Kicsi kocsi a Nagyfaluba.

Fórumok

Jelenleg nemigazán érhetőek el még az elektromos autók vagy a hibrid autók(drágák) de kezdenek a gyárak kicsi kocsikat készíteni amik nagyon jók városi forgalomba mivel kicsik, fürgék, keveset fogyasztanak és ez mellett városon kivűl is használhatóak.
Személyes tapasztalat alapján kedvenc "szőke" páromnak van jelenleg 7 éves Arosája PDTi 1,4 ami nagyon jó de a motor teljesítménye sok ahhoz amire szükség van és előbb utóbb le kell cserélni valami hasonlóra. A legjobb lenne egy akus autó amivel 100-150km-tert lehetne a Nagyfaluban megtenni egy feltöltéssel, de ezek még nem állnak a rendelkezésre.
Van viszont 3 auto (aki tud még irja meg) :
Skoda Citigo : origo.hu/auto/20110928-skoda-citigobemutato.html
Volkswagen Up! origo.hu/auto/20111024-volkswagen-upmenetproba.html
Seat Mii : autoblog.hu/hirek/seat_mii_a_spanyol_up.html
Ezek 3 ajtósak, városban 1-2 személyre + csomagokra tökéletesen megfelelőek, 3Milla alatt kaphatók és a fogyasztásuk benzinből 4-5 liter körüli az 1,0 literes motorral.

Hozzászólások

Most jön az a rész hogy mindenki felsorolja az általa ismert kompakt autókat? :) Konkrétabb kérdésed / kérésed nincs?

--
http://neurogadget.com/

Konkrét kérdés a 3 milla alatti ár 1,0 literes motor és használhatóság + villany meghajtási opció a jövőre nézve.
Miután nekem VW-hez kötődő autóim voltak nemigen van rálátásom más típusukra, de szívesen körbenézek mások tapasztalatai alapján.
Annó azért vettük meg a dieselt, mert olcsó volt az üzemanyag és keveset fogyaszt de mára egyenlő a benzin/gázolaj ára.
Tervbe van véve a Nagyfaluba belső kerületekből az autók kitiltása illetve behajtási díj bevezetése, ezt környezetkímélő(hibrid,elektromos) autókkal ki lehet váltani illetve csökkenteni. Kiránduláshoz lehet bérelni autót amilyet csak akarsz de teljesen felesleges azért egy nagyteljesítményű járművet fenntartani, mert évente 6x elmész megnézi a hortobágyi hidat.
Jelenleg az autó azért van, hogy naponta a tömegközlekedéshez eljusson a család (P+R) illetve bevásárláskor ne keljen cipekedni.
A jövőre nézve jó lenne egy villany/akkus megoldás/rásegítés mivel ha csak 30-40 km a napi futás azt lazán kéne tudni aksiról hajtva ,de úgy hogy ne max 80km legyen az elérhető távolság.

Ma reggel híradóban mondták, hogy van olyan elektromos autó ami 150km-tert meg tud tenni egy töltéssel. Természetesen nem reklámozták a márkát elméletben a Nissan Leaf lehet.
Az ára viszont több mint 8 milla és nincs benne más rásegítő motor.
A tiszta elektromos autóknál még van egy kis gond a töltőállomások (nem)léte miatt.
autonavigator.hu/sztori/ujabb_e-kutakat_adtak_at_budapesten-6663

Az akkumulátorral kapcsolatban nem láttam még adatokat. Konkrétan, milyen hosszú az élettartamuk, és az akkucsomag cseréje mennyibe kerül?
Én is láttam ezt a 150 km-es hírt. Arról is volt szó, hogy otthon 8 óra alatt lehet feltölteni, ami egyébként az éjszakai pihenőbe simán belefér. A kérdés csak az, hogy ez a 8 órás feltöltés mennyivel növeli a villanyszámlát.
Ugyanis az „üzemanyag” árát a rendszeresen felhasznált elektromos áram és az időnként végrehajtott akkucsere költsége együttesen határozza meg. Ebből a kettőből kellene számolni egy átlagos költséget. Praktikusan normál autóknál a 100 km-re eső fogyasztást adják meg, tehát ezeknél is célszerű lenne a fenti költségeket 100 km-re átlagolni.

Az ingyenes töltési lehetőség csak ideiglenes, így a hosszabb távú terveknél mindenképpen figyelembe kell venni a töltés árát.

-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.

Miután teljesen új minden nincs infó aksi élettartam és csere költségéről. Az otthoni feltöltés is jó kérdés mert csak a napenergia van " ingyen" de a kiépítése pénzbe kerül és éjszaka meg nem áll rendelkezésre, az meg kicsit vicces lenne, hogy nappal tölti és este aksipakk cserével folytatod. A 8millás árából viszont lehet olcsó kocsit venni a maradék pénzből meg tankolni. A 150 km-ter sem annyi mivel van emelkedő, fűtés ás más elektromos fogyasztó és aki dombtetőn lakik az hazafelé már drótkötél vontatással fog menni kivéve ha útközben tud tölteni.
Az már látszik, hogy 3milla alatt nincs vegyes működésű kicsiautó, ha meg lesz akkor az többe fog kerülni. Amennyiben meglehetne valósítani, hogy elöl kicsi motor hátul villany motor - avagy 4 villanymotor + egy benzin ami áramot termel - mondjuk 50-80km es aksi hatótávval lenne egy vegyes működésú autó, amiben a jelenlegi aksik tutira nem férnének el.

Nagyon úgy néz ki, hogy a reklám hamarabb van mint az autó megvásárlási lehetősége.
porschebuda.hu/news/SEAT_Mii/Haendler/U00859/?dlr&id=news&news_url=Haendler/U00859/hu/seat/neuw/eigeneseiten/U00859_A_132282570471.html
A Seat Mii pontos árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de arra számítani lehet, hogy a Skodával együtt valamivel olcsóbb lesz, mint a VW. Ami biztos: a Mii ugyanúgy Pozsonyban készül majd, mint testvérei. Az autó forgalmazása Spanyolországban már idén novemberben megkezdődik, másutt azonban csak jövő tavasszal érkezik meg a szalonokba.

seat.network.hu/blog/klub-seat-hirei/seat-mii-ot-ajtoval
Élőben a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyérdemű közönség előtt. Ezt követően nemsokára elkezdődik az értékesítése is. Előrejelzések szerint az ára sem szökik az egekbe.

Smart coupe diesel? 3 literrel elvan, csak az életkedvem elmegy tőle ha vezetni kell.