Csomagbiztosítás érvényesítése

Fórumok

Sziasztok,

Volt egy repülőutam lassan 2 hete, amit a poggyászom nagyon megsínylett, a gurulós bőröndöt használhatatlan állapotban kaptam vissza a reptéren.
Azonnal intézkedni kezdtem és felvettük a jegyzőkönyvet. Kaptam egy információs lapot, rajta egy ingyenes telefonszámmal, ahol érdeklődhetek.
Amint hazaértem és kipakoltam, megnéztem az információs lapot, ahol találtam egy weblapcímet. Megörültem, gondoltam elintézem online. Viszont a weblap nem akart betöltődni, így felhívtam az ingyenes számot. Itt egy automata egy mondat után letette a telefont, a mondat cseh nyelven hangzott el, nem értettem belőle egy szót sem. Végül az oldal betöltődött és kitöltöttem az űrlapot. Este elmentem és vettem egy másik bőröndöt, mert vasárnap reggel ismét elutaztam. Kb hasonlót kerestem, a célnak tökéletesen megfelelt.
A kapcsolatot sikeresen felvettem a céggel, ahol írták, hogy fényképezzem le a bőröndöt és küldjem el méretekkel együtt, ha lehetséges javítják vagy küldenek egy cserebőröndöt. Elküldtem e-mailben a kért információkat jelezvén, hogy legyenek szivesek kifizetni a bőröndömet, mivel időközben vettem másikat.
A lényeg, hogy nem áll módjukban anyagilag kártéríteni, küldenek egy másik bőröndöt. Viszont én ezt nem szeretném, nincs szükségem még egyre, fizessék ki, amit vettem. Már a második emberrel levelezek ezügyben, de nem hajlanak az anyagi kártérítésre, mert nem így szerződtek a légitársasággal. A levelek hangvétele is hagy némi kívánnivalót maga után, szerintük nekem kellett volna jeleznem, hogy sürgősen kell az új bőrönd, vagy azonnal felvenni velük a kapcsolatot. Szerintem én megtettem mindent, hogy ez megvalósuljon, viszont, ha sikerül, akkor sem tudja nekem senki garantálni, hogy vasárnap reggelre megérkezik a bőrönd és el tudok utazni.
Most ott tartok, hogy írok a légitársaságnak egy e-mailt cc a biztosítótársaság, hogy meg fogom keresni az ügyben illetékes szerveket és minden költségemet behajtom rajtuk.
Járt már hasonlóan valaki? Ha esetleg valaki tud shortcutot, az ne tartsa vissza az infót. Nem nyerészkedni szeretnék, csak az ezzel kapcsolatos költségeim megtérítését. Nem nagy összegről van szó, de most elég szűkös a költségvetés. Ja és nem fapados járat, ott még soha nem volt ilyen gondom.

Update:
Ezt az infót találtam a légi társaság honlapján:
If your baggage has been so severely damaged that it can no longer be repaired, ***** assumes the cost of replacement baggage of the same value. Costs are only assumed if the irreparable damage has been confirmed in the damage report.
Update2:
Írtam a repülőtársaságnak, kérték, hogy küldjem el a számlát a bőröndről (ennek hiányában vizsgáltassam be) és kifizetik.