A hóesés és az akkumulátor "összeesküvés" elmélet avagy...
mi ment tönkre az ünnepek alatt :D
A "mérnöki" tervezés egyik csúcsa, hogy az első hó leeste után másnap reggelre a kocsi akkumulátora tönkremenjen. Remek :D
- 4010 megtekintés
Hozzászólások
Nekem mindig poccre indult a kocsi egeszen addig amig a noveremet kellett volna kivinni a repterre. Meg se nyekkent. Ez mar csak igy megy :D
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mikor vetted ki utoljára a kocsiból és töltötted 24-48 órán keresztül 4-5 Ah-val.?
Csak úgy mondom, hogy ami az enyémben figyel az 2003-ban készült...
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diesel autó nap mint nap ment eddig illetve az első -5 fokig.
Az aksi kb 1,5 éves és nem hiszem , hogy egy 24 órás nagy A/h-ás töltés a cellazárlatot megoldja.
Az újfajta aksi töltök meg szabályzott és egyre csökkenő áramerősségel töltenek ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mondjuk nem rossz.
Napi szinten használod a kocsit, vagy töltögetni szoktad, mert egy így elég kemény?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az aksi BOSCH gyártmány 55 A/h-rás és vagy 1,5 éves.
A garancia feltétele a Jótállási jegy -korunk új csodája, régen ez Garancia jegy volt -
és egy apró betűs feltétel.
- az akkumulátor ( lehetőleg töltött állapotban ), illetve a gépjármű, amibe az akkumulátort beépítették.
Nos kedves törvényalkotók. Sikerült a gyártóknak egy olyan pontot beépíteni amit ugye egy xarrá ment aksival nem lehet teljesíteni. Mert ha feltöltöd és elmész a szervizbe már nem is hibás, ha meg nem tudod feltölteni akkor az autót sem tudod csak autómentővel elvinni ami úgy 15 e/Ft.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kb. hét éves akkumulátor van az autómban. Ez a második benne. Az előző is 6 évet bírt. Sosem töltöm akkutöltővel. Igaz, az autó folyamatosan (télen fűtött) garázsban áll, benzines autóról van szó, ami mindig pöccre indul (nem kell köszörülni órákon át).
Az előző akku úgy adta meg magát, hogy reggel pöccre elindult az autó a meleg garázsban. Elmentem vele a kórházba, ott kinn állt a mínusz x fokban 2 órát a parkolóban. Kimentem, akarok indítani, se kép, se hang. Vagyis minden előjel nélkül a 100%-ban működő(képesnek látszó) akku egy kalap szarrá változott. Hívtam az assistance-ot, kijöttek, megbikkantották, bementem velük a szervizbe, kicserélték egy (alighanem) Varta-ra. Azóta megint problémamentes.
Ezek az akkuk csak úgy, ukmukfuck mennek tönkre. Régen volt már, hogy az "egyre gyakrabban alig tekeri, ennek lassan annyi" műsor előzte meg a beszarást.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2001-ben vett autóban a gyári aksi fűtött garázs nélkül 5,5 évet bírt.
Ami akkor került bele 3,5 évet...
A reggel beindult és megálltunk és nyekk, 1x volt de szerencsére közel volt a bolt :)
Most meg meg kell várni, hogy 5-én kinyisson a nagyker :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem kb ugyanez volt. Generátor sz@rt be. Onnan jöttem rá, hogy gyújtáson nem világított a töltésvisszajelző lámpa, az összes többi kontrollámpa ment.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak pont nem akkor kell világítani ha nincs töltés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Járó motornál, ha a generátornak töltenie kellene, de nem tölt, akkor világítania kellene.
Ráadott gyújtásnál, ha a motor nem jár, akkor is. Szerintem ő erről beszélt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, de nekem járó motornál sem világított. Lehet, hogy zárlatos volt a generátor, vagy nem csatlakozott valamelyik kábel.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jam. Én értettem, hogy miről beszélsz. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondom, ha nincs töltés => világít a töltésjelző.
Namost ha nem jár a motor, akkor ugye tök normális, hogy nincs töltés.
Nade azt honnét tudja a cucc, hogy (mikor nem jár a motor) beszart a generátor? Vagy csak a lámpa is elszállt vele együtt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit túltoltad szerintem ezt a kérdést. Nem vagyok autószerelő. A lámpa nem szállt el (hiszen nincs szárnya), de a generátor igen. Nem világított a töltésvisszajelző. Azt vettem észre, hogy először elsötétült a világítás, irányjelző, miegyéb, leálltak a műszerek, majd megállt az autó (Halász utca rakpart kereszteződésében a villamos síneken). Nem tudom, miért nem világított, sanszos, hogy nem tudta csekkolni a töltést az akkumulátoron (ezt jelezte is gyújtáson: nem világított).
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt megúsztad. Van a régi vicc, hogy aki nem tud úszni ne másszon fára mert elüti a villamos. A rakpart kereszteződésben meg járkálnak is rendesen ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerős :) Amint leállt az autó azonnal dudálni kezdtek az emberek 0 latency-vel. Villamos hálistennek nem jött, tuti fenn lettem volna az indexen, hogy akadályoztam a forgalmat. Drága móka volt. Egész nap a Halász utcában parkolt az autó (nem volt kedvünk később levelezgetni az FKF-fel), a javítás sem volt filléres.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk "olcsóbb" lesz. Unix-nál akciós Olasz Baren Polar aksi 60 Ah-s jövőre ki is hozzák olyan 22 eFt-ért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...amúgy a Tesco-ban most pont akciós a Bosch
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek után nem tudják annyira leértékelni, hogy még egyszer vegyek ilyent.. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként egy kollégámnak általában 2 év és 11 hónapig szokott tartani a Bosch
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahogy nem tudsz vele "megvigasztalni" :D
Arra kíváncsi lennék, hogy az 5-7 garanciával eladott autókban milyen gyártójú aksik vannak ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem 'tok róla semmit, azon kívül hogy 2003 november óta használom és hogy Made in South Korea
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvan az új olasz aksi, pöcre indul az autó. Tegnap a szomszédomé is tönkrement. Nem hiába egy helyen lakunk :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sorry mindenkitől, hogy felhozom a topic-ot, de most kezd aktuálissá válni egy akkuvásárlás. Tapasztalatokat várok márkákkal (márkanélküliséggel) és beszerzéssel kapcsolatban. Hol a legolcsóbb? Valamelyik hiperben vegyek egyet, vagy neten olcsóbb? Érdemes a Boschra kifizetni pluszban 6-7 ezer forintot vagy nincs nagy különbség a márkák között? Olcsó alatt ár/érték arányt értek. A kocsival kapcsolatban az egyik legfontosabb szempont, hogy reggel beinduljon.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ÉN eddig csak Bosch-t használtam, és nem ért csalódás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer kell csalódni csak a Boschban :D Főleg a garanciális ügyintézése csapnivaló pluszban két évet Ha kibírnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért nagyon nem mindegy, elég nagy a felár. Szólok, ha van valami, előre is köszi.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont most dobok ki egy ~2 éves Boscht.
Most a megnyugtató nevű Electric Power által gyártottal fogom pótolni.
ugyanitt: autó eladó ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudok neked segíteni a vásárlásban "nagykerben" ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI: mostanában volt ALDI-ban vmi akku töltő eszköz (http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=80126) 5-6000Ft-ért.
Ha van (fűtetlen) garázsod (vagy kertben áll a verda), egy ilyen megoldás lehet a nagyon hideg éjjelekre, amikor biztosan el kell tudnod indulni másnap (akkor is, ha napokig nem használtad az autót)
Ezt azért írom, mert pl a szakszervízben is árultak hasonlót, Honda logóval, alig 3-4x ennyiért...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lakótelepen áll az autó, ott esélytelen tölteni. Mellesleg az olcsóbb akkutöltők max 60 Ah-s akkut tudnak tölteni.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kétlem. A manual szerint 120Ah-ig tölt, azt nem tudom, h a 6-7000Ft az "olcsóbb"-e vagy nem.
Mindenesetre az Aldi 3 év garanciát vállal a műszaki termékekre. Ha meg nem azt nyújtja amit vártál akkor pár napon belül kérdés nélkül visszaveszik. (tegyük fel a kocsiddal mégsem kompatibilis)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, az más.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én 2 évvel ezelőtt egy Exide Premium 12V 100Ah/900EN akkumulátort vettem. Viszonylag keveset járok az autóval (E39 540i) így sajnos keveset tölti az akkumulátort, ennek ellenére eddig kifogástalanul működik.
De ha biztosra akarsz menni akkor bármilyen akkumulátor mellé vegyél egy EasyJumper-t is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: ezekről a mindenféle ráírt számokról (amperórák meg indítási áramok) derül ki minden évben ősszel (ált. szezon előtt szokott Totalcar tesztelni akkukat) h. nettó hazugság, és mindig kihozzák valamelyik noname szart győztesnek, a dupla-tripla árú drága szarokat meg kiröhögik h. a vásárló a kétkedés legkisebb szikrája nélkül nyeli be amit ráírnak a dobozra. Vagy a gyártó v. a totalcar v. mindenki hazudik.
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem nem érdekel, mit írnak rá. Az egyetlen dolog, ami számít, hogy ha elfordítom a slusszkulcsot, beinduljon az autó, legyen bármilyen hideg.
Hozzáteszem, sokan elfelejtik, hogy (főleg télen) úgy illdomos indítózni, hogy előtte az összes fogyasztót lekapcsolja.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Varta aksi 1 év 1 hónap - garija 1 év - felmondta a szolgálatot pedig még tél sincs....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott valami más gond is lesz imho.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Imho" kifogtam egy ipari hulladékot megint pluszban a töltést sem volt hajlandó felvenni. Autóban van új aksi és egy hét állás után egy pöcre indult :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Német precizitás – vághatnánk rá, de az igazság az, hogy a Vartánál hétfőn lebasznak pár mérnököt, és kiadják nekik, hogy az egy év egy hónapból csináljanak egy év két hetet. Így hamarosan valami pár mikronnal kisebb lesz az egyező típusú Varta akkukban, és jövőre a környezetvédelmi önértékelésükben közlik, az akkuik 2015-ben zöldebbek lettek.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem a viccet csak nem " szeretem " :D
Jelenleg úgy néz ki, hogy évente veszünk új aksikat.
Annó a 2001 ben vet új autó aksija 5,5 évet bírt ki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jó aksi kapós cucc. Múlt héten szóltak, hogy megjött az új autóm a gyártól, de még nem tudják kiadni, mert a szállítás közben kilopták belőle az aksit. Szóval a tolvajok is tudják értékelni a jó cuccot!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL, akkor tudakold meg melyik típus volt amit kiloptak hátha másnak hasznos infó :)
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, akár a feketepiacon is felbukkanhat. A Porsche Győr embere szerint van, amikor egy vasúti szerelvénnyi új autóból kilopják az akkut. A tartalékkulcs az autókban van... Nincs nehéz dolguk.
:/
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno a pótkereket volt divatos ellopni állítólag. Lehet, ezért váltottak defektjavító készletre? :)
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanúm szerint nem az aksik a problémásak, hanem a generátorod vagy közlekedési szokásaid.
Az ételkihordók, pizzafutik szoktak ilyenre panaszkodni...
Minden indítózás után legalább 15 percet kell tölteni az aksit (vagyis járnia a motornak). Télen talán többet is.
Én is csak 10-15 km-ert megyek egy indítással (kb 15 perc) hétvégente 50-70, de minden aksim sokáig bírta.
Bosch silver 13év (F astra), Banner valami csavart cellás izé kb 6 évig volt nálam (F astra). Most Varta valamilyen 9 éve üzemel (Clio 3).
Valami nem az igazi a járgányodon... lehet magas fordulaton túltölt. (Ez csak tip)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ilyesmire tippelek. Nekem is 6-7 éveket minimum kibírnak az akkuim. Napi 8-20 kilomértert megyek (mondjuk minden nap), ritkán (évi 7-10 alkalommal) hosszabb (100-300 kilométer) utakat. Tölteni sosem kellett külső töltőről. Mondjuk a garázsom fűtött.
Egy autóvillamossági szerelővel megnézetném azt az autót.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy xarok lenének a generátorok főleg amikor ~ 13,5 töltőfesz megvan.
A közlekedésről meg annyit, hogy Buda légvégéről indulva 30-60 km lazán meglehet tenni . A reggeli dugóban meg 8 km 20-30 perc, tehát azt az egy indítást lazán visszatölti a generátor.
Most már mind a két autóban Olasz Baren aksi van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a fene tudja, hogy mennyit tölt a generátor a dugóban ácsorgásnál, alapjáraton előregurulásnál. Tippem szerint nem sokat, abban se vagyok biztos hogy ez az autó "normális" fogasztását fedezi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben xarok lennének a generátok 2 hét alatt lemerülne az aksi annyira, hogy hétfő reggel csak nyekeregne az önindító.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ha 1 év alatt döglik az akksi, akkor valami van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van bizony avagy lett. A generátor 150 km főút/autóúton való közlekedés során felmondta a szolgálatot.
Alacsony/városi forgalomban töltött rendesen eddig is. A töltés végleg megszűnt.
A szétszedés során a szénkefék közül 1 db kicsi kavics betonszegéllyel került elő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az a töltőfesz sovány ...
Egy normálisan feltöltött 12V-os aksin is van annyi.
Ez csak régi 18 évvel ez előtti emlék, (2 hetet kellet segítenem az aksis műhelyben) valahogy 14.5-15V a töltőfesz, ennyi volt a töltősínen (központi töltő) a feszültség.
Talán a modern autókon kisebb lenne a töltőfesz? Kérdezz utána talán ezen tudásom kissé avétos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itten linken olvasgathatsz :
http://www.szakalmetal.eu/hu/dokumentumok/szerelesi-utmutatok/722-akkum…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
14-15V kozott kell legyen, mivel az akku sem pont 12V toltottsegtol es szulfatossagtol fuggoen 12.x-13.xV
Az sem mindegy milyen auto. Regebbi jarmuvekben, ha benzines, neha eleg volt, hogy 10.xV tombolt az akkuban es bepoccent.
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új aksikkal sikerült a lassú lemerülés hibát megtalálni. Mind a két autóban a feszültségszabályzó lett a hibás de úgy hogy csak időnként illetve nagyobb terhelésnél nem volt megfelelő töltés.
Autó tipusonként eltérő a minimális töltő feszültség értéke de 13,6-14,2 közt kell lennie terhelés alatt, igaz így még az Ampert nem tudjuk mérni.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni