Sziasztok,
Arra gondoltam, hasznos lenne összegyűjteni ötleteket, hol és hogy lehet érdemes weboldalt és webes szolgáltatást hirdetni, reklámozni.
Saját webszolgáltatásomhoz (oldalamon megtalálható) kb. 1 hónapja használom a G reklámszolgáltatását, fizetett hirdetésekkel és általában 1 klikkre nagy értékeket adok (akár több mint 500 Ft per klikk), de sajnos így is nulla a látogatottságom. Nyilván lehet az oldalam vagy szolgáltatásom miatt is, hogy olyan hogy vagy nem érdekli az átlagot, vagy rosszul csinálom a marketinget stb.
Ettől függetlenül tudnátok tippeket adni, hogy spam nélkül milyen effektív módjai léteznek webes szolgáltatás hirdetésének? Fizetős is lehet, szívesen fizetek érte ha normál módon működik.
Utána olvasva olyan tanácsokat ad G, hogy ne szórjam tele az oldalamra mutató linkekkel a netet minden kisebb prioritású oldalon, mert akkor le fogja pontozni. Így is tettem, sehol sem linkelem, és valóban bizonyos kulcsszó kombinációknál 6. és 10. hely körül mozog az oldalam (pedig elég általános kulcsszavaknál is megvan ez, de igaz hogy legalább 3-nál).
A G adver oldalán testre szabtam meg tuningoltam a hirdetéseim paramétereit, és igénybe is vettem a 2 hetes ingyenes support-jukat, ahol nagyon sokat segítettek és nagyon profinak tartom - azonban mégis 1 helyben toporgok. Pénztől eltekintve sem tudok elérni heti 1 klikket sem. Max ha 1000 Ft-nál nagyobbra megyek a per klikk árban, de ekkor mások is beemelnek, és ez az érték megy egyre feljebb és feljebb, és szerintem úgy van, hogy ekkor csak a hírdetők licitálnak egymás fölé - ez értelmetlen.
FB fizetett hírdetésnek van értelme? Yahoo? Kinél lenne érdemes hirdetni?
Vagy érdemes minden blog és fórum site-on szétszórni a linket?
Szívesen vennék bármilyen ötletet.
Előre is Köszi!
- 6346 megtekintés
Hozzászólások
Egy weboldalnak az a legnagyobb hirdetés, ha mások számára érdekes, hasznos tartalommal töltöd meg.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az adat kezelő szolgáltatásomat szeretném behirdetni, tehát nem blog szerű vagy fórum oldalra gondoltam ahol abszolút érthető lenne amit írtál - és ezért fogytam ki az ötletekből. Persze simán lehet hogy nem jól mutatok rá hogy miért lenne jó a cuccom, vagy eleve a cucc nem jó - de nem triviális számomra sok utána olvasás után sem hogy vannak-e egyéb lehetőségek vagy mik azok az ügyfél szerzésre a link csere, fizetett hirdetés, vagy hogy a kereső hol hozza az oldalamon kívül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy totál nem releváns, de pl. a fogászok úgy csinálják - gondolom nem véletlenül - hogy ahogy Trey is írta, értékes tartalmat töltenek fel. Azaz az orvos válaszol, meg hasonló bejegyzéseket, illetve a kezelések szép, pontos, tartalmas leírását, hogy pl. a gyökérkezelés szóra az Ő oldaluk kerüljön az első helyre. Ilyenkor a kulcsszavak megválasztása (olcsó, fájdalommentes, szerintem kb. ez a kettő :)) a legfontosabb.
A te eseteben persze lehet hogy ez nem járható út, de addig, amíg a google által nagyra becsült oldalak nem hivatkoznak rád, addig lehet hogy nincs más megoldás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, elgondolkozok rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd idovel erdekelne egy statisztika arrol (de csak ha nem trade secret), hogy neked melyik hirdetesi forma jott be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt szívesen megírom, sőt, mivel segítséget kértem, mindenképpen terveztem ide visszajelezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most előfizettem FB ad-re. Majd írok összehasonlítást G-hez képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Én anno a google webhelyeken kezdtem, aztán kényelmi okokból (címkézés, design egyszerűbb átszabása, etc.) december végén migráltam mindent (200+ bejegyzés) a blogger-be. Normális visszaszámláló gadget mondjuk még kéne (nem flash), de azt majd reszelek js-ben...
Azért csak sikerült az oldaladra tévedni :) Az emzéperix pont sajat pont domain pont com nem biztos, hogy célszerű elérhetőség.
Az, hogy a főoldalon egyből egy bejelentkezés látszik, meg alul link arra a tartalomra, amit hirdetni akarsz... Szerintem hiba. Login mezőket valahol oldalt (tehát nem egy oszlopos megjelenítés), a lényeges tartalom az első oldalra - mindezt szépre dizájnolva - a színekkel nincs semmi bajom, de az elrendezés lehetne olvashatóbb/kezelhetőbb. A képek megjelenítésére sem biztos, hogy a legjobb módszer manapság a direktben odatolni a böngészőnek (a vissza gombot kell megbökni az oldalra való visszatéréshez), vannak szép galéria nézetet csináló js cuccok, de akár egy picasa album sem árthat az oldal alá ("a link birtokában bárki" megosztási beállítással).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A második bekezdésben írtaknak nem sok köze van az eredeti témához. Az már inkább usability / dizájn kérdéskör.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak. Nagyon nem mindegy, hogy a keresők mennyire tekintik fontosnak/relevánsnak az oldalt. Ha a relevánsnak szánt tartalom az csak 2-3 kattintással érhető el a kezdőlapról, az nem segíti elő az oldal ismertségének a növelését. És erre a hirdetési cuccok is háklisak szoktak lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az, hogy a főoldalon egyből egy bejelentkezés látszik, meg alul link arra a tartalomra, amit hirdetni akarsz..."
Itt azt mérlegeltem, hogy az állandó felhasználóknak kedvezzen a felállás, vagy az érdeklődőknek. Úgy döntöttem, hogy egyből login-olhasson a visszatérő, a többi infó meg egyetlen klikkre legyen.
A képek megjelenítését külön html oldallal fogom megoldani vissaz gombbal - alapból úgy is terveztem, hogy full képernyőn se kelljen böngésző gombhoz nyúlni - de mivel a képeket nemrég szórtam bele, ezért még nem volt rá idő, de köszi a megjegyzést. Örülök a kritikának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ergonómiai szempontból 3x kellett visszalátogatnom erre a lapra, mire rájöttem, hogy hol van a tartalom.
Az egyszeri látogató erre 1.5 másodpercnél többet nem fog szánni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És átlagban jó, ha másfél kattintást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FB hirdetésből biztos, hogy lesz látogatód. Ott inkább érdeklődési kör szerint jelennek meg a hirdetések, azaz ha én kattintok 2-3 jógastúdió hirdetésére, akkor napokon át szinte más se látok a jobb oldalon, mint jógastúdiót jógamatracot, légzőgyakorlatot vagy füstölő nagyker hirdetését.
Azaz viszonylag a célcsoporthoz fogsz eljutni. Az ár sem durva. Ha nem gyakori a szolgáltatásod, és hazai a célcsoport, akkor kb 20-30 Ft-ból megvan egy látogató. Ha gyakori a szolgáltatás és USA a célcsoport, akkor vagy 100 Ft körül/katt.
Nézd meg még az etarget rendszerét, olcsóbbak a kattintások, mint a G-nél. Lehet csak speciális tematikus oldalakra is célozni, illetve keresőszóra is.
Remélem, segítettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenképpen köszi neked is a tippeket, megnézem amiket írtál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem facebook egyáltalán nem vált be, szerintem ott nagyon el vannak dugva a hirdetések, és az emberek nem is azért járnak oda hogy arra kattintgassanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Facebook hirdetésről eddig én is csak rosszat hallottam. Persze lehet, hogy aki használta, rosszul csinálta. Én nem használtam még.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bing webmester eszközében van link explorer, ott meg tudod nézni, hogy a konkurencia, aki az első helyen van, milyen linkcenterekben van jelen. Ez alapján látni fogod, mik az értékes linkek (ha már előre került).
Nem feltétlen gond, ha van link feléd, csak arra kell figyelni, hova teszed. A szabályt sértő oldalakon lévő linkek hátra sorolnak, a releváns bejegyzések előre.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a Google (bár ez még vitatott) alkalmaz sandbox időszakot, nem mindig fogsz ebben az intervallumban jó pozícióban szerepelni.
A keresők ezen felül lehet, hogy adott földrajzi helyről indított keresésre más pozícióba teszi az oldalad. Ez tényleg van, 3 utcával arrébb, másik szolgáltatótól adott oldalt 3-6 hellyel hátrébb láttunk.
A másik:
lehet, hogy első helyen vagy, ha a szolgáltatás nem érdekes a user számára, ergo a visszafordulások aránya erősen rossz irányba fog fordulni. Mindenképpen érdemes felülvizsgálni, mint ahogy fentebb is írták a fogászati példával. Nem csak az optimalizálandó aloldal tartalma számít, hanem az egész maga. Ha a teljes kép nem releváns, az aloldalt is hátrébb sorolja, csökkentve ezzel a látogatottságot. A Google keywords tools adhat némi képet arról, hogy adott kulcsszavakra mennyi lekérdezés indul egy hónapban globálisa és lokálisan. Nem egy százas piackutatás, de valamennyi érdeklődési információt már kapsz belőle.
Szerintem többet tudna segíteni a közösség, ha megosztanád a linket (gyanítom, lesznek benne szubjektív vélemények erősen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A link két kattintásból kideríthető.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A releváns tartalom meg még plusz két kattintás, ami már nagyon sok egy kereső számára. Sőt, a főoldalról számított két kattintás is sok. Érdekes tartalom esetén a webhelyen belüli navigáció átlagos hossza jó esetben két kattintásnyi. Az első oldalon kell releváns, továbbnavigálásra ösztönző információt elhelyezni (egy katt), és ha valakit tényleg érdekel a téma, akkor fog még egyet kattintani, hogy egy harmadik oldalt megnézzen vagy visszatérjen a főoldalra. Ha nem, akkor elnavigál a webhelyedről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem többet tudna segíteni a közösség, ha megosztanád a linket"
Erre válaszoltam.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglett közben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek veled. Amúgy a fő oldalam nem játszik, csak ennek aldomain-jeként döntöttem, feleslegesnek érzem plusz domain-t vásárolni ezért. Tehát szerintem a további infó 1 klikkre van a fő oldalról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kritika abszolút nem zavar, sőt. Kösz a tippeket, a G adwords-ön belül a keyword-ökkel meg már játszottam sokat, illetve jó és részletes a statisztika, tehát minden látszik, pl. hogy melyik kulcsszavakra jöttek stb.
Ezen felül szeretném kideríteni, hogy mit lehetne még tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megneztem a "webszolgaltatast". Hat.. huhh... ellehet ilyensmit adni 2013-ban?
Szerk: szerintem reklam helyett inkabb grafikusra kolts, egy trendi designnal konnyebb lesz eladni. A talpas betutipus nagyon gaz monitoron hosszabb szovegeknel!
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 tul puritán az oldal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Célom volt hogy ne használjak semmilyen extra CSS-t, JS-t és egyéb design-t. A böngésző default HTML cuccai mellett döntöttem, viszont minden böngésző "minden verzióján" kompromisszum nélkül működik az oldalam.
Konkrétan nagyon sok helyen a környezetemben egy ilyen keveset tudó puritán cuccra van szükség, legalábbis ezt látom. Nem fedi le teljesen az igényeket a G docs vagy offline Excell, vagy az elérhető online megoldások a csillió menüponttal és nagy tudással - mivel sokat tudó cuccban nem igazán lehet jól megoldani a használat egyszerűségét érthető okok miatt.
Nem tudom el lehet-e adni, most készültem el vele. Nem látszik egyébként, de 10 hónap folyamatos meló volt (majdnem éjjel nappal). Gondolom JS-ben lehet 1-2 hét vagy nap alatt meg lehet oldani hasonlót, de JS nélkül olyan bonyolult lett a cuccom, hogy elkezdtem kitapétázni a méteres folyamatábráimmal a szobám, mert egyébként nem tudom megfelelő hatékonysággal átlátni (viszont relatíve jó rövid is a kódom).
Szerintem egy gyakorlatban igazán hasznos megoldás, de persze főleg szakmán belül lehet és vannak mindig nézetkülönbségek a dolgokról. Igazából minden kritikának örülök, de szakmai oldalon éppen ezért nem igazán akartam reklámozni. Itt mindenkinek vannak saját, kiforrott, maguknak tetsző megoldásaik, inkább az r1 user-nek szerettem volna egy tényleg használható apró adat kezelőt összehozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Konkrétan nagyon sok helyen a környezetemben egy ilyen keveset tudó puritán cuccra van szükség, legalábbis ezt látom."
Nem szamit, hogy mennyire konnyen kezelheto es zsenialis az alkalmazas, ha az atlag user 2-3 masodperc alatt a design alapjan elhamarkodott kovetkeztetest von le rola es zarja is a tabot. Szvsz.
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértenék, de úgy gondolom, hogy a megoldásomon igazán design sincs, ezért hiszem hogy annyira puritán, hogy már nem igazán (de) beszélhetünk erről. Legalábbis ezt remélem, ezért is volt ez a célom, hogy alap cuccok azt kész. De lehet hogy tévedek persze, illetve egyetértek veled abban amire célzol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha az atlag user 2-3 masodperc alatt a design alapjan elhamarkodott kovetkeztetest von le rola"
Egyebkent eddig jellemzoen eljutnak a juzerek, vagy eleve nem kattintanak a hirdetesre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez baj. 2013-at írunk, nem 198x-et,a mikor ez feltétel volt. Nézd meg Google analytics használatával (minden oldalba bele köll raknod a mérőkódot - igen, js, meg úri huncutság), hogy merre navigálnak azok, akik nézik az oldalt, mik a be- és kilépési oldalak, nézz rá a webmaster tools-szal, hogy mit javasol, Hint: SEO. Első körben nem a visszatérő felhasználókat kell megfognod, hanem azokat kell magadhoz csalogatni, akik az adott téma iránt érdeklődnek (login mezők mellékszerepbe/külön foo.bar.baz/login oldalra, estébé), őket meg a keresőkön keresztül (is) lehet elérni.
Ha majd lesz 1234...789 fix user, aki hasnzálja a cuccot, akkor lehet azt mondani, hogy ők az elsők, és a kezdőlap egy nagy büdös form, egy text meg egy jelszó mezővel és egy login gombbal, de addig nem célszerű. Szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok meggyőzve a JS szükségességéről. jelenleg az oldalam nulla kliens oldali erőforrást igényel JS-hez képest. Akármilyen szutykon gyors lesz az oldal. Nézz meg egy komolyabb G webapp-ot, egy 5-10 éves gép behal az oldaltól.
Abban egyetértek, hogy nullától több JS kiegészítés nagyban segítheti a használhatóságot. De sok helyen túlzás van és erős proci kell az oldalhoz. Telefonokról nem is lehet beszélni sokszor.
Webmaster tools-ot használom jelenleg. Egyáltalán nincs nézettségem (max pár klikk havonta). Tehát az oldalra klikkelésig sem jut el a user, pont ez a gondom és ezért indítottam a topic-ot. Elfogadok mindent, hogy mi szerintetek a nem jó a megvalósításomban és meggyőzhető vagyok (csak nyerhetek a véleményekkel), de el sem jut addig a user, tehát nincs miről beszélni. Erre szerettem volna ötleteket kapni, mivel sajna túl általános kulcsszavak illeszkednek az oldalamra (data manager stb.), és ezért nehéz a hirdetés szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem pár kulcsszóra, nekem kb. semelyikre nem jön fel a G-ben. Tudsz esetleg párat írni, amire optimalizáltad az oldalt? Nekem az a gyanúm, hogy nincs optimalizálva, vagy rosszul, s ezért nem jön fel releváns találatként sehol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nincs optimalizálva. "data manager multiuser" szavakra a második oldalon hozza most pl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a "data manager" meg "multiuser" tok ertelmetlen, inkabb a kovetkezokbol kene valogatni: spreadsheet, online, SaaS, cloud.
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No pont ezt írtam le neked kifejtve egy másik szálban.
https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000…
Üsd be ebbe, s meglátod, hogy egy deka lekérdezés nincs erre a kombinációra, tehát ezért nincs forgalom.
szerk.: plusz megfogadnám a designról szóló kritikákat. Sajnos a csomagolás ma döntő fontosságú. Nézd meg mit veszel: olyan fagyit, ami fehér dobozban van egy ráragasztott, PC-vel nyomtatott címkével, vagy megveszed azt, amin gusztusosan le van fotózva a benne rejlő jégkrém? :)
Szerintem csináld/csináltasd meg tetszetősre (ez ma követelmény, pont a userek részéről), s utána optimalizáld be, hogy ne menjen rossz híre a terméknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csináld/csináltasd meg tetszetősre (ez ma követelmény, pont a userek részéről),
+1. En felbereltem egy dizajnert, hogy csinaljon egy popec oldalt a pilernek. OK, vegul barter lett belole :-))
Amugy en is ha (pl. open source) termeket keresek, szamit a site kinezete, szamitanak a screenshot-ok, etc. Az az alap, hogy jo a cucc, de oda el is kell jutni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es itt raadasul van dijtetele is egy-egy resznek.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NEKED ezt hozza fel, másnak meg egészen más tartalmakat. (Az ötödik oldalig néztem.) Az analytics ebben is tud(na) neked releváns infóval szolgálni, de ha nem akarod, nem muszáj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam spec 3. oldalon hozza. Azt se felejtsük el, hogy nem mindegy, be vagyunk-e jelentkezve a Google-be, vagy quest-ként keresünk. Mivel tanulékony, így a többször meglátogatott oldalakat bejelentkezett keresésnél előrébb sorolja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt is jó tudni. De általában rank checker-rel szoktam ezt nézni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de akkor el vagy késve kábé huszonpár évvel, nem csak tízzel. Nem azt mondtam, hogy rakd tele javascripttel, hanem azt, hogy a Google Analytics és a Webmaster tools hasznos dolog lenne az oldal forgalmának az elemzéséhez és az optimalizáláshoz. Volt egy hint: SEO. Megnézted, mit jelent? Megpróbáltál gondolkodni rajta? Na, akkor adott a feladat, mert így, hogy a Google (meg vélhetően a többi keresők is nagy ívben tojnak rá, így a legnagyobb nem célzott forgalmat veszíted el.
Én megmondom, mit csinálnék. Legyőzném a js meg css meg korszerűdizájn undort (ami neked van), és a lényeges/releváns információkat behajítanám egy jól kezelhető Google webhelyek-en összelapátolt oldalba. Ugyanis nem neked kell tetszenie az oldalnak, hanem annak, akinek szánod. Ezzel kipipálnád a G-s keresőbeli megjelenést.
Csinálnék egy tesztelésre alkalmaz "homokozót", ahova pl. OpenID-vel be lehet menni, és lehet nézegetni a cuccot - vagy akár egy demo/omed usert kitennék nézegetéshez.
Reklámra csak ezek után érdemes költeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg sok apró dolog átgondolásával rengeteget lehetne lendíteni a szolgáltatásodon. Üzleti oldalról van-e terved? Nem kritika, csak jelenleg elolvasva a topicot, nem látom, hogy lenne. Olyan réteget célzol meg, akinek régi "szutyok" gépe van, és csak egy pici táblát akar. Na ez messze nem fizetőképes réteg, és amúgyse széles.
A designra sokan azért célozgattak itt, mert konkrétan eljutni addig, hogy legyen egy táblám, nekem 5 perc volt. Ami neten egy fényév. Nem várják meg, elmennek, nem két kattintás, akkor inkább hagyjuk. És nekem még az sincs meg, hogy hogy lehet második sort felvinni a táblába.
A JS-el elvi szinten egyet értek, néhol tényleg túlzásba viszik, de az nem igaz, hogy telefonon nem használható, és hogy mindenképpen ordítóan lassú lesz az oldal. Ésszel, értelmesen kell csinálni. Konkrétan rengeteg nyílt rendszer van már pont erre, amit te csinálsz, részben JS-ben.
Azt kéne kigondolnod, hogy mit akarsz. Ténylegesen, mit akarsz, pénz keresni, programozni, webes üzletet tanulni, ...
Én javasolnék egy teljes újragondolást, célkitűzést, listázni az erősségeket, célpiacokat, hiányosságokat. Javasolnék egy tényleges designt, a mostani sokmindenben akadályoz, egy jó üzleti terv felvázolását, amiben megmondod, hogy miért jó a szolgáltatásod pl. egy ilyenhez képest: http://sykth.com/tablemaker . Ez most inputot nem kezel, de nyílt, sokan fejlesztik, nem zabálja az erőforrásokat, ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem a tablemaker-t. Pár észrevétel:
- nem méreteződik át a tábla a böngésző ablak mozgatásával (nem úgy, mint az alap HTML table)
- nagyításnál is azonos szélesség marad, így különböző megjelenítő eszközökön rosszul fog megjelenni -> ergó, használhatóság csökken
- nálam minden művelet azonnal rögzül szerver oldalon, így ha tönkremegy vagy bármi történik a kliens oldallal, az adatok el vannak mentve - ezt JS-el gyorsítva sok időköz lesz, ahol még nincsenek elmentve az adatok, de igaz hogy bizonyos klienseken gyorsabb lenne így a használat - én inkább az előbbire szavazok, mert ha nincs net, akkor egyik sem használható
- a sima alap HTML table-m még mindig jobban tetszik, de lehet nekem van ez a beütésem, illetve garantálom hogy _minden_ eddig megjelent böngészőn jól működik
Nem tanulás céljából fejlesztettem, hanem pont ilyen megoldásra van szükségem.
A sor felvitel úgy működik, hogy kitöltöd alul a sorokat, majd nyomsz egy "+" gombot - illetve gondolom te is rájöttél, viszont ennél egyszerűbben nem tudom megcsinálni. 2 klikkből meg ugye nem lehet megcsinálni a teljes szoftver használatot. A táblát össze kell rakni, utána meg sor kitölt és hozzáadás. Vagy sor kijelöl, módosít, majd "módosítás" gombbal rögzítás (vagy enter).
Van kész üzleti tervem, az nélkül neki sem álltam volna. Lehet ott értik félre sokan a dolgot, hogy milyen use-case-t akarok lefedni. Cél volt hogy ne legyen csilli villi, ne tudjon sokat, és csak HTML megoldás (2 db JS van benne fókusz beállításhoz, illetve lehet hogy bővítem még a használhatósághoz itt ott billentyű vezérléssel).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Ne legyen csillivilli meg az eladhatóság/marketing alapból üti egymást, mint itt többször finoman leírták/tuk. Az, hogy az alkalmazásod puritán felületet ad, az a te dolgod, meg az usereidé. Ellenben annak az oldalnak,a min ezt hirdeted NEM szabad ennyire oldstyle-nak, SEO-barátságtalannak :) lennie. Valaki írta a fagyt egy szál natúr kartondobozban rajta az egyszerű nyomtatott cimke, hogy mi van benne, kontra a szép, gusztusos csomagolás. Ezen is gondolkodj el. (Nálad a kartondobozban még van egy másik papírzacsi, és abban van a fagyi)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán pár héten belül ráhúzok egy CSS témát és megpingetem majd ezt a topic-ot utána. Illetve amit tudok, hogy egy varázsló oldal nagy segítség lenne egy új felhasználónak, ahol tovább tovább gombbal létre tudna hozni táblát akár sablonok alapján, csak ez hatalmas munka lenne még viszonylagosan nekem most.
Mindenesetre alaposan végig fogom gondolni a leírtakat, hiszen pont ezért is szerettem volna itt véleményeket kapni. Ha valamit lépek, mindenképpen megírom ide meg az eredményt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kitöltöm a sort. változás van? Igen. Automatikusan rögzíti is a szerveren, vagy csak akkor, ha erre explicit módon (gomb/akármi megnyomása) megkéri az user? Nagyon nem mindegy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kell gomb megnyomás, mivel sima HTML. De értem, ezen is elgondolkodok. Lehet beautomatizálom JS-el majd. Végig kell gondolnom. Az az érzésem, hogy itt ott apró JS beszúrásokkal tudnám növelni a jelenlegi használhatóság szintjét úgy, hogy közben JS nélkül is teljesen használható marad. Elgondolkodok rajt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, ezért kérdeztem. Az a "csak egy plusz művelet" használhatósági/ergonómiai szempontból nem biztos, hogy jó - ráadásul üti a "minden művelet azonnal rögzül szerver oldalon" kijelentésedet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egy kiegészítő vélemény a design-hoz: nyomdai területen is dolgoztam grafikusként anyagi kiegészítéshez, és az a tapasztalatom a design-al kapcsolatban, hogy megállás nélkül folyamatosan változik mindenki ízlése. Csináltam egész jó cuccokat, éveken át változott folyamatosan az ízlésem (illetve persze most is megállás nélkül), és fél évvel vagy pár hónappal később már sosem tetszett az a téma és megvalósítás, amire rá voltam állva előtte.
Nem hiába olyanok a hipermarketek logói amilyenek. 3D hatástól, árnyéktól és egyébtől mentes. Márpedig az alap HTML megjelenést a böngésző és azok készítői szállítják. Ha nekik ez a betűtípus, table és egyéb jelenti a puritán egyszerűt, akkor részemről ráhagyatkozok. És pont ennél tapasztalom csak, hogy idővel nem kezd el nem tetszeni. Egyedül a színekkel játszottam. Abban viszont már variáltam is éppen ezért :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feher alapon sarga es halvanyszurke betuk. Baromi olvashatatlan. Ha mar itt gubanc van, tuti nem regel ra a user.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt kene kideriteni, hogy kik a celkozonseged (lehet, hogy annal egy kicsit specifikusabban is erdemes lenne meghatarozni, hogy 'Whoever wants to store, access and search through ...'), es odamenni, ahol ok is vannak. Ha pl. a huppereket erdekelheti, akkor tedd bele az alairasodba a linket egy jo mantraval (=4-5 szoban leirva, hogy mi ez). Esetleg meg egy fizetos hirdetes is lehet a hup-on.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A célközönségem IT szakmai területen kívül lenne mindenki :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat ne haragudj, de arra ez az oldal kevesse alkalmas.
Mik a forgatokonyveid?
Itt van egy anno a HUP-nak (ill. sj-nek) keszitett UX report: https://dl.dropbox.com/u/7067930/piler_oss_ux_report.pdf
Mutathatnek meg sok ilyet, de nem ertem, miben jobb ez egy szakman kivulinek mint a google docs?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogosultság kezelés van admin és non admin user-ekkel, látható ki melyik sorhoz és mikor fért hozzá. Nem tudja törölni az egész táblát a user stb. Pár gomb van és annyi. Én úgy látom hogy a fő irányvonal a pár gomb és slussz. Persze hogy én hogy valósítottam meg ezt, az más kérdés. Szerintem elég jó lett mihezképesteket figyelembe véve.
Én a bevételem / kiadásomat vezetem rajta, gyorsan tudok szűrni - azonnal látszanak a statisztikák mindig, más raktár készletet vezet rajt. Akármilyen táblát összerakhatsz magadnak. Nem tudom mit írjak vagy mire gondolsz.
Az UI-val kapcsolatban fontos figyelembe venni, hogy kizárólag a HTML nyújtotta nagyon szűkös kereten belül akartam maradni. Alap cél volt, vagy nem érdekel a dolog. Így már egyszerű kérdéseken heteket dolgoztam. Nincs ugye pl. lehetőség egy tetszőleges gombot alapértelmezetté tenni, hanem a balról jobbra, felülről lefelé az első lesz az és pont. Meg ezer ilyen hasonló kérdés. Voltak érdekes problémáim..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oke, de ez egy mesterseges problema.
Nezd: csak a szakman belul tudjak, hogy kell letiltani a javascriptet.
Igy viszont nem tudsz versenyezni azokkal, akik a celkozonseged 100%-at kiszolgalo, javascript-alapu, Uram bocsa' desktop rendszereket kinalnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Hogy kell programozni?
:)
Egy olyan honlap készítése, ami vonzza a látogatókat, külön iparág.
Az is, hogy hogyan kell hirdetni honlapot.
A http://entity.hu fórumon érdemes olvasgatni, ha tényleg te szeretnéd csinálni a munkának ezt a részét.
Ha nem, akkor ott találsz a feladatra embereket is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy gondolom értem mire gondolsz, de a cuccom nem is a design miatti látogatók vonzásáról szólna, hanem önmagáért a szolgáltatásért. Persze biztos hogy lehet ezen is sokat faragni. De nem tudom hogy a user szemszögéből mennyire lenne jelentős a 2 db login textbox meg a tábla megejelenítés miatt?
Nem akarok hinni benne, hogy ez alá egy design területen megérne jelentős erőfeszítéseket tenni - ami mint feljebb írtam is, számomra lehet hogy kétes kimenetelű lenne hogy ha nem puritán.
Elképzelhető, hogy CSS-el majd teleszórom. Úgy gondolom képes vagyok csinálni nagyon szépet, mert addig játszanék vele amíg sok szemszögből megfelelne - de nem szeretnék egyelőre ebbe többet feccelni. Nekem tényleg ez tetszik :) Jó tudom, nézzek meg Linux desktopokról screenshot-okat az évezred forduló környékéről.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem elsősorban a designra gondoltam, hanem a tartalomra, és arra, hogy kik találják meg az oldaladat, hogyan találják meg, és ott azt kapják-e, ami miatt odataláltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis visszajelzés: fontolóra vettem JS használatát használhatósághoz az itt olvasott sok hasznos kritika után. Egyelőre ide oda beszúrok néhány fókusz állítást és billentyű parancsot, mely valóban növelni fogja a használhatóságot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni