Értelmi fogyatékosok lehetnek taxisok

Fórumok

Kaphatnak hivatásos gépjárművezetői engedélyt, majd taxis engedélyt értelmi fogyatékosok?

A kérdés sajnos nem vicc.

El szeretnék érni, hogy a mobilszolgáltatók tegyék elérhetetlenné az Uber applikáció elérését, ezért akár több napig is hajlandóak az utcán maradni.

Hozzászólások

Pedig mintha PÁV II. is kéne hozzá... :D

Jó, most utánakerestem a feltételeknek, de én semmi ilyesmire nem emlékszem. A lehetséges okok:

- eleve jópár friss alkalmassági vizsgálat után voltam (munkavállalás miatt)
- az orvos nem akart ezzel foglalkozni, legalábbis ahogy emlékszem, marhára unta a pacák mutogatását

De (többórás?) pszichoteszt, amit máshol olvastam, az csak a sorozáson volt, a jogsit meg a Magyar Néphadsereg állta.

"oldják meg és kész"

nem hittem a szememnek

A taxisok akciójáról ez jutott eszembe:
Várj pajti... fussunk versenyt, de előtte jól tökön rúgom magam.

btw a taxisok basszák meg.. UBER vs TAXI ? Tessék haladni a korral ... + lejjebb az árakkal ...

Csoda történik.

+ aki rendszeres Taxizó (utas) az nem fog UBERezni sosem. Akkor se ha olcsobb. Ezek most itt kimennek reggeltol estig "tuntetni". Na addig se lesz utasuk. Rendben van hogy TAXIs sztrajk az mindenkibe ugy el hogy "uu akkor most megbenul egesz Budapest". A faszt a lezarasoktol benul meg max. Nem attol hogy nem lehet Taxizni ....

De """TILCSÁK BE""" / """LE""". Na erre, majd jó lesz a kövi törvény ami a terrorveszéllyel kapcsolatos :) Ha az átmegy, akkor majd jól le"tilcsák"...

ps.: vicc egyébként ami ez a forgalomcsökkenéses duma... Vidéken taxizok sokat ugyan, de itt is azt mondották a Taxisok hogy "sok a Taxis erre a városra". mert lenne igény 20ra, ehelyett van kinn 100. Csak mondtam egy arányt. Ez Budapesten hogy nézhet ki vajon ? Van 100.000 taxis és van igény pl 10.000-re. Na paff. Akkor tüntessünk és az UBER monnyon le :)

Szerintem mindenki hülye (csak én vagyok helikopter?). Ha valaki nem fizet adót, szégyellje magát (ha van ilyen, akár a hasznát elvivő Uber, akár a sofőrjeik, akár a fix díj előtti taxisok, akik tönkretették a versenyt, stb). Ha olyan sok az adó, hogy gátolja a versenyt, szégyellje magát az állam. Legyen verseny (amíg ez tisztességesen megoldható, őrültség a fix díj, nem megoldás semmire) és legyenek egyenlő szabályok (egyszer úgyis baj lesz a megfelelő ellenőrzés hiánya miatt, sorozatgyilkos Uber sofőr és életveszélyes autó ellen nem véd a pontozás). Szar dolog, ha az állam tetszőleges szabályokkal felborítja az állapotokat, valaki mindig jól jár, valaki meg szarul. Személy szerint bizonyos ártatlan taxisokat még sajnálni is fogok, és kívánok nekik sok sikert nekik a további boldoguláshoz, ő is csak etetni akarja a gyerekét. Van köztük hülye is, hiéna is, nyilván. Katyvasz az egész. Simán látszik, hogy a dolgokat egyszerűbbé kellene tenni, és mindenki jól járna, de sejtem, hogy csak további szarkavarás és bonyolítás lesz.

--

> sorozatgyilkos Uber sofőr és életveszélyes autó ellen nem véd a pontozás

Miért, taxis nem lehet sorozatgyilkos? Vagy milyen hülyeség ez? Sem a taxisnak, sem az überesnek nem lehet priusza, mert ha van, nem kap engedélyt - onnantól meg honnan tudod, hogy melyik fog megzakkanni előbb?

Fogalmam sincs, hogy kit milyen ellenőrzéseknek vetnek alá. Csak azt mondom, hogy a semminél több a valami. Ha a PÁV, stb nem ér semmit, az egy másik probléma. És azt se mondja senki, hogy a sofőr pontozás elégséges, mert az se véd meg mindentől. Tesóm mesélt már vezetni alig tudó Uber sofőrről, aki szerintem taxiba ülés előtt elbukna valahol. Uberen is elbukik, csak később.

Leginkább arra céloznék, hogy fröcsögni nincs értelme, közülük kb senkinek nincs igaza, az igazság valahol félúton lesz.

--

Majd kineveznek a fővárosi nagycirkuszból (lásd Parlament) egy Uberügyi államtitkárt vagy miniszteri megbízottat, akinek az lesz a feladata, hogy egy 120 fős stábbal tanulmányozza a kialakult helyzetet 6 hónapon keresztül, majd készítsen hatástanulmányt párszázmillióért.
És minden megy tovább, oszoljunk, nincs itt semmi látnivaló.

szegyelljek magukat a penzehes taxicegek, akik kommer modszerekkel akartak maguknak tutibizniszt, de a versenyszellem gyorsabb volt es okosabb, kozben meg a vilag is fordult egyet. Es szegyellje magat a korrupt szabalyalkoto is, hogy bement ebbe az utcaba. Azt kivanom, hogy ebbol mindenki megtanulja, hogy a versenyszferaba ne ugasson bele a politika. Ujabb pelda, hogy a kozponti szabalyozas semmit se tud jobban csinalni, mint a versenyszfera.Kádár népe.

Üzentek az EP-ből a magyar taxisoknak: "ne csinálják"

"Amikor a londoni taxisok tüntettek, még többen kezdtek Ubert használni - figyelmeztette a tüntető magyar taxisokat egy észt EP-képviselő. Észtországban az Uber egyébként megegyezett az adóhatósággal, hogy értesítést kapnak minden egyes alkalommal, amikor valaki beül egy Uber-kocsiba."

azért lássuk be, nem minden országban olyan az adópolitika, mint nálunk.
(nyírjuk le az emberről az utolsó bőrt is)

Azért nézzük már meg, hogy egy magánszemély (vagy cég) aki (nem teher)autót tart fent, a ráfordítások közül mennyit igényelhet vissza???

Azt mondjuk nem tudom, hogy van-e hazai áfa tartalma a fizetésnek, gondolom igen, elvileg úgy felel meg az EU adózási törvényeknek.
Mivel nem über-ezek (semelyik oldalon), ezért csak tippelek, hogy kb így néz ki:
1270Ft fuvarból 270Ft áfa. Über kap 1000Ft-t, ebből a sofőrnek továbbad mondjuk 800-at.

Ez mondjuk 8perc / 4km utazás. Pontosan nem tudom, mennyire jön ki egy km költsége, ha a teljes autót nézzük, én kb 150-200Ft-ra tippelek. Akkor miről is beszélünk???

ps: az biztos, hogy nálam csak az üzemanyag és gumikopás költsége 40Ft felett van...

Nem tartozik szervesen a témához, de itt is meg kell, hogy emlékezzek a kötelező felelősségbiztosításról.
A taxisok teljesen más kategóriába tartoznak a KGFB megkötésekor, mint a többiek.
Az egyik alkuszi oldalon csináltam egy gyors kalkulációt, 2016-ban vett gépjárműre, mint taxi, A0-ban, egyedülálló, nincs gyermekem, 1990-ben szereztem a jogosítványom.
A legolcsóbb éves díj (átutalással, éves díjfizetési gyakorisággal): 190 152 Ft + 30 378 Ft baleseti adóval. Ettől gondolom sokkal olcsóbb a normál kötelező.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Valaki tudja, mi kell ahhoz, hogy valakiből Uber sofőr legyen? Regisztrál, elküldi a jogsi másolatát, 1-2 papírt, aztán kb. ennyi?

A hírekből nagyon az jön le, hogy elég könnyű Uber sofőrré válni, viszont az a sok dolog, amit kispórol az ember, az minimum szürke zóna, és eléggé vissza tud majd ütni egyszer (drágább biztosítás, vállalkozáshoz kellő papírok, TB, adózás...).

--

Valaki tudja, mi kell ahhoz, hogy valakiből Uber sofőr legyen? Regisztrál, elküldi a jogsi másolatát, 1-2 papírt, aztán kb. ennyi?

Hirtelen ezt találtam:

Egy átlagos Uber-sofőr taxizással kapcsolatos induló és folyamatos költségei szinte minimálisak. Nem kell taxis (PÁV) vizsgát tennie, nem kell besárgázni az autóját, nem kell tejelnie a taxitársaságnak a CB-rádió, a drosztpénz, stb. miatt. Nem terheli az sem, ha a kormány a taxikra is kiterjeszti majd az online kasszát idén.

Az indulás egyetlen költsége a 4400 forintos erkölcsi bizonyítvány (bár januártól már ez is ingyenes, legalábbis az első három igénylés). Az uberes autót persze ugyanúgy karban kell tartania, ha elromlik, javítani kell, stb. És persze fizetni kell a benzint.

Tehát sok ész nem kell, úgy értelmezem, kell egy (más honlapok alapján legalább 1 éves) jogsi, egy autó (ami 2004-nél későbbi születésű), és egy erkölcsi bizonyítvány. Meg nyilván valami olyan eszköz, amivel folyamatosan "aktív" marad (okostelefon).
Persze ez egy kockázat:

A hatályos jogszabályok szerint az Uber jogellenes, mert így személyt szállítani csak taxiknak lehet. Ha egy sofőrt elkapnak (főként NAV-osok), a büntetés akár 800 ezer forint is lehet.

Unter-ek tüntetnek az Über ellen. :)

Valójában sokkal biztonságosabb egy Uber. Regisztrált sofőrök, akiknek helyzete folyamatosan ismert. Rögzítve van mikor ki szált be Uberbe, milyen útvonalon mentek. Az is, hogy utána hova ment az Uber kocsi.
Egy taxis ehhez képest azt csinálhat az utasával amit csak akar. Ha leintették abszolút semmi nyoma annak, ki mikor melyik taxiba szállt be. Diszpécserszolgálattól telefonon hívott taxinál sem sokkal nagyobb a biztonság. Mentenek ők logokat? Nem valószínű.

Az Uberes értékelés miatt igyekeznek udvariasak lenni az Uber sofőrök. A taxisok között viszont annyi bunkó van, már azt kell gondolnom, hogy a szubkultúrájuk része.