a 80 vagy 12 x 80 a lényeg... Hanem a szándék, ami majd a jövőben elvezet egyre növekvő számú, (és akár "Linux-al" is kikerülhetetlen, :) ) "szoftverfejlesztési adószerűségre". Egy ember már jelenleg is "talál magának alkalmat" csak az IT-as eszközeinek szoftverbérleti kifizetéseire is, egyre növekvő mértékben, - MS, Adobe, Autodesk, stb. - Az autókban is a zene mellet ott a navi, az adatszinkronizálás miatt igénybe vett tárhelyek, stb. Az önvezetéssel kapcsolatos fejlesztések "ára", majd online diagnosztikai szolgáltatás is igényelhető lesz közvetlenül a gyártól. (Komolyan megnövelheti az élet és üzembentartási költségeket az biztos, és nem mindig indokolt formában és hasznos ellentételezésért. - Pl. ha a Windows 10 fejlesztéseiért kellene havonta fizetni, vajon a jelenlegi felhasználók közül hányan kezdenének neki rögtön a "Linux évének"?)

Ez már jelenleg is működő üzleti modell a Mercedes-nél.

+1
Amúgy itt gondolom az Apple a lúdas, ő számláz, a BMW meg hülye lesz lenyelni. Az androidos cuccért az új autóban egyszeri költség van, hogy fel legyen készítve a szoftver a csatlakozásra. A Volkswagennél most megrendelt új atómnál legalábbis.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Szerintem a BMW is havidijat fizet az Apple-nek.

Fogtak megszoroztak x-szel, elosztottak az evi eladott darabszammal es igy jott ki.

Kicsit szerencsetlenul vette ki magat a vegere...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mér furcsaság az, ha egy előfizetéses szolgáltatásért előfizetési díjat kell fizetni?

Ez alapjan netto lehuzas plusz penzt kerni erte:

"CarPlay takes the things that you want to do with your iPhone while driving and puts them on your car's built-in display. When you connect your iPhone to CarPlay, you can get turn-by-turn directions, make calls, send and receive messages, listen to music, and more"

A telefonodat kabelen vagy wireless "hozzakoti" az auto fedelzeti rendszerehez, igy az autod kozponti konzoljanak kijelzojen nem a gyarto sajat cuccat kell bamulni, hanem a telefon feluletet. Lehet Carplayt tamogato appokat hasznalni (pl. waze), lehet telefonalni, stb. Kezdetben siman megkaphattad ezt az extrat onmagaban. Par eve, a gyartok egyre jobban hozzakapcsoltak valamihez, pl. csak akkor lehetett Carplayed, ha megvetted a fedelzeti navigaciot is, tavaly mar lattam olyat is, hogy csak akkor lehetett Carplayed, ha a fullos online assistance csomagot is kerted es elofizettel ra. Szerintem csak faj a gyartoknak, hogy ha van Carplay, akkor nem erdekli a vevot pl a navigacio es nem fog terkepfrissitesre elofizetni, ezert hozzakapcsolta.

Nem a screen sharing a megfelelo szo. Ilyenkor az auto megjelenitoje egy masodik kijelzo lesz a telefon szamara. Teljesen kulon eletet el, a kimondottam CarPlayt tamogato appok megjelenhetnek rajta. A telefon hozzafer az auto egyeb kijelzoihez, hangszoroihoz, mikrofonhoz, valamint valamennyire az auto egyeb allapotahoz. Pl fel van-e kapcsolva a fenyszoro (ilyenkor pl sotetit a terkep). Pont azert lett kitalalva sok-sok evvel ezelott (2013 korul valamikor, az iOS 7.1 megjelenesevel), mert igen gyartra es gagyi kb minden fedelzeti rendszer. Korabban egyebkent pont a BMW volt az, akivel volt egy hazi szabvany megoldasa az Applenek meg iOS 4 kornyeken (2010), amivel valamennyi tartalom kerult a kocsi LCDjere a telefonrol.

Persze, hogy lehúzás. De erre a lehúzási modellre épül a szoftveripar. Welcome to the real world. Microtransactions, subscription model. Sokkal-sokkal több pénz jön belőle be, mint az egyszer kifizetett fejlesztésből.

Csak félve jegyzem meg, az agilitás ugyanez ám, csak projektszervezési szemponból. A lényeg, hogy jó hosszú távon, nyíltvégű módon tartsa fenn annak a látszatát, hogy a fejlesztőcsapatot fizetni kell még 2 hétig, még két hónapig, még két évig. Ez alatt ki lehet fizettetni 3x újraírást, 4x technológiaváltást, 5x a csapat változása miatti újratanulás/betanítás költségét, jó móka financiális oldalról.
A waterfall pedig egyszer fizetős móka, nem éri meg csinálni.

Nem jók a példák, mert, ismétlem, ez egy statikus feature, egy halom statikus kód, ami biztosít egy interfészt - de nincs mögötte szolgáltatás, tehát üzemeltetni sem kell. Mintha az autód, amiért fizettél egy rakat pénzt, egyszer csak kiírná, hogy mostantól háromnál több ember nem ülhet be, mert nem fizeted az xy díjat.

Az általad említett példákban mindig van újabb és újabb delivery, ami miatt megérheti fizetni. Ez még az előfizetéses játékokra is zömmel igaz (pl. a WoW -ra biztosan, hiszen ott folyamatosan bővülő tartalmat kapsz, még a legújabb kiegészítőket sem kell megvenned, mert ingyen megkapod az 1-el korábbival bezárólag. Maximum lemaradsz egy kicsit.).

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem érted a modern szoftveripart - a szolgáltatás az, hogy a statikus kódhoz hozzáfér-e a user vagy nem. Mint amikor előfizetsz egy szoftverre, amit már letöltöttél - a kód ott van nálad, csak nem engedi használni, amíg meg nem bizonyosodik róla, hogy kifizetted-e a használatát.
A WoW példád sántít: ott ha megvan a kódod a gépeden, attól még jogot kell ahhoz venned, hogy azt használhasd - hiszen nem engednek be a szerverek. Nálad van a kód, totál statikus dolog, mégsem használhatod, mert nem fizettél elő a használatára.

A point az, hogy a WoW esetén a kód másodlagos - technikai szükséglet, hogy az user gépén elinduljon valami, ami túlzással élve, dummy display az mmo világára. Az mmorpg egy szolgáltatás, és nem egy statikus másolata egy szoftvernek, amit az user elindít otthon és örül neki, hiszen a lényeg a masszív online interakció az userek között. Ehhez pedig infra, support, szerverek, üzemeltetés kell, amit pénzügyileg fent kell tartani. Arról nem is beszélve, hogy a tartalom is folyamatosan fejlődik. Én óriási különbséget érzek egy carplay feature -höz képest. Az tényleg statikus. Ez nem. A mondanivalóm lényege hogy van-e a carplay feature havi előfizetése mögött hozzáadott érték, amivel alá lehet támasztani a folyamatos fizettetést. Mert más példákban, mint a WoW, könnyen elmagyarázom hogy miért nem elég egyszer lerakni egy tizest a játékért, aztán hadd szóljon, mert azzal aktívan dolgoznia kell a kiadónak, míg ezzel a carplay -el semmit nem kell csinálni.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

"van-e a carplay feature havi előfizetése mögött hozzáadott érték, amivel alá lehet támasztani a folyamatos fizettetést."
Nem kell hozzáadott értéknek lennie. Használhatod-e az adott kódot, vagy nem és fizetsz érte, upfront cost helyett havidíjat. Ennyi.
A WoW esetén is, megtehetnék, hogy a játék 300E forintba kerül, és akármeddig játszhatsz vele (mint a régi online multiplayerek), de nem ezt teszik. Subscription model, tökéletesen bevált, és elterjed mindenhol a világban. Részben a WoW sikere miatt - mindenki rászokik az előfizetésre, akkor is, ha műszakilag nem indokolt. Lábonlövés tipikus esete.

Es a kezdeti rovidke hozonges utan minden BMW-s CarPlay owner be fogja fizetni a 80 dodot. Remelem, jovore 180 lesz.

Szep uj vilag, magunknak epitettuk, most lehet gyonyorkodni benne.

Meg az is lehet, de itt nem csak a BMW-re gondoltam. Ezek az elofizeteses konstrukciok azert tudtak megmaradni, mert egy nagyon rovid ellenkezes utan az emberek rabuktak, mint gyongytyuk a takonyra. Lehet a fent emlitett Adobe is a pelda a BMW helyett: fixme, de egy darabig egyutt futott az elofizeteses Adobe CC es a dobozos CS-valahany. Aztan mivel az Adobe latta, hogy viszik a CC-t, mint a cukrot, igy nyilvan megszuntette a kevesbe jovedelmezo CS-t.

Egyebkent lehetne ezt normalisan is csinalni, de az a ritka. IntelliJ-nel pl. valami olyasmi van, hogy ha legalabb egy evet elofizetsz, akkor a lejarathoz kepest T-1 evvel elerheto foverziora perpetual licencet kapsz.

Amugy ne legyen felreertes, valahol kifejezetten indokolt lehet az elofizeteses konstrukciot venni, pl. ahol nem csak a szoftvert veszed, hanem szolgaltatast is, vagy ha tudod, hogy fix idore kell valami. Nekem pl. jol jott, hogy a Photoshopot egy projekthez ki tudtam berelni egy honapra valami tizenakarhany dollarert.

A tanulsag itt szerintem az, hogy most a CarPlay userek fizetni fognak, mint a katonatiszt, a ceg pedig, latva a hajlandosagot, legkozelebb valami meg jobbat fog kitalalni.

nekem az egesz az office licenszre hajaz. Majd az lesz az igazi, amikor a carplay licensz nem is az autora fog szolni, hanem az emberre, igy minden vezetore kulon meg kell venni...
De oem is, abban az ertelemben, hogy masik kocsira nem viheto at...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Amekkora hulladékok ezek a cuccok, lehet hogy még értelme is lenne !!!HA!!!:

- nem számol fel x száz (vagy ezer) dollárnyi extrát rendeléskor a carplay-re
- a 80 dollárért cserébe update és support is jár, hogy úgy működjön ahogy kell, új telefon/carplay feature esetén gyorsan (de inkább még a megjelenés előtt) jöjjön az update

A jelenlegi autókban 5 éves korukra egy rakás használhatatlan szemét lesz a csoda média központ, vagy modul, amiért egykor százezreket fizettek, mert egyszerűen elavul, ha pedig valami cloudos okos cucc, akkor meg már rég nem működik mögötte a gyártó (vagy a megbízott 3rdp cég) infrája. Jelenleg az autógyártás ezen része ott tart, ahol a Nokia tartott 2006-ban (mindent is tud (de semmit se úgy, ahogy az ember szeretné), gecidrága, de lassú, átgondolatlan, és egyáltalán nem úgy frissül szoftveresen ahogy az manapság megszokott akár egy filléres telefonnál is).
Ha ennek a problémának a megoldása abból áll, hogy kapok az alapárban egy erős vasat, amin aztán havi/éves díjért cserébe akár komplett OS, alkalmazás, codec, stb.. upgradeket kapok, illetve mindig up2date, akkor részemről oké.

Kiegészítés: a távolról ki/be kapcsolgatás nem oké, illetve nincs BMW-m, és nem is lesz.

De feltételezem, hogy ez sem tart örökké (ismerve az Applet). Jön majd egy IOS váltás, új telefon, új Carplay, és aki éppen előtte hónapban vett csillióért bmw-t (vagy mást), annak máris le kell mondania az újdonságokról, vagy esetleg az egész carplayről, ha gennyes módon történt a váltás (mondjuk a megjelölt cégek ismeretében sem hiszem, hogy ilyen megtörténne, ugyanakkor nem lenne meglepő sem).

De amúgy tök jogos, szóval a fenti már tényleg csak feltételezés, illetve az előző hsz-emet akkor általánosítanám, mert szerintem ez tényleg egy nagy gond az autóiparban. Állítólag a gyártóknak is kezd kényelmetlen lenni, ezért elkezdtek mocorogni, pl. a VW most VWOS-t fejleszt, aminek az lenne a vége, hogy van egy általános hw platform, és a vevő olyan sw-ket, frissítéseket, supportot és funkciókat vásárolgat hozzá (utólag is) amilyet csak szeretne. Nyilván ez azzal is jár, hogy fizetni kell, de ha ez megoldja a problémát, én bizisten nem sajnálnám 1 tank benzin árát éves szinten erre. Csak tartok tőle, hogy hiába van igény és akarat, azért ez mégsem úgy fog működni ahogy azt szeretnénk :(

Ezt azért mondod, mert még nem találkoztál olyan auto-carplay-iphone kombinációval, amikor minden adott, de mégse megy, és csak a fedélzeti szoftver frissítése oldja meg, ami gari alatt ingyenes, gari után pedig nem kicsit költséges.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

> nem számol fel x száz (vagy ezer) dollárnyi extrát rendeléskor a carplay-re

nem a francot nem fog, konfiguraltal mar uj autot?

egyszer erdemes, akkor is, ha nem akarsz venni, eleg sokat lehet belole tanulni :D

a kedvencem az, hogy kivalasztasz egy szint, majd jon a popup, hogy figyelj te fillerbaszo, ezt a fenyezest nem kerheted ilyen proli autoba, vedd meg hozza ezt meg azt az upgrade-et, nagyobb motort es tuti hangrendszert, mindossze egymilla plusz lesz - es most azt hiszed, tulzok, de nem, ez megtortent eset

Igen, konfiguráltam, szinte mindegyik prémium németet megnéztem, mintha egy kaptafára gyártanák ezeket a szopatógépeket (webes konfigurátorokat). Ebből a szempontból a japánok üde színfolt, viszont ott meg túl sok a korlát.

Ugyanakkor olyat még nem konfiguráltam, amihez társulna havidíj a médiafunkciók kapcsán, szóval erről nincs infóm (de szerintem másnak sincs :) ).

lol, csak nehogy olyan sikeres legyen az üzleti modell, hogy mások is átvegyék.

ez a remote kikapcsolas hogy mukodik? ha ezt ki tudja kapcsolni, akkor meg mit? mi vedi meg hogy ne egy rosszfiu kapcsolgassa a dologkat ki/be?

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Engem inkább zavar, hogy ha veszek egy használt bmw-t, akkor hogy teljesen ki tudjam használni, tudnia kell a gyártónak, hogy már az enyém a jármű? És ahoz mi köze, de most őszintén?

--
"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."

Nyilván, az nagyobb probléma, de engem mégis jobban zavar az a tudat, hogy ahoz, hogy 100%-ban használhassam a járművet nem elég, hogy extrán fizetni kell (azt még túlélném, tankolni is kell) de a gyártónak is tudomására jut, hogy az én tulajdonom. Amihez semmi köze, nem akarom vele megosztani ezt a információt.

https://www.forbes.com/sites/dougnewcomb/2016/06/27/inside-audi-bmw-and…

Nem tudom, mikortól, de már van bennük SIM kártya, így egyre több valós forgalmi információ is beszalad hozzájuk. Persze ebből még nem feltétlenül derül ki, hogy tiéd az autó, de úgy tűnik, hogy az autó gyártók is minél hosszabban kapcsolatban szeretnének maradni a tulajdonossal. Az jó kérdés, hogy mi van akkor, ha lejár a SIM kártya: miként jár le, azaz akkor is ki tudják vajon kapcsolni például a Car Play-t vagy sem.

Szerintem az autógyárak simán megirigyelték a nagy informatikai cégeket :-)
Ráadásul ők még azon is tudnak pampogni, hogy veszélyes, ha belenyúlsz stb.

Köszi.
Úgy tűnik, hogy az egész gerinctelen részével sikerül első körben megismerkedniük és megismertetni a tisztelt ügyfeleket.
Ilyen hozzáállással kiváló önvezető autók kerülnek majd piacra: gyártó felhője bedöglik (előfordul az ilyen), és minden autó leáll. Klassz.

Valószínűleg egyre több lesz az ilyen is: https://index.hu/techtud/2019/07/18/rubik-kocka_mesterseges_intelligenc…, "Hogy ezt pontosan hogyan csinálta, azt egyelőre a kutatók se tudják."

Szép kilátások.

> Ilyen hozzáállással kiváló önvezető autók kerülnek majd piacra: gyártó felhője bedöglik (előfordul az ilyen), és minden autó leáll. Klassz.

Nyilván senki nem várhatja el az autógyártóktól, hogy bele tegye a sok pénzért kifejlesztett önvezető-logikát az autóba: 5G távvezető bemutató Debrecenben a Huawei segítségével

> "Hogy ezt pontosan hogyan csinálta, azt egyelőre a kutatók se tudják."

Ezek is elég jók: 4 Experiments Where the AI Outsmarted Its Creators

Mert mi van ahol van?

Egy kamiont keresztben az uton nem kepes eszrevenni ha meg hirtelen egy allo auto blokkolja az utadat akkor is hajlamos nekimenni, savelhuzast vagy eszreveszi vagy nem es meg sorolhatnank. A tesla egy kurva jol marketingelt vezetessegito rendszert ad el ugy mintha ok teremtettek volna a vilagot.
Autopilot my snow white ass...

Sem pozitív, sem negatív irányban nem kívántam a Tesla rendszerét minősíteni (nem is tudnám mi alapján), de arra jó esély van, hogy komoly fejlesztés van benne. Komolyabb, mint mondjuk egy BMW-ben.

Kolléga állítása: "Nyilván senki nem várhatja el az autógyártóktól, hogy bele tegye a sok pénzért kifejlesztett önvezető-logikát az autóba: 5G távvezető bemutató Debrecenben a Huawei segítségével" - ebből én azt vettem le, hogy szerinte a logika nem helyben lesz, hanem a "felhőben". Erre hoztam fel a Tesla-t, ami kereskedelmi forgalomban kaphatók közül talán a legfejlettebb rendszer, az algoritmus - szerintem - mégis helyben fut.

Én sem állítottam, hogy a BMW azt állította volna, hogy önvezető autót árulnak.

Így hátha érthetőbb: én mindössze azt sejtem, hogy az önvezető logikát (szoftvert) az autóban kell elhelyezni. Kolléga szerint ezt nem fogják. Erre hoztam fel példának a Tesla-t (amiben a BMW-nél sokkal komolyabb szoftver van), ami mögött jó eséllyel komoly szellemi tőke van, mégis az autóban van az önvezető logikája (jelen kontextusban mindegy, hogy mennyire önvezető, sokkal fejlettebb a versenytársak túlnyomó részénél és bárki megveheti).

> Erre hoztam fel a Tesla-t, ami kereskedelmi forgalomban kaphatók közül talán a legfejlettebb rendszer, az algoritmus - szerintem - mégis helyben fut.

Ez 5G-s alacsony latency szükségessége mellett szokták felhozni lehetséges használati módnak. Jelenleg még nincs ilyen hálózat, így valószínű fel sem merül az irányítás távolba rakása.

Szerintem jobb helyen lenne az autóban a feldolgozó egységnek, de ezt a biznisz érdek könnyen felülírja. pl a Tesla már a harmadik cég feldolgozó egységénél jár (MobilEye, Nvidia, idén meg saját chip-re készül váltani). Valószínű a régi rendszerek sem maradhatnak support nélkül...

Az alacsony latencyt fel szokták hozni önvezető alkalmazásokra, de olyat még nem halottam, hogy valaki a tényleges logikát akarná felhőbe helyezni, arra egész egyszerűen nincs elég sávszélesség. Max. olyannal próbálkoztak, hogy ember tudjon vezetni távolról. Inkább olyan dolgokra szükséges az alacsony latency, hogy pl. valaki fékez egy rohadt nagyot az eljusson a mögötte jövőkhöz.

Igen én is erre gondoltam. Az 5g valószinű arra lesz jó, hogy az autok 'összekommunikálnak", egymás pozicioját, sebességét  tudni fogják igy egy dugó, baleset, vészfékezés már akkor kiderül amikor te még a környéken sem vagy. Igazábó ez igy müködhet is csakhát a gyakorlat időnként mást mutat.

L

Ha már mindenki a digitális ciciken lóg majd, akkor rövid pórázon leszünk. Addig tesztelnek és hozzászoktatnak.

"De ha nem kell és nem fizetsz érte éves, távolról kikapcsolja majd. "
Ezt google translate-tel lett fordítva? :)

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

hát igen, android rulez.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Vw golf vii új rendelésekor mekem 60.000 forint felár volt a carplay, screenmirror, androidauto aktiválás.
Utólag 100.000 lett volna.

Nem évente, egyszeri alkalom.

Kaptál a Golfra 5 év garanciát, az 5 év alatt megkapsz ingyen minden MIB frissítést amit csak a szerviz tud elvégezni. 80*5=400 ~ 115.000FT. 5 év múlva eladod a kocsit, szóval nagyjából ugyan ott vagytok.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Csúnyán click-bait cikk. Az ugrik csak bele, aki nem tudja, hogy a többi gyártó is ezt csinálja. És nem kell ehhez prémium kategória, a VWG, Skoda, Audi ugyan ez, csak náluk kapott a csomag több nevet, így nem annyira szembetűnő. Sajna ez a jövő, minden benne lesz a kocsiban, és te fizeted a havidíjat a szolgáltatásokért.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Konkrétan a carplay megléte valóban egyszeri díj, de cserébe az összes többi extra szolgáltatás előfizetéses rendszerben van 1,2,3 éves konstrukcióban. Amire pedig azt hiszed, hogy 1x kifizetted, az valójában szintén egy előfizetés a garancia idejére, mivel utána nem ingyenes a MIB frissítés, és majd szomorúan nézel, hogy az Iphone 19 vagy a Galaxy 13 nem kommunikál a Carpaly-el vagy Android Autóval, pedig mindkettő támogatott. Sok MIB-et frissítettem mostanra a gyártói trehányság miatt.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Ez így van, de a garancia lejárta után nem garantálják, hogy a szolgáltatás működőképes marad ebben a formában. Tehát ha kijön az Android Auto 6.0 simán mondhatja a google, hogy a használat feltétele, hogy a fejegység interface szoftvere 1.2 legyen a mostani 1.0 helyett.
De nem kell ilyen messze menni, nem egyszer előfordult már, hogy megjelent egy új Iphone vagy Galaxy, és az istenért nem lehetett ráerőszakolni az autóra. Hosszas levelezés után jött a gyártól a válasz, hogy frissíteni kell a MIB-et, és utána minden szép és jó volt. Na ezt a frissítést te már nem kapod meg, ha nincs garid.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Hát csúnya világ lesz itt ha kikopik minden "buta" autó :) De az is lehet, hogy az xda-developers újra reneszánszát éli majd, csak a hangsúly átkerül az autók infotainment rendszereire :) Jó lesz custom romokat meg kerneleket pakolni a kocsiba.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Áhhh ha ez így lesz, akkor legyen majd az új tulaj gondja, addigra már úgy is megválok tőle. Azt nyilván nem lehet elvárni, hogy a gyártó ingyen adja a frissítéseket még x-évig, akinek kell, az úgy is kifizeti. Egyébként ez az inkompatibili-dili speciel az androidos környezetre nem annyira jellemző.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nekem az egész bluetooth-os, kihangosítós fejegység alig volt több, mint 80$ (na jó, 100$ volt) :D
Persze nem BMW-be.

De szerintem tényleg lesz olyan, hogy az autót is kikapcsolják remote, ha nem fizetsz be valamit.

Ha jól gondolom az Android Auto lényege, hogy a telefonon futó lehetőségek, értesítések, információk, idegesítő emberek üzenetei az autóban is ránk zúdulhassanak egy olyan leegyszerűsített felületen, amit "biztonságos" nézegetni és nyomkodni vezetés közben. (és hogy egy beépített képernyőn megtehessü ezt, és ne a felrögzített telefon képernyőt nézzük).

Talán jobb is, ha elhalasztom ezt a lehetőséget addig, ameddig lehetséges :) Nálam a telefon az autóban a waze -ra kell, esetleg a spotify -ra, meg a kihangosításra. Ezek meg mennek. A világ marha érdekes, azonnali, valósidejű dolgaival pont, hogy nem akarok foglalkozni, mert ki akarok egy kicsit kapcsolni ebből. Úgyis egész nap mindig mindenkinek elérhetőnek kell lenni, jó némi kikapcs.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem tudok másra gondolni: https://media.icdn.hu/content/entity/2018/04/44590/5d257265e48ceth1.jpg

Mi a balherének kell egy autót vezető embernek Hangouts üzenet? :) Kevés balesetveszélyesebb dolgot tudnék elképzelni, hogy ilyenekre bármilyen csekély figyelmet is fordítson.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Speciel az android auto-kompatibilis appok úgy vannak kialakítva, hogy vezetés közben ne zavarjanak, pl tunein-ben nem tudsz elmélyedni a rádiók keresgélésében, mert letiltja, ha megy az autó. Az autó saját rendszerén ugyanúgy megjeleníti a bejövő üzeneteket, csak mondjuk szarabbul néz ki, nehezebben olvasod el, stbstb. Az nagy fegyvertény, hogy mind a google maps, mind a waze megjeleníthető a középkonzolon, a google maps hangvezérlése legalább működik, nem úgy mint a csak angolul beszélő wv navi gyárilag be nem aktivált, csak angolul vezérelhető hangvezérlése. Most akkor melyik megoldás a biztonságosabb a vezetés szempontjából?
Kapásból a navigációt és a tunein-t meg tudom jeleníteni, a stream nem bluetooth-on megy, hanem usb-n (jobb hangminőség), a bejövő WhatsApp, viber kommunikáció működik (a gyári megoldáson nyilván nem, hogyan is működhetne?!), szóval csak haszna van, nem értem ezt a szemellenzős, vaskalapos, mondvacsinált problémázást.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

BT esetén audiostream megy, protokoll szinten natívan, amit mindenféle codec-ekkel tömörítenek. Szóval ha egy mp3-at elindítasz a telefonon, az újra át lesz hajtva egy veszteséges algoritmuson. Ma már vannak mindenféle HD codec-ek a BT-ben, de meg lennék lepve, ha ezeket bármelyik autó támogatná. Még egy otthoni komolyabb hangrendszer <-> bazi drága BT füles között sem triviális a dolog, nem hogy autó és telefon között.

Ok, köszi. Erre nem is gondoltam, hogy oda-vissza kódolják-dekódolják még a hangfolyamot.
USB (ahogy kolléga is kérdezi) miként történik? Azt a "nyers" fájlt olvassa az autó?

Én a magam részéről 1-2x kipróbáltam telefonról lejátszani a hangot, de kézenfekvőbb az autó lejátszóját használni (ha valaki stream-el, az nyilván más kérdés, de akkor az USB ismét kérdéses)

Értem amiket mondasz, de nem tud lázba hozni az egész történet, mert olyan sok hozzáadott értéke _szerintem_ nincs. A középkonzolos kijelző pont ott lenne, ahova most felcsíptetem a telefont. Azt már nem is akarom boncolgatni, hogy a vezetés és a whatsapp, viber, üzengetés, chatelgetés mennyire ortogonális kellene hogy legyen egymásra.. :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Én sem értem a Carplay és Android Auto létjogosultságát. Minél kevesebb vacak kellene vezetés közben. Zenét lehet az autóról is hallgatni, a telefont pont elegendő mértékben kezeli az autó.

Magam részéről egyetlen dologra használom: navigáció. Sokkal komfortosabb az autó kijelzőjén látni, mint telefont tartó tappanccsal kínlódni, ráadásul nagyobb is. A gond az, hogy azért vannak szoftveres problémák és emiatt egyre kevesebbet használom a Waze-t Android Auton. Leginkább csak ellenőrzöm, hogy van-e kritikusabb eltérés az autóban levő navigációhoz képest, de ehhez nem is kell rákapcsolni az autóra.

Ha nem Carplayyel hasznalod a telefont, hanem pl csak Bluetoothon, akkor meg kell elegedned az autod 10-12fpst is nehezen teljesito animacioival, a beepitett navigacioval es a radiod szolgaltatasaival (pl, Spotify eseten siman tudok ugye elore-hatra lepkedni a szamokban, _de_ nem jottem ra, hogy hogyan tudok masik playlistet kivalasztani). CarPlay eseten pedig tudom hasznalni a tobbi Appot is a telefonrol (pl. Waze vagy myTuner Radio vagy Spotify), amit kenyelmes feluleten lehet vezerelni ugyonugy, mintha az auto gyari rendszeret nyomkodnam.

Ebből nekem az jön át, hogy lényegében annyi pluszt ad, hogy autó által nem kezelt zene forrást tudsz használni.

A dupla navigáció pedig elég balga felállás: itt van még mit tisztázni. Az autókba jó drágán adnak olyan navigációt, ami jobb esetben megközelíti már a Waze-t, rosszabb esetben nem + ezt a közel sem tökéletes navigációt sok esetben meg kell venned azért, hogy a telefonod navigációját rá tudd kapcsolni az autóra. És akkor még lehet fizetni az éves díjat, hogy össze tud kapcsolni a telefonodat az autóval.

"Ebből nekem az jön át, hogy lényegében annyi pluszt ad, hogy autó által nem kezelt zene forrást tudsz használni."
- fel lett sorolva több minden is. Egyébként meg pont a médialink-et nem fogod többé használni, ha android auto-zol.
"dupla navigáció"
- nincs ilyen, van egy beépített navigáció, ami amellett, hogy rémesen fapados, még a térképfrissítés is offline (jó esetben 1-2 évente jön ki frissebb verzió) és csak korlátozott időtartamig érhető el, nem kommunikál magyarul, stbstb.. - és van a mobilodon ingyen használható, sokkal fejlettebb, ergonomikusabb app, amit a középkonzolra optimalizálva tudsz használni. Kinek kellene ezek után a beépített navi?
"És akkor még lehet fizetni az éves díjat, hogy össze tud kapcsolni a telefonodat az autóval."
- ez csak a bmw és a carplay esetében van igy.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én nem használom a telefonomat zene lejátszásra. Sem autóban, sem azon kívül. Autóban rádiót hallgatok vagy autóban levő zenét. Persze lehet, hogy túl konzervatív vagyok.

"dupla navigáció": van, hogy úgy szokott kijönni a konfiguráció, hogy nagyobb képernyőhöz navigációt is kell választani. Vagy más miatt kell navigációt választani. Vagy alapból benne van, azaz mindenképpen kifizeted. (van autó, ahol tényleg csak akkor kell megvenni, ha szeretnéd, de emlékeim szerint nem sok az ilyen)
Miután az Android Auto hajlamos fagyogatni (remélem nem cáfolod meg, hogy az általam használt felállás ilyen...), a felhasználói felülete nekem nem tetszik (nem egyértelmű, hogy mikor kell tekerni, mikor lépni), a beépített navigáció megjelenítése gazdagabb, én többet használom a beépített navigációt.
Tény, hogy nem frissül folyamatosan (tipikusan túl lehet élni), a magyarul kommunikáció nem érdekel.
Viszont a forgalomfüggő tervezés egyre jobb a beépítettnél, volt már rá példa, hogy Waze-nál jobbat tervezett. És ahogy szaporodnak a SIM kártyás autók, valószínűleg egyre jobb is lesz. Mostanában nem autóztam Nyugat-Európában, de legutóbb azt tapasztaltam, hogy ott például a Waze közel sem annyira jó, ellenben ott valószínűleg még jobb a beépített navigáció az újabb autóparknak köszönhetően (több az adat).

Éves díj: írták a kollégák, hogy nemcsak a BMW-nél, illetve más autónál más bontásban jelenik meg, a lényeg ugyanaz.
Hogy a Waze és Google valóban ingyen van-e, az megint más kérdés.

Android Auto/Car Play-nek szerintem akkor lesz igazán előnye/létjogosultsága, ha beindul a közösségi autózás: nem baj (sőt előnyös), ha az autóra nem kerülnek át a névjegyeid, egy út miatt nem fogsz zenéket tölteni az autóba, illetve saját POI-kat is könnyen vihetsz magaddal a navigációhoz. De addig van még mit fejleszteni.

Az android auto nekem még soha nem fagyott le, nem hagyott cserben. Az autó saját rendszere már többször is, leginkább bootolásnál. Érdemes frissíteni az appot időnként. A beépített navi egyértelműen egy idejétmúlt, antidesign valami, a hozzá adott térkép legalább két éves már. A waze-t nem használom, google maps-el megyek, az teljesen rendben van, az android auto-hoz remekül igazodik. Az külön kényelmes, hogy hangvezérelt - ha ez nem érdekel, akkor csak billentyuzgess tovább a forgalom közepén. Az fm-radiot évek óta nem használom (nincs mit hallgatni), cd-zni max otthon, féltem is a lemezeket a kocsiban használni, a netrádióhoz viszont már telefon kell, és a telefon egyébként is tele van zenével, szóval egyértelmű az előny.
Úgyhogy bármennyire is nem veszel róla tudomást, ennek a dolognak nem lesz, hanem már van létjogosultsága, itt tart már a technológia.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az a gond, hogy beleálltál az "AA fasza" véleménybe, és innentől kezdve nem tudsz/akarsz szöveget értelmezni, tágabb kontextusban értelmezni a leírtakat, árnyaltabb (nem fekete-fehér) véleményt elfogadni.

Ha belegondolsz, nem lenne AA tapasztalatom, ha nem lenne az autóban és nem használnám. Persze bizonygathatnám, hogy én csak olyan dologért fizetek, ami 100%-os, micsoda remek döntéseket hozok stb, de eddig sajnos nem hozza az elvárást, ha valaki esetleg bizonytalan (most vásárol autót és konfigurál), akkor nem árt, ha tisztában van ilyen véleménnyel/tapasztalattal is.

1) attól, hogy neked nem fagyott le az AA, nekem még lefagy. nemcsak, hogy lefagy, de sokszor el sem indul. ha a legfrissebb van, akkor nehéz frissíteni (döbbentet, hogy mennyire amatőrnek nézed az embert).
(egyébként nem teljesen világos, hogy az AA vagy Waze a hunyó, de majdnem mindegy: baromi bosszantó vezetés közben)

2) attól, hogy neked lefagyott a gyári rendszered, attól másnak nem biztos: nekem például soha nem fagyott le, egyik autónknál sem.

3) lehet, hogy a Te autódban a beépített navigáció idejét múlt, antidesign valami, de elhiheted, hogy vannak normális rendszerek is, amik például google-ben tudnak célt keresni, google earth megjelenítés stb. + a forgalom függő útvonal tervezés is egyre jobb.

4) nem a hangvezérlésről írtam, hanem a nyelvről. (egyébként az sem jó, ha hangvezérléssel tereli el valami a figyelmedet a vezetésről; emiatt ez a hangvezérlés kicsit beetetősdi)

5) attól, hogy te nem használod az fm rádiót, más használhatja (más esetleg talál mit hallgatni, ha nem is 24x7-ben). Viszont úgy tűnik nem vagyok elég trendi, mert nem hallgatok netrádiót. Milyen netrádiót érdemes hallgatni, ami annyira jó, hogy az FM meg sem közelíti? (szívesen rászokok)

6) nem is értem, miért merült fel a cd... egyébként nemcsak cd-t lehet hallgatni autóban AA/CP-en kívül (sőt: kazettán kívül is van világ). néhány lehetőség a BT-on kívül:
- SD kártya vagy USB/pendrive, azon .mp3, .ogg, .flac, ...
- pendrive-ról autó tárjába felmásolsz zenéket (többféle formátum)
- aux
- wifi kapcsolat telefonnal valamilyen módon (ez nyilván rokon AA/CP-jel)
- DAB tuner
- ...

7) attól, hogy van AA/CP, a gyártók nyomatják a saját navigációt. és fejlesztik is. persze jobb lenne, ha gyakrabban frissülnének a térképek, de ezzel kapcsolatos problémába meglehetősen ritkán futok bele.
bármit is állítasz, egyszerűbb az autó navigációjába beírni a célt (vagy akár bemondani, ahol lehet), mint a telefont csesztetni az összekapcsoláshoz, aztán utána elindítani a navigációt. Ha telefonról navigál az ember, hajlamos ott maradni a háttérben, zabálja az akkut stb stb.

Azaz az én szempontomból, ahol fagyogat a Waze, telefonról nem hallgatok zenét (bár ez változhat, ha ajánlasz jó rádiót...), jelenleg nincs nagy létjogosultsága. De mivel benne van az autóinkban, ezért nemcsak, hogy tudomást veszek a technológiáról, de fizettünk is érte, reménykedünk, hogy az autó életciklusa alatt lesz valami értelme is. Eddig nem gondolnám, hogy megérte volna az árát. És mint írtam, az elvvel sem tudok maradéktalanul egyetérteni, ehhez talán van jogom...

"itt tart már a technológia" - inkább no komment.

Ezt az analógiát követve attól hogy neked ilyen a viszonyod a technológiához, még más gondolkodhat róla máshogy, attól hogy neked lefagy az android auto és a waze a forgalomban, még másnak nem feltétlen kell hogy lefagyjon stbstb... Lehet tiltakozni a jelen kor technológiai adottságai ellen, csendes ellenállással, kazettákkal, gombos navival stb., de attól még a világ ezen már régen túllépett. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az a gond, hogy képtelen vagy értelmezni a szöveget. Kiragadsz 1-2 szót, és kitalálsz hozzá valamit, amit akár írhatott volna a másik. De hát nem azt írta.

Ha lefagy az AA, az elsősorban azt jelenti, hogy ez a technológia még nem kellően kiforrott. Ha valaki felteszi az AA-t szép hazánkban, az vélhetően frissíteni is képes.

Attól, hogy neked lefagy valami az autódban, másnak nem feltétlenül kell, hogy lefagyjon, stbstb.
Lehet tiltakozni az antidesign autós navigációd ellen, de attól a világ ezen már régen túllépett.

A kazettás megjegyzésed megint azt mutatja, hogy csak szavakat látsz.
Ami a gombokat illeti: használsz még billentyűzetet a számítógéphez?

Elfelejtettél trendi netrádiót írni.

Az a baj, hogy magadból kiindulva gondolkodsz a világról, feltételezel, és nem zavar, ha az nem úgy működik, ahogy te azt elképzelted. Ha neked lefagy az android auto, az nem jelenti azt, hogy mindenkinek lefagy - legfeljebb azt, hogy a probléma a te készülékedben van. Lehet ragaszkodni a múlt század vívmányaihoz, és bizonygatni, hogy ez de menő még mindig, de ezzel csak magad hozod ciki helyzetbe. Trendi netrádió - kinek mi a trendi? Neked a kazettás élményeid alapján biztosan nem az, ami nekem. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én most pont ugyanezt leírhatom neked:

... "Ha neked lefagy az autó rendszere, az nem jelenti azt, hogy mindenkinek lefagy - legfeljebb azt, hogy a probléma a te készülékedben van." ...

Ha figyelmesen olvasnál, én nem a múlt század vívmányaihoz ragaszkodom.
Sőt, ha már itt tartunk, a normálisabb navigációk újabbak az AA/CP-nél is, ilyen szempontból Te vagy maradi, aki még mindig a telefonodat babrálod az autóban ahhoz, hogy eljuss A-ból B-be.

Ami a kazettát illeti: nekem eszembe nem jutott az utóbbi jónéhány évben az autós zenehallgatás kapcsán a CD, te hoztad elő. A kazetta kapcsán is korlátozott a szöveg értésed, illetve nem tudom, hogy 25+ éve Te mit hallgattál, csak bakelitet?

Trendi netrádió: neked mi a trendi? Annyira sznob módon leszóltál minden FM rádiót/műsort, gondolom valami nagyon forradalmit lehet fogni a neten, csak eddig nem találtam rá.

Csakhogy én nem is állítottam olyat, amit te, hogy az android auto folyton lefagy, tehát rossz. :)
"Te vagy maradi, aki még mindig a telefonodat babrálod az autóban ahhoz, hogy eljuss A-ból B-be."
- eskü, istibizi hozza nem nyúlok egész úton. Látod, hogy megint olyat állítasz, amiről fogalmad nincsen? :)
A kazettát nem én hoztam fel, a cd-t pedig mindössze azért, hogy mennyire nem használ ilyen az ember már szinte sehol, pláne nem autóban. :)
Én egyébként 25+ éve vincit és cd-t hallgattam (volt közben egy két mellekvagany: md, dat, de ezek nem komoly kitérők).
Trendi netrádió: energy, kronehit, heart London, capital, de hallgatók románokat, szerbeket,mikor mihez van kedvem. Ez már nem az rádiózás világa. A hazai kinalatot pedig hallgassa, akinek két anyja van. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

"Az android auto nekem még soha nem fagyott le, nem hagyott cserben. Az autó saját rendszere már többször is, leginkább bootolásnál." - ez nem éppen dicséret az autóra vonatkozóan. Nekem pedig ilyen problémám nem volt.

"hozza nem nyúlok egész úton" - ha nem fagy le, akkor nem is kell az úton babrálni, ez tény, de az út elején csatlakoztatni kell. És akkor még jönnek olyan meglepetések, hogy éppen nem kapcsolódik, mert frissíteni kell. Ami megint babrálás, mert itthon nem érhető el hivatalosan. Arra azért lehet számítani, hogy minden autóban egyre jobb lesz a beépített navigáció, a telefonosok (apple, google) és az autó gyártók kellően gyilkolják majd egymást.
Majd valamikor ismét kipróbálom, hátha már kellően friss és stabil (lehet, hogy régebb óta próbálkozom vele, mint te?)

Rádió: köszi, majd megnézek 1-2-t. A Kronehit közös nevező, de errefelé nem kell hozzá internet rádió. Mondjuk én nemcsak zene miatt hallgatok rádiót, ha ritkán is, de néha sikerül kifogni 1-2 érdekes beszélgetést - belegondolva emiatt akár érdemes lehet valami jó netrádiót keresni... (ne csak ritkán fogjon ki ilyet az ember)

"ez nem éppen dicséret az autóra vonatkozóan. Nekem pedig ilyen problémám nem volt."
- Nem is állt szándékomban dicsérni az autó rendszerét, szerintem kinézetre is egy elavult szar, pont hogy az android autót dicsértem! :)
"És akkor még jönnek olyan meglepetések, hogy éppen nem kapcsolódik, mert frissíteni kell."
- nem,nem jönnek, bedugod és mehetsz is, mégcsak nyomkodni se kell, Autoconnect, indul a rendszer, magától - nem fagy le, nem kell frissíteni, megy és kész! Nix babra, just Plug'n play. :)
"(lehet, hogy régebb óta próbálkozom vele, mint te?)"
- lehet, hogy valamit nem jól próbálsz? :)

"néha sikerül kifogni 1-2 érdekes beszélgetést -"
- podcastokhoz is tökjó pl. a tunein, természetesen az is android auto kompatibilis.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Igen, átjött, hogy az AA-t dicsérted, de attól még van autó, ahol a navigáció nemcsak kinézetre, hanem funkcionálisra is van olyan, mint a telefonos navigáció (+ műszerfalon is jelzi az utat, ha van headup display, akkor ott is, ...).

Beépített navigáció esetén még rádugni sem kell :-)

Már többször előjött, hogy frissíteni kell az AA-t a telefonon, anélkül nem kapcsolódott össze az autóval. Nem tudom máshogy használni/próbálni, nincs rá lehetőség.

Egyébként a korábbi negatív beépített rossz navigációk miatt rendeltünk AA-t, ne kelljen tappancsokkal vacakolni és normális kijelzőn lehessen látni. Ha a gyári navigációt ki lehetett volna hagyni, kihagytuk volna, de nem lehetett (van gyártó/típus, ahol jobban lehet válogatni, itt nem lehetett).

Hát ez nem olyan, a vw-ben, skodaban egy erősen 90-es évek designjára hajazó kinézetű és kezelhetőségű rendszer van.
"Már többször előjött, hogy frissíteni kell az AA-t a telefonon, anélkül nem kapcsolódott össze az autóval. "
- soha nem találkoztam ezzel a jelenséggel, mindig önkényesen frissítek, amikor eszembe jut - ha nem jut, akkor pedig úgy marad, és működik, teszi a dolgát.
"Beépített navigáció esetén még rádugni sem kell :-)"
- sőt, ha van térképed, meg beépített navigáció se kell... Mondjál még ilyeneket!. :)
A gyári navit úgy hajítják, erőszakolják a vevőre, azt remélve hogy lesz belőle lóvéjuk, de nem lesz, mert a világ közben már gyorsan elment mellettük.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Kedves Zitev! Ebbe most már muszáj vagyok beleszólni, mert kezd egyre jobban úgy kinézni, mintha te nem is használnád az AA-t, csak kéretlenül ügyvédkedsz nekik. Az hogy te nem találkoztál az AA-t frissíteni kell jelenséggel két dolgot jelent: 1. Heti szinten frissíted az AA-t a telefonodon, ami szíved joga, de nem éppen normális felhasználás. 2. Nem mondasz igazat.
Konkrétan az AA minden indításkor leellenőrzi, hogy a legfrissebb verzió van a telefonodon, és ha az alverzióban eltérést talál, nem engedi megfuttatni a programot, talán max 1x engedi átugrani az üzenetet. Tehát ha 4.5.1212-nél tartanak és neked csak 4.4.2231-ed van már nem enged tovább. A 3. számot nem figyeli. És mivel minden hónapban kijön egy alverzió, ez egy elég sűrűn visszatérő probléma, mivel nálunk a playstore-ból nem megy a frissítés, így kézzel kell hekkelni. Ez alapvetően nem az AA hibája, hanem a régió lock-é, de ezért elég kényelmetlen a használata.

Elkezdett furdalni a kíváncsiság és ma kipróbáltam a car-play-t (azért nem AA-t vettem ismét elő, mert arra most nem volt lehetőségem). Komfortosabb, mint az AA, mert még dugiszálni sem kell (sőt: frissíteni sem...), viszont közel nem hozza azt a kényelmi kezelést, amit az autó önállóan ad: először be kell menned a CP "szigetére" és azon belül navigálni.

A "rossz" után könnyű a jót megszokni, a jó után egy fél fok visszalépés is erősen érződik: az autóba épített navigáció után "szűk" volt az CP+Waze, például el sem tudja foglalni a teljes képernyőt (az irányokat nem tudja kitenni oldalra, a térképen van rajta, korlátozott funkciók, ...).
Tény, hogy egy telefon több lehetőséget biztosít zene hallgatásra, de a navigáció terén erőteljes előnye van a gyártóknak azon egyszerű oknál fogva, hogy sokkal jobban össze tudják integrálni a funkciókat, használni a kijelzőket. Ezt eddig nem annyira használták ki, de nagyon változóban van. Például valamelyik újabb VW-ben már láttam teljesen digitális műszerfalat, esélyesnek tartom, hogy már ott is fejlettebb a navigáció.

Mindezt úgy írom, hogy bő 1 évvel ezelőtt elmentem volna az autóba épített navigációs rendszerek temetésére. Emiatt került AA az akkor vásárolt autónkba, amit nagyon vártam nemcsak a nagyobb kijelző miatt, hanem azért is, mert baromi zavaró/kényelmetlen a telefont fogdosni/pakolni, a tappancs pedig hajlamos leesni (igazán jó helye sincs, lóg a kábel, ...).

Alkalom adtán ismét kipróbálom az AA-t, de emlékeim szerint kb ugyanolyan, mint a CP, csak macerásabb beizzítani.

(ami mindenképpen hátránya az AA/CP-nek, hogy aktív használat esetén nagyon javasolt tölteni a telefont, az autóba épített rendszerek esetén leginkább csak akkor, ha sokat telefonál az ember)

Az amerikai autóknál wifin keresztül is konnektál az android auto, nem tudni mi a korlátozás oka. Mivel a teló usb-n rá van dugva a gKocsira, ezért nem hogy javasolt a töltés, de el se tudod kerülni. :)
Megegyszer: semmilyen macerát nem tapasztaltam az android auto beindításánál, letöltöd, felrakod az appot, rádugod a rendszerre és megy (mégegyszer: ezt sem kell frissíteni). A vw-ben van egy kis tálca a telonak az usb-aljzat mögött, nem kell pakolgatni semmit, 20cm-es usb-kabel és kész, nem látszik semmi.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Akkor talán a waze-nél kellene reklamálni, ez nem az android auto hibája. Keressek neked példákat arra, amikor a beépített navi vitte be a málnásba a delikvenst, vagy meg tudod keresni te magad is? :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Csak így a farvizen írnám, hogy hagyományos rádióadókat alkalmazásból is lehet hallgatni. Én ezzel szoktam: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.worldradios.hongrie&h…
Mivel az autóban automatikusan felcuppan BT-re a telefon, illetve mindig felpattintom a tartójára, nem több gombnyomás innen elindítani, és sok esetben megbízhatóbban is szól. Például budapesti rádiókat tudok hallgatni pl. a Pilisben is, illetve a sok fm transzmitteres suttyó miatt rengetegszer szétesik a sima rádióhallgatás. Például a jazzy környékére sokan behangolják, aztán ha együtt dugózok egy ilyennel, már kapcsolhatom is ki vagy másra.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

A nyáron robogóval jártam dolgozni, egyszer csak egy auto pár centire mellettem hasitott el, meg is lepődtem hogy milyen közel volt. Aztán megállt a sor én meg melléálltam, erre látom ám hogy a középkonzol képernyőjét nyomkodja a csaj..... kíváncsi lennék rá mennyi baleset történik amiatt hogy a középső konzolon nyomodnak dolgokat az emberek. De a legtöbb kocsin meg már a fűtés-klima-rádióvezérés is ott van valamilyen menüben.

Bár az autóiparban tulajdonképpen teljesen hétköznapi dolog a lehúzós játék (lásd többszázezres gyári navik vs 10 ezer forintos androidon futó waze, ami nyilván fossá alázza ezeket), azért ez már tényleg mókás :) Főleg, hogy a CarPlay egy interfész a kocsi meg a telefon között, nem? Tehát nem kell hozzá infát meg szolgáltatást üzemeltetni.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

A kommentek végigolvasása után elég vicces (valójában nem), hogy nagyrészt azok böfögnek bele a témába, akik még soha sem használtak andorid auto-t vagy apple carplay-t és fingjuk sincs róla mire jó, hogyan működik, stb.
--
ne terelj

Ez nem akkora baj. Az nagyobb baj, hogy a bmw igen kezdetleges autókat gyárt szar kormányművel és még az indexet sem tudták kifejleszteni ennyi idő alatt. Legalábbis én az utakon össze-vissza cikázó és indexelni képtelen példányokat látok. ...de az is lehet, hogy mind paraszt aki bmw-t vesz. Fene tudja.

:-D :-D

Azért meg kell hogy cáfoljalak! Az általad felrajzolt halmazon kívül is esnek egyedek!

Nemegyszer (lehet hogy kétszer) már jött utánam közúton BMW szabályosan 90-el!..és...indexelve!!!!!!!

Az ő kocsijával csak egy gondolat lett volna az előzés, míg az enyém... hát... szóval nem. És mégis jött!!! :-D

> A bunkó suzukis nem megy bele olyan meredek helyzetekbe, mint a bunkó BMW-s.

Felmillas kocsiban is aranylag annyi hulye ul, mint 25 milliosban. Az olcso autot vezeto bunko mashogy veszelyes, ennyi.

A szabalytalan parkolas meg nem veszelyes, csak parasztsag. Elso sorban az elobbi erdekel, a parasztok legfeljebb a magas vernyomasuak egeszsegere karosak. :)

Jövő évtől az új laptopok USB portjai is havi előfizetés útján maradnak csak működőképesek. Amint lejár az előfizetés, az USB port(ok) megbaszódik/nak.

Üdv az új kibaszott világban! :)
--

Ez a két dolog nem kéne: BMW, Apple termék.

:)

Előre is elnézést kérek az itteni BMW tulajoktól, nekem is volt BMW-m, igaz 15 éves.
De ahogyan egyes BMW tulajdonosok viselkednek az utakon, különösen egy jól körülhatárolható kör, meg akik hozájuk idomultak, a havi 80 dollár is kevés büntetés nekik.

Kíválló cikk annak bemutatására, hogy hajlítják meg a valóságot a jogászok.
Annak aki többet fizet.
Ahogy a Matrixban a kanalat.
Addig csűrik csavarják, amig bebizonyítanak valamit aztán annak az ellenkezőjét is.
"A szerzői jog szabályai szerint pedig csak dolgok terjeszthetők, digitális jelek maximum a nyilvánossághoz közvetíthetők, így arra csak licencet"
Ilyen alapon a dobozos Window 7, 8.1 licenszét is elvehetik?

Magát a terméknek a tulajdonjogát nem, hiszen a fizikai adathordozó miatt a termék nem pusztán digitális jelsorozat, hanem egy tárgy, aminek birtoklására a jogot a vételár megfizetésével megszerezted (a rajta lévő szoftverre persze más jogok vonatkoznak, úgyhogy a licence más kérdés, arrol az eula rendelkezik).

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Azért nagy szerencse, hogy a Tesla ezeket az apró kényelmi funkciókat, mint a kocsit vezérlő mobilapp, navigázió, stb... ingyen adja. (mármint beépítve a kocsi árába)

Így a többieknek valami nagyon komoly tudást kell bemutatniuk a hasonló termékük mögött, hogy ne érezze mindenki hatalmas lehúzásnak, ha pénzbe kerülne.

Nyilvan kifizette, mint ahogy a BT kapcsolatert es az automata klimaert is fizetni kell, de nem is azon megy a vita, hogy legyen-e ingyen, hanem hogy mennyire fair a subscription model. Szerintem az autoiparban, ahol siman 10-20 eves eletciklussal lehet szamolni, rohadtul nem. A subscription modelnek megvan a helye, pl. egy munkavallalo manapsag a legritkabb esetben tolt el 10-20 evet egy cegnel (pl. munkara hasznalt szoftverek), vagy hasznal egy szolgaltatast valahol (pl. Spotify), ugyhogy ott van letjogosultsaga.

És 10-20 évig ugyanazt a mobiltelefon OS-t fogod használni? Nem biztos, hogy aki ma Apple-t használ, 5 év múlva is azt fog. Főleg mivel a mobiltelefonok életciklusa 2 év, és nem 10-20. Szóval itt nem az autó életciklusa a döntő tényező, hanem az, amihez az autó kiegészítő szolgáltatást nyújt.

akkor a 10. év után valaki havidijat fog fizetni érte? vagy nem értem ezt az elképzelést. a bmwnél sehol nem adják ezt a ficsört alapból az autóba. M2-s BMW-t néztem, és ott 15 millióért még le kellett rakni +400 ezer forintot amiben benne volt a professional navi ahhoz hogy tudja a Carplayt 1xx.xxx forintért. (kérdem én, minek a pro navi ehhez, mikor jó eséllyel ilyenkor úgyis Wazet fogsz használni az elavuló gyári navi helyett... na mind1, úgyis tudjuk erre a választ)

Az autó+mobil témában errefelé élőkkel a Google a kötsög - az AndroidAuto ugyanis kishazánkban nem érhető el... :-/ És már ahogy ismerős tapasztalta, egy boldogabb országbeli kijárattal bíró vpn sem segít.
Mondjuk akinek még tavasszal felcuppant, annak működik, frissül, de azért na...

Valojaban az uj auto (sot, end-to-end az egesz autos tema, a gyartoktol az allamig) egy jo nagy lehuzas akarhogy forgatjuk a temat, a CarPlay csak hab a tortan. 

Az, hogy egy CTO modelre a kereskedo 5 perc beszelgetes utan elengedett 18%-ot a listaarbol, nekem azt jelenti, hogy alapjaraton at vagyok baszva. Valoszinuleg igy is, csak kevesbe. Az auto (foleg az uj, foleg a CTO) luxuskiadas. Ettol meg nem bun megvenni, nekem is van, de a kognitiv disszonanciat megelozve erdemes realis elvarasokkal belemenni a bizniszbe. :)

miért is? én pl nem értek az autókhoz. akárhogy nézegettem a használtautó piacot folyamatosan minden hirdetésnél láttam valami átbaszást. biztos hogy rá kellett volna költenem még x százezer forintot és utána kitudja még mennyit. arról nem beszélve hogy a km óra is vissza van tekerve minden tetves használtauton. írtó nagyot kell mákolnod hogy meg tudj venni egy tényleg korrekt autót használtan. 

az ilyen embereknek (mint én) sokkal egyszerűbb besétálni a kereskedésbe elmondani melyik modellre milyen felszereltséggel van szüksége és elvinni a kötelező szervizekre. lehet hogy drágább, cserébe mindig egy megbízható működő gépben ülök ami nagyon nagy valószínűséggel nem hagy cserben.

Hat akkor uj autot kell venni. :) Nem azt mondtam, hogy nem szabad autot venni, hanem hogy az auto egy penztemeto. Ettol fuggetlenul az embernek lehet ra szuksege, sot, az is lehet erv, hogy siman csak szeretne egyet, de akkor annak megfelelo elvarasokkal kell belemenni a dologba.

Nem teljesen ertem a kerdesed, hogy melyik reszet vontad ketsegbe annak, amit mondtam. Ha egy CTO modellbol elengednek on the spot milliokat, akkor bennem (talan jogosan) felmerul a kerdes, hogy mennyit erhet valojaban a cucc, ha ilyen konnyen mondott le a kereskedo annyi penzrol. Uj autot nemcsak CTO lehet rendelni, hanem pl. a kereskedesben keszletrol megveheted a majdnem-pont-olyan autot, sokszor jelentosen olcsobban. De azt sem tartom realisnak, hogy a 60k km-es kocsi + vezetett szervizkonyv kombo (a kiarusitott ceges autok 90%-a) olyan nagy kockazat lenne.

Ha te a kockazatturesi szintedet oda lovod be, hogy nullkilometeres legyen, az igenyt meg oda, hogy minden apro reszletet testreszabhass, akkor termeszetesen meg kell venni a CTO modellt tularazva. No sarcasm intended.

kiárusított céges autónál nem feltétlen fogja a flottakezelő megcsinálni azt amit Te v én a saját (v saját céges) kocsival.
Pl kötelező periódus előtt akár 30-40%-al olajat cserélni (20k helyett 15k km futásnál pl)

Nem saját, hanem céges autó, nem vigyáznak annyira rá, hiszen bármit csinálnak, általában el fog menni 150k km-t.
A kérdés inkább az, hogy 250k vagy 4-500k km-nél térdel le a motor.

Persze, az is jó döntés lehet, hogy megveszed az új autót, és sokáig (értsd 8-12év) használod. Rendszeres karbantartás - és számíthatsz rá.
 

nem vagy egyedul.
En az autot hasznalni akarom, nem pedig patyolgatni, 3 havonta szerelohoz hordani. Pont. Eletem elso 3 autoja ilyen santa kutya volt, elegem lett belole.

Csak markakereskedotol veszek, 1 eves kocsit 20e Km-ig. Evente egyszer elviszem tervezett szervizre aztan kesz.

Élni tudni kell. Nálunk a családban van 4 autó kettőnkre. Átlagban 10e km per év per autó futással. Nemrég azt számoltam ki, hogy az optimális beszállás 100e++ km és 4-7 éves kor között van. Megtartás min 5 év. A karbantartás költségeiből nem csinálok érzelmi kérdést, mindent megcsinálok rajtuk a birtoklás utolsó napjáig.

 

Már nem akarok új autót venni. Nincs értelme. Két éve bementem egy Mercedes szalonba az új e coupe miatt. Pont átadás elött volt egy ilyen. 34,5 milla kedvezménnyel 32,4M. Arra jutottam, hogy kell a fasznak. Majd max, ha 20 lesz. A vicc az, hogy egy másik szalonban bent van most az autó 32e km-rel és 2 évesen, 20 milláért. Megnéztem, mert a kisördög bennem megvenné. Az értékesítővel poénkodtam, hogy annyira pofátlan lenne az ajánlatom, hogy szégyellem kimondani. Erre azt mondta ne fogjam vissza magam, mert az utolsó három hónapban én voltam az első aki elkérte a kulcsot. Azt tudni kell, hogy a márka vásárlóinak több, mint 95%-ka nem készpénzes. Őnekik a használt szóba sem jöhet, mert a kamat itt jóval nagyobb. Lelkesen mentem haza, megveszem, megérdemlem érzéssel. Otthon leültem számolni. Tőkeköltség, jövőérték, amortizáció. A vége az lett, hogy kell a faszomnak. Az jött ki, hogy évi 3milla a bukó a következő 5 évben még így is az autó. Úgy számoltam, higy 15-16-ért elhozom.  Az első évben annyit buknék, mint a mostani e coupem ára. Amikor ezt végig gondoltam, lenyugodtam és elmúlt a szerelem.

Neked és a hozzád hasonlóan gondolkodóknak hálás vagyok, hogy buktok helyettem. Köszönöm. ;)

+1

Az autó luxuscikk, az új autó méginkább az. Keleten meg duplán érvényes ez. Az árak nem a forinthoz vannak igazítva, meg az itthoni fizetéshez. Ja és pénztemetö is. Cserébe szabadságot ad, és elvisz oda is "ahová ember még nem merészkedett".

Egy átlag magyar élete során el sem tudja képzelni, hogy fejlettebb országokban miröl is szól az élet, és miröl nem?

A legerösebb fantáziával sem lehet elképzelni azt, milyen az az élet, amikor a születéstöl a halálig nincs anyagi probléma, hónapról hónapra élés, nélkülözés, lemondás. Ezért van az aztán, hogy idejönnek gazdagabb országból különbözö cégek, és az expat kollégák értetlenül állnak a "kulturális" különbségek elött, mert nem értik. Kurvára nem értik, mi miért van itt. Rózsaszín ködön keresztül látják a világot.

tisztában vagyok az érték vesztéssel, mégis úgy érzem hogy jobban járok azzal ha új autót választok mert így legalább nyugodt vagyok az autó felől. részemről ennyi. nem értek hozzá, nem is feltétlen akarok, időt meg végképp nem akarok szánni rá, főleg miután látom, hogy ismerőseim szívnak a hetekig hónapokig tartó "vajon miért folyik az olaj, mi lehet a baj" dolgokkal. 

Megértem az érzelmeid. Nem tudom mennyit mész egy évben és milyen értékű autót használsz, így számolni sem tudok vele, higy racionális vagy sem.

Négy autóm van amiből egy mindig bent van a cégem telephelyén. A szerviz úgy néz ki, higy bemegyek A autóval amit elvisz a szerviz a telephelyemről, majd hazajövök B autóval. Nekem ez így kb nulla idő.

évi 15-20e km, közepes felszereltségű ford fiesta (listaár: 5,2m) (nincsen többre igényem igazából, plusz nem is lenne reális egy nagyobb luxus autó az én városi felhasználásomhoz). 5 év múlva mikor eladó sorba kerül még bőven 2 milliót fog érni. a "kedvezmény" miatt bukok rajta ~2 milliót. szerintem ez így nem hangzik túl irreálisan. (de biztos vagyok benne, hogy meg tudsz cáfolni.)

Esetedben 5 év utáni eladás szerintem indokolatlan gazdaságilag.  Azt megértem, higy vágysz az újra, mert én is csak én urakodom ezen a vágyon és kordában tudom tartani.

Én másképpen számolok.  

Tfh, hogy n évente x-et buksz. Itt x egy egyenleg. Akkor x*1,05^y ahol y azon évek száma amíg nem költöd el a pénzt az 1,05 pedig az éves kamat. Fogyasztásaink nagyrésze felesleges, a megtakarítás pedig jót tesz a lelkibékének.  Mivel tudom, hogy a vagyon exponenciálisan nő, így azt is tudom, hogy minden egyes elköltött forint sokkal nagyobb érték a jövőben, mint ma. Ha pedig a vásárlásaimat akkor végzem el amikor jó az ár, akkor mégtöbbet. Ehhez nagy megtakarítás kell.  Én emiatt az utolsó 4 évben a vagyonomat megdupláztam.

Csendben megjegyzem, hogy egy új autó is lehet alapból hibás, sööt. Anyaghiba, összeszerelési hibák, konstrukciós hibák, stb...  ld. pl. a Takata légzsákok esete, de sorolhatnánk.

Egy többéves autónál már nincsenek rejtett gyártói meglepetések, addigra általában kiderülnek a turpisságok. Ès mindez jól le is informálható.

Megnézem a népítéletet, meg a gyártói visszahívások topikjait, és látom, hogy éppen mennyire jó vagy éppen rossz adott típusba beülni.

Az már csak hab a tortán, hogy mindemellett nem bukok milliókat.

tény, de nem nekem kell utána járni, begurulok a szervizbe, elmondom mi a gondom és megcsinálják jó esetben. általában nem volt még gond. (nem kellett ilyennel szervizhez fordulnom)

valamint a használt autókat is megveszi egyszer valaki újonnan. ha mindenki úgy gondolkodna mint ti, előbb utóbb nem lenne több autó amit meg lehet vásárolni. 

Mire használt lesz az újból, az elsö tulaj gariban szépen leszervizelgeti (jó esetben), így mire átkerül máshoz, valószínüleg már a kezdeti hibák orvosolva lesznek.

Aki tele van zs-vel, vagy vággyal, vagy cég és leírja, azoknak mindig megéri új autót venni, mert ott nem az dominál, hogy mekkora az értékvesztés egyébként.

Nemrég vettem egy 12 éves Toyotát, 1 hetet vártam a honosításra, alig bírtam ki :)

Már nem a szocializmus van, amikor éveket is tudtak emberek várni az autóikra. Ma rohan az idö, bárkit bármikor utolérhet a végzete, élj a mának van, stb... minél elöbb ülhetek be valamibe, annál elöbb élvezhetem annak az elönyeit.

Nem vagyunk egyformák. Most éppen várólistán vagyok egy másik Rolexre, amire kb. 5 év a várólista. Megvehetném ma is "használtan", azonnal, de nekem így nem kell. Nekem legyen rajta a nevem a hozzá járó elektronikus kártyán, legyen a nevem benne a gyártó adatbázisában és ne egy olyan tárgyat birtokoljak, amit egy Abdullah Hassan vett valamikor az Arab Emirátusban, majd Csempész Jóska becsempészte a seggében az EU-ba stb.

Vagyok magamhoz olyan jó, hogy amíg megtehetem és ha megtehetem, akkor nem veszek használtat. Nyilvánvaló, ha valamiből nem tudnék újat venni (mondjuk a Mona Lisa-t nem tudnám újban beszerezni ;), akkor tundék esetleg kompromisszumot kötni.

Egyébként nekem egyetlen autó sincs a nevemen, nincs a tulajdonomban autó. Nekem az autó munkaeszköz, olyan mint egy fúrógép, lapát vagy egy laptop. Mivel - szerintem jól dolgozok - elvárhatom a munkáltatótól, hogy ne egy rakás fost, hanem - ha úgy igénylem - akkor egy vadonatúj autót tegyen alám. Még akkor is, ha csak 2 havonta tankolok és 5 év alatt csak 20 ezer kilométert megyek vele.

Egyébként, mivel a szervizt és az üzemanyagot sem én fizetem, leszarom, hogy mi mennyibe kerül. A legjobb szervizbe hordom, nem csóróskodok. Viszont, cserébe, azt sem tudom hol nyílik a motorháztető, mert én abba még egy ablakmosót sem töltöttem soha. Nincs rá szükségem, emberem van arra, aki ezt megteszi.

trey @ gépház

A céges autónál szerintem a cégeknek a megjelenés, az image az elsö és nem az alkalmazottak kényelmi szempontjai. Egy új, pofás flotta jó reklám a cégnek. Természetesen jár a komfort is mellé, ami már inkább az autógyártók érdeme és nem a flottát üzemeltetö cégeké.

Rolex órára éveket várni nem ugyanaz, mint autóra, mert a Rolex hiánya nem jár kvázi semmi hátránnyal, egy autó hiánya viszont kézzelfogható annak, aki napi szinten használja.

A céges autónál szerintem a cégeknek a megjelenés, az image az elsö és nem az alkalmazottak kényelmi szempontjai. Egy új, pofás flotta jó reklám a cégnek.

Semmilyen flotta nincs itt. Egyedi beszerzés. Bemegyek egy tetszőleges autókereskedésbe, kiválasztom amit szeretnék, a cég pedig beszerzi. Ez egy pontosan ugyanolyan autó, mint egy saját, a különbség annyi, hogy nem év vagyok a tulajdonos. Nem keverendő ez a flottás, kulcsos stb. autókkal.

Természetesen jár a komfort is mellé, ami már inkább az autógyártók érdeme és nem a flottát üzemeltetö cégeké."

Nem értem, hogy hogyan jön ez ide.

egy autó hiánya viszont kézzelfogható annak, aki napi szinten használja.

Nem értem, hogy miről beszélsz. Általában ez úgy megy, hogy mire az autóm x éves lesz, előtte fél évvel megrendelem a másikat, mikor megérkezik, elmegyek érte, a régi kocsimból átpakolom a cuccaimat az újba, még egy ideig megtartom mindkettőt, majd ha már belaktam az újat, a régit leadom / eladom. Pont úgy, ahogy egy laptoppal teszem. Hol látsz te itt autó nélküli időszakot?

trey @ gépház

A Te esetedben gyakorlatilag egy plusz juttatás az autóhasználat, nem egyedi eset, olyan, mint pl. a Cafeteria. A cégeknek ez megéri, mert kevesebb kiadással jár nekik, mint egy komolyabb bruttó béremelés. Pláne, hogy mindent leírhatnak az adóból. Jó cégnél dolgozol, mert megbecsülve érzed magad, ami jelenthet egy korrekt fizetésen felül autóhasználatot is. Jó érzés, hogy vannak itthon még ilyen munkahelyek, és nem csak a zsebbemani meg a szarevés megy.

A toyotán kicseréltem az olajat, a hűtőfolyadékot, a levegőszűrőt, a pollenszűrőt, a gyújtógyertyákat, csomagtartó teleszkópokat. Következő a sebváltóolaj cseréje lesz, illetve a fékfolyadék, de ezekkel megvárom a tavaszt. Mindennek utána olvasok, előre lefoglalom az autósboltban az általam kiválasztott anyagot, mert ha rájuk bízom magam, bizony nem mindig azt kapom, amit kellene.

Izzót is cseréltem hátul, a jobb és baloldali helyzetjelzőket, illetve a jobb oldali féklámpát.

Kormányra felpattant egy védő, illetve előre üléshuzat, valamint gumiszőnyegek körben mindenhová.

No, ezzel meg is spóroltam pár tízezres munkadíjat, és azt is tudom, hogy minden fasza, nem zsákbamacska.

OBD2-es diagnosztika, nincs hibakód.

Már csak azon kell drukkolni, hogy egy elmebeteg, alkesz, drogos, nyugger, suttyó, román konvojos ne amortizálja le a vasat idő előtt. Sok kamikaze közlekedik az utakon, és senki sem tudja őket kordában tartani.

Én szeretek csóroskodni . Pl  Szeretek olcsón jót enni. Számomra a megtakarítás olyan, mint a drog.  Semmiért sem vagyok hajlandó többet fizetni, mint a minimális ár. A felette lévő összeg veszteség illetve az érzelmeim költsége. Úgy élek, hogy a bennem lévő ösztönállat, a magamutogató, dicsekvő én a lehető legkevesebbe kerüljön. Sokszor belátom, hogy egy-egy impulzus nem valós igényt elégít ki, hanem a környezet hatása. Azt is látom, hogy az emberek emiatt egy életen át szoronganak.  Erre én nem vagyok hajlandó.

Szorongás? Bennem semmilyen szorongás nincs. Simán elmegyek jövő héten egy Michelin-csillagos étterembe vacsorázni, mert éppen úgy tartja kedvem. Számomra a pénz önmagában semmit sem jelent. Azért van, hogy használjam. Majd ha nem lesz (volt, amikor nem volt még ennivalóra se), akkor majd megint kitalálom/feltalálom magam. Mivel tudok és szeretek is dolgozni, nem félek attól, hogy mi lesz, ha szűk esztendők jönnek.

trey @ gépház

A spórolás jó dolog, de az is csak ésszel. Nekem az a boldogságom egyik alapja, hogy tudom, spórolni is tudok, meg költeni is ha kell, persze utóbbit sosem luxusholmikra. Nem tudom magamat olyan gazdagnak elképzelni, hogy megfizetném a luxust csak azért, mert megtehetem. Vehetnék most is luxuscikkeket, de egyszerüen nem látom értelmét. Nekem a használhatóság és a praktikum mindig elsödleges volt, a stílus, miliö, feeling, akármi meg utolsó. Alulról jutottam el oda, ahol most tartok, ezért nem csak értékelni tudom azt, ami van, hanem bármikor lemondani is bármiröl, ha az élet úgy hozná.

Van egy mondás: az embernek csak addig vannak elvei, amíg nem éhes. Nagy igazság. A világrend, meg a jelenlegi státuszunk meg 1 mp alatt meg tud változni, legyen egy válság, háború, betegség, akármi a háttérben. Semmi sem tart örökké.

Vannak dolgok, amikhez ha értesz, attól nem kevesebb leszel, hanem több. Pláne, ha férfi, és műszaki érdekéődésű az ember. Az autó szerintem ilyen.

A saját autómat úgy szoktam szervizelni, h átviszem a szerelő haverhoz, és ott csinálom, ha vmit nem jól csinálok, akkor megmutatja. Utána kifizetem neki, mintha ő csinálta volna. A céges autómat természetesen márkaszervízbe hordom, de ha már elmúlt x éves, akkor sk csinálok rajta apróságokat. Nem érzem cikinek.

És új autót addig használok, míg gtk lesz. Nem környzetszennyezek pár évente új kocsival.

 

Szerk: ez érdekes, mert én trey órás-autós hozzászólására nyomtam a válasz gombot.

Te valamit összekeversz. Nekem több szakmám is van (és egyik sem könyvtár és büfészak), köztük az egyik "gépjárműszerelő technikus". Ugye nem szeretnéd azt mondani, hogy nem tudom megcsinálni? Simán meg tudnám. Ez nem jelenti azt, hogy ezt nekem kéne megcsinálnom.

A másik dolog, amit keversz, hogy azt hiszed, hogy én szennyezem a környezetet. Szerinted én egy EURO6 szintet tudó autóval, amivel havi 150 kilométert megyek (egyébként pedig gyalog járok), én szennyezem a környezetet? Ez az autó, amit én leteszek jövőre kb. 30 ezer kilométerrel, még legalább 10 éven keresztül kiszolgál majd egy másik tulajdonost. Mivel én kurván vigyázok a dolgaimra, már most van rá vevő, aki alig várja mikor ülhet bele. Havi szinten érdeklődik, hogy mikor cserélem le az autót.

Én ezt megtehetem, megdolgozom érte.

trey @ gépház

Egyszer voltam autóval márkaszervizben, szerintem rosszkor voltam rossz helyen, jól átb@sztak. Akkor még kopasz voltam a témához. Ja, és a problémát sem oldották meg.

Sokkal jobban megbízom magamban, ha valamit meg kell csinálni, mert tudom, hogy milyen a végeredmény. Persze nem állok neki ész nélkül mindennek, csak annak, amiröl tudom, hogy mi a teendö, hogyan, és meg tudom csinálni.

A probléma az a szolgáltatásokkal, hogy az esetek többségében egy alulfizetett, kiégett, motiválatlan arc nyúl a dolgokhoz, és kb. a szükséges minimumot hozza, talán azt is szarul. Ès akkor még a direkt átb@szásokról nem is beszélünk, ahol a cél elöbbieken túl az inkorrekt plusz haszonszerzés. Kíváncsi lennék, hány autóból lett "donor" szervizekben pl.

azt sem tudom hol nyílik a motorháztető, mert én abba még egy ablakmosót sem töltöttem soha. Nincs rá szükségem, emberem van arra, aki ezt megteszi.

Azert a lo tulolalara sem erdemes atesni, nekem multkor az autopalyan fogyott ki a lotty, egyszerubb volt megallni a soron kovetkezo benzinkutnal, mint odahivni hozza az emberem. :)

Ha úgy vagyok öltözve - pl. motorozok - akkor mindent megcsinálok. Nem érdekel, ha retkes lesz a kezem, vagy a motoros ruha. Azért van. De ha vacsorázni megyek és nem egy retekben akarok odaérni, akkor adok inkább egy pár százast a kutasnak, aki megcsinálja nekem. Mondjuk, a motoromhoz hozzá sem engedném nyúlni, de az más kérdés.

trey @ gépház

Meg fogsz lepődni, de vannak olyan autók, amiket készletről is el lehet vinni, és csak a hivatalos papírozás idejét kell kivárni, hogy beleülhess :-) Oké, egy használtnál még hamarabb megvan, mert ott "azonnal" viheted, ha megkötötted a GFB-t, átírni ráérsz 15 napon belül :-)

Anno év elején nekem adott modellre volt vagy 5-6 különböző ajánlatom (ezek már azok, amik a "must have" listát tudták, ezen felül még volt egy rakat első körben kiszórt, ami nem) - mind készletes autó, és már az ajánlatkérésnél nem voltam rest leírni a "kell" és a "jó lenne" tartozékok listáját. Igen, a szín (karosszéria és kárpit) ez utóbbiba került - egyéb okból egyik sem a tervezett körből került ki, de már nem bánom, mert jobbat és szebbet kaptam végül.

nincs ilyen jellegu problemam. de szerintem nem is lesz egyhamar...

Szerkesztve: 2019. 12. 05., cs – 21:13

A Tesla autók is folyamatosan kapcsolatban vannak a gyártóval. Csak ott mondjuk új funkciót, néha plusz teljesítményt kapsz.

Ők is szerettek volna valami ilyesmit :)
Következő a feláras irányjelző lesz?

Hajlik az átlagember arra, hogy BMW-s/Audis/stb = bunkó, de azért egyáltalán nem minden esetben van ez így. Velem kerékpározás közben (is) volt már hihetetlen előzékeny nagy, új BMW-s is. Továbbá bennem olyan kérdések is felmerülnek, hogy "láttál-e már itthon olyan >=12 éves dízel Audi A4-et/Passatot/Golfot/akármilyen BMW-t/furgont/stb" ami nem volt elviselhetetlenül büdös? Mert én nem. Mind büdös és környezetszennyező. Megvenni van pénz, megjavíttatni, karbantartani nincs, vagy az már nem fontos. De említhetném az útjainkon futó sok kiütött katalizátoros benzines autót is (kezdve a Swiftektől), azok is büdösek és környezetszennyezőek.

Szóval nem csak a BMW-s lehet suttyó, hanem akáki más is, legyen az F Astra, Swift, Audi stb kormánya mögött. Véleményem szerint a BMW mint jelenség eléggé feltűnő, ezért figyelnek jobban rájuk az emberek, és ezért kritikusabbak... Persze lehet egy olyan is a dolgok mögött, hogy "nekem van pénzem, drága autóval járok, a szabályok és többiek felett állok"...

Kevés. Ennyit még a plebs is ki tud fizetni.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

12 euro/mon:

https://www.inemotion.com/en/support/first-use-of-my-airbag-product/

"After having purchased an airbag product integrating the In&motion airbag system, your In&box protects you for 48 hours from the first use.

After this time, you will need to activate your In&box by subscribing to an In&motion membership in order to make your protection system functional, then activate your In&box thanks to the detailed activation process."

(Ha nem láttam volna, hogy tényleg van ilyen, nem hiszem el.)

Mondjuk ez lízing-szerződést jelent, simán megveheted egy összegben 399 dollárért, vagy lízingeled havi 12 dollárért. A lízingért cserébe így az ő költségük a javítás, és 3 évente frissebb modellre cserélik ingyen. Ha pedig már nem használnád a lízing alatt, bármikor lemondhatod az előfizetést, és visszaküldheted. Ha mondjuk csak 3 hónapot motoroznál, jobban megéri 36 dollárért lízingelni, mint majd 400-ért megvenni.

Nagy Péter

Ez egyszerűbb szavakkal azt jelenti, hogy folyamatosan fizetni kell, különben nem fog működni a légzsák egy esetleges balesetnél? Méltányosnak hangzik, de minden más alkatrészre is ki kellene terjeszteni, például a balraindex az első héten ingyenes, de ha azután is akarod használni, vagy esetleg jobbra is akarsz fordulni, akkor már fizetős. (Elakadásjelző dupla díjért.)

80 dollár/év????? ma az egy nagycégnek :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Jobb, ha mindenki hozzászokik:

Volkswagen risks losing its competitive advantage if it doesn’t transform into a technology company, CEO Herbert Diess told 120 executives of the German carmaker in an internal meeting.

“The storm is just beginning,” Mr Diess told attendees, adding that “the time of classic car manufacturers is over”.

https://www.linkedin.com/feed/news/4776516

Mindig is divat volt. Eves szerviznek hivjak. AMG mercinel meg kb 6-8 honaposnak. Osszege alkalmankent 600-2500 EUR az auto elso 80e km-en.

Teslanal is van premium connectivity package, ha LTE halozaton akarna youtube/twitchet nezni vki.  Ez model3-hoz nem jar ingyen orokre(talan elso evben ingyenes.). Csak S es X-hez "ingyenes" (vetelarba belekalkulaltak gondolom tobbszorosen is). Aztan $10/ho. Eleg fos, hogy nem epitik be auto araba, mert nem nagyon dobna meg. Aztan kb 5 evig ervenyes lehetne utana meg fizethetne.

 

Viszont a linkelt cucc clickbait lehet csak. Valoszinu nem volt megveve autohoz, csak kapta ajandekba 1 evre vagy vmi hasonlo es nem kapcsoltak le idoben aztan tulajdonosvaltas triggerelte cuccot.

Csak mert ha belepsz az accountodba, akkor minden autodhoz kulon latod az autopilotot. A hatterben az API hivas is VIN alapjan megy es vinhez tartozik autopilot es nem szemelyhez szerintem.

Igazából nem értem, hogy itt most mért a Tesla a hibás? Volt egy autó, amit egy 2. fél eladott egy 3. félnek olyan funkcióval, ami nem járt a kocsihoz, de erről az eladó vagy nem tudott, vagy tudott, csak kamuzott. A vásárlás után gondolom 3. fél regisztrálni akarta saját magát a kocsihoz, hogy használhasson mindent, és itt figyelt fel a központ, hogy ehhez az autóhoz nem jár a szolgáltatás, ezért kikapcsolta.

Ezt hibás teljesítésnek hívjuk 2. és 3. fél között.

A Tesla max annyiban lehet hibás, hogy évekig volt a kocsin egy olyan szolgáltatás, ami nem járt hozzá, senki nem fizetett érte. (Lopták, hekkelték, demózták de úgy maradt)

 

Látom kicca megelőzött

az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

"So the story goes something like this:

  • Person ‘A’ buys a brand new Tesla model S with “FSD” - the full self driving package - which costs like $7,000.
  • The car had a number of problems with it - so Tesla agreed to replace it with a brand new car under the “Lemon Laws” - and (of course) the new car had FSD installed on it because Person ‘A’ had paid for that.
  • The original car (the one with the problems) was sold off to a dealer.
  • What SHOULD have happened was that the full self driving package on the original car should have been disabled - because the $7,000 the original owner paid to Tesla now represents the FSD option on the NEW car. But it seems that somehow, this was not done.
  • The used car dealer sells the car “As Is” (which is wise for a car that was subject to a Lemon Law replacement!!).
  • Person ‘B’ buys the new car - “As Is” - which he, quite reasonably, believes to be a bargain because it seems to include the FSD option.
  • Tesla do an audit (which we believe that they do routinely because they don’t want hackers “jailbreaking” Tesla cars and unlocking features that were not paid for). Their computer sees that this car has FSD enabled and SHOULD NOT HAVE IT ENABLED…so it disables it on the next software update cycle.

End result being that the new owner is pissed because he bought a car with FSD. The dealership says “Not our fault - we bought it from Tesla ‘As Is’ and we sold it to you ‘As Is’ so you have no come-back.”. Tesla say “The car is not registered as having FSD - so we removed it.”

It looks (on the face of it) as though Tesla screwed up and should have disabled FSD when they sold the car to the dealership…but they did not. The Dealership (I would argue) should have checked what options the car legitimately had on it - and should have sold it accordingly…but they did not.

Tesla did eventually restore the Autopilot FSD to this vehicle."