Napi közlekedjünk állat módra!

Figyelem a következő írás vulgáris kifejezeséket tartalmazhat!

Történt ma reggel az M1-es autópályán, Győr előtt az M19 lehajtó környékén. A szokásos reggeli munkába jövet, nyugodt autópályás tempóval közlekedek - ez nálam 120-130 km/h, kicsit taknyos úttest, kicsi köd. Előttem egy teherautó halad kb. 90 km/h-ás sebességgel, benézek a visszapillantóba, kirakom az irányjelzőt, visszapillantó és megkezdem a manővert. Már szinte megelőztem a teherautót, egyszercsak "bevágódik" mögém egy baromállat, villogatva, hogy ugyan takarodjak már előle. Még kicsit a belső sávban haladok (nem akartam a teherautót leszorítani), látom mögöttem ficánkol a baromállat, kirakom az irányjelzőt, kezdenék kihúzódni előle, na ekkor baromállat barátunk kivág a külső sávba, mellém jön, majd rámhúzza a kocsit, de nem csak úgy ilyesztegetésből, hanem úgy rendesen, KOPP! Na ekkor már nyálfröcsögve üvöltök én is, ha még élnek, szerintem egyszerre csuklott az összes felmenője a f@$$z0pó állatjának. Emberünk, mint aki jól végezte dolgát gázt ad, menekül. Én sem voltam rest, telefon elő, kamera, nyomom a gázt, kergetem. Megvan a fotó. Még nem tudom mit kezdek vele. Gondolhatjátok, hogy a kedves úriember megállt és odaadta a betétlapot... Lejöttem a pályáról, félreálltam, szerencsére a kocsinak nem lett nagyobb baja, csak a jobb oldali tükrömet csukta össze (mondjuk csereérett volt, mert nem megy az elektromos állítás, úgyis meg akartam csinálni).

Hozzászólások

Hát, egy szájba vágást azért megérne...

--
trey @ gépház

kamerát az autókba! Ahogy az oroszoknál is van. Az ilyen esetekre kiválóan alkalmazható lehetne. Amúgy pont most "fogtak" meg egy ilyen ámokfutót, aki még youtubera is
töltögette hogyan kényszerít le másokat a sávjukból stb. Valami 11+ esetben (ha nem több) Az a baj hogy az ilyet nagyon "olcsón" mérik meg. Kap párszázezret , meg esteleg
egy fél-1év jogsi bevonást azt kész... Szánalmas tétel.

Nem kergetni kellett volna, hanem azon nyomban hívni a rendőrséget, a rendszám kiséretében.

Nyilván ha nagyobb anyagi károm keletkezik, akkor ezt teszem. Ha ott félreállok a pályán, mire odaérnek a rendőrök, felveszik a jegyzőkönyvet a barom már rég az országhatáron kívül van (SK felségjelzésű kocsi volt, persze ettől még lehet magyar). Feljelentést szerintem tehetek utólag is ettől függetlenül, bár nem hiszem, hogy megéri a macera.

Amikor mögötted egy ilyen tuskó izgul, akkor kezdj el bő vízzel ablakot mosni. Azzal is lefoglalja majd magát.

Sajnos az ilyen esetekben sokat nem lehet tenni. Nagyon kicsi az esély arra, hogy egy SK rendszámú autóst azonosítson a magyar rendőrség. Talán ha átlépi még egyszer a határt nyakon lehetne csípni, de amennyi dolguk van manapság, a te eseted csak egy csepp a tengerben.
Fedélzeti kamera talán a megoldás, azonban nem tudom, hogy mennyire elfogadott mint bizonyíték. Másik dolog, egy idő után megunod ki-be kapcsolni és a Murphy törvénye szerint pont akkor nem lesz bekapcsolva mikor szükséged lenne a felvételre.
Talán a legjobb orvosság ezek ellen egy olyan rat rod autó, aminek ha nekimegy saját magában tesz kárt. Régóta fantáziálok egy ilyen járgányon: megerősített lökhárítók, ajtók, tető. Aki látta a Deat Proof nevű Tarantino filmet, tudja mire gondolok. Ha ez megvan esténként ki lehet menni büntetni.
Sajnos arra a következtetésre jutottam, hogy Kelet-Európában a tisztességes állampolgár csak 4 évenként fontos: mikor választani kell.

"másik fél beperelhet az információs önrendelkezési jogának megsértéséért"

Ne má! Vagyis h annyiban igaz, h bárki bárkit beperelhet minden hülyeség miatt. De nehogy már attól kelljen tartani, h a közúti veszélyeztetést bizonyító felvétel rendőrség előtti bemutatása megalapozhasson egy ilyen pert! Ez totális abszurdum.

NAIH állásfoglalások többek között a fedélzeti kamerákról is.
Ha pár Infotv.-ben szereplő kitételnek megfelelsz, akkor személyes célt szolgáló adatkezelés, szvsz tehát nem nagyon sértheted meg vele mások információs önrendelkezési jogát.
Hogy más irányból lehet-e kötekedni, azt nem tudom.

Hát igen. Egy 15 éves Seat Leon-t hajtok, szóval annyira nem sajnálom. Nem is a legyalázott visszapillantó miatt kaptam fel a cukrot, hanem amiatt, hogy ezt 130 km/h-ás tempónál csinálta a f@sz. Ha úgy jön nekem, hogy elvesztem az irányítást, ne adj isten nekimegyek a szalagkorlátnak, elég csúnya baleset lehetett volna.

Jelentsd fel! Előbb-utóbb elkapják. A rendőrségen segíteni fognak, h mit írjatok bele, h Neked ne lehessen bajod (hamis vád pl.). Lehet h lesz kamera kép az autópályáról v. a teherautó sofőrjét is megtalálhatják, aki tanúskodhat melletted. Ez a dolguk, és segíteni is fognak. Szóval hajrá!

Én pont szilveszterkor, de még nappal jártam úgy, hogy előztem egy lassú járműt, de már amikor belekezdtem, akkor vettem észre, hogy a megengedetnél gyorsabban (én mentem a max körül, ő meg gyorsan közeledett) jön valami kisteherautó, aki szintén előzne. Megelőztem a lassú járművet, erre elhúzott mellettem villogva dudálva a kisteherautó, majd elémjött és befékezett. Én meg beintettem (nem tudom, látta-e), erre a hamarosan következő városban megállt az első buszmegállóban és kiugrott és még valamit hőzöngött volna, de szerencsére időben kikerültem és eljöttem mellette. Nem mondom, hogy az én előzésem biztos, hogy rendben volt, mert már mikor előztem akkor vettem észre a hőzöngőt, de akkor is, ha ennyire siet az illető, inkább siessen tovább, ne baromkodjon. Én is max bosszankodom ha valami ilyen van és haladok tovább.
Én már várom, hogy kötelező legyen az önvezető autó, kiforratlanság ide, feltörhetőség oda, csak az ember a leggyengébb láncszem.

Rendorsegnel eloadja a masik fel az o verziojat:

Belso savban haladtam, amikor kivagott egy lassan halado jarmu, amelyik egy teherautot kezdett elozni.
Veszfekezesre kenyszerultem, majd amikor elhaladtunk a jarmu mellett,
ugy tett, mintha kihuzodna, majd ramrantotta a kormanyt,
az auto jobb oldali visszapillantoja megrepedt.

Szoval dashcam.
Foleg,
ha a masik kocsiban "veletlenul" ketten is utaztak a kerdeses idopillanatban.

Egyebkent rendorsegi feljelentessel csak magadat szivatod.
Legalabb 3 tanumeghallgatasra kell elmenned, az 3 szabadnap,
hogy a vegen a masik fel azt mondja, hogy "nem", nem ugy tortent nem is volt ott.

En szerintem orulj neki, hogy nem lett semmi bajod, koccints a haverokkal/asszonnyal.
Es vegyel egy dashcamot, mert lehet ,hogy 10 ev mulva lesz egy ugyanilyen eseted.

---

Egyebkent en uriember modjara vezetek, velem ilyen nem fordulhat elo.
Ha a mogottem levo ramvillog (jelzi, hogy siet), akkor en minden esetben lassitok (uresbe teszem az autot, feket nem nyomok), es visszahuzodok a kamion moge.
Meg akkor is, ha epp indexeltem volna, es mentem volna ki a kamion ele.

A mogottem levo nyilvan jobban latja a helyzetet, es azert villog, mert a jelenlegi problemamegoldasom nem felel meg neki (azaz, hogy megelozzem a kamiont), igy en mindig visszahuzodok. Igaz, van ugy hogy ez tobb mint egy percig is eltart.
A kocsi lassabban lassul ilyen helyzetekben...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"A mogottem levo... ...van ugy hogy ez tobb mint egy percig is eltart."

Amikor 130-140 között megyek, és az amúgy életveszélyes követési távolságot tartó mögöttem haladó nem tudja megvárni azt a 2 másodpercet, sokszor eszembe jut ez. Csak olyankor sosem egyedül ülök az autóban, de egyszer majd eljön a pillanat. Lehet azért gázpisztolyt veszek előtte ;-)

____________________
echo crash > /dev/kmem

Rengeteg ember van, aki nincs tisztában az előzés szabályaival:

34. § Elõzés
(1) Elõzni abban az esetben szabad, ha
a) az elõzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az elõzni kívánó és a megelõzendõ jármû sebessége közötti különbségre - az elõzés a szembejövõ forgalmat nem zavarja;
b) az elõzni kívánó jármû elõzését más jármû nem kezdte meg;
c) az elõzni kívánó jármû elõtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármû elõzési szándékot nem jelzett;
d) az elõzés során a megelõzendõ jármû mellett megfelelõ oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezetõ az elõzés befejezése után a jármûvel a megelõzött jármû elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az elõzési szándékot - ha az elõzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az elõzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.

Ha a mögötted közlekedő már jelezte előzési szándékát, vagyis indexelt akkor te köteles vagy megvárni míg ö a manővert végrehajtja. Ezért is érdemes lassan haladó autó mögött indexelni még akkor is ha várakozni kell míg a szemben jövő forgalom elhalad. Ilyen esetben a mögötted haladó köteles megvárni míg te előzöl és nem előzhet előtted. Ha azonban nem indexelsz idejében, mögüled meg kiugrik a kakas és rádvillog a törvény az ő oldalán van.
Autópályán, kétsávos úton is hasonló a helyzet. Ha a belső sávban már jön valaki akkor neked már nem lehet megkezdeni az előzési manővert.
Autópályán gyakori, hogy valaki beragad egy lassan közlekedő jármű mögé. Ilyenkor illik elvenni a gázt és egy villantással az illető tudomására juttatni, hogy mehet. Kelet-európai autópályán sajnos inkább látni egy vigyort a melletted elhaladó vezető képén "Nézd a hülyét, beragadt" mint a segítő szándékot.

Ez mind szep es jo, csak az autopalyan van egy 130km/h-s sebesseghatar.
Ha en azzal haladok, akkor a mogottem levo csak azert villoghat, hogy lassitsak.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Neked mi ér többet egy idióta provokálása vagy a saját testi épséged? Az ilyeneket hagyom menjenek isten hírével és reménykedem abban, hogy saját életén kívül másét nem oltja ki. Többet ér nekem a saját nyugalmam meg a testi épségem mintsem egy botot a rácsok közé dugva felbolygassam a másik amúgy is labilis elmeállapotát.

Talán jó lenne egy ilyesmi minden országban, ahol a száguldozó barmok szabadon és biztonságos körülmények között kipróbálhatnák autóik tudását (természetes szelekciónak sem rossz ötlet):
https://www.youtube.com/results?search_query=nordschleife

Ezt most ugy kell erteni, hogyha 127km/h-val megyek, akkor ez a mogottem levot feljogositja a villogasra es a fektavolsag be nem tartasara, ezzel veszelyeztetve az elotte halado (en) testi epseget?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én tisztában vagyok vele, autópályán tempomattal szoktam közlekedni. Mivel nem nagyon nyomkodom sem a gázt, sem a féket, így jó előre fel szoktam mérni a forgalmi helyzetet. Nem kezdek olyan manőverbe, amivel mást akadályozok. Nem vágok ki egy nálamnál sokkal gyorsabban közlekedő autó elé, ill. jelen esetben, miután megelőztem a teherautót, nem rántom ki a kocsit elé, mint egyesek, akik szinte leviszik a kocsim orrát, mikor megelőznek.
Sőt, a beragadt autókra nézve előzékeny vagyok, ha látom, hogy nagyobbat kellene fékeznie, inkább elveszem a gázt, villantok, hogy kiengedem.
Jó dolog az autópálya, többnyire szemből nem jönnek, de autópályán szinte többet nézem a visszapillantókat, mint előre a szélvédőn.

Igen...jó dolog az autópálya sajnos a közlekedési kultúra sok helyen hiányzik. Hollandiában és Svédországban csodálkoztam el a legjobban. Amszterdam előtt öt sávos autópálya, sebességhatár 120. Senki nem lépi át, nem cikázik egyik sávból a másikba, nem idegeskedik. Ráérősebb népet mint a svédek még nem láttam. Ott senki sem siet sehova, nem dudál pedig esténként majdnem minden városban előbukkannak a raggare gyerekek. Ilyenkor az utcák nagyon zajosak, de 22 órakor szabály szerint minden visszatér a régi kerékvágásba.

Máltán találkoztam igen ráérős népekkel. Volt olyan, hogy busszal utaztunk, előttünk ment egy autó. Körforgalom. Az autó megállt, leparkolt a körforgalomban, a sofőr kiszállt és bement a boltba bevásárolni! Addig állt a forgalom, már ami volt. Senki nem lett idegbeteg, szépen leszálltak az emberek a buszról dohányozni, előkerült egy pakli kártya, sakktábla, nyugodtan megvártuk, amíg elmegy az autó! Teszem azt hozzá, hogy nem volt túl nagy forgalom, talán még két autó várakozott mögöttünk...

Én annak ellenére, hogy elég tempósan autózom nagyon humánus vagyok a közlekedőkkel, nem is emlékszem mikor dudáltam pl utoljára, pedig minden hónapban párszor össze akarnak törni, hol egy benézett sávváltás, hogy egy jobb-bal kéz tévesztő, de mindenki hibázhat, lehet béna sose balhézok max közben kicsúszik egy bmeg az ijjedelem kapcsán a számon, de inkább elhárítom a bajt, nem pampogok soha.

Ellenben a bunkókra van egy bevált módszerem (igaz nem pályára, ott hagyni kell a fenébe, de BP-en abszolút bevált az évi 1-2 alkalomra). Ha elkezd a seggembe jönni gondolván megfegyelmez valami vélelmezett ok kapcsán, akkor a jobb lábamat továbbra is a gázon tartva és egyenletes tempóban haladva a bal lábamat átteszem óvatosan a fékpedálra csak annyira, hogy a lámpa felvillanjon. Elég hamar elkezdenek követési távolságot tartani a paréjok. :D :P

A féklámpás villogatás itt szerintem csak olaj lett volna a tűzre. Szerintem azon kapta fel a vizet a barom, hogy nem soványmalac vágtában hagytam el a belső sávot. De mint mondtam, úgy közlekedek, hogy mást ne kényszerítsek sem irány, sem a sebesség megváltoztatására. Nem tudta kivárni azt a pár másodpercet, hogy kellő távolságra előzzem meg a teherautót.

Sosem tudni melyik hülyének épp mi baja. Nemrég egy taxis arcoskodott hiába.
Nagyvárad tér, két sáv megy le balra a Hallerbe. A lámpa rövid. A legbelsőben mindig sokan vannak a külső kanyarodóban alig. Igaz az megszűnik hamar, de ha jól megindul az ember még a megszűnés előtt be lehet menni a nem megszűnőbe az eredetileg belsőbe. Skoda 120-al voltam, az elindulástól 30-ig verhetetlen a startnál. Én a külső kanyarodóban első, a taxi a belső kanyarodóban szintén első.

Lámpa zöld, tolom mint atom de felesleges, mert be is aludt a taxis kolléga szóval mikor átjövök a megszűnőből a belsőbe kb 4-5 autónyi távolságra van még ha nem több, mondhatni még a kanyarban volt mikor én már a megszűnésnél. Bemegyek. Erre látom elkezd gyorsítani és jön a seggembe és villog a barom, majd teljesen rám jön. Na ekkor villant a féklámpám az arcába. :) Kicsit le is maradt. :) Majd piros lámpánál bőgő motorral átugratott mögöttem a villamossín melletti gömbökön és be akart nyomulni az előttem álló és én közém amikor vált lámpa és megindulunk. Erre persze nem adtam módot, azonnal megindultam nehogy beférjen. A következő utcánál csalódottan csikorgó kerekekkel lekanyarodott jobbra én meg egy jót röhögtem. :)