Dolgozat

Nem nagyon követem figyelemmel mióta megy ez így (mea culpa, nem vagyok tökéletes apa), de nemrég sikerült realizálnom, hogy a gyerek osztályozott dolgozatait nem adják neki csak oda úgy, hanem csak megtekintésre(kb. 2 perc) utána szépen megy vmi gyűjtőbe. Egyfelől megértem, hogy ez _elvben_ miért lenne jó, de a gyakorlatban ennek olyan hátrányai vannak, hogy egyfelől nagyon kicsi annak az esélye, hogy felismerje egy adott dolgozatban milyen hibát követett el - értsd mire kéne rágyúrnia - másfelől az még viccesebb mikor kiderül egy adott dolgozatról hogy a kedves tanító néni csak a lap egyik oldalát látta(?) és úgy osztályozott.

Mint kiderült külön kérésre lehet ingyenes kérni fénymásolatot - digitálist nem tudnak csinálni, lol - elektronikus osztálynapló ide vagy oda.

Hozzászólások

Nem vagyok mai gyerek, sőt. De anno mi sem csinálhattunk galacsint a "jól sikerült" :) dolgozatokból. Kiadták - konstatáltuk - visszaszedték. És működött a "dolgozat füzet" intézménye is. Szóval nem olyan új dolog ez - más kérdés, ha az elmúlt években másképp működött; arra nincs rálátásom ;)
Ez a fénymásolás meg nem akar kikopni a világból, bahh. Még jó, hogy nem pénzért adják.

Hatodik-hetedik osztályos lehettem, amikor bevezették hogy csak tollal írhatunk dolgozatot, mert az osztálytársam a föci dogát ceruzával írta, és amikor a tanár kiosztotta megtekintésre, a csávó szimplán kiradírozta az egészet :D

> értsd mire kéne rágyúrnia

Ehhez nem is kell, olimpiai rudas guggolást ajánlom, ha valamire gyúrni szeretene!

Nem hinném hogy a 2 perc van előírva, hanem az, hogy a doga kiadás után visszaszedésre és tárolásra kerül, mondjuk az óra végén. Ma már ott tartunk hogy az átlag szülő nem hisz a tanárnak, és a gyerekkel együtt szokta követelni a jobb jegyeket vagy a gyerek jobb elismerését, ezért kell megőrizni, mert ha kiadnák, biztos hűlt helye lenne.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

es az mire jo ha kovetel jobb jegyet? tanar kov oran kihivja felelni, kerdez ket cifrabbat, aztan mar mehet is a karo, mert nemtudja (nem velem, de true story :( ). vagy ma mar a feleleseket is felveszik magnora hogy utolag lehessen azert is reklamalni?

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nem vagyok egy háklis szülő, de azért ez nem ennyire fekete - fehér téma...

A tanárok hozzáállásáról a Kréta-hoz, pedig bőven megvan a saját véleményem. Sokallják a munkát vele, de az ellenőrzőt sem szívesen használják... Ha a gyerek nem érti az anyagot, akkor "biztosan kiesett a családi életből". Nem az iskolában kellene normális órát tartani, hanem a szülő oktassa otthon a gyereket.
Ráadásul Informatikai gimiről beszélek...
Sok szülő a matekhoz sem tud hozzá szólni, nem hogy a C, C+, C# vagy egyéb programozói nyelvhez.

Szóval nem mindig a diákkal van a baj...

Persze hogy nem, a tanárok is emberek és hibáznak. :)
Én csak annyit akartam mondani hogy a nejemtől hallott sztorikból gondolom azt, hogy a dolgozatokat azért szedik vissza és teszik el a fiókba x időre az iskolában, mert rendszeres hogy a szülők bejárkálnak gyerekestül, és nem értik hogy miért lett elégtelen a dolgozat. És akkor meg lehet mutatni. Ennyi.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Ugyan nem dolgozat, hanem ZH, de néhány gondolat:

1. Mikor a ZH-k kiosztása után összehasonlítottuk az egyik évfolyamtársammal a két ZH-t, akkor kiderült, hogy a kettő szó szerint megegyezik. Ez nem volt újdonság, mert az enyémről másolta. Viszont én 2-est, ő pedig 4-est kapott rá. Ha túl sokáig van a hallgatónál/diáknál az írott mű, akkor az ilyesmi hamar kiderül. (A tanárt ismerve, valószínűleg úgy korrigált volna, ha a kolléga beismeri a másolást, hogy én 2-est, ő pedig 1-est kap. Így aztán nem erőltettük a dolgot.)
2. Mikor én írattam ZH-t, akkor a javítás és osztályozás után összehasonlítottam azokat, nehogy a fenti hibát én is elkövessem. Ez maximum 30-40 emberig működik. Ennél nagyobb létszám esetén már a hasonlítás is nagyon sokáig tart, pláne ha több ember végzi a javítást.
3. Általában 10-15 percet adtam a ZH tanulmányozására, és ezalatt lehetett reklamálni is.
3. Minden ZH-t megőriztem, amíg az adott évfolyam le nem államvizsgázott. Ha tudtam, hogy valamelyik hallgató a tudás anyjával barátkozik, így nem normál időben végez, akkor a megsemmisítés előtt az ő ZH-it külön vettem.

Ah, ja. Bár ha nem humán tudomány, hanem reál, azért talán az is jól "javítókulcsozható" - legalábbis ekkora különbséget semmiféleképpen nem kellene engednie, hogy szó szerint ugyanarra a két dolgozatra, ennyire különböző jegyet eredményezhessen. Legalábbis szerintem (pl. az emelt fizika érettségi esszé-része is viszonylag korrektül van leírva, talán a stílus és hasonló dolgokból származhat némi eltérés - de nem két jegynyi).

Upsz! Az 1. pont majd szóról szóra velem is megtörtént :O

Nem álltam pont jól adott tárgyból; javítanom kellett, így tanultam a dogára rendesen. Az előttem ülő - aki szín ötös volt - meg tök másnapos volt, nem fogott az agya. Hátra-hátra fordult, hogy segítsek neki, mondtam saját felelősségre másolhat :D

Köv. órán kikaptuk a dogát: neki ötös, nekem kettes - a dolgozatok közel azonosak voltak. Nekem nagyon kellett volna ennél jobb, neki meg mindegy volt. Rendes gyerek lévén bevállalta, így együtt kivittük a dolgozatainkat - első sorban az én pozíciómat javítandó. A tanár először hitetlenkedett és terelte volna a dolgot, hogy én másoltam, de hamar rájött, hogy védhetetlen a pozíció. Így beajánlott egy négyest - bizonyos kussban maradás feltételeivel :) - amit el is fogadtam, az osztálytársnak meg maradt az ötös. WIN-WIN ;)

A legtöbb iskolában a témazáró dolgozatokat a tanár köteles megőrizni. Sok iskolában kb. minden dolgozatot. Ha mindenki hazaviszi, sokan nem fogják (elfelejtik/megette a kutya/...) visszahozni. A minősítési rendszerben a pedagógusnál akár ezt is nézhetik (azaz mennyire felel meg a pedagógus munkája az adott intézmény pedagógiai programjának).

Ha az adott szaktanárhoz fogadó órára bemégy, biztosan szívesen neked is megmutatja, illetve biztosan szívesen felvilágosít, mire kell a gyereknek "rágyúrnia".

Nálunk is vissza kellett adni a legtöbb esetben (középiskolában, egyetemen is).

Azért ha ki van javítva egy dolgozat, akkor szerintem viszonylag rövid idő alatt meg lehet találni a saját hibáidat, illetve lehet kérdezni a tanártól.

Mostanság meg kb. mindenkinek van fényképezőgép a telefonjában, ha annyira érdekli a ZH lefotózza magának.

Volt párszor, hogy a ZH (egy része) számítógéppel javítható volt (teszt kérdések), és a be-scan-nelt, kijavított ZH-kat neten elérhetővé tették.

Az közigazgatási szakvizsga javítását 5-10 perced van megnézni. Utána megy a zúzdába.