Digi internet problélmák (volt: A digi.tv egy f0s)

Fórumok

Hi,

Az utobbi idoben (ami mondjuk nem ket het, inkabb ev+) nem elosszor tortenik, hogy rossz ido eseten (regebben ez vihart jelentett, de ma ugy tunik eleg volt egy nagyobb eso is), meghal a kebelteves net. Esetleg jelentkezik masnal is ilyen?

Az ujrainditas (router + kabelmodem) nem segit. Minden alkalommal telefonalgatnom kell - persze vegighallgatva a sok okorseget, hogy mennyire fontos vagyok nekik, meg akkora akciojuk van most, hogy leesek a szekrol, stb - egy csomo menuponton vegigmenni (mintha elofordulhatna, hogy az operatorral torteno beszelgetes nelkul megoldhato lenne a problema), majd az operator megker, hogy kapcsoljam ki a router-t es a modemet, meg o is csinal valamit. Na, erre meg szokott javulni a dolog... Igaz, ehhez egy-egy esetben 20 percig kell pocsekolnom a krediteket a telefonalasra.

Amikor igy meghal a halozat, erdekes modon el lehet erni a 172.16.100.1-et, amirol a routerem azt mondja az a gateway. Ezeket az oldalakat lehet elerni rajta (en arra tippelek, ez a modem embedded http szervererol jon):

http://sza2.ingyenweb.hu/

Ilyen elofordul valakinek? - Ha megy a net, nem sikerul elovarazsolni semmilyen cimen ezeket az oldalakat.

A multkor ennel egy kicsit cifrabb volt a tortenet, hol ment a net, hol nem (2 perc OK - 10 perc nem). Felhivtam oket, 20 perc non-human interakcio utan ujra vegig mentunk a kikapcsolgatos proceduran (amit elotte persze parszor mar megcsinaltam). Erre a kedves operator kozolte, hogy o ugy latja, hogy a modem mukodik, minden parameter rendben, ok csak a modem kimeneteig felelosek a dolgokert, nalam van a hiba. En is megemlitettem, hogy en pedig a router kimeneteig vagyok felelos, es mivel odaig minden rendben van, nincs mas hatra, biztos a kettot osszekoto cat5-os kabelben romolhatott el az elektronika. Mivel nem hagytam annyiban (szerettem volna, ha nem az a vegkovetkeztetes, hogy nem tudnak mit csinalni, biztos nalam van a hiba), azt mondta, felveszi hibakent, es akkortol 72 ora (kisse flegman, lekezeloen).

Masnap hivtak, hogy berendezeseket csereltek a teruleten ez okozhatta a kimaradasokat - ennyit a nagyarcu-szakerto operatorukrol...

Fuck off digi.tv!

/sza2

Hozzászólások

Nekem a képek helyett valami logó jön be

Helyileg merre vagy? A DOCSIS rendszerű szolgáltatásuk minősége erősen függ attól, hogy milyen a kábelhálózat minősége, hogy Mancinéni ócska romgalmaza (amit ő TV-nek nevez) mit f0sik vissza a kábelre, stb.

Ami a telefonos frontline-os munkáját illeti, neki a megadott leírás alapján kell eljárnia, és igen, a szolgáltatás-átadási pontig (modem üf. felőli Ethernet-interfésze) tart a felelősségük. Mintha mac-szűrés lenne (vagy ott is pppope van? fene tudja...), azzal meg előfordulhatnak gondok.

Nekem érdekes módon amikor problémám volt, és elmondtam, mit tapasztalok, mit látok a szolgáltató felőli interfészen, tudtak érdemben segíteni... Ja, nem kezdtem arcoskodni/keménykedni - azzal ugyanis nem megy semmire az ember...

Helyileg Hatvan. Szerintem ez a jelenseg azzal nem igazan fugg ossze, hogy mas cuccok mit szornak a vonalra.

Dynamic IP-re van allitva a modem. BTW, probaltam elmagyarazni, hogy nalunk mi a helyzet (technikailag felvazolva az aktualis allast) - ez nem segitett sokat.

Arcoskodasrol szo sincs, csak amikor az ember ezt tobb alkalommal vegigjatssza - es mondjuk mar az is idegesiti, hogy husszu perceken at hallgatja a semmit mielott valakivel erdemben tudna beszelni es kozben fogy a penze - nem annyira konnyu higgadtnak maradni, miutan a problema meg fennall es megprobaljak lerazni az embert. Kertem azt is (tobbszor a beszelgetes soran), hogy mondjon legalabb egy IP cimet a belso halozatuktrol, amit meg lehetne pingelni, mert ha az megy, de kifele nem mukodik semmi (vagy az sem megy), akkor egy kicsit kozelebb vagyunk a megodashoz. De csak azt hajtogatta az emberunk, hogy a modemig jo - mint kiderult tevesen. Ami a vihar eseten bekovetkezo problemat illeti, meg ha kedvesek is, es megoldjak a problemat, akkor sem elfogadhato, hogy ilyenek tortennek, es nem tesznek ellene semmit.

A megoldas szolgaltatovaltas lenne (lesz...), csak nehez ertelmes alternativat talalni itt...

/sza2

Koszi!

Bar ezt ki kell nyomtatni, mert amikor nincs internet, nem tudom megnezni:-)

Ez mar inkabb kekeckedes, de most, hogy meglattam: azonositas - szerzodesszam: ezt mindig be kell potyognom, de valahogy allandoan megkerdezik ujra, amikor az operatorral kerulok kapcsolatba. Igaz, eddig nem talaltam szolgaltatot ahol ne igy lett volna... Azert felvetodik a kerdes: akkor minek?

Mindenesetre hasznos, lekozelebb (remelem ez inkabb a tavolabbi jovoben lesz:-) megprobalom ez alapjan.

/sza2

Nem kell nyomtatni - save as, aztán kész :-)

Nagyon sok telefonos üsz. van, ahol a kezelőhöz már ivr-ben beazonosítva jut el az ügyfél, de azt az IVR és az kezelői felület összedrótozásával lehet megvalósítani - az meg itt úgy tűnik nincs megoldva.

Egy apróság... Miért nem lehet azt írni címnek, hogy "Digi internet problélmák"?

Nincs gond, csak így sokkal kulturáltabb :) Néha jó,ha az ember elszámol 10-ig, vagy inkább 0x10-ig, mielőtt írni kezd. Sajnos a budapesti ktv-s (docsis) hálózatuk is igencsak vacak volt anno, amikor még Lancity-vel nyomták - aztán jött a DOCSIS, meg a régi szimmetrikus net helyett az erősen aszimmetrikus sebességek - ekkor váltottam ADSL-re - aztán amikor az Ex...net elkezdett egyre vacakabb árakkal dolgozni (gy.k.: az új belépőkhöz képest baromi drágán szolgáltatni a régi "megbecsült" ügyfeleknek), akkor visszamentem. Azóta költöztem, most már utp-n jön a net...

TV-t nezni 2011-ben? lol, amint lehetett mondtam le :)

Mostanában ez nagyon trendy, de ha lemondtam volna a TV-ről, akkor a History channelen nem láttam volna az "Alvilág Városai" c. sorozat Budapestről szóló érdekes ismeretterjesztő filmjét. Ti tudtátok, hogy mind nyugszik a Gellért tér, és hogy az 1500-as évek környékén hol volt a talajszint?

Szóval igen. Akinek az igénytelensége csak a Barátok köztig terjed, az nyugodt szívvel lemondhatja. Aki van elég értelmes megtalálni az érdemes műsorokat, az pedig jó hasznát veszi a TV-nek.

Kérdés, hogy van-e az embernek elég szabadideje saját magának műsortszerkeszteni, vagy inkább rábízza másra :)

Btw, olyan dolgokról hallok így, amikre magamtól nem valószínű, hogy rákeresnék. De így, hogy hallok róla és tetszik, máris van egy kiindulási alapom, ahonnan bele tudok mélyedni a témába:)

Digi nálunk is, és majdnem minden este pár órára leesik a sávszélesség 200kb/sec környékére, vagy semmi. A reklamálásomra azt a választ kaptam: ő most nem tud segíteni, mert nem. Én meg húzzam le a routert, dugjam rá a netre a gépet direktben, megadtak egy címet, hol mérjem a sebességet és azt küldjem el e-mailben nekik! Rákérdeztem a végén, mire ezeket mind elmondta, hogy akkor is küldjem el, ha nincsen netkapcsolat? És rávágta, hogy igen...

Természetesen jogos a panaszod, és az ügyfélszolgálat sem volt veled épp kedves (ha így történt) de fogd vissza magad, ebben amit leírtál semmi fura, vagy "anomália" nincs, és ha ilyen arrogáns vagy a segítőkészség is elmarad a másik fél részéről, és azt kapod ami az ASZF-ben van, ami neked nem jó... mint hallottuk.
Semmi közöm a digi-hez, sőt. Valószínűleg ebből az anyagból ennyit lehet kihozni (kábelhálózat). Nem tehetsz mást, jegyzed a hibákat, bevonulsz vele a ÜSZ-ra bemutatod a hibákat, elmondod a megfigyelésed, kéred vegyenek fel a panaszodról jegyzőkönyvet, és megkérded, szándékoznak e változtatni?
Azonban, ha a fenti dolog igaz, akkor ott a hálózat átépítése hozhat megoldást, és nem a műszaki hozzáértés hiánya okozza a problémáidat. Soha ne feledd az ÜSZ-is ember, ha normális vagy és van lehetősége segíteni, segíteni fog.
A DOCSIS rendszerről pedig elég hiányosak az információid, nem is kell tudnod, de akkor most el kéne dönteni: ügyfél vagy vagy szakértő?
A modem részletes adatokat szolgáltat a kábelhálózati kapcsolatáról provisioned módban, abból egzakt mód megállapítható van e nálad gond, és 90%-ban igaza van annak aki ezekből az adatokból következtetést von le. Amikor viszont nincs "neted" a modem valamiért nincs provisioned módban. Ekkor ő el is mondja mi a gondja. Ilyenkor a modemtől kapsz IP-t(a routered). A modem által szolgáltatott adatokból (39dBmV adásszint ás -1dBmV vételszint) jó adatnak mondható, mivel jel/zaj viszony ezen a képen nem látható és RC státuszban van a modem, nem tudható mi okozza a bajt.

Tulajdonkeppen, ha ez egyszer vagy ketszer fordult volna elo, talan engem sem zavarna, de havonta / ket havonta (a rendszeresseget nem tartom szamon) csak elojon ez a problema. Nem igazan ertem mire irtad, hogy 'ebben amit leírtál semmi fura, vagy "anomália" nincs', de szerintem ez megsem normalis dolog - ha igen, az gaz. Legalabbis bosszanto, mikor este 7-kor leul az ember a gep ele, es nem megy a net.

Ami az ugyfelszolgalatra valo bevonulast illeti, gondolom nem en vagyok az egyetlen, akinek ez gondot okoz. Budan dolgozom, ezert altalaban problemas hetkozben, nyitvatartasi idoben felkeresnem oket.

A DOCSIS rendszerrol nem hianyosak az infoim, hanem nincsenek - de nem jott le, ezt miert irod. A sajat halozatommal viszont aranylag kepben vagyok, nagy valoszinuseggel el tudom donteni, van-e ott hiba.

Az eljarassal csak az a gondom, hogy ok azt mondjak az o reszuk rendben, en azt allitom, az enyem is. Es akkor itt megallunk a problema megoldasaban. Csakhogy ezaltal en meg mindig nem tudom hasznalni a szolgaltatasukat, viszont fizetnem meg kell erte.

A topic ket esetrol szol, az egyik par hete tortent (amikor allitolag berendezeseket csereltek), a masik pedig amikor megszunik a net, es csak az o beavatkozasuk segit (ez fordult elo mar jo parszor, legutobb tegnap).

Ami igazan zavar (nem idegbeteg modon szoktam felhivni oket - szoval azert nem arrol van szo, hogy elkezdem alazni oket), hogy mar tobbszor megprobaltak lerazni azzal, hogy "naluk jo" - aztan csak csinaltak valamit az o oldalukon es akkor megjavult. Tenyleg ertem, hogy nekik vegig kell menni egy processzen, es keszsegesen kikapcsolom a modemet, a routert, sot, a szamitogepet is ujrainditom, csak az a gaz, amikor ennek vegeztevel kijelentik, hogy reszukrol OK minden.

Mint emlitettem, tobbszor kellett mar beszelnem veluk, altalaban kihangositva, hogy kozben tudjam csinalni amit kernek. Ergo, a csaladtagjaim is szoktak hallani a beszelgetest, meg is jegyeztek parszor, hogy milyen lekezelo stilusa van az ugyfelszolgalatos kolleganak - persze ok lehet, hogy reszrehajloak:-) De lehet, hogy csak mindig a rossz embert fogom ki...

Es bar elment ez a dolog fikazas iranyba (es persze nem veletlenul tettem a 'Flame'-be), a kepeket azert rajtam ki, hatha valaki ebbol tud kovetkeztetni a problema jellegere, vagy esetleg massal is elofordul es ossze lehet hasonlitani.

/sza2

Tulajdonkeppen, ha ez egyszer vagy ketszer fordult volna elo, talan engem sem zavarna, de havonta / ket havonta (a rendszeresseget nem tartom szamon) csak elojon ez a problema. Nem igazan ertem mire irtad, hogy 'ebben amit leírtál semmi fura, vagy "anomália" nincs', de szerintem ez megsem normalis dolog - ha igen, az gaz. Legalabbis bosszanto, mikor este 7-kor leul az ember a gep ele, es nem megy a net.

Igen, erre írtam, hogy jogos a panaszod de ettől...

Ami az ugyfelszolgalatra valo bevonulast illeti, gondolom nem en vagyok az egyetlen, akinek ez gondot okoz. Budan dolgozom, ezert altalaban problemas hetkozben, nyitvatartasi idoben felkeresnem oket.
Akkor pedig normális hangvételű e-mail-ban a hivatalos (ASZF) ÜSZ címükre. Amiben nem 1 hibára, hanem a hibák sorozatára lenne célzás. Erre kérsz reagálást.

A DOCSIS rendszerrol nem hianyosak az infoim, hanem nincsenek - de nem jott le, ezt miert irod. A sajat halozatommal viszont aranylag kepben vagyok, nagy valoszinuseggel el tudom donteni, van-e ott hiba.

Azért írtam ezt pontosan amiért az egész keletkezett. Bent van Gizi az ÜSZ--ön akinek 2 feladata van, 1 megnyugtasson, 2 megnézze tud e segíteni. A kiképzés szerint jár el, és konstatálja: ez jó: akkor nálad a hiba. Ha egyszer majd leszel ÜSZ-ös és a Venus gázbuborékainak a felrobbanását is rád kívánják lőcsölni rájössz: ha mindennel foglalkozol esélytelen vagy a valóban hibás eseteket kiszűrni.
Azaz, ha az utasítás szerint a modem jónak tűnik az a kapcsolat jó, és hiába nyitsz vele vitát arról hogy nincs nálad gond, sem kvalitása sem lehetősége nincs a helyzeten változtatni. Ilyenkor a legjobb taktika, ha elismered: igaza van, és segítséget kérsz.

Ja és részemről ez nem fikázás, de amikor az ÜSZ-t hívod, gondold végig neked hogy jobb, hiába ő a szolgáltató, itt nem számít. Az ott számít, hogy válassz mást ha ez nem tetszik, és lelépéskor indokold, hogy rossza az ÜSZ hozzáállása, kellene lenni 2nd level ÜSZ-nek aki a komolynak tűnő bejelentésekkel _érdemben_ tud foglalkozni.

"Azaz, ha az utasítás szerint a modem jónak tűnik az a kapcsolat jó, és hiába nyitsz vele vitát arról hogy nincs nálad gond, sem kvalitása sem lehetősége nincs a helyzeten változtatni."

Oke, csak ettol meg nem tudom hasznalni a szolgaltatast - A megoldas tenyleg az lenne, hogy a ha Gizike (Odonke) nem tud segiteni, akkor jon egy kovetkezo szintu emberke. De nem:-(

A fikazast magamra ertettem, hogy a muszaki dolog helyett elvittem mas iranyba a dolgot, mert merges voltam rajuk (bar szerintem nem alaptalanul).

Ami az alternativ szolgaltatot illeti, nincs sok lehetoseg (kabeles egyaltalan nincs, van meg a T-ize (meg mobil netek, de azert az dragabb)).

/sza2

Hol megy a kábel, földben vagy oszlopon?

"Az utobbi idoben (ami mondjuk nem ket het, inkabb ev+) nem elosszor tortenik, hogy rossz ido eseten (regebben ez vihart jelentett, de ma ugy tunik eleg volt egy nagyobb eso is), meghal a kebelteves net. Esetleg jelentkezik masnal is ilyen?"

"-1dBmV"

Szerintem be van ázva egy/(két-x) csati az oszlopon.
Iszonyú szívás, ha nem akaródzik nekik megcsinálni...
Most volt ilyen esetem (nem digi), tartott pár hónapig, sok-sok bejelentés, 5-6 szerelő, végén már majdnem botrány lett belőle. Annyival "szerencsésebb" helyzet volt, hogy TV, telefon se ment. Na meg a köcsög szomszédok csesztek bejelenteni, mert drága a telefon...
Minden bejelentésben elmondtam az elejétől fogva, hogy oszlopon keressék a hibát, de minden szerelő végig akart menni a pincétől a padlásig... Természetesen oszlopcsatlakozó beázás volt, de még a médiaboxot is ki akarták cserélni. Mondanom sem kell, a vége felé már nem voltam úriember néha! :)

:) ez valami tudományos bizonyíték kívánt lenni? A lényeg: a modem ami nálad van -15 (valójában -10) és +15 (valójában ez lehet több is) közötti tartományban tudja jól dekódoli a neki szánt jeleket. Önmagában a vételi szint jó volta nem ad elég információt arra, hogy mi a baj, annyit jelent, hogy a hálózat nincs szarul tervezve, és a házhálózat sincs nagyon elrontva. Ettől a -1 LEHET hibás érték, de ez már _más_ hibára vezethető vissza.
Azaz, attól hogy ott bármi számot látsz azt nem tudod kijelenteni, hogy a kapcsolat jó, csak annyit, hogy azok az értékek jók. Persze te keverted a szezont a fazonnal, és nem a vételi szintről, hanem a neted minőségéről kezdtél beszélni, és tudományos szinten beázásról fantáziálsz, de nem tudod az SNR-t nem tudod a vételi szintet _jó_ internet mellett.
Természetesen a problémának az oka valószínűleg beázás, vagy valami hasonló gond. Ettől ha erre hivatkoztatod a kedves panaszost, ki fogják röhögni okoskodásért! Ami neki nem használ.

Hali!

Az RX:-0,5 TX:43,7 tényleg ideális közeli. Ám azt tudni kell, hogy van ott egy SNR érték is amit így nem tudsz megnézni, mert ezek a modemek nem mutatják. Az SNR a "Signal to Noise Ratio" rövidítése. Zajos, ócska hálózaton hiába jó az RX - TX érték. Ha megírod privátban az MTA MAC-ed lekérdezhetem neked semmi perc alatt /persze ha UPC ügyfél vagy/. UPC-nél jelenleg az elvárt jelszint RX: -6 és 12 között, TX: 38 és 52 között. Azért írom, hogy jelenleg, mert bizony volt olyan még 1-2 évvel ezelőtt is amikor teljesen hivatalosan ott lehetett hagyni a modemet RX:-10-ig.

Üdv:
Feri

Már megjavult, szóval hozzá ne nyúlj! :D
Egyébként pont azért tettem ki a képet, hogy lehessen látni, hogy ha az értékek még jók, az még nem jelent semmit...
Senkinek nem kívánom azt a szivatást amit átéltem a kb. 3 hónapon keresztül, azóta pl. tudom, hogy mik a jónak számító értékek. Csak éppen ha évekig kb. 4-5 körül mozog és mikor szar lesz a net és nincs telefonvonal meg katasztrófa a TV, akkor egyből feltűnik a -1. Főleg, ha ugrál.
Mióta jó, azóta meg +7/39 stabilan.
Ez a baj egyébként a telefonos bejelentéssel, hogy ha jó a jel akkor azt hiszik szórakozik az ügyfél...
Amúgy nem az első oszlopos esetem már -csak épp ez volt a leghosszabb-, szóval van tapasztalatom, pont az oszlopok miatt lenne jó tudatosítani az üszszel is, hogy x év után szopás van a csatikkal. Amúgy meg szart rá mindenki nagyívben, hogy tizenxszer is bejelentem a hibát, ezt lenne még érdemes valahogy megoldani, hogy 5 bejelentéstől ugyanonnan komolyabban vegyék!

Az lehet a problema, hogy hiaba jon oszloprol a dolog, a Digi a jelet valahol fellovi muholdra. Ez a rendszer gyenge pontja, mert ha kis atmeroju a tanyer vagy sz@r a fej, amit hasznalnak, akkor bizony minosegromlas kovetkezik be. Ez megmagyarazza, hogy miert tudod pingelni a gateway-t akkor is, ha lehal a net: mert a gateway utan hal le!
----------------------
Mandriva-függő

Lehet, hogy a felhasználó szemszögéből LAN-nak látszik, viszont tegyük fel, hogy a Digi terjeszkedni akar A városból B városba. B városon belül ugyan felaggatja a póznára a kábelt, viszont A és B távolsága kilométerekben mérhető. Mivel eleve adott a "műhódas-tányéros" összeköttetés lehetősége, kevéssé valószinű, hogy a két város összekötését kábellel oldja meg. Persze, lehet, hogy nincs igazam :-)
----------------------
Mandriva-függő

Sőt, biztos. ;)

A műholdas net elég feltűnő a maga többszáz miliseces válaszidejével. Nehéz lenne eladni kábelnetes szolgáltatásként, ráadásul nem is érné meg (drágább még a KA-SAT is, mint mikrós összeköttetést csinálni két város között, vagy kihúzni egy kábelt).

Nincs. Saccold meg, hány internet-előfizetője lehet a cégnek Hatvanban, szorozd meg mondjuk 512kbit/s garantált sávszélességgel, vedd azt, hogy az előfizetőknek csak a fele akarja egyszerre használni a netet (ez egy 1/2-es szorzót jelent ugye), és máris kijön, hogy mekkora "uplink" kell a városi hálózatnak... Szerinted átfér olcsó, nagy megbízhatóságú, alacsony késleltetésű (ilyen nincs) műholdas kapcsolaton?

Nekunk is ilyen volt aztan attertek uvegszalra. En si elertem a modem/router konfig oldalait mikor nem volt net. Mikor megjott a net mar mas IP cimem volt es tobbe nem lehetett az altalad belinkelt GUI-t bongeszobol elerni. Ha jol tudom a modemet tavolrol konfigoljak es ahogy a kozpontra csatlakozik letiltjak a GUI elerhetoseget, igy csak akkor lathatod ha nincs kapcsolat a kozpont es a modem kozott.

--
FeZo

Nézd meg az ASZF vonatkozó fejezetét, olvass utána pl. az index-en a "HDSnet kábeltévés internet tapasztala" fórumtopicban...

A rendelkezésre állást szerintem a routereden tudod figyelni/naplózni, az alapján szépen tudod tól-ig időadatokkal betolni az üsz. felé a hibajelzéseket. A lényeg, hogy be legyen jelentve a hiba, kiderüljön, hogy rendszeresen problémás az adott végponton a szolgáltatás. Egyedi, alkalomszerűen jelentkező hibával nehéz bármit is kezdeni - leszakadsz, bejelented, mire rámérnek a drótra, már elmúlt, lezárják nem reprodukálhatóval - a rendszeres lerohadásra meg fel lehet szolgáltatói monitoringban is készülni. De ez azt igényli, hogy tudjanak róla, hogy rendszeres...