Teszteltem a DELL supportját...

Történt ugyanis, hogy internetszolgáltató-váltás miatt pár napig nélkülöznöm kellett az asztali gépet. Ezideig kizárólag wifin keresztül tudtam dolgozni, tehát a laptop asztali géppé lett alakítva (külső bill, egér, monitor)...

Két napig nem is volt gond. Egyszer aztán bedugtuk a billentyűzetet, de nem reagált. Sőt, az egér hasa sem világított. Mint kiderült, kitört a bal oldali USB-ből egy darab, amit nem is értek, mert az ember azért nem állat módjára dugdossa a csatlakozókat...

Következő indításnál már el sem indult a laptop: winyó felpörgött, és itt meg is állt a POST. Már a DELL logó sem jött be.

A netbookra még van egy féléves garancia, így felhívtam az Edigital-t. Ott közölték, hogy a gépre még szakszervizes garancia vonatkozik, hívjam a DELL-t. Kaptam egy 06-80-as számot, amit hívtam is.
A csaj nagyon rendes volt. Nem bunkózott, nem flegmázott. Mondta, hogy indítsam úgy a laptopot, hogy Fn+bekapcsoló gomb, ha kell, külső monitorra kötve. Ekkor ugyanis elindul egy self test, ami mintegy 40 percen keresztül átnyálazza a különféle részegységeket (videó, proci, ram, winyó, csatlakozók, stb...). Aztán kaptam egy miskolci címet is, ahova bejuttathatom a laptopot, majd megegyeztünk, hogy self test próba után visszahívom őket. A gép nem indult el monitorra dugva se. Self test fail, így visszahívtam őket. Ekkor már egy csávóval beszéltem. Újra átestem a hülye procedúrájukon (név, telószám, gép gyáriszáma), s ekkor a miskolci cím mellé kaptam egy pesti számot is...

A laptopot Pestre adtam fel a munkahelyemre, ott a kollégáim átvitték a szakszervizbe. Még aznap délután meglett a diagnózis: az USB érintkezőtüskéje összeért és rövidre zárta az alaplapot.

A hibát elhárították, most annyi módosítással fogom tudni használni, hogy mindösszesen 1 USB-t fogok tudni használni (persze USB Hub csodákra képes)...

Kissé szomorú vagyok és csalódott, hogy egy ilyen brand cucc nem bír ki még 2 évet se úgy, hogy ne f*sná össze magát. :(

Hozzászólások

netbook...

Karesz. lehetőségeidet is ismerve kérdeztük már többször, hogy miért netbook. ugyan leírtad többször, de mégis, példaként egy x60 vagy x61-es ThinkPad kicsi akkuval ~1.30 kg, szélességre nem nagyobb mint a mostani géped. ilyen szívásoktól nem kell tartanod, jó állapotút kifogva évekig kiszolgál. 40e Ft-nál nem került többe. teljesítménye egy Atom alapú cucc többszöröse.

tehát súlya és mérete minimálisan nagyobb csak egy gagyi netbooknál. biztosan nem jó? csak kérdezem.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

A következő gépem tutira egy ThinkPad lesz, csak legyen rá pénzem... Amúgy kezdem elhinni amiket írtok. Nekem igás ló kell, amit akár napi szinten 20 órát is hajthatok...

A teljesítmény 1 dolog. Teljesen jól el vagyok az Atommal is, na de a tartósság... :/

A kicsi akku alatt mit értesz amúgy? Mondjuk egy 3 cellás akksi hány órát bír?

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

Nem. Számomra ami mérvadó, hogy a laptop behelyezett akksival együtt hány kilót nyom. Illetve az sem utolsó szempont, h hol van a súlypont. Ha a laptop ~közepére esik, még rendben van. de ha az akku nehezebb, mint maga a gép, akkor sincs gáz, csak figyelnem kell arra, hogy hol fogom meg. Volt benne részem, hogy az előző gépem (MSI Wind U100) kapott a 3 cellás akksi mellé egy 6 cellásat. Utóbbi kicsit megemelte a gép seggét, és az egész netbook farnehéz volt tőle.

Ebből csak annyi gáz van, hogyha rosszul fogom meg, és ráesik a kezemre, akkor baj lehet... Annyit meg nem ér az egész IT szakma... :)

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

elfogadható állapotban lévő x60-at árultam itt 25-ért. egy igazán jó esztétikai állapotban lévő 40e körül van. kicsi akksi: igen, 3 cella. Windows7 és XP alatt használattól függően 1<->2.5óra. nagyobb akkuval elhúzható akár 6-8 óráig is, de ez a súlyán (akár 2kg-ig is adja) és méretén (hosszában és magasságban +20mm & +10mm) érezhető lenne, ami nálad azért mégsem mindegy. az x-es gépeknek nincs touch padja egészen 201-ig, erre figyelj.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Jelenlegi netbookom (Dell Inspiron 1018 Mini) 1,4 kg 6 cellás akkuval együtt. Mondjuk +20 dkg még belefér. A mérete, ha valamivel nagyobb (+pár centi átmérőben) az sem gáz, csak ne legyen az egész cucc 12-13"-nál nagyobb.

Ami nálam kritikus szempont, az, az, amit más visítva inaktivál. Nekem fontos a touchpad, kattintás emulációval (rákoppintva bal egér gomb kattintást emulál). Pöcökegér nálam nem játszik főleg drag & drop tevékenységnél.

Eléggé érdekes a test felépítésem... :|

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

akkor ezen az áron érdekes lehet pl: Dell Latitude D410 / 420 / 430, ízlés szerint. 410 és 420 szép állapotban van ~40-ért. kicsi akkuval ~1.5kg-tól kezdenek, de kiépítéstől is függ (érdemes leellenőrizni). attól nem kell tartanod, hogy "Dell" - ezek igen masszív és merev üzleti szériás gépek, nem netbook-ok. ha használt termékeket forgalmazó üzletből rendeled, akkor nagyjából fél év garanciával veszed. ezek is jók, és van rajtuk touchpad. én mernék ilyet vásárolni, bátran.

ui a zsanérokat azért érdemes ellenőrizni.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

nekem a Dell Vostro szarta ossze magat: sem leallni, sem ujraindulni nem tud egyetlen oprendszerbol sem. Pontosabban ha windows alatt ujrainditast valasztok, akkor altalaban kikapcsol :D Minden mas probalkozas eljut addig a pontig ahol kikapcsolni/ujraindulni kene, es ugy marad

1., normalis gepbol te magad kiveheted a merevlemezt, szurke ~no hard drive return machine cimke nelkul is.
2., ezt a normalis szervizben dumat susd majd el kerlek egy ratyi netbook eseten is, amikor csontig le kell bontani a szart, hogy hozzaferj mert mondjuk valami retardalt az alaplap alaljara tette a csatlakozot szerelo ajto nelkul.
3., minek utan az esetek egy reszeben a szerviz futart kuld a cuccodert, kerd meg, hogy vegye ki a hdd-t es vard a reakciot. bar ez nem tartozik a konkret esethez, de eshetoseg ez is.

szoval nem ettol normalis egy szerviz, illetve ettol meg biztosan nem lesz normalis. van egyebkent fogalmad mikeppen dolgozik egy szerviz, vagy atlagban ennek mi a folyamata?

--
Vége a dalnak, háború lesz...

aha szoval lovesed sincs.

szoval akarmilyen genyo de vilagmarkat vasarolsz, a szakszervizeket es a garancialis szervizt is palyazat utjan vagy rosszabb esetben lezsirozva jelolik ki. maga a gyarto a szinvonalrol szerencsetlen esetben nem is ertesul. ha csak nem akkora brand-rol van szo, mely sajat maga epiti ki a szervizhalozatat (ilyen mar nem nagyon van) vagy a disztributor be tudja tolteni a garszerviz funkciot is.

akarmilyen fos netbook / papirnotebook esetere nem ugyanaz vonatkozik, mint egy uzleti szerias gepre. TP van helyszini masnapi reagalasu garral, mikozben egy IP megfutja a problemas koreit a kijelolt szervizekben. elobbi esetben nincsen mellebeszed, meg akkor sem ha csak futar jon a gepert a Nador koltsegere. par napon belul geped lesz.

mindketto peldagep ugyanonnan szarmazik ugyanattol a gyartotol. pl a Lenovo _reszben_ emiatt az altalanositas miatt valasztja majd kette a termekpalettajat egy jo magas fallal.

ha elgepeltem bocs, 3" & telefon.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Volt szerencsém többféle gépet javíttatni. Ahol az volt a feltétel, hogy a diszk nem maradhat a szervízben, ott meg tudták oldani, hogy kiszedjék, és visszaadják. Jó, ezek mind normális méretű üzleti szériás gépek voltak. A papírnehezéknek is kevés zsebnótosok esetén más lehet az ábra, de azért meg fájjon másnak a feje...

akkor immár konkrétumot mondok, a "volt szerencsém" eszmén túlmutatva.

Lenovo subnotebook, full felszereltség, speciális szerződés alapján vásárolva kiegészítőkkel együtt. a garancia másnapi reagálású helyszíni garancia. elég peches volt az ügyfél, kifogott egy silány darabot - de olyat amilyet én nem láttam (túlzások nélkül) ~5 éve. a cucc kb fél miskába fájt neki.

az akkor kiválasztott (hazai) szerviz akár K-Európa szintjén is benne van/volt az első 5-ben. a gép (több) javítási munkalapján szerepel egyebek mellett alaplapcsere, új alaplapi elem - szándékosan ezeket emelem ki. minek után az ügyfél ismét hibába futott, a garanciális szervizt immár kihagyva hozzánk fordult, hogy nem foglalkozik a garanciával, dolgozni akar vele, intézzük mi.

kinyitom a gépet, az alaplap szemmel láthatóan nem volt cserélve: a kábelvezető ragacsok még a gyáriak és az alaplapot felfogó csavarok érintetlenek. ennyit a cseréről. a beépített ?új? "alaplapi elemet" ezen a képen láthatod: noname CR2032, pákával sokszori próbálkozásra gyengén hozzáfogva két égett végű kábel, majd az eredmény cellux-szal szigetelve a ragasztó recés tépési nyomával együtt. ja és persze a cuccot vastagsága miatt összeszereléskor a palmrest-tel keményen rányomva az alaplapra. ahhoz is gyengék voltak, hogy ha már nincs raktáron elem (wtf), akkor ebay-ről kérjenek egy gyári elemet gyorsban ~3$-ért, vagy kivegyék egy másik gépből időt nyerve, vagy forrfüles elemmel dolgozzanak/szakszerűen forrasszanak és zsugorcsővel szigeteljenek. a vélt okokat nem ecsetelem, felesleges és nem ide tartozik.

csak azért mondom, hogy legyen fogalmad a "normális szerviz" illúziójának valóságtartalmáról. a színvonalról a gyártónak nyilván fogalma sincs, a gép nem "ratyisztáni". itt nem hogy kiszedik/kiszedték a HDD-ket, ennél a gépnél még csak be sem kell küldened. más esetben ez a szerviz mindig profinak mutatkozott, tapasztaltuk mi is. de ekkor nagyon nem volt a helyzet magaslatán, többszöri nekifutásra sem.

ugyanilyen sztorikkal tudnálak még untatni más brandek esetén is, random esetben előforduló tróger hozzáállással. nem attól lesz normális egy szerviz mert jó márkát választasz vagy mert a HDD-t visszakapod. sőt, kirívó esetben (lásd fentebb) még a modell osztálya sem érdekes, hogy nehéz legyen általánosítani. szóval ez még mindig egy sokváltozós, esetenként kaotikus szar, ami a márkát (sajnos) nem minősíti minden esetben.

btw akad olyan rendes méretű noti is, amiben a HDD nehezen hozzáférhető, nem kell netbook.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Nem tudok elmenni szotlanul a problema azon vetulete mellett, hogy akar a ceg is vehetne eggyel tobb notebookot, hogy legyen csere, ha valamelyikotok alatt megdoglik az eszkoz. Persze ehhez mindenkinek tokegyforma geppel kell rendelkeznie, de hat implicite feltetelezem, hogy ez adott (mar ha a gephez idomitott szoftver a koltoztetesi problema oka).
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Akkor nem egyedi eset az USB aljzat műanyag nyelvének a letörése... Én egyszerűbben akartam megoldani a dolgot: vettem egy dupla (ilyen van a frontpanelbe beforrasztva) USB-aljzatot, gép szétszed, alaposan megnéz... És morcosan összerak, ugyanis a Dell-ben lévő aljzat pont fordítottja annak, amit sikerült beszerezni, úgyhogy nálam is leragasztva/műanyag darabkával kitömve áll az adott aljzat :-/

"A hibát elhárították, most annyi módosítással fogom tudni használni, hogy mindösszesen 1 USB-t fogok tudni használni" akkor most el lett háritva a hiba, vagy nem? :)

Egy 5 éves, egy 4 éves, és egy 2 és fél éves Dell tulajdonosaként mondom, ez nem általános, soha egyikkel sem volt semmi gondom, és tudjuk, hogy anyaghibák, kivételes problémák előfordulhatnak még a legjobb vasakkal is, sajnos ez egy ilyen világ.

Az utolsó mondat azért nem tetszett, mert nyugodtan lehetett volna a végkövetkeztetés az, hogy korrektek, gyorsak voltak - gondolom azért vagy elégedetlen, mert nem volt még dolgod HP supportal. :)

Én inkább örülnék, hogy a lehetőségekhez képest gyorsan megoldották a problémát. Ezt értékelni kell. Ez az a hozzáállás, ami miatt én CSAK Dellt veszek, semmi mást.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Ööö... Itt valamit félreérthettél... :)

A DELL Supporttal semmi bajom nem volt, leszámítva, hogy egy halott laptop azért kissé stresszesebbé és türelmetlenebbé teszi az embert, ha áll a munka halomban. :)

A bajom csak annyi, hogy 1 USB-vel kevesebb van a gépben, az amúgy se sokból. A DELL supportnak és a szakszerviznek amúgy respect! :)

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

:) Kifogtad. Van ez így. Ettől függetlenül általában a Dell nem szokott ilyen lenni, így fura, hogy ez történt az USB-vel, de sajnos előfordul.

Egyébként jól jött a blogod, mert erről a Dell Self Testről nem tudtam. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!