OTP a * anyád

Legalábbis a telefonos ügyfélszolgálatnak.

Már tegnap is furcsa volt fizunapon, hogy nem jött sms a jóváirásról, ekkor még leszartam. Ma reggel mondom belépek a netbankba. Jelszó beirás után várja tőlem az smsben kapott megerősítő kódot. Na itt jött ki a $topic kezdete. SMS ugyanis nem jött. Másodszorra sem.

Nosza majd jól felhívom az ügyfélszámot és majd jól megoldják nekem. Hát nem. Végighallgatom az automatát, 4. menüpont az OTP Direct (netbank) ügyfélszolgálat, rányomok, erre kéri tőlem a 10 jegyő azonositómat és a telekódomat. Hát erről lövésem sincs, beirtam 123456789-et és 123-at telekódnak, hogy majd a hibás adatok után átdob egy biorobothoz, akinek elsírhatom a bánatom. Hát nem. Az automata bemondta, hogy nem sikerült az azonositás és hogy az azonositóm a kártyaszám utolsó 10 számjegye (értitek, azután kell elmondani ezt az infót, hogy a paraszt 1x már begépelt valamit). Ok, beirtam kipróbáltam 3 lehetséges telekódot, de egyik sem vált be. Ekkor mi lenne a process? Hát szerintem az, hogy odakapcsolnak egy ügyintézőhöz és majd szóban azonosít. Hát nem. Az automata bontja a vonalat...

echo $topic

Hozzászólások

Így jár az, aki az OTP-nél tartja a pénzét. :P

"Nem állítom, hogy nem, de ne legyen már extra, hogy könnyen intézheted az ügyes-bajos dolgaidat."

Nem hiszem, hogy extra lenne, Hogy az automata azonosítást kért. Az, hogy az ügyfél nem tudta magát azonosítani az a bank hibája lenne? BTW: netbank felület -> chat, email. Ja, ilyen is van?

--
trey @ gépház

Mert arra válaszoltam, amit te írtál.

"Nem állítom, hogy nem, de ne legyen már extra, hogy könnyen intézheted az ügyes-bajos dolgaidat."

Szerintem az OTP-nél is könnyen intézni az ügyes-bajos dolgaidat. Akkor is, ha nincs ott halom pénzed. Írtam rá példát:

Netbank -> chat

Vagy telefon, azonosítod magad. Ha nem tudod, az nem a bank hibája.

Igazából nem is reagáltam volna, csak a nyitó faszságod miatt folytam bele:

"Így jár az, aki az OTP-nél tartja a pénzét. :P"

--
trey @ gépház

"Vagy telefon, azonosítod magad. Ha nem tudod, az nem a bank hibája."
Ebben egyetértünk.

"Igazából nem is reagáltam volna, csak a nyitó faszságod miatt folytam bele:"
A nyitó faszságom végén van egy smiley. Én se gondoltam komolyan, tudom hogy más intézeteknél is vannak problémák.
Mondjuk azért félig komolyan gondoltam, mert olyan rossz banknál még nem voltam, mint az OTP.

"Vagy telefon, azonosítod magad. Ha nem tudod, az nem a bank hibája."

Bocs, de ebben most nincs igazad. Vagyis, abban igazad van, hogy ha nem tudom az azonosito adataimat, az nem a bank hibaja, ez eddig oke (FYI: senki nem is allitotta, hogy ez a bank hibaja lenne), de az igenis a bank hibaja, hogy ez esetben nem az az alternativa, hogy igy is kapcsolnak egy ugyintezot, akivel legalabb az azonosito adataim reseteleserol es/vagy ujrakuldeserol tudok targyalni (hogy tudjam!), hanem pusztan csak bontja a vonalat. Ez ellen en, mint ugyfel semmit se tehetek, a vonalbontast megakadalyozni nem tudom.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Más csatornák is rendelkezésre állnak a kapcsolatfelvételre. Ha már a saját hibádból nem tudtál túljutni az level 1 troll szűrőn.

Sokkal problémásabbnak érzem a T-s hozzáállást, ahol az azonosítás megtörténte __után__ kell 40 perceket várni. Na, az gáz. Mert az önhibámon kívül történik.

Egyébként, igen, lehetne az automata _mellett_ ember fallback opció. Ami szépen megjelenne a havidíjakban. Ingyen nincs semmi. Nem véletlenül vannak ezek a szűrők beépítve. Pontosan azért, hogy a fogalmatlanok ne vegyék el a többi ember elől a korlátokkal rendelkező ügyfélslotot.

Egy OTP nagyságú cégnél valószínűleg nem annyi embert kell lekezelni, mint a Nyúl és Vidéke takarékszövetkezetnél.

--
trey @ gépház

"Vagy telefon, azonosítod magad. Ha nem tudod, az nem a bank hibája."
Van, amikor az övé. Devizaszámlát nyitottam (2,5 órás művelet), utána külföldre mentem nyaralni.
Mikor egy hét múlva fizettem volna a számlát, kiderült, hogy nem fér bele a napi kártyalimitbe.
Beléptem volna netbankon, hogy emeljem, a válasz: rossz usernév, vagy jelszó.
Miután ledolgoztam a tartozásom a szálloda felé (két hétig öregurakat kellett orálisan kielégíteni, miközben a lábammal balalajkáztam, a kezemmel meg computervírust írtam az isisnek), és végre haza tudtam jönni, kérdeztem egy fiókban (nem kértem telefonos elérést), hogy wtf, miért nem működik az 12345 userrel a belépésem.
Megtudtam, hogy a tájékoztatásom nélkül a devizaszámla nyitásakor törölték a régi accountomat, és csináltak újat, a usernevem így 54321.
Visszaköptem pár decit a számban felgyűlt anyagból, és megszüntettem az egészet a fenébe (nem ez volt az első stiklijük).
(2,5 órás várakozás újra)

Így jár az, aki a BGC banknál tartja a pénzét (egy népszerű cézár kóddal titkosítva).
--
zsebHUP-ot használok!

Érdekes. 15+ éve OTPs vagyok. A telefonos ÜF-el sem volt problémám + a netbankkal sem.
És igen az SMS-ek néha késnek, de nem jellemző.

Engem még nem bontott az automata, alapból ügyfélszolgálatos emberhez kerültem aki "élő-szóban" azonosított be.

-1

Nekem azonnal jönnek az SMS-ek. Kivétel, ha banki időn túl csinálok bizonyos műveleteket (pl. bankon kívüli utalás), mert azok csak a banki nyitvatartási időben teljesülnek. Azokról nyilván a követlező banki napon, a teljesüléskor jön SMS. Persze mobilaláírás azokról is azonnal jön.

--
trey @ gépház

100 esetből nekem 99 okés. az egyedüli coki akkora késés, hogy az azonosítás mindenképpen sikertelen lesz. természetesen bosszantó dolog. viszont ez nem több napos késés, inkább percekben mérhető.

szóval ha nem túlzásként írtad a 4-5 napot, ennek a technikai okaira azért kíváncsi lennék. én nem tartom életszerűnek, hogy egy ügyfél ellenőrző kódja 120 óra elteltével lenne kiküldve. semmilyen hiba mellett sem.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ha jól emlékszem, akkor loginhoz még nem küldött SMS-t (vagy ha igen, akkor az időben megérkezett, mert a bejelentkezéssel nekem sem volt problémám). Viszont a vásárlásos SMS-ek tényleg több munkanappal később érkeztek meg. A technikai okaira én is kíváncsi lennék, mert mint ulysses írta, az ismerőseim nekem is időben kapták meg. Ez igazából akkor lett volna érdekes, ha ellopják a kártyámat és csak 3-4 nappal később kapok róla SMS-t hogy használták.

Jó hupu szokás automatával olykor systemd-vel vitatkozni.

DTMF 0

Tegnapelőtt ugyanígy jártam. Sűrű anyázások után a netet túrva ráakadtam egy számra, ami nem a sok6-os végű hanem 388-ra végződik. Itt már sikerült emberrel is beszélnem talán az 1-es szám lenyomása után.
Nem volt egyszerű, de sikerült. :D

Alapértelmezetten a telekódod a számlaszám utolsó 3 számjegye.

Pedig pont arra gondoltam, csak sikerült faszul megfogalmazni.

Érted, 1 elbaszod, utána mondja be, hogy "Azonositója a bankkártyaszám utolsó 10 számjegye, telekódja alapesetben számlaszáma utolsó 3 számjegye". Ennyi kellene a boldogsághoz.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

na de ha tudom a számlaszámod és/vagy a bankkártyaszámod, akkor ezzel az infóval meghekkeltelek, amenniben r=1 user vagy (és a többség az).
és ehhez nem is kell WGA uber-hekkernek lennem, eleg, ha en is pistike vagyok, csak a kezembe kerult a szamlakivonatod es/vagy a bankkartyad, es "hatha" alaon beprobalkozok.

szerintem NE mondja be, ne adjon meg minimalis plusz infot se idegeneknek.

De ezt a minimális plusz infót tudhatja egy idegen akkor is, ha nem telefonál az ügyfélszolgálatra. Sőt, miért is telefonálna, ha nem tudná előre, hogy valami számára könnyen elérhető adat alapján tud "meghekkelni" valakit?

A probléma az, hogy létezik ez a rendszer, és nem egy random kódot osztanak ki, amit megadnak neked számlanyitáskor.

"Sőt, miért is telefonálna, ha nem tudná előre, hogy valami számára könnyen elérhető adat alapján tud "meghekkelni" valakit?"

akár brahiból, próbából. pistike megszerzi apukája számlakivonatát, gondolja, hogy gyerekcsínyből felhívja az otp -t. és ott az automata megmondja, hogy mi a default kód. pistike szeme felcsillan, és utal apa sázmlájáról.
ez csak egy példa.

namost ha az automata bemondaná ezt a plusz infót, akkor lehet, hogy ugyan csak a lehetséges visszaélések 0.001%-ához adna segítséget, de adna.

"A probléma az, hogy létezik ez a rendszer, és nem egy random kódot osztanak ki, amit megadnak neked számlanyitáskor."

ezzel egyetértünk, de ebben a szálban nem ez volt a téma.

Amikor régen az OTP-nél volt számlám, a kártyaszám 10 számjegye után alapértelmezettként a számlaszám utolsó 3 számjegyét várta (ezt meg lehetett változtatni bármilyen 3 számjegyre, ha már egyszer sikeresen beléptél).

De akkoriban volt még olyan opció, hogy ügyintézővel beszélni.