VPS választás

 ( yoursoft | 2014. március 20., csütörtök - 14:50 )

Rájöttem, hogy egy 99%-os SLA mennyire kevés tud lenni.
Elég sokan használják már az oldalamat és most áll. :-(
Ideje szolgáltatót váltani.
Sokan használják külföldről is, így fontos a külföldi elérés gyorsasága is.
Dedikált szervert találtam ugyan itt 99.9%-os SLA-val, de azért, ha elszáll a HW, nem tudom, hogy fog az alkalmazásom ilyen gyorsan visszakerülni?

Keresgéltem.
Elsőre ezeket találtam:
- https://www.vultr.com/pricing/ - itt a 35 USD-s / 2 cpu (7 908 Ft) SLA: még nincs ez mégi kihúzva
- http://www.ovh.co.uk/vps/vps-cloud.xml - 16.31 Font / 4cpu (6 100 Ft) SLA: 99.99%
- https://www.digitalocean.com/pricing/ - 40 usd / 2 cpu (9037 Ft) SLA: 99.99%

Találtam magyar szolgáltatókat is (szívesebben hagynám itthon a pénzt):
- http://integrity.hu/szerverhoszting/low-cost-virtualis-szerverhoszting/ - 7.990,- Ft + ÁFA / 3000 Mhz CPU, SLA: ?
- http://rackforest.hu/vps/ - 7900 + ÁFA (éves fizetés esetén 10% kedvezmény) / 4x XEON E5 CPU vcore, SLA: 99.9%
- http://www.cloudvps.hu/kvm-vps-virtualis-szerver - 8000 + ÁFA / 3 CPU mag, SLA: ?
- http://www.profivps.hu/vps - 9000 + 1000 Ft plusz memória (maga a 9 az valójában 7 ezer éves fizetéssel). / 12000 MHz CPU, 99,9% SLA

Egyetlen gond a magyar szolgáltatókkal a nemzetközi sávszélesség.

Jelenleg a server4you-nál van vServer PLUS X5-öm.
Gyakorlatilag elég lenne 3(inkább 4)G garantált RAM, Kb. 40G HDD, CPU-ból most 16 CPU-m van ~260MHz/darab= 4160MHz, mondjuk többszálas alkalmazás, így jobb lenne a több proci. 99.9+%-os SLA (mostani állás már ~14 óra körül jár). Kb. 0.2-0.3-as loaddal ketyegett ez a szerver.

Vannak tapasztalataitok / tanácsaitok? Melyiket miért / miért ne?

Update:
Kihúzások megszüntetve.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A digitalocean jó, bár egyszer volt náluk egy komoly gebasz, még az indulás környékén, akkor 7-8 órát állt a gép, de csak 1 node-on volt a hiba, azóta nem volt váratlan kimaradás. A support és a hálózat is gyors.
Esetleg lehet úgy fejleszteni az alkalmazást hogy két külön helyen fusson, van Amsterdam 1-2, New York 1-2, San Francisco, Singapore, így még kisebb a valószínűsége hogy álljon.
https://www.digitalocean.com/?refcode=6aa999671a40 :)

Köszi a választ az egyik fő jelöltem pont a digitalocean.
Tudsz erről többet írni?
Nem tudom a szétosztottságot, hogyan lehetne megvalósítani. Erről a témáról keveset tudok.
- Ha a DNS bizonyos helyre mutat és az hal le, akkor hiába volt szétosztva.
- Ha Round Robin van, akkor ha jól tudom mindig rálép arra is ami hibás? Esetleg annyit nyerhetek vele, ha a DNS frissítési idejét lejjebb veszem és ilyenkor a lehalt részt ki tudom venni.
- egyéb megoldás?

Hali

~1 éve van náluk két VPS -em. Eddig még nem álltak le.
Tudtommal R&R-t nem szolgáltatnak, sem pedig SLB-t.
Ezt magadnak kell megoldanod ha mindenáron ilyet akarsz.
A sebesség nagyon rendben az Amsterdam1 -re 10-20ms ping BP-ről, Munchen, London 10 ms. A New York-i VPS Bp-ről kicsit húzósabb ~120 ms. Bevalom a New York-ban lévő VPS-em nem szoktam méregetni.
Support -os ügyem nem volt még velük így erről tapasztalatom nincs.

Ha annyira uberfontos az oldalad, hogy mennie kell, akkor Amazon, ket gep, beepitett load balancerrel.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Amazon +1, nagyon sok pluszt is kapsz a pénzedért nem csak egy vps-t azt jól van, rendelkezésre állás meg nagyon jó. Teszt gépet tudsz indítani regisztráció után ingyenesen.

--
http://pyftpadmin.earthquake.hu

Én pár hónapja a DigitalOcean-t használom (http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/2014/01/19/DigitalOcean), használtam Amazon EC2-t, Red Hat OpenShift-et, illetve magyarországi VPS-t, de jelenleg a DigitalOcean vezet árban és teljesítményben.

Ha annyira fontos a weboldal, hogy mindig kell mennie, akkor úgyis valami földrajzilag elosztott belépési pontok felé kell terelned a forgalmat, de ha havonta pár ezer forint már számít és a HUP-on kérsz tanácsot, akkor valószínűleg nem annyira fontos az a weboldal... :)

Általában egy belépési pont elég, ha nem üzemeltetsz hatalmas forgalmú oldalt, ha az megáll, akkor (akár automatikusan) indítasz egy másik gépet és ráteszed arra az IP-re azonos szolgáltatónál. Ha egy gép nem elég, mint belépési pont, akkor úgyis ad a szolgáltató egy dedikált IP-t hardveres terheléselosztással. Aztán ha a szolgáltatónál áll meg valami, amiből nincs egynél több, akkor teljesen mindegy, hogy mennyi gépedet nem tudod elérni...

Take it easy... ha valóban (pénzben számszerűsíthetően) számít a kiesés, akkor lesz rá megoldásod. Amíg meg filléreken kell spórolni, nem számít, hogy áll-e néhány órát a szolgáltatás, maximum Neked tűnik fontosnak, az ügyfelek vissza fognak találni, ha fontos a szolgáltatás...

Sokkal fontosabb az adatok mentése, a megfelelő reakcióidő, a biztos helyreállítás és az adatbiztonság, mint a folyamatos működés... mert hiába 100 százalék az uptime, ha betörnek, elvisznek ügyféladatokat, és búcsúképp letörölnek mindent, Te meg ott állsz adatok (és hamarosan ügyfelek) nélkül.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Köszönöm Gábor, egy kicsit más megvilágításba helyezted a dolgokat. Át kell gondolnom az új infok alapján.

+1 digitalocean-re. Van naluk par gepem mar joideje, teljesen elegedett vagyok. Egyszer volt problemam (nem tudtam uj gepet csinalni), support egy oran belul megoldotta, tok rendesek voltak, stb.

--
|8]

+1 tőlem is a DO-ra.
Már több, mint egy éve használom szolgáltatásukat és nem volt még komolyabb problémám. A support gyors és segítőkész.

A DigitalOcean-nál vannak tervezett leállások (karbantartás) pl. fél évente?
Vagy meg tudják oldani, hogy a karbantartások észrevétlenek maradjanak?

gondolom ha meg tudják akkor nem szólnak. Mikor frissítem a xenservereket, se szoktam szólni mert live migrationnal ügyfél észre se veszi.

Fedora 20, Thinkpad x61s

Ezek szerint Te is egy szolgáltatónál dolgozol?
Meg tudod adni melyiknél?
Olyat keresek, ahol minimális a leállások száma, ezek szerint Nálatok is. :-)

Itthon nagy a riziko, nem a szolgaltato miatt, hanem amiatt a ceg miatt, aki a vps szolgaltatonak a netet adja. Nagyon megbizhatatlanok a netszolgaltatok, es hostingnal gyakori a sokadik viszonteladotol jovo net, ahol nem egy, de negy ceg rendszere halhat ki. Lehet hogy tudnak jo rendelkezesre allast mutatni, de tul sok a hibalehetoseg a rendszerben.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Ha az ember viszonteladó viszonteladójától veszi ez valóban fenn áll, azonban ha közvetlenül az adott hely "tulajdonosától" veszed az erőforrásokat, akkor azért minimalizálható ez a rizikó. Persze, az ilyen "bix hosting" huszárokat is érdemes kerülni.

Nekem az a tapasztalatom, hogy a "bix hosting huszarok" sokkal minosegibb szolgaltatast nyujtanak az ugyfelszolgalat es problemamegoldas tekinteteben, mint az ugynevezett "nagy" szolgaltatok. Egyszeruen folyamatosan elkepedek, hogy olyan operatorokkal hoz ossze a sors, akik a power gomb megnyomasan meg a kabelek megfelelo helyre dugdosasan kivul mashoz nem igazan ertenek. Ez pedig kb. egy 3 eves gyerek ismeretanyaganak felel meg.

Persze, mikor mi a fontos. Ha stabil net kell egy rendszernek, akkor nyilvan az ember elvisel dolgokat - de ettol nem fogom jobban kedvelni oket.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Jól értem, hogy az egy VPS szigorúan 1 db ipv4 korlát van náluk? SSl-es oldalakat macerássá teheti..

Köszi. Ez jó áron van, de vannak gondok is vele:
- SLA 99%, amitől szabadulni szeretnék.
- külföldre mennyi lehet a sávszélesség?

Viszont ugyanitt találtam:
https://www.mikrovps.hu/szolgaltatasok/vps/
Itt a legnagyobb csomag akár jó is lehetne, ha tudnám, hogy mennyi a külföldi elérés ideje / sávszélessége.
Van róla tapasztalatod?

Felhív megkérdez ? Ahogy nézem az IP-t valszeg a doclernél vannak. Ott van külföldi sávszél, kérdés mennyi jut a mikrovpsnek :>

Fedora 20, Thinkpad x61s

Köszi, igen, majd felhívom.
Első körben személyes tapasztalatokat szeretnék hallani, majd a "győztesekből" választom ki a megfelelőket.
Tehát lehet, hogy jó SLA-t mutat valaki és jó a net is, de valójában eddig minden évben SLA határon mozgott. Ha túllépte fizetett valami kevéske kárpótlást.

Most néztem egy SLA-t nagiosból a VPS-ekre amik itt futnak 99.99 December 1 től. Persze a monitorozó szerver is hasonló hálózatban van. Mondjuk egy távoli szerverünkre is 99.99 jött ki Dec 1től mai napig.

Kérdés milyen időszakra akarsz 99.9 es SLA-t?

Fedora 20, Thinkpad x61s

1 éves időszakra kivetítve szeretnék 99.9%-os SLA-t.

Tobb mint egy eve van ott 7 VPS-em, teljesen rendben van. Kulfoldrol hoztam haza a cuccaim.

Ami még zavar Náluk (idézet az ÁSZF-ből):
"A szolgáltatás ügyfélszolgálat elérhetőségei, munkanapokon 10-16 óra között
• e-mail:

• telefon: +3694200210
A továbbiakban mint Szolgáltató"

Azért most így 10 óra után felhívom, hátha mégsem így vannak Náluk a dolgok.

Beszélgetés eredménye:
- van náluk speciális csomag is
- telefonon és emailban is elérhetőek a jelzett időn kívül is. + 24 óra monitorozás a szerverekre
- a 99 valójában 99.9%-os rendelkezésre állás, javítják az oldalukon
- ők inkább xen-t javasolnak erre a feladatra. Ezt még átgondolom, mert jóval drágább. Ez egy hobbi alkalmazás. Egyensúlyban kell tartanom a bevételt / kiadást.
- Adnak tesztet: a külföldi net kapcsolatot csak így tudom tesztelni a tapasztalatom szerint.

"Ez egy hobbi alkalmazás."

Azért kell a 99.9% os rendelkezésre állás, meg a külföld. Érdekes.

Fedora 20, Thinkpad x61s

Igen érdekes :-)
Sokan használják, így igyekszem visszaforgatni amit lehet, hogy a felhasználóknak is jobb legyen. Most egy határon vagyok. Akár később még pénzt is kereshetek vele, úgy, hogy megéljek belőle. Ha túl sokat költök rá, akkor a családomtól veszem el a pénzt és az időt. Ha keveset, akkor ott vagyok mint tegnap, hogy egész nap állt a szerverem és ez a felhasználókat is irritálja. Azaz a jövőt ölöm meg vele.

Pedig egy hobbi szolgaltatasbol ugy lehet jovedelmezo vallalkozast csinalni, hogy rengeteg penzt olsz bele, es kozben lehetoleg nem allsz meg szamolgatni. A stabil infrastruktura es a jol mukodo szolgaltatas iszonyu anyagi eroforrasokat _zabal_ fel. Szomoru, de ez van.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Szia!

Szerintem nálam több egyedi dolgot kérő ügyfele nem hiszem, hogy volt. Sokszor este 10-kor oldottunk meg dolgokat mert mindketten akkor értünk rá. Ezen ne aggódj.

Köszi. Éppen Őket tesztelem. :)

Ment privát.

A profivps-t tudom ajánlani!
Egy hónapra is kipróbálhatod. De szerintem nem fogsz csalódni.

--
G.

Köszönöm, még gondolkodom rajtuk is.

Jónak tűnnek. Nemsokára kapok teszt elérést.

En nezegetem most az Microsoft Azure szolgaltatasat is, egesz jo, de fogalmam sincs, mekkora az SLA-juk. Nezd meg, ha erdekel, tudok merni kulfoldet.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Köszi. Megnéztem, de pl. a digitalocean is elég megbízható és olcsóbb is.

Engem az erdekel, akiket kihuztal miert huztad ki.

Nem talált hozzá SLA-t, gondolom.

SLA nincs megadva / nem válaszoltak rá, vagy válaszoltak és nem volt megfelelő.

Esetleg ezeket az infokat is megosztod?

Lehetne. De az én igényeim nem biztos, hogy fedik mások igényeit és így nem biztos, hogy korrekt egy szolgáltatóval szemben. Így utólag a kihúzás is ilyesmi. Maradjunk annyiban, hogy a kihúzottaknál az én szempontomból nem volt elég az SLA.

Van olyan is közöttük, aki válaszolt, de lassan és ebből a support válaszidejére következtettem.

Kihuzottak kozott szerepel a szolgaltatom. Kb 2008 ota vagyok ugyfeluk es VPS szolgaltatasukkal eddig semmi problema.

Köszi a fontos infot. Pontosan melyikről van szó? Vetnék rá egy pillantást.

Irtam privit.

sub

---
| Dropbox | Ubuntu One | SugarSync |

hali,

Nekem van néhány szerverem a www.hosteurope.de szolgáltatónál. Korábban (kb 3 éve) voltak kisebb nagyobb fennakadások, de azóta (kopp-kopp) nem nagyon volt üzemzavar.

--

kincza

En a www.tilaa.com szolgaltatasat hasznalom. leallas meg nem volt. Karbantartas volt 2 szer tavaly ahol kb 1 honappal elore szoltak h ejjel egy 10 perces ablakban elerhetetlen lesz a szerver de nem alitjak le csak switch firmware upgredelnek.

Aruk kituno a supportjuk nagyon gyors es eleg dinamikusan lehet a VPS meretet konfiguralni.

En honapokig olvasgattam a blogokat, cikkeket, mindenfele hireket, itt a hupon, nemzetkozileg, stb.
Nalunk a gyoztes a linode lett vegul. Meg csak 2 honapja vagyunk ugyan ott, de minden nagyon flott, a support pedig egeszen elkepesztoen jo. Technikai kerdesben is 5(!!!) percen belul reagalnak, akarmikor, es relevansan.

Szerintem érdemes legalább kipróbálni őket, bár nem olcsók, de elég jó rendelkezésreállásuk van..
http://iwstack.com/
teljesen alap sima vps-em 300napos uptima-al vígan fut náluk..

es itt ossze tudod rakni, hogy mi kell neked:
http://www.iwstack.com/price-calculator/
ezt amugy a prometeus csinalja (olaszok). eleg jo hiruk van..

Nem is olyan drágák. Még bőven beleférhet a keretbe. :-)

ha beleférhet akkor körülnézzek neked kupon kódért esetleg? :), nekem csak egy low-end vpsem van náluk, de az uptime-ban eddig ver mindenkit. lassan egy squeeze->wheezy miatt újra kéne indítanom, de annyi. :)

Köszi. Megnézném Őket is. :-)

A SLA miért ennyire fontos? Vadászhatod a sok kilences SLA-t, csak éppen sokat nem érsz el vele. Például DigitalOcean ad 99.9% cloud rendelkezésre állást, ami azt jelenti, hogy 0.1% állásig nem kapsz vissza pénzt, utána pedig arányosan (ők például órára) visszaadnak vagy nem kérnek pénzt az állásidőre. A 99.9% nem elérhetőségi garancia, csak egy pénzügyi SLA és mindegyik szolgáltató ilyen.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

origo.hu fél órája áll... ha ők nem tudnak szombaton délelőtt megfelelő failover megoldást kitalálni fél órán belül, akkor szerintem VPS választásnál se fontos annyira... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Opsza... Ezdecsúnya :-P De ahogy látom szinte az összes szolgáltatás kaqkk... Most azért örülök, hogy már nincs közöm hozzá :-P

Nem tudom mi van mögötte, de ha már egy sorry oldal se tud kikerülni 5-10 perc alatt, az vagy komoly gond vagy komoly hanyagság... :(
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Már megy.

Ez is egy fontos megerősítés volt. Ezek szerint az SLA helyett fontosabb a megbízhatóság. + A nagyoknál is vannak bakik. Ismét átfutom más felhasználók véleményeit.

Baki mindig lesz, a kerdes, hogy hogyan kezeled.

Eloszor is, hatarozd meg, hogy te vagy a felhasznaloid mennyi kiesest viselnek el. Teljesen mindegy milyen okbol, ugyis lesz kiesesed, akkor mar jobb felkeszulni ra.
Aztan, gondold at, hogy Te mennyi ido alatt tudsz reagalni a problemara, es mennyi ido alatt tudod elerni, hogy a felhasznalok tajekoztatva legyenek.

Ha az elviselheto kieses 20 perc, vagy tobb, akkor nem kell forrotartalek vps, eleg akkor elinditani, ha epp baj van, es atterelni a DNS forgalmat (eszleles: 5 perc, gep felbootolasa: 3 perc, DNS atirasa: 3 perc, szoval olyan 10-11 perc alatt megvan + 5 perc, mire a legtobb helyen atall, de hagyni kell laufot, ha valami gond van, nem megy a neted, epp ujraindul a geped, stb.).

Ha az elviselheto kieses 10-15 perc kornyeke, akkor mar erdemes elgondolkodni az AWS-en, az amazonnak kesz automatizmusai vannak a kiesesek kezelesere (loadbalancer, DNS mokazas, IP migracio, stb-stb), viszont az emberi hibalehetoseg kizarhato.

Ha ennel is kevesebb a tures, akkor viszont csak Amazonban gondolkodnek, mert mas szolgaltatonak egyszeruen nincs megfelelo infrastrukturaja ilyen rendelkezesre allas biztositasahoz, es automata reagalashoz.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Egy gep nem gep. Ha ennyire fontos a szolgaltatasod, akkor en igen komolyan elgondolkoznek nem egy, hanem ket VPS-en. Csinasz hot backupt vagy DB replikat es ha lerohad az egyik oldal, atlovod a DNS-t a masikra. Ha MySQL, akkor nezd meg a Galera Clustert.

Köszönöm János! Bár a múltkor volt egy DNS átállításom és kb. 2 napba telt mire, mindenhol átállt a világban. :-(

ttl nem mindegy es erdemes egy notify-t kuldeni a valtozasrol a nagyobbaknak..

1. Abbol indulj ki hogy ez inkabb kivetel mint rendszer
2. Rendesen beallitott TTL mellett azert a latogatoid toredek reszet fogja csak erinteni a problema.

Ezzel egyutt en is ugy szoktam DNS atallast tervezni, hogy par ora alatt atall, de a projektet csak 24 ora elteltevel zarjuk, mert addigra mindenutt atall. Volt mar olyan sajat tapasztalatom, hogy egy kisebb oldalnal a userek nagy resze ugyanannal a videki szolgaltatonal volt, akinel 24 oras ttl van a domainekre, es folyamatosan jottek a panaszok, hogy nem megy.

Mivel nem tudom, ki/mi van a tuloldalon, inkabb ovatos vagyok.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Ha lerohad a primary geped, nem sok valasztasod van. En nem tudok olyan failover megoldasrol, amit az erdeti postolo altal tamasztott kovetelmenyek mellett meg lehetne valositani.

Mely követelményekre gondolsz?

Üdv,
Marci

Igen, ez így van.
A követelményeim a hozzászólóknak köszönhetően változtak.
Viszont ez egy olcsó és jó megoldásnak tűnik. Ha jól van beállítva a DNS, néhány órán belül legalább a felhasználók többségénél működik.

A mostani leállást is túlpörögtem. A felhasználók nem vették annyira zokon. Bár biztos van néhány aki emiatt végleg itt hagyott.
A lényeg: Még keresek olyan VPS-t ami megbízhatóbb, mint a mostani, lehet drágább mint a mostani, de ne többszörösen.
Valamint keresek olyan megoldásokat is, amik megbízhatóbbá teszik a működést.

> Bár biztos van néhány aki emiatt végleg itt hagyott.

Bár nem mondtál konkrét projektet, egy 1-2 órás leállás a legritkább esetben okozza azt, hogy a rendszeres felhasználók otthagyjanak.

ez 1 nap 1 óra és 16 perces leállás volt. :-(

Az mondjuk elég sok, de elég kevés olyan szituációt tudok elképzelni, ahol egy 1 napos leállás mérhető user-vesztést okozna. Ugyan rohadt kellemetlen lesz nekik, de ha nem rendszeres, akkor nem valószínű, hogy emiatt váltana valaki. Ha pl. az email szolgáltatóm egy napig elpusztul, akkor ugyan iszonyat mód fogok anyázni, de még mindig olcsóbban megúszom, mintha emiatt kéne az évek során sokgigásra duzzadt levelezést áttenni máshova.

Én nemrég azt szenvedtem el, hogy a VPS szolgáltató nem volt képes adatvesztés nélkül 30GB méretről 20GB méretre összehúzni a fájlrendszert. A 2-3 órás állást gond nélkül elviseltem, azt viszont jobban nehezményeztem, hogy egy napos mentésből sikerült visszaállítani az eredeti tartalmat (nem csináltak snapshot mentést a shrink előtt). Ez az adatvesztés jobban fájt, mint a 2-3 órás leállás.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Az még nem probléma, ha megfelelően kommunikálod, hogy mi okozza-okozta és (éppen) milyen lépéseket teszel a probléma elhárítására.

Összehasonlításképp: kb. három hete a meetup.com nagyjából három napon át nem volt üzemszerűen elérhető egy DDoS támadás miatt (http://meetupblog.meetup.com/post/78113362079/meetups-service-outage), és az összes felhasználó azon drukkolt, hogy túléljék és újra szolgáltassanak, eszükbe nem jutott, hogy ez miatt más megoldást keressenek. Egyszerűen azért, mert az üzemeltetők hamar és megfelelő módon kommunikáltak a problémáról, lépéseket tettek az elhárításra és folyamatosan közölték a státuszokat. És nem volt adatvesztés és nem volt adatszivárgás sem.

Ez a fontos, nem az, hogy 0 perc legyen az üzemszünet, azt szinte senki nem várja el.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

https://www.cloudflare.com/plans - ezt még berakni a VPS elé, hogy valami bejöjjön, ha a szerver épp áll.

Köszi. Ezt néztem, de sajnos elég dinamikus az oldalam, így inkább csak rontana a teljesítményen, ha jól sejtem. :-(

Helló!

Nem, legrosszabb esetben azzal a pár miliseccel romlik amennyi az út oda meg vissza. Ugyanis a nem statikus tartalmakat simán proxy-zza, de ezen felől még beállíthatod, hogy mennyire legyen ez agresszív.

Köszönöm, ez hasznos info.
Ami kérdőjeles még számomra:
- Ha jól olvastam valahol tavaly tavasszal volt egy nagy leállás Náluk, mennyire üzembiztosak azóta?
- Úgy látom, hogy át kell a domain szervereimet "helyeznem" hozzájuk. Így mennyire problémás egy CloudFlare leállásnál a visszairányítom a saját szerveremre dolog?
- Meg lehet oldani, hogy esetleg 2 szerver is legyen mögöttük? Nginx-ben van lehetőség több backend között dobálni a kéréseket. Ha az egyik lehal, akkor egyből átáll, hogy a többiről szolgálja ki. Van itt ilyen lehetőség?
- Úgy látom, hogy nálunk a legközelebbi beugró pont Bécs? De, ha jól hallom nem mindig a legközelebbi pontról szolgálja ki. Ez nem okozhat lassulást?

Helló!

Én nem tapasztaltam leállást, még tavaly se, pedig több nagy oldalhoz használjuk, ingyeneset és fizetőset is.

Az NS-eket hozzájuk kell váltanod, ez így van. 5 kilences rendelkezésre állást vállalnak, vagy nagyobb csomagba még többet. Ez évi 5 perc leállás...
A beállító felületük olyan mint egy DNS szerkesztő, annyi A rekordot veszel fel amennyit akarsz. És akkor ezeknél tudod megmondani, hogy ez a forgalom a cloudflaren keresztül menjen vagy közvetlenül.
Európán belül nem számít, hogy mi hol van.

Köszönöm a tapasztalatmegosztást. Ez alapján kipróbálom :-)

Már látom a hátrányát. Elsőnek, amikor ide irányítottam a DNS-eket kikapcsoltam a cloudflare-t, hogy csak átszaladjon a cloudflare-n. Most, hogy bekapcsoltam de. még semmi reakció. Ha jól látom 24 órás a TTL. Így csak holnapra fog "élesedni".
Ebben az esetben beállítani valamit is 24 óra minimum. :-(

Nekem default beallitasok mellett 300 sec a TTL a cloudflaren, barmikor allitok barmit egybol ervenyre lep. Kerlek, ellenorizd a beallitasodat, hogy "Automatic"-on van-e. Ezt rekordonkent lehet allitani, minden rekordnal le kell csekkolni.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Névszerver váltás után vártál 48 órát? Mert annak kell legalább annyi idő. Kipróbáltam a cloudflare ki/be kapcsolást, és rögtön ment.

A cloudflare rekordoknak - az NS rekordok kivételével - mindig 300 sec a TTL-je.

Köszi mindkettőtök válaszát. :-)
Közben beindult. Bár még néha visszadob a régi IP-re.

Az viszont fura, hogy a pingem az új IP-re 3x lassabb. Valamint az oldal betöltése is kb. ennyivel lassabb lett. :-( Persze ez csak tőlem. Lehet, hogy a nagyvilágban gyorsabb. Az is lehet, hogy egyes oldalakra beállítom, hogy közvetlen elérés legyen.

Ok. Lekapcsoltam. Egy ennyire dinamikus oldalnál inkább ront, mint használ.
Még a dns kezelés Náluk van. Még megnézem analytics szerint mennyi a sebessége az előzőhöz képest.
Ha az egész lassabb, akkor megyek vissza DNS-ben is a régihez. :-(

Na úgy látom, hogy az átlagos domain keresési idő is duplájára nőtt. Így a DNS szervereik is lassabbak. :-(
Még hagyom futni 1-2 napot, hogy biztos legyek benne, majd ezt is visszairányítom. :-(

A ping.ms-en néztem az eredeti szerver és az új szerver ping idejeit. A régi gyorsabb volt. Ezért kapcsoltam le. Ez viszont belegondolva még kevés, mert ugye ez egy html oldal. Az Analytics szerint viszont az oldalbetöltési időket nem lehet rendesen még megbecsülni. Hétvégére még úgy döntöttem visszakapcsolom.
Így kb. 1.5 napot fogok viszonyítani 1.5 naphoz.

Nem tudom, biztos nincs kavarc a domain korul? Nekem sose volt semmilyen bajom a feloldassal, minden dns keres azonnal feloldodik. Az atallas soran volt egy 2-3 oras periodus, amikor nyugos volt, de mivel ugyanazt a zonat importaltam be a cloudflare-be, es nem nyultam hozza, igy az sem okozott kiesest, utana pedig eszrevehetetlenne valt a cucc.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Lehet, bár azt vettem észre, mintha időnként "nem hallgatna rám". Beállítom, hogy "pause cloudflare", majd du. ránézek, és azt látom, hogy még mindig ez az opció van.
Ezt az opciót egyébként elképzelhető, hogy lassabban kezeli, mert ilyenkor más IP-re megy a DNS. Tehát itt már eleve a böngésző DNS gyorsítótár ~1 órás, stb.
Tehát, ha csak pl. a page rules-t piszkálom, az tényleg olyan 1 perc körüli reakcióidő (itt nincs a domainhez ip váltás).

Nekem a felulet azonnal szokott reagalni, bar en meg szoktam nyomkodni alul az "I'm done" kezdetu gombot.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Igen, ha nem a "pause cloudflare"-t használom, akkor nálam is szinte azonnal reagál. :-)

A google analytics alapján úgy látom, hogy az átlagos domain keresési idő megnőtt ugyan, de nem jelentősen.
Az átlagos http letöltési idő pedig csökkent. Bár kb. 1 napból nem túl sokat lehet még megmondani. Így egyelőre visszakoznom kell. Bár ha az ADSL-emről kérem le az oldalt, akkor kb. 400ms a cloadflaren keresztül, míg a régivel 120ms. Lehet, hogy korán ítélkeztem ez alapján. Még várok egy pár napot. Nézem tovább az analyticset.

Küldj már egy traceroutot pls, mert anélkül igazából semmit nem lehet mondani. Simán lehet, hogy szar a netszolgáltatód külföldje.

Útvonal követése a következőhöz: [141.101.117.209]
legfeljebb 30 ugrással:

1 6 ms 5 ms 5 ms 192.168.1.1
2 48 ms 45 ms 45 ms fixip7-ip2.net.telekom.hu [145.236.223.162]
3 47 ms 47 ms 47 ms ge0-20.ar5-ip2.net.telekom.hu [84.1.69.223]
4 46 ms 47 ms 46 ms xe-11-1-1.ic0-ip2.net.telekom.hu [81.183.2.122]

5 45 ms 45 ms 45 ms xe-11-3-0.ic0-dplex.net.telekom.hu [81.183.0.223
]
6 62 ms 74 ms 62 ms 193.159.167.133
7 62 ms 62 ms 63 ms f-ed4-i.F.DE.NET.DTAG.DE [62.154.14.226]
8 * * * A kérésre nem érkezett válasz a határidőn belül.

9 108 ms 135 ms 129 ms xe-1-1-3.r20.frnkge04.de.bb.gin.ntt.net [129.250
.5.221]
10 148 ms 151 ms 149 ms ae-1.r21.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.3.2
0]
11 152 ms 151 ms 149 ms ae-2.r00.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.3.1
14]
12 164 ms 163 ms 156 ms ae10.ar2.iad1.us.nlayer.net [69.31.31.168]
13 153 ms 157 ms 160 ms ae0-30g.ar1.iad1.us.nlayer.net [69.31.31.133]
14 153 ms 151 ms 151 ms 141.101.117.209

Az útvonalkövetés elkészült.

Helló!

Nemcsoda, hogy lassú, ez elmegy az usa-ba... (és majd onnét vissza, stb.)

UPC-ről csak prágáig megy:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 31 ms 14 ms 24 ms catv-80-99-193-254.catv.broadband.hu [80.99.193.254]
3 7 ms 9 ms 10 ms catv-89-135-214-93.catv.broadband.hu [89.135.214.93]
4 8 ms 8 ms 10 ms 84.116.241.34
5 10 ms 9 ms 8 ms bpt-b4-link.telia.net [213.248.70.253]
6 18 ms 20 ms 18 ms prag-bb1-link.telia.net [80.91.250.163]
7 18 ms 20 ms 20 ms prag-b3-link.telia.net [213.155.131.63]
8 22 ms 20 ms 23 ms cloudflare-ic-154352-prag-b3.c.telia.net [80.239.194.86]
9 21 ms 19 ms 18 ms 141.101.117.209

Megnéztem egy német vps-ről. Onnan is kimegy az USA-ba:
1 static-ip-85-25-36-37.inaddr.ip-pool.com (85.25.36.37) 0.038 ms 0.022 ms 0.018 ms
2 * * 217.118.16.130 (217.118.16.130) 3.455 ms
3 * * *
4 te1-7.ccr01.sxb03.atlas.cogentco.com (149.11.26.17) 6.418 ms 6.446 ms 149. 14.12.49 (149.14.12.49) 6.490 ms
5 te2-5.ccr01.sxb01.atlas.cogentco.com (154.54.74.229) 6.565 ms te4-7.ccr01.s xb01.atlas.cogentco.com (154.54.62.197) 6.614 ms te1-7.ccr01.sxb01.atlas.cogent co.com (154.54.62.193) 6.638 ms
6 te0-0-0-11.mpd22.par01.atlas.cogentco.com (154.54.61.21) 13.456 ms te0-0-0- 5.mpd21.par01.atlas.cogentco.com (154.54.75.29) 13.561 ms te0-0-0-5.ccr22.par01 .atlas.cogentco.com (154.54.75.25) 13.619 ms
7 be2273.mpd21.lon13.atlas.cogentco.com (130.117.50.93) 21.407 ms be2394.mpd2 1.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.44.249) 101.398 ms be2393.ccr22.jfk02.atlas. cogentco.com (154.54.44.245) 87.658 ms
8 be2388.ccr21.bos01.atlas.cogentco.com (154.54.44.177) 97.250 ms be2149.ccr2 2.dca01.atlas.cogentco.com (154.54.31.125) 100.339 ms be2389.ccr22.bos01.atlas. cogentco.com (154.54.44.181) 94.511 ms
9 be2094.ccr21.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.30.13) 97.283 ms be2151.mpd22 .dca01.atlas.cogentco.com (154.54.40.73) 104.371 ms be2113.ccr41.iad02.atlas.co gentco.com (154.54.6.169) 102.435 ms
10 be2113.ccr41.iad02.atlas.cogentco.com (154.54.6.169) 106.624 ms level3.jfk0 5.atlas.cogentco.com (154.54.12.250) 100.946 ms 101.227 ms
11 level3.jfk05.atlas.cogentco.com (154.54.12.250) 106.923 ms 104.350 ms 105 .955 ms
12 as13335.xe-7-0-3.ar1.iad1.us.nlayer.net (69.31.31.90) 101.911 ms ae10.ar2.i ad1.us.nlayer.net (69.31.31.168) 116.600 ms ae12.ar1.iad1.us.nlayer.net (69.31. 31.172) 107.210 ms
13 ae0-30g.ar1.iad1.us.nlayer.net (69.31.31.133) 107.461 ms ae10.ar2.iad1.us.n layer.net (69.31.31.168) 113.366 ms 110.449 ms
14 141.101.116.209 (141.101.116.209) 101.642 ms 101.566 ms 101.464 ms

Akkor most mi is van?

ugyan meg csak zartkoru, de igeretes: https://projectshield.withgoogle.com/en/

Köszönöm. Jól hangzik. Bízom benne hamarosan publikus lesz. :-)

Köszönöm. Jól hangzik. Bízom benne hamarosan publikus lesz. :-)

Cloudflare kilőve. Egy fontos statisztikát nem néztem: Visszafordulási arány. 50%-al nőtt mióta bekapcsoltam. :-(

Azért hálás vagyok, mert rengeteg új dolgot tanultam.
A következő lépés ezek tesztelése lesz.
Ez már nem ebbe a témába vág, ezt inkább a blogban folytatom:
http://hup.hu/node/131622

Egy teljesen newbie kérdés. Ezek a VPS-ek ugye úgy működnek, hogy ha kinövöm pl a tárhelyet, vagy nagyobb CPU teljesítményt szeretnék, és váltok egy nagyobb plan-ra, akkor migráció nélkül azonnal életbe lépnek a változtatások? (és elvileg ez meg a biztonság a legnagyobb előnyei?)
Köszi

Ez a technológiától függ, konténer alapú virtualizációk esetén azonnal, paravirtualizáció esetén kellhet egy reboot.

Xen esetén memória és cpu bővítéshez kell reboot, de diszk bővítéshez már egy ideje nem. A VPS-re inkább dedikált szerverként gondolj, amit neked kell adminolni, mint sima tárhelyként. Persze több helyen elérhető úgy VPS, hogy managelik neked és igazából egy vagy több tárhelyet látsz belőle.

Igazából a RAM és CPU bővítés is megoldható, csak ahhoz támogatnia kell a domU-ba futó kernelnek is ezt.

Hi!
Talán nem késő.
http://megacp.com/
Egy pozitív tapasztalatról beszámolhatok. ;)
Üdv,
vfero

html-nek jó, nálam 20 naponta leszarta magát a MySQL, és egész gép mehetett restartba, már script is volt rá.
A support tökéletes, szerintem itt a legjobb, 1 órán belül mindig válaszoltak a levelemre, és normálisak, korrektek, szinte bármivel lehet zaklatni őket.

+1 megacp.
Nemrég átálltam a contabo nevű szolgáltatóra. Hibamentes. külföldi.gyors support.