Merevlemez csere - kiakadtam

Fórumok

Sziasztok!

Történt jópár héttel ezelőtt, hogy vásároltam egy 500GB-os SATA merevlemezt még az ismert körülményeket megelőzően ~14.5 ezer Ft-ért.

Ma katam egy telefont, hogy nem tudják cserélni, csak a vásárláskori értéket visszaadni.

Kérdem én - miért van az, hogy akár a kereskedő, akár a nagykereskedő, akár más a láncban 2-3-szoros áron árulja ezeket a lemezeket, de egy nyavalyás _GARANCIÁLIS_ cserét nem tudnak megejteni a szerencsétlen ügyfél számára!?

Ráadásul úgy, hogy a merevlemezt kerek 0.0 percet tudtam effektíve használni, mert a kezdeti teszteim alatt kibukott, hogy használhatatlan... és erre várok már lassan hónapok óta és feltételeztem, képesek ama egyszerűnek tűnő feladat megvalósítására, hogy egy nyavalyás merevlemezt garanciális cseréjét elvégezzék... hát nem!

Csak az extra haszon az, amit mindenki szem előtt tart, a többiek meg dögöljenek meg! Értem.

Egy biztos - akár tehetnek róla, akár nem - többet ennél a cégénél sem fogok vásárolni.
Kiakadtam.

Itt nyomorgok ennek a gépnek a merevlemezén (ami fele akkora mint az előzőé) és ugyan megvettem egy nagyobbat, keresztet vethetek rá, mert addig tuti nem veszek újat, amíg pofátlan összegeket kérnek érte.

Köszönöm a produktív közreműködést az "ellátási lánc" összes tagjának.
Elnézést kérek a bejegyzés miatt, még "enyhén" forr a fejem.

Hozzászólások

Hogyhogy nem tudják cserélni? Megszűnt az adott termék forgalmazása?

Ezt ma mindenki ezt csinálja. Pénz vissza van hibás vinyó esetén, nem kicsit felmentek az árak. Bár, most már kezdenek helyrejönni, de még kell vagy 1 év, mire a fél évvel ezelötti árszinteket elérjük.

Igen, felmentek... ez mondjuk nekem vigaszt nem nyújt, ha visszaadják a pénzemet...
...én pedig elégedetlenség esetén többet ott nem vásárolok... és másnak sem ajánlgatom.

Márpedig azt mondták ugye, hogy igyam meg én a levét a dolognak. Még mindig nem értem, miért nem lehet ezt (ha késve is), de elintézni a gyárral... nekem ez nem kerek valamiért.

Nem szoktam ilyenért nyafogni, ez nem így működik.

Tönkremegy, garanciális, kicserélik. Ez a dolgok normál menete.
Ha jobbat kapok, azért nem haragszom meg... ha ugyanolyat, boldog vagyok vele - elvégre kicserélték, működik.

Az, hogy fölmentek az árak vagy lementek, ezen a szinten nem érdekel.

Az, hogy ~2.5 hónap után közlik, hogy vidd a pénzed és húzz el vele, ahova akarsz, de cserére ne is számíts, mert csak... no, az viszont felháborít, ha azt feltételezem, a gyártó megejti a cserét, amint tudja... ergo egyedül én veszítek a dologgal, de nagyon.

Mindezt úgy, hogy hónapok óta áll benne a pénzem és _soha_ nem tudtam használni a lemezt, mert már gyárilag hibás volt.

"Tönkremegy, garanciális, kicserélik. Ez a dolgok normál menete.
Ha jobbat kapok, azért nem haragszom meg... ha ugyanolyat, boldog vagyok vele - elvégre kicserélték, működik."

A dolgok normális menetét a jog szabályozza és mind a vevőnek mind a kereskedőnek van némi mozgástere. Általában a szabályok a vevőnek kedveznek (pl garis cserében újabbat, jobbat, nagyobbat kapsz, ha a te konkrét típusod már nem kapható, vagy megkapod az árát, amin jobbat vehetsz, mert az árak általában mennek lefelé). A HDD-k esetén most kialakult egy hülye helyzet, ami miatt ez a papírforma borul. A kereskedő bukni nem akar, törvényesen választhatja azt az utat, hogy nem cserél, hanem visszaadja az eredeti vételárat, ezzel 100%-osan kártalanít, az eredeti pénzednél vagy, nem buktál semmit. Az más kérdés, hogy közben az árak felmentek és nem tudsz ugyanennyi pénzért ugyanekkora winyót venni. Ez a kereskedőt is ugyanúgy érinti és nem kötelező benyelni az árkülönbséget a cserével (ezért választja inkább a pénz visszafizetést).

A konkrét eseted annyiban érdekes, hogy miért ültek az ügyön 2,5 hónapig?! Mert akkor még lejjebb voltak az árak, ergo ha normálisan intézik (mondjuk max 2 hét átfutással), akkor már rég lenne egy csere winyód és az egész drágulás nem érintene. Én emiatt a 2 és fél hónap miatt verném/vertem volna az asztalt, de még talán most sem késő írni egy levelet a fogyasztóvédelemnek.

Én elsősorban azt nem értem, hogy miért kerül többletpénzbe a kiskereskedőnek egy garanciális termék cseréje, ha azt feltételezem, hogy a gyártó (amint tudja) pótolja a hibás terméket... én alapvetően úgy gondoltam, hogy a kereskedő a leadott termékért kap cserébe egy másikat (anélkül, hogy ráfizetne), amit vagy megvár, amíg megérkezik, vagy akár azelőtt pótolja a raktáron lévő készletből.

A nagykereskedőre is hasonló képzeteim voltak.

Nem így működik? A kiskereskedő által leadott garanciális termékre érvényes garancia esetén ráfizethet?
Miért, ha a gyártó egyébként is cserél?

Alapvetően az a gond, hogy a kisker forgalomban a garancia feltételeit jogszabály állapítja meg, míg a láncban feljebb a felek szabadon állapodhatnak meg bármiben, jellemzően a gyártó, az importőr, meg a nagyker diktál, akinek nem tetszik, az nem vásárol.
Garanciaidőben nem szokott gond lenni, mert a minimumot mindenki adja, de a feltételek nem biztos, hogy ugyanolyan kedvezőek minden szinten.

Pl. a kiskerben ugye a vásárló visszaviszi a boltba a terméket, ezen felül részéről költség nincs. A gyártó meg jellemzően olyat vállal, hogy a kereskedő/nagyker saját költségén kijuttatja a terméket, a gyártó pedig saját költségén küld helyette másikat. Ha van rendszeres forgalom a kereskedő/nagyker és a gyártó között, akkor ez általában nem jelent extra költségeket, de ha a kereskedő szökőévente vásárol a gyártótól (vagy valaki magánemberként szeretne direktben a gyártóval boxolni), akkor ez egy külön csomag lesz, ami kisebb értékű eszköz esetén összemérhető költségű lehet a termékkel. Ad abszurdum előfordulhat, hogy nem ér annyit az eszköz (jó állapotban), mint amennyi a garanciális költség lenne.

Persze, de egyfelől ez egy 3 hónapnál fiatalabb eszköz, amire gyárilag 3 év garanciát adtak (gyártónál ellenőriztem korábban).

A nagyker pedig valószínűleg kapcsolatban áll velük és vissza tud küldeni több lemezt egyszerre, amiből különös többletköltsége nem lesz, lévén ez máskor is előfordul... de ha azt feltételezzük, hogy felszámolja ezt a többletköltséget, a lemez ára a postázás díjával lesz magasabb és nem ugrik háromszorosára...

Egyezel meg veluk, hogy penz vissza, es a amugy is rossz vinnyo-t is visszaadjak.
(Ha nem tudjak megmutatni neked, akkor feltetelezhetunk rosszhiszemuseget, hogy valojaban kicsereletek, csak a cseredarabot eladtak 3x annyiert...)
A penzen pedig maganemberkent elintezed a gyartoval a cseret. Az eredmeny:
Megint varhatsz, de lesz egy mukodo vinyod, es talan meg nem is kerul 3x annyiba.
(ez csak egy fikcio volt. Kizart, hogy mukododne. Mivel magyar viszonyban siman elhiszek egy olyat, amit fent irtam...)

Miert foglalkozol a nagykerrel? Ez a kereskedo problemaja - te a kereskedovel vagy jogviszonyban, es rajta vered le a jogos kovetelesed, o az aki felel a nagykerert, szervizert, meg mindenkert.
Te koveteled a hdd javitasat cserejet, ezt mar reg bele kellett volna vesned a vasarlok konyvebe (vagy a felettes szervnel (jegyzo/onkormanyzat)), es ha mar hivatalos csatornara van terelve az ugymenet, ott kenytelenek jogszeruen eljarni. Ha nem igy tortenne a nem jogszeru lepeseket csufos birsaggal jutalmazzak...

En ugy tudom, hogy kotelezo cserelniuk, ha ezt nem tudjak akkor lehet egyezkedni a vasarloval, aki erre nem koteles hanem elallhat a vasarlastol -> eredeti penzt visszakapja.

Tehat, ha a termeket meg aruljak, akkor kotelesek ujat adni, te addig is ketto dolgot tehetsz:
- Ird meg nekunk a ceg nevet, hogy tudjuk a jovoben melyik boltot keruljuk el.
- Nezz utana a jogszabalyoknak es ha tenyleg igazam van, akkor ezt jelezt nekik egy olyasmi kikotessel, hogy ha nem cserelik, akkor a fogyaszto vedelemhez fordulsz.

Még árulja a cég, cirka 38 ezer Ft-ért.

A cég nevét nem mertem megírni, mert nem tudom, mennyire hunyók ők a történetben és nem akartam rontani a helyzeten idegbaj közepette, bár lehet, a konkrét terméket linkelhetem, ha gondolod...

A fejem viszont azóta is fáj... majdnem felrobbantam.

Én elolvastam, és nem azt szűrtem le, mint te.

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

Tehát elsősorban a vevő választhat, mégpedig abból, hogy javítást, vagy cserét kér. Ha ezek valamelyike nem lehetséges, akkor jön a másik verzió, ill. a javítás és a csere közül nem választhat, ha a termék értékéhez képest aránytalanul drága az egyik megoldás.

b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ez azt mondja, hogy ha a fenti két opció egyikét sem csinálja meg a bolt (nem vállalja, vagy nem is lehetséges), akkor a vevő dönthet úgy, hogy eláll a szerződéstől. A bolt nem mondhatja azt, hogy márpedig a hibás cuccot nem adja vissza, csak a vásárláskori árát, erre csak úgy van mód, ha ezt a vevő választja.

Te meg ezt hagytad ki:

"figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét"

Az eladő nem hivatkozhat arra, hogy számára aránytalanul drága most venni egy új diszket, amikor az összemérhető a dolog hibátlan állapotában képviselt jelenlegi értékével, de nem többszöröse annak. Az, hogy az ára a vételkor mennyi volt, nem befolyásolja, hogy mennyi most az értéke. Ha az új diszk árak felmennek, akkor a használt diszkek értéke is felmegy. A szabad piac már csak ilyen.
Nézz be az adás-vétel rovatba, és látni fogod, miről beszélek (2 éves 500 gigás diszk 13 rugóért? mi van?)

Tehát az, hogy az eladónak kb. akkora költséget eredményez a csere, mint amennyit a diszk most érne hibátlan állapotában, az nem "aránytalan" többletköltség, akkor sem, ha ennél kevesebbet fizetett a vevő.

Elmondom, hogy mi az aránytalan többletköltség:
veszel egy autót, használod 2 évig, beleraksz 100.000 km-t, tönkremegy.
A javítása az autónak mondjuk 500kFt, új korában az eladási ára volt 4MFt; két évesen, 100.000 km-rel meg mondjuk jó esetben ér 2-2.5MFt-t. Te cserét kérsz, az eladó javítást ajánl fel. Itt aránytalan többletköltség lenne a csere.

13ezer forintos hasznalt, es a 25ezer forintos uj kozott nincsen aranytalan tobbletkoltseg?
Nekem 3napos visszavitt termeknel is eljatszottak ezt, mert pont kozben folment 1000forinttal az ara.
Mostani helyzetben hianycikkrol van szo, a szokasos csatornakon nem tudja beszerezni, az is elofordulhat, hogy pont ugyan olyat sem tud talalni. Szerintem eros tulzas, verni az asztal, hogy a kiskereskedo fizesse meg a katasztrofa miatt kialakult arnovekedest, jarjon utana, kosson mas nagykerekkel szerzodest, esetleg redeneljen ebayrol. Legtobb szerzodesben katasztrofa folment a felelosseg alol.
Eredeti postolo "tobbet nem veszek ott" hozzaallasa sem fogja meghatni oket, ezt a x ezer forintot nem fogjak benyelni, csak azert mert ennek a penznek a toredeketol elesnek, nem hiszem, hogy annyit vasarolsz ott, vagy hogy tul nagy lenne az arresuk.

Velünk ugyanezt eljátszották. Pár bad sector volt, 2 terabájtos diszk. Azóta az is eszembe jutott, hogy eladták hibásan másnak, végülis pörögni pörgött, 20 ezer tiszta haszon...

Valaki árulja már el, hogy amikor én beviszek a boltba egy döglött diszket, akkor a kisker mit csinál vele? Visszakerül egészen a gyárig, és onnan visszajön a kiskerig egy új diszk? Vagy ettől bonyolultabb?

--
joco voltam szevasz

Samsungnál azt javasolták, hogy küldjem el postán a gyárnak, aztán ők visszaküldenek egy újat. A kereskedő max az eredeti vételárat
fogja visszaadni, amiért viszont nem kapsz semmit.

Írtam közben a gyártónak, kíváncsi vagyok a véleményükre az ügyben... bár ezzel gondolom, sokra nem megyek.

A cég most elvileg egy számlaszámot várna tőlem, hogy utalja a pénzt... vagy személyesen.
Vajon a rossz merevlemezt visszakérhetném tőlük későbbi garanciáztatásra (esetleg a fent leírt közvetlen postázásra)?
...ez hülyeség?

Ne hagyd magad átverni!!!!

Én is kisker vagyok, és a kiskernek kutya kötelessége visszavenni a hibás terméket garancia időn belül, és visszaküldeni a nagykernek...
Ott cserélik, te pedig megkapod a cserét...
Ha most véletlenül lement volna a HDD-k ára, akkor pénzt is adnának vissza????????????????????
Mellesleg máshova is viheted a hibás eszközt... Illetve visszamehetsz a kiskerbe, és vihetsz magaddal egy fogyasztóvédőst is :D

Akár azt is meg lehet tudni, hogy melyik nagykerből származik a cuccos....
"Bajban" akkor lehetsz (pontosabban a kisker van), ha külföldről érkezett a cuccos, és nem teljesen tiszta az útvonal... Sajnos azt hiszem ez lesz a gond...
--
Debian Linux rulez... :D

No ez az. Ha lemegy az ára a terméknek, akkor a mindenkori árra hivatkoznak, ha felmegy, akkor pedig a vásárlási árra?

Állítólag az a gond, hogy a nagyker nem tudja cserélni, ezért akarják a pénzt visszaadni...

Igen, a nagyker neve érdekes lehet... normál esetben ezt mennyire adják ki vajon?
Mit kellene lépni? Vajon vissza lehet még kunyizni a HDD-t?

Varázsszó: RMA !!! :D

Kérd vissza a diszket...
Keresd meg a gyártót... RMA form-ot kell max kitöltened, és az elküldés postaárát állnod... (Ajánlott jobb futárszolgálattal küldeni, ahol követhető a csomag.)
És jön egy új diszk a gyártótól...
Max 1-1,5 hét alatt új diszket használhatsz...

Már többször csináltam ezt, ha valaki g*ciskedett...
Teljesen legális, normális folyamat.
--
Debian Linux rulez... :D

Megtagadhatják a hibás HDD visszaadását, ha a garanciális folyamatban a nagyker hibásnak találta?

Én közvetlen a gyártóval RMA-t nem csináltam, de egy másik HDD esetében (ahol a kisker először nem akarta elhinni, hogy hibás) eljutottam oda, hogy egy lépés választott el tőle... szívélyesen felajánlották az eszköz cseréjét, a postát kellett volna csak megoldani.

Egyáltalán nem!!!

Az mit jelent, hogy hibásnak találta a nagyker??? Végülis azért adtad be gar ügyintézésre (Figyelem! nem vásárolni akarsz, hanem garanciálisan ügyintézni!!! NAGY KÜLÖNBSÉG!!!), mert hibás volt az eszköz!!!
Most pedig kéred vissza!!! Azt, amit leadtál!!!
Ha nem tudja megoldani a garcserét, akkor majd te megoldod... ÉS nem mondhat semmit!!! Kéred vissza!!! Sőt, ezért nem számolhat fel semmilyen költséget sem, mert különben megfenyegeted mindenkivel: Fogyvédők, rendőrség (lopás esete), stb... :D

RMA-ban max a postaköltséget bukod, de legalább lesz új HDD... :D

--
Debian Linux rulez... :D

Nem tudom pontosan... valami ilyesmit mondtak, vagyis azt elismerték, hogy hibás a termék, de sajnos cserélni nem tudják (ugye azt, hogy később mi lesz, nem tudja, szemlátomást nem is érdekli és nem akar belefolyni, pénz van és kész).

Hmm, ezt megpróbálom kijárni... különös érdeklődéssel várom a gyártó support válaszát a problémámra, bár még azt is elborult fejjel írtam közvetlenül a HUP-os bejegyzés után.

(Nem szidtam senkit, csak megírtam, hogy előfordulhat-e, hogy a gyártó, ill. a helyi forgalmazók nem tudják teljesíteni a cserét vagy csak 2-3x-os áron akarják eladni az ügyfelet bajban hagyva?)

Tulajdonképpen, ha a gyártón keresztül menne a csere, még postával is jobban járok, ha visszakérem a cserélendő meghajtót (és remélem, nem lépik meg, hogy másikat kapok). A sorozatszáma megvan, a gyártóval is ez alapján léptem kapcsolatba.

Ráadásul a telefonban az illetékes elkezdte ecsetelni, hogy tudja, mi a bajom... az, hogy felmentek a merevlemezek árai... nem, nekem az a bajom, hogy vettem valamit, ami nem működik, most meg 2-3x-os áron akarnák eladni ugyanazt.
Tényleg azt hiszik, hogy eladásra kell!? Én használni szeretném, nem a jelenegin nyomorogni... ennyit viszont nem vagyok hajlandó kiadni érte.

Nem beszéltem igazán szépen a telefonban, ráadásul majdnem adtam számlaszámot is, amire visszautalják... nem szabadna, de elborult az agyam egy pillanat alatt... :(

Küld már el priviben a típus/sorozatszámot... :D
Kíváncsi vagyok :D
Megkérdeztetem a nagykereknél, mit mondanak rá...
Illetve te is le tudod ellenőriztetni a gyártónál, hogy hol került forgalomba...
Sejtésem szerint nem Magyarországra szánták...

--
Debian Linux rulez... :D

2-3 hónapos átfutással tőlem átvették a hdd nagykerben, engem nem hajt a tatár.
most nem jó garos. rossz hdd tulajnak lenni az biztos :)

Ez egy ganye banda, elmondom hogyan csinaljak, es sokan beeszik.

Neked visszaadja a penzt, vagyis visszaveszi a diszket.
Elkuldi a nagykernek, cserelik, vsszakapja a jot.
Eladja masnak.

Instant win. Csak te szopsz.
Dolgoztam hasonlo helyen, tudom, hogy igy megy jonehany esetben.

kérd hogy adja írásba, hogy nem cseréli.

a jogszabály szerint elsődleges a javítás, ha az nem lehetséges akkor csere, ha az sem akkor visszajár a pénz. ez persze a kereskedőt védi attól, hogy mindeni visszakérje a pénzét, amikor már nem kell neki amit vett.
csakhogy te is ragaszkodhatsz ahhoz hogy tartsa be a szabályt, mert az nemcsak terád, hanem őrá is vonatkozik:))

Javítás ugye nem lehetséges... cserét szintén nem tudnak biztosítani (arról nem szól a fáma, hogy ha beindul a gyártás /márpedig állítólag indul már/, akkor meg tudnák oldani... "nem tudják").

Ja, a webshopban azt írják, 0 db van készleten... szóval nem tudom.
Kérném vissza az eredeti, hibás lemezt későbbi garanciáztatásra... van rá cirka 3 év garancia.

Azzal egyetértek, hogy nem kötelezhető a kisker arra, hogy bármit többszörös áron szerezzen be...
Viszont garanciális ügyintézés nem így néz ki...
Annál nincs pénzforgás...

Én mint kisker eladok valamit, amit a nagykertől szereztem be...
A nagyker x idő garanciát ad (azért nem írom hogy vállal, mert sok esetben a gyártó vállalja)...
Ebben az időben ha gondja van az ügyfélnek, - hozzám hozza vissza - és én is hibásnak találom, akkor megy vissza nagykerhez...
A nagyker bevizsgálja, és ad helyette:
a. Ugyanolyan gyártó/típust
b. Ugyanolyan gyártó/más típust
c. Más gyártó/ugyanolyan kapacitást
d. Levásárolhatom

Szóval alapesetben sok választási lehetőségem van, és a pénz csak az utolsó eset...

--
Debian Linux rulez... :D

Nem olvastam a válaszokat, de ha van neki készleten ugyan olyan tipus, akkor köteles kicsrélni a rossz terméket, akkor is ha drágább beszerzésből van. Ha nincs neki, és beszerezni sem tud, akkor a vásárláskori vételár jár vissza. A trükkösebbek azt csinálják pl. genya ipon, hogy azt mondják hogy nincs raktáron. Ne ilyenkor jön az, hogy beküldöd a havert, hogy kérdezzen rá a konkrét termékre. Ha neki van vinyó, akkor neked is kötelesek cserélni azonnal.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Ezzel csak az a baj, hogy a lemez náluk van... garanciáztatáson.

Állítólag nagyker megnézte, valóban rossz, pénzt adnak vissza... alternatív lehetőség nincs, ez van kizárólag... pedig én próbáltam abba az irányba indulni, hogy a későbbiek folyamán cserélje a gyártó, amikor már van kapacitása.

Kötelezhető a cég az állítólag nagykernél lévő hibás lemez visszaadására?

Nekem sokszor volt gondom HDD-vel, mindeddig kicserélték, ha Enterprise HDD-vel volt a gond, pl 4 év után (5 év garival) akkor már volt olyan is, hogy egy kifutott 320-as helyett az aktuális széria 500 GBét adták helyette.
Itt a játék szerintem egyértelmű mire megy ki, a kisker vissza fizet neked filléreket, ő természetesen a hibás HDD helyett kap egy újat, amit elad aktuális áron. Ez elég szép profit neki.
Szerintem is hívd ki a fogyasztóvédelmet és valószínű alaposan megbüntetik a céget.

[off]
Kiskerként szeretném megjegyezni, hogy az ilyen 5 éves garoknál sajnos tényleg a legtöbbször "refurbished" "recertified" HDD-ket kapsz vissza a nagykerből...
Azt talán ti is megértitek, hogy ha egy termékből cca. 1-1,5 év után már nincs a polcokon, akkor azt nem is gyártják már... Szóval 5 év az elég "nagy szám" HDD piacon...
[/off]

--
Debian Linux rulez... :D

Könnyen lehet... nekem azzal nem lenne gondom, ha azt mondják, sajnos nem tudják most cserélni, de lehetőség van arra, hogy amint rendeződik a helyzet, elvégzik a cserét.

...de makacsul ragaszkodnak a pénz visszafizetéséhez, ami nekem gyanús és nem tűnik korrekt magatartásnak.

A másik, amit nem értek... normál esetben ez a kiskernek nem jelenthet veszteséget, mert ő a nagykerrel áll kapcsolatban, esetleg a nagykernek is van egy beszállítója, aki a gyártóval van kapcsolatban... végülis a gyártó felelőssége pótolni az eszközt, amit nyilván meg is fog tenni... hol itt a probléma? ...persze, a gyártásban... de az ideiglenes. Vállalnám, hogy várok még, de még csak nem is hagyják.

Ha nem adják vissza szó nélkül a merevlemezt, valószínűleg azért, mert valamelyik fél valóban a lehúzásra játszik.

"Ha nem adják vissza szó nélkül a merevlemezt, valószínűleg azért, mert valamelyik fél valóban a lehúzásra játszik."
Ez egyáltalán nem biztos. Lehet hogy egyszerűen már körbeért a folyamat "te -> kisker -> nagyker -> (pénz vissza) kisker -> te???", a HDD-d meg valamelyik kuka mélyén. Nem feltétlenül kell túl kombinálni.

Enterprise HDD-ket mi is szoktunk cseréltetni ( igaz ritkán ) direktbe a "gyártótól"/brand tulajdonostól Dell, HP satöbbi.
Esetek többségében jobbat küldenek mint a amivel gond volt. Tárkapacitásban mindenképp.
És igen, a fenti eset tipikus esete a "hogyan csináljunk egy kis extraprofitot ?" lehúzásnak. Sima átverés.

Ha wd vagy seagate, akkor azt is jó tudni, hogy januártól durván csökkentett gyári gari idővel lehet az újabb szállítmányból kapni. A cserepéldányra természetesen az eredeti (gyári) gari idő él, de ha csak találomra levesznek egyet a polcról és azt adják oda, akkor elképzelhető, hogy az már 1 éves garival lesz csak.
http://prohardver.hu/hir/seagate_is_csokkenti_garancialis_ido.html

Nekem tavaly 4250ft-be került gyári gariba visszapostázni (Bécsbe) egy winyót.Bár állítólag samsung esetén országon belül is megoldható.

Kíváncsi vagyok sikerül-e visszaszerezni a winyót, vagy majd kitalálnak valami mesét. Attól tartok arra fognak hivatkozni, hogy már elküldték a gyártónak és mivel a gyártó nem ugyanazt a példányt küldi vissza (a gyári gari intézésénél erre külön felhívják a figyelmet), ezért nem tudják ugyanazt visszaadni.

WD...

Attól tartok, mesélni fognak... :(
Ha viszont nem tudták cserélni hiány miatt, a merevlemez még valahol meg kell legyen, igaz?
...vagy legrosszabb esetben a cserének kell megtörténnie feléjük belátható időn belül.

A kettő közül valamelyiket (csere vagy eredeti) vissza kellene adniuk, igaz? Nem érdekel, ha februárban történik a cserélt lemez megérkezése, bár ez a garancia (cseréltre érvényes, többire már nem) még érdekesen hangzik... egy év semmi rá.

Ezt a "nem ugyanazt a példányt küldi vissza" dolgot nem értem...
...ha visszaküld, cserél is, nem?
Ha a nagykernél van, akkor viszont megvan még...

Mit értek félre?

A wd ügymenetét nem ismerem pontosan, de valószínűleg hasonló mint a seagate esetén.

Úgy értem, hogy ha már bekerült a feldolgozás folyamatába, akkor nem keresik ki ugyanazt. Ha javítható a merevlemez, akkor sem pont ugyanazt adják vissza, hanem egy vele megegyező típusút. Ami korábban a tied volt, ha javítható volt, akkor azt valaki más kapja cserében.

Az is lehet, hogy ha nem garanciális hibáról van szó (vagy nem megfelelően csomagolt küldemény), akkor is csak a vásárló költségére küldik vissza.

Nem gyenge, látom a wd előre is tud küldeni csere winyót (bankkártyás adatok megadásával, ha jogtalan csere akkor gondolom beterhelik): http://websupport.wdc.com/warranty/rmainfo.asp?custtype=end&lang=en

Tehát ez a javításra vonatkozik mondjuk elektronika hiba esetén?

Fül alapján én mechanikai hibára gondolnék, tehát szerintem javíthatatlan.
Vagyis a lemezt végigírva nem hozott túl jó eredményt, további írásra lassult a művelet... badblocks végig sem ment rajta, vagy csak nem vártam eleget...

Szerintem a lemez felületén lévő sérülést kavarta meg magának... üzemidő alig pár óra, SMART gyenge sectorokat jelez, én soha nem vittem magammal. (Gépet cseréltem... a régiben van egy 250GB-os IDE, az újba pedig kukáztam egy 120-as SATA-t, ezt akartam az 500-asra cserélni. Az új gép még javítás alatt volt, ezért kb. egy hetet állt nálam és kb. egy újabb egy-másfél hét volt, mire vissza tudtam vinni.)

Az ilyeneket nem nagyon szokta senki sem javítani a gyártót kivéve...
Egy másik hozzászólásomban írtam, hogy az 5 év garos HDD-nél volt "recertified" matrica rajta...
Többi meg megy bezúzásra, vagy a polcra...
Te pedig egy új, bontatlan diszket fogsz kapni...
Már ha sikerül a kiskerrel leboxolnod... :D
--
Debian Linux rulez... :D

Hello!

Hű,de jó hogy van egy ilyen topik is ,mert nekem éppen holnap lesz esedékes egy WD 1TB-os lemez gariztatása legalább is holnap kell érdeklődnöm a bevizsgálás eredményéről. A fórumot végig olvasva már előre is ökölbe szorultak a lábújjaim mi lesz ha holnap velem is elkezdenek szemétkedni.
Persze ahogy olvastam a topikot mindjárt megnéztem a kereskedő webshopjában és a disk náluk kapható csak kb. dupla áron mint amikor én vettem.
Ha nem nagy gond akkor tudnál valahogyan utalni a kereskedőre hogy kinél vásároltál.
Nálam az eladó a víz latin megfelelője. :)

Üdv,

Én is így jártam, de én ragaszkodtam a cseréhez és végül cserélték. Már éppen tovább akartam lépni, hogy más úton érvényesítem a jogaimat. Annyi még hozzá tartozik a dologhoz, hogy az egyik kollégám rendelt egy másik vinyót amiért nem tudott elmenni és végül arra cserélték az enyémet, de ez lényegtelen.
Jogod van a cseréhez ragaszkodni így nem csinálhatnak mást. Főleg akkor, hogy ha az a típus rendelhető és megvásárolható a kereskedőnél. A nagykerre én tettem nagy ívben mivel én csak a kereskedővel vagyok jogi kapcsolatban.
_________________________________________________________
6.5GB online tárhely INGYEN. gépről, mobilról: SugarSync

"Jogod van a cseréhez ragaszkodni így nem csinálhatnak mást. Főleg akkor, hogy ha az a típus rendelhető és megvásárolható a kereskedőnél."
Itt a lényeg a "HA" szócskán van. A mai árak mellett senki nem fog tucatjával készleten tartani disket.

"A nagykerre én tettem nagy ívben mivel én csak a kereskedővel vagyok jogi kapcsolatban"
Ebben sem vagyok biztos, hiszem sok disk esetén a gyártó vállalja a garanciát, lehet náluk is próbálkozni.

Szerintem a legcélravezetőbb ha előre tisztázod az üzletben, hogy mit szeretnél.

"Ebben sem vagyok biztos, hiszem sok disk esetén a gyártó vállalja a garanciát, lehet náluk is próbálkozni."

Ezért örülnék mostmár, ha a kezemben lenne a HDD... WD-nél eddig korrektek voltak ilyen téren... fene sem gondolta, hogy meggyűlik a kiskerrel a bajom. Már bánom, hogy egyáltalán szóbaálltam velük.

"Szerintem a legcélravezetőbb ha előre tisztázod az üzletben, hogy mit szeretnél."
Cserét... és legalább kérdezzék meg, milyen lehetőséget tartanék elfogadhatónak... pl. tovább várni az ügyintézésre vagy kérem vissza a pénzem... ezt korrektnek érezném... de hogy a pénzt és punk tum, azt nem.

Nekem WD-t cseréltek egy Samura annyira nem bántam, mert azt mondta egy szervízes ismerősöm, hogy az utóbbi időben a Samukból jóval kevesebbet vittek vissza.

Az, hogy valaki miben biztos és miben nem az nem lényeg. A mérvadóak a hatályos jogszabályok. És a számlát a kereskedő állítja ki tehát vele vagy jogi kapcsolatban. Jobb esetben a gyártónál is reklamálhatsz, hogy ha pl a kereskedő jogutód nélkül megszűnik viszont a jogi kapcsolat alap esetben a kereskedővel áll fenn.

Fenyegesd meg őket egy kis fogyasztóvédelemmel. Engem ott már név szerint ismernek. :D Ha valaki baszakszik velem akkor már hívom is az ottani ismerősömet. :D Nem is szokott gond lenni egyedül ez a vinyócsere húzódott el, és itt is már pont menni akartam, hogy érvényesítsem a jogaimat amikor jött egy email, hogy erre a vinyóra cserélnék.
_________________________________________________________
6.5GB online tárhely INGYEN. gépről, mobilról: SugarSync

Aruld mar el nekem, miert baj az, ha a egyszeri vasarlo nem akar mast, csak azt, ami jar neki?
Elso korben, mi acsudat ragtak azt a femdarabot honapkon keresztul? Itt mar megbukik a tisztessegre torekves, es nem ertem, miert veded azt a kiskert, aki vacakul dolgozik.
Termeszetesen, egyetertek veled abban, hogy nem kell nyereszkedni, de ha egyszer aladtak a usernek olcsoert, akkor ez van. Adjanak neki olcsoert egy masikat.
Nezd, egyaltalan nem okes az, hogy egy szalitasi hibas (jellemzoen az, amikor bekapcsolaskor megnyuvad) vinyoval honapokat vacakolnak.
De, felnott ember vagy, magyarazd el ervekkel, hogy miert gondolod, hogy a kisker eljarasa a megfelelo?
Tudod, ertem en, hogy ugy vagy vele, hogy a masik oldalt kepviselve, te is ragaszkodnal a penzedhez - de ez a jog mindenkinek jogaban all.

Megjegyzes: Ritka szanalmas allapot, hogy mindenkinek kell egy fogyasztovedelmis ismeros.
A peldaban is - ha nem "baszakodas" hanem teljesen jogos eljaras, akkor a fogyasztovedelmis ismeros sem er semmit. De mivel megis - baszakodas van.
(Amugy... Tomcat vinyocsserelesi modszere a legjobb baszakodas eseteben. :P )

Ezek a kofák már-csak ilyenek. Lopnak ahogy tudnak, amit persze jogszabályok, és törvények mögé dugnak. Tiszta sor, hogy nekik az éri meg, ha a pénzt adják vissza, hisz valószínűleg kénytelen vagy venni másik alkatrészt. így akaszthatnak rajtad még egy keveset. Sok jót ne várj ettől az "emberfajtától". Az a baj, hogy a kofa-nemzetség "nemes" tagjai hozzák a törvényeket is, szintén a saját zsebük javára. Ez van. Lehet mérgelődni. A többi mód ami igazságos, az egyúttal törvénytelen is.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

- jó eséllyel kénytelen vagy vásárolni. Ha 100-garosból bejön 70-nél akkor a tervezett maximumhoz képest csak 70%-pluszt akasztott. max nem rajtad. Az is extra profit.
- Az a fővállalkozót nem érdekli, hogy melyik alvállalkozójánál veszed meg. Ugyanaz az extra profit.
Szerintem a kereskedő (kofa) világgal szemben nem tudsz mint vásárló okos lenni. Max törvénytelenül.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Utánakérdeztem egy garival foglalkozó embernél, hogy hogy megy a gari:

A törvény szerint a kiskernek nem okozhat hátrányt a garanciális ügyintézés, szóval ha a nagyker jóváírta a kiskernek, akkor a kiskernek joga van ahhoz, hogy ne cserélje (ugye itt 2-2,5x-s áremelkedésről van szó), hanem visszaadja a pénzt.

Egyébként meg nem 2,5 hónap uátn kell garival szenvedni, hanem egyből. Főleg, ha már a legelején probléma volt vele, mert akkor még a 3 napos csere is él.

----------------
Lvl86 Troll

Ennek így nyerészkedés szaga van. A bajba került embert így le lehet húzni. Elismerem, hogy a törvény ezt írja elő. Törvényes csak "erkölcstelen". Azt is aláírom, hogy nem a kiskernek kellene a hátát tartania a selejetes termék miatt. Elégtelenek a törvények.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Na most akkor őszintén:
- ügyfél 2,5 hónap után kezd el pattogni
- nem heti rendszerességgel mossa el a HDD gyártást az árvíz.

Másrészt:
- Kisker beadja a nagykerbe a diszket, valószínűleg jóváírást kap.
- Ha a nagyker egy másik beszállítótól vette, akkor valószínűleg ugyanúgy adja tovább a másik nagykernek és kapja a jóváírást.
- Ha a nagyker a gyártótól kapta, akkor ott meg viszonylag eltérőek a feltételek. Pl. van, hogy visszaküldik a diszket és jóváírást kapnak. Van, hogy cserekészüléket (akár javított, akár új), ez már egyéni megállapodás.

Na most ez a folyamat önmagában 2-4-5 hónap is lehet. Szerinted ki az, aki ennyi időt várna egy cserére (már ha egyáltalán cserélik és nem szimplán jóváírják? Szóval akkor hol van itt a lehúzás? Ott, hogy mindenki visszakapja a pénzét?

Igen, ügyfélnek nyilván kellemetlen, mert megvette a diszket és szeretné használni. Ez van, ment volna 2,5 hónappal ezelőtt egyből vissza.

----------------
Lvl86 Troll

- Kisker beadja a nagykerbe a diszket, valószínűleg jóváírást kap.
Csak akkor, ha a nagyker nem tud csereterméket biztosítani... Tegnap délután is volt az egyik nagykerben...

Na most ez a folyamat önmagában 2-4-5 hónap is lehet.
Elég gázos, ha 5 hónapig kell várnod bármilyen termékcserére... Egy sima RMA (aminél a kereskedőket megkerülve egyből a gyártóhoz küldöd vissza a terméket, nem szokott több lenni mint max 2,5 hét)

A lehúzás abban LEHET, hogy: (Ismétlem LEHET!)
Valószínű, hogy a kisker kapott ÚJ csereterméket, amit most értékesíteni szeretne !!!
Ingyen kapott valamit, amit nagyobb áron eladhat:

- Kisker vásárol 10 HUF-ért terméket.
- Eladja vevőnek 15 HUF-ért.
Nyereség itt 5 HUF

- Vevő visszaadja garban.
- Kisker nagykernek.
- Nagyker ad új csereterméket.
- Kisker visszaadja a pénzt vevőnek.
Veszteség itt 5 HUF, befektetés 10 HUF

- Kisker eladja a terméket 25 HUF-ért.
Nyereség itt 15 HUF !!!

A kisker eladott egy ÚJ terméket 10 HUF befektetés mellett 15 HUF nyereséggel!!! A vevő meg a megvásárolt termék múltbéli árából nem tud vásárolni ugyanolyan kapacitásu terméket...

Garancia időn belül totál mindegy, mikor viszi vissza a terméket.

Érted már, hol van a lehúzás? És a legfontosabb, hogy miért nem lehet az ügyintézést 2-3 nap alatt megtenni? Ha nem tud biztosítani csereterméket a kisker, akkor visszadhatja az ügyfélnek, hogy más úton érvényesítse a garanciális ügyét (RMA)... Itt viszont 2,5 hónapja nincs meg a HDD...

Szóval szerinted itt nincs lehúzás?

--
Debian Linux rulez... :D

Ezért kellene rendes törvénykezés. Az hogy 30-lépcsőn megy át (kereskedelmi szempontokból) egy termék az végképp nem a felhasználó hibája, csakúgy mint az árvíz sem. Az már az övé, hogy malmozott 2,5 hónapot. Az viszont nem törvény, hogy megvárjuk, míg mindenki a pénzénél van. Leginkább az a baj, hogy az egész kereskedelmi hálózat egy piramisjáték, csak jól le van papírozva. Aki a piramis alján van az mindenképpen szív, mert az alapstruktúra olyan. Nem tudom én sem a helyes megoldást, de jobbat tudok annál, hogy mindenki vár.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Nem malmoztam.

Igyekeztem megértő lenni, mert korrektnek tűntek a telefonban, normálisan beszéltek velem, valamint tisztában voltam az árvízproblémákkal is.

Nem az az ember vagyok, aki ajtóstul ront a házba, türelmetlen sem vagyok, de ha hátba szúrnak, eléggé pipa tudok lenni.

Read only? A kiskernek jóváírja a nagyker (a számlán szereplő _EREDETI_ összeget), a nagykernek meg vagy ad hónapokkal később a gyártó vagy jóváírja. (Jellemzően utóbbi, ahogy mondták).

Szóval igen, ha adna neked egy új diszket készletről vagy nagykertől, akkor az neki 2-3x-os költség, mert a hibás diszk után csak az eredeti árat kapná vissza a nagykertől.

----------------
Lvl86 Troll

Szóval igen, ha adna neked egy új diszket készletről vagy nagykertől, akkor az neki 2-3x-os költség, mert a hibás diszk után csak az eredeti árat kapná vissza a nagykertől.

Ez az ő egyéni szoc. problémája: rosszul szerződött, nem tudja a vevő felé jogszabály miatt kötelezően nyújtandó szolgáltatást lefedni a beszállítója által, ez pedig rizikófaktor.
Küldje vissza a gyártónak a diszket a kereskedő, és akkor nem fog bukni. A vevőnek meg meg kell mondani, hogy 2.5 hónap múlva jön meg a cserediszk, ezt tudja nyújtani, ha ez neki nem tetszik, elállhat ő a vételtől... és akkor a vevő választ.

"vevő felé jogszabály miatt kötelezően nyújtandó szolgáltatást lefedni"

Melyik részét nem érted annak, hogy törvény szerint nem köteles bukni => pénzvisszafizetés?

"A vevőnek meg meg kell mondani, hogy 2.5 hónap múlva jön meg a cserediszk"

Legutóbb, mikor még ilyennek utánanézegettem, akkor az volt, hogy 30 napon belül meg kell oldania valahogy.

----------------
Lvl86 Troll

Melyik részét nem érted annak, hogy törvény szerint nem köteles bukni => pénzvisszafizetés?

Nincs ilyen törvény.
Pénzvisszafizetés egyetlen esetben lehetséges: ha a vevő eláll a vételtől. Mindaddig, amíg ez nem következik be, addig a termék a vevő tulajdonát képezi. Hiába adja vissza a pénzt az eladó.

Legutóbb, mikor még ilyennek utánanézegettem, akkor az volt, hogy 30 napon belül meg kell oldania valahogy.

És ha nem teszi, annak az a szankciója, hogy a vevő jogosult elállni a vételtől. Ebben az esetben nem marad más lehetősége az eladónak, mint visszaadni a pénzt. Mindaddig, amíg a vevő nem dönt így, addig fennáll a "javítás vagy csere" kötelezettsége. Ha mindkettő lehetetlenné válik, akkor is a vevő döntése, hogy eláll-e a vételtől.

Én csak azt nem értem, hogy nem opció a kisker számára az, hogy bevárja a megérkezést, csak a pénzvisszafizetéssel élhet?

Ha opció, akkor miért nem ír legalább mailt, ha számára ismertek az adataim?

Tudom, én vagyok a hülye, ok. Ettől még nem érzem magam jobban.
Jelezte volna ezt legalább még akkor, hogy fölösleges várnom, vagy tudom is én már.

Lassan ott vagyok, hogy teljesen agyonnyomtak. Volna ezer más dolgom is mint ezzel *-ni.
A fejemből viszont nem tudom kiverni, így el van * az egész.

"Én csak azt nem értem, hogy nem opció a kisker számára az, hogy bevárja a megérkezést, csak a pénzvisszafizetéssel élhet?"

Gyanítom ugyanazért, amiért a kisker sem ad neked diszket: a nagykertől sem diszket kap, hanem jóváírást. Továbbgörgetve: a gyártó is valószínűleg jóváírást ad a nagykernek.

Amit le lehetne vásárolni, csak ugye pont nem fog kijönni egy diszk.

De ezt kb. 5x leírtam már, többször nem fogom.

----------------
Lvl86 Troll

Rákérdeztem, ezt a választ kaptam, meg hogy nyugodtan beírhatom ezeket ide.

De mint már sokadszorra elmondtam és mint lejjebb is írták:
- eddig azért volt egyszerű a csere, mert volt készlet => készletről tudtak adni jelentős értékkülönbség nélkül.
- a rossz diszkek meg utaztak vissza a gyártóhoz, aztán 2-3-4-5 hónap múlva jön belőle egy javított/cserélt verzió (mivel ugye jellemzően konténerben rohangálnak ezek és nem darabjával ASAP módon) VAGY jóváírja a gyártó ÉS levásárolhatják azt az összeget.

Nyilvánvalóan a kreditből lehet pótolni a gariban kiesett darabot, ha ez az eset.

Végig is lehetne már gondolni, amit leírok, nem csak jönni a hupperlogikával, hogydeúgyislehúznak!!!444.

De a kedvedért holnap utánakérdezek, hogy melyik gyártóról mit lehet tudni és ha kiadható infó (bár tippre nem lesz az), akkor leírom, hogy melyik hogy csinálja.

----------------
Lvl86 Troll

Ott a probléma, hogy a nagyker (és néhány kisker) azt hiszi nekik az üzletben csak nyereségük lehet. Bár még most sem lenne rajta veszteség, hisz a gyártó nem hiszem hogy pénzt adna vissza.
Az, hogy a nagyker összevár sok hibás darabot, mert spórolni akar a postaköltségen még nem mentség.

Teszem azt, januárban cserélik a lemezt (a nagykernél, nem hivatalos gyártóval egyeztetett csereként), majd 1 év múlva ez a darab tönkre megy, akkor majd azért hisztizik a kisker/nagyker, hogy a (gyártóval nem egyeztetett) cserébe adott lemezre a gyártó csak 1 év garit vállal a 2012 januártól megváltozott feltételek szerint? Persze itt is a vevő és a kisker szív legjobban, mert a nagyker úgy ügyeskedik ahogy akar.

Amikor közvetlen a gyártóval kellett intéznem winyócserét (mert a kisker és nagyker is áfacsalással becsődölt), akkor a cseredarabra is ugyanazt az eredeti vételtől számított 5 év garit kaptam a gyártótól, ami az eredeti lemezre vonatkozott (pedig azóta 3 évre nyesték az ugyanilyen újak gariját). Ha a nagyker kavar, akkor hamarosan sok vevő és kisker koppan, hogy nem veszik vissza a januártól rövidített gyári garival újként szállított, de polcról levevős nagyker cserével gariztatott majd újra meghibásodott lemezeket, hiába volt eredetileg 3-5 év garis.

- Nem, ügyfél időnként érdeklődik a termék után, ahol mindig menyugtatják és megígérik, amint van valami, szólnak.
- Ügyfél kezdi kellemetlenül érezni magát és igyekszik nem zaklatni őket (össz-vissz talán 3 hívás után) és amúgy is ígérték, hogy keresik.
- Ügyfél vár, mert tudja, hogy gond van, de bízik a választott cégben, hogy megoldják a problémát.
- Ügyfél felhívja céget ~2 hónap után, tudnak-e mondani valamit a folyamatról. (Nem sürgetés, nem számonkérés. Érdeklődés.)
- Ekkor konstatálják, hogy régen náluk van, lehet, jóváírás lesz belőle.
- Ügyfél válasza erre, hogy azt nem szeretné, ő a cserét szeretné megvárni.
- Pár hétre rá hívást kap, hogy jóváírták.
- Ügyfél felrobban.

kb. ennyi.

"- Ügyfél felhívja céget ~2 hónap után, tudnak-e mondani valamit a folyamatról. (Nem sürgetés, nem számonkérés. Érdeklődés.)"

Ezért mondjuk instant tökönrúgás. AFAIK 30 napja van a kiskernek, hogy a cseréről vagy a vételár visszafizetéséről gondoskodjon. De a kedvedért megkérdezem.

----------------
Lvl86 Troll

Pusztán feltételezés, és rosszhiszeműség bekapcs.: Az, ha ők megkapták a disk-et, és csak hazudják, hogy nem kapták vissza, de a pénzt visszaadják. Ugyanis én még garanciában soha nem jártam úgy, hogy (pedig besegítettem info-s boltban is), kp-t kellett volna visszaadni. Annak reményében, hogy kénytelen egy másik vinyót venni.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Persze, meglehet, írtam is hogy "rosszmájú feltételezés". Túl kicsi falat még egy kiskereskedőnek is szerintem, de ha nagyban csinálnák (nem a kiskereskedő, hanem mondjuk egy nagyker akihez befut a garancia, és neki van raktáron.....) ott már lehet nyerészkedni. Az hogy a kereskedői láncban hol lépik meg ezt...... Biztos van erre is példa.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Biztos. Sőt, nyilván arra is volt példa, hogy mikor beütött a krach, néhány tőkeerősebb felszívta a teljes készletet, mert miért is ne várjon vele pár hetet...

Probléma annyi, hogy a nagykerekben _is_ hiány volt/van a diszkekből. Lehet hangoztatni, hogy fogyasztóvédelem, de attól nem fog hamarább normalizálódni a termelés.

És azt se hidd, hogy a nagykereknek jó, mert eléggé visszaesik ilyenkor a forgalom. Mindenki kivár, mikorra indul be újra a tömegtermelés. (Nálunk is áll egy kisebb infrastruktúra fejlesztés pl. mert a diszk árak miatt a projekt kb. másfélszeresére ugrott meg).

----------------
Lvl86 Troll

De ettől függetlenül még tarthatom az ilyen hozzáállást erkölcstelennek. Persze, ezek a dolgokat mindíg megszívja valaki, de aki arra használja fel, hogy még nagyobb hiányt csináljon, és ezen nyerészkedjen az szerintem egy büdös tahó. Maximum sok a pénze.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Sajnos nagyon rosszul értemezed a törvényt, nyilván kereskedői kényelmi álláspontra helyezkedtél. A csere nem opció, hanem kötelező függetlenűl az áremelkedéstől. A "3 napos cserét" nem azt takarja aminek gondolod. Ez ügyben a 151/2003 Korm rendeletnek nézz utána.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Most hívtak telefonon, miszerint mindenféleképpen visszakapom azt a pénzt, amit fizettem az eszközért, ha mást nem, postán.

Megkérdezték, miért nem köszönöm meg, hogy visszakapom a pénzt tőlük.
Állítólag ők visszakapták a pénzt a nagykertől (miért)?

Az eredeti lemez nem visszaadható.
Ők szeretnék minél hamarabb lezárni a garanciális ügyintézést, nem akarják halogatni a dolgot.

Ja, és veszélyes ügyfélnek tituláltak. Ezúton is köszönöm nekik.

Köszönöm szépen a cég folyamatos közreműködését... és nagyon köszönöm, hogy eddig náluk tarthattam a pénzem, amiért a jelek szerint semmi a jutalmam. Nagyszerű.
Mindez Karácsony előtt négy nappal és második napi idegeskedéssel. Grat.

Állítólag a nagyker kifizette nekik az árát.

Számlaszámot meg a hátam mögött keresnek a számlán szereplő név alapján és arra force-olják az utalást.
Vagyis átutalják, hogy "nesze *g" és mosom kezeimet.

Nem tudom, milyen magatartás ez.

Állítólag cserélni nem lehet, mert megszűnt a gyártása.
(Hogy mi!? Tudomásom szerint csak szünetelt és már beindult a gyártás, max. hiány van.)

Megvárni a cserét nem lehet, mert minél hamarabb le akarnak zárni minden garanciális ügyet. (Köszönöm)

A pénzt állítólag megkapták.

Valójában nem tudom, melyik indokot higgyem el.

Ja, és örüljek a pénznek, más is örülne, ha a pénzt kapná vissza. Ja, köszönöm.

"Azt mondták, nem lehet."

Akkor jelentsd fel őt sikkasztásért:
"Btk. 371§ (1) Aki a rábízott dolgot jogtalanul eltulajdonítja, vagy azzal sajátjaként rendelkezik, sikkasztást követ el."

Amikor a rábíztad a garanciális ügyintézést, akkor arra adtál neki felhatalmazást, hogy javíttassa meg. Ha nem áll módjában megjavítani, akkor az üzletben felkínálhatja a lehetőséget arra hogy kicseréli neked. Ezt sem vagy köteles elfogadni jogilag, mert a te saját tulajdonod a rossz darab még ekkor is! Nyilván hülye az aki nem fogadja el a lehetőséget, de jogilag lehetőség van erre is. Ha nem tudja kicserélni sem (hangsúly ezen van "ha nem tudja", és nem akkor "ha nem akarja") akkor követelheted vissza a vételárat. Ha te nem követeled vissza a pénzt, akkor is vissza kell adnia a tulajodonodban lévő hibás terméket! Gyakorló kereskedő mondom azt neked, hogy küld el őket a nagykerbe és gyáriszám alapján hozzák vissza a HDD-t ugyan abban az állapotban ahogyan átvették tőled, mert az jogilag még mindíg a tiéd.
Nem akarlak lázítani, de én komolyan megcsinálnám azt velük, hogy haverommal rendeltetnék egy 500G-s WD-t, aztán elmennék érte az átvételt igazoló dokumentumokkal (mert ugye azt is adtak)... Amennyiben nem cseréli ki neked, vagy nem hozza vissza a terméket, akkor írj a boltban lévő vásárlók könyvébe!
Egy ennél sokkal pitiánerebb garanciális ügy miatt 2db grátisz termékkel tudta csak egy kolléga kiengesztelni a vevőt, mert a jegyzőnél, fogyasztóvédőnél meg minden létező fórumon is bepanaszolta az üzletet. Szóval ne hagyd annyiban, mert te is le tudod garoztatni saját magad a gyártónál.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Garanciális ügyintézésre adtad be a lemezt? Mert ha igen, és nem veszítették el, akkor visszajár (a pénzzel együtt akár). Ha elveszítették (azaz a megbízásukon kívül végeztek vele bármilyen tevékenységet (a tulajdonoddal) az ár megállapítás joga a tied), ha nem vagy rest pereld be őket károkozás miatt.

Nem tudom...

Garanciális ügyintézésre került be, persze.
Elvileg nincs náluk a lemez, mert garanciális ügyintézésre továbbadták a nagykereskedőnek.

...tőlük állítólag pénzt kaptak, nincs más lehetőség...

Rossz HDD nincs meg, csere nincs, később sincs, alternatíva sincs, vételár van, de mindenáron és halasztást nem tűrően.

A garanciális javítás egy megbízás. Attól eltérni nem szabad, ha a termék nem javítható, de garanciális, akkor élhetnek azzal hogy visszavásárolják. A probléma itt az, hogy egyértelmű a szituáció, itt optimizációról van szó, a visszavásárlás csak a két fél közös megegyezésével jöhet létre, téged semmi nem kényszerít, hogy eladd nekik a roncsot új áron. Sok jogos érdeked fűződhet a darabhoz. A kérdés ilyenkor az, hogy ki kíván nyerészkedni.
Jelen esetben nem jogos szerintem elvárni a részedről cseredarabot. Elvégre ezzel gazdasági kárt szenvedhet el az eladó(igen tudom erre jön 20 hozzászólás, hogy de nem, mert.. és mi van ha mégis?) és mivel ő erre nem köteles (az ellenértékként adott árnál nagyobb kockázatot vállalni, a javítás költségein felül). Az alkatrész utánpótlás, a cseredarab, és a garanciális javítás viszont gyártó/importőr kötelezettsége. Mivel hasonló értékűt nem tud felkínálni ezért az eredeti állapotot kívánja helyreállítani. Ez is jogos.
Ami nem jogos, hogy elzár az egyéb választás lehetőségétől (pl. hogy a gyártótól te közvetlenül kérd a javítást). Bár ezzel vigyáznék, mert rosszul járhatsz vele.
Nos itt van a helyzet, ha tudod igazolni, hogy te részedre nyitva állt más lehetőség, amivel te jobban jártál volna. akkor a kártérítés igénye fennáll, mivel ő zárt el a lehetőségtől. Sztem ez túl kicsi érték a perhez.
Én ebben az esetben tudomást sem véve róla, hogy mit mondanak (ha mégis a fenti mellett döntök), felszólítanám őket az eszköz visszaszolgáltatására. Amennyiben ennek nem tesznek eleget (és elrontják a választ) az már vétség (esetleg bűncselekmény), mivel a rájuk bízott értékkel sajátjukként rendelkeztek, ami esetén ismeretlen tettes ellen feljelenést tehetsz. Ezzel az a baj, hogy mennyire tudod magad komolyan vettetni a rend őreivel pl. nyomozás lezárása bűncselekmény hiányában ( nincs adat arra vonatkozóan hogy mire hatalmaztad fel a kereskedőt, ő állítani fogja, hogy ez nem bűncselekmény, tényleg nem is tűnik a annak. Itt a kényelmetlen házkutatás meg ilyenek amik rábírják a felet az észhez térésre, vagy hirtelen meglesz a vinyó, és 23 tanú hogy te nem vetted át stb,)
A másik (emberi) kérdés a feni esetre az, hogy mégis mennyire akarod megszívatni a téged kiszolgáló alkalmazottat. Ugyanis ember fog szívni a végén, ehhez kétség nem férhet.
Én azt mondanám, be kell menni, elbeszélgetni velük, felvetni a lehetőségeket, miszerint több a veszteség azon ha a törvény útját járjátok, mint ha megegyeztek, és sztem az új ár és a régi ár közt találtok valami középutat, ami az ő részéről a pocsék hozzáállás tanulópénze, részedről meg beismerés, hogy a kereskedő nem lehet alanyi jogon hibás a piac változásaiért.
A szomorú tapasztalat az, hogy neked nem éri meg az utánajárás, ezért inkább hagyod a fenébe az egészet.
A fenti miatt azért békés rendezés neked is érdeked. Ha látják, hogy csak bukhatnak, és te elszánt vagy, akkor ők is rá fognak állni.

Van még az érdekérvényesítésnek a fogyasztóvédelmi oldala (ha magánszemély vagy). Bár én nem vagyok elkötelezett híve, az ilyen piacot mérgező piócaszervezeteknek. Normális piac esetén ahol nincs monopólium, a piac kialakítja a saját szabályait, aki nem tartja be megbukik, és csak az egyenrangú versenyt kell szavatolni. Valószínűleg ezzel te nem fogsz jól járni ez esetben sem maximum ők fognak rosszul járni ( ie: a pénzed kapod vissza, és ők kapnak valami bírságot) Itt is csak a fenyegetőzéssel érhetsz célt, ami pedig ezzel a hivatallal IMHO nem épp szép.

Felhívnám a figyelmed rá, hogy a garanciális javító, és a te kereskedőd, nem biztos, hogy ugyanaz a szervezet, sőt az is valószínű hogy a garanciát más végzi, mint az importálást. A garanciajegyet kellett volna megnézni ez ügyben.
A nagykerek, pozíciójukkal visszaélve sokkal egyszerűbb esetben is megszívatják a kiskereket. Nem biztos hogy ebben az esetben a kiskereskedő kamuzik, amit nem tehet meg,az az hogy semmibe vesz vagy nyerészkedőnek/ügyeskedőnek titulál (nézd az ő szemszögét kicsit). Ez probléma, de az utóbbit a viselkedésed is okozhatja, és nem csak az ő hozzáállása.

Nem tudom...

Az eszközt visszaszolgáltatni nem tudják, mert nincs náluk...

Egyelőre az az érzésem, hogy én vagyok "megszívatva"... csak az nem tiszta előttem, hogy konkrétan ki által.

Kész tények elé lettem állítva, nincs alternatíva.
Én használni szerettem volna egy működő eszközt, arcomba kaptam, hogy nincs és nem is lesz... közel negyvenezret pedig nem tudok erre a célra elkölteni, maradok töredék kapacitású HDD-vel, hiába fizettem ki (és kaptam egy hibásat), azóta csúszik néhány dolog, mert állandóan mentenem kell máshova, amihez nem férek hozzá, mert sem magamnál nem hordom, sem pedig nem érem el megfelelő sebességgel és mobilitással.

A hibás viszont én vagyok, mindenért... és rossz szemmel is rám néznek... és elegem is van az egészből, mindenestül.

"A garanciális javítás egy megbízás."
Es mint ilyen a megbizas szabalyai ervenyesek ra. Ezert teljesen irrelevans ki javitja - megbizasnal a lenyeg, hogy a megbizo (kereskedo) felel erte ugy, mintha sajat maga csinalta volna.

Ne hagyd magad megvezeti, hogy a szerviz meg a kereskedo kozott te legyel a pingponglabda - te a kereskedovel vagy jogviszonyban, rajta fogsz mindent elverni.
Miert kellene barmi kozeputet valasztani amikor a kereskedo hibasan teljesit?
A perben majd elovezetheti a non plus ultra ervet - a vis maiort, mint okot a hibas teljesitesre, es bizonyithatja hogy o mindent megtett ennek megelozesere, elharitasara.

Nos ez a resz a kereskedo reszerol kicsit maceras lesz, foleg ha szerepel a beszerzesekben/eladasokban ugyanolyan (vagy ekvivalens meretu mas gyartotol) szarmazo hdd...

Nem tudom... attól tartok, jelen esetben én húzom a rövidebbet annak ellenére, hogy az eljárás finoman szólva nem tetszik.

Álljak neki pereskedni? Akadályozzam meg, hogy a hátam mögött próbálja a pénzt visszatolni (ez milyen már)?
Valószínűleg megtehetném... de én nem pereskedni akartam. Azt akartam használni, amit kifizettem.

Nem tudom, miért bíztam abban, hogy a kereskedő becsületesen végigviszi a cserét... és probléma esetén tájékoztat, esetleg megkérdi, jó-e nekem a vételár vagy vállalok-e hosszabb várakozási időt. Létezik, hogy semmi választása nem volt?
Nem tudom... én vesztettem egy csomó időt, jelen helyzetet nézve pénzt, energiát és nyertem egy rakat idegeskedést, utánajárást, időpazarlást.

Talán tapasztalatot is. Tudom, kivel nem szabad szóba állni. Sovány vigasz.

Mi akadalyoz meg benne, hogy ervenyesitsd jogaidat (vagy legalabb megprobalkozz vele 6osagi segitseggel) - a lustasagon es kudarctol valo felelmen kivul ? :D Ha nem tanulod meg csirajaban kezelni ezeket a probalkozasokat legkozelebb ugyanigy le fognak huzni, mitol valtozna barmi is? Akkor sem fognak semmit kerdezni.

"Nos ez a resz a kereskedo reszerol kicsit maceras lesz, foleg ha szerepel a beszerzesekben/eladasokban ugyanolyan (vagy ekvivalens meretu mas gyartotol) szarmazo hdd..."

Peeeersze, mindenből csak és kizárólag egyetlen egy darabot adjon el mindenki? Nem érzed úgy, hogy kicsit túllősz néha a célon?

----------------
Lvl86 Troll

A vitatkozashoz mindket fel reszerol ervek kellenek - a szemelyeskedest meg eleg ritkan soroljuk az ervek koze...

"A jótállás körében is irányadó tehát az az - a 2.) pontban a fogyasztói szerződés hibás teljesítésével kapcsolatban már kifejtett - elv, hogy a bizonyítási teher megfordulása a hibás teljesítés valamennyi jogkövetkezményére kihat, így irányadó a szavatosság jogcímén történő igényérvényesítés, valamint a hibás teljesítéssel okozott kárért való felelősség körében is."

Abbol eleg nehez kimosakodni, ha mas vevoknek ugyanaz a termek elerheto, de annak akinek javitani / cserelni kellett volna, neki nincs. A birosag pedig vizsgalni fogja a beszerzeseket es eladasokat. Sulyosbito korulmenykent talan meg a szandekossag is megall.

IJ, nem tehetek róla, hogy szakjózod ugyanazt végtelen ciklusban, de olvasni képtelen vagy, pedig már más is nagyon jól leírta, hogy mi van: http://hup.hu/node/109891#comment-1391455

Mint ahogy azt is képtelen vagy megérteni, hogy hogy megy egy nagykerben a garizás, csak mantrázod a debizonaggyámámoströngtönvinyót.

"valamint a hibás teljesítéssel okozott kárért való felelősség körében is."

És mi a kár? Egy rossz diszk ára? Kiesett idő? Nagyon nem egy konkrét fogalom, el lehet azon is vitatkozni, hogy az eredeti ár visszafizetése az kártérítés-e.

----------------
Lvl86 Troll

Ha nem megy a garizas, akkor majd csereli - netto hazugsag, hogy nem tudja cserelni ha masnak tud eladni ugyanolyan tipusu (vagy azzal megegyezo helyettesito) hdd-t.

Amit ott leir az a vis maior esete - ami igaz is lenne, ha tenyleg nem lenne elerheto egyetlen cseredarab (vagy azzal megegyezo helyettesito) hdd senkinek. De ha egy masik vevonek tud belole eladni, semmis a vis maior ervelese.

Minden kar, amit a jogellenes viselkedesevel, a hibas teljesitessel okozott a kereskedo. Ha valami rendszerben uzemelt, akkor a rendszer allaval kivaltott kar.
Az emberek kiesett munkaideje, az elerhetetlen ugyviteli rendszer miatt lekesett hataridok es kotberek, kiszabott birsagok.
Nyilvan meg fogja probalni surgosen mas forrasbol, plusz emberekkel elvegeztetni a nagyobb kar megelozeset is, berendezest berel, stb. ez is hozzatartozik az okozott karhoz.
Igy lesz egy par tizezres tetelbol tobb tobb millios karterites...

Es ami a legszebb, hogy a bizonyitasi teher megfordul - a kereskedonek kell majd bizonyitania, hogy o mindent megtett a kar megelozese, ill. merseklese erdekeben. En szoltam...

Nézd, ha nem adják vissza neki a hibás HDD-t, hanem pénzt fizetnek érte, akkor én azt úgy értelmezem, hogy visszavásárolták tőle a HDD-t. Azt viszont a jelenlegi árfolyamon kell.

Tehát szerintem vagy adják vissza a HDD-t, vagy adjanak vissza pénzt, de a mostani, magasabb árfolyamon. És nem azért, mert ez egy nagyobb szám, hanem azért, mert ennyi pénzen tud magának venni egy jó HDD-t, s az eredetivel is ez volt a célja. Valamint, ha elvették tőle a HDD-t, s azt nem adják vissza, akkor azt ki kell fizetni az aktuális áron, különben simán lopásról beszélhetünk.

tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
LOCSEMEGE

Emberek azért azt lássuk be, hogy ami a HDD piacon végbement, nem egy mindennapi szokványos eset. Azok a rutinok, amik általában biztosítják a gördülékeny ügyintézést, most nem működnek. Régen, ha visszajött egy rossz disk, levettem egy másikat a polcról és odaadtam, hogy ne az ügyfélnek keljen várnia a szerviz/garanciális ügyintézésre, ez most nem biztos hogy bevállalható.
Valaki feljebb írta, hogy a nagyker csak a legvégső esetben engedi levásárolni, általában inkább cseréli az eszközt. Ez igaz, amikor raklapszámra állnak az eszközök a raktárban. De az első időkben volt, hogy a nagykernél sem volt készlet, ezért jobb híján levásároltatták. Valóban nem egyszerű a helyzet, de ez van, ebből kell kihozni a legjobbat.

Azoknak meg akik a fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzést ajánlják. Szép dolog, hogy a fogyasztók tisztában vannak a jogaikkal, csak ez egy kicsit már kezd elmenni a visszaélés és zsarolás irányába (ami szintén büntetendő!)

Én nem is azt vártam volna tőlük, hogy a polcról adjanak másikat... ezért voltam türelmes.

Én azt vártam volna el, hogy rendezzék le a gyártón keresztül a garanciát és végül kezemben legyen a termék.
Ez most is mondtam nekik... nem az idő érdekelt, hanem az eredmény... no, eredmény az nincs.

Az a gond, hogy hozzá vagyunk szokva, hogy minden van és nincs olyan, hogy hiánycikk. A gyártó (thaiföld, ...), nem fog neked repülővel küldeni egy csere darabot! Azért szokott gyors lenni a garancia, mert az értékesítési láncban valakinél biztos volt raktáron, HDD fronton ez az ami átmenetileg nem valósult meg.

A nagykereknél legjobb tudomásom szerint úgy megy a beszerzés, hogy leadják a rendelést 1-2 konténer árura, azt legyártják, hajóra rakják, 1-2-3 hetet utazik a hajó, külföldön lepakolják, kiszállítják a nagykerekbe. Ez a rendelés leadásától akár 3 hónapot is igénybe vehet, tehát ha kifogy a készletből nincs az hogy holnapra beszerez belőle néhányat. Részben ezért is van az, hogy csak mostanra kezdenek a készletek normalizálódni.

"Én azt vártam volna el, hogy rendezzék le a gyártón keresztül"
Szerinted a gyártónak mi a postacíme? Ha a magyarra gondolsz akkor az ugyanabból a készletből gazdálkodik mint a többi nagyker. Ha a magyar piacra ennyi jut akkor ennyi jut.

Nem kötekedni akarok, csak lássuk be nem annyira egyszerű ez a folyamat, mint ahogyan elsőre gondolnánk.

Értem, persze, nem egyszerű.

Én kivárom azt a 3 hónapot is, ha a kisker felajánlja lehetőségként...
...és fent azért írták, hogy nem fogyott ki az összes nagykerből... vagy már van, ez lényegtelen.

"Részben ezért is van az, hogy csak mostanra kezdenek a készletek normalizálódni."
...akkor miért mostanra bökik ki, hogy nesze, itt a vételár?

"Szerinted a gyártónak mi a postacíme?"
Úgy sejtem, a gyártóval előbb-utóbb el lehet intézni a dolgot.
Kisker meg nem velem törődik...

A kereskedo cegek majd megismerkednek a kockazatkezelessel - elvegre az uzleti kockazat az ovek - igy a nyereseg de a veszteseg is.
Fogyasztovedelemmel nem fenyegetozni kell, hanem ha nem tartjak be a jatekszabalyokat, elso alkalommal odacsapni.
Es ezzel meg birsagga egyutt is igen jol jartak - mert egy hibas teljesites c. esztradamusorban az lesz majd a legkisebb baja, ha csak ezeket kell megfizetni...

Akkor most szimplán elméletben megközelítve:

- veszek valamit mondjuk két évvel ezelőtt három év garival.
- kütyü megdöglik
- visszaviszem a boltba gariztatni
- távol-keletet épp elmossa az ár/felrobban az összes erőmű/japán csáposlények totális inváziója miatt leáll a teljes termelés/whatever
- boltos közli, hogy hát sorry, csere nem megoldható, pénz vissza, opcionálisan levásárolhatod másik típusra.

A) pénz vissza: gyakorlatilag (inflációt leszámítva) ingyen használtam két évig a kütyüt.
B) levásárlás: gyakorlatilag kaptam egy újat.

Na most akkor ki járt jól?

----------------
Lvl86 Troll

Szimplan elmeletben tegyuk fel: nem mukodik jol a szived, ezert kapsz egy pacemakert X millio forintert, de egy ideje egyre rosszabbul mukodik, majd meghibasodik. Van egy masina a kozeli korhazban, amely 72 orara tudja biztositani a verkeringesed. A nagyobb katasztrofa megelozesere igy van 72 orad. A gyarto szerzodeses/torvenyi kotelezettsege kicserelni vagy megjavitani 24 oran belul a pacemakert.

A gyarto nem javitja, nem csereli, mert most 5x annyiba kerul az uj, de felajanlja hogy visszafizeti a vetelarat.

Na ki jarna jol ?

Miert hasonlat? Egy az egyben ugyanaz, mindossze a "termek" mas. Es persze az, hogy most o van a vevo cipojeben, es kenyszerhelyzetben ahol nagyobb (kovetkezmenyi) kart kell elharitania.
Amig nem latja be a hibas teljesites kovetkezmenyeinek sulyat, addig nem megalapozott az ervrendszer.

Elobb fel kell ismernie a hibat, hogy intezkedhessen.

Visszaterve a temara - ha te vagy a "vevo" es a te borodre megy a "jatek" melyiket valasztod:

"A) pénz vissza: gyakorlatilag (inflációt leszámítva) ingyen használtam két évig a kütyüt.
B) levásárlás: gyakorlatilag kaptam" egy új labat.

Szerintem fuss neki annak még egyszer, amit samu.ferenc írt és ne tereld a topicot fasságokkal. Ez van a HDD piacon, ha tetszik, ha nem.

De mondhatnék egy másik gyártót egy másik területről, aki szimplán kijelentette szeptemberben, hogy bocsi srácok, idén már nem lesz áru. Ilyenkor mit csinálsz ezt mond már meg, ha ennyire értesz hozzá?

Kérdésedre válaszolva: ha elfogadható alternatívát ajánlanak, B), ha nem, A. De azt hiszem, egy döglött vinyó hiánya (amelyet soha nem is használt senki) nem okoz senkinek se egészségügyi problémát, halált meg főleg nem.

(Ha szerinted mégis, szigorúan hup certificated autós hasonlat az elfogadható!)

----------------
Lvl86 Troll

Szerintem meg nem futok neki megegyszer, ha ezek utan sem dereng semmi hibas teljesites es karokozas ill. kovetkezmenyi karok korul.

Ha egy ugyviteli rendszer csak azert nem megy, mert a kereskedo hibasan teljesit (= megtagadta a hdd cserejet/javitasat), emiatt a tobb tizmillios kar keletkezik, akkor majd viseli a kereskedo a hibas teljesitessel okozott kart is. A vevo nyilvan mindent megtesz majd a nagyobb kar elharitasa erdekeben - de ez sem lesz olcso, es ezt is a kereskedon fogja karterites formaban leverni.

"A Legfelsőbb Bíróság Polgári Kollégiumának véleménye a hibás teljesítés egyes jogértelmezési kérdéseiről"

"Értelmezési kérdésként merül fel, hogy a bizonyítási tehernek a hibás teljesítés tényére vonatkozó Ptk. 248. § (1) bekezdés szerinti megfordulása vonatkozik-e a szavatosság jogcímén történő igényérvényesítésre, valamint a hibás teljesítés miatti kártérítésre is? A hatályos Ptk. ebben a kérdésben nem ad egyértelmű eligazítást. Ha a jótállást úgy tekintjük, mint a hibátlan teljesítés valamennyi jogkövetkezményére kiterjedő felelősséget, akkor ebből az következik, hogy a bizonyítási teher megfordulása kihat a szavatossági jogok érvényesítésére, valamint irányadó a hibás teljesítéssel okozott kárért való felelősség körében is. A jótállás tehát a bizonyítási teher - hibás teljesítés tényét illető - megfordulása következtében nemcsak a szavatossági jogok érvényesítését könnyíti meg, hanem a nem szerződésszerű teljesítésből eredő valamennyi jog, tehát a kártérítési igény érvényesítését is.
Nem állhat elő olyan helyzet, hogy a jótállási jogok szempontjából a hibás teljesítés ténye megállapítást nyer, az okozott kár szempontjából viszont a jogosult azt nem tudja bizonyítani. A jótállás körében is irányadó tehát az az - a 2.) pontban a fogyasztói szerződés hibás teljesítésével kapcsolatban már kifejtett - elv, hogy a bizonyítási teher megfordulása a hibás teljesítés valamennyi jogkövetkezményére kihat, így irányadó a szavatosság jogcímén történő igényérvényesítés, valamint a hibás teljesítéssel okozott kárért való felelősség körében is."

fogyasztovelem.
ird le a sztorit, mellekeld a szamlamasolatot.
ok majd kiverik neked a cseret ebben biztos lehetsz.
aki meg nem cserelte orulhet, ha nem nyomnak ra egy jelentos birsagot.

OpenBSD 5.0/i386 theo for the prezident:D

Most hogy a vevőnek kellemetlensége származik a garanciális ügyintézésből egyből jöttök ezzel a fogyasztóvédelmis dumával, ha az ilyen "ráuszítom őket ..." elszaporodik, csak azt fogjátok elérni, hogy a lehetőségekhez képest rugalmasan működő rendszer átmegy egy totálisan bürokratikus dologgá. Nem az lesz, hogy a kisker ott helyben kiszolgál, hanem mindent küld bevizsgáltatni, ... a vevő meg várja ki a teljes átfutási időt. Akkor meg az lesz a baj.

Bevizsgálják így is, szóval ész nélkül nem cserélnek. A régi szép időkben, tehát az árvizes mizéria előtt, 1-2 hét volt egy garanciális csere kiskernél márkától függetlenül. Amikor meg még nagyonnagyon régen nagykerből is vásároltam hw-t akkor a "hátezszeriahiba" c. dolgon kívül minden 1, max 2 hét volt. (A szériahibás sztori valami kapkodásban megvett noname pendrive-ot jelentett olyan 2004 környékén.) Az akkori bejáratott nagykerünknél mindig abszolút korrekt garanciakezelés volt és egyébként is csak a vásárolt eszközök töredékével volt gond.

"Nem az lesz, hogy a kisker ott helyben kiszolgál, hanem mindent küld bevizsgáltatni, ... a vevő meg várja ki a teljes átfutási időt."

Ez után sem lehet másként a fogyasztó kárára nézve. Irányadó jogszabályok a Ptk 306§, Ptk 248§, 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

a vevo jelent esetben pont eleget vart.
a kisker nagyker kombo meg regen tullepett minden torvenyes hataridot.
csak ugy mellekesen.
egyebkent en sem javaslom a fogyasztovedelmet, mint csodafegyvert bevetni, de a jelen sztori
szereploi boven megerdemelnek egy vizsgalatot.

OpenBSD 5.0/i386 theo for the prezident:D

Múltkor RMA-ztattam két Western Digital Raid Edition 500Gb vinyót. 5 év garancia volt rajtuk. 3 évet mentek. Erre a tajvani árvízre hivatkozva visszaadták az _akkori_ árukat. Mi van? MI VAAAAN B+??????!!!
Hát azon az áron most jó ha 1-et tudok venni. Kösz szépen Western Digital és PCLand.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Nem vettem észre, amikor szóltál.

5 év garanciás 500Gb-os RAID Edition vincsesztereket azért vásárol az ember, mert garanciális problémák nélkül szeretne egy RAID tömböt 5+ évig üzemeltetni. Én is így vagyok ezzel. Nem problémáznék, ha adtak volna 500G-s RE cserevinyót. Pontosan az az, amire szükségem van. Kérdezd meg mahosilvert. Most vettem tőle használtan. 500Gb-osat. Nem 1Tb-osat. Mert az kell.

Nem vagyok HDD-mókus. Nyugodtan szeretnék aludni. Ha a vinyó helyett pénzt kapok, akkor nem alszom nyugodtan. Ha megkapom a cserevinyót, akkor nyugodtan alszom. Ilyen egyszerű.

Nem is magyarázom tovább, na.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Miert fogadnad el ? A tajvani arvizre akkor hivatkozhatnak, ha emiatt lehetetlenul el a teljesitese (vis maior), de tekintve hogy mas ugyfeleknek van ugyanolyan hdd, igy szo nincs ellehetetlenulesrol (igenis kepes lenne teljesiteni a cseret, csak nem akarja, mert nem nyer rajta), hanem csak lehuzasrol.

A kereskedo pedig felel a jogellenes magatartasaval okozott karert is, es neki kell bizonyitania hogy mindent megtett az elharitasaert. Ha araid tomb azert nem megy, mert nem hajlando cserelni a hdd-t, emiatt megall az ugymenet, te mashonnan aranyaron vagy kenytelen megoldani az ugymenet ujrainditasat, pl.: masik lemeztombot beszerezni, adatokat mentesbol oda visszaallitani, akkor ennek a teljes koltseget, az uzemszunetbol eredo karokat stb. a kereskedon le lehet verni.

"A Legfelsőbb Bíróság Polgári Kollégiumának véleménye a hibás teljesítés egyes jogértelmezési kérdéseiről"

"A jótállás tehát a bizonyítási teher - hibás teljesítés tényét illető - megfordulása következtében nemcsak a szavatossági jogok érvényesítését könnyíti meg, hanem a nem szerződésszerű teljesítésből eredő valamennyi jog, tehát a kártérítési igény érvényesítését is."

http://www.fontium.hu/fullank/jog/ptk306.pdf

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági
igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

----------------
Lvl86 Troll

Nagyon nem...

http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html

A felek vitája esetén irányadó szabály szerint minden egyes esetben figyelembe kell venni a dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, az adott szerződésszegés súlyát és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget, és csakis mindezen körülmények gondos mérlegelése eredményeképpen állapítható meg, melyik fogyasztói igény (forgalmazó általi) teljesítése jogszerű (bírósági hatáskör).

"Ha a kereskedő nem vállalja a kijavítást, vagy a kicserélést, vagy vállalta ugyan ezek valamelyikét, de nem tud/ott ennek eleget tenni a b) pontban meghatározott feltételekkel, akkor a vásárló jogosult választása szerint, vagy megfelelő árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, azaz a hibás termék visszaszolgáltatása fejében teljes vételár-visszatérítést követelni."

"Fontos utalni arra, hogy a fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a Ptk.-ban meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."

Mersekelten celszeru rugdosni a pofonfat...

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

A ket szavatossagi igeny a kijavitas vagy kicsereles - ha a a termek minimalis koltseggel javithato, akkor nem kell kicserelniuk mert az aranytalan tobbletkoltseget jelentene az olcso javitashoz kepest. Ugyanigy, ha a javitas aranytalanul koltsegesebb lenne (specialis muszerek, szakemberek kellenek), kicserelhetik.

Aranytalan tobbletkoltseget kizarolag ezen ket szavatossagi igeny teljesitese kozotti relacional vesznek figyelembe.

Azton random allasfoglalas alapjan a fogyasztoi jogserteseket - ugyanis nemzeti fogyasztovedelmi hatosag a neve - meglehetosen csunya birsaggal jutalmazza, amelyeket adok modjara behajthatnak (hint: meg ertesitest sem kapsztal, de mar inkasszoznak).
Es azt is kifelejtetted, hogy egy kicsit korabbi hozzaszolasban (jotallas hibas teljesitesenel bizonyitasi teher megfordulasa) allasfoglalas pedig az LB-tol szarmazik, tudod, ok azok akik a jogegysegi hatarozatokat keszitenek, amelyek kotelezo jogertelmezesek a birosagok szamara.

Bemelegitonek legyen ennyi eleg - a birosagon majd kifejtheted ervelesed torvenykonyv vs random hatosagi, LB, AB allasfoglalas, jogertelmezes kapcsan.

Ennyire fogyatékos nem lehetsz.

- Kisker, nagyker nem javít disket, eszköze sincs hozzá (=> javítás nem lehetséges)
- Cserediszket a WD nem ad, pénzt ad vissza. (=> csere nem lehetséges, bár tőlem ráuszíthatod a fogyvedet...)
- Polcról levenni 3x drágább. (=> aránytalan költség)
- A disk értékének visszaadása az eszköz árának megtérítésével egyenértékű. (=> arányos kompenzáció).

Mondanám, hogy ha ennyit képtelen vagy megérteni, menjél kapálni földet, de azzal a földeken dolgozókat sérteném meg.

----------------
Lvl86 Troll

Teljesen irrelevansak. A vevo a kereskedovel all jogviszonyban, a kereskedo a kotelezett a jotallasi, szavatossagi igeny teljesiteseben.

Alapvetoen senkit nem erdekel, a kereskedo sajat problemaja, hogyan oldja meg a cseret vagy a javitast - es ha nem sajat maga oldja meg, akkor a megbizas szabalyai szerint ezert ugy felel mintha sajat maga csinalta volna.

Mint azt lathattad az aranytalan koltseg kizarolag a szavatossagi igenyek kozotti valasztasokra a kijavitas es kicsereles kozotti koltsegekre vonatkozik.
Ha nem teljesiti vagy nem tudja teljesiteni a szavatossagi igenyeket (kicsereles, kijavitas), akkor mar nem szamit.

Az alapelv az, hogy nem lehet a vasarlo hatranyara elterni a szavatossagi, jotallasi igenytek teljesitesenel.

"Ha a kereskedő nem vállalja a kijavítást, vagy a kicserélést, vagy vállalta ugyan ezek valamelyikét, de nem tud/ott ennek eleget tenni a b) pontban meghatározott feltételekkel, akkor a vásárló jogosult választása szerint, vagy megfelelő árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, azaz a hibás termék visszaszolgáltatása fejében teljes vételár-visszatérítést követelni."

A felreertesek elkerulese erdekeben: a vasarlo valasztja a neki megfelelo megoldast:

arleszallitas = csokkentett eredeti ar
szerzodestol elallas = eredeti eladasi ar
teljes vetelar-visszaterites = aktualis ar, amit a termek a hibatlan allapotaban erne

Nyitva a lehetoseg szamukra is, hogy a sajatos jogertelmezesuket megalapozo ervrendszert felepitsek, alatamasszak, es LB jogegysegi hatarozat vagy AB vegzes kovetkezmenyekent - kotelezoen igy ertelmezzek a birosagok - de addig, amig ez meg nem tortenik, engedelmeddel az erdekeimet en kepviselem. Lenyegesen jobban mint azt barmely ellenerdekelt kereskedo vagy ugyved kepviselne. Nincs olyan sok dorzsolt ugyved, aki kepes LB, AB elott is megallo ervrendszert felepiteni, de nekem az pont eleg. :]

Egyaltalan ki az akinek a fejeben megfordul az, hogy az ellenerdekelt kereskedo ill. ugyvedje barmit is kepvisel az o erdekeibol?

Mondjuk a cégvezetésnek, akinek az kell, hogy legyen kinek eladnia, mivel egy új ügyfelet szerezni mindig drágább, mint egy meglévőt megtartani.

Épp csak nem akarnak azért veszteséget felhalmozni, mert éppen a világ másik részén elmosta a víz a HDD ipar 60%-t.

----------------
Lvl86 Troll

Úgy látom a WD-nek németországba lehet küldeni tőlünk rma-ztatni lemezeket. A jó magyar posta majd 7ezret kér csomagként való feladáskor (a kalkulátoruk szerint). Egy merevlemez becsomagolással kb fél kilót nyom. Levélként feladva úgy látom 2-3 ezresért megvan. http://posta.hu/kepek/upload/2011-01/2011%20tarifatabla%20HU7-jav.pdf
Bár érdekes, hogy jó éve 4250-et kértek ajánlott, elsőbbségi feladásra bécsbe, szóval lehet még rejtett költség.

Berendeltem egy 500G méretű Seagate SATA III diszket.

Elmegyek átvenni, majd ezt látom a rajta lévő gyári matricán: Certified Repaired HDD. Mindezt 1 árva év garanciával.

Mivel a "felújítás" ténye nem volt feltüntetve a webshopban, így kértem is vissza az előtte 2 perccel leperkált pénzt.

A típus: ST3500413AS

A vicc leginkább az, hogy rákeresve a Google-n a Seagate vonatkozásában erre a repaired dologra 2010 -re datált találatok is vannak, és ott is azt írják hogy nem hívják fel a figyelmet erre.

Nekem úgy tűnik, hogy a Seagate ha éppen úgy gondolja ilyet küld, mi vásárlók meg ******.

Vagy az lehet még, hogy ezek azok a cserediszkek amiket végfelhasználóként visszaküldve a hibás helyett adna a gyártó. Akkor viszont az a képlet, hogy pl. a disztribútor megkapta a replacement-et és most horror áron továbbadja. Ha ez így van, és összevetjük a topik előzményeivel: undorító!!!