Ez az leggyengébb érv szokott lenni az ilyen vitákban, hogy a GIMP azért olyan, amilyen, mert direkt nem akar PS lenni. Dehogynem. Ez kb olyan, mintha azt mondanád, hogy a fa sámli az plüss kanapé alternatíva, csak direkt nem akar olyan kényelmes lenni.
Persze nem kell 1:1 másolatnak lennie, de a GIMP is egy olyan grafikus alkalmazás, amivel pont olyan dolgokat csinálnak -vagy szeretnének csinálni- az emberek, mint a Photoshoppal (ezért is hasonlítják őket össze) az egyszerű fotó átméretezéstől, retusálástól kezdve a wacomos szabadkézi rajzoláson át mondjuk a webes vagy nyomdai grafikai tervezésig. És a cél nyilván az lenne, hogy mindezt hatékonyan, kényelmesen lehessen vele megtenni. Csak sajnos GIMP-ben nagyjából minden eszköz nehézkesebb, van ami csak kicsit, van ami sokkal, van ami egyszerűen használhatatlan komoly munkára (szövegkezelés, layerek kezelése).
De szerencsére úgy áll a dolog, hogy a júzerek sok éves siránkozásait végre meghallották a fejlesztők, és a legtöbbet emlegetett hiányosságokat -vagy egy jó részüket- a következő kiadás orvosolja majd. Meglátjuk, én örülnék ha a layer kezelés megütné végre a lassan 10 éves PS6 szintjét.