Sziasztok!
Azért írok mert van egy állásajánlatom a TATA Consulting nevű cégtől, de sajna semmit sem tudom a cégről. Tudna valaki, akinek van tapasztalata, a cégről írni egy kicsit? Milyen a hely, a légkör, munkatársak?
- 16482 megtekintés
Hozzászólások
Egyszer telekocsival utaztam az egyik TATA * IT osztályvezetővel. Nem tűnt rossz helynek.
Az általános multi jellemző rá gondolom.
Amire kell van pénz, nem kell punyolni egy disk miatt, éves értékelés, cafeteria, jó* fizu.
-------------------------
neut @ présház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz fogalmad nincs.
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Indiai. Ezzel szerintem mindent elmondtam.
--
Gábriel Ákos
http://i-logic.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de ezzel semmit nem mondtal el.
En azt mondom, hogy ha sikeres leszel az interjun, akkor szep karrierlehetosegek ele nezel, a vilag egyik legnagyobb cege, sok tanulasi es tovabbfejlodesi lehetoseggel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inidia... ezzel nem mondasz sokat, szerintem az olvasok tobbsege nem dolgozott indiai cegnel.
Egyebkent meg csak homalyos eloiteletek vannak az emberben, gondolom benned is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint te sem dolgoztal indiaival soha...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom kinek szolt a "te sem dolgoztal indiaiakkal" soha kijelentes, de nalunk (HP) a projektek fele Amerikaban, masik fele Indiaban van. Es ugyanugy, ahogy az europaiak kozott itt is vannak nagyon dolgos es kevesse dolgos emberek. De egyben nagyon kulonboznek az indiaiak mindenkitol: tisztelettudoak. Nem ugy, mint egyes tengeren tuli kollegaink.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal, hogy a US regio milyen, nem akarok vitatkozni, nekem sincs tul sok pozitiv tapasztalatom. Am, indiai-akkal kapcsolatos tapasztalataim a.....szepen fogok fogalmazni: Tisztelettudoan felveszik a szemellenzot, eldobjak a jozan eszt...es mikor megnyitom a service desk-et, mar 120as a vernyomasom. Es mindez ugy, hogy meg csak nem is supportos vagyok. Nehezen kezelhetoek, mint kollega, mint ugyfel. Nem azert mert problemasak, hanem mert rugalmatlanok, de mocskos modon. Hat nekem ilyen tapasztalataim vannak...arrol nem is beszelve, hogy 1,5literes muanyagpalackal jarnak sz@rni, ha jonnek meetingre...tudni sem akarom miert. Nem hasznalja a kiba...villat. Nem hajlando uj kategoriakat alkalmazni, ameg nem mondja neki a fonoke, hogy ildomos lenne....aaargh....nagyon nagyon messze vannak europai felfogastol.(hogy jo vagy rossz az az idegeiden, beosztasodon es a napi kapcsolat mennyisegen mulik)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A flakont én csak az otthonukban láttam :D
Az európai kultúra inverze ez övék. Minden tekintetben, de ez nem minden tekintetben gond. Sokszor szívesebben dolgoznék indiaikkal.
Azért ne keverd ide a 100 000 különböző deskes L1 arcot akik Indiában ülnek és szűrik a ticketet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy nem vagyok tul rugalmas(veluk sem), es sokszor altalanositok. Na majd oregkoromban, felveszem a nagypapas egykedvuseget es csak rangatom a vallam mindenre :D
Szoval nem akarom, a rasszista, vagy kulturnaci benyomasat kelteni.(bar mindig sikerul :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Voltam interjún a MoSt-nél de úgy döntöttem, hogy nem kockáztatok, hisz előbb-utóbb megütöttem volna valamelyik bunkó amerikait, miután az interjún egymásnak nyájasan köszöntek (a büdös bunkók), velem pedig köszönés és bemutatkozás nélkül úgy beszéltek, mint a kutyával.
Olyanokkal, akik -magyarként- turbános mucsainak néznek és "resource"-ként kezelnek nem lehet hosszútávon együttműködni.
Ehhez képest inkább legyen indiai, az a minimális tapasztalat velük számomra inkább pozitív, mint negatív.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kifejtem: a projektjeink fele arról szól, hogy utánuk takarítjuk a szart / megírjuk a szoftvert rendesen.
--
Gábriel Ákos
http://i-logic.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, de ez most a TATA-ra vonatkozik, vagy általában az indiaiakra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XOR != OR
:)
Is-Is?
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Sajnos nálunk is ez van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha support-ot is csinálnak, akkor az nem előítélet, hanem a valóság.
Amúgy pedig addig kell örülni, amíg nem nőnnek fel a feladathoz agyilag. Azután már bajban lesz az európai mérnöksereg, ha az indiaiak nem csak a kuli level1-2 szupportot tudják majd ellátni, hanem minőségi munkát is le tudnak tenni az asztalra. Mondjuk adok rá 10-20 évet, amíg felnő 1 új generáció. A kultúrájuk mondjuk nem fog megváltozni.
Addig pedig nézzük meg legutóbbi kedvenc állásinterjús videómat indiai módra:
http://www.youtube.com/watch?v=1sVQlrKuxmQ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nekem jutott még eszembe, hogy ha engem valaki interjúztat, akkor én is interjúztassam le a céget? Egy körbevezetés minimum kellene, a lényeg majd úgyis a próbaidő alatt derül ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak nekem jutott még eszembe"
Határozottan nem. Főleg azt tekintve, hogy az állásajánlatban ködös információk vannak. Ellenben a bekért önéletrajztól elvárják a részletes infót. Valamint a munkaszerződés két egyenlő fél közös akarategyezségével jön létre. Csak a munkaadó nem nagyon gondol arra, hogy egyenlőként kezelje azt, aki esetleg neki fog dolgozni. Persze megteheti, hiszen többen keresnek, mint kínálnak munkát.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem személyes tapasztalat, de azért jól jöhet:
elképesztő cost saving van, ergo képzésre, tanfolyamra nincs pénz. Én mondjuk velük nem is írnék alá egy tanulmányi szerződést.
Az indiai munkakultúra olyan, hogy ha tudsz valami spéci dolgot, alap elvárás, hogy abban a témában mindig rendelkezésre állj a kollégáknak.
Ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy hasznos lehet droidként dolgozni pár évig, sok szakmai tudást fel lehet szívni, és persze munkatapasztalatot (értsd: hogy kell keményen melózni).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne maaar. Cost saving soha nem a kepzeseken, inkabb az embereken van vagy konkret projekteket szoktak dobni.
"Az indiai munkakultúra olyan, hogy ha tudsz valami spéci dolgot, alap elvárás, hogy abban a témában mindig rendelkezésre állj a kollégáknak."
Istenem.. Nincs uj a nap alatt es itt is ervenyes az elozo pontom.
"Ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy hasznos lehet droidként dolgozni pár évig, sok szakmai tudást fel lehet szívni, és persze munkatapasztalatot (értsd: hogy kell keményen melózni)."
...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen területre? Programozás? HR? Üzemeltetés?
Már pár éves infóim vannak. De aszerint:
- A légkör alapvetően jó, nemzetközi, nem nyomnak halálra.
- A hely jó.
- Rossz munkatársat nem vesznek föl.
- Nagy esélyed lehet velük külföldre menni rövidebb, hosszabb időre.
- Uccu neki, főleg ha még nem vagy ultra senior.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
7 eve dolgozom indiaiakkal is. En tuti nem akarnam :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szamomra nem teljesen vilagos melyik cegrol van szo, netan a TCS (Tata Consultancy Services)?
Dolgoztam a TCS-nel, mivel oursourcinggal foglalkoznak ezert attol is fugg melyik projecten vagy.
Nekem kb annyi kozom volta TCS-hez hogy ok adtak a fizetesem, de a fonokom is az ugyfelnel volt, nyilvan volt TCS-es fonok is de nem sok vizet zavart.
En szerettem ott dolgozni, bar lehet azert mert jo volt az ugyfel akinek outsourceolva lettem. Traninggel sem volt problema, igaz azt is kifziettetek az ugyfellel. :D
Amugy meg india, ja, de hol nincsen indiai. Az osszes multiceg level1-2 supportja indiaban van, ergo barhova mesz lesz kontaktod indiaiakkal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leszögezném, hogy az alábbiak az én privát véleményemet tükrözik, leírom, amit eddig tapasztaltam közel egy év együttműködés után. Mivel nem a TCS-nél dolgozom, így az alábbiakat csak mint ügyfél/partner tudom mondani, de hátha ez is hasznos lehet.
A sztori röviden: a TCS tavaly tavasszal egy global szerződés alapján átvette tőlünk a belső üzemeltetés jelentős részét, így kerültünk kapcsolatba velük.
Jártam már a TCS budapesti központjában egy megbeszélésen, ahol körbe is vezettek néhány részlegen. Modern, kultúrált hely, de számomra rendkívül természetellenesnek hatott, az ott dolgozók feszültnek, túlhajszoltnak tűntek, amolyan "informatikai varroda" légkört éreztem, ahol mindenki csak robotol, és várja, hogy véget érjen a nap. Nagyon nagy a fluktuáció bizonyos pozíciókban, ami a fentiek ismeretében talán nem is meglepő.
Általánosságban véve ezeket tapasztaltam eddig a TCS-sel kapcsolatban:
* Súlyos pénzekért szolgáltatnak, még csak kielégítőnek sem nevezhető színvonalon, ostoba és felesleges munkákat is elvégezve (pl. nagios-szal monitorozott szerverekre belépegetnek napi szinten "health check" címszó alatt, és az eredményről Excel riportokat készítenek)
* Rengeteget hibáznak, de nagyon törekszenek arra, hogy "többet ne forduljon elő". Meetingeket szerveznek, terveket készítenek, aztán valahogy mégsem úgy alakul, ahogy eltervezték.
* Ugyanazt a hibát sorozatosan elkövetik
* A Service Desk csoportjuk (Level1) nem igazán képzett, ők amolyan betanított munkások, tudnak keresni a tudásbázisukban, jelszó resetelésben, AD fiók zárolásának feloldásában verhetetlenek (jezéstől számítva 5-6 perc!), problémamegoldásban viszont hamar elvéreznek
* A Level2 (End User Computing) csapatuk egy fokkal képzettebb, de az SD-hez hasonlóan ők is eléggé szétszórtan dolgoznak - sok az elveszett/elfelejtett ticket, a felhasználók több napos (esetenként hetes) várakozási időkre panaszkodnak
* Eleinte sok telefonos megbeszélésünk volt velük, és valahányszor indiaiakkal kellett egyeztetnünk, egyszerűen megbénult a kommunikáció. Nem értettük mit mond (valahogy mindig zajos volt a vonal :), emiatt sok volt a félreértés, amiket utólag rendezni kellett, és ez kicsit elnyújtotta a folyamatokat. Volt rá példa, hogy kifejezetten kértük, hogy olyan kollégát delegáljanak a konfihívásba, akivel magyarul tudunk beszélgetni (szerencsére meg tudták oldani). :)
* Technológia (pl. Wintel, Linux) és szakterület (Database, Backup & Restore, Security, Storage) szerint tagolt csapataik vannak, ezek az SD-hez hasonlóan inkább betanított munkások mint szakemberek. Jól definiált problémákat általában meg tudnak oldani, de a hibakeresés, diagnosztizálás finoman szólva nem az erősségük.
* Nagyon nehéz volt a kollégákat átszoktatni arra, hogy a TCS-t keressék IT-s problémákkal. A mai napig sokszor hozzánk jönnek segítségért, ilyenkor finoman átirányítjuk őket a TCS-hez. Ez néha frusztrációt okoz, nekünk az a kellemetlen, hogy nem segíthetünk (holott tudnánk és szeretnénk is), a kollégáknak pedig az, hogy adott esetben hosszú órákig nem tud dolgozni egy-egy IT-s probléma miatt. Volt olyan eset, amikor "f*szomat az egészbe, akkor inkább hazamegyek" felkiáltás mellett fordult sarkon egy kolléga, miután finoman közöltük vele, hogy a problémájával a TCS-t kell keresnie.
* Egyszer chat-en beszélgettem egy Service Desk-es sráccal, aki burkoltan ugyan, de félreérthetetlenül célzott rá, hogy nem éppen egy valóra vált álom a TCS Service Desk csapatában dolgozni
* Problémás helyzetekben (pl. ellenkezik valamilyen policy-val egy kérés) előszeretettel ping-pongoznak, forwardolják a kérést egy magasabb beosztásban lévő kollégának, aztán napokkal később talán egy hajszálnyival előrébb lendül az ügy, de a végső megoldás sokszor csak hetek múlva születik meg. Ez nem feltétlenül az ő hibájuk, de sajnos ilyen is van.
Természetesen pozitív tapasztalatom is van: a Service Desk vezetők, akikkel eddig tárgyaltunk, korrektek, láthatóan segíteni akarnak nekünk, és nem csak a látszatát kelteni annak, hogy lesz megoldás egy adott problémára. Proaktívak, diplomatikusak, ha kell, őszinték és humánusak is tudnak lenni. Ja, és ők nagyrészt magyarok (legalábbis nálunk, mivel sokszor adott ügyfélnek dedikált csapatokkal dolgoznak), de van például egy ukrán srác is, aki rengeteget segített nekünk az átállásban és az átállás után felmerülő problémák megoldásában.
Ennél többet egyelőre nem szeretnék megosztani (talán már ez is sok :), de ha esetleg valaki kíváncsi konkrét sztorikra, szívesen mesélek privátban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó és korrekt összefoglalása a mai problémáknak a multi cégeknél amik nem csak sajnos egy cégre igazak.Nem ismerem a TCS de 4. multinál dolgozom és egy kivétellel mindenütt ezek voltak a problémák. De ezek a strukturából adódnak és nem nagyon találtak még erre kis megoldást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali! Fejlesztőként dolgoztam ott pár évig - nekem tetszett. Sok jó arccal ismerkedtem meg ott, akikkel a mai napig tartjuk a kapcsolatot. Voltam külföldön is párszor, ott még jobban lehet keresni. Nem tűnt valami szigorúnak az egész - bár ez projekt-függő is lehet. Ami negatív, főleg ha családod van: ha tervben van, hogy pld. elmész külföldre több hónapra, akkor csütörtökön még nem tudja senki, hogy hétvégén kell-e már menni vagy sem, majd péntek délután kiderül (kapsz repjegyet meg lóvét, vagy nem mert halasztják x héttel). Valamit megbeszéltek, aztán ez eléggé rugalmasan változik. Ezeken mi csak nevettünk, de valakinek zavaró lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamit megbeszéltek, aztán ez eléggé rugalmasan változik.
Ez magyar cégnél is megvan. Van ahol a vezetők tipródnak, mint a sz@ró galamb, nem képesek döntést hozni, és még péntek reggel sem tudod, hogy hétvégén meglesz-e a hetek óta emlegetett meló vagy elmarad valami miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert tegyuk hozza hogy ez leginkabb az ugyfeleken mulik. nekem a kozelmultban tobb olyan megrendelesem is volt, hogy hetekig ragodott az ugyfel az arajanlaton aztan hirtelen kaptunk ra 2-3 napot megcsinalni... vegig tudtuk hogy 99% megrendelik es azt is hogy surgos de azt nem hogy mikor.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez teljesen tipikus. És sajnos ha sokszor eljátsszák a céggel ezt az ügyfelek, akkor egy idő után már nincs cash flow azt mondani, hogy: bocs, de nem. Pedig azt kéne...
--
Gábriel Ákos
http://i-logic.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni