Asztali SIP készülék Asterisk-hez

Fórumok

Leendó Asterisk (FreePBX) alapú céges PBX-hez keresnék tapasztalatok alapján jól együttműködő, kényelmes, kulturált, megbízható SIP készülék típust/gyártót.

Értem ez alatt pl.: Transfer, VoiceMail, LDAP phonebook, Fwd, stb. funkciókhoz gyorsgombok, amik működnek is Astesrisk-el (nem csak pl. a saját központjukkal, HA arra lennének kötve).

Első körben a 20-40k közti Cisco SPA5xx-eket nézegetem (milyen pozícióhoz éppen mekkorát), de hátha tud valaki ajánlani hasonló (vagy jobb) árkategóriában más, kipróbált típust.
Illetve, bizonyos helyekre kellenének "bot egyszerű" és lehetőleg nem ilyen nagy készülékek, amin semmi extra (kijelző, menü), csak tárcsázás, mint egy régi PSTN-en.

Hozzászólások

Ha Cisco-nál olcsóbbat akarsz, akkor Yealink-et ajánlom.
A legolcsóbb megoldás pedig az analóg adapter + tisztességes analóg telefon, a PAP2-t hanyagolnám, akkor már inkább Grandstream 4-8-16 portos adapterek.
Ill. Gigaset Dect telefonok.

Az analóg adaptereket szándékosan hanyagolnám (plusz kábel, plusz táp, plusz macera), annyira nem akarok "olcsójánoskodni", de azért elszállni sem (mondjuk professzionálisabb Cisco-k felé)
Ezt a Yealink-et megnéztem, de Google alapján nekem nem tűnik (lényegesen) olcsóbbnak a Cisco-nál - de ha találok egy jó forrást, egy próbát megér.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Hát, én úgy gondolom, hogy nem olcsóbb, hanem kevesebbe kerül.
Egy kategóriával mintha lentebb lenne az SPA5xx szériánál a T19/T21 szériája. Természetesen lehet drágábbat/jobbat kapni tőlük is.
Nem rossz ez, de a Cisco mintha masszívabb lenne.

Viszont talán "felhasználóbarátabb" támogatást kaphatsz hozzá.

Nálunk Grandstream telefonok működnek (több típus is, 2 vonalastól 4 vonalasig), meg vagyunk vele elégedve.

Mi egyszerre vettünk majdnem 100 darabot (1450-es) és abból 30 elromlott (nem is bootol).
Az érdekes az, hogy majdnem az összes két egymás utáni MAC címekből álló tartományban van.
Valószínű hétfői vagy pénteki példányok lehettek.
Egy ideig tanulmányoztam őket. A firmware nyuvadt meg a flash-ben.
Valószínű hétfői vagy pénteki példányok lehettek.
Tettem bele új flash memóriát és működőből kiolvasott firmware-t beleírva elindult.
A furcsa az, hogy megtaláltam a firmware-ben a MAC címet, de azt hiába változtattam meg
a felélesztett telefon 00:00:00:00:00:00 címmel jelent meg a hálózaton - valószínű
nem sikerült megtalálnom egy cheksum-ot és mivel az nem volt jó nem töltötte be a címet.
Sajnos itt elfogyott a lelkesedés és emiatt most ezek döglöttek.

A működő példányok ár-érték aránya igen jó.

Mi olcso penzert vettunk egy rakas hasznalt 7960. Kb 10e volt tappal egyutt. Itt-ott kicsit karcos, meg latszik, hogy valami call center-ben voltak, cserebe nagyon jo minosege van, nagy kijelzo, es a sip firmware-el kb mindent tud amit mi szeretnenk. Az ebay is szarasig van ezekkel az anno "enterprise" cuccokkal.

Aha gentoo+asterisk van mogotte, nem ez a freepbx. A kitamasztoja volt elfaradva 1-2 darabnak, de ezt ezzel a melegitos muanyag ragasztoval megjavitottuk aztan kesz is. Voicemail-t nem hasznalunk szoval azt nemtudom. A cisco oldalan egesz jol le van dokumentalva miket lehet csinalni a sip firmware-el. Probakent vegyel egy darabot es nezd meg mit tud. Van nekunk is par darab ebbol SPA szeriabol, en is ilyenbol akartam kiepiteni a ceges rendszert, aztan adtak egy tanacsot, hogy jobban jarok a hasznalt enterpire cuccokkal. Szerintem ossze se lehet hasonlitani hangminosegben ezeket a belepo cisco-kat, a regi enterprise-al.

Én tápokat már 3-4e HUF környékén is találtam (így is kb. a teló fele), de amúgy régi Catalyst switcheket is találsz használtan, olcsón (magyar használt oldalon is), amik tudják a Cisco pre-standard PoE-t.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

A 7960-nak "normális" a SIP FW-e? Én tesztnek 7965-öt vettem (a szabvány PoE miatt), de ennek a SIP FW-e csak tftp-n, xml-ből konfigurálható és egyelőre nem akar engedelmeskedni :/
A web UI-ja a SIP FW ellenére is marad az SCCP-s

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

7960-at en is tftp-n configolom, web-es felulet ha jol tudom nincs is, mondjuk nem nagyon erdekelt a kattingatos felulet.
Viszont ha az SCCP jon be web-en akkor szerintem nem frissult le a software. A cisco man tok jol leirja hogy kell atrakni ezeket SIP firmware-re, csak megtalalni nehez abban a kaoszban.

Pedig lefrissült a FW, nem is egyszer, nem is egy verzió, totál 0-ról is, de egyik sem regisztrál a SIP serverre. Még csak csomagokat sem látok kimenni a natív LAN-on (VLAN-ok elvileg ki vannak kapcsolva - amúgy ETH szinten, tag-elt csomagot sem látok)

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nálunk szép számban van Cisco SPA5xx, Aastra 6731i, Aastra 57i, Siemens Gigaset A510 és C510. Analóg adapternek PAP2-est, illetve újabb nevén SPA112-őt használunk. Mindennel meg vagyunk elégedve. A központ saját patchelt Asterisk Debianon.

Az analóg az olyan amilyen, csak FAX-ra használjuk. Nekem az IP alapú Gigaset a kedvencem, gyönyörű a hangja oda-vissza. Az Aastra egy tekintélyes nagy tudású készülék, nagyon szépen testre lehet szabni és programozni. Ha az embernek igényes a füle és rászánja az időt, akkor nagyon szépen be lehet állítani mindent készülék és központ oldalon is. Az SPA500-as családnak mostanában nagyon gagyi kagylója van. Elektromosan és akusztikailag jó, de olyan tré műanyagból van, hogy a kinder tojásban különb anyag van. Külső erőhatástól elszenvedett kagyló zsinór, táp, RJ45-ös csatlakozó törésen kívül más problémákról nem tudok beszámolni. Teszik a dolgukat.

Ja igen, az átkapcsolás az egy olyan dolog, hogy minden készüléken más és más. SPA-nál Xfer, mellékszám, Xfer. Aastránál átkapcsolás gomb, szám, hívás gomb, átkapcsolás gomb. Analógnál flash, mellékszám, kagyló letesz, stb stb... Botrányos! Azt pedig nem várhatjuk el az ügyfelektől, hogy megértsék és üzemszerűen használják. Épp ezért az átkapcsolást az Asterisk features.conf -on keresztül ** -al oldjuk meg. Tehát az Asterisk figyeli a beszédcsatornát és az azon "elhangzó" DTMF kódok alapján végzi el az átkapcsolást. Ez azért is buli, mert ha mobilra irányítunk egy hívást, akkor a mobiltelefon tulajdonosa is élhet a ** adta átkapcsolási lehetőséggel. Így csak annyit kell megjegyezniük a felhasználóknak, hogy csillag csillag mellékszám. Tök mindegy milyen a készülék.

Yealink... Cisco tudás, cisco minőség szinte, csak fele-harmad annyiért.
--
"Sose a gép a hülye."

Teljesen lamer kérdés: olyan, hogy valami Android appal mindenki a saját mobiltelefonját használja asztali készülék helyett, sehol sem merült fel? Vagy próbáltátok és nem jött be? Itt annyi Asterix tapasztalatot látok, alig hiszem, hogy nem merült fel senkiben, hogy valamilyen softphone megoldást használjatok telefonkészülék helyett.

De felmerült, de inkább nem. Először is, csak akkor az igazi, ha az android tudja teljesen, és nem kell külső app hozzá, ami nem mindig igaz. Másrészről, ahhoz hogy hívást fogadj regisztrálva kell lenni folyamatosan, ami elég jól eszi az akksit.
--
"Sose a gép a hülye."

A fene tudja, sztem ha az irodában mobilja mindenkinek van, talán megéri a mobilitás miatt. Nyilván akkor az lenne a kérdés, hogy azért a +30-50k+sarcért, amennyiért az asztalra raknak egy telefont, megéri-e valami komolyabb Androidos mobilt venni a dolgozóknak a céges Asterixhez.

És valami softphone egy fülessel? Biztos, hogy a felhasználók és az IT policy miatt akar mindenki asztali készüléket?

Szerintem a soft-phone olyan, mint a webmail. Működik, használható - de nem az igazi.
Ha hajlandó az cég kifizetni a hardphone-t, meg nem próbáld lebeszélni!!!
A softphone-al mindíg csak a sz*pás van a hardphone-hoz képest.
Sorolom:
- bármi gubanc van a host-on (legyen az mobil v asztali gép) kihat a telefonálásra
- elnyomkod valamit a user a host-on, dettó
- nagyon szlopálja az akkut (ezen lehet tuningolni elvileg, ha SIP/TCP-t használsz)
- lehet NAT issue
- elég nehéz dedikált VLAN-ba terelni így a hang forgalmat.
- wifi-n macerásabb a prioritást, sávszélesség garanciát alkalmazni (lévén nem tudod, hogy épp mennyi a végponton az elérhető sebesség)
ésatöbbi...