A képeken látható kondenzátor szerelésével kapcsolatban lenne kérdésem. Mint látható, foglalatban van. Mivel nem vagyok otthon túlságosan az ilyesmiben, az lenne a kérdés, hogy ilyen megoldásnál a kondi simán kiszedhető a foglalatból, vagy a foglalat ellenére bele van forrasztva a nyákba? Sajnos hátulról ez nem dönthető el, meg pont azt le sem fényképeztem... Mivel ez egy autóalkatrész (ha már HUP, akkor autó :D ) egy napi szinten használt járműben, így nem akartam egyből neki esni és esetleg szétbarmolni - ha nincs a panel a kocsiban, attól még megy, csak nincs index, ablaktörlő, ablakemelő, központi zár meg ilyen apró dolgok :)
Amúgy ez egy Renault Clio utastér "fejegység", ami szórakozik, időnként az egyik relé bekattan rajta, ki-be kattog, majd leáll. Leállástól függően utána vagy működnek a fenti dolgok, vagy nem. "Fizikai behatásra" aztán megjavul. Én eleinte kontakthibára gyanakodtam, de a szervízben azt mondták, hogy a bemenő kábeleknek semmi baja. Így első körben kipróbálnám, hátha a kondi a gond. (Minimálisan már púpos, bár a képeken nem látszik) A bemenő csatlakozók forrasztásait is átnéztem, nem láttam rajta különösebb problémát. A többi alkatrész a relék kivételével hasonló a képen látható mütyűrökhöz, azaz azok szervizelése már sok lenne nekem. A teljes panelcsere kb. 90k lenne, amit ha egy kondicserével meg tudnék oldani - már ha egyáltalána az a gond - sokkal jobb lenne.
Előre is köszi!
Ui: Bocs, a kérdéshez képest túl sokat írtam...
- 5861 megtekintés
Hozzászólások
Ez a kondenzátor egy - valószínűleg széles hőmérséklet tartományú - felületszerelt elektrolit kondenzátor. Az nem foglalat, egy autóban a rázkódástól simán kihullana belőle. Oda van az forrasztva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem foglalat, csak egy műanyag távtartó. Simán ki tudod forrasztani.
szerk: ha jól látom (elég rossz minőségű a kép), akkor a kondi lábai 90 fokban ki vannak hajtva, és felületszerelt módon van beforrasztva. Emiatt kell az a távtartó. Ha így van, akkor könnyebb dolgod is van, mintha a ki tudja hány rétegű furatgalvános nyákból kellene kiforrasztanod.
szerk2: látom szegedi vagy te is, ha gondolod kicserélem neked szívesen.
Petya
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, előre is köszi! Ha aktuális lesz, majd kereslek privátban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így mutat kiforrasztva, ne feszegesd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a válaszokat! Egyelőre még cserealkatrészem sincs, szóval még az elején vagyok, de okosodtam.
Most vettem észre, hogy elrontottam a második kép linkjét, javítottam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben pákád sem van és forrasztani sem tudsz esetleg hozd ki vagy keress olyat akinek van a közeledben eszköze hozzá :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, mondjuk kicseréled ezt a 330 µF, 25 V-os alumínium elkót, de azért nézd meg a forrasztásokat is, akár nagyítóval, igen jó megvilágítás mellett, nincs-e valamelyik elrepedve. Ha igen, forraszd át, figyelj arra, hogy mindig adj a forrasztáshoz egy kis friss forraszanyagot - ón-ólom ötvözet jellemző módon - a folyasztószer miatt, mert ellenkező esetben csak gányolsz, s nem lesz jó a kötés minősége.
Szerk.: Ahogy előttem írták, nincs foglalatban, az egy műanyag távtartó, hogy a maga alá hajtott lábán ne lebegjen az alkatrész, mert letépné a fóliát, illetve letörne a lába.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
/troll ON
én ezen a képen legalább 10db. kondenzátort látok
/troll OFF
Ha a nagy ezüstösre gondolsz az egy felületszelt elektrolit kondenzátor. A kondenzátor pontos kapacitását és feszültségét a tetején levő feliratról lehetne megállapítani, ha nem lenne homályos.
Ha nem teljesen ugyanolyan kondit ültetsz be abból probléma is lehet.
Az elektrolit kondiknak is több típusa van ESR szempontból ezt is kéne tudni, mert ha ez egy tápáramkör része, akkor nagyon nem mind1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jól olvasható a felirat.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyél már fel egy képet a teljes panelről kérlek.
Mikori Clioba való a panel? Van rajta Rohs matrica? (ólmos vagy ólommentes panel?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis türelmedet kérem. Kb. 1 hónapja szereltem ki, akkor csináltam gyorsan 2 képet, de csak most kérdeztem rá :) Jelenleg is a kocsiban van.
2002-s Clio, akkoriban volt a Levi's-el közös promo, irhatnám, hogy Clio 501-s, de mezei diesel 1.5dci, csak a sportosabb változat (kagylóülés, sportkormány, stb.)
Mivel naponta használom, és elég macerás volt a kiszerelés (a vissza még inkább), így nem ígérek gyors képet. A "Roh-adjon S-zét" matricára nem emlékszem, csak remélni tudom, hogy nem olyan, mert akkor lehet átnyálazni az összes forrasztást, amit pld. én biztos nem tudok majd megtenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért kérdeztem, hogy mikori, mert a consumer iparban volt átállás ólmosról ólommentesre ami az átállás elején elég rossz minőségű forrasztásokkal járt. Azt, hogy az autóiparban ez mikor következett be nem tudom, majd utánakérdezek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy felületszerelt (SMT) kondenzátor. A műanyag rész is része az alkatrésznek, a lábai a műanyag rész alatt vannak 90 fokban elhajlitva, és ráforrasztva a panelra.
itt egy hasonló, ez alapján el tudod képzelni:
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/0fa3/0900766b80fa3a41…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rengeteg hasonlót javítottam már. Ez a panel nagyon valószínű, hogy nem RoHS, mivel autóipari és 2002-ből való. A kondit le lehet forrasztani a panelről, vele fog jönni a műanyag "szoknyája" is. Ha már úgyis ki van szedve a panel, akkor mindenképpen érdemes egy profi, földelt pákával finoman végig menni minden forrponton és megfolyatni azokat. Ahol nagyon szegényes a hullámforrasztásból adódó forrasz, oda pedig adagolni egy nagyon enyhe pluszt. Ezzel elérhető, hogy a hosszú évek autózása közben elszenvedett, több milliárdnyi rezgésből, ütődésből és hőtágulásból adódó mikroszkopikus feszültségek -netán már mikrorepedések- megszűnjenek.
A kondi valami profi gyártó alacsony ESR-el rendelkező változata legyen, ne a 85 hanem a 105 Celsius-os fajtából. Vigyázni kell, mert sok magyar kiskerben kínai hamisítvány elkókat adnak, vagy gyártósoron selejtnek bizonyult szériát "olcsón".
Én gyakran komoly japán vagy német ipari elektronikákból, régebbi stúdiótechnikai cuccok paneljaiból bontok ki ilyen javításhoz egy-egy elkót. Azok élettartama közel "végtelen" szabályos üzemi körülmények között, mert a gyártás során nagyon átgondolták annó, hogy kitől milyen fajtát építenek be: ezekben még lehet bízni. Természetesen kapacitásmérés és ESR vizsgálat mindig van előtte, de ez is igazolja, hogy az akár húsz éves japán ipari kondik abszolút tökéletesek és semmit sem fáradtak le.
Volt jó pár éve botrány abból, hogy valami kínai cég japán know-how-t lopott elkó témában. Majdnem mindent megszereztek a konstrukció tekintetében (konditest, katódszalag, mechanikai műveletek stb.), de valami kimaradt: a japánok speciális, titkos keverékű mikrokémiai adagolása, amivel a fő elektrolit-löttyöt tuningolták, hogy bírja élettartammal és tűrje a kapcsolóüzemű tápok agresszív impulzusait. Így aztán a kínai másolat szépen felpúposodott és kifolyt hamar. Ma már persze egész jó kínai kondik is vannak, csak senki nem tudja pontosan, melyik az. Ráadásul egymást is hamisítják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni