Sziasztok!
Egy érdekes problémával küzdök pár napja. A cégünknél az Ephone-t használjuk telefonszolgáltatóként. Néhány napja képtelen vagyok a SIP szerverüket elérni Telenor mobilnet felől. A jelenség a következő miatt érdekes:
kipróbáltam okostelefonról, szoftveres klienssel, laptopról USB-s modemmel, több SIM kártyával, egyik esetében sem tud regisztrálni a szoftveres kliens a szerverre. Viszont ugyanezen Telenoros SIM-ekről a többi IP szolgáltató hiba nélkül elérhető, működik.
Ugyanakkor más netszolgáltatók alól gond nélkül elérhető az ephone szervere. Egyedül a Telenor - Ephone kombó nem működik. Az ephone ügyfélszolgálatán nem tudtak semmit mondani erre, megnézik majd. Nincs sok reményem ez ügyben. A Telenor lepattint azzal, hogy minden más IP szolgáltató hibátlanul elérhető, nem náluk van a gond.
Megnéztem, és Telenor net alól pingelhet az ephone sip szerver, a traceroute is jónak tűnik.
Van bárki, aki még Telenor net alól használja az ephone szolgáltatásait? Másnak nincs ilyen gondja?
- 7318 megtekintés
Hozzászólások
Subscribe - érdekelnek a fejlemények.
Amúgy Ephone ügyfélszolgálat ezidáig mindig segítőkész volt probléma esetén, szerintem megpróbálják felderíteni a dolgot.
Amúgy Telenoros mobilnetem nincs, de Vodafone-tól elérhetőek nálam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ez is egy hasznos infó. :) Már csak egy Telenoros kollégát kell várnom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, annyi a fejlemény, hogy nincs fejlemény. A levelemre nem válaszoltak semmit, még annyit sem, hogy megnézzük, vagy hogy fapapucs. Telenor hálózat felől pedig továbbra sem érhető el a sip.ephone.hu, minden más SIP szolgáltató hibátlanul működik viszont. Nem tudom, mi a túrót csináljak. Oké, hogy olcsó szolgáltatást nyújt a cég, de ha nincs semmi support, akkor kenhetem a hajamra.
Most ha át akarom hidalni a dolgot, akkor kénytelen leszek VPN-es mellékeket beüzemelni az Elastix központunkon, és úgy beregisztráltatni a Telenoros telós szoftveres klienseinket. De sok kedvem nincs hozzá, mert nem vagyok benne expert. Másrészt meg ha a Telenoros hálóból le tud így dögleni a szolgáltatás, akkor bármikor ugyanígy ledögölhet a Business UPC netünk felől is, oszt akkor megint mit csinálok? Ehhh...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A support kukacos :) címre írtál?
Gondolom, ez a probléma akár náluk, akár a szolgáltatónál is lehet.
Esetleg próbáld telefonon hívni őket, ha a fenti címen nem válaszolnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a support@-ra írtam. :) Azt megelőzően pedig hívtam őket telefonon, többször is, de minden alkalommal foglalt volt az összes supportos kolléga. Ezért maradt az e-mail.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telenor hálózat felől pedig továbbra sem érhető el a sip.ephone.hu, minden más SIP szolgáltató hibátlanul működik viszont.
Én a helyedben a Telenort (is) tovább nyaggatnám ezzel a problémával, ne add fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy nekem úgy tűnik, nem a Telenornál van a gond. Nyilván nem esküszöm meg rá, de furi a helyzet nagyon. Pinggelni tudom Telenoros netről a sip.ephone.hu-t, a tracert is korrektnek tűnik, de a szoftveres kliensek mégsem tudnak feljelentkezni. Próbáltam többféle kártyáról, az ország több pontjáról is, szóval baromi kíváncsi lennék, hol a bibi. De szerintem sosem fogom megtudni, még ha egyszer meg is oldódik a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg amit kiprobalhatsz:
-wireshark a gepre, csatlakozol nem-telenoros nettel, megnezed milyen csomagok kozlekednek
-megnezed ugyanezt telenorosrol, es osszehasonlitod
Ha a telenor szur (vagy valaki utkozben), megteheti, hogy pl. az UDP-t dobalja, az ICMP-t meg atengedi. Ebben az esetben a ping mukodik, hasznalni viszont nem tudod. (vagy TCP/IP-t szur, attol fuggoen mit hasznal, de a VoIP protokollok altalaban az UDP-t szeretik)
Ha oda-vissza mennek a csomagok a telenoros esetben is, akkor biztos nem az o saruk.
--
In 2000 years time, historians studying the national census will think we murdered all the Jedi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszonylag könnyen és gyorsan meg lehet oldani pbxes.org on keresztül. Talán segít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a tippet, ismerem őket. :) Igazság szerint a lehető legkevesebb szervert szeretném közbeiktatni, főleg külföldit nem akarnék, egyrészt a stabilitás, másrészt pedig a késleltetés miatt. A mobilnet amúgy is hozzádob egy késleltetést, ami még elfogadható, ha ezt megfejelem a cégnél lévő Elastix géppel, még az is elfogadható lesz szerintem, de pluszban oda-vissza kizavarni a hívásokat amcsiba, az már zavaró plusz késleltetés lenne. Persze nem próbáltam ki, de van rá egy tippem. :)
Kicsit még nyaggatom az ephone-ékat, hátha, aztán ha nem marad más, nekifekszek a VPN-nek a ClearOS-ben, meg a mellékeknek az Elastix-es gépen. Ennek mondjuk a hívásátkapcsolás és egyéb szempontokból is lenne pozitív hozománya.
Hát senki nem jár erre aki Telenoros netet használ és van ephone-os száma is? :) Mondjuk csodálkoznék, ha másnak működne, viszont akkor meg nem hiszem, hogy egyedül én használnám Telenorról az ephone-t...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel szerintem annyi a "bibi", hogy a Telenor belső működési szabályzata, és a kölcsönösen elfogadott ÁSZF szerint sem vállalkozik ilyen jellegű adattovábbításra.
Maximum ezt fogják hivatalos hibajegy eredményeként közölni.
Célirányos szűrést, vagy hasonlót soha nem fog egyetlen szakemberük sem leírni, elismerni... max. szóban, arra nem illetékes.
Ez a tapasztalatom (tunk), sajnos, hogy egyik percről a másikra történt már kisebb-nagyobb VOIP szolgáltatók irányába hasonló, vagy épp VPN kérés, portok "szűrése"...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez volt a probléma, T-Home Kábelnet. A hívószám már nincs náluk, megúntam a csodás supportot. (Használjak Google DNS-t és barátai...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es most kinel vagy? Mi is gondolkodunk ePhone levaltasan (pedig tobb cegnel mi vezettuk be). Legutobb azzal tettek egy pontot a kapcsolatunkra, hogy nem engedtek a halozatukra egy 150-200e Ft-os Patton ISDN Voip gatewayt, mert az tul hosszu eszkozazonositot kuld. A Patton support szerint ennek az azonositonak a megvaltoztatasara nincs lehetoseg. Raadasul a rendelkezesre allasban es a tarcsazas sebessegeben/sikeressegeben is felmerultek problemak (foglalt vagy nem kapcsolhato mikozben ott van mellettem a telefon hasznalaton kivul).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magamnál vagyok :) Nem szeretném public reklámozni saját szolgáltatásomat, de privátban segítek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet MTU gond? Az szokott olyasmit okozni, hogy felig megy, felig nem megy valami. Probald lejjebb venni eroszakkal, hatha...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejlemények vannak! Visszahívtak és beszéltem egy supportos kollégával. Csináltunk egy próbát, és arra jutottunk, hogy valószínűleg kapott egy új IP cím tartományt a Telenor nemrégiben, és ez a tartomány nincs (még) engedélyezve az ephone SIP serveren, ezért nem válaszol a regisztrációs kérésekre. Azt ígérték, hogy megcsinálják hamarosan. Volt egy érzésem, hogy kb. ez lesz a gond. Ha tényleg megcsinálják pár napon belül, akkor öröm és boldogság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
töröltem. mert feljebb már van megoldás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Később visszahívott egy ephone-os supportos kolléga, és sikeresen megoldották a dolgot. Részemről piros pont érte, mert gyorsan ment a dolog, és nem néztek hülyének, mint az történik sokszor más ügyfélszolgálatokon, amikor jönnek azzal, hogy de biztos a kliens nincs jól beállítva, biztos a tűzfal, biztos a Náncsi néni, stb.
Ebben az esetben nem volt mellébeszélés, 5 perc alatt felderítésre került a dolog, és 15 perc alatt megoldásra került. Respect, elégedett voltam a supportal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébiránt másnál is tapasztalható az, hogy Vodafone-os telefonszámot tárcsázva az hiába nyomja ki, újra beérkezik rá a hívás?
Második visszautasításra bejön a hívó számára a foglalt jelzés, más mobilhálózatnál viszont első visszautasításra is működik (ahogy az elvárható).
Beszéltem velük, fel is hívtak ezzel kapcsolatban - vizsgálták a problémát.
Jelezték a Vodafone-nak, később írták, még nem kaptak választ, azóta semmi változás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ezt még nem tapasztaltam, de az szokott előfordulni, hogy én lerakom az ephone-s készüléket és az elkezd csörögni ha nem rakták le a túl oldalt is.
Más: Az elektronikus ügyfélszolgálatnál a híváslista nektek mindig elérhető ?
Egyébként nincs velük bajom évek óta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudomásom szerint a terhelés miatt kikapcsolták. Múltkor csodálkoztam, hogy elérhető, aztán megint nem.
Szerintem próbálkoznak. Valahogy a váltás óta néhány funkció hiányzik.
Ez a visszacsörgés érdekes.
Eddig ilyesmit nem tapasztaltam, bár itt van egy Asterisk és azon keresztül megy ki Ephone-ra.
Ill. a Sip gateway (Sipura/Linksys) csinál ilyesmit - ha csak egy pillanatra rakom le, kapok egy második tárcsahangot. Ha lerakom, visszacsörög a vonalban lévővel.
...de ezt a viselkedést kikapcsoltam a készülék beállítófelületén. - azóta nincs ilyen gond
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linksys pap2t szerinted ezen is van rá beállítás ?
Nézegetem a beállításokat, de nem jövök rá melyik lehet az.
off
Illetve ha már itt tartok gyorshívást be lehet rá állítani, mert én próbálkoztam de nem jöttem rá hogy kellene. Az a baj, hogy lefordított használatiban csak a SIP beállítások vannak benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most PAP2T nincs előttem, de annak egy elődjénél az advanced menü regional fülén van egy "Control Timer Values" szakasz.
Itt pl. be tudod állítani a "Hook Flash Timer" Min/Max értékét. Így ki is tudod kapcsolni vagy olyan értékre hozni, hogy ne legyen zavaró, de a készülék flash gombjával működjön a dolog.
Gyorstárcsázás (speed dial) elvileg a User1/User2 fülön beállítható rajt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A regional fülön megtaláltam a Hook Flash Timer Min illetve Max beállításokat játszom vele, valószínű ez okozta a visszacsörgést.
A speed diál ment a *74-el és utána megtaláltam az user1 fülön is: "(switch to advanced view)". Hát hamarabb is ide kattinthattam volna.
Köszönöm a segítséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs mit. :)
Ha 0-ra leveszed, rögtön bontja a vonalat és nem teszi tartásba - így nem csörög vissza sem.
Amúgy pedig, ha olyan értéken hagyod, ami nem zavaró, de a telefon flash billentyűjére megkapod a tárcsahangot, pl. hívásátadást lehet csinálni - legalábbis Asterisken biztosan. Igaz, azt lehet máshogyan is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni