chip reset (nem nyomtató)

 ( render_elek | 2017. február 17., péntek - 14:12 )

Ezt hogyan lehet resetelni?
Egy AP-ban van, de az itt található leírásban más chip van. Az RST#-t az NC-hez kell érinteni vagy a Vdd-hez?!
:)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Érintsd egymás után mindkettőhöz. Vagy reset, vagy a láb "aktuális" szintje. Szvsz.

"The RST# pin provides a hardware method of resetting the device to read array data. When the RST# pin is held low for at least TRP,
any in-progress operation will terminate and return to Read mode."

E szerint lehúzva (held down) tehát GND

Másik irányból megközelítve pedig a # ilyen adatlapokban mindig negált jelet jelent, tehát ha RST# akkor igaz állapota a 0 szint
ami elektromos rendszerekben a GND

Az NC (not connected) szerintem nem fog segíteni...

--
www.autosys.hu

+1

+1
* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Szerintem a GND-hez, de ha ez a láb fel van kötve VDD-re, akkor ezzel rövidre zárod a tápot, s nem az fog történni, amit szeretnél. Ezen felül, ha mindent törölsz a chipről, könnyen lehet, hogy semmit sem fog csinálni, bootolni sem fog, szóval nem kizárt, hogy örökre kizárod magad. Nem tudom, mert attól függ, van-e másik memória, amelyben van egy boot program, vagy nincs ilyen, de ha nincs, akkor ez az utolsó mozdulatod lesz ezzel az eszközzel.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A reset szerintem nem törli a chipet, az elég érdekes lenne...

Lehet, félreérthető voltam. Írtam arról, hogy 0-ra aktív a reset. Meg arról, hogy ha mindent töröl, annak lehet rossz vége. Ez két külön dolog. Nem olvastam el, de gondolom, a reset a kontroller állapotautomatáját inicializálja, ami után vár egy talán 6 byte-os parancsot.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

+1
* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Kérdés mit akarsz resetelni? A flash tartalmát, vagy a tartalom marad, csak a chip álljon be alapállapotba, de a tartalma maradjon meg?

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást.
Szóval Vss lábon lévő GND-t.

Hard resetet akarok végezni, mert elvesztettem az eszközt, nem is válaszol a pingre, így konfigolni sem tudom. A reset gomb (amióta dd wrt lett az eszköz) nem működik. Így a 3*30 s hard reset sem amit a ddwrt oldalán írnak. Marad a BF reset :)
Ha megdöglik sem lesz rosszabb :)

De, rosszabb is lehet.

Jellemző megoldás AP-knál, hogy a flash egyik végén van egy kis blob, ami az adott rádió egyedi paramétereit tartalmazza. Ez készülékenként egyedi (egyikből nem másolható a másikba), otthoni körülmények között nem előállítható (a gyárban a gyártó tölti bele, a formátumát sem árulja el - erre jó oka van), ha törlöd, a rádiója a készüléknek használhatatlanná válik ("örökre kimegy a wifiből a füst").

Ergó amit szeretnél, az igazából értelmetlen. Értelmetlen azért is, mert nem tudod egy 'reset' gombbal visszaállítani a gyári flash tartalmat, az ugyanis nincs meg sehol a készülékben, ha felülírtad. Ha le tudod tölteni valahonnan, akkor max. bele lehet újra programozni.

Amúgy azért sem működik az, amit szeretnél, mert a flash reset lába nem fogja a flash tartalmát törölni, ez ugyanis csak annyit tesz, mint a power cycle (tápelvétel), pont olyan állapotba kerül, mint amikor tápot adsz neki.

Lehet, hogy nem jol latom, de szerintem annak amit irsz semmi koze ahhoz amit szeretnel.

Ez a chip tartalmazza az egesz operacios rendszert, ha netan sikerulne is torolnod, valoszinuleg nem mukodne tobbet.

De az emlitett reset lab nem torol es nem allit alaphelyzetbe semmit, ennek semmi koze a routeren levo reset gombhoz. Mindossze annyit csinal, hogy flash a CPU altal kikuldott parancs utan valamilyen allpotban van, es a flash-ben talalhato vezerlot alaphelyzetbe allitja, a flash tartalma ezaltal nem valtozik.

Szerintem amit Te szeretnel csinalni (ha jol ertem), az kb. ugy oldhato meg legegyszerubben, hogy kivezeted az UART-ot, es egy terminal programmal (putty, minicom) megprobalsz belepni. Ha ott is jelszo van, akkor valoszinu csak az segit, hogy a boot folyamat legelejen belepsz az U-Boot (szerintem az bootloader, legalabbis en jellemzoen azzal talalkoztam) menujebe es ujraflash-eled az eszkozt (lehet, hogy le lehet tolteni az image-et az UART-on keresztul, de jellemzobb, hogy csak Ethernet-en lehet).

/sza2

+1

Az OS egy dolog, de a bootloader is ott van. :)

Epp szerkeszteni akartam a hozzaszolasomat, de mar nem sikerult :-)

Szoval meg annyi kiegeszites, hogy a leiras megnezve, ott talan a prociba implementalva van valami alapszintu TFTP, es ha nem tud bootolni a flash-bol akkor fallback to TFTP, de ilyenbol kevessel talalkoztam, akar az is lehet, hogy ugyanannak a routernek a kovetkezo verziojaban teljesen mas megoldast hasznaltak.

Sajnos a kepeken a flash tipusa pont nem latszik a papir miatt, igy nem lehet tudni, hogy mi a 15-os es 16-os lab. Viszont a linkelt adatlapban talalhato eseten az A18 cimlab es a Not Connected 15-os osszezarasanak semmi ertelme.

/sza2

neem, a 12 és 27 lábra gondoltam, de közben ráakadtam erre.

Bocsi, tl;dr - de megoldodott a problemad?

/sza2

sajnos nem, többb, mint 2s-ig tartottam zárva a lábakat, de még mindig nem elérhető.

Hat, nem biztos, hogy jol latom, de attol, hogy rovidre zarod a labakat, semmi sem fog tortenni (azaz nem fognak alaphelyzetbe allni a router beallitasai).

Mivel nem tudom pontosan, hogy esetedben milyen metodus szerint mukodik a routereden a frissites, ket dolgot gondolnek:

1.
Ha nem tud bootolni a flash-bol (mert mondjuk a reset lab lehuzasaval folyamatosan reset-ben tartod a flash-t) akkor a processzor ROM-jabol probal ahol esetleg lehet egy TFTP szerver implemetalva. Bar ezt inkabb a procin levo labakkal szoktak megoldani.

Ezesetben, miutan ebbe a boot mode-ba lepett a cucc, fel kell toltened az image-et egy TFTP klienssel.

2.
Valamilyen bootloader (pl. az emlitett U-Boot igen jellemzo) csucsul a flash elejeben, onnan bootol a rendszer. Ezesetben a flash reset-ben tartasaval csak annyit lehet elerni, hogy nem indul el a router.

Altalaban valamilyen modon be lehet jutni a bootloader parancsertelmezo modjaba, jellemzoen soros porton keresztul (pl. egy lab le- vagy felhuzasaval, esetleg a boot folyamat legelejen egy jelszoval).

A parancssorbol fel lehet tolteni az image-et (altalaban a bootloader tartalmaz egy TFTP klienst). Ehhez egy TFTP szerver kell feltenni a gepedre, meg a megfelelo konyvtarba az image-et, ahonnan a router le tudja tolteni.

Persze lehet mas megoldas is a fenti ketton kivul, de latatlanban ezt nem lehet megmondani.

A legtobb routeren ki van vezetve a soros port (UART) valamilyen modon (pl. tesztpont a PCB, tuskesor (vagy csak a helye) - en biztos azzal kezdenem, hogy megkeresem es azon keresztul tamadom meg.

Amit meg megtehetsz, hogy lefenykepezed a PCB-t valami normalis felbontassal (esetleg kulon a flash-t (persze ha cimke van a tetejen, akkor anelkul, ugy, hogy latszodjon a tipusa), meg a procit (ha nincs rajta hutoborda) es felteszed valahova. Ezekbol esetleg lehet tovabblepni, ezek nelkul en tobbet nem tudnek mondani.

/sza2

En mindenkepp megprobalnek raakaszkodni a router soros portjara. Ezzel legalabb azt ki lehet deriteni, hogy el-e meg valamennyire.

Ugy latom a bootloader CFE, legalabb az kiderulne, hogy az elindul-e, esetleg az egesz rendszer mukodik csak az Ethernet-en keresztul nem tudsz csatlakozni.

Az RJP1 csatlakozot (tuskesor) kellene csak beforrasztani, illetve ugy tunik kell egy rovidzar (0ohm-os SMD, de egy "solder bridge jumper" is megteszi) az RX-hez (kulonben latod, hogy mi jon, de nem tudsz irni). Ha jol gondolom akkor az R606 felirat melletti "000" feliratu 0ohm melleti pad-eket kellene rovidre zarni.

Amit linkeltel, azon az oldalon ott van a csatlakozo kiosztasa is.

Ha elindul a router es legalabb CFE epsegben van a flash-ben akkor elvileg aranylag konnyen mukodokepesse varazsolhato.

/sza2

OSSZE NE KOSD IGY!
Nen neztem meg, de amit a tobbiek irtak, hogy "soros", az igazabol UART akart lenni gondolom, neha 5V vagy itt inkabb 3.3V jelszinttel. Ha RS232-vel osszekotod (ahol lehet +-15V is), ott teljesen mas jelszintek vannak, es kinyirhatod vele az egeszet. Hirtelen nem lattam a panelen RS232 jelszintillesztot (pl. MAX232 es tarsai), alapban meg nem szokott ilyen jelszinttel dolgozni mikrokontroller.

--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames

A csatlakozot igy, viszont ugy latom a TX vonalba 0ohm-ot nem tetted be.

Es azt tenyleg elfelejtettem megjegyezni, hogy termeszetesen ez 3.3V-os soros, igy azzal a jelszinttel kell hozza kapcsolodni. Ket lehetoseg is van, az egyik az emlitett szintilleszto aramkor, a masik egyszerubb, valami ilyesmi USB-soros adapter, ami eleve 3.3V-os, es csak egy USB port kell neki (a soros port egyre ritkabb).

/sza2

.

deleted

/sza2

az enyém?
a tied.

???

Persze, hogy az enyem. Kijavitottam a rossz linket, utana Te kijavitottad a hozzaszolasod, ezt latva en is kijavitottam az enyemet. Te pontra valtoztattad, en meg odairtam, hogy deleted (tekintve, hogy magat a hozzaszolast nem lehet torolni, valami irnom kellett). Problem?

/sza2

off

én deletem
te deleted
ő delete

mi deletünk
ti deletetek
ő(k) deleti vagy deletei?


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ja, igy ertette? Akkor jogos ;-)

/sza2

:)

RX vonalat akartam irni (bar attol fugg honnan nezzuk).

(Szerkeszteni mar nem tudtam az elozo posztot)

/sza2

Azert, mert nem tudtam, hogy allandora, vagy csak a flasheles idejere kell zarni. Utobbi esetben odaerintek vmi sz@rt.

De elotte megrendelem a cuccot, lesz vagy 4 hét, mire megjon free-vel

Ez egy soros konzol lesz, igy szerintem celszerubb fixen osszekotni, mert maskepp egesz vegig tartanod kell, amig gepelsz.

Kornyezetedben nincs senkinek ilyen USB-soros adaptere? OK, nem penz, de Neked eleg rovid idore kell, meg eleg sokaig tart mire ideer.

/sza2

Ha neked volna, akkor egy oda-vissza postaval megoldhatnank..

Helyileg merre vagy (nagyjabol)?

/sza2

delalfold

De megrendelem, hogy ne legyen kellemetlen, csak 4-5 het mulva, mikor ujra felhozom a temat, segits folyatni :)

Csak gondoltam ha Bp. akkor esetleg szemelyesen.

OK :-)

/sza2

Szia,

megérkezett a cucc (amelyiket javasoltad), akkor kérlek segíts folytatni a projektet, még sosem csináltam ilyet, de szeretném megtanulni. :)

szerk: sorost csináltam, de nagyon régen

Amit ki bírok következtetni
1, az "USB TO TTL"-en zárom a VCC-3V3
2, az "USB TO TTL"-en az RX-et az AP TX-re kötöm
3, az "USB TO TTL"-en az TX-et az AP RX-re kötöm
4, az az "USB TO TTL"-en az GND-t az AP GND-re kötöm

Majd a minicom és a gyári vagy a ddwrt file-ja.

Szerk2:
Összekötés megvolt, de az eszköz boot-ja közben ezt mutatta a minicom.

paraméterek stimmelnek? leginkább a sebesség tűnik eltérőnek.

+1

Szerintem is az lenne ay elso, hogy kireduljon, milyen sebesseggel meg (mar ay jo jel, hogy kijon valami).

En 115200-zal keztenem, de ha nem megy, akkor 9600, 57600, 38400, 19200. Ha ezzek kozul egyik sem, akkor a maradek lehetsegest is kiprobalnam, de azok kevesbbe jellemzoek.

Ha van valami ertelmezheto szoveg a minicom-ban, akkor lephetunk tovabb.

/sza2

Hoztak hozzám egyszer egy téglásított Linksys WAP kütyüt, azt is soros porton keresztül lehetett meggyógítani, annál is 115200bps volt a megfelelő beállítás (115200 8n1).

Kösz, de negyed órája írtam (legalul), hogy azon már túl vagyok.

Ugye ez is jó?
http://www.ebay.com/itm/USB-To-RS232-TTL-UART-PL2303HX-Auto-Converter-USB-to-COM-Cable-Adapter-Module-/201539573206?hash=item2eecb1d5d6:g:VjwAAOSwARZXiEgv

Merthogy rendeltem ebből is.
Nem mindig megbízhatók a kínai cuccok, egyik csak fog működni.

Nem látszik rajta, hogy tud-e 3.3 voltot.

Igen, sajnos nincs feltuntetve az oldalon, hogy milyen jelszintekkel dolgozik. Valoszinu, hogy 3.3V-os, de akar 5V is lehet. A routerrel akar akkor is mukodhet, ha 5V-os, de erre nem jatszanek en sem.

Eleg sok ilyen USB-soros van az ebay-en / aliexpress-en, a biztonsag kedveert en is csak olyat valasztanek, aminek a leirasaban szerepel, hogy 3.3V-os.

/sza2

A multimeter megmondja?
Csak azert gondoltam, mert hamarabb ideer.

De jonni fog az altalad javallt is.

A piros-fekete között rámérsz.

Amire meg erdemes odafigyelni. hogy (felteszem Linux alol szeretned majd a muveletet vegezni) legyen Linux-os driver hozza. Manapsag ez nem igazan jelent problemat, nekem meg nem kerult a kezembe olyan, amit ne ismert volna fel automatikusan, de amik biztosan mukodnek: PL2303, FT232, CP210x, CH340/CH341.

/sza2

Ebben a datasheetben a #-k negáltat jelentenek, ami eléggé érdekes jelölés mert vagy / vagy rendes felül vonás kellene legyen. Amúgy ezeket szinte mindig 0-ra földre kell húzni, mert az alapállapot 1 és egy megszakadt kapcsolat miatt vicces lenne ha reset történnne.
De ez tuti nem törli ki a flasht egy pillanat alatt, mert az lehetetlen, csak a chipet reseteli, törli a benne lévő regisztereket, tárolókat.

Javult a helyzet.
Elnézést, hogy ide írom, de 800*600-ban már nehezen olvasható a folytatás :)

Most már csak valamilyen akkordot kellene fognod, hogy hozzáférj a recovery menühöz.
Annál a Linksys-nél, ami nálam volt, úgy lehetett megállítani az autobootot, hogy háromszor le kellett nyomni a space-t. Más kütyüknél break szignált kell küldeni (minicom esetén: CTRL-A, majd F), de olyannal is találkoztam, hogy "zap" beírására állt meg a normál boot (talán azért zap, mert az egyik jelentése az, hogy kilő).

ctrl + c
:)

Lehet, hogy kicsit lemaradtam, ez azt jelenti, hogy Ctrl+C-re belep a menube?

Egyebkent ha tovabb hagyod futni (nem nyomsz semmit, csak hagyod, hogy boot-oljon) mi tortenik? A minicom-ban Ctrl+A;L a mentes log file-ba.

/sza2

A képen látszik, hogy az eszköznek van IP-címe.
Pingelni tudod abból az alhálózatból? Ha igen, akkor TFTP-vel is lehetne próbálkozni.

Hát egy kicsit furcsa nekem menünek hívni azt a kis 18 parancsot ismerő command linet, de ha renard is így nevezi, akkor hajlok rá, és igen :)
CFE>

Megszakítás nélkül a Ctrl+A;L minicom.cap-et hoz létre, aminek a tartalma ua. mint a 2017. április 8., szombat - 14:16 hozzászólásomban linkelt tartalom.

Függetlenül attól, hogy megvan a hiba, (pusztán tanulási szándékból) hogyan lehet ujrarakni UART-on keresztül?

Van ez a flash [options] filename [flashdevice]
De kilátok innen a fájlrendszerbe?

> Hát egy kicsit furcsa nekem menünek hívni azt a kis 18 parancsot ismerő command linet

Ha nincs menüje, akkor természetesen nem is kell annak hívni, csak azért írtam azt, mert sok esetben ilyennel találkoztam (pl. 3COM és Netger ISDN routerek, RAD eszközök, Linksys esetén a WAP11 stb). Jó nekem a CLI is, főleg, ha ennél az van :)

> Függetlenül attól, hogy megvan a hiba, (pusztán tanulási szándékból) hogyan lehet ujrarakni UART-on keresztül?

XMODEM vagy ZMODEM protokollokkal szokott menni a dolog (ehhez nekem fel kellett tennem az lrzsz csomagot).

Jol ertem, a "Starting program at 0x80001000" utan mar semmi nem is tortenik? Ha igy van, akkor itt valoszinuleg nem csak egy jelszo lett elfelejteve, vagy gyari reset vegrehajtva - elvileg folytatodnia kellene a boot folyamatnak.

A CFE> prompt utan milyen lehetosegek vannak?

/sza2

Márpedig ott megáll.
De egyébként működik, van webes felület is.
Nem a jelszó volt elfelejtve.
Egy áramszünet volt, egyik nap még ment, a másik nap sárga felkiáltójel a win7 tálcán.
Nem lehetett belépni a webes felületre és a pingre sem válaszolt.

Itt volt az orrom előtt a probléma, de nem tudom felfogni az okát.

Az ip cím ment arrébb eggyel. Eszembe nem jutott mást pingelni, mint ami a címe.
Tegnap amint láttam mit adott a minicom (.58) elővettem az ip foglalási táblázatot és láttam, hogy eredetileg 57 volt. Ha visszafelé lép 56-ra, akkor azonnal kiderül a probléma, mert címütközést jelezné a rendszer. Vagy ha előrébb lép, .75-ig foglalt minden, csak a 58 üres pechemre :)

A MAC sem az, ami nekem fel van írva, és ami a burkolatán van, vagy a PCB-n (2017. február 18., szombat - 21:37 hsz 1.jpg láthatsz egy ...032... részletet, de 2017. április 8., szombat - 14:16 hsz-ban küldött képernyőképen láthatod, hogy 032 nem szerel benne)

Szóval nagy a kavarodás. Már produkált hasonlót régebben is. Egyik áramszünetnél a WiFi ment el, csak LAN volt használható, a szervizes mondta, hogy kuka, vettünk másikat, de csak azért is ráraktam a ddwrt-t és azóta megy.
Persze csak client-ben, 1-nél több gépet nem bízok rá.
Valószínűleg sw probléma volt az is.

Arra gondoltam, mi van, ha nem csak a konfigban, hanem a programjában is elmászott 1-2 bit, ezért is szeretném újrarakni és persze a tanulás miatt UARTon.

A CFE> után csak ezeket engedi:
rndis, et, nvram, reboot, flash, autoboot, batch, go, boot, load,save,ping, arp, ifconfig, unsetenv, printnv, setnv, help

Akkor, ha jol ertem, nem gond, ha veszik minden beallitas.

Van valami amiert a DD-WRT-hez ragaszkodsz az OpenWRT elleneben? Az OpenWRT-re a vl kollega altal talalt megoldas szerintem jo kiindulopont lehet. Nem akarod azt megprobalni?

Csak megjegyzes, az egyik ismerosom ismerosenek volt olyan problemaja amit irtal, abban a router-ben a kondik csereje elmulasztotta a rejtelyes esemenyeket - nem mondom, hogy nalad is ez van, csak megemlitettem, hatha.

/sza2

Megnéztem a kondikat, nem puposak, de ha ezután is előfordulnak ilyen rejtélyes hibák, cserélem mindet.

Ezt biztos megtaláltad már, de ha esetleg nem:
https://wiki.openwrt.org/doc/techref/bootloader/cfe

Köszi, de ahogy feljebb írtam ddwrt volna rajta.

Gondolom WAP54G-rol van szo (legalabbis amiket irtal abbol nekem az jott le), de most nem latom, hogy a konkret modell/verzio meg lenne emlitve (lehet, hogy csak atsiklottam felette). Mi a pontos tipusa / verzioja?

Masreszt, irod, hogy DD-WRT, de ha csak tanulasi celbol kell, akkor szamit hogy a vegen OpenWRT vagy DD-WRT lesz rajta? Amik eddig kiderultek, szerintem keves az eselye, hogy minden beallitas megmarad.

/sza2

Így van,
WAP54g v3.1
DD-WRT v24-sp1 (07/28/08) micro
(SVN revision 10015)

Természetesen jó lenne az openwrt is :)
de mintha ez nem lenne támogatva

A CFE attól még ugyanaz... ;-)

CFE>nvram erase
CFE>flash -ctheader : /home/iam/dd-wrt.v24_micro_generic.bin
Akkor jó lesz így?
Tudom, szűz kéz szerencsét hoz, de azért szükségem volna az áldásotokra, ne legyen már lelkiismeret-furdalásom, ha hazavágom a cuccost :)

Nem. Egy olyan eszközben vagy, aminek fogalma sincs arról, hogy van neked egy PC-d, így arról sem tud, hogy milyen a fájlrendszered.
Ha nem bízol a benne lévő adatokban, akkor adj neki egy rendes MAC-címet, egy alkalmas IP-címet és megfelelő maszkot, majd TFTP-vel töltsd fel rá a saját firmware-ét (vagy OpenWRT-t vagy akármit).

Ha mindenképpen soros porton akarod a flash-t frissíteni, akkor nézd meg, pontosan hogy működik a megfelelő parancs. Elvileg a "help flash" megmondja.
Ez is segíthet: http://pixeldoc.kicks-ass.net/wiki/doku.php?id=hardware:linksys_wap54g

Köszönöm,

olyan eszközben vagy, aminek fogalma sincs arról, hogy van neked egy PC-d
ezért kérdeztem (2017. április 9., vasárnap - 11:56) hogy kilátok-e a fájlrendszerbe :)

érdekes, hogy az általad linkelt oldalon a példa nvram show-ban ua. a MAC mint az én eszközömön :)

A tftp gondolom rj45-ön tolná a fw-t, inkább tanulmányozom a flash helpjét :)

Bar en nem rendelkezem olyan routerrel amin CFE van, de a google nem mond olyat, hogy a tftp-n kivul mas modon lehetne falsh-elni (marmint a webes feluleten talan lehet es nalad ha jol ertem, vegulis mukodik az is).

Az image-et valahogy az eszkozre kel juttatni a flash-eles elott, mivel pl. USB ugy latom nincs rajta, ez kb. kimerul az Ethernet es az RS-232 tamadasi feluletekben (Wi-Fi altalaban a CFE / Uboot / stb. eseten nem nagyon szokott jatszani). Ennel a routernel en nem lattam olyat, hogy RS-232-n le lehetne tolteni, szoval azok alapjan amit eddig talaltam csak az Ethernet (RJ45) / tftp tunik megoldasnak.

/sza2

Amikor renard elmítette a help flash-t, abban a nyúlfarknyi leírásban nem tudtam értelmezni a flash eszközt, de akkor az valószínűleg az USB-t jelölné komolyabb eszközökön.
Odaírhatták volna, hogy "optional"

Találtam még egy lehetőséget: JTAG tüskesoron keresztül meg lehet kerülni az eth-et. Bár "took all night long" - de erre számítottam is.
Sőt, ez a pali még SD kártyaolvasót is szerelt bele. Hihetetlen :)

Nem tudom en nem a JTAG-nek allnek-e neki elsore. A TFTP-s megoldas konnyebben kivitelezhetonek tunik.

/sza2

Igen, egyszerűbb.
Kész is van.

DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) micro - build 14896

Leírom, hátha valakinek még jól jön.

tftp 10.247.72.58
binary
rexmt 1
timeout 60
trace

put /tftpboot/dd-wrt.v24_micro_generic.bin

Enter előtt közvetlenül csatlakoztatni a tápot az AP-n.

Ha siker, akkor valami ilyesmi a kimenet:
Sent 1769472 bytes in 11.9 seconds

tftp>q

Administration/Factory Defaults

Ezek szerint sikerult elerni a kituzott celt?

/sza2

Igen, de lenne még egy kérdésem :D

Megérkezett távol-keletről a másik átalakító.
Az nem jumperelhető, mint ez vagy ez (mert ha pl. 5V kellene és az nem a GND mellett van), akkor hogy kell bekötni?

USB-UART.........AP

RX.....................TX
TX.....................RX
GND..................GND
+5V..................Vcc???

Az AP tápjára véletlenül se kösd rá az adapter tápját. Főleg, ha +5V van odaírva...

Gyk: három vezetéket kell csak bekötni: GND, RX, TX. A táp azért van kivezetve, hogy ha valami saját kis kütyüt építettél, és annak szeretnél tápot adni, arra használhatod (mondjuk 100mA-nél többet ne akarjál).

Amúgy meg üresben tessék megnézni egy multiméterrel, hogy hány Volt jön ki az egyik meg a másik oldalon a TX lábon, és ha az egyik +5V, a másik meg +3.3V, és nincs jumper, hogy átállítsad, akkor azokat inkább ne kösd össze, mert nem biztos, hogy szeretni fogod, amikor a +3.3V-os oldalon elpusztul az IC.

A helyzet az, hogy ennél a piroson a feketéhez képest mérek +5V-ot, a fehér és a zöld 1-2 V. (Amúgy melyik az RX és melyik a TX? - kínai pajtás nem írta rá)
Nyilván ezt 3,3 V-os AP-hez nem használom, a kérdés csak annyi lett volna, ha egy 5V-os egyéb eszközt kell felélesztenem, akkor hogyan használjak ilyen jumper nélküli átalakítót.

más.
Feljebb látható volt, ahogy a tüskesort parasztosan koax meleg pont eréből darabolgattam. Szeretnék venni a későbbiekre tüskesort, és hozzá olyan bigyót.. hát ezaz, nem tudom a nevét annak ami ennek a végein vannak. :)
Szerelt kábelként is lehet -gondolom- kérni, de mi a neve?
Elég, ha Ti nevettek rajtam, a boltban nehezebben viselném :D

-----
Gyűjteménybe keresek feleslegessé vált, kidobásra váró, ingyen elvihető c128, c128d, amiga600 gépeket és c+4-hez billentyűzetet.

Dupont nevre keress ra! Egyebkent annyi trukk meg van vele, hogy a belso fem es a muanyag kulon van, lehetoleg olyat keress, ahol mindkettot adnak. A korrekt szereleshez tudtommal van valami krimpelo celszerszam is.
Egyebkent vannak ilyen female-female kabelek, abbol 2-t felbevagsz, es kesz is vagy (vagy felhasznalsz 3 db-ot ha a masik fele tuske). Olyan 1-2 usd korul adnak 40 db-ot.

--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames

> nem tudom a nevét annak ami ennek a végein vannak.

dupont connector (ezek 1P-sek)

Hát a TX-en folyamatosan plusztápot kell látnod, ha nincs adás. Ergó ha csak az egyik van 5V-on, akkor annak kell a TX-nek lennie. Rendesen amúgy az RX is fel van húzva valami szép nagy ellenállással, tehát üresben azon is a plusztápot kéne látni, dehát ügyes volt a kiskínai...

Lehet a csatlakozót külön venni, de nem érdemes, mert a hozzávaló érintkezőt rá kéne krimpelni a vezetékre, ahhoz meg hozzávaló fogó is kell, ennyit pedig biztosan nem ér a dolog. A kiskínai árul amúgy ilyen kábelt, ebayről $1-2, nyilván vannak, akik ezt itthon is árulják némi felárral.

Kétféle van, hajlékony, önálló vezetékek kupacban:
http://www.ebay.com/itm/10PCS-20CM-Female-to-Female-1-Pin-Plug-Jumper-Cable-Wires-Multicolor-LW-/182383981083
meg 40/50-es szalagkábelből készített, ami némileg merevebb kivitel:
http://www.ebay.com/itm/120pcs-Dupont-Wire-Female-to-Female-Male-to-Male-Male-to-Female-Jumper-Cable-/181846678573
Arra érdemes odafigyelni, hogy van ezekből MM/MF/FF verzió.

A tobbiek mar elmondtak mindent, csak annyival egeszitenem ki a dupont temat, hogy minosegtol fuggoen, elkepzelheto, hogy a fem erintkezobe sajtolt vezetekek elemi szalai idonkent ki tudnak logni a muanyag hazbol es amikor egy-egy szal log csak ki az nem tul feltuno.

Nekunk okozott mar fejtorest, amikor nem mentek a dolgok es vegul iderult, hogy a kozvetlenul egymas mellettiek kozott rovidzar keletkezett.

/sza2

Köszönöm a segítséget!
Ez újabb kérdést vet fel.. Na, a kérdés egy kicsit Columbo-s volt, elnézést :D
Szóval néztem az e-bay-en az FM-M keltette fel az érdeklődésemet, mert ez ugye FM-t kíván, de az AP-ban meg lyukak vannak.. szóval oda a flashelés erejéig be lehet dugaszolni a male felét, vagy az átmérő nem stimmel és muszáj beforrasztani egy lyukas tüskesort (lyuksort?!?)

----
Gyűjteménybe keresek feleslegessé vált, kidobásra váró, ingyen elvihető c128, c128d, amiga600 gépeket és c+4-hez billentyűzetet.

Hát vagy jó lesz bele, vagy nem. Én sima tördelhető tüskesordarabot szoktam beforrasztani a készülékekbe, és F-F kábelt használok. És akkor nincs az a probléma, hogy a random kínai kábel végén az M végződés random méretű (van, amelyik hengeres, és vékonyabb, és van, amelyik lemezből sajtolt, ezért négyszögletes).
Nyilván foghatod a kezeddel is, amíg használod, ha ki akarna amúgy esni, de azért egy 30 Ft-os tüskesor végéből egy 3 elemnyi szakaszt beforrasztani nem lehet túl nagy macera.

A kerdezon nem segit, de olvastam valahol egy otletet, ami nekem nagyon tetszett.
Egy Atmel ISP 6 pinjet az illeto ugy vezette ki a sajat tervezesu nyakjara, hogy a lyukak majdnem teljesen egy vonalba estek, de mondjuk a kozepso ketto picit balra, a ket szelso meg picit jobbra. A tuskesor muanyag resze rugozott annyit, hogy ettol meg belemenjen, es epp ez a rugoero tartotta a helyen (es ezert erintkezett stabilan) a programozas idejere. Szerintem otletes, a vegso nyakon is maradhatnak a lyukak, firmware egetes es fejlesztes idejere is jol jon.

--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames

Most már minden világos :)
Köszönöm Mindannyitoknak az értékes hozzászólásokat!!!

----
Gyűjteménybe keresek feleslegessé vált, kidobásra váró, ingyen elvihető c128, c128d, amiga600 gépeket és c+4-hez billentyűzetet.