Linux a hadiiparban (is)

Címkék





A iRobot beágyazott Linuxot használt fel arra, hogy létrehozzon egy önálló, ember nélküli, felderítésre, szállításra, őrzésre használható katonai földi járművet (unmanned ground vehicle - UGV).

Az ``R-Gator'' névre hallgató jármű alapját a John Deere-féle diesel motorok hajtotta 658cc M-Gator katonai haszonjármű platform adja. Ehhez jön még egy BlueCat Linux-alapú irányító, navigációs és akadály-kikerülő rendszer.

Az iRobot szerint a cucc képes önállóan részt venni veszélyes katonai akciókban, például ember nélküli felderítésben, terület őrzésben, lőszer és ellátmány szállításban, stb.

A rendszer lelkét a LynuxWorks BlueCat Linux adja, amely 2.6-os Linux kernelt futtat.

Bővebben itt.

Hozzászólások

Jaja. LOL.

Enni nincs mit, de Kalasnyikov ott van az osszes vallan.

Tegnap meg megsertodott Kenya, hogy valami _emberi fogyasztasra alkalmas_ modositott kutyakajat meg sok tonna kukoricat kuldott nekik valami uj-zelandi no. Azt mondtak, hogy annyira nem rossz a helyzet, hogy ezt egyek. A no ezt eszi, neki jo.

Hat ha en eheznek, akkor nem nagyon valogatnek abban, hogy mit zabaljak. Meg a szart is megennem.

Nem ez az első ilyen eset, hogy linuxot használnak egy ilyen eszközhöz.

A LinuxJourney 2003 Októberi számában írt

egy RSTA-MEP nevű eszközről, amelyet felderítésre terveztek és egy önjáróvá tett

Hummer -be volt beépítve.

A cuccot akkor a RayTheon fejlesztette ki.

OFF: Eljen a hadi- es urtechnika, az emberiseg GDP-jenek (lol) 50%-a erre megy el, mikozben naponta tobb szaz allat- es novenyfaj pusztul ki, es a Fold fel teruleten haboru es ehseg tizedeli az emberiseget. Kar, hogy nalunk nincs ilyen verda, jol jonne, mikor majd az orszag sivatag vagy mocsar lesz a globalis klimavaltozas soran. Szepen elnavigalgatna az emberi belegzesre alkalmatlan legkorben is. PS: igen, es meg arra is jo ez a gep, hogy lehet vele huzni az utanfutokat a Gay Pride fesztivalon, nem? Befejeztem! ;-)

> Eljen a hadi- es urtechnika, az emberiseg GDP-jenek (lol) 50%-a erre megy el,

Mint ahogy fentebb mondtak, a hadi- es urtechnikai kutatasoknak koszonheted (kozvetve vagy kozvetlenul), hogy van:

- biztonsagos autozas (kevlar, legzsak, intelligens felfuggesztes)

- rendoroknek golyoallo melleny (persze egy varazspalcaval szuntessuk meg a bunozest is, nem is kell ellene fellepni, eljen a kaosz)

- mikrohullamu suto

- internet (igen, igen a TCP/IP is)

- szamitogepek

es meg 100 millio mas dolog ami egyebkent nem biztos, hogy lenne.

A haboru ne eljen. Ebben igazad van. De azert a technikai fejlodesnek ne akarj mar gatat vetni, mert eheznek Afrikaban. Az ilyen Linux rendszer atvonulhat a polgari eletbe is, peldaul latasserultek kocsijat vezerelhetik a jovoben, vagy mittudom en.

Kicsit demagog amit mondasz, bar ketsegtelen, hogy jobb lenne, ha nem koltenenek ennyit erre, de azert ennyire sarkitani se kene a dolgokat imho. :-)

Ez az igazi demagogia:

> Az ilyen Linux rendszer atvonulhat a polgari eletbe is, peldaul latasserultek kocsijat vezerelhetik a jovoben, vagy mittudom en.

A latasserultnek nem kocsi kell, hanem egy tars, aki segit neki.

Sajnos ebben a kerdesben tul sok dolog utkozik, nehez lenne mindenki szamara elfogadhato konkluziot levonni.

A szamitogep meg kulonosen rossz pelda, keves olyan rendszert ismerek, ami ennyire lyukas es osszeszedetlen lenne, mint az informatika. Pl kb azota nem tudnak normalis autokat gyartani, miota szamitogeppel tervezik oket. ;-)

OK, beismerem, ebben mar kicsit tul sok a bull$hit. ;-)

Peace! ;-)

Imho az az Új zélandi nő egy nagyon okos marketinges lehet. Akár rakhatta volna jelöletlen csomagolásba is azt a kutyakajat, amit egyébként ő gyárt ha jól emlékszem. Úgy észre sem veszik, így viszont világraszóló hír lett belőle, neki meg hatalmas reklám minimál befektetéssel. 'A kutyatáp ami még emberi reggeli kiegészítőnek is jó, és a gyártója is azt eszi'.

> A latasserultnek nem kocsi kell, hanem egy tars, aki segit neki.

Persze, a santanak meg nem kell manko es tolokocsi, hanem kell egy orias (tars) a mesebol aki viszi. Mindenki vegyen maganak egy tarsat ;-)

> A szamitogep meg kulonosen rossz pelda, keves olyan rendszert ismerek, ami ennyire lyukas es osszeszedetlen lenne, mint az informatika.

Ketsegbevonni a szamitogepek hasznossagat 2006-ban eleg erdekes dolog.

> Pl kb azota nem tudnak normalis autokat gyartani, miota szamitogeppel tervezik oket. ;-)

Erdekes, hogy pl. egy korszeru autot mar nem is tudnanak meggyartani a szamitogepek nelkul. Pl. Forma 1. A legcsatronak eredmenyeit komoly szamitogepek elemzik. Igazad van, ulhetnenk meg mindig szappantarto forma Trabantban is.

> OK, beismerem, ebben mar kicsit tul sok a bull$hit. ;-)

Nem is keves.

> Peace! ;-)

Nincs itt haboru :-D

lehet hogy nem volt a legjobb példa, de lehetne ilyen cuccot katasztrófák helyszínén használni pl, vagy űrkutatás, de olvastam anno hasonló kütyüről, ami mérgező gázokkal teli vulkánkráterben gyűjtött anyagot.

egy a lényeg: a használó, illetve a cél lehet jó vagy rossz, de nem az eszköz.

slashdot hir [hardware.slashdot.org]-bol poenok:

If Linux can go to war, it's almost ready for the corporate desktop!

The prototype ran on Windows, but the robot arm had a tendency to keep throwing chairs at the enemy...

We're getting real close to the first 'killer app' for Linux.

Slogan: "Nothin' runs like a Penguin"

An earlier model. Soldiers didn't care much for it as it was bulkier and didn't have the distructive power. The BFG2000a was a slight improvement but didn't help that much. Now the BFG4150 was an awesome weapon. Might not have had the raw destructive power of the BFG9000 but it was light, comfortable and durable has all hell.

... if a missile with GPLed binaries destroys your house, you can demand another one, with the sources.

Actually I meant binaries not code.

Now here's a question:

If the military distributed their binaries as part of the software controlling a missile. Would they have to include source code in the warhead?

Only people using the vehicles need to have access to the source code.

sed 's/Iraq/Iran/g' *.c

make install

/etc/init.d/ugv reload

I am pretty sure that Linux is really the only option for something like this for several reasons:

-OS X would simply look too damn sleek and sexy for military use

-Windows

*Blue Screen of Death (not helpful in tactical situations)

*As mentioned before, Clippy would probably be a liability in the field

*Do you really want something like Sasser to cripple the military?

*In a battlefield situation is one Tuesday a month enough?

-The proprietary Diebold voting machine system

*hahahahhahahahahaha

-Arm this thing with some serious firepower and "rm -rf" means something

-Arm this thing and alias pWn="sudo rm -rf /var/enemy/combatants/"

-BeOS just flashes the things headlights

Az amerikai kongresszusnak van agy döntése, hogy 2015-ig a szarazfoldi katonai szallitasi feladatok 30%-ának ember néküli jármüvekkel kell zajlania. ez talan szazezer ilyen jarmu eladasat is jelentheti.

a fegyverkezes jelenleg egy megkerulhetetéemn overhead (mint a jogaszvilag), ez nem jelenti, hogy mindig igy lesz, de amig fenall az eselye, hogy a masik megtamad fel kell keszulni a vedewkezesre, es ha mar itt ez a sok fegyver valamit csinalni kene vele: pl hasznalni.

az USA igy el mar evtizedek ota. folyamatosan haboruzik, de lassan elfogynak az ellensegek.

Az USA más nemzeteket öl halomra a saját hazájukba. Én ezt nem tudom pusztán a

fegyverfelhasználás kényszerének betudni.

Mindenhol ez az arány, de azért Vietnám

statisztikáit nem árt felidézni, ott ugyanis 58000 elvesztett amerikaira jutott 3000000 vietnámi,

amelynek a jó része természetesen civil volt.

Ez népirtás, csak azért nem minősítik annak, mert az USA csinálta és mivel mindenki tart tőlük, ezért nekik mindent szabad.

"Erdekes, hogy pl. egy korszeru autot mar nem is tudnanak meggyartani a szamitogepek nelkul."

Csak az a "korszerű" autó, életciklusát tekintve

igencsak mosónő szindróma mondjuk a 80 -as évek gyártmányaihoz képest. Nem az időtállóságról lesznek híresek. De persze ez a

spórolás és a nem túl jó minőségű alapanyagokból is ered. És nem csak az autókra

jellemző.

Had idézzem egy tanáromat, aki a következőket mondta:

"Maguk is jelentkeztek erre a minőségbiztosítás nevű látszattantárgyra? Most árulják el nekem, hogy mi abban a

minőségbiztosítás, hogy már a harmadik Wh*rlpool mosógépet nyúzzuk odahaza 9 év alatt? Volt előtte Hajdu 25 évig, de meguntuk, hogy ugrál, úgyhogy eladtuk..."

> Nem az időtállóságról lesznek híresek. De persze ez a

spórolás és a nem túl jó minőségű alapanyagokból is ered. És nem csak az autókra jellemző.

Nos, mivel elso szakmam gepjarmu-technikus (autoszerelo), errol hallgattam annak idejen eloadasokat. Ez a volt tanaraim szerint direkt van igy. Pl. a japan autok (nekem volt Nissan-om, tudom) legendasan kopnak, es legendasan draga hozzajuk az alkatresz.

Megtippeled miert?

Elmondom. Annak idejen volt olyan nezet, hogy adjuk olcson az autot, majd amit bukunk az olcso aron (az eloallitashoz szukseges arhoz kepest) azt majd jol behozzuk a kotelezo szervizeken es az eladott alaktreszeken.

(Pelda: az en 1.6-os Nissan Sunny-mhoz egy utangyartott mexikoi! vizpumpa 52 ezer penz volt, ugyanez egy 2-es Golf-hoz (mindegyik 20 eves, es mindegyik nem europai alkatresz) 8 ezer. Azt hiszem nem kell mondanom, hogy hamar eladtam a Nissant. Azzal az autoval 10-szer annyi baj volt, mint egy hasonlo koru nemet autoval.)

Milyennek kell lennie az autonak, hogy sok alkatreszt lehessen eladni hozza? Naugye. Hamar koponak. A regi tanarom szerint a Japanok nem titkoltan ezt az uzletpolitikat folytattak.

Mi volt az eredmenye? A Japanok egy-masfel evente autot csereltek, mert az uj auto olcso volt, de az alaktresz draga.

Lattal mar olyan iparagat, azol ez hasonloan mukodik (mobiltelefon szolgaltatok - mobiltelefonok, telefon szinte ingyen, majd lehuzzak a borod a telefonszamlaval es az elofizetessel)?

Akkoriban legenda volt, hogy a nemet autok jok. Igen, mert ok meg tartos autokat gyartottak, de rajottek, hogy ha tartos autot gyartanak, akkor az nem biznisz, hogy a Mercedesszel eljarkalnak az emberek 20 eveket.

Ez lehet az egyik titka, persze van mellette mas is. De szerintem, nem azert rosszabbak az autok most, mert szamitogepek tervezik, hanem az autogyarak erdekei miatt.

"Adj az éhezőnek egy halat, és aznapra jóllakattad. Tanítsd meg halászni, és élete végéig lesz mit ennie, és a családjának is." Talán a Koránból, de nem vagyok biztos.

Viszont ezek az "etessünk négert" akciók eléggé visszásak, mert pont a segélyszállítmányok miatt nem tudnak boldogulni az ottani termelők (az a kevés, aki van...), mert nem éri meg termelni, amikor ömlik be külföldről, a kormányaiknak ui. ingyen van, adhatják olcsóbban is, mint a termelő. Ennek eredményeképp a termelők feladják, és beállnak ők is a sorba, a kormányfőknek meg konstans haszonforrás és kiváló eszköz a nép fegyelmezésére, hát ők se akarják megváltoztatni.

A segélyszállítmányok küldői viszont országszinten zsarolhatják ezeket az államokat, lásd pl. az usa széndioxid- és metán-kibocsátási kvótáját, amihez egyes fejlődő országok "ajánlják fel" a sajátjukat a kajáért cserébe.

Tulajdonképpen ez az egész egy elég cinikus játék, ahol a támogatott országok vezetői gyakorlatilag gyarmatsorba adják el és tartják önálló életre képtelen állapotban az országaikat...

a tortenelmet a nyertesek irjak.

ha majd kina lesz a vilag legerosebb hatalma (kb. 20 ev), akkor majd szuletHETnek az USA szerepet rendkivul negativan bemutato tortenelemkonyvek is.

ugy, hogy a mostaniak sem hazodnak, es azok sem fognak.

lehet utalni az USA-t, de ovatosan kell megvalasztani, hogy milyen eszkozokkel biralod. ok az erosebbek. barkinel. meg kell maradni az eszerveknel, azok hatnak az amerikaiakra.

egyebkent erdekesseg, de csak az amerikai _republikanusok_ haboruznak. pl: clinton nem

"A környezetvédők elemzéseiből tudjuk, hogy egy papírvékony alumínium sörösdoboz lebomlásához évmilliók kellenek. Ezt figyelembe véve mekkora technológiai kutatás eredménye lehet az az autók alvázához használt anyag, ami még üregvédelemmel is max. öt év alatt tönkre tud menni?"

> "Adj az éhezőnek egy halat, és aznapra jóllakattad. Tanítsd meg halászni, és élete végéig lesz mit ennie, és a családjának is."

Jaja, ahogy ezt a kaporszakallu jollakott filozofusok kitalaltak.

Es hogyan gondolnad ezt Afrikara levetitve? Feltalatad a gepet, ami homokszembol rantotthust csinal? :-DD

Egyebkent itt nem arrol volt szo, hogy jo-e a segely vagy nem, de ha kapnak akkor nehogymar visszakuldjek, hogy ez nem eleg jo. Ne nyaljon mar vissza a fagyi, vaze. :-)

>mekkora technológiai kutatás eredménye lehet az az autók alvázához használt anyag, ami még üregvédelemmel is max. öt év alatt tönkre tud menni?

Programozott öregedésre komoly kutatások vannak...

Egy adott terméknek pontosan be tudják állítani, mikor kezdjen el tönkre menni :)

"Ajándék szesznek ne nézd a fokát" :) ? Igaz. Hát, akkor egyszerű a helyzet: nem kell küldeni semmi egyebet, csak ezt. Aztán vagy jó lesz, vagy nem.

A fenti kis eszmefuttatást amúgy arra céloztam, hogy talán nem lehet-e véletlenül az a háttérben, hogy ezt a kutyakaját nem lehet épeszű áron forgalomba hozni másutt, pláne (lévén szó elég egyedi márkáról) nem feltűnésmentesen, azaz az erre épülő ágazat nem tudja ellopni 60-80%-át és eladni saját zsebre, és ezért cirmognak annyira... Mert valószínűnek tartom, hogy nem az egyszerű kaffir dobta el a csomagot útálkozó képpel, hanem valami éhezéstől elég távoli állapotban lévő "tisztviselő" (pl. az elnök sógorának az unokatestvére) kérte ki magának...

Ja, de hogy konstruktív is legyek: ha nem kell nekik, akkor hízlaljanak vele kutyát, aztán egyék azt :). Szerintem ha írnak egy levelet a kínaiaknak, szívesen küldenek hozzá a következő szállítmánnyal szecsuáni fűszerkeveréket...

> Hát, akkor egyszerű a helyzet: nem kell küldeni semmi

s/semmi/semmit/;

Egyebkent is, sokszor gondolkoztam, hogy hol van az megirva, hogy segiteni kell. Sehol.

Elkanyarodva:

Sokszor elgondolkozom, hogy amikor Magyarorszag segelyeket kuld, akkor azt mire fol? Olyan gazdagok vagyunK? Itthon nincsenek ehezo gyerekek? Feneket nincsenek. Pont nekunk kell segiteni, mikozben nalunk sokkal gazdegabb orszagok nem teszik? Felreertes ne essek, en is sajnalom a cunami aldozatait, de nehogy mar Magyarorszag menjen iskolat, meg korhazat epiteni.

En meg nem lattam a Tiszai arvizek idejen vagott szemu embert dolgozni a gatakon. Nem ertem miert kell nekunk allandoan jotekonykodni. Van itt is baj, elkel itthon is a segitseg.

No, én meg autógépész vagyok. Diplomám is van róla. Valamikor anno. valaki panaszkodott, hogy a trabantján(sicc) az ablaktörlő mozgató mechanizmus egyik csuklója a gari lejárta után egy héttel tört el. Erre a prof." na látják kollegák, a tökéletes méretezés iskola példája":)

Hamár háború, fegyverek, USA és Afrika, akkor nézzétek meg a Lord of war című filmet.

Azért kell jótékonykodnunk, mert ezt követeli meg a kozmopolitizmus meg az européer gondolkodás meg stb., idehaza pedig nincsen semmi baj, a gazdaság dübörög, lendületben az ország, és egyébként pedig nézz inkább győzikeshow-t, ha nem akarod, hogy azon nyomban kikiáltsanak nacionalistának, irredentának, fasisztának, nácinak, kirekesztőnek, rasszistának, sőt, akár 'magyarnak' is (mert ez már lassan negatív jelző lesz itt).

Áhh, inkább nem ragozom, nem ezen a fórumon van a helye, kanyarodjunk inkább vissza, mielőtt még megsértem valamely liberális fórumtárs toleranciával átitatott lelkivilágát...

Itt sajnos ismet az emberi hulyeseg all a hatterben.

Autogyarto erdeke: olyan autot gyartani, amit el tud adni.

Hogy lesz olyan auto, amit el tud adni? Olyat kell gyartani, amit az emberek megveszenk.

Milyen autot vesznek meg az emberek?

1. Hat eloszoris legyen szep (divatos), es ne legyen ilyen a szomszednak, tehat legyen max. 2 evente modellvaltas. Igy aztan igazan kedvezo lesz a termekeletciklus, es megeri jora megcsinalni, vagy esetleg megsem?

2. Legyen olcso. Hat persze. Az majd kihuzza 20 evig.

3. Legyen biztonsagos. Ha en nem tudok vezetni, majd a sok 3 betus jol megved. Haha. A tobbiek meg dogoljenek meg. Tehat legyen sok lufi meg minden, es hat ez a rengeteg biztonsagtechnikai fejlesztes azert ugye ferjen mar bele az arba.

+1. Szigorodo torvenyi feltetelek (kibocsatasi normak, biztonsagi ajanlasok, stb.)

Igen tudom, hogy az emberek nem (csak) maguktol hulyek. Ott a marketing is. De azt azert tulzas lenne kijelenteni, hogy a minosegromlas az autogyarak hibaja. Ez egy altalanos problema, minden termeket erint, es az emberi hulyesegben es a tultermelesi valsagban gyokerezik. A cegeknek novelni kell az eladasaikat, hogy piacon maradjanak ill. jo eredmenyt erjenek el. Az eladasok noveleset nem lehet minden hataron tul fokozni (nyilvan a fogyasztoi igenyek es vasarloero korlatosak), de az emberi hulyeseg itt is jo szolgalatot tesz, amit a marketing eszkozeivel szepen ki lehet hasznalni, es meg egy darabig mestersegesen igenyeket lehet termeteni.

Tehat szerinted hogy jarna az az autogyar, amelyik tokeletes autot fejlesztene? Lehetoseg lenne 50 evre is kitunoen megbizhato es olcson karbantarthato autot csinalni. Es hidd el, hogy a mernokok boldogan fejlesztenenek ebbe az iranyba, ahelyett, hogy olyan reszlegeket hozank letre, amik olcsositas kutatassal foglalkoznak.

Mas: a japan es nemet autos sztereotipiakat ismerem 80-as evek vegerol, de azert nem art figyelembe venni az azota eltelt 15-20 evet.

Hát nem tudom. Konkrétan nem autóval, de pl. telefonnal, fejhallgatóval, bakanccsal, kabáttal, gyakorlatilag mindennel úgy vagyok, hogy inkább megvenném ötszörös áron a jót, csak tartson ki, csak épp nincsen más, csak gagyi.

Némely területen érdemes rövidre tervezni, (pl. bár nem értek vele egyet, de jelenleg számítógépet öt évnél többre tervezni fölösleges, mert 2-3 év alatt használhatatlanná avul), de _mindenben_ csak a garanciaidő +- 1 hétig kitartó szutykokat látom.

hát ezt azért nem tudom megerösíteni....nézd meg az utóbbi 10 év ADAC hibastatisztikáját, és meglátod, h a Toyota mindig ott van az elsö/második helyen a legkevesebb meghibásodásokkal.

a Honda is ugyanúgy elég jól tartja magát, de a Nissan és a Mazda már nem annyira. ami viszont szembetünö, hogy a Mercik és a BMW-k elég rosszul vizsgásznak. Ennek is megvan az oka: csak meg kell nézni, hány elektromos extra kütyü van azokan a kocsikban, amik miatt ennyire keresik öket. viszont: a beépített chip-ek sokszor hibásodnak meg, mert nem bírják a -20 - +120 fok közötti hömérsékletingadozást. minél több microcontroller van a kocsiban, annál nagyobb az esélye, hogy meghibásodik.

egy tanárommondta, hogy évekkel ezelött egy Mercibe kellett valami elektronikát csinálniuk a Siemensnél, és már akkor több mint 2,5 km kábel volt a kocsiban!

és az igazi témához kapcsolódóan: szerintem be kéne rakni az új GPL licenc változatába, hogy nem lehet katonai célokra használni a szoftvert. ugyan nem tartanák be, de legalább meglenne a morális biztosítás arra, hogy a szerzök nem nézik jó szemmel az ilyenfajta fejlesztéseket....

csak két apróság:

1. bakancsot vadász szakboltból. nem drágább mint a cipőbolti, ellenben évekig kitart, nem esik le a talpa, stb.

2. amiből a "márkás" se tart sokáig, érdemes lehet eleve az "olcsót" venni. (nem biztos hogy jó hasonlat, de: 10 kínai póló vs 1 márkás?)

mindenki eldöntheti magának, hogy mi a fontosabb neki.

Nem tudom a hibastatisztikak mit mutatanak meg, de az egyik szerint a Skoda Favorit volt az ev legkevesebbet szervizelt autoja.

Mondjuk Palikek Nissan-ja (Dakar) meg homokot se szagolt, de mar felmondta a szolgalatot a betonon. :-D

Statisztikakkal vigyazni kell.

Egyebkent ezt az en meg kozepiskolaban hallottam, es az a nyolcvanas evek vegen / kilencvenes evek elejen volt. Akkor igaznak latszott.

A Japanok egy-masfel evente autot csereltek, mert az uj auto olcso volt, de az alaktresz draga.

A Japánok nem azért cseréltek gyakran autót (bár szerintem 2-3 év volt inkább az az egy-másfél), mert olcsó volt és az alkatrész drága, hanem mert nekik az alapfelfogásuk az, hogy az autó ugyanolyan használati cikk, mint a cipő és a ruha. Nem gondolkodnak úgy, hogy azt a használati cikket egyszer veszik meg és az kitart az életük végéig, ezért a japán mérnökök eleve úgy tervezték az autókat, hogy azok legkésőbb 5 év után úgyis mennek a kukába (ezáltal viszont olcsóbban tudták gyártani). Az európaiak meg ehez persze nem voltak hozzászokva, így egy idő után nem volt nagy kereslet a japán verdákra. Persze mindez múlt idő, 20-30 évvel ezelőtt volt így. Miután a japánok rájöttek, hogy az európai piacra nem tudnak eladni úgy autót, hogy az csak néhány évig bírja, stratégiát változtattak és bár utána drágábbak lettek a japán autók, a minőségükkel nincsen baj. Egy mostani japán kocsi sokkal tovább bírja rendes karbantartás mellett, mint egy német...

Igen ez van, nincs nagyon lehetoseged tartos termeket venni. Megprobalhatsz ugyan mindenbol igenyesebbet dragabbat venni, de az ilyen iranyu beruhazasaidnak a tortresze fogja a kivant eredmenyt hozni. Sajnos.

A problemaddal nem vagy egyedul, de meglehetos kisebbsegben vagyunk.

Nem egy emberrel beszeltem, aki a folyamatosan tonkremeno termekekben az innovaciot latja, illetve kifejezetten orul ennek a folyamatnak, hiszen milyen jo gyakran uj holmikat venni.

En ezt ugy fogalmazom, hogy egy termek megvasarlasaval az emberek a kovetkezo (majd a jelenlegit levalto) termek utani vagyakozast veszik meg.

"Vagyakozzatok, vasaroljatok!" :-(

Meg azt az apróságot sem érdemes elfelejteni, hogy Japán iszonyatos nyersanyaghianyban szenved és mindig is élenjártak az újításokban is. Az ipar meg ugye teljes gozzel előre, ahogy a ma elfogoadott világrend megköveteli. Amihez társul ugye a fogyassz és kussolj politikája. Ezekből következően náluk egy 4-5 éves autó már elavult szemét és többet ér a nyersanyag, amiből új autó lesz.

Nem ezért kell, nagy tévedés. Röviden valami olyasmi ez, mint az Iraki részvétel. A nyugati demokráciák és főleg a nagyhatalmak semmit nem adnak ingyen. Ezek borzasztó összetett dolgok. Felhasználhatók kampánycélokra, az emberek hülyítésére, befolyasnövelésre, a fejlődő országok fékentartására, az olcsó nyersanyag megszerzésére, stb. Csak ép nem a csatlós országok profitálnak elsőként.

"be kéne rakni az új GPL licenc változatába, hogy nem lehet katonai célokra használni a szoftvert"

Mert katonáéknál ez már csak így megy, ugye. Véletlenül se úgy, hogy ami kell, azt beletesszük szó nélkül, aztán ha nagyon oda akarunk rá figyelni, akkor titkosítjuk az információt, hogy mi van benne, és ha valami módon (pl. per) kiejted a szádon, hogy "abban gpl van", akkor ők azt mondják, hogy "jé, ezt maga honnan tudja?", és mégy is a hűvösre.

Hozzáteszem, szerintem ez így helyes, legalábbis ha valami technika a lakosságot (benne pl. engem, családomat, stb.) hivatott védeni, akkor azt ne szereljék le semmi jogászkodó nyüzsgönc agyrémei miatt.

Amúgy csak kiegészítés: amikor egy szabadalmat benyújtasz, a bejegyzés előtt tesz egy kört a HM-nél is, aztán ha ott állambiztonsági szempontból hasznosnak ítélik, akkor szépen visszatartják (persze titkosítva), ha hajlandó vagy eladni v. kizárólagosan licenszelni nekik, akkor nem aprózzák, hanem kifizetnek korrektül, ha keménykedsz, akkor meg szintén 'állambiztonsági okból' jegelnek egy kicsit.

A sereg ui. már csak a minimális hatékonyság oka miatt is a "beszéljük meg" vagy a "nem engedem meg neked" elve helyett az "a parancs végrehajtása kötelező, bírálata tilos" elvére épül. (Gördülékenyebben is működik, mint ez a jogászkodós-megvitatós demokratikus hozzáállás...)

A vedelemre is kell kolteni. Te nem haboruzol, de sor ezret koltesz a sajat vedelmedre: autoriszato, lakasriaszto, onvedelmi fegyver, zarak, rendorsegre kapcsolt kamera. Egy orszag ugyanezt teszi, csak o nem tudja a kamerat a rendorsegre kapcsolni ezert hadsereget tart fenn. Amig vannak olyan nepek, akik nem tudnak bekeben elni, addig ilyenre szukseg lesz (mindig). A haditechnikat pegig fejleszteni kell. Ez a szukseges rossz.

Akarod mondani, egy barna foltos gagya hasznunk se volt az egészből, csak szokás szerint szűk helyre szorult egynémely politikus hosszú nyelve, aminek persze megint más itta meg a levét, magyarán szólva a 'nagyhatalmak' feldobták a hirdetést, hogy balekot keresnek, derék vezetőink meg lihegve rohantak, és még most is várják a simogatást a buksijukra és az extra adag pedigrépált?

Föld fél területén háború, meg elsivatagosodott Magyarország. Éljenek a demagóg parasztok. Legalább annyit olvastál volna el egy tanulmányban, ha már ilyen nagy zöld pacifista meg usaellenes vagy, h Európa nem sivatagosodás, hanem eljgesedés elött áll..ahh de mindegy is, nem kellenek neked ismeretek, megmondtad a frankót, fasza csávó vagy!

Fuck the war! Inkabb koltsek Afrikara a penzt!

Katonai szallito-jarmuveket nem csak haboruban, hanem katasztrofa helyzetekben is be lehet vetni.

Egyebkent is:

``A fegyverek onmagukban nem rosszak, csak akkor ha rosszra hasznaljak oket.'' vagy ``A fegyverek onmagukban nem rosszak, csak az emberek akik hasznaljak oket.''

Van valami ilyesmi idezet. Nemtom ki monta, az is lehet, hogy csak Quake kozben mondta valaki :-D

Üdv.

``A fegyverek onmagukban nem rosszak, csak akkor ha rosszra hasznaljak oket.''

Nem tudom, de...

  • Szóval mintha a konyhakésre hallottam volna hasonló "aforizmát" vagy ez már "metafora" lenne?
  • Sebaj. A lényeg inkább az, hogy a hadiipar pénzt termel "bizonyos" üzletembereknek és manapság ez is "egyfajta" kereskedelem.
  • Bár vannak furcsaságok. Van aki a drogdílerekhez hasonlítaná őket, van aki nem.
  • Mindenesetre arra kevesen tudják a választ, hogy miért fegyverkeznek az emberek ha egyszer békét akarnak?

    Olyannyira kitekerdetett fogalom lett a béke, mint a "Békeharc" utca elnevezés.
    :(