Tíz érv mért ne vigyem a használt autómat márkaszervízbe javítani

Fórumok

Miután a " Számítógépen kívüli tevékenységek, témák" közt még nem van Autós rovat ezért Offtopic.
Lehet, hogy csak kérni kellene és megalkotnák :))

Szeretném felhívni a " svájcba menekültek " vezetői engedéllyel nem rendelkezők , kevés kilométert megtettek , hozzá nem értők stb figyelmét, hogy nem szét Flamelni hanem összeszedni kellene legalább 10 olyan érvet ami megvédhető és más számára is hasznos.

1. Letelt a gyári garancia nincs értelme " drága" szervizbe járni.
2. Nem bízom a márkaszervizekben mivel volt, hogy "tanuló szerelt" és nem rakták bele a " kiírt alkatrészeket ".
3. A nem márkaszervizekben olcsóbban végzik ugyanazt a munkát.
4. Megfelelő szakértelem és gyakorlat esetén otthon is elvégezhető a javítás/szerviz saját kezűleg.
5. A saját magam által megvett gyári vagy azzal egyenértékű alkatrészre 10-20 akár 40% árengedményt is kaphatok.
6. Használt autónál a bevizsgált bontott alkatrész is pontosan megfelelő.
7. A saját autóm szerelése nekem egy hobbi.
8.
9.
10.

10+1 -> Véleményemet leírom a hozászolásban :)

Hozzászólások

Olyan jól leírtad az első 5 érvet, hogy maradék 5 már sosem fog megtelni, legfeljebb a korábbiak fognak ismétlődni.

Adott esetben egyébként 1 érv is bőven elég lehet, mondjuk az ár.

A 3. pontot még annyiban egészíteném ki, hogy a kisebb-nagyobb otthoni szervizelés nem feltétlenül anyagi kényszer, lehet hobbi is, aminek csak egy kellemes mellékhatása, hogy pénzt is spórol vele az ember, valamint addig sem a gép előtt ül és a hupra irkál :)

Azért még egy 6. pont eszembe jutott: bizalom. Sok rosszat hallani a márkaszervizekről, sok a rossz tapasztalat, mind szerviz, minőség, garancia terén. A magas árakkal pedig nekem pl nem összeegyeztethető az, hogy még aggódjak is, hogy a szervizben éhbérért dolgozó tanuló szerelő vajon tényleg rendesen elvégzi-e a munkát, és pl valóban a megfelelő olaj kerül-e az autóba.

Legutóbbi személyes márkaszervizes tapasztalatom, hogy a hátsó lökhárítómat -miután egy elbambuló autós lezúzta kicsit- 530 000 Ft-ért cserélték, de a színt kétszeri reklamáció és újrafényezés után sem sikerült tökéletesen eltalálniuk a "gyári technológiák és anyagok" ellenére sem. Bónuszként pedig a lakkozás is kicsit narancsbőrös lett. A munkafelvevő a végén szó szerint ezt mondta: "ennél nem tudunk jobbat". Pedig azért vittem oda, mert gondoltam ha már a biztosító rendezi, akkor ne valami kókler fényezze, hanem legyen "gyári".

Nem engem húztak le, hanem a biztosítót. Ha nekem adják ezt az árajánlatot, akkor én sarkonfordulok és elmegyek máshova.

Amúgy lehet félreérthető volt, de nem csak a lökhárító külső héja sérült, hanem alatta is pár dolog, merevítő, tartók, akármik, a lökhárító alsó "szoknyája", egyik tolatóradar szenzor, a levehető vonóhorog fejét is cserélni kellett. Szóval volt költség, de teljesen igazad van, ezzel együtt is lehúzós az ár. Nagyjából utánajártam, mindezt máshol megvéve, lefényeztetve, összerakatva szerintem a fele alatt kijöttem volna.
Egyetlen dologgal voltam elégedett, magával a kiszolgálással, azonnal fogadtak, azonnal beszerezték amit kellett és 2 nap múlva kész volt az autó. Azt is megértem, hogy ennek a kiszolgálásnak felára van (nem nekem kellett minden után rohangálni), nade nem ennyi, és ami a lényeg: ne legyen ez fontosabb, mint maga a munka minősége.

Én pont tegnap hoztam el a kocsim a szerelőmtől, kevesebbet fizettem mint te, viszont nekem lett 2 új gyári sárvédőm, 1 bontott de tokéletes motorháztetőm, 3-4 elem javítás mert mughúztam az oldalát, meg valaki berúgta egy helyen, és a teljes autó fényezése gyári színre (Panther Black metál), iszonyatosan gyönyörű lett, új embléma a kocsi elejére, fényszóró polír, centrálzár javítás, motortér tisztítás, teljes belső tisztítás, műszakiztatás, és még rengetek apróság :) Ennyit erről :)

Fékjavítás házilag.
Arra kell elsősorban figyelni, hogy megfelelő legyen a kocsi alátámasztása mert könnyen rád eshet.
A fék tárcsát és fékbetét jó szerszámokkal könnyen lehet cserélni. Több féle gyártótól több árban lehet venni. Nem ajánlott az " az olcsó " azoknak akik gyorsan hajtanak és nagy tömegű az autójuk. Meg is kéne tudni állítani.. pluszban a gyenge anyag hamarabb kopik.
Egy féktárcsa max 2 betétet bír ki, utána szabályozni kellene mivel olyan barázdás lesz, hogy nem fog belekopni a betét.
Van zsírtalanító spré a tárcsa felrakása után le kell tísztítani mivel ha zsír vagy kosz marad rajta a fékhatás úgy mond " megszűnik ".
A csere után kicsit meg kell " vasalni" így érezni lehet, hogy fog e minden rendesen nem e húz valamerre az autó. Az új tárcsa és betét nem 2 km alatt áll be üzemkészre de ha nem bízol magadban mehetsz fékpadra addigra tökéletes lesz.
Akik azon a véleményen vannak, hogy ez " veszélyes " azoknak azt mondom, hogy ez sokkal jobb mint azok akik " elkopott " fékekkel hajtanak..

Ez azért eléggé márkaszerviz függő. Én speciel sokkal jobban megbízok a szegedi Toyota szervizben (indulásuk óta ismerem őket), mint egy maszekban.
--
♙♘♗♖♕♔

Nem lesz ebből 10, de 5 se, meg egyáltalán minek pont annyi. 1 és 3 ugyanaz, az olcsóság. 2 egyszeri eset, máshol is előfordulhat, nem jó érv. 4-et szintén fel lehet hozni a nem márkaszerviz ellen is, na meg aki kendácsolt autóval veszélyezteti magát és másokat, khm. Aki ért hozzá, hajrá, de ez nem általános érvényű dolog.

Egyébként nálam csak az ár számít, én se a márkaszervizre szavazok.

--

Alapvetően egyetértek a pontokkal.

2-3)-as megvolt nekem is, 5-ös: szerintem ez nem igaz, egy autószerelőnek sokkal nagyobb kedvezményt ad a legtöbb alkatrészes, mint nekem, aki ritkán vásárolok. Az persze más kérdés, hogy a szerelő annyiért számítja be nekem az alkatrészt, mintha én vettem volna, azaz ő nem csak a munkdadíjon, hanem az alkatrész árán is keres, nem is keveset. (És innen jönnek a gáláns 10-20%-os kedvezmények, amik valójában csak a profitjának egy részéről való lemondást jelentik). Meglepő, hogy magánembernek mekkora felárral árulják az anyagokat. Ja, és ezért nem szeretik a szerelők, ha viszel alkatrészt, mert így nem tud fogni az árán...

Amúgy amit tudok, én is szívesen megcsinálok. Hobbi, és legalább tudom, hogy olyan lesz, mint szeretném.

Ha nem is hivatalos márkaszervízbe, de a márkára specializálódott szerelőhöz hordtam egy ideig az autómat, aki jogosult volt pecsétet is adni. Az első alkalommal elégedett voltam, nem volt olcsó, de alaposnak tűnt, pecsétet is kaptam, számlát, mindent. Aztán később már nem lett számla, mégis, pitiáner munkára ÁFA nélkül jött ki egy komolyabb összeg (nem szeretem ezt a számla-nélkül dolgot, bár meg tudom érteni). Következő alkalommal már csak árajánlatot kértem, de nagyon lehúzás szaga volt a dolognak.

A nagy baj a márkaszervízekkel az, hogy nem javítanak, hanem (akár hasraütésszerűen) alkatrészeket cserélgetnek (tudom, mindent nem lehet javítani). Márpedig az én kontómra ne cserélgessenek drága alkatrészeket, fölöslegesen. Az is gond, hogy néha nem is akarnak konstruktívan állni a problémához, hanem egyből olyan megoldást javasolnak, ami fölöslegesen sokáig tart és bonyolult, drága (nekik persze megéri), bár a végén tény, hogy meg tudja oldani a problémát. És sokuk nem is ért a szakmájához, sok a kókler.

Szerencsére van olyan szerelőm, akiben megbízok és még számlát is ad :) a kisebb dolgokat meg csinálom magam. De alapvetően ez a műfaj a lehúzásról szól. Autózni drága, és nem csak a benzin miatt.

Az alkatrész vásárlásra adott kedvezmény úgy mondva az egyszeri "nagy összegű" kedvezményekre is igaz ami lehet akár 40% -is.
Természetesen az autószerelők mint rendszeres vásárlók megkapják a 30-40%-ot, de az Én tapasztalatom alapján ezt már nem adják tovább az ügyfeleknek.
Tehát vagy olyan szerelőhöz mész aki ad neked kedvezményt ha Ő veszi meg az anyagot vagy aki simán beszereli neked a Te általad hozott új anyagokat.
A számla kérdés egy jó kérdés, egyszerű dolgoknál felesleges de ha már egy "motor generált végeznek" kötelező.
Szabadna kérni ne keverjük ide az "adócsalást" mert ha kis összegű akármit veszek nem kérem el a blokkot vagy el sem hozom úgyse tudok vele mit kezdeni és egy kártérítési pernél a kezdő ügyvédi munkadíj 50eft..
A márkaszervizes "hasra ütés" sajnos valós dolog aki nem ért hozzá és nem látja mit szerelnek ki be azt "átverhetik".
A " Lehúzás" sajnos ez is igaz akit lehet azt le is "húzzák".. nem érthet mindenki mindenhez.

Autózni " drága " -> nézőpont kérdése.
Mi a drága benne amikor van egy jó autód amit évente kel szervizelned. A biztosítás az kötelező nagyon nincs eltérés benne. Az üzemanyag meg annyi mint amire szükséged van de itt külön kel választani a munka vagy a "házi" autó fogalmát.
A fenntartási költséget nézzük egy napi doboz cigi árához és tehetünk még hozzá 2 sört.
Ezeket senki nem mondja, hogy " drága " de ha átszámolod kb ebből egy kicsi kocsi is lemegy egy hónapot :)

A drágát úgy értem, hogy sokan csak annyival számolnak, hogy a) egyszer megveszik az autót, b) ha épp van pénzük, tankolnak bele. Erre tervezik a költségvetést. Aztán amikor kiderül, hogy bizony biztosítást is fizetni kell, meg lehet, hogy casco sem ártana, vagy amikor csak szembesülnek az állami lehúzással (átírásnál az illeték), esetleg le kell vizsgáztatni az autót, néhanapján javíttatni, kopó-fogyó alkatrészeket cserélni, vagy saját hibás törés után javíttatni stb. na ilyenkor jön ki az, hogy az autó havonta kb. kétszer annyiba kerül, mint előre gondolták. Lehet ez Suzuki vagy BMW is.

Attól a perctől, hogy megvan az autóm, minden költést írok, 15-25 ezer km között megyek évente, és még takarékos/megbízható autónál is előjönnek ennyi idő alatt költségek. Nekem megéri az a napi 1000-1500 Ft, hogy ne kelljen BKV-znom stb. és (ezt most nagyképűség nélkül!!!!) simán kifizetem az összes költséget úgy, hogy kitűnő állapotban tartom a járművet, de akkor sem nevezném az autózást olcsó dolognak... ;) (mondjuk két embernek már olcsóbb, mint a MÁV stb. de ha a _napi ingázást_ nézzük, akkor annál sokkal drágább, de nekem megéri. A másik, amit nagyon szeretek, az a kerékpározás, ha nem autózok, akkor biciklivel járok, túrázok, és ennél a műfajnál aztán végképp nem gondolná senki, hogy ez is mennyibe tud kerülni, pedig semmi extrémet nem csinálok.)

"Ja, és ezért nem szeretik a szerelők, ha viszel alkatrészt, mert így nem tud fogni az árán..."
És mert nem tudni, hogy honnan szerezted be őket. Aztán ha 2 utcával arrébb kiszakad a motor az autódból, hozzájuk mész vissza anyázni, hogy elb.szták. Onnan pedig végeláthatatlan procedúra eldönteni, hogy az általad vitt selejtes alkatrész vagy kendácsolás okozta a 2 milliós kárt.
Lásd: http://belsoseg.blog.hu/2010/02/06/olcon_szok_kinai_megeri
A magyar Az ember pedig szeret spórolni, csak gyakran az olcsóbb a drágább. Pont ez a bajom a számla nélküli dolgokkal, alapvetően olcsóbb számla nélkül, viszont később csak számlával tudsz reklamálni.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

én minden esetben magam veszem számlára (kft-m nevére) az alkatrészt (minőségi pl. SKF vízpumpa) és úgy viszem a szerelőhöz.
Persze előtte leegyeztem, nekem minden kocsimhoz meg van a "service manual" robbantott ábrákkal és gyári számokkal stb..

A szerelők (vidéken) általában 2. napi szállításra Unixtrade-től lerendelik az alkatrészt és lista áron adják el, a nagykerben webes vásárlás esetén akár 30-40%-os kedvezményt is el lehet érni garanciával és számlával természetesen.

Szerintem kétféle ember létezik, aki bízik a márka szervizben és aki nem.
Ezen felül még vannak, akiknek nem érdemes márka szervizbe vinni az autót és van akinek kötelező.
Ha veszel egy új autót, akkor a garanciaidő alatt köteles vagy márkaszervizbe hordani, különben ugrik a garancia.
Én a 20 éves B Corsámat viszont nem vinném márkaszervizbe, ellenben van megbízható, olcsó autószerelőm, aki nem kendácsol.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

Pár Totalcar cikk márkaszerviz hívőknek:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/05/13/tonkretehet_egy_turbomot…

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_h…

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/05/24/a_volkswagen_hulyenek_nez…

Az első kettő alapvetően technikai jellegű írás, de szó van benne a konkrét esetek kapcsán a gyári szerviz periódusokról, a szervizek "minőségi" munkájáról, valamint arról, hogy a sokpecsétes szervizkönyv és garancia ellenére hogy pattintanak le, ha baj van. Ezek az autók is egy korrekt "maszek" szervizben kötöttek ki, ahol flancolás és pecsételés helyett feltárták a hibák valódi okait.

A 3. cikk meg egy még szomorúbb történet.

Nem az a kérdés, hogy egy maszek szerelő is tud-e kókler lenni (mert van köztük kókler, ezért kell jó szerelőt keresni, akiben megbízol), hanem az, hogy ugyanolyan nemtörődöm kóklerségért meg inkorrekt garancia ügyintézésért akkor mégis miért fizessem a márkaszerviz húzós felárát? Hamis biztonságérzet, semmi több.

Az árakról már feljebb írtam a lökhárító cserém ügyében. A minap mosás után elkezdett folyamatosan sípolni a tolatóradarom. Érdekes, hogy 7 évig -amíg a lökhárítót a márkaszerviz meg nem javította- nem volt vele probléma. Most valószínűleg beázott valamelyik szenzor csatlakozója, majd futhatok vele egy kört, de előre félek, hogy nehogy az legyen a válasz, hogy én mostam rosszul... :(

"Hamis biztonságérzet, semmi több."
Ezt kicsit zavaros. Ha tudod az adott márkaszervizről, hogy szar, akkor az miért ad neked hamis biztonságérzetet? Ha meg jó, akkor meg valós biztonságérzetet ad. Nem? Az egész sztorizgatós résznek semmi értelme. Van szar márkaszerviz is, meg szar maszek is. Meg vannak jók is. Nyilván egy szar esetén váltasz, egy jó (több jó) esetén meg mérlegeled, hogy az árkülönbség megéri-e a váltást.
--
♙♘♗♖♕♔

Mondjuk itt annyit hozzátennék a szerviz védelmében, hogy ha felvillan a check engine lámpa és leállítja az elektronika az autót, Te meg lehúzod, majd visszarakod a sarut az akkumulátorra, hogy tovább tudj menni a szervizig és ne kelljen 50 ezret fizetni a tréleresnek, ezzel többmilliós kárt okozol az autóban, azt hadd ne a szerviz fizesse már ki.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

Erről Én még nem hallottam. Típus szerint megírhatnád, hogy is van ez ?
Nálam a két autóba hiába húzom le az aku sarut a műszerfalon a felirat megmarad -> service.
A régebbi autókhoz meglehet rendelni az adatkábelt service dvd-t, manuált és otthon kilehet ütni a service kódot.

Némi latency-vel megválaszolom. A check engine az más, mint a service felirat. Ha valamelyik jeladótól rossz érték érkezik az ECU-hoz, akkor kivillan az a lámpa, amiből régen kiszedték az izzót, hogy ne zavarja a sofőrt :D Gondolom vannak treshold értékek, van amikor csak a lámpa világít, van amelyeknél vészüzemmódba kapcsol az ECU és kb alapjáraton eldöcöghetsz a legközelebbi szervizbe és van, amikor nem engedi beindítani az autót.
A service felirat csak egy counter, jelez, hogy vidd el lassan olajcserére/vezérmű cserére stb. Normálisan felszerelt műhelyben csere után inicializálják és kész.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

11+ A kopó alkatrészekre nincs garancia. A hajtáslánc kopó alkatrészeire, vagyis ha egy 2 éves garis hondán tönkremegy a féltengely 30k km után akkor tessék szépen a kasszához fáradni mert ha nem ott és azzal csinálják akkor ugrik a gari.

Az autós szakma vetekszik a vendéglátás mocskosságával.

Mert nincs olyan, hogy gyári alkatrész.

Ez így ebben a formában nem igaz de mégis igaz :)
A gépjármű gyártók kb 3-5 minősített alkatrészgyártótól vásárolnak alkatrészeket ezért ezeket szoktuk "gyári" alkatrészeknek nevezni.

Ezek mellett léteznek olyan gyártók akik nem mentek át a "gyári" minőség ellenőrzésen így ezeknek az alkatrészeit nem javasolt beszerelni.

Haverom lecserélte az autót. Elvitte egy általam javasolt szervizbe. A végén kezébe nyomtak egy 150 ezres számlát. A vezérlés cseréjekor a vízpumpát nem cserélték ki, mert az még jó (4-5000 forintos tétel). Soha többé nem viszünk oda autót.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"