oolite

Nagyon jól jött ez a black friday mánia, kb. egy használt joystick áráért (2k középkeleteurópai' királyi schillingért) egy teljesen új thrustmastert tudok szerezni, úgy tűnik. Miért is kell? Mert rátaláltam erre, és szívem lángra lobbant.

http://oolite.org/

Tegnap este csak a tutorialt csináltam végig ugyan, de abszolút hozza a hangulatot, ráadásul ha jól látom szanaszét moddolható, tehát valószínűleg a highres retexture és hud kiegészítőkön át a gameplayt befolyásoló dolgokig lesz mindenféle finomság. Kerestem valami hasonlót mostanában (az EVE online baromi drága) de csak a Star Conflict-ot találtam amit érdemes is próbálgatni, dehát az sem space sim.
Na, ez az.

Hozzászólások

Legyél óvatos, az oolite rendkívül addiktív. Én akkor jöttem rá, hogy abba kellene hagynom, amikor egész paksamétám volt már kézzel teleírt A4-es lapokból, ahol az árfolyamokat és az útvonalakat követtem, valamint a forráskódból (ha jól emlékszem, XML állományokból) néztem ki az egyes termékek árfolyamának várható értékét és szórását. (Már nem emlékszem pontosan, de van a programban egy "képlet", amelyhez a rendszer társadalmi ill. gazdasági berendezkedése, ill. az XML-ben lévő konstansok szolgáltatják a paramétereket.)

Annyira jól ki van dolgozva a játék, hogy a profit maximalizálása érdekében (minél gyorsabban minél nagyobb hajót tudjak venni) lényegében munkává vált számomra. Észbe kaptam, és inkább félretettem. Szóval csak óvatosan :)

Egyébként joystick-kal igen jól játszható. A csaták nagyon kemények tudnak lenni, különösen a thargoidokkal; de az irányítás kiváló. Az ellenfelek intelligensek; ha vesztésre állnak, simán meglépnek (megpróbálnak). Ha jobb a hajtóművük, általában meg tudnak szökni, de egy idő után vissza is tudnak jönni. És viszont, vannak nagyon erős ellenfelek is, akik elől a gyorsítóval sem lehet elszökni -- ilyenkor általában fullgáz előre, és a hátsó lézerrel aprítani a sarkunkban lihegőt, illetve annak rakétáit. (Nagyon fontos a hátsó lézer.)

Két tipp: kalózkódni nagyon megéri, ahogy arannyal, drágakövekkel kereskedni is.

Elég hamar a hajó raktere válik szűk keresztmetszetté (nem tudod a meglévő pénzedet áruba tenni, mert nem fér el a hajóban, ugyanakkor még nincs elég pénzed nagyobb rakterű hajót vásárolni). Ilyenkor a nemesfémek és a drágakövek nagyon jól jönnek, mert azokat nem tonnában, hanem kilóban meg grammban mérik :)

A kalózkodáshoz általában a nav buoy és az űrállomás közötti tengelyen érdemes nézelődni. Ha nincs Viper a közelben, akkor ki kell keresni egy jól megrakott Anacondát, a kíséretét / testőrségét lepucolni, aztán 3-4 lövéssel megpiszkálni az Anacondát, és már szórja is az elképesztő mennyiségű rakományát.

Keressél wikiket a neten, nagyon sok hasznos dolog van bennük. (Pl. a két fő tengely minden rendszerben, ahol nézelődni érdemes stb.)

Szerk.: http://wiki.alioth.net/index.php/Oolite_Main_Page

Pont valami hasonló hozzászólásra számítottam, úgy tűnik be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket. Csak persze el kell hozni a joy-t aztán hazaesni estére.

Mondjuk engem inkább a hangulata vonz, nincs bennem ennyire a versenyszellem(?), hogy ennyire kicentizzem és kimaximalizáljak mindent. Pl. egy rendes belső nézetnek nagyon örülnék, de el tudom képzelni mennyi munka, azért nincs benne alapból. (Vagy csak nem találtam még meg?)

Egyébként a felét nem értem annak amit leírtál, csak sejtem hogy hajótípusok meg ilyesmi. Majd időnként visszalesek ide ha már belelendültem. :)

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Koszi a leirast! Kiprobaltam es nagyot fejlodott az elmult 1-2 evben amikor kiproblatam.

Mondjuk pár dolog elég idegesítő, hogy innen-onnan kell összeollóznom információkat, a tutorial nem fed le mindent. Pl. hogy dokkoláshoz együtt kell forogni az állomással, vagy hogy mi a fene az a path amit rögtön el kell hagynod amikor kilépsz egy állomásról. Még azt sem igazán tudom hogyan tájékozódjak (felveszek egy küldetést hogy vigyek el x dolgot valamelyik bolygóra, megtalálom a térképen, na de hogy jutok el oda?).

Egy csomó mod nincs a jelenlegi listában, pedig bőven nem használja ki az eredeti játék a mai gépeket, egy állomás körzetében sokkal több hajó is lehetne, sokkal nagyobb felbontású textúrák is elférnének, shadingek, tükröződések, sebződési effektek (mint pl. itt http://www.aegidian.org/bb/viewtopic.php?t=8406 ), stb. A játékból nem telepíthető modokat nem is vagyok biztos benne, hogyan kellene installálni, de annyira még nem néztem utána, lehet van valahol leírás hova kell másolgatni a fájljaikat.

Látszik, az eredeti Elite kimaradt az életemből. Ráadásul egész nehéz is joystick-kal kontrollálni, de kezdek belejönni lassacskán. De még így is ez áll a legközelebb ahhoz az elgondoláshoz amiféle játékot kerestem mostanában.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

"The standard control for initiating a hyperjump is marked h on the astrogation console, once a destination is plotted on the Short Range Chart. The same command may be used to abort a hyperjump during the countdown. Note that a hyperjump may fail if attempted too close to a large body."

Ahá! Eggyel kevesebb kérdés.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Olvastam egy hasznos tanacsot a kezdoknek az oolite foruman:
Ha talaltal egy jo utonalat 2 rendszer kozott akkor ugy tudod elkerulni a kalozokat hogy ugras utan 90 fokot elfordulsz majd hasznalj jumpdrive-ot 10 masodpercig. Utana mehetsz az urallomasra.

Ez mukodott 1.7x-ben lehet hogy az uj verzioban is mukodik.

A fenti tanácsnak a következő az értelme.

Egy rendszerben 4 kitüntetett pont van (ami most eszembe jut). Van a coriolis station, a hozzá tartozó (dokkoló) bója, az ugrási érkező bója, és a nap.

A négy kitüntetett pont három kitüntetett tengelyt határoz meg:

  1. érkezési bója - nap
  2. érkezési bója - dokkoló bója
  3. dokkoló bója - coriolis station

Az érkezési bója - nap tengelyen olyanokkal fogsz találkozni, akik érkezés után inkább a naphoz mennek tankolni, nem a coriolis station-re üzemanyagot vásárolni (vagy bányászni).

Az érkezési bólya - dokkoló bója tengely a legnagyobb forgalmú útvonal a rendszeren belül; itt halad mindenki, aki érkezés után be akar dokkolni. Ezen az útvonalon vadászik a legtöbb kalóz, és itt akadhatsz te magad is prédára, illetve rendőrökre.

A dokkoló bója - coriolis station távolság nagyon kicsi (10km), és arra való, hogy a dokkoló bója felől pontosan merőlegesen tudod megközelíteni a coriolis station "arculati" síkját. http://wiki.alioth.net/index.php/Buoy_%28Oolite%29

Tehát a fenti tanácsnak az a lényege, hogy érkezés után eltávolodsz az érkezési bója - dokkoló bója tengelyről, ahol mindenki más halad, majd lényegében egy "járatlan útvonalon" közelíted meg a coriolis station-t.

megtalálom a térképen, na de hogy jutok el oda

Ezt az elején neked kell megtervezned. Valamelyik wikiből le lehet tölteni PDF-ben irdatlan nagy felbontású galaxistérképeket, illetve XLS-eket, amelyek segítenek a tervezésben. A tervezésnél figyelni kell arra, hogy a rendszerek távolsága az üzemanyagfogyasztás mellett az utazás idejét is befolyásolhatja. (Ami miatt kifuthatsz a határidőből.)

Később vehetsz olyan felszerelést, amellyel automatikusan megkeresheted két távoli rendszer között az utat. Ha jól rémlik, több szempontra is tud optimalizálni.

bőven nem használja ki az eredeti játék a mai gépeket

Bizony nem, ennek a játéknak nem ez a célja.

Ha erre (is) vágysz, akkor várd meg az Elite: Dangerous-t (hamarosan meg fog jelenni).

http://en.wikipedia.org/wiki/Elite:_Dangerous

Neztem ezt az ED-t de nem nagyon terveznek linux portot. Egy interjúban kb. azt olvastam, hogy "hát meg tudnánk csinálni, de a windows az első". Ha jól láttam, az osx verzió is később jön majd.

Meg hát csak egy gondolat volt. Nem panaszkodtam "annyira". Lehet csak túl fiatal vagyok, végülis az erdetit nem is ismerem. Az első space sim-szerű dolgok amikkel tényleg játszottam már PS1-es játékok voltak.

Amúgy köszi a tanácsokat, már egy kicsit jobban átlátom azt hiszem, az új hud is tetszik.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

mi a fene az a path amit rögtön el kell hagynod amikor kilépsz egy állomásról

ez valószínűleg a dokkoló bója - coriolis station tengely, amelyen mindenki más be akar majd dokkolni, illetve amelyen a többi távozó is kilép az állomásról.

A játékból nem telepíthető modokat nem is vagyok biztos benne, hogyan kellene installálni, de annyira még nem néztem utána, lehet van valahol leírás hova kell másolgatni a fájljaikat

Erre nem emlékszem pontosan, de valahova a ~/.oolite alá kell.