e-bringak

nem vagyok egy nagy bringas, sot, de felfedeztem, hogy van varosi e-bike sharing program, ahol Stromer ST2 e-bikeok vannak kirakva. 45km/h a vegsebessege, 0.25CHF/perc a berles, es _barhol_ le lehet rakni a "geofencen" belul. elvittem egy korre, eleg allat ekkora sebesseggel hegynek fel "pedalozni" :D

kozuletek ki e-bringazik? tapasztalatok?

Hozzászólások

e-bike? az olyan hogy otthon a fotelbol lehet neten keresztul pedalozni? :D

4 perc = 1 Frank? 40 perc 10 Frank, 3000 HUF... hmmm...
--

elvittem egyet egy korre (18km, 52:31s alatt, 173m emelkedes, 190m le, max sebesseg 54km/h, atlagsebesseg 20.55km/h), eleg allat :) kar, hogy ennyire baromi draga...

nyilvan bringa es motorfuggo. megneztem, a stromer ST2/ST2s-ben 500W-os motor van, es 40Nm a nyomatek, amit tud. a high-endebb bringak ugye nem azt nezik, hogy mennyit pedalozol, es nem azt segitik (kiprobaltam egy ilyet is, eg es fold) hanem merik a nyomatekot, es tudod azt allitani. nezd meg a youtube reviewt :)

az a 25km/h nem onnan jott, hogy amit o arult, az csak addig volt kepes rasegiteni? 25km/h felett mar nem bringanak szamit, es M kategorias jogsi kell hozza; hirtelen atfutottam par oldalt otthon, es sok helyen csak 25km/h-s okat arulnak

EU szabalyozas szerint 25 folott "robogonak" minosul, es kell hozza, sisak, jogsi, minden ami egy robihoz kell.

Ezert korlatozzak le es 25 felett mar nem segit ra a motor.
Egyebkent kalkhoff nagyon egyszeruen moddolhato volt regebben, es utanna, 75kmh sebessegre is kepes.

Egyebkent standard bringaval ezen parameterekkel rendelkezo tavon/terepen siman hozok 26/29 atlagot.
Autoseggueknek, jarmu forgalom torlodasanak merseklesere egyebkent kituno eszkoz.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

ezert irtam, hogy az elado, aki Oregonnak el akart adni valamit, azert mondta a 25km/h-t, mert nem arultak gyorsabb bringakat. az, hogy ok nem arultak, nem azt jelenti, hogy nincs. itt bemegyek a boltba, es kijovok egy 45km/h-t tudoval (es igen, ahogy irtam en is, meg Te is, kell hozza M-es jogsi). de van 72km/h is.

Az a kérdés, hogy gond-e ha megizzadsz, mire beérsz a munkahelyedre (ott le tudsz-e zuhanyozni?). Ha gond, akkor nem opció a rendes bringa, egyébként tényleg csak edzettség kérdése az egész.

Múlt heti teljesítménytúra:
105.2km
1,238m szint
21.5km/h átlag

Egy trekking biciklivel, és nem tartom magam nagy bringásnak. Más kérdés, hogy a zuhanyig nem szívesen jön senki 1m-nél közelebb hozzám :)

Vagy tíz éve építettem egy elektromos cangát, amibe 500W-os agymotort tettem (előre).

Szerintem első kerékbe tenni sokkal jobb, mert a bringa hátsó része marad az eredeti -> könnyű szervizelhetőség, nem kell spéci alkatrészek után vadászni.

Ez a gép is 500W-os agymotorral van. Nekem tetszik, ízlésesebb, mint ahogy én csináltam.

Az én sebességem is kb. 45-50km/h volt. Egy csepel cruiser biciklibe tettem, ami agyváltós volt hátul. Iszonyat állat volt vele cangázni.

Egy évig jártam vele melóba, ami 28km-re volt, tehát oda-vissza 56.

De nálam a sebesség úgy jött ki, hogy a motor mellett teljes erőből pedáloztam is. Egyébként valami 35-tel ment csak.

Aztán munkahelyet váltottam, nem töltöttem rendszeresen, és megdöglött az akksi benne egy tél alatt... Azóta se "újítottam" (== akksicsere) fel.

Akkortájt tök menő volt, mivel kb. egy kezemen meg tudtam számolni, hány elektromos canga van az országban. Haverok amikor kipróbálták, akkor kb. mind halálfélelemmel vegyes rajongással szállt le róla.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Volt pár prototípus vonal is a végleges e-canga előtt.
Az MTB első villáját eltörte egyik gyorsulásos kanyarba, azzal hatalmasat kenődtem. (van nyomatéka a motornak, na. Homokon, kavicsos terepen kikapart:))

Azért kapta a cruisert (direkt ezért vettem). Aztán a kellő méretű és súlyú akksi volt problémás. Csomagtartóból kétfélét is eltört.
Aztán a vázra tettem, de olyan kemény lett tőle a bicikli, hogy állandóan nyolcas lett benne.

Végül az akksikat a váz közé függesztettem speciális csillapító gumival.
Azután semmi gond nem volt vele. Az akksik vagy 25kg-ot nyomtak önmagukban...

Igazából tök használható lett a végére, csak okkafogyottá vált. Egyébként meg ha haverokkal elmentünk biciklizni, akkor a lépést nem tudták tartani, így sose vittem azt a biciklit. Így a tél kinyírta...

Most ilyen brutál 6Ah-ás Dewalt-szerű elektromos csavarozó akksikkal oldanám meg. Szerintem 9db elég is lenne. (18*3)=54V és párhuzamosan 3-at (18Ah).
Az 972Wh, ami kb. egy 60km-re elég is lenne.

Valahogy így kell elképzelni darabját:
http://imgur.com/a/OtQK1

És így amikor biciklin van: http://imgur.com/ctIePqb

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....