Airbus mint munkahely

 ( john_silver | 2019. június 21., péntek - 9:29 )

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy van-e esetleg itt olyan aki az Airbus-nál dolgozott, vagy jelenleg is ott dolgozik.

Köszönöm.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Szia,

Münchenben (Defence and Space) dolgoztam contractorként, életem messze legjobb projektje volt,
mint a munkakörnyezetet, feladatokat, kollégákat és az egész cég légkörét tekintve.

Ha nyitott lennék külföldre, oda jelentkeznék először.

Üdv,
Gábor

Köszönöm, most hogy Magyarországra jön gondolkodom a váltáson.

Arra szinte biztosan nem lesz érvényes, amit írtam. :/

Miben különbözött a "tipikus" itthoni dolgoktól a külföldi munkavégzés? Kellő számú ember és idő? Vagy a feladatok is szebbek voltak?

Ez jó kérdés és egyedül nem fogok tudni autentikust választ adni, ezért legyen inkább vitainditó.

Azt látom, hogy eleve alacsonyabb hozzáadott értékű projekteket, pozíciókat hoznak nearshore/offshore országokba.

Ezzel együtt a munka mennyisége is több, ami viszont egyáltalán nem jelent hatékonyabb munkavégzést, az emberek talán ez miatt is sokkal inkább leterheltek és sokszor frusztráltak.

Több pénz vagy igény van a munkavégzés segítésére, és itt nemcsak nagyobb és jobban felszerelt irodákat értem, hanem adott esetben szakértői támogatást (Airbus-nál pl. dedikált külső scrum team volt, akiknek tényleg volt hozzáadott értéke csapatokhoz és nem titkárnői feladatokat láttak el), vagy személyre szóló, az egyén és az üzlet érdekeit szemelőtt tartó oktatási tervet.

Minden külföldi projektemen szignifikáns volt a külföldről jött kollégák száma, ha belegondoltok, ezeknek az embereknek el kellett érniük, hogy felvegyék őket egy másik országban, önállóan be kellett rendezniük az életüket, el kell fogadniuk, hogy különböző kultúrájú emberekkel dolgoznak együtt.
Sokkal több motivált, nyitott és kollaborativ kollégám volt kint, mint itthon.

Jobban működnek a belső folyamatok, még azonos cégcsoport mellett is.
Ennek lehet találgatni az okát, az vezetőként roppantul zavar, hogy itthon folyamatosan akadályokba ütközök és a munkaidőm szignifikáns részét ezek managelése viszi el, kint mintha gördülékenyebb lenne minden.

meg is valaszoltad:

a "tipikus" itthoni dolgoktól

Munkaerohiany pl. Nemetorzsgaban is van, nalunk is van nyitott pozicio.
Tehat kello szamu ember? Nem.
De egy szakmai kerdesnel nem vita alakul ki, hanem parbeszed. Legtobbszor. Otthon sokszor egy kerdest kritikanak vesznek es egybol sundisznopoziciot alakit ki a "megtamadott" emberke.
Sok technikat meg tudsz ismerni -> ez nem minden esetben jo, mert fregmentalodsz.
Kozhelyek: nyugodtabbak az emberek.

"Otthon sokszor egy kerdest kritikanak vesznek es egybol sundisznopoziciot alakit ki a "megtamadott" emberke"

+100000

"Kozhelyek: nyugodtabbak az emberek."
Persze hogy nyugodtabbak, az évi 43.350.000Ft fixszel az ember könnyen viccel, főleg úgy, hogy ha nem tetszik, simán átül máshová, ahol még akár meg is fejelik ezt az összeget.
A szar viszont ott is büdös.

Itthon is simán átulhetsz máshova, sőt az itthoni IT-s fizetéssel nagyobb Jani lehetsz (legalábbis a többi magyar között).

"De egy szakmai kerdesnel nem vita alakul ki, hanem parbeszed. Legtobbszor. Otthon sokszor egy kerdest kritikanak vesznek es egybol sundisznopoziciot alakit ki a "megtamadott" emberke."
Pont holnap fogom kipróbálni, hogy ne legyek sünd, mert az első fele már elkezdődött: "De megint miért xy abc ?" Megoldás: service sünd stop

"Sok technikat meg tudsz ismerni -> ez nem minden esetben jo, mert fregmentalodsz."
Ha csak megismered, akkor nem baj, mert világlátottabb leszel. Csak ne akarj mindennel foglalkozni! De én szívesen venném a sok technológiai lehetőséget. Ahogy szokták mondani, itthon is van fejlődés: amikor az apache-ot és a mysql-t külön gépre teszed. :)

Elvileg csak az Airbus Helicopters nyit gyarat, de az is allami resztulajdonban lesz, vagy nem?

De.