Microsoft Azure felhő

Üdv!
Ki szerettem volna próbálni a M$ Azure szolgáltatást. Azt írta, hogy van ingyenes próba. Rendben van, de minek kell megadnom a bankkártya adatait? (lejárat... stb.)
Ezzel már bármikor le tudnak róla emelni pénzt. Szóval inkább nem próbáltam ki.

Iskoláknak nem lenne rossz, hogy a gyerekek kipróbálják. De ott is kérnek pénzt? Vagy hogyan működik?

Hozzászólások

Biztos nem talaltad meg ezt:

"A hitelkártyaadatokat identitás-ellenőrzéshez használjuk, de csak akkor kell fizetnie, ha az előfizetés mellett dönt."

--
L

Ugyanezt csinalja a Netflix, az Amazon, az Apple, a Google meg a tobbi szolgltatas is :)
De tudom, mar megint a Microsoft a hibas.

Ezt azert csinaljak, hogy ne tudj ujra ingyenes honapot hasznalni. Es igen, az e-mail cim az nem identitaskezeles. A bankkartya jobban az., mert ha neked megeri egy uj bankkartyat csinaltatnod, hogy igenybe vedd az egy honapos ingyenes trialt ujra, akkor hulye vagy.

Mondjuk egy új bankkártya pár klikkelés egy weboldalon, meg pár nap várakozás, hogy meghozza a posta.

Nem próbáltam még, de azért lehet, hogy nem tetszene a kibocsátónak, ha egyszerre hirtelen igényelnék mondjuk 12-t egy évre előre :-)
Ugyanakkor havonta egyszer beadni egy igényt, hogy a következő hónapra legyen egy friss új kártya, az nem tűnik lehetetlennek.

"Ugyanakkor havonta egyszer beadni egy igényt, hogy a következő hónapra legyen egy friss új kártya, az nem tűnik lehetetlennek."
Jaja, csak ez nincs ingyen ám. Bankkártyának és hitelkártyának is van kibocsátási díja, éves díja, ez utóbbit meg ha nem akarod fizetni egy egy hónapig használt kártyánál a kártya érvényességi idejéit (tipikusan 3 év alatt 36 éves kártyadíjat kéne kifizetned), akkor meg letiltási díjad van.
Aki ilyen hülye, hogy inkább a kártyatársaságnak fizet, nem pedig a szolgáltatóknak, az annyira ritka, hogy arra tényleg nem akar felkészülni senki.

Van 6 hitelkártyám. 2-nek van éves díja, cserébe ezek pl. utasbiztosítást és vásárlás utáni ilyen-olyan visszatérítést is adnak.
Azok a kártyák, amik csupán hitelkeretet adnak, ingyenesek. Nincs kibocsátási díj, nincs éves díj.
Volt olyan, hogy felhívott a bank, hogy én vásároltam-e valamit valahol. Mondtam, hogy nem. Mondta a néni, hogy jó, akkor ha nem gond, most letiltja a kártyámat, és küld egy újat. 2 nap múlva meghozta a posta. Költség: 0.

Mondjuk nem Magyarország, az igaz.

Van egy magyar. Ezt használtam korábban bárhol éltem. Mostanában ezt használom, ha Magyarországon vásárolok dolgokat.
Amikor ebben az országban kötöttem ki, akkor úgy döntöttem, jobb lesz helyi kártya. Viszont itt elég nehezen adnak hitelkártyát, ha nincs az embernek pozitív hiteltörténete. (Az nem elég, hogy nincs negatív).
Így igényeltem két olyan hitelkártyát, amiket pont jó hiteltörténet nélküli embereknek hozták létre a cégek: magas a kamat, ha nem fizeted határidőre a tartozást, és alacsony a hitelkeret. Ez a két kártya azóta is megvan, mert költség nincs velük.
Aztán lett egy Amex, aminek jó visszatérítései vannak, de sok helyen nem működik. Aztán Amazon ajánlott egy saját márkás kártyát, amivel járt pár szolgáltatás, pl. Prime meg Amazon ajándékutalványok. Ráböktem, hogy jól van, kérem.
Legutóbb meg az egyik itteni autóklub mondta, hogy na, már egy éve tag vagy, küldünk egy hitelkártyát. Nesze.

Ha akarnám, kérhetnék a Tesco-tól is hitelkártyát, hogy Tesco pontokat gyűjtsek, meg a Barclays is kb. 2-3 havonta küld kitöltött igénylőlapot (benne van a nevem, meg a címem, meg minden), hogy ugyan már, igényeljek kártyát tőlük. Ezt csak postázni kéne. Ehelyett az iratmegsemmisítőbe teszem.

Általában 2 kártyát használok: 1 Amex, 1 Mastercard (ami korábban az Amazon volt, most már nincsenek juttatásai). +1 a magyar.

De előfordult már, hogy hirtelen sok készpénz kellett Brazíliában. Az asszony átutalt az angol számláról valakinek a brazil számlájára, de a brazil bank megállította az egészet, és mindenféle papírokat kértek volna, hogy igazoljuk a pénz eredetét. Na persze mi éppen nem az utolsó 3 havi fizetési kivonattal utaztunk, így gyakorlatilag nem tudtunk hozzáférni a pénzhez. Vissza kellett küldeni.
De nekünk fizetnünk kellett, így az összes kártyámról felvettem kp-t. Hitelkártyákról is. Ha nem lett volna 6 hitelkártyám, nem sikerült volna 2 nap alatt a szükséges mennyiségű kp-t felvenni.

Nem fogok fizetni. Olvastad, amit feljebb írtam?

Már megépítették a gyárakat. :-)

A plasztik nem kerül sokba, és aki normális módon használja a kártyáját évekig, annak a tranzakciós sápja bőven fedezné ennek a csodás ötletnek a költségét.

És az ötlet ugyan jó, de nem az én ötletem. Persicsb hozzászólásából származik.

Én csak annyit írtam, hogy én pl. simán meg tudnám oldani, fizetés nélkül.
De nem fogom, mert 1) nem akarok MS Azure-t (se) használni, 2) nem akarok kártyaigényléssel tölteni havonta 15 percet.

>Ezzel már bármikor le tudnak róla emelni pénzt.

Termeszetesen a Microsoft (vagy barmelyik nagyobb ceg) nem fog azzal szorakozni, hogy indok nelkul emel le penzt a hitelkartyadrol. Ha ezt megis megteszi, akkor a bankod visszaadja.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Egyebkent erdekelne, hogy milyen egyeb egyszeru modja van annak, hogy azonositsanak (szamonkerhetoen, ergo ha gyerekpornot toltesz fel, akkor be lehessen kopogtatni valahova, plusz ne tudjon egy ember 100 trial regisztraciot elinditani).

> Egy próba erejéig minek adjam meg a privát bankkártya adataimat.

Ezer helyen megadod a bankkartyaadataidat, nem hiszem, hogy az MS kevesbe megbizhato, mint a Netpincer, meg a random magyar kis webshop.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

SMS/email-ben kód küldése, ahogy a MS is teszi egyébként. Persze erre mondhatod, hogy a bankkártya hivatalosabb. Valóban. (Bár nem tudom, hogy a bank kiadhat-e infót rólad. Ha bűncselekményről van szó, akkor rendben van.)
De mégegyszer jelezném, hogy egy 30 napos próbáról beszélek. A próbaidő után kérje a rendszer az adataimat (ha valóban elő akarok fizetni).
Ha a 30 nap alatt kerülne fel illegális tartalom a rendszerbe, akkor törölje a szolgáltatást és tiltsa ki a rendszerből. Ahogy a Google is csinálja hasonlóan néhány más típusú szolgáltatásánál.

Én soha nem adtam meg a bankkártya adataimat! Minek..?! Ha ritkán veszek is valamit webshopban, ahhoz se kell bankkártya adat.

"Ahogy a Google is csinálja hasonlóan néhány más típusú szolgáltatásánál."

Vagy mégsem? https://hup.hu/node/152348?comments_per_page=9999

Maradjunk annyiban, hogy az összes nagy cloud szolgáltató igy csinálja és senkit nem kárositottak meg. És azért lássuk be, aki nem akarja megadni a bankkártyáját egy fizetős szolgáltatásnak, az nem valószinű, hogy valaha is elő fog fizetni és teljesen felesleges 50 ezer forintnyi trialt adni neki egy hónapra. Egyszerűen nem célcsoport.

Egyébként, ha ennyire félsz miért nem kérsz a bankodtól virutális bankkártyát amin csak ezer forint pénzt tartasz az ilyen dolgokhoz?

Azért ez nem ennyire egyszerű:

My AWS account was hacked and I have a $50,000 bill, how can I reduce the amount I need to pay?
For years, my bill was never above $350/month on my single AWS instance. Then over the weekend someone got hold of my private key and launched hundreds of instances and racked up a $50,000 bill before I found out about it on Tuesday.  Amazon had sent a warning by email at $15,000 saying they had found our key posted publicly, but I didn't see it. Naturally, this is a devastating amount of money to pay. I'm not saying I shouldn't pay anything, but this just a crazy amount in context. Amazon knew the account was compromised, that is why they sent an email, they knew the account history and I had only spent $213 the previous month. I almost feel they deliberately let it ride to try to earn more money. Does anyone have any experience with this sort of problem?

via

Sajnos, a fejlettebb azonosítási módszerekhez, a kiberbűnözés egyre fejlettebb módszerekkel szerzi meg az azonosításhoz szükséges adatokat.

Köszönhetően annak az ösztönző hatásnak, hogy a "karosszékükből" ülve keresnek, viszonylag kis felderíthetőségi kockázattal, hatalmas összegeket évente.

A kommentek alapjan nem egyedi eset:

- After just one week of the account being compromised, the monthly bill was $285,000!
- This had happened many times. This problem is raised because you might have expose your IAM AWS Keys somewhere on github.
- My amazon bill was $6500 just for 2 days of unauthorized usage
- I was amazed when hackers raided my credit card of $600 in charges in just eight hours.
- My AWS account also had been hacked a year ago charged $300

Bar lehet bizni benne, hogy visszakapod a penzed, de tovabbra sem csak a microsoftba vetett bizalomrol szol a dolog.

I have an update from the escalation team on this request. Now, because the compromise was caused due to a security or a vulnerability of a non-windows OS, Microsoft will not be responsible for this. I am afraid, a refund cannot be provided.

https://mattarkin.com/protect-your-azure-linux-vm-aka-how-to-avoid-a-15…

Ezt elfelejtetted bemásolni :)

"EDIT: Outcome

Amazon was awesome. They asked me to explain what happened. They asked me what I would do to avoid the problem in the future. Then they asked me to wait for about three weeks for a review board of sorts to come to a conclusion (because of the amount of money involved). Before my next billing cycle they gave me a credit for the full amount of fraudulent activity, and I paid my regular couple hundred dollar bill with glee.
Promoted by DatadogHQ.com"

Meg azért, - tegyük hozzá, - nem feltétlenül a fő bankkártyád adatait kell megadnod. (Szerintem is elég ciki manapság a teljes bankszámládat kockára tenni az interneten. - Van ezenkívül egyébként is elég támadási lehetőség a bankszámlád adatainak megszerzésére.) Viszont kérhetsz a bankodtól másodlagos, kifejezetten internetes vásárlásokhoz használható kártyát. Fenntartási "pénzbe" kerül ugyan évente, de ezt fogd fel biztosítási összegnek, az "átveréses leemelések" ellen. - Arról csak annyi pénzt emel le bárki, amennyit "rátolsz" a következő vásárláshoz. (Évek óta viszonylag gyakran vásárolok ezt-azt ilyen módon, - maga a bank is lecseréli a három éves időszak alatt, amíg a kártya érvényes lenne, többször is a kártyát, mert valamilyen biztonsági kockázatot észlelnek, - gondolom, - Nicaragua-ból, - próbálkoznak a megszerzett számmal. - Nem hülyeség az óvatosság.)

Ahol landoltál, az az Azure üzleti előfizetésének a próbaidőszak kérése.
Egyik részről soha semmilyen terhelést nem kapsz a próbaperiódus alatt, akkor sem, ha lejár és bekapcsolva felejtesz szolgáltatásokat. Egy reménybeli üzleti előfizetőről meggyőződni, hogy ő egyébként valóban fizetőképes vevő lenne, ha akarna és csak akkor adni neki 170EUR ingyenes kreditet a kipróbálásra, nem ördögtől való dolog.

A másik részről ez nem a diákoknak van. A diákok számára létezik az Imagine nevű program, amiben ingyen kapnak Azure kapacitást meg szoftvereket, nemzetközi diákigazolványszámért cserébe: https://imagine.microsoft.com/en-us/account

Ez a program intézmények számára is nyitott. Privátban kereslek majd a részletekkel, ahogy korábban megígértem. Az elmúlt héten tudtam beszélni a téma felelősével, megígérte, hogy elküldi a részleteket.

Üdv,
Marci

Köszönöm!
Valami ilyesmire gondoltam. Tehát az is ki tudja próbálni, aki nem üzleti célra használná!

A diák (student) profil esetén csak diák lehet? Oktató például nem?
Mert meg kell adni az iskola nevét és a tanulmányok befejezésének dátumát. Ilyen nekem ugyebár nincs.

offtopic://demagogia.world/signing

"Ezzel már bármikor le tudnak róla emelni pénzt": tipikus magyar, de nem Téged bántalak, mert a levegőben benne van ez a vírus... Mindig arra kell figyelni, hogy hol akarnak átverni? Nem tudod elhinni, hogy simán is tud működni egy cég?

És a dolog másik oldala: annyira nem tudtok elengedni 1-5e Ft-ot, mintha az életetek múlna rajta. Van, amikor előfizetsz egy szolgáltatásra, majd amikor eszedbe jut, hogy nem nagyon használod és emiatt 5-10€/hó díjat fizetsz és "épp ráérsz" foglalkozni vele, akkor lemondod (=kitörlöd a bankkártya adatokat, megnyomod a cancel gombot). De alapvetően nem halsz bele, ha egy kicsit oda is megy a pénz...mert nem kajára kell.

A magyar virtus, bizalmatlanság valahol a nem lemondható spamekben, fundamenta üzletkötőkben és portéka nélküli tanfolyamokban gyökeredezik, sajnos tudom, hogy létezik, de ha egy kis erőt fordítasz rá, akkor le lehet küzdeni.

offtopic://demagogia.world/signout

Én kipróbáltam, már régen lejárt, már törölték a virtuálus gépeket is és egyszer sem terhelték meg a kártyát.
Sőt, nagyon korrekten folyton figyelmeztettek hogy le fog járni, mennyi idő van még, törlik, ha nem fizetek elő.

Nem vagyok microsoft alkalmazott :)

Egyébként tavaly nyáron volt egy akció, hogy az office 365 nulla forintért egy évre előfizethető, ott is meg kellett adni a bankkártya adatait és azok sem vontak még le semmit. Aztán majd egy hónappal a fizetős ciklus indulása előtt kézzel le kell mondani, mert ha nem teszed már automatikusan számlázni fog!
Azért kíváncsi vagyok írnak-e előtte egy emailt :)

Office365 - egy hónap ingyen, kipróbáltam.

Egy ismerősömnek gondja volt valamivel, regisztráltam egy saját előfizetést tesztelni, bankkártya adatokkal ahogy kell.
Jól megnéztem, eljátszogattam vele, segítettem a havernak, majd elegánsan elfelejtkeztem róla.

Két hónapra rá jött az értesítés emailen, hogy leemelték az éves előfizetés díját a kártyáról.
Tehát az egy hónap ingyenes időszak után egy hónapja ketyegett már a fizetős időszak és utána terhelték meg a kártyát.

Beléptem az oldalra, hogy én akkor ezt most szépen lemondom. Lelkiekben felkészültem egy kisebb pengeváltásra is a support-al, de erre nem került sor.
- előfizetés lemondása -> katt
- az éves előfizetésből még 91% van hátra, biztos lemondod? -> katt
- felfüggeszted a szolgáltatást vagy visszautaljuk a pénzt? -> ide vele, utaljátok vissza -> katt
- kár, hogy elmész, a fennmaradó egyenleget visszautaltuk -> pápá

Ezen a ponton úgy voltam vele, hogy egye fene, egy havi díjat buktam, nem a világvége, én voltam hülye, hogy elfelejtettem.
A naptáramban volt emlékeztető, de elsiklottam felette.

3 nap múlva jött a meglepetés, hogy nem 91%-ot utaltak vissza, hanem 100%-t, a teljes éves előfizetés díját.
Gondolom látták, hogy valóban nem használtam a szolgáltatást, de lehet hogy egyszerűen visszautalják mindenkinek, aki elég hamar reagál.

Összességében nagyon pozitív élmény volt ügyfélként. Ha szívóztak volna, akkor tuti nem megyek vissza.
Így viszont nem maradt bennem tüske. Az MS tudja nagyon jól, hogy ez többet számít, mint az a pár dollár, amit esetleg legombolhattak volna rólam.

Szerintem ez a "nyugati" kultúra. Az emberek hozzászoktak a hitelkártyákhoz, és vannak elvárásaik.

Volt egy eset: Egyszer csak feltűnt, hogy van valami tétel (aprócska, talán 6 font) a kivonaton. Megnéztem, kiderült, hogy két és fél éve minden hónapban ott van. Csak azért tűnt fel, mert abban a hónapban azzal a kártyával semmit sem vettem, és 0 helyett valamiért 6 font volt az egyenleg.
Rákerestem a nevükre, megtaláltam a telefonszámot. Felhívtam, felkészülve, hogy majd érvelnem és vitatkoznom kell.
Mondom a hölgynek, hogy
-hé, maguk két és fél éve veszik a pénzt a kártyámról, de én nem is emlékszem rá, hogy megrendeltem volna ezt a szolgáltatást.
Mire ő:
-kéri vissza a pénzt?
-Igen.
-Rendben. Akkor felfüggesztem az előfizetését, és a két és fél évnyi tagdíjat visszautaljuk. Viszhall.

Hoppá, köszi.
Nem hiszem, hogy Magyarországon ilyen egyszerűen ment volna.

A bank igen.

De ez az utolsó példa nem a bank volt, hanem a cég, aki két és fél éven keresztül havonta levonta a maga kis pénzét a hitelkártyámról.

Abban nem nagyon bízom, hogy Magyarországon, ha felhívsz egy ilyen céget, akkor ő maga ajánlja fel, hogy visszaadja a teljes összeget az első nyitómondatom után.
Inkább számítanék arra, hogy bizonygatnák, hogy hát előfizettem, megvolt a lehetőségem, hogy használjam, meg ez, meg az, és mondjuk aláírt szerződést kéne követelni rajtuk vagy ilyesmit, hogy utána nagy nehezen esetleg visszaadjanak valamit.

Soha nem vettem igénybe a szolgáltatást.
Lehet, hogy valami weblapon ajánlottak valamit, amire úgy gondoltam, érdemes lehet kipróbálni (vagy ugyanezt telefonon), és megadtam az adataimat. Talán ajánlottak egy trial időszakot, hogy megnézem, és ha nem tetszik, lemondom x nap alatt.

Viszont soha egy büdös emailt nem küldtek, én meg bizonyára el is felejtkeztem az egészről (ha egyáltalán megtörtént ez a fenti eset). Tehát nem is volt felhasználónevem és jelszavam a szolgáltatás weboldalához, soha nem is léptem be oda.