Nickname blogja

IT celeb közhely v3.5 - Silent Troll

3 troll (megmondó, álmodó, kétkedő) 1 meetingen összeeresztve a csináló, megrendelővel a szponzor nélkül sose jó. (Disney módszer elbszva)

A csodálkozó és a tanácsadó csak facepalm fetist nyom, és a valsagmanagerrel fenyeget.

Kinézel az ablakon és azt mondod: Ti féltek, én röhögök.

4. ilyen garnitúra.

Silent troll.

decision

Mai Cohelom:
"A kockázatok függvényében lehet becsülni szórással. Abból vágni kockázat, a vágást elkövető felelősségére."

Ez most idekívánkozott. Sose értem meg, PM-ként miért kényszer az idő ellenében a szakma. Vagyis. De. Pressure.

De visszaüt. 1000x-esen. Mint a startup, India vagy az agilisen tervezés nélkül parasztosan kókányolva. Offshore-ba, SLA mögé démonizálva.

Uff.

syserr vs gui

Hát sziasztok!

3 órám van benne, leírom, hogy majd jót nevessek rajta nagypapaként. :)

Van ugye a szép html5 alapú játékom, amit szabadidőmben (heti 1 óra :) fejlesztek. Sok szép és jó dolog van itt: java backend, js, html, css frontend, opengl vastagkliens, androidos és firefox emulátorban futkorászó html kliens, websocket és SSE kommunikáci, crossbrowser, ZÁRT forrás :) - még

Adott ugye a html5 canvas, amit szépen használunk, rajzolunk rá (majd töröljük, majd megint rajolunk, etc).
Egyszer csak azt vesszük észre, hogy szép animáció ide, legalább 60 fps oda elkezdett akadni a dolog és 14 fps -re esik a drága. Webworker marad, ami az animációt kezeli nem nyúltam, requestAnimationFrame immáron natív, hol a gubanc.

flash koporsó szeg

http://www.dartflash.com/

Kiváncsi vagyok, mire jutnak a sok js-es örömködés helyett ugye tudjuk, hogy a dartiumban azért elég más a dartvm fekvése, bár tény a v8 is szépen teljesít. Azegész a html5 jegyében zajlik és úgy gondolom az openségen van a hangsúly, de eddig ilyet még nem láttam, hogy a flash programozókra lett célozva a framework... :)

js diszkrimináció ffox nightly

Szerintetek mennyire lesz ideges az ember, amikor van egy script src=Stats.js szintű include-ja egy egyszerű html-ben, eddig ment, most meg nem. Annyi történt ugye, hogy friss ropogós nightly-ja van az embernek és mint tudjuk, tettek bele gyárilag webdeveloper néven egy firebug-szerű developer toolt-t, ami hasonlít az opera dragonfly-jához meg persze a chromium beépített csodájához, de hogy ilyet okozzon, hogy még a HTTP GET sem megy ki, nos ez galádság.

Persze minden más böngészőben megy. Nightly 18-ban megy. 19-ben már nem. Tudom, jelentsem.

Kiváncsiaknak itt kipróbálható.

Szegény ember html5-je :) - range input vs FF

A történet onnan indult, hogy szerettem volna világmegváltó játékomhoz szép html5 based gui-t faragni.

Ehhez szerettem volna felhasználni a szép új range input control-t.

Firefox-ékat megkérték majd' 6 éve hogy ugyan implementálják már, a progress meg az email és a tel után tán ezt is, de nem sikerült azt a fránya rangeBug bugot sem megoldani. Persze azért, mert az egész alapja, a numberBug sincs még kész. Ez ugye itt lett kitalálva: number type input.

svg vs browser

Azon gondolkodtam, hogy html5 ide canvas és webgl oda, milyen szép is hogy lehet javascripttel eseményeket mahinálni és DOM-ként kezelni egy vektorgrafikát a böngészőben, szép kis GUI-t lehetne összerakni browserfüggetlenül, szépen, szabványosan, és még talán hasonlóan is jelenik meg mindenhol.

Ez talán mind igaz. De hogy a sebességben ekkora különbség legyen... http://bl.ocks.org/1296930

5000 szakasz rajzolása ennyi ideig tart (sec) (oké, a teszt random, de 10 futtatás után is ez az arány.)


Opera 12         29
Chromium       1269
Firefox 14.0a1 3123

chromium form post enctype plain/text FAIL

Ideírom, mert nagyon mérges vagyok, és kíváncsi vagyok érdemes-e azon idegeskedni, hogy már több, a javítás mégsem javítás chromium-ban (és chrome-ban sem?). Az álmom, hogy tudjon az ember POST-al text/plain-ben elküldeni egy form-ot jól... :)

Minden más böngésző érti és csinálja. A legszebb, legtrendibb nem ?

reloaded

Semmi gond,a project nem állt meg csak nagyon lelassult, közben sikerült kiegyezni az eszközökben, amiket használunk:

  • gui: zkoss, mert oda vissza hátrafelé bal kézzel sötétben veri a gwt-t és még csak fel sem ébred közben az alvásból. Játszottunk a javafx és moonlight comboval, de inkább várunk még vele 1 évet... :)
  • j2ee: servlet container-ként tomcat, winstone alá nem sikerül behergelni a zklib-et (csak servletelünk). Aki tud más egyszerű gyors servlet containert az szóljon. Nem, nem akarunk most ágyúval muslincát írtani.
  • database: h2database, azért hogy ne kelljen semmit telepítgetni így egy standalone war és j2ee-vel pikkpakk lehet deployolni mert az jó nekünk. Nincs semmi kacifántosság, gyakorlatilag ez bármi lehet majd, ezért később postgresql lesz.

(A)PNG vs MNG vs SWF

A játékról: kliensek beszólnak szervernek hogy nesze pár byte, ez csinálják egy ideig majd a szerver csinál jutalomképpen egy animációt. (Igen, kicsit körökre osztott játék lesz, de finoman az infókkal, a következő postokban arra keresem majd a válasz, hogy lehet free játékkal pénzt keresni... Tehát legyen titok meg zárt addig. :)) Az animációs fázisképekből áll, ami esetünkben egy rakat PNG.

Jó kérdés, hogy milyen (szabad) formátumban terjesszünk animációt emberi módon, amiről méltán reméljük, hogy x év múlva is támogatja majd a legtöbb kliens, nem dögleszti le a forgalmi díjas esetleg lassú netes klienst és még esetleg mobilon vagy egyéb nem quad-core-os 4 Gb-os dual grafikus kártyájú eszközön is nézni akarja szegény bitrevágyó vizuális éhező. És mondjuk 1 percnyi anyag jusson le a bűvös 4 másodperces átlaguser userexperience timoute-ján belül.

kérdés

Lenne-e itt igény egy java-s fejleszői blogra open source gpl megoldásokkal egy pénztermelő játék fejlesztését követve? Na jó, lehet hogy ne lesz belőle pénz, de hátha :) Mást is fogok írni, pl a http://firebirdsql.org/ nyomul nagyon, meg sehol sem találok free / OS APNG command line konvertert a mi sok PNG-ből animot csinál vagy MNG-t, illetve van olyan ami SWF-et, de talán jó lenne az ogg-hoz hasonló free videó formáum. Tehát, akkor: igény?