( psc | 2009. 10. 20., k – 22:33 )

Többre válaszolok egyben:

- a hűtőfolyadékot nem szabad vízzel keverni! A motor hűtőfolyadékkal érintkező alkatrészei gumiból, alumíniumötvözetből, öntöttvasból, acélból, valamint rézből készülnek. Ezen anyagok többsége nagyon hajlamos a korrózióra. A hűtőfolyadékokba ennek kiküszöbölésésre, illetve a korrózió csökkentésére különböző korrózió ellen vdő anyagokat kevernek.
Amennyiben régebbi fajta, nem modern, készre kevert anyagot használunk, akkor a használati utasításban megadott módon kell a glikol alapú koncentrátumból, kizárólag desztiláűlt víz hozzáadásával elkészíteni a hűtőfolyadékot.

- Ezek a védőanyagok általában 1,5-2 évig fejtik ki a hatásukat. TEhát elsősorban nem a fagyállóképesség, illetve hőelvezető képesség csökkenése miatt kell (de ezek is közrejátsszanak) legalább 2 évente kicserélni a hűtőfolyadékot, hanem a korrózió elleni védőhatás csökkenése, megzűnése miatt.
Ezért van az, hogy az autógyártók - még lezárt hűtőrendszer esetén is - kétévenként javasolják a hűtőfolyadék cseréjét.

- Régi, kopottabb motor esetén kerülhet a hűtőfolyadékba olaj, vagy üzemanyag, egyéb kenőanyag is. Még ha csak minimális mennyiség is kerül bele, amit észre sem veszünk, habosodást okoz, ami drasztikusan csökkenti a hőelvezető képességet, így nem megfelelő hűtés miatt a motor is rongálódik.
Ezért is javasolt időnként "friss"-re cserélni a hűtőfolyadékot.

- Ne keverjünk össze különböző gyártmányú hűtőfolyadékokat!
Ez vonatkozik az utántöltésre is, mert a kémialilag nem összeférhető anyagok kiválhatnak és megváltoznak a hűtőfolyadék tulajdonságai.
Az ilyen kiválásból létrejöhet akár habzás, csomósodás is, ami csak tetézi a bajt.

Itt pedig le van szépen írva, hogy hogy kell a hűtőfolyadékot leengedni, és a rendszert feltölteni.:
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=208