- mogorva blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2642 megtekintés
Hozzászólások
Tipikus mággyárország: van ilyenünk is de minek? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nem volt velük dolgom, viszont valahol olvastam, hogy hőpapírra nyomtatja az automata a jegyeket és bérleteket. Tényleg hőpapírra nyomtat?
Azért érdekel a dolog, mert van olyan rokonom, aki ritkán jár Budapestre. Ilyenkor 10-es gyűjtőjegyet szokott vásárolni. Azonban ha a két Bp-i látogatás között eltelik 6-8 hónap, akkor a hőpapíros nyomtatás már okozhat problémát.
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hőpapír: beépített időkorlát a felhasználhatóságra.
Csak félig viccből mondom, a gyűjtőjegyekkel szoktak kellemetlen meglepetések történni. A jegyre eddig nem volt ráírva semmiféle érvényességi határidő, viszont néha egyszercsak már nem fogadják el a régieket.
Ha ilyet én magánvállalkozásként csinálnék az ügyfeleimmel szemben, a szart is kiperelnék belőlem.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a gyűjtőjegyekkel szoktak kellemetlen meglepetések történni. A jegyre eddig nem volt ráírva semmiféle érvényességi határidő, viszont néha egyszercsak már nem fogadják el a régieket.
Azért annyira nem gáz a dolog, +1 évet hagytak a legutóbbi módosításnál is az érvénytartamra.
Amúgy is érdemes utazás előtt körbenézni a bkk/bkv körül - honlap -, márcsak azért is, mert éppen mit variálnak a buszközlekedéssel, meg a járatszámokkal, stb...
Meg majdnem mindig van valami jó kis forgalomelterelés akármilyen okból...
Jó hát nincs feltüntetve érvénytartam és mégis van, hát jóvanno', nem lehet minden tökéletes. Demokrácia karikatúrájában szerintem belefér. ;-)
Ha ilyet én magánvállalkozásként csinálnék az ügyfeleimmel szemben, a szart is kiperelnék belőlem.
A BKV-nek ehhez az érvénytartam módosításhoz tippre üzletszabályzat akárhanyadik pontját kellett módosítani, ami nem megy főváros
és/vagy minisztrériumi Z'engedély nélkül.
Úgyhogy április 6 óta pofa alapállásba! ;-)
U.I.: Azért én örülnék itt vidéken egy bkv színvonalú buszos helyi tömegközlekedésnek, egyrészt mert olcsóbb a jegy pesten, mint itt,
másrészt meg jóval színvonalasabb.
U.I. 2: Ha már gyűjtőjegy: A 4-es metró és a 3-as között Kálvin téri átszállással megoldható-e egy "lyukasztással" Kelenföldről Kökiig, vagy új jegy kell ?
Mi a tapasztalat? Elvileg ha jól olvasom, elég csak Kelenföldön "lukasztani" / jó tudom, de én már csak így hívom :-D / ,
de hát a szabályokat értelmezni ugye többféleképpen lehet. :-))
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudomásom szerint a szabályok is azt mondják, hogy metrón át szabad szállni másik vonalra ugyanazzal a jeggyel, de lehet, valaki hozzáértőbb meg tud erősíteni/cáfolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, évek óta. A jegyre is rá van írva.
Továbbá:
http://www.bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/jegy-es-berletarak…
„ Az érvényesség időtartama alatt az M1, M2, M3, M4 vonalak között átszállásra jogosít, de útmegszakításra és visszafelé utazásra nem használható”
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg nem fogadják el a régit?
Én arra emlékszem, hogy még régen, amikor a jegy ára emelkedett, mindig megadták, hogy meddig lehet a régi árú jegyekkel utazni.
Aztán jött az, hogy hologramos jel került a jegyre, és azt mondták, hogy ezek korlátlanul használhatóak, akkor is, ha közben árat emeltek párszor.
Akkor ez már nincs így? Vagy újra nincs hologram a jegyeken?
ui: ugyan a BKV működésén sokat lehetne javítani, de eddig a Budapestre látogató külföldi ismerőseim nagy része el volt ragadtatva, hogy mennyire jó a tömegközlekedés - merthogy tipikusan ahonnan jöttek, az rosszabb volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is ez rémlik, bár már egyszer vitatkoztam róla egy jóemberrel, hogy "ez nem idei jegy", de abban maradtunk, hogy mindenki megy a dolgára.
Viszont ha lesz hőpapír, akkor ez "megoldódik", mert az nem bírja. Örülök nagyon, én eddig tipikusan gyűjtőt vettem, hogy ha néhanapján békázok, akkor legyen, aztán ha elfogyott, akkor a köv. Tök jó, hogy a tárcámban nem fogja 3 hónapig sem bírni egy ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szabad atszallni. Term. ez azutan lepett eletbe, hogy anyamat megbuntettek a ket fiaval a Deakon. Mert a hulye nagyobbik fia ugy tudta, hogy egy jegy eleg az egesz vonalra, mint a romlott Nyugaton :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mindenhol hőpapírra nyomtatnak: http://index.hu/belfold/budapest/2014/05/08/vitezy_a_csalasok_miatt_val…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az faca, éves (egylapos) bérletet ne akarjon venni senki, mert egy év alatt igen komoly esély van arra, hogy tönkremegy a nyomat. Ráadásul az sem mindegy, hogy hol tárolja az ember: pl. műbőr tárcában ne, mert a műbőr készítése/kezelése során benne maradt oldószerek rövid idő alatt tönkre tudják tenni a hőpapírt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem, hogy a hőpapír használata miatt biztonságosabb lesz a rendszer.
Na most megyek bkk oldalakat olvasni. Utána veszek egy hőpapírral nyomtatott jegyet, és ha az érvényességi időn belül olvashatatlanná válik a jegy, akkor megfontolom, hogy beperelem a bkk-t.
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hőpapírra nyomtatott időtartamot, igazolványszámot hogy fogják a „nincs lejárt bérleted kéccázzé'” emberek megbundázni?
Továbbá mint fent is említették, az egyetemi, kollégiumi közösségekben vége a „ma 10:40-től érvényes havibérletemet cserélném ma 10:15-től, vagy korábbról érvényesre” bizniszek is megszűnnek...
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tegnap vettem az új autómatából jegyet. Nagyon pozitív volt. Nekem tetszett.
Bár bérletet inkább már ablaknál vettem :)
Szerk:
"Az eredmény: a szuperokos BKK-jegyautomatának sem kellett a kétszázas. Ez bukta abban az esetben, ha nincs más pénzünk."
Nekem frankón elfogadta a 2x200 Ft-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a bérletemet is már automatából vettem. Nincs vele gond, már eltekintve attól, hogy a bérlet, amit ad, nagyobb mint a hagyományos, így mindkét irányban kellett egy kicsit hajtogatni, hogy beférjen a tárcámba.
Viszont az jó dolog, hogy az igazolványszámot is rányomtatja. Bár tennék ezt a pénztárakban is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Május végétől fogják is, ha jól hallottam...
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak annyiból szívás, hogy ha nem magamnak veszem a bérletet, akkor tudnom kell a számát.
Nyilván a visszaélések szempontjából szűkül a mozgástér.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a mocskos, gonosz emberek visszaelnek vele, egyik nap a hazaspar egyik tagja megy azzal valahova, masik nap a masik :)
Akkor marhasag ez az igazolvanyszam-rairas, mint a MAV-nal az otthon nyomtatott jegyhez szemelyazonosssag-igazolas. WTF? Nem mindegy, ki a halal utazik azzal a jeggyel/berlettel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha lezuhan a metró?
Vagy elsüllyed a troli?
Tudni kell azonosítani a hullákat.
Ez fontos dolog, ne vicceljünk kérem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Igen, a mocskos, gonosz emberek visszaelnek vele, egyik nap a hazaspar egyik tagja megy azzal valahova, masik nap a masik :)
Nem gonoszság kérdése ez, de ha belegondolsz, így pont fele annyi bevétele van a BKK-nak, mint ha megvennék mindketten. :)
Ami nagyobb para pl. a diákbérleteknél, hogy időről időre látok olyan hirdetést egyetemi csoportban, hogy lehet koleszosoktól bérletet bérelni egy-egy napra. Nyilván ha emiatt 30 ember nem vesz meg mondjuk fejenként két jegyet, akkor azért az elég nagy különbség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leszarom a BKV bevetelet. Van egy olyan erzesem, hogy mukodhetne az szepen rentabilisan is, ugyanezzel a szolgaltatassal. Csak allami szinten sem soha a kiadast csokkentik, hanem a bevetelt probaljak novelni.
Ugyanez az osszes allami vallalatnal.
Mondj ra ertelmes okot, mi ahalalert van BKV es BKK is? Nekem tetszik a BKK mukodese, de akkor miert van BKV, ha total kiuritettek? Par embernek azert maradjon meg az iroasztala?
Kiszamoltad, hany berlet ara kellett a 93 millios vegkielegiteshez (es ez csak egy, ami napvilagra kerult)
Bocs a demagogiaert, de ez meg ma is felidegesit, pedig jopar eves tortenet.
Es igen, van egy relem otthon, hogy amikor van ejszakai aram, minden arrol menjen (huto es szamitogep is), mert olcsobb, pedig ezzel napi kb. 3 kwh fogyasztast 3/4 aron veszek igenybe, nem a rendes aron.
Ha a gyerek 6 eves lesz, nem fogok rogton szaladni berletet venni neki (mondjuk, heti 1-2 alkalommal utazunk, jegyet meg nem fogok 300+ penzekert venni neki), majd ha idosebb lesz es gyakran jar tomegkozlekedessel.
Tudom, ocsmany diszno vagyok, de nem erdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És hány méter rekortános futópálya jött volna ki a nagy rakat labdarúgó-stadionból? És hány napot kell dolgoznod azért, mert a határozott időre (4 év) "leszerződtetett" képviselők a négy év lejárta után végkielégítődnek?
Ez ugyan olyan demagóg dolog, mint egy szerződésben rögzített járandóság emlegetése.
A szabálykövetés európai dolog, a szabályok meg- és áthágása meg ősi magyar szokás. na ezért is igaz, hogy Európa a Lajtánál kezdődik.
Ja, éjszakai áram nincs, csak kapcsolt b tarifa (vagy hogy hívják manapság), aminek a használatára vonatkozik néhány szabály - pl. az, hogy kizárólag fix bekötésű berendezéshez használható, ami nálad nem teljesül, úgyhogy ezzel épp szerződést szegsz, amolyan jó magyar módra...
Szerintem a gyereknek 6 évesen nem tudsz bérletet venni (illetve venni tudsz, de a használatának van némi objektív akadálya). Neki diákbérlet kell, ami diákigazolvánnyal érvényes, azt meg akkor kap, amikor az iskola megkezdődik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de a relé is fix bekötésű. Arról nem is beszélve, hogy ha a kontaktusba kötsz bele, meg lehet oldani a vezérlést triac-kal, és akkor aztán nincs mozgó alkatrész, annál fixebb már nem lesz.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézz utána pontosan, hogy mit tartalmaz a szerződés; röviden: a b-tarifás áramkörről dugaszolható berendezést nem táplálhatsz meg, a mérőt követő kismegszakító és a fogyasztó között közvetlen, kötést vagy más berendezést nem tartalmazó összeköttetésnek kell lennie. A relés/triac-os vagy más eszközöd ennek a feltételnek nemigazán felel meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ragaszkodom a dugaljhoz, s máris jó. Átkapcsoló esetében pláne rossz ötlet, legalább is a bemenetek esetében a bontható megoldás.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villanyszerelo ugy kototte be, hoyg nemcsak a bojler, hanem az egesz furdoszoba aramellatasa vezerelt aramrol megy.
Szerzodes-szeges meg nem kulonosebben izgat. Mar mondtam, ha ez lenne a legnagyobb bun, szegyellnem magam es nem tennem. De amig csak kotelessegeim vannak es jogaum nemigen vagy amig mindenhol rajtam verik le, amit nem tudjak azon, aki a felelos lenne, addig engem sem erdekel.
6 eves kortol kotelezo tudtommal, diakigazolvannyal diakberlet.
Azt nem tudom, akkor mi van, ha hatevesen meg nem iskolas....Utana kellene nezni, ha annyira erdekelne.
Egyelore csak elegem van belole, hoyg mindig en vagyok a fasz rosszabbik felen, ha a bank nem tudja behajtani a hitelesek tartozasat, emeli az en kamatomat, ha a kozos koltsegben paran milliokkal tartoznak, akkor az en reszem emelkedik stb. unom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végkielégítés szerintem a Munka Törvénykönyvében szabályozott dolog, aligha lehet tőle eltekinteni.
Ami a relét illeti, abban az esetben viszont Veled értek egyet. Ugyanis a relé mért oldalon van. Az, hogy a szolgáltató azt szeretné, hogy számára kedvező módon használd a dolgot, az az ő álma. Olyan ez, mintha a boltos megkérdezné, mibe veszed az elemet, és attól függően, hogy kerékpár lámpába, kisrádióba, vibrátorba, borotvába teszed majd, más-más árat kellene fizetni. Vannak ilyen törekvések, de ez a kapitalizmus vadhajtása. Az elemet megveszed adott műszaki tartalommal, kapocsfeszültséggel, tárolt töltésmennyiséggel, tehát energiával, belső impedanciával, mechanikai méretekkel. Ennek van egy ára, onnantól magánügy, mire használod. Így látom ezt az éjszakai árammal is. Vételezel energiát, ők kapcsolják az időszakot, az meg a Te dolgod, mikor, s hogyan veszed igénybe.
Mellesleg, akár azt is megtehetnéd, hogy két bojlert szerelsz fel, amelyeket a víz szempontjából sorbakötsz. Az egyik éjszakai, a másik nappali áramról megy. Ha végiggondolod, az eredmény ugyanaz lesz, mint a relével, csak termikusan oldottad meg a kérdést.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Olyan ez, mintha a boltos megkérdezné, mibe veszed az elemet, és attól függően, hogy kerékpár lámpába, kisrádióba, vibrátorba, borotvába teszed majd, más-más árat kellene fizetni. "
Es mashogyer adjak a gomb es ceruzaelemet, mert a boltosnak eltero a beszerzesi koltsege.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egen. Ez olyan, mint az
- ez az aram vizeromubol jott, olcsobb
- ez az aram szenbol, dragabb
- ez az aram paksi, kozepar
A gomb- es a ceruzaelemnel a gyartasi, anyag stb kulonbsegek miatt (reszben persze) mas az ar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen.
A fenti példa nem is annyira rossz - melyik elemnek mennyi a bekerülési/gyártási költsége, ill. kapacitása... más összegbe fog kerülni.
A szolgáltatónak nyilván jó az, ha igénybe veszed ezt a szolgáltatást, ezért is adja olcsóbban.
Jól jön a hálózat terhelésének kompenzálásában - a termelést nem feltétlen lehet olyan dinamikusan változtatni, ill. az erre a célra bevethető erőművek drágábbak.
Tehát azért adja olcsóbban ezt az energiát, hogy hatással lehessen a tipikusan nagyobb teljesítményű eszköz állapotára (ok, bekapcsolásra kényszeríteni nyilván nem tudja, de kikapcsolásra igen - és különösen vízmelegítőknél lesz is terhelés rajt).
Emiatt nem örül, ha a normál, és vezérelt "hálózat" között vált az ember, mivel így valójában nem tudja vezérelni, így miért is kellene olcsóbban adnia - ennek célja van; ha mindenki megoldja magának (tegyük fel, legálisan), egyszerűen ez a fajta szolgáltatás szűnik meg, és fizet többet az ember.
-------------------
A fenti csak az ok/magyarázat - függetlenül attól, mennyire "érdekli" az embert, hogy "örül-e" a szolgáltató, a háttere itt keresendő - nyilván senki sem szeret sokat fizetni.
Más kérdés, hogy a szolgáltató mit köt ki a szerződésben, van-e "kiskapu", és milyen vonzata van, ha megszegik azt, esetleg mennyire ellenőrzik.
A Locsemege-féle termikus megoldásba pl. nem hiszem, hogy bele lehetne kötni, a többihez a szerződést kellene megnézni, esetleg egy jogászt szerezni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom en, hoyg miert csinalja a szolgaltato, anno utanaolvastam.
De ugy erzem, hogy nem az en napi +/- 3kwh-m fogja foldhoz vagni, nekem viszont tobbet er, mint a csodalatos rezsicsokkentes.
(Ez mellett mondjuk csereltem e-takarakosra az izzokat, tevet kikapcsolom, nem standby-ba teszem, gazzal sutok es nem mikroban, viz 60 fokra melegszik, nem 99-re, stb) Amugyis, nem megy el 3 m3 viz havonta (kb. 2,5). Igyekszem azzal is takarekoskodni.
Meg egyszer majd az egesz lakast kellene atvezetekelni, az nagyon jot tenne, de nem tudom, mikor lesz ra penzem. 100+ eves a lakas, sztem az 50-60-as evekben lehetett utoljara vezetek cserelve.
Mondjuk, a furdoszoba is eleskamra volt elotte.
Szoval nem csak azzal igyekszem takarekoskodni, hogy amikor lehet ejszakai aramot hasznalok nappali helyett...
Ecceruen csak meguntam az udvari bohoc szerepet, akinek folyamatosan nyelnie kell es ehhez jo kepet vagnia. Vagy mint a tehen, amit folyton fejnek, de szenat nem kap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, mindenki úgy érzi. :)
Inkább az a kérdés, mit tehet meg az ügyfél, a szolgáltató, milyen eszköze van hozzá, és mennyire örül az ember az eredménynek, milyen probléma lesz, vagy lehet belőle...
Én csak arról írtam, miért érdeke a szolgáltatónak olcsóbban adni ezt az energiát, és mit vár ezért el cserébe (valamit valamiért).
Egyébként inkább jogi kérdés, mint érzések vitája...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felfoghatjuk "polgari engedetlensegnek" is :) Asszem, ez meg belefer a jogba.
Ha kijonnek ellenorizni, akkor azt mondom, hogy en igy tiltakozok valam ellen (majd kitalalom)
Amugyis par hete voltak leolvasni, lefenykepezni, stb. Semmi gond nem volt (tavaly sem, sot akkor en irtam mar az ELMU-nek, hogyha a T. kollega kiirja filccel egy papirfecnire, hoyg ekkor es ekkor jon plusz odairja a telefonszamat is, akkor
a) legyen szives mar abban a kiirt 4 oraban megjelenni
b) a telefonszama legyen valid es olvashato, mert hiaba probalom felvenni, Kiss Maria jelentkezik az orszag masik felerol, aki eleteben nem hallott rola, hogy ELMU-leolvaso lenne)
Sokkal nagyobb gond az a cca 10% lakas, ahova be se engedik pl. a leolvasot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert gondlod hogy az elektromos autok elterjedesevel az uzemanyagra rakodo jovedeki adorol csak ugy le fognak mondani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, amit felvetsz, mert az olajszőkítés is ezért volt lehetséges. Őszintén mondom, rossz technológiákat alkalmazunk. Lehet, hogy velem van a baj, de a természetes igazságérzetemet bántják az efféle dolgok. Ugyanis a termék ugyanaz, tehát annak előállítása pont ugyanannyiba kerül, bármi is lesz a felhasználás. Az meg szerintem az én dolgom, hogy a megvásárolt ceruzaelemmel a szekrény lábát támasztom ki, TV távirányítóban használom, vagy saját készítésű elektronikus vázaböfögtetőben fogom használni. Az eladónak ehhez semmi köze.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor menj be a szolgáltatóhoz, és kérj fenti indokokkal egyedi szerződést, illetve menj szépen oda az ogy.-i képviselődhöz, és mondd el neki ugyanezt, és javasold, hogy a jogi hátteret módosítsák a te elképzelésed szerint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg szegenyes az a vilagkep, ahol a ceg es maganszemely viszonylataban gazdasagi jogviszonyt csak munkaviszonnyal lehet leirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra utalsz, hogy ezek a végkielégítések egyedi szerződésekben meghatározottak voltak? Lehet. Tekintsd úgy, hogy jóhiszemű volt a feltételezésem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Van egy olyan erzesem, hogy mukodhetne az szepen rentabilisan is
Ja, mert általában a városon belüli személyszállító vállalatok szoktak profitot termelni. (Nem. Legalábbis nem jellemző, külföldön sem.)
> Mondj ra ertelmes okot, mi ahalalert van BKV es BKK is?
Mert a BKK-nak tudomásom szerint nem csak a BKV az egyetlen beszállítója. Egyébként a különválasztott üzemeltetés nem hülyeség, egy csomó multi csinál olyat, akár IT vonalon is, hogy az SSC-t leválasztja egy külön cégbe.
> Tudom, ocsmany diszno vagyok, de nem erdekel.
Nem, inkább csak sztereotipizált magyar. Amúgy meg az egész bérletvásárlás probléma margójára: https://hu.wikipedia.org/wiki/Nash-egyens%C3%BAly
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, akkor nulszalldosat emlitek. Ha egy maganceg atvenne, ugyanezzel a berekkel, ugyanilyen forgalommal furcsa modon nem menne csodbe. Csak talan racionalisabban mukodne.
Pl. alapbol nem ejtoernyos erkezne minden irodaba, hanem hozzaerto menedzser. Nem azert kerulne oda, mert partvonalon kikopott, hanem mert hozzaerto lenne.
BKV-BKK: Engem az zavar, hogy a BKV-t kiuritettek - csak a vizfej maradt meg. Alapbol jo otlet volt a BKK letrehozasa, Vitezy-vel sincs bajom - de ezt nem a BKV _helyett_ hanem _mellett_ csinaltak. Ez igy total ertelmetlen. Mint a "13 miniszteriumbol koltsegtakarekossagbol 5-ot csinalunk" cimszoval, mikozben az emberi letszam duzzadt. Nagy halmaz csokkent, kisebb halmazok nottek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na és? Ha lehetne, 10 emberrel is osztoznék a bérletemen (de nem tudok jelenleg egyel sem). Nehogy már a bérletbevételek miatt aggódjak..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van átruházható bérlet: http://www.bkk.hu/arckep-nelkuli-eves-budapest-berlet/ igaz, te magánszemélyként nem veheted meg, illetve az ára is több, mint az igazolványhoz/személyhez kötötté.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen a nem hivatalos megoldásra gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de ha szolgáltató cég helyett egy élelmiszerboltban csinálod meg pontosan ugyanezt, akkor az lopás. Használod a szolgáltatást, de nem fizetsz érte.
Amúgy meg ha 10 emberrel tudsz osztozni egy bérleten, akkor neked jegy való, nem bérlet. Arról nem a BKK tehet, ha sok hülye bérletet vesz havi <10 utazásra, vagy fordítva, minden nap elnyom 4 jegyet mire elmegy dolgozni meg vissza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, és ebben még igazad is van, de az elvet, amit írtam, gondolom érted. Nem nagyon érdekel a szolgáltató jóléte, ha megtehetném, egy pillanatig sem gondolkodnék (itt a fizetés elkerülésére gondolok, nem arról, hogy esetleg mennyivel jobb lenne a jegy, mert az us pénzbe kerül).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mar kaja:
Etteremben is becsomagoltathatod a maradekot... (igenybe nem vett "szolgaltatas")
A berletnel miert nincs olyan, hogyha az egyik nap nem megyek egyik jarattal sem, akkor az a nap ne szamitson bele a 30 napba?
Vagy ha jobban kijovok akkor aznap veszek 2 jegyet (egyszeri ut oda es vissza) a berlettel meg sporolok.
A jegyek korlatozott idotartama is santit. Te *meghitelezed* elore a BK*-nak a majdan igenybe vett szolgaltatast. Addig a te penzedet kamat nelkul hasznalja, befekteti.
Mar miert ne vehetned igenybe a szolgaltatast kesobb? Vagy miert ne teriteni vissza az eredeti jegy arat az azota eltelt ido jegybanki alapkamattal megtoldva?
En megoldottam egyebkent: havi berletet veszek a benzinkutnal:)
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A berletnel miert nincs olyan, hogyha az egyik nap nem megyek egyik jarattal sem, akkor az a nap ne szamitson bele a 30 napba?
Azért, mert ha 1-2 ilyen nap van, akkor a különbség nem jelentős. Ha viszont jelentős lenne a különbség, akkor lehet jegyet venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jatszunk el a gondolattal.
Hetkozben kocsival jarok munkahelyre, de pentek este kiruccannek a haverokkal talalkozni, szombat-vasarnap pedig a tipikus uticelom kocsival 14 perc, BKV-val 4 atszallas.
4 het van, minden heten penteken szocialis elet, szombat-vasarnap ugyanoda megyek. Ez szamokkal kifejezve
4*( 2*3 + 2*4 + 2*4 ) = 88 jegy. Es mind penteken, mind szombaton es vasarnap csak egy uticel volt.
Legutobb 450Ft-ot fizettem a vonaljegyert. Akkor 88*450 = 39600Ft.
Es csak hetvegente "szalltam ki a kocsibol". Szoval hetfotol-pentekig (munkaba) meg mindig kocsival jarok.
Nekem erre a hetvegere 10500Ft-ot (berlet ara) se er meg a BKV. Benzinre nem koltok ennyit osszesen hetvegente.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekem erre a hetvegere 10500Ft-ot (berlet ara) se er meg a BKV."
Lehet gyalogolni is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/jegy-es-berletarak… - ez 30 napon belül öt tetszőlegesen választott 24 órás időszakra érvényes 4550 Ft-ért, azaz napi 910Ft-ba kerül. Ezzel mondjuk 13650Ft-ból jön ki a havi négyszer három nap, de akár beleférhet (péntek estétől vasárnap estig) hétvégente 2-2 24 órás intervallumba, akkor csak 9100Ft.
Vehetsz 72 órás jegyet is 4150 Ft-ért, ez négyszer három napra 16600Ft, ami már drágább, ellenben nem kell vacakolnod azzal, hogy pénteken mikor utazol először, mint az 5x30-as jegynél.
Vehetsz 10 darabos gyűjtőjegyet 3000Ft-os áron, ebből 9 kell a számításaid szerint, azaz 27000Ft-ot kell elköltened egy hónapban.
Ha a 9500Ft-os havi bérlet (napi 317Ft) vagy a 28500 Ft-os 100 napos bérlet (napi 285Ft, ha csak az általad kiemelt péntek-szombat-vasárnapokat számolom, akkor nagyjából 670Ft/nap) _sem_ éri meg, akkor nem kell igénybe venni a szolgáltatást.
Egyébként meg ne a benzinköltséggel hasonlítsd össze, nézd meg, hogy x év alatt mennyit csökken az autód értéke, mennyit kell rá költeni (gfb, súlyadó, normál szervíz költségei, műszaki vizsga, kopó alkatrészek cseréje, stb.), és rá fogsz jönni, hogy az autó _birtoklása_ önmagában napi 1000Ft-os nagyságrendbe esik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel az auto megvan, szuksegem van ra, eladni nem akarom, igy nincs ertelme felszamolni az autonak a kotelezo dijait (kot. biztositas, muszaki vizsga).
En nem azzal vitatkozom, hogy a BKV olcsobb mint az auto. En epp azt magyarazom, hogy akinek *mar van* egy autoja, es neha atulne BKV-ra
(pl. ne szennyezze a varost ha epp ugy jon ki, ki akarja probalni a 4-es metrot, inna egy sort a haverokkal es hazamehessen egyedul) annak a BKV sajnos nem alternativa anyagi oldalarol nezve.
Termeszetesen aki nem auto tulajdonos, az meg mindig a havi 10500Ft-os berlettel jon ki a legolcsobban.
Ezt a 9500-at nem is ertem, meg azt se hogy hogyan csinalhatjak meg, hogy 1000Ft-tal olcsobban adjak, ha nem kell szamla....
Ha lenne egy olyan opcio hogy veszek egy 30 napos berletet, es ki tudom valasztani melyik napokon inditom a szamlalot, lehet, hogy evente egyet vennek, mint *autotulajdonos*. Es elgondolkodnek, hogy muszaj mindenhova kocsival mennem, vagy eppen belefer-e a BKV.
Most ezt a varosszerte kiszort bicikliket akarom kiprobalni. Mondjuk abbol is van ket versenyzo: mol (korut, margitsziget, moszkvater) es telecom (infopark, meg meg valahol lattam, de nem emlekszem hol). Mondjuk rozsaszin cangast tobbet lattam mar varosban, mint mol cangasat.
De annak meg nem neztem meg az arat.
En jobb hijan a csomagtartoba hordok egy normalisabb rollert, es azzal kozlekedek 5km alatt.
Volt ugy, hogy buli utan 20+km-t mentem vele januarban reggel 4 ora kornyeken.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, hogy nem akarod eladni az autót, attól még van költsége úgy a birtoklásának mint a használatának, azzal is kell számolnod, ha össze akarod a két közlekedési módot hasonlítani.
Van opció (fentebb írtam), hogy 30 napból ötöt szabadon kiválaszthatsz 4550 Ft-ért, ennél ritkább használatra a napijegy vagy a gyűjtőjegy van, mint opció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En a BKV-t *kiegeszito* kozlekedesi modnak szeretnem hasznalni.
Amire most a rolleremet hasznalom.
(Amennyiben esik, akkor pedig maradok az autonal.)
A BKV-nak az kellene lennie az egyik celjanak, hogy anyagi alternativat nyujtson az olyan autosnak, aki alkalomadtan nem feltetlen szukseges, hogy autoval kozlekedjen (nem idopontra megy, tarsasaggal megy, tarsasagbol jon (iszik), stb).
Mert ezzel is kimelnem a fovaros levegojet. Es a BKV nem egy privat ceg, es nem is a nyereseg maximalizalasa lenne a celja, hanem az elhetobb varos hozzasegitese.
Az autost pedig csak akkor veszed ki a kocsijabol, ha anyagilag kedvezobb ajanlatod van.
> Attól, hogy nem akarod eladni az autót, attól még van költsége úgy a
> birtoklásának mint a használatának
A mostani kocsim birtoklasi koltseget nem tudom lefaragni, mert megtartom.
A hasznalatabol adodo koltsege pedig nem egyenesen aranyos az elfogyasztott benzin mennyisegevel.
(az ertekvesztese elsosorban a koratol fugg, masodsorban a megtett kilometertol)
Egy honapban kb. 3 bkv berlet arat koltom a kocsira. Ha a hetvegeken nem autoval mennek, es vennek egy bkv berletet, akkor rosszabbul jovok ki anyagilag.
Az 5 nap 4550Ft-ert berletet meg atgondolom (atszamolom), de szerintem ott vagyok ahol a part szakad, egy nap nem biztos, hogy elautozok 1000Ft-ot.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglehet, hogy akkor nem te vagy a célközönség.
Olyan szolgáltatás a tömegközlekedésben se lesz soha, ami mindenkinek megfelel. Én általában csak néhány napra vagyok a Bp-en évente 3x vagy 4x, de nekem tökéletesen megfelelnek a különféle napijegyek (a 24 vagy 72 órás) illetve a hetijegy.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ezt a 9500-at nem is ertem, meg azt se hogy hogyan csinalhatjak meg, hogy 1000Ft-tal olcsobban adjak, ha nem kell szamla....
Nem az ÁFÁ-t csalják el, hanem más bérletet kapsz. (Természetes személy vs nem természetes személy részére szóló bérlet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor felszallok a metrora, csak termeszetes szemelyeket latok kapaszkodni:)
Egyebkent ez a cafeteria ujabb megadoztatasa. Egyik cegnek se kell a mukodesehez BKV berlet (kivetel a jegyarusito Bt-ket), mindegyik a dolgozojanak adja oda juttataskent.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben nem vagyok biztos, de nem valami olyasmi volt, hogy a természetes személy bérlet ára lejjebb ment, a nemtermészetes pedig maradt állandó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik dragabb, a masik olcsobb.
Ebbol a szempontbol tok mindegy, hogy elobb tulemelik, aztan az egyik csapatnak visszacsokkentik.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert nem ezekben allapodsz meg vele, azert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
Egyrést van (volt?) a BKK-nak átruházható bérlete, nyilván drágábban.
Másrészt meg a MÁV egyértelműen elmondta anno, miért kell az otthon nyomtatott jegyhez személyi: nem ellenőrzik, hogy a jegyet mikor nyomtatták, milyen sorszámmal, esetleg ugyanazon a vonaton ül-e ugyanazon jegy másik példányával valaki. Ha tudsz rá te jobb megoldást, hajrá, de ez a fikázás szánalmas...
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvastam, hoyg anno a MAV elmondta volna.
Nyilvan tenyleg nehez lenne ellenorizni, hoyg a sorszam stimmel-e.
Mint a palyaudvaron atvett jegynel a 10 szamjegyu kod, baszott nehez lehet ellenorizni.
Foleg, ha jol tudom, manapsag a kalleroknal van vmi loszar, amivel a jegyen levo kodot tudja ellenorizni.
Nem a fikazas szanalmas, hanem a MAV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Manapság nem utazom annyit vonattal, nem tudom, mi a helyzet.
Anno elmondta a MÁV, hogy nem akarnak annyit várni az otthoni jegynyomtatás bevezetésével, hogy a mögé szükséges infrastruktúrát kiépítsék.
Gondolom, amint meglesz a szükséges dolog, leszoknak a neves/lakcímkártyás jegyellenőrzésről.
De nyilván egyszerűbb leszarni, és fikázni.
Sajnálom, hogy ilyen emberekkel élek egy országban. Pedig titkon mindig bízom benne, hogy lesz itt még jobb is...
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koltozz el. Mondta mar tobb nagyformatumu ember is.
Lehuztam en 17 evet vasuton is, megsem a jegyar-bevetel miatt sirtam.
(Viszont lattam azt a pazarlast akar anyagban/energiaban, akar emberi eroforrasban, amihez keveset tudnek merni)
Update: opsz, bocs, msot latom a korodat. Igy megbocsathato a hit es a remeny plusz a maskent gondolkodok fikazasa. Majd ha dupla ennyi leszel, terjunk vissza a temara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg mindegy, de a BKV az árat nem úgy kalkulálja, hogy teljes a kihasználtság, azaz a bérlettel reggeltől estig utazgatsz. Noha megteheted, de az átalány mégis egy reális használathoz van méretezve. Ebből a szempontból vizsgálva kiesés a BKV-nak, ha ketten használnak 1 bérletet. 2 ember utazásához 2 bérletet kell vásárolni. Eddig is rá kellett írni a szelvényre az igazolvány számát, még akkor is, ha sokan ezt nem tették. Aztán olykor meglepődtek, ha mégis büntetett egy-egy rámenősebb ellenőr. Világosan le van írva, milyen használati feltételek és formális követelmények teljesülése esetén érvényes a bérlet. A kitöltetlen szelvény nem jogosít utazásra. Éppen olyan, mintha nem lenne bérleted.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En rairom, sose mondtam, hoyg nem. Ok, neha elfelejtem / nincs nalam toll vasarlasnal, de volt mar, amikor az ellenortol kertem tollat es irtam ra.
Rairom, de hulyesegnek tartom.
Egyebkent raterhetunk masik kedvenc temamra is, a 65 even feluli ingyenes utazasra. Anyam ha neha jon meglatogatni (1949.09 szuletes), min ket jegyet hasznal a BKV-n oda-vissza. Kelenfoldtol ket megallora lakok, onnan ket megallo a Kosztolanyi (vagy vissza Kelenfold) es onnan a 7-es a Bosnyakra ocsemekhez. Hiaba mondom Neki, hoyg ne vegyen jegyet ket megallora, O csakazertis szabalykoveto (vagyis annyira fel)
Pedig jegyet kell vennie, ha szabalykoveto akar lenni: egy jegy hozzam, egy jegy a heteshez es egy jegy a hetesre. Vissza ugyanez. Vagyis 6 jegy, ha mindkettonket megnez. Mert szabalykoveto. nyugdijas-jegy nincs, kethavonta egyszeri latogatasra meg nem erdemes berletet venni. De szabalykoveto, ez a lenyeg. Fel ev mulva meg tokingyen utazik majd. Azt mar kibirom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 24 órába belefér, akkor napijegy jobban megérné, ha nem, akkor viszont nincs ötletem, mert a 72 órás jegy már többe kerül, mint a 6 jegy ára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, ez jo otlet. Altalaban aznap jon-megy.
Mondjuk, szeptemberig van meg harom ilyen alkalom, aztan ugyis ingyenes lesz.
De jo, hoyg beneztem a topicba, tegnap vettem berletet es most itt olvasva beugrott, hogy rairjam a berletszamot :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajdú volánnál (helyközi) rá van nyomtatva a neved, és a bérletigazolványod száma is.
Legalább nem felejted el.... :)
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> 2 ember utazásához 2 bérletet kell vásárolni.
Mivel a BKV is egy "kozlekedesi eszkoz", ezert hajlamos az ember, pl. a biciklivel osszehasonlitani.
Azaz en kolcsonadhatom a paromnak a biciklimet,
es tisztaba vagyok vele, hogy akkor aznap nem biciklizhetek.
Ugyanezt nem teheted meg a berleteddel, meg akkor se hogyha vallalnad, hogy aznap nem ulsz BKV-ra.
Igy pl. bevasarolni (es cipekedni) is mindig az egyik felnek kell, mivel neki van berlete (es nem atruhazhato) :))
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvenni mind a két embernek a bérletet nem járható? :)
Mondom, itt arról van szó, hogy átalányt fizetsz, amely átlagos használatból van számolva. Ha átruházható, annak magasabb az ára, mert nagyobb kihasználtság fog kijönni.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Megvenni mind a két embernek a bérletet nem járható? :)
epp ezt magyarazom, hogy anyagilag nem eri meg. Es mivel olyan lehetetlen utvonalon kozlekedek, hogy oda a jegyvasarlas sem eri meg (tobbszor at kell szallni).
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerékpár, autó, gyalog, taxi?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
taxit semmi esetre sem, elvbol nem. En kepes vagyok hazagyalogolni (olyan 3 ora hossza), minthogy taxit hivjak.
Roller. Szerintem zsenialis kozlekedesi eszkoz meg.
Auto, roller, gyalog, kerekpar. Hogyha a gyakorisagot kerdezed.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ez az, amit sokan szerintem félreértenek. A BKV nem közlekedési eszköz - az a busz. A BKV egy szolgáltatócég, aki neked ad valamilyen szolgáltatást. Így nem lehet a biciklivel összehasonlítani. Vagyis lehet, de nem érdemes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En A pontbol B pontba akarok eljutni, ennek koltsege es ideje van.
Hivhatod, ahogy akarod, de amig a tomeg*kozlekedes* ara dragabb mint a benzine addig anyagilag egy ertelmes autotulajdonosnak se eri meg atulni alkalomadtan.
Szerintem kihasznaljak anyagilag azokat akiknek nincsen mas *kozlekedesi eszkoze*.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összehasonlítod egy _szolgáltatás_ árát egy másik helyettesítő termék használati és birtoklási költségeinek egy elemével. Alma a körtemaggal. Tessék mindkét esetben a teljes költséggel számolni (szolgáltatás esetén a havi bérlet, autó esetén az adott szolgáltatás helyettesítése során felmerült valamennyi fix és változó költséggel: autó értékcsökkenése, kopása, biztosítás és súlyadó időarányos része, kenő- és üzemanyag felhasználás, parkolási díjak, etc, etc, etc...) Nem fogsz olcsóbban kijönni. Sőt. Egy 4.5M Ft-os autó mondjuk 10 év múlva mennyit fog érni? Olyan 8-900E Ft-ot, jó esetben. Azaz 120 hónap alatt veszít az értékéből 3.6M-t. Ezt leosztva a 120 hónapra havi 30E Ft-ot jelent. Lehet tovább számolgatni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> egy másik helyettesítő termék
Nem helyettesito termek. Kiegeszito termek az en esetemben.
> Tessék mindkét esetben a teljes költséggel számolni
Nem tehetem, mivel az egyik adott es nem ohajtok lemondani rola.
> Egy 4.5M Ft-os autó mondjuk 10 év múlva mennyit fog érni?
Senki se mondta, hogy uj autot kell venni. Egy mukodo kocsi hasznalt ara 7-800eFt korul mozog. Erre jon ra a szervizkoltseg es benzin.
BKV-nal se varom el, hogy mindig vadi uj busz jojjon elem.:)
> parkolási díjak
Pont amikor BKV-zhatnek (mivel a munkamhoz kell az auto), akkor nincs parkolasi dij (hetvege, ejszaka).
En nem errol beszelek, hogy az autot megeri-e teljesen levaltani BKV-ra (ie. eladni az autot). Hanem annak a megfigyelesemnek adtam hangot, hogy minden autos neha at tudna ulni tomegkozlekedesre par alkalommal egy honapban (kozjot szolgalna, addig se szennyezne a varos levegojet), de ez per pillanat anyagi buko. Raadasul kenyelmi buko is.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igen, a mocskos, gonosz emberek visszaelnek vele"
Már hogy a picsába ne élnék vissza vele, nem fán termelem a pízt... De most hogy a picsába fogok utazni a még lenem járt átmeneti diákigazolványommal? annak nincs száma, se fénykép...
--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OM azonosító számot. Rajta kell, hogy legyen az ideiglenesen is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes ez a Pesti nép.
Már bocs.
Amit itt látok 100000 éve így megy itt.
A bérlet igazolvány arcképes. Annak a számát mindig is rá kellett írni a bérletre.
Az első ajtón kell felszállni.
Relatíve (utvonalhossz/bérletár) nagyon drága a bérlet.
Bérletet csak a végállomásokon tudsz venni.
pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na várjál, mit is nyomtat rá? A bérlet igazolvány számot, vagy a személyi igazolvány számot? Azért nem mindegy. Most mindenki azt terjeszti, hogy valamilyen hatósági igazolvány számot kell megadni (személyi, útlevél, jogosítvány). Ez pedig elég kellemetlen adatkezelési kérdéseket vet fel.
Aki most vett már bérletet az meg tudja mondani?
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bérletigazolvány nem szükséges/nincs, mivel bármilyen, fényképes hatósági igazolvány használható helyette.
Az igazolvány száma _önmagában_ nem személyes adat, mert nem kapcsolható közvetlenül valamely természetes személyhez (Ha leírom, hogy CD123456, akkor az lehet akár valid okmányazonosító is, de mivel csak ebből nem mondható meg, hogy Gipsz Jakab, avagy Cement Etel vagy valaki egészen más személy okmányán szerepel, így ez a karaktersorozat nem személyes adat), ergo a kezelése szerintem nem igazán jelent adatvédelmi problémát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert van utkozes? Vagyis letezik ma Magyarorszagon ket olyan termeszetes szemely, akinek ugyanaz a szemelyigazolvany szama?
Ha nincs utkozes, vagyis mindenkinek a szemelyigazolvany szama garantaltan egyedi es a szemelyhez kotheto, akkor az az en olvasatomban igencsak szemelyes adat.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azért, hanem azért, mert az adatkezelőnél jogszerűen rendelkezésre álló adatokból (egy darab okmányazonosító) a kapcsolat nem állítható vissza. És ez is feltétele annak, hogy valami személyes adat legyen. Az, hogy "Budapest" az nem személyes adat, de az, hogy "Budapesten élek", az igen.
A te gondolatmeneted alapján bármilyen karaktersorozat személyes adat, ha lehet olyan kapcsolatot találni, ami hozzárendeli (legalább) egy természetes személyhez azt a tetszőleges(!) karaktersorozatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel ezt a karaktersorozatot a kedves utas *nem tudja megvaltoztatni*, igy meg mindig teljes mertekben azonosithato.
Tok mindegy, hogy a rendszer Kiskunfelegyhazai Gipsz Jakabnak, vagy a 40-es kover pasas bibircsokkal az orran, vagy id:606842AG-nek azonositja, amikor legkozelebbi berlet vagy jegyvasarlasnal lehetseges az illetot ugyanugy azonositani, azaz pl. elozo vasarlasait visszakeresni.
Ugyanugy, ahogy a "zeller" id teljesen jol meghatarozza a hozzaszolasodat itt a hup.hu-n. Tehat ha latok egy hozzaszolast holnap "zeller" feladoval, akkor azt bizony hozzad fogom kotni.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keresztkérdés: a 939265-AC okmányazonosító kihez tartozik? Ugyanis most te azt mondod, hogy ez az információ visszaállítható módon köthető az okmány tulajdonosához, mint természetes személyhez, tehát személyes adat. Csak és kizárólag ebből a karaktersorozatból visszaállítható-e a kapcsolat?
Az, hogy "van kapcsolat" és "a kapcsolat visszaállítható" egyáltalán nem azonos. A te felfogásod alapján a mostani pontos dátum és idő is személyes adat, hiszen valaki épp most született, és ez neki a születési időpontja.Nos ez csak akkor személyes adat, ha odateszem mellé, hogy Gipsz Jakab születési időpontja. Ha ezt a kapcsolatot explicit módon nem rakom a "2014.05.09. 18:15" mellé, akkor ez bizony csak egy időpont lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Keresztkérdés: a 939265-AC okmányazonosító kihez tartozik?
Ha az okmany formatuma ismert (es itt Mo-n az, mert csak letezo, ervenyes okmanyt adhatsz meg), akkor nem feltetelezzuk, hogy ez pl. szemelyi igazolvany azonosito, hanem biztosak vagyunk benne.
Igy, igen a 939265AC szemelyi igazolvany tulajdonosat egyertelmuen azonositja (amennyiben ervenyes a szam amit megadtal! Es az automatanal *valos es ervenyes* szamot adhattal csak meg)
Nem kell ahhoz a rendszernek az osszes adatodat tudnia (pl. hol jartal iskolaban, mi az edesanyad neve, vagy eppen a leanykori neved), neki boven eleg a szemelyigazolvany szamod, ahhoz hogy azonositson teged.
Igen, kulso segitseg nelkul (amiben sose lehetunk biztosak, hogy a torvenyi hatter nem valtozik meg, es nem teszi lehetove, hogy pl. rendorsegi adatbazisban cross-reference-t csinaljon) nem tudja a *tobbi szemelyes* adatodat kitalalni.
Nem fogja tudni az utlevelszamodat. Vagy a teljes polgari nevedet.
De nem is kell neki. Minek? Ahhoz hogy nyomon kovessen, szokasaidat felmerje (nem anonim modon!), ahhoz egy egyertelmu azonosito eleg.
De jobbat mondok, az igazoltato rendornek sincs szuksege az osszes adatodra, de megis mindegyik szemelyes adat amelyikre szuksege van. Neki boven eleg, ha a szemelyid ervenyes, letezo, amit a kezeben tart szemelyi, annak a *szama alapjan* a rendszerben levo adatokkal egyezik, a fenykep hasonlit rad.
Ehhez nincs szuksege a bankkartya szamodra (szinten szemelyes adat), nincs szuksege az utlevel szamodra (szinten szemelyes adat) es a bankszamla szamodra, vagy szamaidra sem.
> A te felfogásod alapján a mostani pontos dátum és idő is személyes adat,
> hiszen valaki épp most született,
Ha es amennyiben letezne egy orszagos adatbazis, ami garantalja hogy nincs utkozes, es minden allampolgart hozzamappel egy pontos szuletesi datumhoz, akkor bizony az is szemelyes adat lenne.
Amig nincs ilyen egyseges adatbazis, es nem lehet az emberekhez hozzakotni, addig nem szemelyes adat.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utazási feltételekben nincs kikötve, hogy a személyi igazolvány illetve kártya formátumú vezetői engedély csak magyarországi kibocsátású lehet, ergo ha van bármilyen ilyen okmányom, annak az azonosítója az üzletszabályzat szerint megfelelő. Egyébként az okmányazonosítók ellenőrzése az automatáknál nem úgy történik, hogy a BM megfelelő adatbázisából kérdez, hanem az adott okmányazonosító jól definiált formátumát (ellenőrzőösszeg, számok-betűk száma és elhelyezkedése) vizsgálja. Ha tudod, hogy ez(ek)milyen algoritmus szerint készülnek, akkor tudsz valid azonosítót behazudni.
A kérdésemre még várom a választ: visszaállítható-e kizárólag a 939265-AC karaktersorozat ismeretében a kapcsolat egy természetes személlyel? Ha nem, akkor megszűnt személyes adatnak lenni. Tudsz hozzá pl. _nevet_ csatolni? Nem? Akkor max. anonim módon követheti a szokásait annak, aki az adott okmányazonosítót adja meg bérlet vásárlása során: mikor, hol és milyen bérletet szokott vásárolni... Hű, de nagy gond :-P
A rendőrt nem kell idekeverni, ha igazoltat, akkor hatósági jogkörben jár el, és jogosult megismerni az eljárás alá vont személy adatait.
Mi? Hogy egy dátumot és időpontot nem lehet személyhez kötni? Van neked születésnapod? Az a dátum, azzal az információval együtt, hogy azon a napon születtél már személyes adat. Mert a dátum és közted azzal, hogy "születésnapod" megadtam a kapcsolatot. Ha csak a dátumot nézem, az önmagában nem személyes adat, mert önmagában nem alkalmas arra, hogy hozzád, mint természetes személyhez kapcsolódjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mi? Hogy egy dátumot és időpontot nem lehet személyhez kötni?
> Van neked születésnapod?
1980.07.26. Budapest V.
Mo-n legalabb 10 embernek kell lennie, akik ezen a napon szulettek, es legalabb 3-nak akik ugyanabban a keruletben.
Szoval nem lehet visszafele megfeleltetni, nem egyertelmu.
> Ha tudod, hogy ez(ek)milyen algoritmus szerint készülnek,
> akkor tudsz valid azonosítót behazudni.
Be lehet hazudni, meg meg lehet adni meghalt dednagyapad szemelyi igazolvany szamat, csak amikor tenylegesen ellenorzik a berletedet (ami miatt egyaltalan megvetted), akkor majd nezel ki a buradbol, mert bizony meg fognak buntetni.
Ha mindenkeppen kamu szamot akarsz beirni, akkor a legegyszerubb, hogyha nem veszel berletet, hanem siman bliccelsz.
> A kérdésemre még várom a választ: visszaállítható-e kizárólag a
> 939265-AC karaktersorozat ismeretében a kapcsolat egy természetes
> személlyel?
Igen megfeleltetheto kizarolag egy maganszemellyel egy berletvasarlas Mo-n.
Magyaran ha vettel berletet, es te megkerdezed oket, hogy mikor vettel berletet, akkor a neved helyett mindossze a szemelyi igazolvany szamodat kell megadni, es biztos lehetsz benne, hogy a te berletvasarlasaidat kapod valaszul, es nem a szomszed Mari nenijet.
Ez baromira nem anonim.
Tudom manapsag a facebook vilagaban amikor a vegbeltukrozest is kiposztoljak (megtortent ismerosi korben), akkor ezt nehez elmagyarazni miert is fontos egyaltalan. Igy rajtunk kivul keves ember vitatkozgat el ezen...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az adatvédelmi törvény nagyjából úgy fogalmaz, hogy személyes adat az, ami közvetett, vagy közvetlen módon egyértelműen személyhez köthető. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy pl. a BKK-nak van-e hozzáférése ahhoz az adatbázishoz, amiből lekérdezhető lenne, hogy kié az adott igazolvány szám. Erről már egy korábbi adatvédelmi biztosi állásfoglalásban volt szó. A lényeg az, hogy a személyazonosító igazolvány száma minden körülmények között személyes adat, függetlenül attól, hogy az adatkezelő képes-e azt külső segítség nélkül személyhez kötni-e, vagy sem.
Most nincs kedvem megkeresni a korábbi állásfoglalást, de úgy tűnik, az adatvédelmi hatóság is így gondolja: http://hvg.hu/itthon/20140510_bkk_berletvasarlas_adatvedelmihatosag
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engedelmeddel maradnek a torveny szovegenel. Abban termeszetes szemellyel kapcsolatba hozhato MINDEN adat szemelyes adat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "érintett" fogalmát is tegyük mellé, és máris árnyaltabb lesz a kép:
1. érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;
2. személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
Tehát közvetlenül vagy közvetve azonosítható személlyel kell kapcsolatba hozhatónak lennie az adatnak. Ha tovább olvassuk a törvényt, akkor a 4. paragrafusban további fontos kitételre bukkanunk:
(3) A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.
A BKV/BKK nem rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, ami kell a kapcsolat visszaállításához (az okmányazonosító - érintett összerendelést biztosító adatokhoz (BM nyilvántartás) nem fér hozzá.)
A te felfogásod szerint a 2010.05.10. mint dátum is személyes adat, hiszen van olyan érintett, akivel kapcsolatba hozható - viszont ez a kapcsolat nem állítható vissza, ergo _önmagában_ már elvesztette személyes adat minőségét.
Egy iskolában, ahol nyilvántartják a gyerekek születési idejét, ott személyes adat, hiszen visszaállítható a kapcsolat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Forditva ulsz a lovon. Az adatkezelonek kell bizonyitania az adatkezeles jogalapjat.
A kepmas (fenykep) szemelyes adat, a hozza tartozo egyedi azonosito is.
A „adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése ,rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése,
valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése”
Az adatokon vegzett barmely, igy kulonosen a különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése ,rendszerezése, tárolása muvelet adatkezelesnek minosul. Hol a a bkv/bkk jogalapja ezen adatkezeleshez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, személyes adat. Nem az a szemályes adat, ami önmagában azonosít valamit, hanem az, amiből visszakereshető a személy. Pl a szolgáltató által neked adott IP cím az, mert a logokból össze lehet pecázni, hogy a tied volt. Ugyanez a szigszám is. Tudjuk, hogy az egy szigszám, akkor az összekapcsolható veled.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szolgáltatónál rendelkezésre áll az az információ, hogy az adott IP-t melyik PPpoE-s usernek adták ki, a PPpoE-s userhez szintén a szolgáltatónál rendelkezésre áll, hogy ki a szerződő, azaz a kapcsolat helyreállítható az adatkezelőnél jogszerűen rendelkezésre álló adatokból.
A BKV pénztárban megadott "ABC123456" karaktersorozat önmagában áll, a kapcsolat helyreállításához szükséges információkkal nem rendelkezik (és azokat jogszerűen nem is kaphatja meg) a BKV/BKK. Márpedig csak addig személyes adat valami, amíg a kapcsolat jogszerűen visszaállítható, ha ez nem igaz rá, akkor már nem.
A te gondolatmeneted alapján a bérletigazolvány száma önmagában állva szintén személyes adat, mint ahogy személyes adat például a 2012.11.12 13:34 születési időpont is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A te gondolatmeneted alapján a bérletigazolvány száma önmagában állva
> szintén személyes adat, mint ahogy személyes adat például a 2012.11.12
> 13:34 születési időpont is.
Mivel a szuletesi idopontot nem rogzitik semmilyen hivatalos okmanyban egyertelmuen, igy az nem is lehet alkalmas visszakeresesre. (2012.11.12 lehet szuletesi adat, megspekelve Budapest VI-tal. Erre legalabb 10 embernek kell illeszkednie).
Sokkal jobb pelda az ujjlenyomatolvaso.
Ha minden automatanal lenne egy ujjlenyomatolvaso, amire ratapintasz, majd annak a szamkodjat menti, szerinted szemelyes adat?
> A szolgáltatónál rendelkezésre áll az az információ,
> hogy az adott IP-t melyik PPpoE-s usernek adták ki
Egy ilyen keresnel boven eleg lenne, ha a szolgaltato csak egy szemelyi igazolvany szamot adna vissza. Pont ennel az esetnel aki rakerdez az IP-re (nyomozoi hatosag), az bizony elvileg a szemelyi igazolvany -> polgari nev feloldasat is meg tudja oldani.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem a logikádat, de ez ma magyarországon nem így van. Lásd tv: http://www.complex.hu/kzldat/t9200063.htm/t9200063.htm
"1. személyes adat: a meghatározott természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható."
Nincs benne az, hogy egyetlen adatkezelőnél kell lennie ezeknek az adatoknak a helyreállíthatósághoz. A gyakorlati alkalmazás is ezt támasztja alá (Pl az ip cím kapcsán bizony a te logjaidban levő IPk is személyes adatok lehetnek, attól függetlenül, hogy nem te vagy a szolgáltató, és magad nem tudod visszakeresni, és igen, ez pl egy elég komoly feszültség forrás is a szokásos technikai eljárások és a tv. között).
Egyébként igen, a bérletigazolvány száma is személyes adat. Meg a születési dátuma is. Ezt ráadásul egy másik tv. nevesíti is: http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99600020.TV
"4) Természetes személyazonosító adat a polgár
a) családi és utóneve, születési családi és utóneve,
b) születési helye,
c) születési ideje és
d) anyja születési családi és utóneve."
Megjegyzem, azt én nem mondom, hogy a bkv ettől automatikusan nem kezelheti, mert adott esetben de, ha megfelel az első törvény feltételrendszerének.
És hosszan lehet rajta csámcsogni jogászéknak, hogy a
"(2) Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig."
miatt elengedhetetlen-e, vagy tessék csak bérletkártyát adni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden fenykepes/biometrikus/stb igazolvany amely a szemelyre jellemzo jegyeket egyedi, szemelyhez kotheto azonositoval van ellatva szemelyes adat.
Ha osszesen lenne 1000db azonosito, es egy azonositot tobbszor kiosztananak, akkor nem lehetne helyreallitani a kapcsolatot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fenykep, kepmas szemelyes adat, es a hozza tartozo igazolvany szam is!
Es egyetlen sutyerak maganceg se akarjon mar szemelyes adatokat kovetelni, azert mert az uzleti problemajat neki igy a leghatekonyabb / legkenyelmesebb megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
infotv:
„adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése ,rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése,
valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem BKV kell nektek, hanem atombomba. Úgyis mindég sírtok, egyszer lehetne már okotok is rá.
Az világ fővárosainak 90%-ban a helyi tömegközlekedés színvonala utcahosszal van lemaradva a BKV mögött (ha egyáltalán létezik), de nektek már az is baj, ha automatából lehet jegyet venni. Tudod mit? 3 hete voltam Bp-en, és igen jól esett, hogy éjjel 10-kor nem kellett gondolkodnom, hogy hol vegyem a jegyem, sőt az automata a bankkártyámat is elfogatta, így még a kp készletemet se kellett erre vesztegetni. MÁV ugyanez, csak ott már régebb óta mennek az automaták.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Lehet a BKK-t szidni, de nincs rá nagyon ok. A szolgáltatásra nagyon nem lehet panasz (nem, az hogy egyes járművek régiek, még nem feltétlenül jó indok), a késések azért nem olyan gyakoriak és nem olyan nagyon, a teljesárú bérlet fele annyiba kerül, mint az, hogy nálunk beállhatsz a céges parkolóba, ha van jegyed, az ellenőrök sem köcsögöznek, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MAVrol annyit, hogy egyetemista koromban zsebpenzbol le tudtunk menni a Balatonra meg vissza.
Most ott tart a MAV, hogyha mar 2 ember utazik, akkor jobban kijon kocsival.
Azert altalaban nem egyedul megy az ember a Balcsira...
Ugyanigy elszalltak a BKV arai is. Jegyvasarlasnak penzugyi alternativaja a kocsival kozlekedes...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra nem gondoltál, hogy azért van ez, mert már nem diákjegyet veszel? :) Hint: a Bp-Siófok diákjegy 1100 forint. Két embernek oda vissza 4400. Biztos, hogy jobban megéri kocsival? Ha a kocsi árát, fenntartását, stb. nem számolod, csak a benzint, még akkor sem egyértelmű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
basszus... Megoregedtem...
Akkor most nyugdijas koromig kocsiba vagyok kenyszeritve...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos az a helyzó hogy "nyugaton" ennél sokkal drágább a tömegközlekedés. Én uk -ban egy fél órás buszozást 3.000ftból úsztam meg tavaly.
--
arch,xubuntu,debian,windows,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ott meg az eso is esik!
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne a paroddal/baratoddal menj, hanem gyerekkel.
33% kedvezmeny. Elegendo tavon a gyerek helyjegye kevesebb, mint a teljesaru - 33% kulonbozete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy BKV-t valóban nem ér szidni akkor amikor megállás nélkül tudsz A-B-C jármű/járat között átszállni mert 1-5 percenként indul a legtöbb járat (a periféria kivételével).
Ahol én felnőttem (Győr) ott menő helyen lakott az akinek a busza 15-20 percenként indult.
--
arch,xubuntu,debian,windows,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Debrecenben ez most 10-25 perc időszaktól függően...
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, de a legfontosabb kérdécs mellett simán elsuhantok: milyen oprendszer van rajta?
Bónuszkérdés: vajon milyen hardver lapul benne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XP? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni