A hóesés és az akkumulátor "összeesküvés" elmélet avagy...

Fórumok

A hóesés és az akkumulátor "összeesküvés" elmélet avagy...
mi ment tönkre az ünnepek alatt :D

A "mérnöki" tervezés egyik csúcsa, hogy az első hó leeste után másnap reggelre a kocsi akkumulátora tönkremenjen. Remek :D

Hozzászólások

Nekem mindig poccre indult a kocsi egeszen addig amig a noveremet kellett volna kivinni a repterre. Meg se nyekkent. Ez mar csak igy megy :D

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."

És mikor vetted ki utoljára a kocsiból és töltötted 24-48 órán keresztül 4-5 Ah-val.?
Csak úgy mondom, hogy ami az enyémben figyel az 2003-ban készült...
--
God bless you, Captain Hindsight..

Diesel autó nap mint nap ment eddig illetve az első -5 fokig.
Az aksi kb 1,5 éves és nem hiszem , hogy egy 24 órás nagy A/h-ás töltés a cellazárlatot megoldja.
Az újfajta aksi töltök meg szabályzott és egyre csökkenő áramerősségel töltenek ;)

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Az aksi BOSCH gyártmány 55 A/h-rás és vagy 1,5 éves.
A garancia feltétele a Jótállási jegy -korunk új csodája, régen ez Garancia jegy volt -
és egy apró betűs feltétel.

- az akkumulátor ( lehetőleg töltött állapotban ), illetve a gépjármű, amibe az akkumulátort beépítették.

Nos kedves törvényalkotók. Sikerült a gyártóknak egy olyan pontot beépíteni amit ugye egy xarrá ment aksival nem lehet teljesíteni. Mert ha feltöltöd és elmész a szervizbe már nem is hibás, ha meg nem tudod feltölteni akkor az autót sem tudod csak autómentővel elvinni ami úgy 15 e/Ft.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Egy kb. hét éves akkumulátor van az autómban. Ez a második benne. Az előző is 6 évet bírt. Sosem töltöm akkutöltővel. Igaz, az autó folyamatosan (télen fűtött) garázsban áll, benzines autóról van szó, ami mindig pöccre indul (nem kell köszörülni órákon át).

Az előző akku úgy adta meg magát, hogy reggel pöccre elindult az autó a meleg garázsban. Elmentem vele a kórházba, ott kinn állt a mínusz x fokban 2 órát a parkolóban. Kimentem, akarok indítani, se kép, se hang. Vagyis minden előjel nélkül a 100%-ban működő(képesnek látszó) akku egy kalap szarrá változott. Hívtam az assistance-ot, kijöttek, megbikkantották, bementem velük a szervizbe, kicserélték egy (alighanem) Varta-ra. Azóta megint problémamentes.

Ezek az akkuk csak úgy, ukmukfuck mennek tönkre. Régen volt már, hogy az "egyre gyakrabban alig tekeri, ennek lassan annyi" műsor előzte meg a beszarást.

--
trey @ gépház

A 2001-ben vett autóban a gyári aksi fűtött garázs nélkül 5,5 évet bírt.
Ami akkor került bele 3,5 évet...
A reggel beindult és megálltunk és nyekk, 1x volt de szerencsére közel volt a bolt :)
Most meg meg kell várni, hogy 5-én kinyisson a nagyker :D

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Nekem kb ugyanez volt. Generátor sz@rt be. Onnan jöttem rá, hogy gyújtáson nem világított a töltésvisszajelző lámpa, az összes többi kontrollámpa ment.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Kicsit túltoltad szerintem ezt a kérdést. Nem vagyok autószerelő. A lámpa nem szállt el (hiszen nincs szárnya), de a generátor igen. Nem világított a töltésvisszajelző. Azt vettem észre, hogy először elsötétült a világítás, irányjelző, miegyéb, leálltak a műszerek, majd megállt az autó (Halász utca rakpart kereszteződésében a villamos síneken). Nem tudom, miért nem világított, sanszos, hogy nem tudta csekkolni a töltést az akkumulátoron (ezt jelezte is gyújtáson: nem világított).

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Ismerős :) Amint leállt az autó azonnal dudálni kezdtek az emberek 0 latency-vel. Villamos hálistennek nem jött, tuti fenn lettem volna az indexen, hogy akadályoztam a forgalmat. Drága móka volt. Egész nap a Halász utcában parkolt az autó (nem volt kedvünk később levelezgetni az FKF-fel), a javítás sem volt filléres.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

...amúgy a Tesco-ban most pont akciós a Bosch
--
God bless you, Captain Hindsight..

Nem 'tok róla semmit, azon kívül hogy 2003 november óta használom és hogy Made in South Korea
--
God bless you, Captain Hindsight..

Sorry mindenkitől, hogy felhozom a topic-ot, de most kezd aktuálissá válni egy akkuvásárlás. Tapasztalatokat várok márkákkal (márkanélküliséggel) és beszerzéssel kapcsolatban. Hol a legolcsóbb? Valamelyik hiperben vegyek egyet, vagy neten olcsóbb? Érdemes a Boschra kifizetni pluszban 6-7 ezer forintot vagy nincs nagy különbség a márkák között? Olcsó alatt ár/érték arányt értek. A kocsival kapcsolatban az egyik legfontosabb szempont, hogy reggel beinduljon.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

FYI: mostanában volt ALDI-ban vmi akku töltő eszköz (http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=80126) 5-6000Ft-ért.

Ha van (fűtetlen) garázsod (vagy kertben áll a verda), egy ilyen megoldás lehet a nagyon hideg éjjelekre, amikor biztosan el kell tudnod indulni másnap (akkor is, ha napokig nem használtad az autót)

Ezt azért írom, mert pl a szakszervízben is árultak hasonlót, Honda logóval, alig 3-4x ennyiért...

nem kétlem. A manual szerint 120Ah-ig tölt, azt nem tudom, h a 6-7000Ft az "olcsóbb"-e vagy nem.
Mindenesetre az Aldi 3 év garanciát vállal a műszaki termékekre. Ha meg nem azt nyújtja amit vártál akkor pár napon belül kérdés nélkül visszaveszik. (tegyük fel a kocsiddal mégsem kompatibilis)

Én 2 évvel ezelőtt egy Exide Premium 12V 100Ah/900EN akkumulátort vettem. Viszonylag keveset járok az autóval (E39 540i) így sajnos keveset tölti az akkumulátort, ennek ellenére eddig kifogástalanul működik.

De ha biztosra akarsz menni akkor bármilyen akkumulátor mellé vegyél egy EasyJumper-t is. :)

Off: ezekről a mindenféle ráírt számokról (amperórák meg indítási áramok) derül ki minden évben ősszel (ált. szezon előtt szokott Totalcar tesztelni akkukat) h. nettó hazugság, és mindig kihozzák valamelyik noname szart győztesnek, a dupla-tripla árú drága szarokat meg kiröhögik h. a vásárló a kétkedés legkisebb szikrája nélkül nyeli be amit ráírnak a dobozra. Vagy a gyártó v. a totalcar v. mindenki hazudik.
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC

Engem nem érdekel, mit írnak rá. Az egyetlen dolog, ami számít, hogy ha elfordítom a slusszkulcsot, beinduljon az autó, legyen bármilyen hideg.
Hozzáteszem, sokan elfelejtik, hogy (főleg télen) úgy illdomos indítózni, hogy előtte az összes fogyasztót lekapcsolja.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Német precizitás – vághatnánk rá, de az igazság az, hogy a Vartánál hétfőn lebasznak pár mérnököt, és kiadják nekik, hogy az egy év egy hónapból csináljanak egy év két hetet. Így hamarosan valami pár mikronnal kisebb lesz az egyező típusú Varta akkukban, és jövőre a környezetvédelmi önértékelésükben közlik, az akkuik 2015-ben zöldebbek lettek.

:)

Gyanúm szerint nem az aksik a problémásak, hanem a generátorod vagy közlekedési szokásaid.
Az ételkihordók, pizzafutik szoktak ilyenre panaszkodni...

Minden indítózás után legalább 15 percet kell tölteni az aksit (vagyis járnia a motornak). Télen talán többet is.
Én is csak 10-15 km-ert megyek egy indítással (kb 15 perc) hétvégente 50-70, de minden aksim sokáig bírta.
Bosch silver 13év (F astra), Banner valami csavart cellás izé kb 6 évig volt nálam (F astra). Most Varta valamilyen 9 éve üzemel (Clio 3).

Valami nem az igazi a járgányodon... lehet magas fordulaton túltölt. (Ez csak tip)

Én is ilyesmire tippelek. Nekem is 6-7 éveket minimum kibírnak az akkuim. Napi 8-20 kilomértert megyek (mondjuk minden nap), ritkán (évi 7-10 alkalommal) hosszabb (100-300 kilométer) utakat. Tölteni sosem kellett külső töltőről. Mondjuk a garázsom fűtött.

Egy autóvillamossági szerelővel megnézetném azt az autót.

--
trey @ gépház

Nem hinném, hogy xarok lenének a generátorok főleg amikor ~ 13,5 töltőfesz megvan.
A közlekedésről meg annyit, hogy Buda légvégéről indulva 30-60 km lazán meglehet tenni . A reggeli dugóban meg 8 km 20-30 perc, tehát azt az egy indítást lazán visszatölti a generátor.
Most már mind a két autóban Olasz Baren aksi van.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Van bizony avagy lett. A generátor 150 km főút/autóúton való közlekedés során felmondta a szolgálatot.
Alacsony/városi forgalomban töltött rendesen eddig is. A töltés végleg megszűnt.
A szétszedés során a szénkefék közül 1 db kicsi kavics betonszegéllyel került elő.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Szerintem az a töltőfesz sovány ...
Egy normálisan feltöltött 12V-os aksin is van annyi.
Ez csak régi 18 évvel ez előtti emlék, (2 hetet kellet segítenem az aksis műhelyben) valahogy 14.5-15V a töltőfesz, ennyi volt a töltősínen (központi töltő) a feszültség.
Talán a modern autókon kisebb lenne a töltőfesz? Kérdezz utána talán ezen tudásom kissé avétos.

Új aksikkal sikerült a lassú lemerülés hibát megtalálni. Mind a két autóban a feszültségszabályzó lett a hibás de úgy hogy csak időnként illetve nagyobb terhelésnél nem volt megfelelő töltés.
Autó tipusonként eltérő a minimális töltő feszültség értéke de 13,6-14,2 közt kell lennie terhelés alatt, igaz így még az Ampert nem tudjuk mérni.

--

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597