Viselkedés

 ( MrPrise | 2018. március 14., szerda - 12:17 )

Az egyik népszerű apróhirdetéses oldalon érdeklődtem egy HW iránt.

A hirdetés szövegében szerepelt, hogy "bontatlan" és "új" ill. hogy az illető tartaléknak vette, de szerencsére nem kellett neki. A garanciáról konkrétan semmi info.

Az én értelmezésemben az "új" szó nem elég info a garanciával kapcsolatban, mivel tartalékról van szó, tehát simán lehet, hogy 4 éve vette és azóta bontatlanul a polcon van. A garancia pedig a vásárlástól számít, nem a kibontástól. Ezt a HW-t amúgy már nem nagyon árulják boltban sem, mert kifutott, szóval az sem egyértelmű, hogy mit jelent itt az "új". Ő vette meg az utolsó darabot két hete és ezért van még rá 3 év garancia? Ha így lenne, miért nem írta bele a hirdetésbe? Ha nem így van, akkor mitől új? Attól, hogy bontatlan? Szerintem attól nem új valami, hogy bontatlan. Szóval elég homályos volt.

Fontos még a történet szempontjából, hogy csak személyes átvétel volt a hirdetésben írva. Ennek ellenére én rákérdeztem a csomagküldésre is, mert hátha ill. a lényeges garanciára.

Erre azt a választ kaptam, hogy legyek szíves elolvasni a hirdetést...

De csak ennyit.

Mivel a hirdetés nem tartalmazta az összes információt amire kíváncsi voltam így ezen a válaszon némileg kiakadtam és ezt meg is írtam a hirdetőnek. A nyilvánvaló kioktató stílust megpróbáltam figyelmen kívül hagyni és úgy válaszolni. Megírtam neki, hogy ha arra céloz, hogy nem küldi el, akkor ok, de sokan vannak akik annak ellenére is megfontolják a küldést, hogy a hirdetésbe nem írják bele és hogy a garanciáról semmi sem derül ki, ha szerinte egyértelmű a hirdetéséből, akkor én kérek elnézést.

Ő erre jött nekem ilyen szöveggel, hogy a hirdetés teljesen egyértelmű, mert ha küldené is, akkor beleírta volna. Gondolhatom, hogy 14 éves tagsággal már tudja hogy hogyan kell kezelni a rendszert. Azt is kifejtette, hogy arról, hogy vannak idióták és nekem rossz tapasztalatom nem ő tehet... Továbbá, hogy mindenki maga dönti arról, hogy hol lakik, viselve annak előnyeit és hátrányát. Ő nem postázik, fogadjam ezt el.

Azt is írta még, hogy ha nekem jó lett volna a személyes átvétel is akkor megírtam volna neki, de mivel nem tettem a többi kérdésem irreleváns.

Ezen a magyarázaton még jobban kiakadtam és kifejtettem neki, hogy szerintem a hosszú tagságból semmi sem következik arra nézve, hogy az illető hogyan használ bármit is. Persze elvárható lenne hogy mindenki úgy használja a rendszert ahogy kell (pontosan kitöltve), de a világ nem így működik.

Azt is megírtam neki, hogy nem a küldés lett volna a lényeg számomra hanem a garancia és azt sem tudtam, hogy csak egy üzenetet írhatok neki és abban kell mindent leírnom neki elsőre.

A fő problémám viszont a válaszával az volt, hogy ő milyen alapon dönti el helyettem, hogy melyik kérdésem mennyire fontos nekem? Egyáltalán miért rangsorolja őket? Arról már nem írtam neki, hogy engem úgy tanítottak, hogy ha kérdeznek tőlem valamit, akkor válaszolok rá. Neki is kevesebb energia lett volna annyit írnia, hogy "nincs már garancia" és kész mint oktatnia.

Erre az utolsó üzenetemre azóta sem válaszolt, így a garanciáról sem tudok azóta sem többet. A stílusából ítélve ő az a fajta akinek mindig igaza van és mindenki más hülye, ezért valószínűleg úgy gondolja, hogy számomra a legmegfelelőbb válasz ha nem is foglalkozik velem tovább.

Szeretnék optimista lenni és inkább azt gondolni, hogy mégis átgondolta, hogy mi is történt pontosan és levonta a következtetést és azért nem ír. Elnézést nagy valószínűséggel nem fog kérni persze, mert nehogy már ő elismerje, hogy hibázott.

Ha esetleg olvassa ezt, akkor innen üzenem neki, hogy nekem attól se jobb, se rosszabb nem lesz ha elnézést kér. Ezt saját magáért kellene megtennie. Beismerni hogy tévedtünk vagy hibáztunk egy jó (és ritka) tulajdonság, érdemes lenni megpróbálnia, hátha mégis fog neki is menni.

A másik, hogy nagyon sok (szerinte) idióta hirdető akik annak ellenére is elküldik a dolgokat futárral, hogy a hirdetésben nem szerepelt csomagküldés, vele ellentétben mégis képes arra, hogy beírja a garancia mértékét a hirdetésébe, ahogy ezt kell. Ezzel megkímélve magát sok felesleges üzenettől. Sőt, készségesen válaszoltak minden egyéb kérdésre, függetlenül azok vélt vagy valós logikai kapcsolatától...

A helyzet szerintem teljesen egyértelmű. Ő hibázott amikor nem írta bele a hirdetésébe a garanciás infot, ráadásul egy olyan hirdetésbe aminek eleve a szövege sem egyértelmű.
Mindezek után jött nekem a kioktató stílusával.

A félreértések elkerülése miatt megjegyezném, hogy nem azért írtam erről itt, hogy őt itt lehordjuk, csak a jelenségről akartam írni, ami egyre gyakoribb és nem csak online.

Említhetném itt az ügyintézőket különböző helyeken. Némelyik elfogadhatatlan stílusban beszél.
De nyilván nem kell ügyintézőnek lenni ahhoz, hogy valaki bunkó legyen és ott is vannak kívételek.

A postán voltunk tegnap egy kisméretű ajánlott küldeményért (kínai csomag). Megjegyeztük a hölgynek aki intézte, hogy nem csengetett a postás, pedig otthon voltunk. Eddig mindig csengetett és átadta ha ilyen volt vagy csak simán bedobta, ha befért.
Nem felháborodva mondtuk, csak furcsálva, mert nem értettük a dolgot. Erre mondta a hölgy, hogy ő sem érti.

Amikor ezt beszéltük a hátunk mögött megszólalt egy random postai ügyfél, hogy "nem kötelesek a nagyobb csomagot kivinni" Mondtuk neki, hogy ez nem volt nagy és máskor kihozta őket. Erre nem szólt semmit csak elment. Nem azt mondom, hogy ez már kimeríti a bunkóságot, bár feltehetnék a kérdést, hogy minek szól bele? ;-)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

hungarisztán+dübörög a kampány, kicsit mindenki idegesebb a szokottnál (is)

azert szolt bele, hogy ne maradj tajekozatlan! (irhattam volna mast is, de en vagyok a hulye hogy ezt a kilometerhosszu onsajnaltatast elolvasva probalok uriember maradni)

https://www.posta.hu/nkl

es igen, a posta ill. annak dolgozoi allapitjak meg melyik csomag tulmeretes es melyik nem.
nekem is dobtak be egy 5x9x1cm boritekrol sajtpapirt.

De egy random ügyfél miért nem bajlódik a saját bajával? A postahivatalnok dolga a tájékoztatás.

azert mert a jelek szerint a postaskisasszony sem volt a helyzet magaslatan..
sokszor a postai szolgaltatasokat rendszeresen hasznalok tobbet tudnak mint azok akiknek ez lenne a dolga.

jah..es vannak olyan furcsa szerzetek akik segiteni probalnak masokon..

Látom sikerült a lényeget kiragadni. Azt meg külön sajnálom, hogy nálad attól függ, hogy úriember vagy-e vagy sem, hogy mit olvasol vagy milyen hosszan...

A postai történetet csak az "ingyenes tanácsadó" miatt meséltem el.
De ha már itt tartunk itt a hupon is nagyszerűen jelen vannak a különböző viselkedési formák. Sajnos többnyire negatív. De gondolom neked ez is önsajnáltatás...

arra gondoltal mar, hogy milyen szar lenne a vilag ha egyformak lennenk..

Gondoltam, bár nem a mostani írásom miatt, mivel itt szó nem volt arról, hogy egyformának kellene lennie mindenkinek. Azt viszont, igen szeretném ha mindenki egyformán tisztelné a másikat, ismeretlenül is. Szerintem azt is elvárhatom, hogy ha én normálisan szólok valakihez, akkor úgy is válaszoljon a másik.

Az erzsébet utalványok miatt én a helyedben már annak is örülnék, hogy egyáltalán cetlit kaptam. Nagyon le vannak terhelve a postások, panaszkodott is nekem a mienk, hogy ha nem kapok meg küldeményt, akkor várjak türelemmel, simán lehet, hogy április előtt nem tudnak kihozni semmit.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Igen, tudom. A múltkor is mesélte a postás, hogy mennyi munkájuk van a nyugdíjjal is. Eleve nem vihetnek ki talán csak 1 milliót egyszerre? Tehát mindig vissza kell menniük a postára, ha azt már kiosztották.

akkor a sárgacsekket is majd csak fizetési határidő után fogom megkapni?

1-2 millió erzsiutalvány nehogy már megterhelje a postát, nyugdíjasok is kapnak közműszámlát v. normál levelet, nem az van h. 2 millió ember most fog hirtelen forgalmat generálni a magyar királyi póóóstának
--

Biztos nem én voltam a bunkó eladó, mert bontatlan szir-szar-t nem árulok mostanában. Viszont rendszeresen agyfaszt kapok sok autista, hirdetést elolvasni és értelmezni nem tudó vevőjelöltől.
Volt párszor olyan, hogy miután derekasan és türelmesen álltam a sarat a tizedik hülye után is - jön egy viszonylag normális egyed, aki pár értelmes kérdés után feltett egy olyan kérdést, amire a válasz ott volt a hirdetésben és utána alkudozás nélkül a jó, akkor küldjed postán és fizesd a postaköltséget mert nekem csak annyi pénzem van, hogy kifizessem a negyed árnak a felét, mert kell a benzin az autómba, hogy holnap be tudjak menni a fizetésem felvenni. Na az ilyen megkapja a másik tíz szarát is a nyakába. Nem azt akarom mondani, hogy te is ilyen vagy - csak szólok, hogy ott a másik oldal, amikor kiírom, hogy nincs posta, vagy azt, hogy személyes átvétel és 25.-ik telefont kapom, hogy postázzam lécci, akkor elfogy a türelem...

Csak azt tudom erre írni, hogy próbáld ki mindkét oldalt! Kezdj el hirdetni, vagy eladogatni pár fölösleges apróságot és rájössz, hogy mennyi-mennyi idiótára esik egy-két normális és értelmes vevő.
Szóval lehet, hogy pont nálad fogyott el az eladó türelme. :)

Persze, ez is lehetett és meg is értem valamilyen szinten, nem zártam ki, de ez még mindig nem elégséges ok a nem megfelelő viselkedésre szerintem. Ennek ellenére, nem estem neki, hogy mekkora bunkó, mert eleve nem is ismerem. Lehet, hogy kommunikációt oktat egyetemen és privátban már elfogy a cérna, mint ahogy a suszternek is mindig lyukas a cipője :-)

Nyilván a válasza alapján kialakult valamilyen kép bennem róla, de az remélem nem fedi a valóságot ;-)

Türelmesen elmagyaráztam neki, hogy miért hibás a logikája és az én helyzetemet is felvázoltam. Erre csak annyit kellett volna írnia, hogy bocsi, jogos és válaszolni arra amit kérdeztem.

De a válaszát tekintve és hogy azzal jött, hogy miről nem tehet ő, arra is rávilágítottam neki, hogy mi az amiről tehet. Pl arról, hogy hogyan reagál egy megkeresésre. Ráadásul még a "én is régi tag" vagyok kártyámat sem játszottam ki. Tudod, amelyiken az áll, hogy én már régi tag vagyok akkor gondolhatnád, hogy azért kérdezek valamit mert érdekel és mert nem derül ki a hirdetésedből.

> Na az ilyen megkapja a másik tíz szarát is a nyakába

Nem akarom az ilyeneket védeni, mert én se bírom az ehhez hasonlókat, de szerintem felesleges ezeket kiosztani, mert lepereg róluk. Fel sem fogják mi a problémád... Persze ha neked jól esett kiosztani, akkor hajrá :-)

Szövegértelmezés... ne akarj már használt dolgot venni garanciával.
Benne volt a hirdetésben, hogy személyes átvétel? Mit nem lehet ezen érteni? Nekem lenne ilyen cuccom tuti nem adnám el neked még személyesen sem. Max dupla pénzért. :)

Lásd lentebb.

Ha lenne garancia, beleírta volna a hirdetésbe, mert értéknövelő tényező. Ha postázná, azt beleírta volna a hirdetésbe. Ilyen értetlenekkel én sem sokat foglalkoznék.

--
"There is only one God, and his name is Backup.
And there is only one thing we say to backup:
Not today!"

Mégis foglalkozol.

Idézet:
Fontos még a történet szempontjából, hogy csak személyes átvétel volt a hirdetésben írva. Ennek ellenére én rákérdeztem a csomagküldésre is, mert hátha ill. a lényeges garanciára.

Erre azt a választ kaptam, hogy legyek szíves elolvasni a hirdetést...

ugy latom olvasasi nehezsegeid is vannak

Idézet:
A félreértések elkerülése miatt megjegyezném, hogy nem azért írtam erről itt, hogy őt itt lehordjuk, csak a jelenségről akartam írni, ami egyre gyakoribb és nem csak online.

igy van, egyre tobb az olvasni nem tudo, aki utana kilometeres blogpostban irogat marhasagokat :(

Várom a válaszodat a kérdésemre a hirdetés képe alatt.

Nem akartam linkelni a hirdetést, de itt a képe:

Azoktól a nyilvánvalóan tőlem magasabb értelmi képességgel megáldott hozzászólóktól (utolsó három) kérdem, hogy árulják már el nekem, hol derül ki a hirdetésből, hogy a HW használt?
Ha pedig új, miért ne akarjak egy új HW-ra garanciát?

Azt pedig, hogy miért kérdeztem rá a csomagküldésre, már kifejtettem.

Egyértelmű pedig hogy nincsen sem garancia, sem csomagküldés.
Ha valaki árul egy Voodoo 3-ast bontatlan dobozból, azt is gariztatni akarnád?

Nekem nem volt egyértelmű a garancia, mint a fentiekből látszik.
Azért túlzásba nem kell esni és voodoo 3-ashoz hasonlítani, mert ezt a kártyát még március elején lehetett boltban is kapni, 3 év garanciával.

Ha van garancia, az értéknövelő tényező és a gyakorlott hardver-eladók beleírják a hirdetésbe.
Lehet hogy kissé nyers választ írt az eladó, de lehet hogy előtted még megkérdezte ugyanezt 5 másik ember és elfogyott a türelme.

Igen, lehetséges. Nem mentség, de lehetséges ;-)

Másrészt, ha így történt volna esetleg elgondolkodhatott volna, hogy talán érdemes lenne beleírni a hirdetésbe, ha ennyien rákérdeznek?

Hát ha ennyire ragaszkodsz a papírformához, akkor arról is blogolhattál volna, hogy miért nem 1 Ft-ért adta oda a kártyát - hiszen az van odaírva.

Egyébként azt is ki lehet logikázni, hogy ezeket a kártyákat kábé 2014-2015 környékén dobták piacra - így sanszos, hogy ha még 2016-ban is lehetett kapni - a gari már így sem él, vagy épp most fut ki - mert haza gyakorlat az 1-2 év, ugye. Szóval jó kis kártya ez, de a gari miatt rugózni egy 2014-ben piacra dobott kártya esetén tök fölösleges.

HWaprón alap szerintem, hogy az ilyen 1ft-os janikkal szóba sem állunk. Legalábbis én nem szoktam.
Úgy látom van ott több másik hasonló kárty - sztem 15ezer ft még jó ár is értük az ilyen gpuhiányos időkben.

Az ár nem 1 ft volt, az tegnap óta annyi.

> a gari már így sem él, vagy épp most fut ki - mert haza gyakorlat az 1-2 év, ugye.

Úgy látom te se érted a fő problémát, pedig pont arról írsz: ha beleírta volna, hogy van vagy nincs garancia, akkor nem kellett volna logikáznia senkinek sem, mert egyértelmű lett volna!

A garanciával kapcsolatos eszmefuttatásoddal nem értek egyet, mert az iponon még volt ilyen kártya 2 hete, 3 év garanciával.

> de a gari miatt rugózni egy 2014-ben piacra dobott kártya esetén tök fölösleges.

Ebből nálad is látszik, hogy neked se ment át a lényeg.

elgondolkodhatnal h a hiba benned van

Szóval ennyi a válaszod a kérdésemre? Köszi!

Eddig nem volt teljesen világos hogy a NagyZ vs HZ csatában amit elég sűrűn látok, kit kell jobban sajnálni, de most már tudom.

HZ veled ellentétben vette a fáradtságot és utánanézett a dolgoknak és úgy szólt hozzá.

:DDDDDDDDDDD kerlek folytasd

Folytatod te nélküle is. :D

értem én hogy mi bajod, csak szerintem túlspilázod egy kicsit.

Az említett úriember másik hirdetését megnézve ott pl feltünteti az 1 hét próbagaranciát.

mindenesetre írok neki, így ha akar érdemben reagál és megbeszélhetitek a problémát, ezzel is előmozdítva az ügyed nyugvópontra jutását.

Ezt senki nem kérte tőled. Felteszem segítő szándékkal tetted, de szerintem ezzel neki tettél csak szívességet. Ha akart volna már reagált volna korábban. Mivel nem tette, részemről le volt zárva a dolog. Ma írt újra, gondolom miattad.

Részemről, kérdeztem valamit, ami nem volt világos és nem kaptam rá választ. Napokig. Ebből és a válaszok stílusából, én levontam a saját következtetésemet. Ugyanúgy ahogyan egyébként ő is tette velem kapcsolatban, csak azzal az apró különbséggel, hogy ő ezt már láthatólag az első üzenet után megtette, míg én próbáltam megérteni az ő oldalát is. Attól, hogy ő nem volt ebben partner, nekem se nem jobb, se nem rosszabb. Elméletben legalábbis, a valóságban nyilván bánt, különben nem kezdtem volna el írni a jelenségről és nem írtam volna neki újra, miután már nyilvánvalóvá tette, hogy milyen következtetést vont le az üzenetemből.

Hangsúlyoznám, hogy lényegtelen miért válaszolt úgy ahogy, részletkérdés. Mindenkinek vannak nehezebb napjai, ezért még azt sem mondom, hogy ő biztos ilyen mindig. Nem tudhatom. Velem ilyen volt, van akik szerint így volt korrekt, van akik szerint nem. Mindenki döntse el maga, én is így tettem.

Megértem én, hogy sokkal könnyebb mást okolni a saját döntéseink miatt, de attól még nem helyes. Voltak itt olyan érvek is, hogy biztos én voltam az 5. aki ugyanazt kérdezte és ezért válaszolt úgy. Lényegtelen.

Ez ugyanaz mintha mennél ügyet intézni valahová és pont te vagy az 5. ügyfél 4 fárasztó után. Szerintem senki sem azt várja ilyen helyzetben, hogy az előző ügyfelek alapján ítéljék meg és szóljanak hozzá, hanem azt hogy normálisan, ahogy illik. Az is lényegtelen, hogy ez mennyire nehéz vagy könnyű feladat. Aki nem bírja elviselni az embereket, ne menjen ügyintézőnek vagy ha mégis, akkor fejlessze magát, hogy elbírja viselni őket. Jó, tudom, hogy ez utópia, de remélem van aki érti miről is próbálok itt beszélni.

alma vs körte.

az új az a használtsági állapotát jelenti.
ettől még nincs garancia hozzá..ugyanis magánszemélytől vásárláskor nem kötelező garanciát adni az eladónak.
mivel külön nem jelezte hogy garanciás, csak te gondoltad bele a hirdetésbe.

> ugyanis magánszemélytől vásárláskor nem kötelező garanciát adni az eladónak.

Aha, szóval feltételezed rólam, hogy az eladótól vártam a garanciát...
Komolyan mondom nehéz esetek vagytok. Én fair leszek veled és feltételezem rólad, hogy hallottál már a gyári garanciáról, ha tényleg így van, akkor mi értelme volt a hozzászólásodnak? Vagy ha nem is gyári a garancia, de van neki ún garanciapapírja és számlája, akkor megint csak mindegy hogy ki vette eredetileg a kártyát, ugyanúgy érvényes. Ha nem járt még le... De felteszem mindezzel Te is tisztában vagy, nem?

> te gondoltad bele a hirdetésbe.

Nem, nem gondoltam bele, mivel nem volt egyértelmű. Ezért kérdeztem rá, hogy van-e.

igen , ezutan a mondat utan sok mindent felteteleztem rolad: "Szerintem attól nem új valami, hogy bontatlan."

Ez most komoly? Na, de várj, van egy percem, levezetem neked.

Nekem mint vevőnek garancia szempontjából akkor új valami amikor megkapom az üzletből. Pl ha ma meghozta volna az új kártyát a futár amit online rendeltem egy üzletből, akkor az egy új kártya számomra. Eddig gondolom világos. Egy hónap múlva ez a kártya már nem új kártya, hanem 1 hónapos, két hónap múlva két hónapos és így tovább a garancia szempontjából. Ez a tény független attól, hogy kibontottam-e vagy sem.

Ha szerinted az új és a bontatlan ugyanazt jelenti, akkor várom a magyarázatot arra, hogy a szerintetek tökéletes hirdetésben mégis miért szerepelt mind a két szó? Minek pazarolná a drága karaktereket az illető amikor a te értelmezésed szerint elég lett volna az egyik szó?

Nem tudom mióta vásárolgatsz használt hardvert, de ez tényleg egyértelmű. Nincs sehol leírva, nincs ilyen kézikönyv, nincs rá definíció, ilyet ne kérj, és ne is keress, egyszerűen csak így működik.

Az "új" mint jelző eléggé megfoghatatlan dolog, mert sokan az 1-2 hónapig használt cuccukat is újként hirdetik (tapasztalat). Szóval ha egy hirdetésben annyit látsz, csak hogy "új", akkor benne van a pakliban hogy egy nagyon keveset használt termékről van szó, de ennyi. Biztos, hogy nem csapágyas a ventije, jó eséllyel nem mondod meg róla, hogy 1 percre is be volt kapcsolva. Ettől függetlenül lehet, hogy ment pár napot, hetet, vagy csak egy próba erejére, de üzemelt.

bontatlan: semennyit nem működött, te leszel az első aki bekapcsolja. Azért is szokták kiírni, hogy nyomatékosítsák, hogy ez tényleg "új", mert ez a jelző a használt hw piacon egy kicsit már megkopott, ahogy fentebb is írtam.

Ha pedig van rá garancia, akkor szinte biztos hogy kiiírják, hacsak nem totál kezdő a hirdetés feladója a használt hw piacon. Még azt is ki szokás írni, hogy melyik boltba szól (előnyt jelentenek a nevesebb/megbízhatóbb boltok).

Én nem azt akarom mondani hogy nincs igazad, vagy hogy szerintem rendben van ez az egész (de azt sem szeretném kijelenteni hogy igazad van). Viszont tetszik vagy sem, ez a piac így működik, ha nem tudod, vagy nem akarod elfogadni az íratlan szabályokat, akkor tényleg inkább a boltban vásárolj, mert szívás lesz belőle.

>Nekem mint vevőnek garancia szempontjából akkor új valami amikor megkapom az üzletből.

Azt csak te hiszed :) A boltok sokszor a bontott/visszavitt terméket újra eladják (illetve nem sokszor, hanem mindig). A nagyker dettó ezt csinálja. Annál a pár %-os árrésnél amivel manapság a számtech kiskerek/nagykerek dolgoznak, nem meglepő. Kedvencem az a sztori, amikor valaki napokig sipákolt az Ipon fórumában hogy bontott GPU-t kapott, hogy képzelik, stb... Végül elállt, visszakapta a pénzt, amiből rendelt egy másik boltban egy ugyanilyen GPU-t, viszont tök ugyanazt kapta vissza (amit az Iponba visszavitt :) ). Mert az Ipon visszaküldte a nagykernek, onnét meg berendelte a másik bolt, hiszen jött rá egy vevő :)

Köszi az érdemi hozzászólást! Ritka erre :-)

Valóban nem vagyok járatos a használt HW vásárlásban. Most is csak azért szántam rá magamat, mert egyik napról a másikra eltünt a boltokból minden GTX 750 Ti chipsetes kártya amit kinéztem magamnam mint tökéletes utóda a 6 éves kártyámnak ami megadta magát.

Azt is elfogadom, hogy ezek a jelzők (új, bontatlan) nem teljesen azt jelentik amit jelenteniük kellene szerintem. Na, de, ahogy te is írod, ezzel nincs mindenki tisztában és nem hiszem, hogy azon az oldalon csak régi motoros hirdetők adogatják egymásnak a HW-t, mert ők értik meg egymást ;-) Azt akarom mondani, hogy aki hirdet (főleg ha tapasztalt hirdető és eladó) annak azért élnie kellene a gyanúval, hogy az érdeklődő esetleg mást fog érteni az alatt amit ő leírt, azaz, érdemes lenne ezeket a félreértéseket már a hirdetésben tisztázni.

Továbbra is úgy gondolom, hogy elég nagy a kontraszt a között ahogy ő előadta nekem magát és a között, hogy mit és hogyan írt a hirdetésében. Na, nem mintha elfogadhatónak tartanám, hogy egy tökéletesen szájbarágós hirdetés feladója feljogosítva érezze magát arra, hogy ilyen hangnemben válaszoljon egy potenciális vásárlónak, bármit is kérdezzen az. Ha az illemtől eltekintünk, akkor se tesz jót az üzletnek.

Kicsit az olyan üzletek dolgozóira hasonlít akik egész nap semmit sem csinálnak az üzletben (esetleg a számítógépen vagy a telefonukon nyomkodnak valamit), aztán amikor odamész érdeklődni olyan szemeket meresztenek rád, hogy még te érzed magad kellemetlenül amiért megzavartad őket a semmittevésben. Mintha teljesen máshol lennének agyban, elfeledkezve arról, hogy hol is vannak és miért: hogy neked eladjanak valamit.

> Viszont tetszik vagy sem, ez a piac így működik, ha nem tudod, vagy nem akarod elfogadni az íratlan szabályokat, akkor tényleg inkább a boltban vásárolj, mert szívás lesz belőle.

Nyílván és nincs is ezzel gond. Tőlem jelenthet az új x éveset, a bontatlan meg azt, hogy egy darabban van, de ha rákérdezek, akkor azért elvárom, hogy kúlturáltan válaszoljanak és megmondják, hogy az x mennyi és hogy hány darabban van ha már nem bontatlan. ;-)

latod..garancia szempontjabol uj...azaz mar megint kevered a szezont..
leteznek refurbished termekek is..megkapod a boltbol, garanciat is kapsz ra es megsem uj.
osszeomlott az elmeleted.

uj vs hasznalt.
garancias vs nincs garancia.

2 kulonbozo kategoria.

egyebkent en is hasznalom az uj, bontatlan jelzoket.
pl. vannak olyan termekek amiket gyujtocsomagolasban kapsz meg, mondjuk 10-et.
te fogod es darabonkent ujracsomagolod. ezek ujak.
aztan van pl. egy olyan termek ami egyedileg van dobozolva..ha nem nyitottad ki meg a dobozt, akkor az uj, bontatlan.
ha mar felbontottad, mert nem akarsz rafazni azzal, hogy oda-vissza postazd a cuccost gyarilag hibas termek miatt es kiprobaltad, akkor az "csak" uj.

Amit itt írsz abból mennyi érvényes a videokártyákra? Mert erről volt szó, egy ilyen hirdetésről, nem pedig másról.

Tudom, hogy vannak refurbished termékek, de szerintem ezeket így is szokták árulni (vagy illene) és én még nem láttam refurbished videokártyát. Ettől még lehet, de hogyan? Leporolják aztán jól van?

> latod..garancia szempontjabol uj...azaz mar megint kevered a szezont..

Szóval, az "új" mindenkinél mást jelent. Lehet hogy most jött ki a gyárból, de az is lehet hogy 4 éve, de ha a 4 éves kártya nem volt még használva huzamosabb ideig, akkor azt simán lehet újként hirdetni? Ezt ti mint hirdetők fairnak és egyértelműnek tartjátok?

Aki nem járatos ebben, mégis honnan tudná, hogy melyik új mennyire új vagy egyáltalán, hogy ami új az lehet, hogy nem is új? Hirdetnek az oldalon olyanok is akik tényleg új dolgokat árulnak, az újnak olyan értelmében ahogy én is értelmeztem: 0 kilométeres, bontatlan dolgokat, teljes garanciával.

Eddig úgy gondoltam, hogy a dolgok csak egyféleképpen lehetnek újak. Emiatt nem is keverhettem őket.

Ha nem lett volna odaírva, hogy új és bontatlan akkor is megkérdeztem volna hogy van-e rá még garancia, mert nem szerepelt a hirdetésben a garancia.

Mindez érdekes és jó tudni, de leírom újra, hogy nem ezzel volt a probléma.

a kereskedelemben a dolgok csak egyfelekeppen ujak. ugy ha meg nem voltak hasznalatba allitva.
az a sajat szocproblemad, hogy te a garanciat is hozza akarod kotni az uj fogalmahoz.

Nem akartam beleszólni, de gari kapcsán a sok okoskodónak javasolnám, hogy nézze meg a google-t, esetleg az arukereso.hu-t:

Legutolsó ismert ár (2017. 11. 06.): 45 490 Ft

Akárhogy nézem, tavaly novemberben még az árukereső partnereinél is kapható volt.

Kedves érdemben nem hozzászólók! :-) Akinek nem inge...

Gyengébbek kedvéért: azokról van szó akik szerint én vagyok az olvasni nem tudó, analfabéta és megérdemlem amit kaptam, mert hogy jövök én ahhoz, hogy rá merek kérdezni a dolgokra amelyek egyértelműen le voltak írva.

Nagyon rákattantatok az én olvasási és értelmezési képességeimre, sőt még olyan is van aki egyenesen tapsikol örömében, amiért az illető így beszélt velem. Gratulálok! Számomra rejtély, hogy miért okoz ez bárkinek is örömet (illetve vannak ötleteim, de nem akarok lesüllyedni a személyeskedés szintéjére mint ti).

Ez egy szomorú jelenség, függetlenül attól, hogy velem történt vagy sem. Sőt! Most kapaszkodjatok meg! Akkor is annak tartom, ha történetesen veletek történik meg a szemem láttára! Látom itt is nap mint nap, hogy egyesek milyen stílusban beszélnek másokkal (ugye NagyZ?) és nem tetszik egyáltalán. Titeket úgy tűnik ez nem zavar, ebben érzitek jól magatokat, mert részesei vagytok és látszólag még élvezitek is, ami szintén szomorú.

Pontosan az ellen a viselkedés ellen szólaltam fel amit Ti is demonstráltatok. Ez volt a bejegyzés megszületésének valódi oka, nem pedig, hogy elpanaszoljam, hogy jaj a csúnya hirdető nem küldi el a kártyát sok év garanciával. Az is sokat elárul rólatok, hogy Ti ezt gondoljátok rólam, hogy ezért írtam ezt egészet, pedig le is írtam a bejegyzésben, aki tud olvasni és értelmezni annak szerintem át is ment... Pl bennyh-nak.

Nyugodtan lehet még rugóznotok továbbra is azon, hogy régi kártya, kifutott, minek akarok rá már garanciát, meg miért nem írok arról, hogy csak 1 ft, stb, de nem ez itt a lényeg.

mar azt vartam ekkora litania utan, hogy bejelented a hattyu halalat, hogy te akkor most lelepsz (lattunk mar ilyet nem egyet)

most mindenki nagyon szomi lett amugy :(((((((

Talán meglepő lesz amit most írok, de ha eddig azt gondoltad, hogy az emberek azért nem reagálnak a válaszaidra, mert leléptek, akkor elárulom, hogy ez nem feltétlenül van így. Az eddigi válaszaidat elnézve, biztos, hogy nem ez a helyzet.

Lehet, hogy én sem fogok már neked többet válaszolni, de nem azért mert leléptem, hanem mert nem látom értelmét annak, hogy válaszoljak neked...

nem tudom mi lesz velem vegtelen bolcsesseged es tanacsaid nelkul, de azt hiszem, muszaj lesz feldolgoznom :(

Gondolom ugyanaz mint eddig és ez elég szomorú.

Olvastam a minap egy érdekes cikket arról, hogy mennyire nem egészséges a panaszkodás és úgy általában a negatív hozzáállás. A lényege röviden, hogy az agy nagyon megszokja, hogy ez a dolga és mivel egyre hatékonyabban akarja csinálni, annyira automatikus lesz hogy már észre sem veszi az illető. Annyira rögtön csak a rosszat látja mindenhol és mindenkiben, még akkor is amikor amúgy semmi normális oka nem lenne rá.

Ez neki is rossz (egészségileg) és a környezetének is. Volt ott néhány kérdés amiből le lehetett tesztelni, hogy mennyire ilyen valaki. Nagyon elgondolkotató volt. Sajnos az offline környezetemben van pár ilyen ember és egy az egyben mintha róluk írták volna. A hupos hozzászólások alapján is jó pár emberre ráillik ez.

Érdemes lenne elgondolkodniuk azon, hogy mit miért csinálnak.

Szerk: megtaláltam a cikket, annak akit esetleg érdekel: https://medium.com/the-mission/how-complaining-rewires-your-brain-for-negativity-96c67406a2a

Írod ezt a panaszkodó blogposztod alá...

--
"There is only one God, and his name is Backup.
And there is only one thing we say to backup:
Not today!"

Amit leírtál, az mindenki számára nyilvánvaló akinek van szeme, mert tényleg alatta van. ;-)
Próbálom nem kötözködésnek venni a hozzászólásodat, de nem nagyon sikerül... Ha nem annak szántad, akkor segíthetnél nekem is, hogy másként lássam.

annak szanta, es igaza van.

Abban igaza van, hogy alatta van.

Sajnos, nincs arra időm, hogy mindenkinek elmagyarázzam, személyreszabottan a dolgokat, különösen akkor nem ha minden jel szerint nem akarja vagy nem képes megérteni azokat, el sem olvassa amiről szó van vagy eleve csak kötekedni akar.

nem kell senkinek semmit elmagyaraznod, mi elkonyveltuk, hogy csak picsogsz barokk kormondatokban, HTH

Csak nyugodtan.

Az eladó viselkedése nem helyes de nincs benne semmi rendkívüli. Gondolom sok jelentkező volt a kártyára ezért téged mint "variálót" kapásból kiszűrt. Nem akart veled foglalkozni.
Nem jó ennyit lelkizni egy ilyen semmiségen.

Ok, de azért te is érzed, hogy valahol elég szomorú hogy ebben nincs semmi rendkívüli manapság... Legalábbis nagyon sokan így érzik.
Azt is tudom, hogy nem jó lelkizni "semmiségen", de ettől még olyan maradok akit zavar az ilyesmi...

Mondhatnék másik példát is. Elhunyt Stephen Hawking. Első hsz-t nézzétek meg. A kérdező arra volt kíváncsi, hogy "Van olyan ipari, technológiai fejlesztés, aminek a létét az ő tevékenységének köszönhetjük?"

Szerintetek miért érezte úgy, hogy oda kell írnia azt is egy ilyen kérdés mellé, egy halálhír alá, hogy "Nem negatívan kérdezem" ? Ezen érdemes lenne elgondolkodnia mindenkinek.

"legyek szíves elolvasni a hirdetést..."
"nyilvánvaló kioktató stílus"
Mi ebben a kioktato?

A hirdetés hiányos volt mert nem tüntette fel, hogy mennyi garanciát vállal rá. Ha te rákérdeztél volna erre és ezt a választ kapod azt hogyan minősítenéd?

Lényegében az volt amit írsz, de valójában nem arra kérdeztem rá, hogy Ő mennyi garanciát vállal, hanem hogy bolti / gyári garancia van-e még rá. Persze nem úgy kérdeztem, hogy van-e még rá bolti / gyári garancia, mert bennem az fel sem merült, hogy tőle, mint magánszemélytől várjak garanciát. Ez persze részletkérdés a történet szempontjából, de azért pontosítsuk, mert vannak itt egyesek akik szeretnek minden apró részletbe belekötni.

A hirdetéseire kapott vélemények alapján ő egy megbízható eladó, ennyi nekem elég volt ahhoz, hogy feltételezzem róla, hogy nem akar engem sem átvágni úgy hogy szándékosan elad egy nem működő, hibás vackot. Ettől még egy HW persze bármikor elromolhat és ezért nekem nem volt mindegy, hogy így járás vagy garanciális ügyintézés lett volna a vége.

Akit esetleg érdekel, privátban megbeszéltem a dolgokat a hirdetővel és valóban az volt, hogy túl sok olyan érdeklődő rohanta meg akik még annyira sem voltak figyelemesek és értelmesek mint én (próbálok itt finomabban fogalmazni mint ahogy ő tette a válaszában ;-) ) és pont akkor érdeklődtem én is.

Mindketten levontuk a következtetéseket, én tanultam a használt businessről (pl hogy nem mind új ami új :-) ), ő pedig legközelebb már beleír több dolgot a hirdetésébe, hogy egyértelműbb legyen annak is aki nem ismeri a dörgést.

Nyugi, én is jártam úgy, hogy megkérdeztem, megvan-e még a termék?
Visszakaptam egy idézetet a hirdetés szövegéből, hogy rendelés email-ben, kérdés telefonon. Oké. Hát, akkor, ha meg akarnám rendelni, akkor hova küldjem az emailt? Mert az nem volt megadva. Üzenetben jó lesz? Mindegy, nem hívtam fel azzal, hogy megvan-e még a termék? :D
Megvettem máshol.