Egy kis nosztalgia

Kezem ügyébe akadt egy 98-as PCGuru és találtam benne egy érdekes E3 játékbemutatót.

Néhány kevésbé fontos játék

Vicces, hogy az Istenített Unreal most hol van és a HL sorozat hol tart.

Hozzászólások

Jaj, az ilyeneket olyan jo olvasni. Pont '98-ban vettem meg az elso PC Gurut, emlekszem, nagyon ossze kellett kuporgatnom azt a 996 Ft-ot (IIRC).

Az Epic egyebkent jo ideje inkabb csak az Unreal Engine fejlesztessel foglalkozik, abban viszont azert eleg jok, rengeteg jatek hasznalja :)

"és a HL sorozat hol tart."

Van egy 3 részre szabdalt közepes folytatas (soha el nem készülő ep3-mal) es egy - "csapjunk oda a Microsoft Storenak a Linuxszal" buzgalkodasban totálisan jatszhatatlanra elcseszett zseniális első rész két kieggel.

Na itt tart most.

---------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™"

Homeworld FTW!
No rainbow, no sugar

Hmmm... a HL valahol megakadt, valahol.
Unreal néven meg azért jelent meg pár gém, elég ha az UT sorozatot végigveszed. :)

Aha volt egy UT99 és kész. A többit személy szerint pont annyira untam amennyire imádom a mai napig ez eredetit.
Itt nem az engineről beszélünk hanem magáról az Unreal játékról. Kinek mi ugrik be 98-as dátum hallatán, Half-Life vagy Unreal? Nekem egyértelműen HL.

Illetve azért vegyük hozzá, hogy az Unreal egy szebb köntösbe bújtatott Quake, míg a Half-Life-nak van egy ütős története. Arról ne is beszéljünk, hogy mi volt sikeresebb a Half-Life2 vagy az Unreal2 (tavalyi évig nem is tudtam, hogy volt folytatása).

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."

oda se neki, látod csakis a HL !rulz :D pár dolgot azért kiemelnék a szálból, mi van e megalapozott vélemény mögött, lásd fentebb:

~az Unreal az Unreal és ""UT99"" aszt' csá
"az Unreal szebb köntösbe bújtatott Quake"
"az Unreal2 (tavalyi évig nem is tudtam, hogy volt folytatása)"
"a Guru a leszólta HL-ot ami azért elég korszakalkotóra sikeredett"

(az utolsónál jegyezném meg, hogy nem abban a korban íródott a cikk, amikor youtube csatornákon ömlött a trailer és gameplay, ráadásul nincs benne leszólás, csak előzőleg egy 4-5 évig fejlesztett, helyben 98%-os értékelésű Unreal után valami ráérzés ami nem nyert)

egyébként a fárasztó dolgokat hátrahagyva hadd tereljem ide a szót: emlékszik még valaki a No One Lives Forever 1-2-re?

--
Vége a dalnak, háború lesz...

nekem valamiért bejött a csendesen öldöklés a japán helyszínen. meg rémlik valami hullacipelés is, hogy az ellen ne vegye észre azonnal ha a terepen vagyok.

na fasza, kellett szóba hoznom. valamelyik nap nekiállok megint, bár nem sok időm lesz rá.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Neked meg mi a bajod? HL már túl mainstream a hipster arcodnak?

Nem youtube korszakba íródott de ott van, hogy a másik kolléga kipróbálta. Miért nem ő írta a cikket a kevésbé fontos játékról? Az már magic kategória lenne nektek, bocs.

"csak előzőleg egy 4-5 évig fejlesztett"
Jah, mer a HL-t összebaszták 2 hónap alatt... kösz az infot.

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."

semmi kulonosebb problemam sincsen, koszonom a kerdesed csak mar tul jol szorakozok a te arcodon, pedig te emlegeted az enyemet.

lehet szandekosan nem erteni amit irtam, de hat az a bohozat resze. nem az a lenyeg, hogy a HL mennyi ideig lett fejlesztve, hanem ha az Unreal 4-5 eves fejlesztesi idejet tekinted, akkor kvazi a Doom hatasara es rogton utana indult a fejlesztese. ebbol adodoan eleg nagy hulyeseg szebb Quake-nek nevezni. erdemes meglesni egy-ket Bleszinski interjut.

attol, hogy neked HL maniad van, es kevesse vagy tajekozott, az Unreal ugyanolyan korszakalkoto kesei alapmu, mint a szent jatekszoftver. egyebkent az hol lett leszolva a cikkben?

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Jó.
Half-Life: 1998
Half-Life 2: 2004
Half-Life 2 EP1: 2006
Half-Life 2 EP2: 2007

vs.

Unreal: 1998
Unreal 2: 2003

Miben volt korszakalkotó Unreal?
Hl: ütős történet, G-man, folyamatos játék nincs szintekre osztva mehetsz oda-vissza bizonyos ideig.

Nincs HL mániám ugyanúgy szeretem az Unrealt csak vicces nézni ahogy hőbörögtök egy személyes véleményen és példálóztok az enginge-el mikor baromira nem erről van szó hanem a játéksorozatról.
Hol van leszólva? Néhány kevésbé fontos játéknak van titulálva ellentétben állva a kolléga véleményével aki játszott is vele.

Ahogy elnézem itt a hupon tökmindegy miről van szó, a lényeg, hogy ne legyen túl népszerű és mainstream (persze kizárólag a jelenkorban, ha elég régi valami az rögtön jó lesz). Nincs meg a felsőbbrendűség érzése.

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."

"Ahogy elnézem itt a hupon tökmindegy miről van szó, a lényeg, hogy ne legyen túl népszerű és mainstream (persze kizárólag a jelenkorban, ha elég régi valami az rögtön jó lesz). Nincs meg a felsőbbrendűség érzése."

Na ez a mondat csillagos tizes. Ezzel ossze is foglaltad, hogy a legtobb Linuxos miert is ilyen habzoszaju.

kb fél oldalnyi felsorolást lehet írni az úttörőként használt újdonságokról, vagy azokról a létező megoldásokról amit más félve használt, és azokról is melyek azonos időben kerültek bevezetésre másokéval. kezdve a kezdetleges fizikai modellezéstől a többmódú fegyverekig (ASMD esetén 3 mód), a dinamikusan változó zenétől a ~communication interface-en vagy épp dinamikus searchlight-on át a millió kis biszbaszig (utóbbi még akkor is, ha csak a játékmotor képességeit villogtatták vele).

itt is akad történet, bár nem meghatározó elem és nincsenek kiemelt állomásai, csupán egy bevezetés. ellenben akadnak páran akik egy FPS-ben megtalálják a hangulati elemeket Barátok Közt nélkül is - speciel én is ilyen vagyok, teszek a történetre, nekem nem létszükséglet.

a Tournament szériát kegyesen lefelejtetted a listáról, miközben hivatalosan is a Unreal család része, játékcsomagok kapcsolt termékei és az eredeti Unreal botmach-ek vagy botok által megtámogatott legkülönfélébb multis partik agyszüleményei.

"hőbörögtök egy személyes véleményen"
egy-két ponton volt szó személyes véleményről. az, hogy nem hallottál pl. az Unreal2-ről az azt' fasza, tök mindegy milyen értékeléseket kapott. én azt gondolnám, csak' kipróbálja aki szerette az elsőt.

"ahogy elnézem itt a hupon"
ezt nyugodtan tartalékolhatod, mert a mellékvágányra terelő idétlenség engem egyáltalán nem érdekel.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Minden tiszteletem az EPIC-es Engine (és toolkit!) fejlesztőknek, mert tényleg jó és előremutató dolgokat raktak le az asztalra.

Azonban ezt mára már az id-nek is meg kellett tanulnia, hogy egy picit több kell egy játékhoz, mint egy techdemo az enginejükhöz, hiába gondolja JC azt, hogy "egy játékban a történet annyira fontos, mint egy pornófilmben".

(Egyébként mind emellett az EPIC még itt is helyt tud állni).

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nagyjából ugyan oda jutottak mindketten:
* Unreal és a Half Life is kultusz játék volt a maga idejében (ki ezt, ki azt nyomatta)
* Mindkettő alapjaira később íródott verseny multi (UT, vs. CS)
* Mostanra mindkettő kezd kifulladni (Epic már rég megalkotta saját új univerzumát a Gears of Warral, a Valve pedig igyekszik új játék stílusban újra éleszteni a sajátját a Portál sorozattal)

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.