Csillapítàsi algoritmusok - kameramozgàs

Fórumok

Sziasztok,
adott egy irànytű ès egy VR. A kettő összekötése után, forgás közben a kép néha "rángat".
Ennek csillapítására ezt használom most:
((előző_irányfok * 9) + uj_iranyfok)/10

Ez nagyban kisimította a mozgást, de még így is maradt benne javítanivaló.

Ismertek olyan csillapítási algoritmusokat, metódusokat amivel ezt tovàbb tudnám javítani?

Hozzászólások

A VR is ad neked orientaciot nem? Egy kalman szurovel osszekothetned oket.

VR esetében a csillapítás egy rossz megoldás, neked filter kell (pl. a korábban említett kalman). Van egy halom szenzorod (Gyro, Acc., Mag.), ami jó esetben legalább 3-4x tobb esetben küld információkat mint amire neked van szükséged. A 3 szenzorból, illetve a magasabb mintavételből kell error rate-et számolnod és az alapján módosítani az orientációt.

Saját VR headset a cél?

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Jelenleg is Kalman szurozik, csak nala 10%-ot kap az uj meres, es 90%-ot a regi allapot, es csak egyetlen erzekelot vesz figyelembe.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Ezer dolog okozhatja a rángatást. Akár lehet aliasing jellegű probléma is, ha a kérfrissítés és az iránytű mintavételezés frekvenciája nem egyezik. Vagy bármi hasonló. Így látatlanban megmondani, hogy mi okozza nem lehet.

Viszont ha filterezel, az késleltetést fog okozni, amitől - állítólag - szédítőbb lesz. Disclaimer: sosem VR-oztam, csak előadások anyagai alapján mondom.

ha kisimult tedd utána ezt: és tekergesd a filtert.

irányfok = irányfok + ( (uj_iranyfok - irányfok ) / Filter );


------------------------
Jézus reset téged