Eddig 2 különböző tematikájú oldalon linkeltem be ezt a képet, az egyiken az emberek 15%-a, a másikon a 33%-uk tudta megoldani. Lássuk, itt mire jutunk :D Első körben ne segítsünk a többieknek, csak írja be mindenki, hogy szerinte mi a megfejtés.
Tippem szerint a HUP-on ez azért jobban fog menni :)
- 4156 megtekintés
Hozzászólások
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 szerintem is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát 24? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
made my day :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak szerinted: http://port.hu/adatlap/film/tv/a-23-as-szam-the-number-23/movie-83730
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43 (nekem ket narancs meg egy narancs meg mindig csak narancs :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elsiettem, 80 lesz az.. Csak a szemem már nem a régi :-)
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig 3-féle megfejtés :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki kitalálta ezt a feladatot, az remélem nem matematikát/számtant tanít. Ha mégis így lenne, akkor írd meg, hogy melyik iskolában műveli az ipart, mert azt nagy ívben el kell kerülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Altalaban tok jo, ha egy eros allitas melle indoklast is irsz.
Kulonosen, ha az az allitas lehuz vmit:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már lentebb pedzegette valaki. Ebben a feladványban a számokat szimbólumok helyettesítik. A „két narancsot ábrázoló” szimbólum a kettes számhoz lett rendelve. Ettől még az „egy narancsot ábrázoló szimbólum” bármilyen számhoz lehet rendelve. Akár az egyhez is, de ez nem kötelező. Rendelhetnénk a 137-hez, ha éppen úgy esne jól. A feladvány erre vonatkozó információt nem tartalmaz.
Másrészt: Nem kizárt, hogy eredetileg a négy narancs külön-külön állt, de a gonosz Pistike megette két narancsnak kb. a felét*, és a tanerő a kiharapott narancsok elé helyezett 1-1 ép narancsot, hogy így rejtse el a hiányt. :-)
*: Pistike eredetileg csak akkorát akart kiharapni a narancsokból, mint amekkorát az almából harapott, de túl finom volt a narancs és nem tudta abbahagyni. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik lépés nagyon nem szimpatikus...
...figyelni is kellene ezen felül...
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3x=60 x=>20
x+2y=26 y=>3
y+2z=7 z=>2
y+z*x=3+2*20;
43 :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
z=1 narancs? Vagy z=2 narancs? Ez a nem mindegy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
y+4z az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen már látom, szemét volt aki kitalálta. Én simán ugyanannyinak néztem minden narancsot. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óbaz, rohadt narancs
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár a 2 db narancs miatt nem!
Mert 2 db narancs van a 3 sorban!
Ezt összeadásnak kell értelmezni!
Azaz a narancs értéke 1!
Emiatt az utolsó sorban:
y+2(2z)=7 z=>1
y+z*x=3+1*20;
Azaz 23!
Nagyon figyelmesnek kell lenni lehet hogy a 2. gyerekeknek ez még sok!
Bár nem tudom mikor kellene a több ismeretlenes egyenletrendszert megtanulniuk?
Lehet hogy nem alsóban.... nem tudom!
Ez pedig eléggé trükkös!:)
Nem csak a gyümölcsöt kell nézni hanem a darabszámot is!
Gabi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most beszéljük a szorzás is hiányzik még!
Nem biztos hogy nekik való a feladat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nincs több ismeretlenes egyenletrendszer. Mindegyik egyenlet egy ismeretlenes lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jó, 23. De csak a valós számok halmazán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benézted a szorzást. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Be :) 43
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt tényleg gonosz, hogy az 1 és 2 narancs hogy viszonyul egymáshoz, és sok mindent bele lehet magyarázni. Vannak ennél pofátlanabb feladványok is.
A vicces az, amikor az 3-2x2+1 jellegű (szerintem tök egyértelmű) kérdésekre és tucatnyi eltérő válasz jön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23 lesz az, ha...(megint csak a narancs okozza a bajt :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz, Orbán... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0 mert Pistike kizabálta az összes gyümölcsöt a cefréből!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem 24
update: benéztem
80 lesz az. :)
update: 23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tipikus példája a hülye feladatnak. Mondjuk inkább legyen 43.
A másik kedvencem amikor adott n darab szám mi a következő a sorban? Na ilyenkor kellene adni olyan függvényt ami szépen illeszkedik erre aztán a következő az pont valami állatság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tipikus példája a műveleti sorrend tévesztésnek :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor elárulom: a megoldás 23 :)
http://kepfeltoltes.hu/161105/sadasdasd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szóval köreinkben kb. 25%-os a megfejtési arány, de többen utólag módosítottak, a másik két oldalon erre nem volt lehetőség :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már meg ne haragudj, de nagyon reméltem, hogy ez a nettó ostobaság ide nem jut be. Láttam már gyümölcsökkel/sport eszközökkel, az adott facebook csoport tematikájának megfelelően. Két dolgot lehet nagyon jól megfigyelni ebből az egészből:
1. van egy réteg aki a műveleti sorrend fogalmát vagy még nem tanulta meg rendesen, vagy már elfelejtette (rendszerint az idősebbek)
2. van egy réteg aki nagyon jól szórakozik az 1. pontban leírt embereken, miközben minden megoldás rossz.
A feladat nem megfelelően specifikált ugyanis: bár lehet erre következtetni, de sehol nincs egyértelműen matematikailag leírva, hogy az 1 narancsot ábrázoló és a 2 narancsot ábrázoló kép közt milyen reláció van. Így pedig egyel több ismeretlened van, mint egyenleted. Ha már ennyire fel akar vágni az a nagyon okos aki ezeket kitalálja, akkor legalább feladhatna egy pontosan megfogalmazott feladatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem itt pontosan tudni lehet, hogy mire gondol a feladat, teljesen ugyanilyen feladatokat oldott meg mindenki általános iskolában. Programozó aggyal persze bele lehet kötni, de szerintem mindenki nagyon jól tudja, hogy miért van az utolsó sorban 2 narancs helyett 1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyük tovább... A 2 narancs nem feltétlen kettő mert az egyik kitakarja a másikat. :P
Egyébként kétlem, hogy másodikosoknak feladott feladat vagy csak a tanár hozzászokott a plágiumhoz. (arra is képtelen volt, hogy a számokat megváltoztassa :P)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy 7 éves gyerek nem fog egy szimbólumhoz eltérő értékeket rendelni. 2 narancs az két narancs, 1 pedig egy. Az más kérdés, hogy egy felnőttebb ember ezt nem így látja - feltétlenül.
Szóval a helyes válasz:
~ 7 éves korban: 23
~ értettségi környékén: 43
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól is függ, hol érettségiztél. :)
Valójában nincs megoldás, mivel nem ismert a harmadik sorban levő narancs tagok relációja a negyedik sorban található narancs tagokéval. Ha ez a reláció 2:1 lenne, akkor a megoldás 23, ha 1:1, akkor 43 lehetne, feltéve, hogy a számok tízes számrendszerben vannak, és a műveleti jelek az összeadást, a szorzást és az egyenlőséget jelentik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
Fedora 24
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10111
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a legjobb.
Amúgy 17 hexa. :Đ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a feladatot, több ilyen kellene, mondjuk naponta egy :) Kellően helyre tudná tenni az ember gondolkodását és nem bonyolítaná túl az amúgy egyszerű feladatokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43
lol, és tényleg én is minden narancsot egyformának néztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem következetes logikával van megcsinálva.
Ha a 3. sor olyan amilyen, akkor az első sorban miért
nem három banán van egymáson? Vagy a második sorban
miért van összeadva az ananász, miért nincs egymáson?
Ezen logika mentén a harmadik sorban négy narancs lehetne egymáson.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szorzást elsőre én is jól benéztem.
(Mondjuk az is tény, hogy szorzásjelnek vagy a matekórán megszokott pontot, vagy az informatikában megszokott csillagot várta volna az agyam, ez messziről bazira pluszjelnek látszott :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másodikos matek elég hozzá, de könnyű benézni a szorzást (7 összeadás után az ember már nem figyel rá) és a narancsot (2x 2narancs után jön 1 narancs).
Ez egy beugró szintű "fejtörő", nagyon remélem hogy ez a másodikosoknak ilyen érdekesség jellegű feladat, és nem élesben szopatják ilyenekkel a kis atkákat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A könnyen benézhető feladatoknak is megvan a pedagógiai értéke. Én például kifejezetten szeretem ezt a fajta szivatást. Én eleinte ezekbe a csapdákba nagyon könnyen beleestem, aztán meg azzal védekeztem, hogy de én nagyon okos vagyok, meg tudom amit kell, de olyan könnyű összekeverni a két narancsot az eggyel. De valójában ez csak egó védő racionalizálás. A helyes út az, hogy az ember önfegyelemmel ráneveli magát arra, hogy amikor feladatot old meg, akkor _koncentrál_ és a lépéseket nem spórolja ki. Az első lépés (Moór Ágnes féle fizika példatár szerint): Olvassuk el a feladat _teljes_ szövegét. Nem lehet utólag azzal jönni, hogy de azt hittem típuspélda, és a kilencedik műveleti jelet már el sem olvastam.
Nekem voltak olyan tanáraim, akik megtanítottak erre a fajta alázatra az egyszerű példákkal szemben is, és sikerült eljuttatniuk odáig, hogy később már nagyon ritkán néztem be hasonlókat. Emellé megtanították, hogy minden lépést le kell írni visszaellenőrizhető módon és a visszaellenőrzést valóban végig kell csinálni. És aztán végig kell gondolni, hogy lehet-e egyszerűsíteni a megoldáson, illetve hogy mire gondolhatott a költő (a feladat kiötlője). És beláttam, hogy ez egy nagyon fontos skill, amit alázattal gyakorolni kell, akármilyen intelligens is az ember.
Amúgy ezt a példát most én is benéztem, de ez nem a példa hibája, hanem pont az erénye. Én meg kicsit megrozsdásodtam, és nem fektettem be a kellő figyelmet.
Szerk.: és aki azzal jönne, hogy de ez nem életszerű, annak meg azt mondom, hogy de igenis életszerű. Az élet pont olyan, hogy egy benézésen óriásit lehet bukni. Például millió dolláros űrjárművek benézések miatt csapódnak be. Vagy életbevágó kérdésekben érvelési hibákkal etetnek meg minket, mert átsiklunk egy kellően rejtett "hamis okozat" felett. Szóval igenis hogy a benézéssel szivatós példák életszerűek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyesek szerint a sorkatonai szivatásnak is megvan a pedagógiai értéke, én ezzel nem igazán értek egyet.
Amúgy én is szeretem az ilyen feladatokat, szívesen foglalkozok ezekkel, és egy 7-8 évesnek se árt meg ha töri a fejét. De ez legyen már szorgalmi feladat, legyen már szakkörös, legyen már olyan "játék" amikor a tanár érzi hogy kezdenek belefásulni és valamivel feldobja a órát, stb.
De ne olyan legyen már a _normál_ feladat, amin a hup közönsége is többnyire elvérzik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felnőtt és a gyerek gondolkodás között nagy különbség van. Mi itt azért véreztünk el, mert nem figyelünk a részletekre. A gyerekeket meg éppen arra kell nevelni, hogy a részletekre fontos figyelni. Ha valaki odafigyel, akkor semmi nehéz nincs benne, alapműveletekkel kell egyismeretlenes egyenletet megoldani. A gyerek igenis figyeljen oda. Legyen ez a cél. Nehogy már a saját figyelemzavarunk legyen a szint.
A nehezebb feladatokat egyébként lehet úgy is adni, hogy a gyereknek elmenjen az egésztől a kedve, de lehet úgy is, hogy motiváljuk a nagyobb teljesítményre. Ez a tanáron múlik. Egy jó tanár kezében ez egy jó feladat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván mindenkit arra kell nevelni, hogy figyeljen a részletekre. De egy kisgyerek messze nem így működik. Még ebben a korban is megy a sulykolás, hogy a zebránál balra néz, jobbra néz, megint balra néz, aztán elindul.
És nem mondom, hogy ne legyen ilyen, mert legyen. De azért na.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a fiam szintén másodikos, hozzá vagyok szokva az ilyen feladatokhoz, és eléggé kontraproduktívnak tartom a korai megjelenésüket. Nem hazabeszélek, az utódomnak nincs gondja a turpisságok kiszúrásával, de - tancsinéni szerint is - a létszám nem kis részére jellemző, hogy amikor elkezd örülni magának, hogy egyre kevesebb hibával tud oda-vissza összevonni a 30-as számkörben, és már a hármas szorzótábla is megyeget, szépen tarkón veri egy ilyen többcsapdás feladat. Mintha muszáj volna azt sugallni, hogy "na ugye, te hülye vagy ehhez!" Pedig nem, csak elég nekik még számolni, nem hogy párhuzamosan "találjátok meg a két kép közti apró különbséget" fejtörőt is játszani.
Persze a nagyobb baj tényleg az, hogy a srácok nem feltétlenül tudnak otthon támaszt kapni, amikor házi feladat írása közben elbizonytalanodnak. Amikor a lányom volt alsós, az osztályfőnök-matektanár felajánlotta (látva a helyzetet), hogy a lyukas délutánjaiban korrepetálja azokat a szülőket, akik úgy érzik, hogy nem tudják követni a gyerek matekját. A szülők bő harmada felíratkozott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szülők többsége nem pedagógus/tanító/tanár. Az ok hogy mesét olvas, meg játszik a gyerkőcökkel (pl. logikai társas). De miért is várjuk el a szülőktől hogy megtanítsák a sarjaikat matekozni pl.? Nem az ő dolguk, és közel sem értenek annyira hozzá mint az iskolában.
Amúgy grat az oktatási rendszernek, pár év múlva 3. osztályban már a deriválás lesz ha így haladunk.
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talán azért, mert ők is tanulták..
ha megtanulták :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne, csak amikor 8-9, rossz esetben 10+ oras melobol hazajon a matekbol es logikabol kevesbe fogekony szulo akkor szerinted erre lesz idege/energiaja? Raadasul ezek meg egyszeruek, 7. es 8. osztalyban jonnek mar olyanok amitol ledobod a lancot, ha nem azt csinalod minden nap.
Sajnos pont a matek az amit eleg durva szintig eltolnak erettsegeig es utana mar az osszeadasszorzasosztason tul nagyon ritkan kell menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csacskaság!
A matek érettségi kispista.
'94-ben kezdtem a középiskolát -> Először '95 tavaszán láttunk érettségi feladatsort.
Az osztály (félosztály, mert bontva volt a matekóra az osztály specmatos és specfizes fele közt) közel 100%-a meg tudta csinálni közel tökéletesre elsősként az érettségi feladatsort. Vagy így, vagy úgy. Nem biztos, hogy a legrövidebb, legegyszerűbb módon, de olyan eszközökkel, amiket az érettségin el kell fogadjanak.
Egyetlen feladat okozott nehézséget néhány embernek: Az ahol a logaritmus műveletét ismerni kellett. Akkor középiskolás másodikos anyag volt, és még a specmaton se mindenki tudta a hatványozás összes inverzét... (Az értelemszerű másik inverzét (gyk.: gyökvonás) elméletileg 8.-ban már ismerni kellett. Én 8-osan rákérdeztem a matektanáromnál, hogy de mi van ha... És kiderült, hogy a művelet, ami nekem hiányzik, azt hívják logaritmusnak. )
Ami már... így 30+-os fejjel azt mondom, hogy közepesen nehéz volt: Az a matek felvételi. '98-ban még volt felvételi. Ráadásul aránytalan volt a hétfői és a keddi viszonya egymással. A hétfőit azok írták, akik közgáz, meg hasonló csak matek-light -ot igénylő egyetemi szakokra mentek. A keddit a műszakibb területekre igyekvők írták: progmat, műsz. inf, fizikus, etc.
Őszintén szólva, sokszor sajnos egyre halványabban rémlenek vissza már középiskolás matekórák is.
De az biztos, hogy egy jó középiskolai matekos alapozás többet ér, mint a magyarországi egyetemek (legalábbis progmat-os szakokon) matekoktatásai.
A lényeg: Nem teljesen értelmetlen egy két dolgot korábbi korosztálynak bemutatni!
Középiskolában könnyebben ki lehet(ett) fogni épkézláb, a pedagógiát hivatásból választó tanárokat; mint az egyetemen, ahol a legtöbb oktatón érződött, hogy az oktatás csak egy fölösleges nyűg neki és csak azért csinálja, hogy a követleményeknek megfeleljen, hogy azután órákat meredhessen egy táblára a saját kis szobájában a világ elől eldugva.
Szerk.:
* Azóta meg a felvételit is eltörölték, egyre butábbak jutnak be a magyar felsőoktatásba, és egyre szélesebb kör kerül oda, ahol csak Török Márki évmennyiség után jön rá, hogy esetleg a felsőoktatás nem neki való...
* Az érettségi, még az emelt szintű is csak könnyebb lett azóta...
Na ez az, ami szerintem rossz irány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos(?) mindig is háromoldalú társasjáték a tanulás: iskola-gyerek-szülő. A szülőnek meg legalább kezdetben tudnia kell, hogy mi nem megy a gyereknek, ahhoz meg tudnia kell azt, amit a gyerek nem tud.
A szülő ilyetén hiányosságait persze tupírozza, hogy egy tantárgyhoz van 4 tankönyv, abból kettőt lektor vagy sose látott, vagy csak részegen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, de ha meg egész évben ugyanazt csinálnák akkor az lenne a baj. SzVSz az oktatásban nagyon fontos a bonyolultság folyamatos emelkedése. És ez a feladat ebbe pont jól beleilleszthető azok számára, akiknek a sima összeadás/kivonás már uncsi. A tanár feladata eldönteni, hogy kinek mikor lehet szintet emelni, és kinek nem lehet mert még csak frusztrálná.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elméletileg igazad van.
Gyakorlatilag pontosan ugyanilyen feladatok hol kötelező, hol szorgalmi (az a szerencsés eset) házi feladatként szerepelnek, válogatás nélkül mindekinek.
Az ősök meg otthon paráznak, hogy wtf, tegnap még háromtagú összeadást tanultunk, a szorzás meg konkrét számokkal is az elején tart, nem hogy banánnal, ma meg ez. A kölök meg látja az anyján az ideget, ami kit még inkább elbizonytalanít, kinek meg igazolás, hogy "na ugye, hogy a matek hülyeség, anyám is idegbeteg lesz tőle, tojni kell rá!".
Ezért tartom kontraproduktívnak a korai elővezetését.
Ilyenre volna a szakkör... ha volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként... most hogy mondod, valóban, a szakkör. Ott tanultuk (később ott tanítottam, hehe - nem, nem matekot) a "csemegéket", amik a kéccerketőnégy, kéccerháromhat után jönnek. Mégha azonos alapon is, csak épp csavarokkal megtűzdelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„csak épp csavarokkal megtűzdelve”
Akkor az valami ilyesmi lehetett: :-)
2 facsavar + 1 lemezcsavar = 23
…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lányomat az első két évben saját zsebből és időből versenyeztettük (nem panasz, csak tény) a város másik felében rendezett matematika versenyeken, amelyekre iskolai keret és felkészítés dukálna.
Tancsinéni akkor vette észre, hogy ezzel is lehet/kell foglalkozni, amikor már eredményeket szállítottunk (regisztrációnál nem tagadtuk le/meg a "felkészítő iskolát és tanárt").
Elnézést is kért utólag, amiért hagyta, hogy az oktatás kuplerájjá változtatása annyira fásulttá tegye, hogy arra már ne figyeljen, amit egyébként a legjobban szeret az egészben.
(Szülőként aszondom, pocsék érzés aktívan részt venni egy iskola életében és több oldalról is látni, hogyan lesz valamiből, ami kiváló is lehetne, jófajta magyaros statisztikai "nem is rossz".)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval akkor ha nincsenek versenyfeladatok az a baj, ha meg vannak akkor az a baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Téves értelmezés, még csak hasonlót sem mondtam.
A lányomnak kellenek, másnak meg nem.
Annak, akinek kellenek, meg kell/illik/lehet(ne) teremteni a lehetőséget, a többit meg nem kell ugyanazzal riogatni.
Harmincsokéve egy poros faluban ezt meg lehetett oldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43
---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25 -- Szerk: na, elrontottam...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25
Legyen jobb a hup, de ez a 15 meg 33% elég meredek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23...banán 20, ananász 3,citrom 1......nálam...(az alsó sorban egy citrom szerepel...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25
nem írom át, de persze benéztem
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint többen írták: _Ha_ tudjuk, hogy a "duplanarancs" szimbólum értéke kétszerese a "szimplanarancs"-nak, akkor simán kijön a 23, és ez egyértelmű megoldás.
A kérdés az, hogy ahol eredetileg kitűzték, ott ezt leírták-e, vagy ott a korábbi feladatok során ez az olvasó számára egyértelművé lett-e téve.
Ha tisztázva van a jelölés és korábban egy-két hasonló feladat megoldásának módszere be lett mutatva, akkor okosabb másodikos gyerek meg is tudja oldani. És okosodik is tőle, ha ilyeneken agyal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23, ne baromkodjatok már, h ez nem jön le senkinek 5 másodperc alatt. Én kérek elnézést. :)
Upsz, nem Neked akartam válaszolni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tuti 23? :D
Update: bakker, benéztem én is... hehe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az, hogy be kell tartani a matematika szabályait, avagy nem.
Ha nem feltétlenül kell betartani őket, akkor az eredmény lehet 23, 43 vagy akár 100 is.
Ha a matematikai szabályok fontosak, akkor egyik megoldás sem jó eddig, hiszen a 4. egyenletben nem egyszerű szorzás van, hanem Descartes-szorzat (x jelölés a Descartes-szorzatnál van, a normál szorzás jele egy középen levő pont).
Az pedig legjobb tudomásom szerint nem általános iskola alsó tagozatos tananyag. (De persze tévedhetek is.)
Szóval először döntsétek el, hogy matematikai alapon kell megoldani, vagy szabadon választott logikai alapon...
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
24
Volt már? Nem olvastam a megoldásokat.
Update: 23 :)
A részletek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan 43
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan beneztem a duplat :))
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van benne 1 illetve 2 narancs, meg egy szorzás, könnyen be lehet nézni :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ananászos-narancsos fagyi, banánöntettel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére se toll, se alma :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fogom kifejteni, hogy mennyire gyűlölöm ezeket a típusú feladatokat. Ráadásul értetlenül állok azelőtt, hogy tucatszám jönnek szembe a fácsén. Ennél már csak az a rosszabb, hogy figyelj, csak az igazán zsenik tudják megfejteni: 2+3=56, 3+4=712, na akkor vajon 6+9=?
Előbb-utóbb az ismeretleneket megtanuljuk betűkkel jelölni, ami azért milliószor szerencsésebb a gyümölcsöknél, mert a betűk kellően absztraktak ahhoz, hogy ne akadjunk ki a szorzás műveletén. Az utolsó sorban két gyümölcsöt szorzunk össze, ez semmilyen módon nem tud semmi valós dolgot modellezni (ellentétben pl. gyümölcsök összeadásával, avagy skalárral (gyk. számmal) való szorzásával). A banán + ananász azt jelenti, hogy beteszek a kosárba egy banánt és egy ananászt, aztán majd kifizetem a pénztárnál, hazaviszem és megeszem. A narancs * banán egy értelmezhetetlen f_szság.
Ha viszont megengedjük gyümölcsök szorzását, és tudjuk, hogy a matematikában a műveleti jel elhagyása szorzást jelent, akkor a két narancs ábrája az miért két narancsot, miért nem narancsszor narancsot jelöl? Ez esetben egy narancs értéke plusz-mínusz gyökkettő...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„2+3=56, 3+4=712, na akkor vajon 6+9=?”
Megoldás: operator overloading :-) Más kérdés, hogy a kérdés kiagyalója, és a „helyes” megfejtést beküldök többsége még soha nem hallotta ezt a kifejezést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldás például a 3336. Vagy az 1536. Vagy a 46528. Szerintem mindegyik helyes. De vajon melyik miért?
Megfejtéseket ide várom! :)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt ki mondja, hogy a kétnarancs az kétszer narancs. Ha pl leírok egymás mellé két kettest, az 22 és nem 2*2.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megbeszélhetjük, hogy holnap délre elhozod az autódat, leparkolsz közvetlenül az enyém mellé, és én meg mindkettőt elviszem, hiszen az nem két autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz analógia.
Az autó itt szimbólum. Meg két autó is egy szimbólum.
Amíg meg nem mondják, hogy két autó (képe) kétszer akkora számot jelöl, mint egyé, nem vagy köteles feltételezni.
Persze a józan ész azt diktálja.
Hálistennek egy 7-8 éves gyerek (jó esetben) még nem élt át annyi csavart, hogy ne józan ésszel álljon hozzá.
Csak ha nem azzal áll, akkor is igaza van. Formálisan még inkább igaza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ld fent.: a gyökkettős indoklást. Annak a "józan ész" szerint több értelme van. Ha két szimbólumot egymás mellé írok egy paraméteres egyenletben, pl.
aa = 9
Akkor az szorzást jelöl, és a= +-3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve, amikor a egy szimbólum, aa pedig egy másik szimbólum, ami a-tól teljesen független. És pont erről szól a feladat, hogy csak a zsenik tudják megfejteni, ugyanis 4 ismeretlen van a 3 egyenletre. ;-)
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira azért nem: http://hup.hu/node/150349#comment-2036413
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha pl leírok egymás mellé két kettest, az 22 és nem 2*2.
akkor nem tudod osszerakni a 3. egyenloseget...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, tehát a feladat ebben az esetben értelmetlen :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ, milyen halmazon keressük a megoldásokat. Ha az egész számok halmazán, akkor a 20-al osztva 3-at maradékul adó számok halmaza a megoldás, nem?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A narancsot benézve 43, nem benézve 23.
---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43, de ezt benéztem. A szimpla narancs miatt 23.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na leteszteltem a harmadikos lányommal. Neki a dupla narancs és a szorzás egyaránt lendületből lejött, ami "apróság" felett hajlamosak vagyunk figyelmetlenül átsiklani. De ő is hibázott a végén, mert 4 * 20 lett a vége, mivel lazán balról haladt és a szorzás precedenciáját nem vette figyelembe.
Nehezítés: mivel harmadikos és élbolyban van az osztályban matekból, nem hagytam gondolkozni a feladaton, első ránézésre 10 másodpercen belül vezette végig.
Fene tudja, mit kellene valójában ma oktatni. Az várható, hogy matek terén alaposabb ismeretre lesz szüksége a jövő generációjának és a mostaniaknál már nem csak az élbolybelieknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. banan = 20
2. ananasz = 3
3. narancs = 1
4. 23 :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
43 a megoldás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Narancs az narancs. Akkor is 43 a megoldás. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok lehetőség van, köztük az egyik legnépszerűbb és legegyszerűbb, hogy OO=2 és O=1 (legyen O egy darab narancs), de hogy két különböző szimbólum ugyanazt jelentse (OO=O), az pont olyan valószínű(tlen), mint hogy OO=13434 és O=-0.1, kb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20+20+20=60
20+3+3=26
3+1*20=23
A szimpla narancsot beneztem en is :DDD
--
http://szolarenergia.hu - A hálózat építést csak elkezdeni lehet, befejezni nem....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol is nagyon pörög..
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sörrel szemléletesebb is, főleg ha v.ki nem bírja a zalkoholtot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul jóval többen ismerik fel, hogy két korsó sör pont kétszer több, mint egy korsó... :)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, de tudjuk, hogy definíció szerint egy sör nem sör :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát ebben a számtérben két sör egy sör. Így már az első sör, akarommondani sor tart a végtelenhez. Így nem lesz megoldás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban összehasonlítva az eredeti képet és ezt, ebben újabb nyalánkságokat fedezhetünk fel. Itt ugyanis a "sör a sörediken"-ként is lehet értelmezni a képet - míg az eredeti maximum narancsadik indexű narancs, az meg eléggé semmitmondó (bár jobban kihangsúlyozza, hogy a 3. és 4. sorban nem ugyanarról a szimbólumról beszélünk). (És az csak egyedi pech, hogy a 2^2 és a 2*2 valamint 2+2 épp ugyanazt az eredményt adja. Szívem szerint kicsit módosítanék rajta, hogy izgalmasabb lehetőségek merüljenek fel.)
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez rémisztő. simán beszoptam dupla-szimplát és a szorzást is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem olvastam kommenteket
24
szerk: feltunt hogy szorzas van a vegen, igy 23:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a válasz eggyel nagyobb, mint a válasz a végső kérdésre... tehát akkor ez a végső kérdés előtti vagy után eggyel ?
--
www.autosys.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
24. nem. 80. nem! a szorzásjel annyira fel nem tűnt, hogy a műveleti precedenciát is elfelejtettem
~~~~~~~~
deb http://deb.uucp.hu/ wheezy yazzy repack
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
23
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni