Volkswagen és Audi gyári "chiptuning"

Hozzászólások

Viszi vissza a faszom nekik, hivhatjak, de ha ezen mulik tobbet nem viszem "gyari" szervizbe.
Fustol, fustol, de megy mint a vereger...

Ennyi.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

- Meg most sem tiszta nekem, honnan tudta az auto, hogy szennyezesi mereseket fognak rajta vegezni es at kell allnia egy bizonyos uzemmodra.
- Mindenki tudja, hogy az elmeleti es a realis fogyasztasi adatok kozott oriasi a kulonbseg, ami a karosanyag kibocsatasban is meg kell latszodjon.
- A kepeket nezegetve jol latszik mekkora tesztrendszert epitettek az autokra. Ennek a rendszernek a sulya sem elhanyagolhato, a le nem csukott csomagtarto, meg a dragszterre emlekezteto kipufogogazgyujto csorendszer bizonyara nagy hatassal van az aerodinamikara is.

Kaliforniaban vannak a legszigorubb szennyezesi normak. Ott dizel autot velemenyem szerint lehetetlen eladni es egyre inkabb a hibridek veszik at a teret a szigoru normaknak koszonhetoen. Bizonyara trukkozott is a VW, de velemenyem szerint mas is van a dolog mogott. A legfurcsabb az, hogy csak VW autokat teszteltek, mas gyartokat meg figyelmen kivul hagytak. Erdekes lett volna latni tovabbi gyartok (foleg amekerikai 3-5 literes motorok) karosanyag kibocsatasat is. Regota vartam mar, mikor erik el azt a hatart, amikor mar nem sikerul a populista, demagog politikusok altal megszabott normakat teljesiteni es trukkozni kezdenek.

--
FeZo

Meg most sem tiszta nekem, honnan tudta az auto, hogy szennyezesi mereseket fognak rajta vegezni es at kell allnia egy bizonyos uzemmodra.
Egyszeru, mint a faek, ezeknek a technikaknak mar tobb evtizedes "hagyomanya" van. Eloszor ilyesmirol 1990 kornyeki auto magazinban olvastam.
Hogy reprodukalhato legyen, a meres menete szabvanyban pontosan rogzitve van. Ugy kell elkepzelni, hogy a gazpedal allasa, sebessegfokozat, fekpedal allasa ido fuggvenyeben van megadva, es ezt jattszak vissza a fekpadon az autonak. Nyilvan ez a gyartoknak is megvan, es innentol kezdve tisztesseg kerdese, hogy
1) egyszeruen csak ezzel tesztelnek hazon belul ok is,
2) elkezdik az auto altalanos viselkedeset celzottan rapotimalizalni
vagy
3) de facto csalnak, berakjak az ECU firmware-be a standard meresi ciklus idofuggvenyet, es ha a mintailleszto eszreveszi, hogy a vezeto pontosan annak megfeleloen nyomja a pedalokat, akkor elkezd mashogy viselkedni (pl lenyegesen visszafogja a motorteljesitmenyt, hogy beleferjen az eloirasba).

Az autogyartok viselkedese sajnos racionalis, ok az eladasokbol elnek, a vasarloknak pedig nem kellenek az eloirasokkal agyonfojtott autok. Ahogy 1-2 evente egyre jobban szigorodnak az eloirasok, elobb-utobb az eredetileg tisztesseges gyartok is elindulnak az 1->2->3 vonalon.

Az itt baj, hogy ezt nagyon konnyu lenne kiszurni, megsem teszik, pedig koztudott. A hatrany pedig az, hogy elhiteti az emberekkel es a politikusokkal is, hogy a jelenlegi motortechnika mellett kompromisszumok nelkul tarthatoak az eloirt kibocsatasi/fogyasztasi roadmapek. Valojaban csak alapveto valtoztatassal (pl villanyhajtas) lehetne ebbol kitorni, de amig lehet csalni, akkor nincs igazan eros kenyszer.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Röptiben (menet közben), elég ritkán mérnek CO-t az állomásokon. A modern motor ECU-knál már azt is meg lehet a szenzor adatokból mondani, hogy hol, mekkora sebességgel halad az autó és éppen milyen odakinn az időjárás.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hosszú távon a dízel úgyis halott, az USÁ-ban meg sose volt népszerű személyautónak. A VW ezzel csak megpecsételte az egésznek a sorsát. Rövid távon a hibrid a jövő, utána meg az elektromos, vagy a hidrogénes-üzemanyagcellás kocsik. Legalábbis ahogy a dolgok most kinéznek.

És nemrég olvastam, hogy Kaliforniában már van egy cég, ami normál hajtásláncú teherkocsikat alakít hibriddé. Nem minden felhasználási módnál optimális ez, de pl. kukásautónak remek. Meg minden olyan célra, amikor a kocsi városban üzemel, sokat lassít-gyorsít, megáll-elindul.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

Na igen, az olajipari lánc egyik fontos szereplője kapott egy termetes pofont. Remélhetőleg most már tényleg elmozdulunk az elektromos autók irányába. Nem vagyok autóipari bennfentes de szerintem ez a hibridkorszak csak egy átmeneti és rövid időszak lesz. A hibrid mindennek a megkettőzésével és a lánc összekötésével szerintem túl bonyolult és drága. A full elektromos terjedésének meg a töltőállomás-probléma a gátja, még a Tesla-nak is visszakoznia kellett az örök ingyenes töltésből... elég rövid lett :D

Szerintem nem lesz annyira rövid a "hibridkorszak", a Model S hatótávja 350-450 km, a töltőállomások "ritkasága" még hagyján de egy 30 perces gyorstöltés után 250km a hatótáv. Városon belül tökéletesen működik a fékenergia visszanyerés miatt (fékezése közben töltődik az akksi), de egy Budapest-Pécs oda-vissza már necces, aztán ez még függ a külső hőmérséklettől (akku hidegtűrése+fűtés), és az ember vezetési stílusától. Ráadásul a hírek szerint a 20-30 milliós ára ellenére minden darab ráfizetéses a cég részéről. Majd akkor lesz elektromos autó ha az okostelefonok is kihúzzák legalább 3 napig egy hagyományos mostani átlag méretű akksival.