McLaren, Honda, miegymás

ezen a ponton kigondoltam, hogy visszanézem az elmúlt éveket, legalábbis a jellemző pillanatokat. aztán az F1 blogokban alkalmanként megjelenő vélemények hatására ma már neki is láttam. egyelőre csak pár évet nézegettem és csak a számokból olvasok. valójában nem nagy értelme van, de talán érdekes lehet egy-két ponton. ha valahol hibáztam, akkor fixme, köszi.

2002 McLaren: Raikkönen / Coulthard
14 kiesés (összesen). ha csupán "2.42" bukott pontot számolunk kiesésenként, simán eldobott konstruktőri 2. hely jön ki eredményként. Raikkönen 10 kiesése sokkoló, ennyi (főként műszaki) hiba nem fér be egy sereghajtó csapatnál sem - de nagy szerencséjükre sokan mások is így nyomják, tehát legalább a harmadik csapathelyezés megvan.

2002 Honda: 2 csapat is a Honda motorjával megy. Panis, Villeneuve, Szató, Fisichella összesen 32 kieséssel nyomja, a középmezőny sincs sehol. brutális az egész ahogyan van.

--

2003 McLaren: Raikkönen / Coulthard
9 kiesés (összesen). sok ez is, de a statisztikák értelmezhetőbbek. Raikkönen 2 ponttal marad le a VB első helyéről: ha a Nürnburgringen nincs motorhibája, MSC-t elveri. nem túl sportszerű ezt mondani, de ismét eldobott lehetőség köszönhető a McLarennek, és a 2. konstruktőri hely sem kellett igazán, a Williams fele annyit hibázik és köszöni szépen: 2 ponttal viszi az "ezüstöt".

2003 Honda: 14 kiesés. Button és Villeneuve egyéniben és csapatként is elhasal, középmezőny sincs sehol. csúfos és sokkoló bukás.

--

2004 McLaren: Raikkönen / Coulthard
12 kiesés (összesen). rengeteg. a technikai hibák mellett már sokszor gyenge is az autó az akkori mezőnybe, akár a középmezőnyben is röhejes.

2004 Honda: Button értelmezhető szezont megy, Szatót inkább hagyjuk (Villeneuve-től kb annyira van, mint egy sétálójánostól a nyírségvodka). náluk összesen 9 hiba: sok, de a konstruktőri 2. helyet nem ajándékba kapták, ami Szató fékező erejét látva tapsot érdemel. ez egy picit kiemelkedik az újkori Honda sztoriból és lehetett volna emlékezetesebb is. de ha Szató kellett hát Szató kellett, kész.

--

2005 Mclaren: Raikkönen / Montoya / De La Rosa és Wurz. a technikai hibák a managelhető szintre esnek, de immár ez a szint sem megengedhető. Raikkönen Alonsoval vív, aki alól valamiért nem hullik ki a Renault, így csupán 2 kiesés és egy gyenge idénykezdet ~20 pontos eltérést ad év végére. Montoya négyszer esik ki, 2005-ben a korábbi évek "összesen 9" stb kiesése már értelmezhetetlen idényt adna. a csapat egésze hasonló teljesítményt nyúlt a Renaulthoz viszonyítva, ez egy erős év volt.

2005 Honda: Button / Szató. egy idétlen mém kellene ide, horrorisztikus év. Buttonnak hála a középmezőny legvége éppen megvan, Szató 1 pontja odabasz.

majd még folytatom, hátha jobban látszik micsoda "nyerő" párost alkotott volna az újhullámos McLaren - Honda már 10 éve is, a maihoz képest jóval egyszerűbb szabályozás mellett. egy hullámzó teljesítményű McLaren -amely nekem már inkább lefelé repül- és egy általában megszégyenülő Honda. jó kis koktél lett volna, amikor egyik mindig fékezi a másikat.

btw ha japánokról beszélünk, a Toyota sem piskóta. érdekes.