- kleinie blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Hát, egy szájba vágást azért megérne...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem rossz ötlet, mert mindig azt érdemes választani ami leghamarabb visszavisz nyugalmi állapotba és ez nem az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Móóuni, idegállapotba vótam". Azért jól esett volna, ha leverem az arcát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átérzem, de azt mondom, hogy:
Akkor. Majd jóval tovább lennél ideges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy kettot. Csak ugy oktatasi celbol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kamerát az autókba! Ahogy az oroszoknál is van. Az ilyen esetekre kiválóan alkalmazható lehetne. Amúgy pont most "fogtak" meg egy ilyen ámokfutót, aki még youtubera is
töltögette hogyan kényszerít le másokat a sávjukból stb. Valami 11+ esetben (ha nem több) Az a baj hogy az ilyet nagyon "olcsón" mérik meg. Kap párszázezret , meg esteleg
egy fél-1év jogsi bevonást azt kész... Szánalmas tétel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kamera + DAS, de a legjobb (nekem) a normális tömegközlekedés lenne, hogy ne kelljen autózni itt a vadkeleten.
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem trivialis az oldalrol jovo, toló és egyéb nem előről jövő veszedelmek ellen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kergetni kellett volna, hanem azon nyomban hívni a rendőrséget, a rendszám kiséretében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván ha nagyobb anyagi károm keletkezik, akkor ezt teszem. Ha ott félreállok a pályán, mire odaérnek a rendőrök, felveszik a jegyzőkönyvet a barom már rég az országhatáron kívül van (SK felségjelzésű kocsi volt, persze ettől még lehet magyar). Feljelentést szerintem tehetek utólag is ettől függetlenül, bár nem hiszem, hogy megéri a macera.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Audi, BMW vagy Merci?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ez egy Toyota Verso volt, ezüst. A rendszámot nem írom le, adatvédelem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh, akkor az még csak egy nyeretlen kétéves... majd ha találkozol egy komolyabb csávóval, az lesz valami
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt hasonló esetem egy "Suzuki Wagon R +"-szal, előtte meg voltam győződve, hogy ilyen autót (és a Renault Thalia-t) csak vasárnapi nagymamák és nagypapák vezetnek. Persze lehet, hogy kölcsönkérte a bedrogozott unoka...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor mögötted egy ilyen tuskó izgul, akkor kezdj el bő vízzel ablakot mosni. Azzal is lefoglalja majd magát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, van pár módszer, de ezek sokszor csak olaj a tűzre. Ha egy ilyen tarparaszt "idegállapotban van", akkor egy ilyen manőverrel azt kockáztatod, hogy elmegy a megmaradt morzsányi kis esze is, és a tükörletörés helyett azt választja, hogy totál beléd hajt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos az ilyen esetekben sokat nem lehet tenni. Nagyon kicsi az esély arra, hogy egy SK rendszámú autóst azonosítson a magyar rendőrség. Talán ha átlépi még egyszer a határt nyakon lehetne csípni, de amennyi dolguk van manapság, a te eseted csak egy csepp a tengerben.
Fedélzeti kamera talán a megoldás, azonban nem tudom, hogy mennyire elfogadott mint bizonyíték. Másik dolog, egy idő után megunod ki-be kapcsolni és a Murphy törvénye szerint pont akkor nem lesz bekapcsolva mikor szükséged lenne a felvételre.
Talán a legjobb orvosság ezek ellen egy olyan rat rod autó, aminek ha nekimegy saját magában tesz kárt. Régóta fantáziálok egy ilyen járgányon: megerősített lökhárítók, ajtók, tető. Aki látta a Deat Proof nevű Tarantino filmet, tudja mire gondolok. Ha ez megvan esténként ki lehet menni büntetni.
Sajnos arra a következtetésre jutottam, hogy Kelet-Európában a tisztességes állampolgár csak 4 évenként fontos: mikor választani kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Nagyon kicsi az esély arra, hogy egy SK rendszámú autóst azonosítson a magyar rendőrség. "
Gondolom erre megvannak a bevett eljárások, keretszerződések. Így ez nem jelenthet problémát. Pikk-pakk meglesz az elkövető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> nem tudom, hogy mennyire elfogadott mint bizonyíték
Eléggé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom az ilyen felvételek adatvédelmi szempontból mennyire használhatóak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tobben mondtak, mikor elet veszelyeztetese van, azt komolyan veszik, es nem kell ahoz nyilvanosan mutogatni egy dashcam felvetelt, hogy bizonyito ereju legyen. plane, ha felhasznalni se kell, mert a vetkes bevall mindent, a bizonyitek ismereteben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az, hogy mennyire elfogadott bizonyítékként. A válasz az, hogy elfogadható. Ettől még a másik fél beperelhet az információs önrendelkezési jogának megsértéséért, de az új ügy lesz, az eredeti perben ettől még felhasználható bizonyítékként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"másik fél beperelhet az információs önrendelkezési jogának megsértéséért"
Ne má! Vagyis h annyiban igaz, h bárki bárkit beperelhet minden hülyeség miatt. De nehogy már attól kelljen tartani, h a közúti veszélyeztetést bizonyító felvétel rendőrség előtti bemutatása megalapozhasson egy ilyen pert! Ez totális abszurdum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jogi hülyeségeket léccine
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt egy egész konkrét ügy kapcsán hallottam, amúgy IANAL, természetesen tévedhetek is, illetve az sem biztos, hogy általánosságban megállja a helyét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tömegkép
persze próbálkozni lehet, csak nem fog összejönni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thx, utánanázek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NAIH állásfoglalások többek között a fedélzeti kamerákról is.
Ha pár Infotv.-ben szereplő kitételnek megfelelsz, akkor személyes célt szolgáló adatkezelés, szvsz tehát nem nagyon sértheted meg vele mások információs önrendelkezési jogát.
Hogy más irányból lehet-e kötekedni, azt nem tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen. Egy 15 éves Seat Leon-t hajtok, szóval annyira nem sajnálom. Nem is a legyalázott visszapillantó miatt kaptam fel a cukrot, hanem amiatt, hogy ezt 130 km/h-ás tempónál csinálta a f@sz. Ha úgy jön nekem, hogy elvesztem az irányítást, ne adj isten nekimegyek a szalagkorlátnak, elég csúnya baleset lehetett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentsd fel! Előbb-utóbb elkapják. A rendőrségen segíteni fognak, h mit írjatok bele, h Neked ne lehessen bajod (hamis vád pl.). Lehet h lesz kamera kép az autópályáról v. a teherautó sofőrjét is megtalálhatják, aki tanúskodhat melletted. Ez a dolguk, és segíteni is fognak. Szóval hajrá!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Frissitsd a blogod, ha van valami ujdonsag az uggyel kapcsolatban.
_______________________
http://www.arniequotes.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszéltem egy rendőr ismerőssel, ő azt javasolta, hogy azért tegyek feljelentést, a területileg illetékes rendőrségen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pont szilveszterkor, de még nappal jártam úgy, hogy előztem egy lassú járműt, de már amikor belekezdtem, akkor vettem észre, hogy a megengedetnél gyorsabban (én mentem a max körül, ő meg gyorsan közeledett) jön valami kisteherautó, aki szintén előzne. Megelőztem a lassú járművet, erre elhúzott mellettem villogva dudálva a kisteherautó, majd elémjött és befékezett. Én meg beintettem (nem tudom, látta-e), erre a hamarosan következő városban megállt az első buszmegállóban és kiugrott és még valamit hőzöngött volna, de szerencsére időben kikerültem és eljöttem mellette. Nem mondom, hogy az én előzésem biztos, hogy rendben volt, mert már mikor előztem akkor vettem észre a hőzöngőt, de akkor is, ha ennyire siet az illető, inkább siessen tovább, ne baromkodjon. Én is max bosszankodom ha valami ilyen van és haladok tovább.
Én már várom, hogy kötelező legyen az önvezető autó, kiforratlanság ide, feltörhetőség oda, csak az ember a leggyengébb láncszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ dashcam
Legkozelebb mosolyogva ramutatsz, es megjegyzed, hogy hivjunk rendort :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendorsegnel eloadja a masik fel az o verziojat:
Belso savban haladtam, amikor kivagott egy lassan halado jarmu, amelyik egy teherautot kezdett elozni.
Veszfekezesre kenyszerultem, majd amikor elhaladtunk a jarmu mellett,
ugy tett, mintha kihuzodna, majd ramrantotta a kormanyt,
az auto jobb oldali visszapillantoja megrepedt.
Szoval dashcam.
Foleg,
ha a masik kocsiban "veletlenul" ketten is utaztak a kerdeses idopillanatban.
Egyebkent rendorsegi feljelentessel csak magadat szivatod.
Legalabb 3 tanumeghallgatasra kell elmenned, az 3 szabadnap,
hogy a vegen a masik fel azt mondja, hogy "nem", nem ugy tortent nem is volt ott.
En szerintem orulj neki, hogy nem lett semmi bajod, koccints a haverokkal/asszonnyal.
Es vegyel egy dashcamot, mert lehet ,hogy 10 ev mulva lesz egy ugyanilyen eseted.
---
Egyebkent en uriember modjara vezetek, velem ilyen nem fordulhat elo.
Ha a mogottem levo ramvillog (jelzi, hogy siet), akkor en minden esetben lassitok (uresbe teszem az autot, feket nem nyomok), es visszahuzodok a kamion moge.
Meg akkor is, ha epp indexeltem volna, es mentem volna ki a kamion ele.
A mogottem levo nyilvan jobban latja a helyzetet, es azert villog, mert a jelenlegi problemamegoldasom nem felel meg neki (azaz, hogy megelozzem a kamiont), igy en mindig visszahuzodok. Igaz, van ugy hogy ez tobb mint egy percig is eltart.
A kocsi lassabban lassul ilyen helyzetekben...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A mogottem levo... ...van ugy hogy ez tobb mint egy percig is eltart."
Amikor 130-140 között megyek, és az amúgy életveszélyes követési távolságot tartó mögöttem haladó nem tudja megvárni azt a 2 másodpercet, sokszor eszembe jut ez. Csak olyankor sosem egyedül ülök az autóban, de egyszer majd eljön a pillanat. Lehet azért gázpisztolyt veszek előtte ;-)
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rengeteg ember van, aki nincs tisztában az előzés szabályaival:
34. § Elõzés
(1) Elõzni abban az esetben szabad, ha
a) az elõzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az elõzni kívánó és a megelõzendõ jármû sebessége közötti különbségre - az elõzés a szembejövõ forgalmat nem zavarja;
b) az elõzni kívánó jármû elõzését más jármû nem kezdte meg;
c) az elõzni kívánó jármû elõtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármû elõzési szándékot nem jelzett;
d) az elõzés során a megelõzendõ jármû mellett megfelelõ oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezetõ az elõzés befejezése után a jármûvel a megelõzött jármû elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az elõzési szándékot - ha az elõzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az elõzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
Ha a mögötted közlekedő már jelezte előzési szándékát, vagyis indexelt akkor te köteles vagy megvárni míg ö a manővert végrehajtja. Ezért is érdemes lassan haladó autó mögött indexelni még akkor is ha várakozni kell míg a szemben jövő forgalom elhalad. Ilyen esetben a mögötted haladó köteles megvárni míg te előzöl és nem előzhet előtted. Ha azonban nem indexelsz idejében, mögüled meg kiugrik a kakas és rádvillog a törvény az ő oldalán van.
Autópályán, kétsávos úton is hasonló a helyzet. Ha a belső sávban már jön valaki akkor neked már nem lehet megkezdeni az előzési manővert.
Autópályán gyakori, hogy valaki beragad egy lassan közlekedő jármű mögé. Ilyenkor illik elvenni a gázt és egy villantással az illető tudomására juttatni, hogy mehet. Kelet-európai autópályán sajnos inkább látni egy vigyort a melletted elhaladó vezető képén "Nézd a hülyét, beragadt" mint a segítő szándékot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mind szep es jo, csak az autopalyan van egy 130km/h-s sebesseghatar.
Ha en azzal haladok, akkor a mogottem levo csak azert villoghat, hogy lassitsak.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked mi ér többet egy idióta provokálása vagy a saját testi épséged? Az ilyeneket hagyom menjenek isten hírével és reménykedem abban, hogy saját életén kívül másét nem oltja ki. Többet ér nekem a saját nyugalmam meg a testi épségem mintsem egy botot a rácsok közé dugva felbolygassam a másik amúgy is labilis elmeállapotát.
Talán jó lenne egy ilyesmi minden országban, ahol a száguldozó barmok szabadon és biztonságos körülmények között kipróbálhatnák autóik tudását (természetes szelekciónak sem rossz ötlet):
https://www.youtube.com/results?search_query=nordschleife
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És neked hitelesíted órád van, hogy ilyen pontosan tudod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most ugy kell erteni, hogyha 127km/h-val megyek, akkor ez a mogottem levot feljogositja a villogasra es a fektavolsag be nem tartasara, ezzel veszelyeztetve az elotte halado (en) testi epseget?
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen nem, de nem is ezt mondtam. Az, hogy a te órád ennyit mutat nem jelent semmit, mert nem hitelesített. Ne legyél önkéntes rendőr.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki villog, az se legyen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit nem ertesz, hogy 130 helyett 120-al menni legalis. (vagy ennyivel, szabalyosan elozni)
Fektavolsagot be nem tartani (tolni), veszelyeztetni nem legalis, es uldozendo.
Nem komplikalt, szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. De tartósan belső sávba menni szintén nem legális. Mindegy, hogy 130-cal mész vagy 160-nal. Nézd meg mi van a háromsávos autopálya részeken, katasztrófa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de errol itt senki se beszelt
(tartosan belso savba menni)
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igen. De tartósan belső sávba menni szintén nem legális."
ismét: ha az elöl menő ne legyen önkéntes rendőr, akkor a hátul menőnek miért szabad? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tisztában vagyok vele, autópályán tempomattal szoktam közlekedni. Mivel nem nagyon nyomkodom sem a gázt, sem a féket, így jó előre fel szoktam mérni a forgalmi helyzetet. Nem kezdek olyan manőverbe, amivel mást akadályozok. Nem vágok ki egy nálamnál sokkal gyorsabban közlekedő autó elé, ill. jelen esetben, miután megelőztem a teherautót, nem rántom ki a kocsit elé, mint egyesek, akik szinte leviszik a kocsim orrát, mikor megelőznek.
Sőt, a beragadt autókra nézve előzékeny vagyok, ha látom, hogy nagyobbat kellene fékeznie, inkább elveszem a gázt, villantok, hogy kiengedem.
Jó dolog az autópálya, többnyire szemből nem jönnek, de autópályán szinte többet nézem a visszapillantókat, mint előre a szélvédőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, ehhez azért már kell egyfajta érettség, önbizalom, és mindenfajta kisebbrendűségi érzés teljes hiánya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen...jó dolog az autópálya sajnos a közlekedési kultúra sok helyen hiányzik. Hollandiában és Svédországban csodálkoztam el a legjobban. Amszterdam előtt öt sávos autópálya, sebességhatár 120. Senki nem lépi át, nem cikázik egyik sávból a másikba, nem idegeskedik. Ráérősebb népet mint a svédek még nem láttam. Ott senki sem siet sehova, nem dudál pedig esténként majdnem minden városban előbukkannak a raggare gyerekek. Ilyenkor az utcák nagyon zajosak, de 22 órakor szabály szerint minden visszatér a régi kerékvágásba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máltán találkoztam igen ráérős népekkel. Volt olyan, hogy busszal utaztunk, előttünk ment egy autó. Körforgalom. Az autó megállt, leparkolt a körforgalomban, a sofőr kiszállt és bement a boltba bevásárolni! Addig állt a forgalom, már ami volt. Senki nem lett idegbeteg, szépen leszálltak az emberek a buszról dohányozni, előkerült egy pakli kártya, sakktábla, nyugodtan megvártuk, amíg elmegy az autó! Teszem azt hozzá, hogy nem volt túl nagy forgalom, talán még két autó várakozott mögöttünk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én annak ellenére, hogy elég tempósan autózom nagyon humánus vagyok a közlekedőkkel, nem is emlékszem mikor dudáltam pl utoljára, pedig minden hónapban párszor össze akarnak törni, hol egy benézett sávváltás, hogy egy jobb-bal kéz tévesztő, de mindenki hibázhat, lehet béna sose balhézok max közben kicsúszik egy bmeg az ijjedelem kapcsán a számon, de inkább elhárítom a bajt, nem pampogok soha.
Ellenben a bunkókra van egy bevált módszerem (igaz nem pályára, ott hagyni kell a fenébe, de BP-en abszolút bevált az évi 1-2 alkalomra). Ha elkezd a seggembe jönni gondolván megfegyelmez valami vélelmezett ok kapcsán, akkor a jobb lábamat továbbra is a gázon tartva és egyenletes tempóban haladva a bal lábamat átteszem óvatosan a fékpedálra csak annyira, hogy a lámpa felvillanjon. Elég hamar elkezdenek követési távolságot tartani a paréjok. :D :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A féklámpás villogatás itt szerintem csak olaj lett volna a tűzre. Szerintem azon kapta fel a vizet a barom, hogy nem soványmalac vágtában hagytam el a belső sávot. De mint mondtam, úgy közlekedek, hogy mást ne kényszerítsek sem irány, sem a sebesség megváltoztatására. Nem tudta kivárni azt a pár másodpercet, hogy kellő távolságra előzzem meg a teherautót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem tudni melyik hülyének épp mi baja. Nemrég egy taxis arcoskodott hiába.
Nagyvárad tér, két sáv megy le balra a Hallerbe. A lámpa rövid. A legbelsőben mindig sokan vannak a külső kanyarodóban alig. Igaz az megszűnik hamar, de ha jól megindul az ember még a megszűnés előtt be lehet menni a nem megszűnőbe az eredetileg belsőbe. Skoda 120-al voltam, az elindulástól 30-ig verhetetlen a startnál. Én a külső kanyarodóban első, a taxi a belső kanyarodóban szintén első.
Lámpa zöld, tolom mint atom de felesleges, mert be is aludt a taxis kolléga szóval mikor átjövök a megszűnőből a belsőbe kb 4-5 autónyi távolságra van még ha nem több, mondhatni még a kanyarban volt mikor én már a megszűnésnél. Bemegyek. Erre látom elkezd gyorsítani és jön a seggembe és villog a barom, majd teljesen rám jön. Na ekkor villant a féklámpám az arcába. :) Kicsit le is maradt. :) Majd piros lámpánál bőgő motorral átugratott mögöttem a villamossín melletti gömbökön és be akart nyomulni az előttem álló és én közém amikor vált lámpa és megindulunk. Erre persze nem adtam módot, azonnal megindultam nehogy beférjen. A következő utcánál csalódottan csikorgó kerekekkel lekanyarodott jobbra én meg egy jót röhögtem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ballábas fékezéssel azért óvatosan! Nagyon-nagyon meglepő mennyivel érzéketlenebb mint a jobb láb, azt hiszed éppen csak hozzáérsz a pedálhoz közben már satuzol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen tudom, óvatosan érek hozzá ilyenkor csak a látvány kedvéért. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha soha nem felejtem el mikor először béreltem autót, az első fékezésnél majd lefejeltem a szélvédőt. Kicsit érzékenyebb volt a fékpedál, mint a saját kocsimban :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D hehe +1 ez nekem cégesautóknál jött elő :D kis puntóban szokásos fékezéssel kezdtem, szinten majdnem befejeltem a szélvédőt, mert a punto fékre kb ráraktam a lábamat és már fogott is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni