Sziasztok!
Az utolsó T-Home telefon és Internet hűségidő hosszabbításkor hívta fel a figyelmemet az üzletkötő arra, hogy az analóg telefonszolgáltatás - amihez én eddig ragaszkodtam - valamikor 2016-ban végleg meg fog szűnni.
Ezzel kapcsolatban puszta kíváncsiságból jutott eszembe pár kérdés, hátha jár erre valaki, aki többet is tud az átállásról.
A vezetékes telefon szolgáltatást a HGW-re kötött analóg készülék fogja jelenteni?
Utoljára kb. 2 éve volt ilyenhez szerencsém, de nem mondhatnám, hogy elnyerte a tetszésem a megoldás. Az analóg változathoz képest nagyon sok idő telt el a tárcsázástól a "kicsengésig" és mintha a hangminőség is gyengébb lett volna. Bár utóbbit lehet csak a rosszindulat éreztette velem :)
Telefon és ADSL Internet szolgáltatások mellett elfelejthetem, hogy a saját routeremnek publikus IP címe legyen? Csak a NAT+DMZ -> NAT marad?
Mi a helyzet a nagyival a kis faluban, aki csak analóg telefonra fizetett elő, más szolgáltatása nincs? Nála is leraknak egy komplett triple play képes HGW-t, amin majd ott árválkodik a telefon egy szem magában, vagy lesz erre valami céleszköz?
Áramszünet esetén csak akkor működik majd a telefon, ha az előfizető valahogyan szünetmentesíti az eszközeit?
+1: A városból kivezető egyik út mentén van egy kis tanya, ahova ki volt húzva telefon, egy darabig még fülke is volt előtte az út szélén. Ez a hely legalább 3 km-re van a várostól, tehát esélyes, hogy a hozzám is csak 8Mb/s-el "elérő" ADSL ott már nem igazán fog működni. Hasonló helyeken az átállással egyszerűen megszűnik a telefonszolgáltatás, vagy lesz valami áthidaló megoldás?
- 23845 megtekintés
Hozzászólások
A vezetékes telefon szolgáltatást a HGW-re kötött analóg készülék fogja jelenteni?
Szerintem, igen :)
Telefon és ADSL Internet szolgáltatások mellett elfelejthetem, hogy a saját routeremnek publikus IP címe legyen? Csak a NAT+DMZ -> NAT marad?
Igen, és ha kapsz egy Thomson-t jó esélye olyan "alap" dolgok mint a portforward se fog menni, és bár a "telefonvonal" mezei voip SIP-en a telefonszám/jelszó a HWGW-be van elmentve, így ugyan bridge módba teheted (bár mintha a 3play-nek annyi joga se lenne) de nem lesz telefonod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A vezetékes telefon szolgáltatást a HGW-re kötött analóg készülék fogja jelenteni?
Ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy mi lesz a "sávfeletti" kommunikációt végző eszközökkel. (modem-fax-riasztó-tűzjelző-...)
Mert az odáig oké, hogy ezeknek van digitális megfelelője (pl. GSM/GPRS alapú) ellenben hány helyen kell ehhez majd kompatibilitási okokból riasztót/alközpontot/tűzjelzőt cserélni?
Másrészről, a hagyományos analóg telefonvonal rendelkezésre állása meglehetősen nagy. Gyakorlatilag a 90-es évek eleje-közepe óta, amióta üzembehelyezték a korszerű telefonközpontokat, az ember hozzá van ahhoz szokva, hogy felveszi a telefont, és "van vonal". Jelentősebb üzemzavar gyakorlatilag csak akkor volt, ha mondjuk munkagép elharapott valamit a földben, vagy letépett légkábelt, fa dőlt valamire, stb. Ehhez képest, a GSM/GPRS meglehetősen meseszerű szolgáltatás. (Hol volt, hol nem, volt...) Ez egy riasztó/tűzjelző rendszer esetében nem túl megnyugtató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a kérdést azért hagytam ki, mert konkrétan tudtam róla, hogy nem fog működni, a hivatalos hozzáállás meg az, hogy oldd meg ahogy akarod.
Pedig egyébként a VOIP-t is lehetne úgy csinálni, hogy továbbra se legyen gond, hiszen az első telefonközponttól már úgyis rég digitális formában megy a "jel".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem megfelelő mennyiségű pénzért ISDN PRI-t biztosan nagyon sokáig fogsz tudni még kapni (sőt, valószínűleg BRI-t is), azon meg minden fog tudni menni továbbra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már többször felhívtak telefonon, hogy kivezetnék az ISDN szolgáltatást (is), és ajánlanak helyette valami "korszerűbben". Alig győztem elhajtani őket.
Lakossági ISDN-t pedig közel három éve nem adnak el.
(http://hup.hu/node/116369)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ISDN szolgáltatást mikorra tervezik kivezetni, ha van egyáltalán céldátum?
Véleményem szerint maga alatt vágja a fát a Telekom de ők tudják. Egyrészt van olyan vidéki telephelyünk ahol tuti lecserélték az első kapcsolószekrénynél az analóg telefonos infrastruktúrát valamilyen VOIP megoldásra. Ugyanis ha nem beszélnek nem lehet hallani mögöttük a háttérzajt, ami klasszikus voip képesség. Ennek ellenére hivatalosan analóg telefonszolgáltatást nyújtanak. Ezt megtehetnék 2016 után is.
A pesti irodánkban mi váltunk meg a Telekomtól miután hűségidő hosszabbítást ajánlottak nevetségesen alacsony adsl sávszélességre továbbra is marha drágán. Nem bántuk meg a voip telefonra váltást. A fax vonalakat a biztonság kedvéért egy faxszolgáltatóhoz vittük, ami sokkal kényelmesebb mint a hagyományos megoldás. Egy webmail-szerű felületre kapjuk a faxokat amit így bárhonnan meg tudunk nézni. A voip telefon percdíjai pedig lényegesen kedvezőbbek a telekom árakhoz képest.
Áramszünet esetén mobiltelefonra lehet vinni a vezetékes voip vonalakat. De elég ritkán fordul elő áramszünet. Voip-ra nagyon jó asztali telefonokat lehet kapni, egy Cisco SPA500S évtizeddel előrébb jár mint az analóg telefonok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mert az odáig oké, hogy ezeknek van digitális megfelelője (pl. GSM/GPRS alapú) ellenben hány helyen kell ehhez majd kompatibilitási okokból riasztót/alközpontot/tűzjelzőt cserélni?"
Semennyit. Ademco Contact ID a legelterjettebb atjelzesi mod meg mindig(oke Boschnal nem, de amit ok csinalnak azzal nem csak az a baj) es a GSM adapterek meg mindig Tone/Pulse analog vonalat adnak ki.
Cegeknel meg ugyis van PBX ott meg siman csak kiadod az analog ext.-et es kesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tűzjelző/riasztó megy DTMF, adattal inkább nem. Arra ott van (olcsóbban) a GPRS.
Fax-ra meg mail2fax / fax2mail (lesz) a reklámozott megoldás.
A modem meg nem fog működni, talán ha 14k4-el....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki fogják dobni a hagyományos telefonközpontokat. Kurva sokba van a support ugyanis, és egyre kevesebben fizetnek ki havonta >4k-t a semmiért, ráadásul ahogy egyre kevesebb telco hajlandó megfizetni a borsos supportot, plusz új eladások ugye már a harmadik világban sincsenek, a gyártónak is egyre kevésbé éri meg ezeket a termékeket támogatni.
Az otthoni felhasználók meg kapnak helyette valami digitális cuccot (kábel vagy DSL), aminek a végén meg VoIP felett lehet beszélgetni a telefonközpont helyén létesített softswitch-csel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. A VoIP-hoz képest nagyon drága az analóg telefon, és az a plusz, hogy áramszünet esetén is megy, az a legtöbb esetben marhára nem ér annyit - ha meg nagyon kell, akkor egy picurka UPS elviszi a cuccot - vagy egyszerűen vesz az ember egy mobilt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem úgy volt ez, hogy pl. a VoIP szolgáltatók nem garantálják, hogy vészhelyzetben használható a szolgáltatásuk, tehát ha tűz van, vagy mentőt kell hívni, vagy ilyesmi, akkor elméletileg csak a vezetékes volt a tuti.
Ezután gondolom az analóg helyett lerakott új rendszer sem lesz 100%-ig megbízható.
Érdekes helyzet ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vészhelyzeti hívásnál ha jól tudom a probléma az volt, hogy VOIP esetén nem tudják meghatározni a készülék helyét, amire vészhívás esetén szükség van, mivel nem minden esetben tudja a delikvens végigmondani a mondókáját. Ha most mégis megoldható mindez, akkor pedig jöhet Persecutoros kollega postja :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, volt egy ilyen probléma, ezt adott VoIP szolgáltatónál (bár gondolom, ez valami általánosabb dolog) úgy oldották meg, hogy nyilatkoznod kellett, mely helyszínen használod a vonalat (vezetékes körzetről van szó, nem 21-esről).
Innentől viszont jogilag helyhez kötött a szolgáltatás, és lehet segélykérő hívásokat is indítani.
Az új rendszer biztosan nem lesz olyan megbízható, mint az analóg volt, mert az ügyfélnek adott készülék meghibásodása, ill. szünetmentes hiánya miatt kiesések lesznek...
Otthoni telefont megszüntetés helyett VoIP szolgáltatóhoz vittem, jelenleg 100 Ft-os havidíjért jól érzi magát - és gyakorlatilag nem rosszabb a megbízhatósága, mintha közvetlen az internet-szolgáltatótól kapnám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Egy "all-in" doboz (ADSL modem+bridge+ATA funkciók) fogyasztása néhány Watt, ennek a szünetmentes tápellátását akár beépített aksival, akár külső szünetmentesített táppal megoldani nem nagy kunszt - bár esélyes, hogy a költségek döntő hányadát adná.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, éppen ezért erre nem valószínű, hogy költenének, még ha van is erre lehetőségük.
Ráadásul ezeket is karban kellene tartani - időnként pl. aksi csere lenne szükséges.
Bár mire az akku tönkremegy, már valószínűleg a készüléket is érdemes volna cserélni (ha a megbízhatóság fontos), mert addigra azok is dögleni kezdenek (főként kondi problémák miatt).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érdekességképpen a nálunk lévő passziv optikai végen lógó HGW támogat direkt akku rákötést. Ezzel optikai hálózaton (nincs power over ethernet) megoldott a vésztáp.
A többi (analóg) esetben, ahol CSAK analóg vonalat veszel, valószínűleg megoldott lesz a nagy portsűrűségű ATA szünetmentesítése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm.
Egy vezetékes számhoz nem ritkán akár 10-20 cím is tartozhat.
Gondoltad volna?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
többépületes szervezetek telefonközpontjára/központi számára gondol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy háztömb méretű ingatlannak simán lehet 10-20 címe, ugye utcánként egy a minimum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végpont/szolgáltatás telepítési címe csak egy lehet, hiába van négy vagy több bejárata az adott ingatlannak valamennyi határoló közterület felől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még ha nincs is több bejárata az ingatlannak, mint a mi sarokház társasházunk, akkor is a földhivatalban több összeírási száma van az épületnek, mindkét határoló közterülettől. Ingatlannyilvántartásilag mindkettő helyes. A lakók egyik felének a személyi okmányai az egyikre a másik feléé a másikra szólnak... mert anno régen szigorú bürökrácia alapján az egyik utca gyermekei csak az egyik, a másikéi csak a másik oktatási intézménybe mehettek. Ma már felnőttünk, de a hivatalos dokumentumok helyesek és megvannak és más utca más házszámára szólnak :)
Nincs az a bürökrata aki az íróasztal mögül erre gombot varrjon :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a telepítési cím számít, az meg egy darab van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél cifrább is létezik... Többszintes épület, a lépcsőházban található lakásoknak a címe természetesen utca-házsszám szinten azonos - viszont volt, aki 3731, és volt, aki 3744 irányítószámot (és a hozzájuk tartozó települést) adta meg, mint címet például biztosításnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem emberi hülyeség - település egyik esetben "szokás", másik esetben tényleges közigazgatási besorolás alapján alakult így.
Telepítési címből vélhetően :) nem lehet csak egy, de az üf.-nek lehet ugyanarra az ingatlanra több címe is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát fogod a MT tudakozó adatbázist, aztán elkezded számolni az egyes telefonszámokhoz tartozó eltérő címeket. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ilyesmire gondolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csinálj inkább róla screenshotot mert így nem jó a link.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a captchát kell beírnod, ha jól látom, ki tudja, hátha bot vagy :)
erre keress szám alapján: 1 - 4116500
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vészhívás egyáltalán nem probléma. Egy SIM kártya nélküli mobilról is lehet hívni a 112-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről a superbowl reklám jut eszembe, amiben isten mobilja lemerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem láttam azt a reklámot. Ha töltőkábelen lóg a mobil akkor nem merül le. Kábel nélkül az analóg telefon meg se nyikkan. Tehát ugyanott vagyunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az őseim ~10 éve dobták ki a vezetékes telefont otthonról, nekem meg sose volt, és nem is lesz.
--
arch,centos,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dettó
-------------
I made an NTP joke once. The timing was perfect.
DevMeme, fejlesztői pillanatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>vezetékes telefon
>nekem meg sose volt, és nem is lesz
>arch,centos,debian,openelec,android
mondjátok hogy nincs korreláció
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aktualizáltam, de azért kifejthetnéd :)
--
arch,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök. Ettől még én használom a szolgáltatást.
Belehalni nyilván nem fogok, de nem is örülök neki, hogy egy rosszabb minőségű megoldással kell majd beérnem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet, hogy félreértettük a kommunikációt és itt arról van szó, hogy megszüntetik az előfizetőig az analóg vonalat és ISDN lesz helyette mindenhol?
Ha igen akkor Mari nénit ez annyiban fogja érinteni, hogy vagy ki kell dobni a régi piros telefont és kap/vesz helyette egy isdn képeset vagy fel kell nyomni egy NT-t hozzá.
Valójában a VoIP lenne a tuti, de azt meg jól kellene tudni üzemeltetni... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ISDN-t, mint technológiai lépcsőt szerintem át fogják ugrani a jelenleg még analóg rendszerben működő végpontok esetében. Látható, hogy az IP-felé konvergál minden, amivel előre akarnak lépni, azt ebbe az irányba célszerű vinni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a következő lesz: ahol most analóg van, ott nem központtól lesz a végpontig réz, hanem az utcai rendezőben lesz a voip termináció, és az előfizetőhoz megy uaz a rézkábel.
ISDN esetén, ha nagyon akarja az előfizető, talán kaphat ISDN2VoIP gw-t S0 v E1 interfésszel, de mindenkinek jobb a voip irányba menni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakorlatilag ez az egyetlen ésszerű megoldás - ha jól csinálják, az üf. szinte semmit nem vesz észre, áramszünet nem okoz zavart, egyedi végberendezéssel, annak karbantartásával, etc. nem kell foglalkozni - jó kérdés, hogy ezt is annyiért fogják-e adni, mint a mostani vezetékes telefont, mert az azért erősen a zsebmetszés kategória a legtöbb VoIP szolgáltatóhoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, mindennek annyi az ára, amennyiért megveszik...
Ha a Telekom 3000Ft-ért el tudja adni az analóg vonalat önmagában, neki jó. Mivel ennyiért nem kapsz fix internetet, így Mari néne is így jön ki a legolcsóbban. Persze, ha van helyben alternatíva (pl kábel) akkor más a kérdés.
A Telekom annyira nem dinamikus, hogy más árazást használjon ott ahol van konkurrencia, és ott ahol nincs (vagy nem is teheti meg?).
Szerk: ha DSL-t akarsz venni, arra csak a "naked" felár ~1500Ft, a teljes hurokátengedésnek megint van havi fix díja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ahol a L1-től fölfelé mindent egy cég ad, és nincs alternatív megoldás, ott ez a helyzet - sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mennyivel jobban menne minden, ha lenne 3 réteg:
1) országos backbone
2) városi hálózat
3) ezen futó szolgálatás
ez nem lenne keverve (max az első kettő), így nem piszkálna egymás levesébe a két réteg, és az enduser pedig könnyen el tudja dönteni,hogy a tényleges szolgálatást kitől veszi igénybe. Aki olcsót, vagy aki jót ad - vagy jó supporttal. Van olyan ország, ahol ez így _működik_.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát márpedig elég "dinamikus"....
Kollégámat most kereste fel egy üzletkötő, ahol a nagy rábeszélés közben kiderült, hogy külön árak vannak azokra a területekre, ahol UPC is szolgáltat és azokra is, ahol DiGi jelenlét is van....
Nos, nálam egyik sincs és ezért a legmagasabbat fizetem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esete válogatja - 2013-ban még tudtak olcsót ajánlani egy év hűséggel (A T-s üzletkötő hívott fel, hogy lejár a 2012-ben vállalt hűségidőm), 2014-ben nem is kerestek - ott is hagytam őket a 3.14csába - mondjuk annál, amennyibe most kerül a havi vezetékes telefon, annál kedvezőbb árazásút nem igazán tudtak volna mondani... (99Ft/hó, plusz amennyit beszélünk - sokáig ki fog tartani az ingyenes számhordozáshoz betolt, két és fél havi T-s előfizetési díjnak megfelelő összeg...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem már évekkel ezelőtt ki akartak rúgni az ISDN szolgáltatásról, és VoIP-ot, vagy az akkor még "támogatott" analógot kínálták fel helyette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tapasztalataim alapján az alábbi a helyzet.
A T-* lassan az 1000 éves analóg központokat és/vagy DSLAM kombinációkat szeretné szépen lassan modernebbekre cserélni. A CPE eszközök szinte minden típusa tartalmaz analóg vonal kimeneti lehetőséget, némelyik még akár kettő függetlent is egyszerre. Ezeknek az átviteli közege lehet DSL, DOCSIS, Optika, stb... a kiépített hálózattól függően. Így kisebb fenntartási költséggel tudja üzemeltetni majd a hálózatot, ha azoknak akiknek csak telefonálásra kell a telefonvonal ilyen eszközökön keresztül adja a telefonszolgáltatást.
Ha lejár a hűséged és hosszabbítanál, akkor rád akarják beszélni minden áron, hogy CPE-n keresztül kapj "analóg" vonalat.
Viszont, ha rákérdezel, hogy áramszünet esetén a rákötött riasztó, hogy fog átjelzést adni, vagy esetleg megy-e rajta a fax rendesen, akkor azonnal analógot kapsz továbbra is.
Tehát, ha indokolt számodra a rendes régi analóg vonal, akkor azt fognak adni továbbra is.
Ez nem mese, hanem tapasztalat az év elején kb. 5 helyen kellett hosszabbítani. Ahol kellett az analóg, ott adták továbbra is.
Természetesen ahol semmi értelme hogy rendes analóg legyen, ott nem fogom szivatni őket, hadd haladjanak a korral.
Világ végén is vannak tűzjelzők, de ilyenkor ha jól tudom 2 modemes szokott lenni az átjelző. Két független szolgáltató előfizetése kell bele. Ha pedig nincs életjel bizonyos ideig akkor az riasztás. Tehát ennek a fenntartási költsége magasabb mint egy vezetékes átjelzőé.
A T is léphetne az ügyben, ha az előfizetés ADSL + legkisebb telefon nem lenne azonos az csupasz ADSL árával. Akkor elgondolkoznék azon, hogy kell-e a fax az éveben párszor és nem lenne-e olcsóbb a GSM átjelző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig megszüntetik, teljesen. A német anya erőlteti, magyarország a tesztkörnyezet, 2016-ig mindenképp átállnak IP-re, és az itt szerzett tapasztalatokat használják fel a többi telkójuk átállásánál.
Igen, az itteni T csak egy "tesztszoba".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal ezen már túl vannak, Macedóniában sikeres volt az átállás. Állítólag a méretünk miatt leszünk mi a következők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csehek meg a szlovákok is előttünk lesznek... azaz van elég kísérleti nyúl előttünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd a székelyek megmutatják nekik a digitális szekercét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mekem is ISDN vonalam van. Még nem kerestek meg, hogy ajánljanak helyette mást, például Dual Voip-ot. Tapasztalataitok szerint mennyi különbség van a PSTN és VOIP telefon hangminősége között?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Praktikusan miben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A VOIP-os szolgáltatás lehetne jó is, de tapasztalatom szerint nem az.
Egyrészről leraknak egy ADSL/VOIP router-t, amit korlátozottan lehet konfigurálni (3play-os bejeletkezéssel). Pl. a pirelli router-ek állítólag hajlamosak fagyásra, ha wifi jobban használva van. Néha megkergülnek: Van tárcsa hang csak épp telefonálni nem lehet, aztán egyszer csak magához tér és újra lehet használni (a hibabejelntést meg lezárják, mert mire ránéznek addigra már megjavult).
Mivel a VOIP-hoz tartozó jelszó a telekom üzleti titka, azért csak a kapott router-t tudod használni. Kis trükközéssel ki lehet cserélni saját router-re, de ekkor ugrott a telefon vonal.
Probléma esetén az ügyfélszolgálat a műszakiakhoz irányít, a műszakiak meg a szuper szervízt (fizetős) ajálják, akik gond esetén az ügyfélszolgálatra mutatnak.
Szerintem jobban jár az ember, ha inkább valamelyik VOIP szolgáltatótól kér számot, mert náluk lehet VOIP hw vagy sw telefont esetleg VOIP telefonközpontot használni vagy VOIP-os router-t. Szóval ki lehet használni az ügyfél oldalán is a VOIP előnyét, addig "matáv"-nál a hátrányokhoz (pl.: fax, áramellátás, hangsáv feletti kommikáció) nem társulnak előnyök. (Ahogy kicsit utána néztem a percdíjak ~6Ft körül vannak telekomnál, másoknál meg 4,5Ft körül.)
Szerintem úgy lenne kölcsönösen előnyös a VOIP-os telefon vonal, ha az ügyfél kérésre a telekom megadná a telefon vonalhoz tartozó jelszót is (mint az ADSL szolgáltatásnál), így mindenki eldönthetné, hogy jó-e a régi analóg vagy esetleg akar-e haladni a korral ő is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"így mindenki eldönthetné, hogy jó-e a régi analóg vagy esetleg akar-e haladni a korral ő is."
De pont erről van szó: Az analóg vonal végéről nemsokára lebontják a rézkábeles központot. Nincs választás.
Amúgy meg igen, mindenki hanyatt-homlok fog menekülni aki egy kicsit is ért hozzá a T-től, de a szerencsétlenek akiknek gőzük sincs az egészről csak kapnak egy új bekorlátozott "dobozt".
Lehet elébemegyek az egésznek és nagyapám vonalát átmigrálom az ephone-hoz egy saját voip gatewayyel... eddig nagyon ragaszkodott hozzá, de most már nem lehet... nekem már egy évtizede nincs vezetékes vonalam. Budapesten tuti, vidéken/falukban talán még maradnak a rézdrótok egy kicsit tovább...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem oattila is arról ír - az ügyfél megkapja a T-től a VoIP-ként átvitt "Matáv analóg" (korlátozott, csak analóg kimenetként, hagyományos telefonkészülékkel használható) vonalat, vagy esetleg a VoIP előnyeit is ki tudja használni.
Én speciel néhány éve átmentem az Ephone-hoz. Most két külön analóg "vonal" megy a hagyományos készülékekhez, szükség esetén két párhuzamos kimenő hívást vagy akár két párhuzamos bejövő hívást lehetővé téve, az egyik készülék más számon is hívható. Rejtett hívószámmal hívóknak IVR menüt adok be és nem csöngetem meg a készülékeket, Internet hálózaton be tudok jelentkezni és (szolgáltató kihagyásával) felhívni a "vezetékes" készüléket.
Mobiltelefonos SIP eszközön is kicsöngenek bizonyos hívások, és sorolhatnám tovább.
Persze ezeknek a megoldásoknak jó részét egy átlagfelhasználó nem fogja tudni kihasználni, de néhányra azért lenne lehetősége.
Miért ne bonyolíthatna egy időben akár több hívást? Miért kellene külön fizetnie hívófél azonosításért?
Miért ne választhatna bizonyos kimenő hívásokhoz más szolgáltatót vagy akár több bejövő "vonalat"/telefonszámot? (Ok, ez a szolgáltató számára erős ellenérv.)
Miért kellene "távolsági" hívásfelárakkal élnie?
Sajnos az átlagügyfél ezekről nem tud, csak a hátrányok fogják érinteni...
...a szolgáltatónak pedig esze ágában sincs kiadni a hozzáférési adatokat, hűségszerződést kötni viszont annál inkább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apropó voip gateway: sok idős/nagycsaládosnál akad 3-5 készülék is a lakásban a vonalhoz, majdnem minden helyiségben. Ezek a gatewayek bírják ezt? (még nem volt szerencsém ilyen jószághoz ...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az analóg portja pont úgy működik, mint a hagyományos telefonvonal, amire a 3-5 készüléket rá tudod kötni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha az ügyfél kérésre a telekom megadná a telefon vonalhoz tartozó jelszót is" - a szolgáltatás-átadási pont a szolgáltató által telepített gw analóg telefoncsatlakozója. A jelszó ennek a szolgáltató felőli oldalán van, az analóg - VoIP migrálás esetén az üf.-nek erre nem kell, hogy rálátása legyen, ugyanis a szolgáltatás nem VoIP, hanem VoIP felett biztosított analóg hang (300-3500Hz) átvitel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egyébként abszolút rendben van, cserébe az ügyfél pedig elvárja, hogy a "rendes" G.711-es 64kbps codecet használja a szolgáltató, amit mondjuk a túloldalon feldolgozás nélkül tud beletolni az E1 időrésébe, ergó így semmivel nem lenne rosszabb a minősége a szolgáltatásnak, mintha analóg módon menne a központig, és a telefonközpont digitalizálná a jelet. Feltételezve persze, hogy a 64k-hoz szükséges sávszélesség megvan...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plussz azt is hogy áramkimaradás esetén menjen, külvilágtól elszigetelt városban menjen, stb. Nagyon rá kéne már pirítson a szolgáltatóra az állambácsi mert ez így nagyon nem jó.
Illetve ok, de akkor a szolgáltatás árát is vágják le 80%-al mert ez már nem az ami volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Távtáplált+szünetmentessel ellátott VoIP gw esetén a helyi áramszünet nem fog gondot okozni,a minőségi paraméterekben meg a VoIP is fogja tudni a "kötelezőt". (Az, hogy ay analóg most bőven többet tud, az irreleváns, ha a garantált paramétereket hozza VoIP-en is, akkor nincs miért panaszkodni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is lenne baj, ha a telepített GW-en legalább az alap router funkciók működnének rendesen (port forward?), olyan "luxusról" mint 802.11n nem is beszélve és pont az "analóg" telefon nem teszi lehetővé, hogy az ember áthelyezze ahova ténylegesen való lenne. Persze a "biztonságnak" köszönhetően egy ovis, vagy épp vírus két perc alatt kiműti a dobozból a VOIP jelszót (és titkosítás helyett emelt díjasra fog telefonálni :P)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meddig tart a szolgáltató területe, és honnan kezdődik az ügyfélé? Mindenki maradjon a sajátján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek reális aggályok a voippal kapcsolatban. Nem mellesleg korábban pont a Telekom érvelt a voip ellen, saját vonalas telefonjai mellett. Biztonsági okokból VOIP-ból csak feltöltőset tartunk, egyébként a (nem Telekom) szolgáltatónál még a percdíj is kevesebb így. Ha a Telekom a tőle megszokott rugalmatlansággal fogja kényszeríteni a megmaradt előfizetőit voip-os telefonra (azaz például nem lehet majd egyenlegfeltöltős fizetést választani) akkor csak az őrültek és abszolút techanalfabénák fognak a Telekomnál maradni.
A Telekom voip váltása viszont elégséges indok az ügyfelek számára a szerződésbontásra élő hűség mellett is, ugyanis a Telekom egyoldalúan megszünteti a szerződött szolgáltatást és más szolgáltatást kínál helyette. Mostantól viszont nagyon megnézném milyen szerződést írok alá a Telekommal. Sanszos, hogy beleveszik a tervezett voip váltást és aláíratják az előfizetőkkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fog senkit sem kényszeríteni, szerintem wpeople jól látja, hogyan célszerű rendszer szinten analógról VoIP-re migrálni: http://hup.hu/node/138608#comment-1836826 Az üf. ugyanúgy analóg szolgáltatást kap (a hagyományos analóg telefont a matávos lukba dugva), és az ATA máshol lesz lerakva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
S akkor beújítottunk egy központról városonként párezer vagy párszáz aktív eszközt tartalmazó pontra amiknek ugye kell backup power. Ja, és meg is kell venni őket.
Biztos olcsóbb a vastag sokeres kábeleket kicibálni a földből mint otthagyni és karbantartani. Német fizetéssel számolva mindenképpen. Értem én hogy ez USA-ban és No-ban nem gazdaságos, de amíg itt tizedannyi a fizetés...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szó nincs arról szerintem, h kicibálják. A backup powert majd megkapja az 1-2 db eszköz távtáplálva a sok felszabaduló érpár valamelyikén.
Felteszem, így a sok felszabaduló érpár közül a jobbakra át lehet migrálni a gyengébbeket, és nagyobb sávot adni a DSL-en.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet hogy a DSL már rég odaköltözött a lakhelyek mellé. Ha kivágják az analóg telefont csak és kizárólag a sokeres kábeleket spórolják meg. Távtáplálni nem lehet mert sokkal nagyobbak a távolságok mint LAN esetén és a DSLAM-ok többet is fogyasztanak mint az FXS adapterek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, itt hűség lejárta előtt jött a telefon, hogy hosszabbítani kellene meg akkor TV mert úgy "olcsóbb" lesz, mondtam legyen, volt saját HWGW beállított külső VOIP-al, szerelő kijött kicserélte T-sre elment, hazaértem nézem telefon a GW-ből jön... Így 3rd party VOIP over mivel a T-s dobozt nem lehet rákonfigolni, de a nagyobb baj, hogy még az ssh-t beengedni. Persze marad így még kb. egy évig de aztán könnyes búcsút veszünk (8 év után).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Digitális telefon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Igen. Évek óta ez van telekom területen nekem. T router, abban voip kliens, azon analóg telefon.
2. Kérdéses, de talán lehet olyan modem+router párost találni amivel belőhető. ARD XXX routerben minden infó elérhető hozzá.
3. Igen. De ezt a forradalmi kábeladó alaposan akadályozza.
4. Igen, ha a szolgáltató eszköze is szünetmentesítve van.
5. Lesz megoldás mindenhova, ez biztos.
+1 A telekom mindenét átviszi ip gerincre és megold minden problémát ezzel kapcsolatban. Főleg, hogy a területén minden átadási módszerben vannak vállalatai. Így ha nem kábel, akkor mobilnet, ha nem dsl akkor kábelet és stb.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni